Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.017
- Likes
- 52.795
- Επόμενο Ταξίδι
- Umhlanga
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7
Λίμνη Βαϊκάλη 2: Ρωγμές, σταλακτίτες κι η δεύτερη μέρα που καρα-άξιζε
Λίμνη Βαϊκάλη 2: Ρωγμές, σταλακτίτες κι η δεύτερη μέρα που καρα-άξιζε
Το πρωί μας περίμενε ένα άλλο όχημα, αυτή τη φορά ένα βανάκι σε σχέδιο ρετρό, το οποίο μας είπαν πάντως πως είναι νέα κατασκευή, revival κάποιων παλιότερων ρωσικών μοντέλων. Άλλο αυτοκίνητο, άλλος οδηγός, αλλά εμείς πάλι πεινούσαμε, αφού το πρωινό -παρότι γευστικό- ήταν λίγο. Τέλος πάντων, σήμερα θα κινούμασταν στο βόρειο κομμάτι του νησιού.
Ξεκινήσαμε περνώντας από κάποιους ενδιαφέροντες οικισμούς (πάντα με ξύλινα σπιτάκια) και συνεχίσαμε μέσω ενός δασώδους δρόμου, δηλαδή μονοπατιού. Το τερέν ήταν τόσο τραχύ που έπεσα, αφού το βανάκι πίσω είχε τραπεζάκι και καθίσματα, αντί για τις κλασικές θέσεις λεωφορείου. Το θέαμα του χιονιού πάνω στην άμμο, δίπλα στα δέντρα ήταν περίεργο, αλλά το εντυπωσιακότερο κομμάτι ήταν βέβαια όταν κατεβήκαμε με το βανάκι στους πάγους. Ο πάγος σε εκείνο το κομμάτι είχε αρχίσει να σπάει, οπότε και παρατηρούσε κανείς τεράστιες ρωγμές. Κατεβήκαμε κι αρχίσαμε να περπατάμε στον πάγο, χωρίς ούτε μια ψυχή στον ορίζοντα, ενώ σε κάποια σημεία ακούγαμε από μακριά τον υπόκωφο ήχο που κάνει ο πάγος όταν σπάει, ενδεικτικό του ότι η διαδικασία συνεχιζόταν κανονικά και ότι σε λίγες μέρες ο πάγος πια δε θα υπήρχε και η βαθύτερη και παλαιότερη λίμνη του κόσμου θα έπαιρνε τη γνωστή, υγρή μορφή της.
Οι ρωγμές σταδιακά δημιουργούσαν αυλάκια και σε κάποια σημεία ο πάγος ήδη γινόταν εύθραυστος, οπότε χρειαζόταν και προσοχή, ώστε να μην πέσουμε πουθενά, όχι μόνο εμείς όπως περπατούσαμε, αλλά και το βαν. Λίγες ημέρες αργότερα διάβασα για ένα φορτηγό που βυθίστηκε στη λίμνη, πράγμα καθόλου ασυνήθιστο αυτή την “οριακή” εποχή ανάμεσα στα τέλη Μαρτίου και τα μέσα Απριλίου που λιώνει ο πάγος.
Ο Leonid έβγαλε ένα drone από το πουθενά κι άρχισε να ψάχνει για φώκιες. “Έχει φώκιες εδώ;” ρώτησα ο αδαής. “Αμέ! Αν είμαστε λίγο τυχεροί ίσως βρούμε κάποια”, είπε. Πράγματι λοιπόν, η λίμνη φιλοξενεί δεκάδες χιλιάδες φώκιες Βαϊκάλης, που είναι ενδημικές και το πώς έφτασαν μέχρι τη λίμνη δεν έχει εξακριβωθεί οριστικά. Είναι από τις μικρότερες στον κόσμο, αλλά είναι πιο εύκολο να τις δει κανείς άλλη εποχή, και τελικά δεν μας έκατσε, παρά τις προσπάθειες του Leonid. Περπατήσαμε αρκετά και πάλι, βλέποντας σημεία με “καρφιά” και φυσαλίδες κάτω από τον πάγο, γαλάζιο πάγο και βγάζοντας σουρεαλιστικές πανοραμικές φωτογραφίες σε ένα τοπίο ανάμεσα σε Ανταρκτική και έρημο του Ουγιούνι, χαζεύοντας σταλακτίτες και σπηλιές με όπου μπορούσαμε να δούμε πεντακάθαρα τις πέτρες κάτω από τον πάγο. Αν είχαμε καμία αμφιβολία αν άξιζε τον κόπο η δεύτερη μέρα στη Βαϊκάλη (διότι γίνεται και με μία διανυκτέρευση η εκδρομή), διαλύθηκε.
Στο μεταξύ, ο Λεονίντ κι ο οδηγός έψαχναν ένα σημείο απάνεμο ώστε να μας μαγειρέψουν στον πάγο, κατά προτίμηση σε κάποιο σημείο που να μη βυθιζόμασταν όσο τρώγαμε. Τελικώς επέλεξαν ένα μάλλον δημοφιλές σημείο, αν κρίνω από τα υπολείμματα μπάρμπεκιου που είδαμε, ο οδηγός έστησε ένα απλό τρίποδο, έφτιαξε φωτιά και άρχισε να ετοιμάζει μια σουπίτσα με omul, ένα ενδημικό ψαράκι που μάλλον εδώ και αιώνες το απολεπίζουν στο ίδιο σημείο με τον ίδιο πρωτόγονο τρόπο που το έκανε κι αυτός. Η σουπίτσα (με τομάτα, πατάτα και καρότο) ήταν νοστιμότατη, ενώ φάγαμε και καπνιστό κοτόπουλο, σαλατίτσα και κάτι μπισκοτάκια σαν πτι μπερ, αλλά με σοκολάτα, not bad.
Ξαναμπήκαμε στο βαν και πήγαμε σε ένα ακόμη viewpoint, πουφ τι θέα! Ο αέρας ξύριζε και ξαναμπήκαμε για να πάμε σε άλλα σημεία με πάγο και μια εντυπωσιακή μικρή σπηλιά, όπου μπήκα, ξάπλωσα και μάλλον έβγαλα την καλύτερη φωτογραφία του ταξιδιού με πρωταγωνιστή το σοβιετικό βανάκι και κάτι σταλακτίτες, έστω με το ταπεινό μου χαζοκινητό. Η τελευταία μας εικόνα ήταν η άχνη του χιονιού να χορεύει πάνω στον πάγο με ένα φύσημα του αέρα.
Στην επιστροφή γίναμε ζελέδες από τους κραδασμούς αλλά κατάφερα να μην πέσω αυτή τη φορά και πήγαμε μια βόλτα στον οικισμό μας να θαυμάσουμε τα ξύλινα σπιτάκια, ορισμένα με όμορφα γαλάζια παράθυρα, ένα κουκλίστικο art cafe κι ένα κατακόκκινο ηλιοβασίλεμα πάνω από τη λίμνη Βαϊκάλη. Τι άλλο να ζητήσεις; Α, ένα ωραίο δείπνο με πελμένι από τα χεράκια της Αλιόνα και τη μοναδική φορά που είδα τουρίστες στη χώρα: μια οικογένεια τριών Γιαπωνέζων που έφτασαν στο κατάλυμά μας. Δε θα ξαναέβλεπα άλλους.
Last edited: