Ιταλία Απ’ τον εξώστη της Βενετίας στα Επτάνησα

thanos75

Member
Μηνύματα
1.502
Likes
3.985
Επόμενο Ταξίδι
μάλλον Παρίσι
Ταξίδι-Όνειρο
Καλιφόρνια-Χαβάη
σπάνια βρίσκεις σπίτι χωρίς μπιντέ στην Ιταλία, και αρκετα ξενοδοχεία έχουν.
Νομίζω πως έχεις δίκιο, γιατί και στη Βερόνα το ξενοδοχείο που έμενα είχε. Στις περισσότερες χώρες τείνουν να σπανίζουν.
Και αυτό που είπες για τα παραθυρα πρέπει να ισχύει. Στη Βενετία που έμενα σε σπίτι που είχε γίνει B&B, το μπάνιο είχε όντως θεορατο παράθυρο. Πάντως στη Βερόνα που έμενα σε κανονικό ξενοδοχείο, το μπάνιο δεν είχε παραθυρο. Μάλλον πρέπει να ισχύουν διαφορετικοί οικοδομικοι κανονισμοί στην περίπτωση των ξενοδοχείων
 
D

Delmem38110

Guest
Νομίζω πως έχεις δίκιο, γιατί και στη Βερόνα το ξενοδοχείο που έμενα είχε. Στις περισσότερες χώρες τείνουν να σπανίζουν.
Και αυτό που είπες για τα παραθυρα πρέπει να ισχύει. Στη Βενετία που έμενα σε σπίτι που είχε γίνει B&B, το μπάνιο είχε όντως θεορατο παράθυρο. Πάντως στη Βερόνα που έμενα σε κανονικό ξενοδοχείο, το μπάνιο δεν είχε παραθυρο. Μάλλον πρέπει να ισχύουν διαφορετικοί οικοδομικοι κανονισμοί στην περίπτωση των ξενοδοχείων
ακριβώς.
επίσης θα παρατηρήσετε σε όσα σπίτια έχουν λέβητα αερίου μέσα στην κουζίνα (το 99,9%έχει) υπάρχει πάντα τρύπα κάτω χαμηλά στον τοίχο όχι μεγάλη αλλά αρκετή για να μπαίνει φρέσκος αέρας και όπου υπάρχει ο λέβητας όλο το μέρος του σπιτιού που προορίζετε για ύπνο χωρίζετε από εκείνη την περιοχή με πόρτα.. και μπορεί να δείτε πόρτα για τα υπνοδωμάτια, μικρό χολ και ξανά πόρτες για κάθε ένα από αυτά. όταν ανακαίνισα το δικό μου, αν και παλιό έπρεπε να γίνει με την υπάρχουσα νομοθεσία. και ναι μεν μπορείς να έχεις ενιαίο χώρο σαλόνι κουζίνα αλλά πρέπει να το αποκλείσεις από τον χώρο ύπνου.
φυσικά το κανονικό παράθυρο στον μπάνιο είναι παράδεισος. περιττό να πω ότι όταν ζήτησα ένα κανονικό παράθυρο στο μπάνιο στο σπίτι μου εδώ στην Ελλάδα ο μηχανικός με κοιτούσε με περιέργεια. τελικά βρήκαμε μια μέση λύση, μπαλκονόπορτα.... 🤣🤣🤣
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.748
Likes
52.148
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Εχω μεινει επι πληρωμη στην Παροικια της Παρου σε κουζινα που εβαλαν μεσα ενα διπλο κρεβατι
Έπος αρχαιοελληνικό!

Πάντως ο Οκτώβριος που πήγες μου φαντάζει ως άκρως ιδανικός για Βενετία.
Δε θα μπορούσα να ζητήσω κάτι καλύτερο, όντως εξαιρετική περίοδος από άποψη καιρικών συνθηκών και με κόσμο τόσο όσο.

σπάνια βρίσκεις σπίτι χωρίς μπιντέ στην Ιταλία, και αρκετα ξενοδοχεία έχουν.
Έτσι ακριβώς, έχω δει μπιντέ σε όλα τα καταλύματα σχεδόν στην Ιταλία.

Μήπως εσείς οι μυγιαγγιχτοι :haha: πρέπει να ενημερώσετε αυτό το θέμα? Ονειρεμένες διαμονές (not)
Υπήρχε τέτοιο νήμα; Ωραία, ευκαιρία για κράξιμο! :haha:
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.748
Likes
52.148
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Κεφάλαιο 4 – Λίγο ακόμα και φύγαμε



Χρόνος υπήρχε, όχι όμως άπειρος καθώς έπρεπε να προλάβω κι ένα λεωφορείο. Παραδόξως αισθανόμουν αρκετά ικανοποιημένος από την παρουσία μου στη Βενετία, παρόλο που είχα κλείσει σκάρτα ένα 24ωρο ως τότε:

DSC_0468.JPG


Προχώρησα και πάλι στα στενάκια χαζεύοντας τον κόσμο που έτρωγε, είτε σε εστιατόρια, είτε προτιμότερα στις πλατφόρμες μπροστά στα καναλάκια, νιώθοντας επίσης μια υποψία πείνας:

DSC_0471.JPG

DSC_0481.JPG


Έτσι μόλις έπεσα πάνω σε πιτσαρία σταμάτησα σχεδόν μηχανικά. Salami με ρωτάει κοιτώντας με από πάνω μέχρι κάτω; Σαλάμι του απαντάω χωρίς να το πολυσκεφτώ:

DSC_0481b.jpg


Με το κομμάτι στο χέρι λοιπόν που παραήταν πικάντικο βολτάρω και φωτογραφίζω εκείνο το σημείο της πόλης:

DSC_0484.JPG

DSC_0490.JPG


Έχω φτάσει στο Cannaregio, με ένα από τα τελευταία αξιοθέατα του χάρτη μου, την εκκλησία του 15ου αιώνα Santa Maria dei Miracoli, καταλαβαίνοντας πλέον αρκετά καλά ότι ο χάρτης ξεγελάει, με τις αποστάσεις να φαίνονται πολύ μεγαλύτερες απ’ ότι πραγματικά είναι:

DSC_0498.JPG


Ξεκίνησα να γυρίζω προς τα πίσω, αφήνοντας αυτό το ήσυχο και πολύ όμορφο διαμέρισμα της πόλης:

DSC_0499.JPG

DSC_0503.JPG


Αρνούμενος να υποκύψω ξανά στον πειρασμό, κάτι που εν τέλει θα το πλήρωνα:

DSC_0504.JPG


Δίχως να το καταλάβω, έφτασα για άλλη μια φορά ως την πλατεία του Αγίου Μάρκου, έχοντας την ευκαιρία να τη δω και να την απαθανατίσω ηλιόλουστη:

DSC_0515.JPG


Μαζί και τις περίφημες κολόνες της, με πολύ καλύτερη πλέον λήψη:

DSC_0521.JPG


Τα στενάκια περιμετρικά της πλατείας ενδείκνυνται για άραγμα σε κάποιο από τα πολλά εστιατόρια, δεν ήταν όμως αυτό που έψαχνα:

DSC_0529.JPG


Έτσι, χωρίς δεύτερη σκέψη μπήκα στο πρώτο μπαρ που μου γυάλισε, χωμένο σε ένα παράλληλο δρόμο, παραγγέλνοντας αμέσως ένα Αμερικάνο.
Βλέπω τον τύπο να πιάνει το μεγάλο φλυτζάνι του εσπρέσο, με το βλέμμα απορίας να σχηματίζεται στο πρόσωπο μου κάνοντας αμέσως κίνηση να τον σταματήσω.
Μα ποιος πίνει καφέ μεσημεριάτικα στη Βενετία, είναι δυνατόν;

DSC_0530b.jpg


*(Cocktail Americano: Campari, Vermouth, Soda)

Δειλά – δειλά παίρνω το δρόμο της επιστροφής, μετά το πολύ ευχάριστο διάλειμμα, ο οποίος περνάει από την άλλη πλευρά της γέφυρας των στεναγμών:

DSC_0534.JPG


Αλλά και από τον εμπορικό πεζόδρομο S. Moise με την πλατεία Santo Stefano στο τέλος του, σ’ ένα δρομολόγιο που θα έλεγα ότι μου ήταν οικείο:

DSC_0541.JPG

DSC_0545.JPG


Πάλι στάση; Μα είμαστε σοβαροί; Φυσικά, ποιος μπορεί ν’ απαρνηθεί μια Moretti με τέτοια θέα; Εξάλλου από αξιοθέατα ήμουν κομπλέ, κάλυψα στο 100% τη λίστα μου, το μόνο που έμενε ήταν να διασκεδάσω τις τελευταίες αυτές στιγμές:

DSC_0550.JPG

DSC_0554.JPG


Βιασύνη δεν υπήρχε βλέπετε ιδιαίτερη, έτσι κινούμουν στο δρόμο της επιστροφής προσπαθώντας να περάσω από διαφορετικό δρομολόγιο για να δω όσα περισσότερα. Μάσκα μια φορά δεν αγόρασα, αν και θα το ήθελα τώρα που το σκέφτομαι:

DSC_0559.JPG

DSC_0565.JPG


Ένα δρομολόγιο που περνούσε όμως και πάλι από την Santa Margherita, γεμάτη κόσμο που απολάμβανε τον τέλειο καιρό στα λιγοστά παγκάκια και τα καφέ της:

DSC_0561.JPG

DSC_0569.JPG


Ε να μη σκοτώσω κι ένα μισάωρο στο Margaret DuChamp; Να τους προσβάλω και να μη πιώ την IPA τους; Δε κάνει:

DSC_0570b.jpg


Με αξιοθαύμαστη συνέπεια μπήκα στο ξενοδοχείο προκειμένου να πάρω το σακιδιάκι που είχα για φύλαξη στη reception, προτού συνεχίσω προς την Piazzale Roma με τα άπειρα σουβενιράδικα στην αρχή της, περνώντας για τελευταία φορά κάποιο κανάλι, συγκεκριμένα του Rio Novo:

DSC_0583.JPG


Εδώ καταλήγουν και τα περισσότερα λεωφορεία, όχι ωστόσο αυτό που ήθελα εγώ, με αποτέλεσμα να πρέπει να περπατήσω κοντά στα 2 χιλιόμετρα για να φτάσω στο Tronchetto. Ψιλοπράγματα:

DSC_0589.JPG


Αυτή είναι και η γέφυρα που συνδέει την πόλη του Mestre με το νησί:

DSC_0590.JPG


Το Flixbus περίμενε τους επιβάτες του, σ’ έναν άθλιο χώρο, δίχως σκέπαστρο ή τουαλέτες. Περπάτησα αναγκαστικά μέχρι το τέλος και τον επιβατικό σταθμό των ferries, βρίσκοντας ευτυχώς νερό, τουαλέτα (επί πληρωμή 1€ παρακαλώ), αλλά όχι κάτι φαγώσιμο, γεγονός που με προβλημάτισε για το επερχόμενο δρομολόγιο.

DSC_0594.JPG


Στις 6:10 αναχωρήσαμε βλέποντας το σούρουπο από το παράθυρο του λεωφορείου. Άφηνα τη Βενετία με άσχημες εικόνες από τα εργοστάσια της νέας πόλης,

DSC_0595.JPG


αλλά με τις καλύτερες των εντυπώσεων… ;)
 
Last edited:

Iris_90

Member
Μηνύματα
778
Likes
4.047
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ταξίδι-Όνειρο
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Να χαμε μια πίτσα τώρα , Γιάννη μας άνοιξες την όρεξη , πολύ γραφική και ωραία η περιοχή του Cannaregio ...
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.748
Likes
52.148
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Κεφάλαιο 5 – Ciao Bergamo ξανά!



Η ώρα στο Flixbus πέρασε σχετικά γρήγορα, παρόλο που οι συνθήκες δεν ευνοούσαν για κάτι τέτοιο. Ήταν η πρώτη φορά που έμεινα δυσαρεστημένος από την εταιρεία, καθώς ούτε τα υποσχόμενα διέθετε (πρίζες φόρτισης, WiFi κ.α.), αλλά ούτε καν τις προβλεπόμενες λάμπες διαβάσματος προκειμένου να διαβάσω το βιβλίο μου, κάτι που έκανα τελικά με δυσκολία.

Τουλάχιστον ήταν εκνευριστικά συνεπές, φτάνοντας στο αεροδρόμιο του Bergamo στις τρεις ώρες περίπου, μετά από σύντομες στάσεις σε Mestre & Verona για επιβίβαση/αποβίβαση, συνεχίζοντας το δρομολόγιο του για το Παρίσι (!), μέσω Τορίνο & Λυών. Μα ποιος φυσιολογικός άνθρωπος κάνει το Βενετία - Παρίσι με λεωφορείο;

Υπολογίζοντας εκ των προτέρων το διαθέσιμο χρόνο μου άλλαξα απλά μια πλατφόρμα, εκδίδοντας εισιτήριο για το αστικό λεωφορείο νο1 που θα μ’ ανέβαζε στην παλιά πόλη και έφευγε σε 5 μόλις λεπτά. Κατέβηκα στο τέρμα, στη βάση του τελεφερίκ για τη Città Alta, το οποίο για καλή μου τύχη πρόλαβα και μπήκα με το ίδιο, ενιαίο εισιτήριο. Η ώρα έδειχνε 10 όταν σήκωσα τα μάτια μου και ξαναείδα αυτή τη θαυμάσια εικόνα:

DSC_0602.JPG


Περιττό να αναφέρω πόσο συγκινημένος ήμουν που επέστρεφα στο Μπέργκαμο, πρώτη φορά μετά τον Φεβρουάριο του 2020 και σας έχω περιγράψει στην αντίστοιχη ιστορία μου, γνωρίζοντας τι ακολούθησε λίγες μέρες μετά...

Με χαρά ξεκίνησα ν’ ανεβαίνω τον κεντρικό δρόμο Gombito βλέποντας και το γνωστό σιντριβάνι του, σταματώντας όπως είναι λογικό και στη Piazza Vecchia λίγο πιο πάνω:

DSC_0604.JPG

DSC_0610.JPG


Δεν είχα κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου, καθώς το μόνο που ήθελα να κάνω πριν φάω και πιώ κάτι, ήταν μια βόλτα στη πόλη που τόσο είχα αγαπήσει, με τον ιδιαίτερο φωτισμό της να της δίνει έναν εξαιρετικό τόνο. Ανέβηκα μέχρι το τέλος και τον πύργο della Campanella:

DSC_0620.JPG


Η πιτσαρία – υπερπαραγωγή ήταν δυστυχώς κλειστή εκείνη την ώρα προς απογοήτευση μου, έτσι αναγκάστηκα να πάρω το δρόμο της επιστροφής προς αναζήτηση τροφής αρχικά,

DSC_0621.JPG


με τα περισσότερα καταστήματα γρήγορου φαγητού γύρω από το Palazzo Nuovo να έχουν επίσης κλείσει:

DSC_0622.JPG

DSC_0623.JPG


Με δυσκολία απαρνήθηκα τις αγαπημένες μου μπυραρίες & παμπ, που είχα «επενδύσει» δυόμισι χρόνια πριν:

DSC_0626.JPG

DSC_0627.JPG


Το Polentone βλέπετε μπροστά από την Piazza Mercato delle Scarpe είναι σταθερή αξία σ τη Città Alta από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ, με τα πάντα φρέσκα και πολύ ωραία υλικά του. Σάντουιτς προσούτο - μοτζαρέλα σε πακέτο, γιατί ο χρόνος πίεζε:

DSC_0628.JPG


Δε γινόταν βλέπετε να φτάσω μέχρι εκεί και να μη το γλεντήσω λίγο. Ευτυχώς το η παλιά πόλη είναι μικρή και οι αναμνήσεις πολύ πρόσφατες, οπότε διανύοντας λίγα μόνο μέτρα πέρασα την πόρτα της Pub ‘’Tucans’’, Ιρλανδικής όπως μαρτυράει το όνομα και η διακόσμηση της:

DSC_0629.JPG


Ο μπάρμαν ξαφνιάστηκε που με είδε μπροστά του, μιας και με τη φόρα και τη βιασύνη που είχα πήγα καρφωτός σχεδόν πάνω στο μπαρ και ξαφνιάστηκε δεύτερη φορά όταν σε λίγα μόνο λεπτά του ζήτησα να με ξαναγεμίσει. Έπρεπε:

DSC_0629b.jpg


Στις 11 το βράδυ περνούσα με βιαστικό βήμα την Porta Sant'Agostino κάνοντας ένα μικρό κύκλο από λάθος, καταλήγοντας και πάλι στην αφετηρία του τελεφερίκ απ’ όπου θα έπαιρνα το λεωφορείο, αρχικά για τον σταθμό των τρένων και κατόπιν για το αεροδρόμιο μέσω του χωριού Orio al Serio που ήταν και η διαμονή μου. Ήθελα το συγκεκριμένο δρομολόγιο προκειμένου να μη περπατάω μες τη νύχτα με την κούραση που είχα, με το λεωφορείο να με αφήνει λίγα μόνο μέτρα μακριά απ’ το κατάλυμα μου:

DSC_0629c.jpg


Το επόμενο πρωί αφού ήπια το καφεδάκι μου και έφαγα το λιτό έως ελάχιστο πρωινό μου, βγήκα στον κεντρικό δρόμο του χωριού και περνώντας απέναντι, μπήκα στο γνωστό πεζόδρομο που περνάει περιμετρικά του αεροδρομίου, οδηγώντας στην πύλη των αναχωρήσεων ενάμισι χιλιόμετρο μετά. Πάντα εξυπηρετικός ο συγκεκριμένος συνδυασμός:

DSC_0631b.jpg


Ήπια ένα διπλό εσπρεσάκι και πέρασα τον έλεγχο εν μέσω πολυκοσμίας, καταναλώνοντας τον υπόλοιπο διαθέσιμο χρόνο στα εξαιρετικά καταστήματα του αεροδρομίου. Δεν έχω φύγει ποτέ απ’ αυτό το μέρος άλλωστε δίχως ζυμαρικά και κρασί, κάτι που δε θα συνέβαινε ούτε τώρα, με τις επιλογές να ναι απεριόριστες:

DSC_0631c.jpg


Η πτήση που θα μας οδηγούσε στην Ελλάδα έφυγε στην ώρα της μισογεμάτη όπως πίστευα και περίμενα εξ’ αρχής,

DSC_0631d.jpg


μ΄ εμένα μόνο μου σε μια άδεια μπροστινή τριάδα να κοιτάω την Ιταλία από το φινιστρίνι κάνοντας τον απολογισμό του διημέρου που έφυγε αλλά και τα σχέδια αυτού που ξεκινούσε:

DSC_0631e.jpg
 

Iris_90

Member
Μηνύματα
778
Likes
4.047
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ταξίδι-Όνειρο
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Ωραία πόλη το Μπέργκαμο , αλλά γιατί τη λένε Citta Alta ;;; Επειδή βρίσκεται στον Ιταλικό Βορρά ;;;
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.748
Likes
52.148
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Ωραία πόλη το Μπέργκαμο , αλλά γιατί τη λένε Citta Alta ;;; Επειδή βρίσκεται στον Ιταλικό Βορρά ;;;
Είναι φανταστική πόλη το Μπέργκαμο και σαφώς αδικημένη. ;)
Απ' όσο είχα ψάξει ο όρος Citta Alta αναφέρεται στην παλιά πόλη και μόνο, με το υπόλοιπο κομμάτι να αποκαλείται Citta’ Bassa.
 

Iris_90

Member
Μηνύματα
778
Likes
4.047
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ταξίδι-Όνειρο
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Είναι φανταστική πόλη το Μπέργκαμο και σαφώς αδικημένη. ;)
Απ' όσο είχα ψάξει ο όρος Citta Alta αναφέρεται στην παλιά πόλη και μόνο, με το υπόλοιπο κομμάτι να αποκαλείται Citta’ Bassa.
Κατατοπιστικός , όπως πάντα !!! Η ιταλομαθής τα κατάλαβε έτσι όπως τα εξήγησες και θα το ξαναπώ : Χρονιά χωρίς ταξίδι στην Ιταλία δεν είναι ταξιδιωτική χρονιά ...
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.748
Likes
52.148
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Κεφάλαιο 6 – Κέρκυρα, μια ακόμη φορά!



Η πτήση εξελίσσονταν πολύ ήσυχα, όταν κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι έχουμε πάρει καθοδική πορεία, βλέποντας αρχικά την Αδριατική και τις ακτές της Αλβανίας, αλλά και στη συνέχεια ένα νησί, που σχεδόν αμέσως κατάλαβα περί τίνος πρόκειται:

DSC_0631b.jpg


Διαπόντια νησιά – διακαής πόθος, από τους λίγους που μου ΄χουν μείνει πλέον στη νησιωτική Ελλάδα. Στο πλάνο μου από το παράθυρο ήταν όλα ξεκάθαρα. Οθωνοί, Ερρεικούσα, Μαθράκι & στο βάθος Κέρκυρα:

DSC_0631c.jpg


Η πτητική πορεία έφτανε μέχρι την κάτω πλευρά του νησιού στρίβοντας πάνω από τη Λίμνη Κορισσίων και τη Λευκίμη, με το αεροσκάφος να παίρνει θέση για προσγείωση παράλληλα απ’ τις Μπενίτσες, αντικρύζοντας τα τρισάθλια κατά τη γνώμη μου κτήρια των ξενοδοχειακών μονάδων που πάντα αναρωτιέμαι ρητορικά τι δουλειά έχουν σ’ ένα νησί:

DSC_0631f.jpg


Βγήκα αρκετά γρήγορα από το αεροδρόμιο μετά τα διαδικαστικά και αφού τσίμπησα κάτι πρόχειρο διένυσα την απόσταση του 1,5 χιλιομέτρου μέχρι το διαμέρισμα που χα κλείσει με τα πόδια. Είχα σκοπό να ρίξω μια σιέστα για να είμαι φρέσκος το βράδυ, τα τηλέφωνα και τα μηνύματα όμως δε με άφησαν σε ησυχία, έτσι πήρα τη φωτογραφική μηχανή στα χέρια μου και βγήκα προς τον κεντρικό πεζόδρομο που ξεκινάει περίπου από το τέρμα των λεωφορείων μπαίνοντας λίγο μετά στην παλιά πόλη. 28η και αρκετά εμπορικά καταστήματα ήταν κλειστά λόγω αργίας, όχι όμως λόγω σεζόν που κρατούσε ακόμα κανονικότατα:

DSC_0639.JPG

DSC_0640.JPG

Να και μια εκδρομή που δεν είχα περιέργεια του τι περιμένω να δω. Βρισκόμουν στην Κέρκυρα για 5η φορά, έχοντας επισκεφθεί το νησί και την πόλη κυρίως όλες τις εποχές (πλέον και φθινόπωρο) και με όλους τους πιθανούς τρόπους.

Προχώρησα στον πεζόδρομο που οδηγεί στα ενδότερα της παλιάς πόλης φωτογραφίζοντας:

DSC_0650.JPG

Το μυαλό έκανε -υποσυνείδητα ίσως- και τη σύνδεση/σύγκριση με την Ιταλία από την οποία προερχόμουν, ειδικότερα όσο έμπαινα ανάμεσα στα Καντούνια:

DSC_0651.JPG


Σημεία κλειδιά όπως η μικρή πλατεία και ο ναός της παναγίας των ξένων, μου ήταν αρκετά οικεία και πρόσφατα, καθώς την τελευταία φορά το Φλεβάρη του 2017 είχα αλωνίσει αρκετά την πρωτεύουσα του νησιού:

DSC_0656.JPG

DSC_0658.JPG

Δίχως να το καταλάβω έφτασα στη μεγαλύτερη πλατεία της Ελλάδας και απ’ όσο νομίζω των Βαλκανίων, αυτή της Σπιανάδας, ξακουστή μεταξύ πολλών άλλων για τα έθιμα του Πάσχα που λαμβάνουν χώρα εκεί:

DSC_0664.JPG

DSC_0669.JPG


Έμεινα λίγο για μια ανάσα σ’ ένα παγκάκι μπροστά απ’ το παλιό φρούριο της πόλης,

DSC_0670.JPG


πριν πάρω το δρόμο της επιστροφής προς τον πεζόδρομο, προκειμένου να συναντήσω σ’ ένα ταβερνείο φίλους που ερχόταν από Θεσσαλονίκη, να πιούμε τις μπύρες μας και να οργανωθούμε:

DSC_0675.JPG

DSC_0680.JPG


Η βαβούρα στην πολυκατοικία δε μ’ άφησε να κλείσω μάτι, έτσι στις δέκα ήμουν και πάλι στο δρόμο, κατεβαίνοντας σ’ ένα μπαράκι της παλιάς πόλης όπου θα συναντιόμουν με το ζευγάρι και ακόμα περισσότερους φίλους και φίλες:

DSC_0680b.jpg


Ήπιαμε τα ποτά μας, μιλήσαμε, χαρήκαμε, σε συνθήκες όμως πολύ περίεργες για Ελλάδα καθώς μια πρόσφατη νομοθεσία είχε απαγορεύσει τη μουσική στα καταστήματα εστίασης, γεγονός απείρως ξενέρωτο:

DSC_0680e.jpg


Ακόμα πιο ξενέρωτο ήταν ότι το αγαπημένο μου μπαρ της πόλης (Κουρδιστό πορτοκάλι) ήταν κλειστό εκείνο το βράδυ, αναγκάζοντας μας να βρούμε αλλού θαλπωρή προκειμένου να συνεχίσουμε σ’ ένα εξίσου ωραίο μπαρ (Save) στη Λιστόν, ευτυχώς με κανονική ένταση στη μουσική και δυνατές ροκιές.

DSC_0680f.jpg


Η κοπέλα που παντρευόταν και ξέρει απ’ την καλή και την ανάποδη το ποιόν μου με είχε προειδοποιήσει: «Υπάρχει κι ένα after μπαράκι στη παλιά πόλη με κωδική ονομασία που κρατάει μέχρι το πρωί, μη τυχόν και πας, θα χάσεις το γάμο».

Καλύτερα να μου έλεγε «πήγαινε», πιο πολλές πιθανότητες υπήρχαν να μη το ψάξω καθόλου, οπότε καλά ξημερώματα. Κυριολεκτικά…
 

STKF

Member
Μηνύματα
1.226
Likes
6.281
Ωραία πόλη το Μπέργκαμο , αλλά γιατί τη λένε Citta Alta ;;; Επειδή βρίσκεται στον Ιταλικό Βορρά ;;;
ι ο όρος Citta Alta αναφέρεται στην παλιά πόλη και μόνο, με το υπόλοιπο κομμάτι να αποκαλείται Citta’ Bassa.
Πιθανολογώ ότι είναι όπως θα λέγαμε εμείς Άνω πόλη και Κάτω πόλη.
Η παλιά πόλη βρίσκεται ψηλότερα από την νέα.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.748
Likes
52.148
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Κεφάλαιο 7 – Ο γάμος & η επιστροφή



Δύσκολο το ξύπνημα στα νησιά, το λέω εδώ και χρόνια. Μετά κόπων, βασάνων και δύο απανωτών καφέδων πήρα τα πόδια μου σχεδόν μεσημέρι για την παλιά πόλη προς αναζήτηση τροφής:

DSC_0682.JPG

DSC_0684.JPG


Τελευταίο Σάββατο του Οκτωβρίου με τη θερμοκρασία να βρίσκεται σταθερά άνω των 25 βαθμών, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα την καλοδεχούμενη κοσμοπλημμύρα σε καφέ κι εστιατόρια:

DSC_0685.JPG

DSC_0688.JPG


Αφού τσάκισα ένα panini κλάσεις ανώτερο απ’ όσα είχα δοκιμάσει στην Ιταλία (η αλήθεια να λέγεται), βγήκα μέχρι το Λιστόν κάνοντας παράλληλα και κάποια μικροψώνια:

DSC_0690.JPG

DSC_0694.JPG

Είχα στη διάθεση μου καμιά ώρα χονδρικά μέχρι να συναντηθώ με τον φίλο μου και να κανονίσουμε τα της μεταφοράς, την οποία εκμεταλλεύτηκα τριγυρνώντας στα Κατούνια και την υπόλοιπη παλιά πόλη φωτογραφίζοντας,

DSC_0702.JPG


αρχής γενομένης από τον Άγιο Σπυρίδωνα με το χαρακτηριστικό καμπαναριό – ρολόι του:

DSC_0699.JPG


Περπάτησα στη συνέχεια ως την Πύλη του Αρχαγγέλου Μιχαήλ μπαίνοντας στην αυλή του μουσείου Ασιατικής τέχνης περπατώντας παράλληλα με τα τείχη:

DSC_0704.JPG


Από κείνο το σημείο είχα την καλύτερη θέα προς το φρούριο και τον προμαχώνα του, την ίδια ώρα που το πλοίο της Kerkyra seaways ξεκινούσε το δρομολόγιο του προς το απέναντι λιμάνι της Ηγουμενίτσας:

DSC_0711.JPG


Προσέγγισα το φρούριο από το πλάι, περνώντας πάνω από τη μαρίνα με τα ιστιοπλοϊκά:

DSC_0713.JPG


Φτάνοντας ως τη πύλη του, όπου δεν έκανα το βήμα προς τα μέσα μιας και το είχα δει άλλες τρεις φορές ως τώρα:

DSC_0717.JPG


Αντ’ αυτού έκανα μια σύντομη στάση στη Σπινάδα απολαμβάνοντας κι εγώ με τη σειρά μου την καλοκαιρία της ημέρας,

DSC_0722.JPG


Είχα κανονίσει λίγο αργότερα βλέπετε να βρεθώ με τον @kos2111 για τις μεσημεριανές μπυρίτσες μας ορίζοντας παράλληλα το σημείο συνάντησης για λίγο μετά, μιας κι έπρεπε να μετακινηθούμε με το αυτοκίνητο:

DSC_0727.JPG


Θα θέλαμε πάρα πολύ να έχουμε περισσότερο χρόνο μιας και το μεσημέρι ήταν μαγικό και η παλιά πόλη μας προκαλούσε:

DSC_0734.JPG


Ωστόσο φερθήκαμε με σύνεση επιστρέφοντας στα καταλύματα μας προκειμένου να ετοιμαστούμε:

DSC_0739.JPG


Ο γάμος ήταν προγραμματισμένος στην πολύ όμορφη εκκλησία Αγίων Αποστόλων Ιάσονος και Σωσιπάτρου, Βυζαντινό ναό του 11ου αιώνα χτισμένο (ως συνήθως) σε ερείπια παλαιότερου αρχαίου ναού,

DSC_0742b.jpg


σε μια ακόμα πολύ όμορφη τοποθεσία λίγο έξω απ’ τη πόλη με το όνομα «Γαρίτσα», γνωστή εκτός των άλλων για τις πολλές ταβέρνες και τα καφέ της:

DSC_0742c.jpg


Από κει και πέρα όλα πήραν το δρόμο τους, με το γλέντι να κρατάει μέχρι να μας πιάσει το ωράριο (!) του κέντρου στις τρεις, και να συνεχίζεται σε μπαράκι διπλανού χωριού με λίγους και καλούς μέχρι πρωίας.
Όπως έπρεπε. ;)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.740
Μηνύματα
910.525
Μέλη
39.474
Νεότερο μέλος
Dio1985

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom