Extra muros
Member
- Μηνύματα
- 205
- Likes
- 1.520
Σημεία ενδιαφέροντος
Πόντα Ντελγάδα
Η άτυπη πρωτεύουσα των Αζορών, καθώς στην πραγματικότητα έχει τρεις πόλεις που μοιράζονται τον τίτλο, σε διαφορετικά νησιά του συμπλέγματος, δε θα έλεγα ότι διεκδικεί δάφνες ομορφιάς. Δεν ξέρω αν φταίει το ότι είναι μια για τα πορτογαλικά δεδομένα, "καινούρια πόλη" μια και δεν υπήρχε ανθρώπινη παρουσία ως την άφιξη των Πορτογάλων στα μισά του 15ου αιώνα. Όχι ότι δεν έχει γραφικά στοιχεία και όμορφα μέρη, έχοντας όμως επισκεφθεί αρκετές πόλεις στην ηπειρωτική Πορτογαλία, απλά δεν υπάρχει σύγκριση. Το γεγονός επίσης ότι για πόλη σχεδόν 70.000 κατοίκων είναι εξαιρετικά ήσυχοι, με τους ντόπιους να κυκλοφορούν έξω κυρίως στην αρχή και στο τέλος της εργάσιμης μέρας και τις Κυριακές να είναι όλοι εξαφανισμένοι στα χωριά τους και για μπάρμπεκιου στας εξοχάς - διόλου τυχαία κατά μήκος των δρόμων υπάρχουν παντού πάγκοι πικνικ - εμένα δε μου φάνηκε και πολύ γοητευτικό. Όπως καταλαβαίνει κανείς, η νυχτερινή ζωή κινείται κάπου μεταξύ δημοτικού γηροκομείου και Α' νεκροταφείου, κάτι που κατάφερε να ενοχλήσει κι εμένα που είμαι το αντίθετο του party animal και σίγουρα δεν είχα έρθει με προσδοκίες Ιμπίθα ή Μυκόνου. Τι να κάνουμε όμως, είναι αρκετά εκνευριστικό πολλά μπαρ να μην είναι καν ανοιχτά εκτός ΠΣΚ και όσα πετύχεις να κλείνουν στις 12, σε μία περίπτωση μάλιστα με το σερβιτόρο απλά να σβήνει τα φώτα (!) απροειδοποίητα.
Αρκετά με τη γκρίνια όμως, γιατί αναμφίβολα εντέλεια τα θετικά στοιχεία υπερισχύουν. Πέρα από τα γαστριμαργικά που ήδη αναλύθηκαν, η πόλη έχει να προσφέρει έναν συμπαθητικό καθεδρικό δίπλα από τις "Πύλες της θάλασσας" (Portas do Mar), που κάποτε βρίσκονταν όντως ακριβώς πάνω από τη θάλασσα, μια εξαιρετική θέα από την εκκλησία Ermida da Mãe de Deus και μερικούς πολύ όμορφους βοτανικούς κήπους. Οι ντόπιοι θα σας συνιστούσαν τον δωρεάν κήπο Antonio Borges, κατ' εμέ όμως αξίζουν και με το παραπάνω τα 5 ευρώ για τον βοτανικό κήπο José do Canto, με τη μεγάλη ποικιλία δένδρων και φυτών από όλο τον κόσμο. Η βλάστηση είναι τόσο πυκνή που παρά το ψιλόβροχο εκείνης της μέρας κυριολεκτικά δεν καταλαβαίναμε νερό μέχρι να βγούμε σε ξέφωτο.
Αξίζει επίσης μια επίσκεψη στο τοπικό μουσείο Carlos Machado, που στεγάζεται στους χώρους παλιού μοναστηριού, οι οποίοι επίσης αποτελούν μέρος της ετερόκλητης έκθεσης, που συνδυάζει στοιχεία από την κοινωνικοπολιτική, καλλιτεχνική και φυσική ιστορία των Αζορών, με έμφαση στην τελευταία. Ακόμα και να μην είναι του γούστου σας - ούτε του δικού μου - οι ταριχευμένοι καρχαρίες, οι σκελετοί φάλαινας και τα βαλσαμωμένα κολίμπρι, δεν πρόκειται να βαρεθείτε γρήγορα. Κάθε Κυριακή δωρεάν είσοδος, προσοχή όμως γιατί κλείνει νωρίς.
Portas do Mar
Ermida da Mãe de Deus
Βοτανικός κήπος José do Canto
Mία τοσοδούλα φαλαινίτσα του τοπικού μουσείου Carlos Machado
Πόντα Ντελγάδα
Η άτυπη πρωτεύουσα των Αζορών, καθώς στην πραγματικότητα έχει τρεις πόλεις που μοιράζονται τον τίτλο, σε διαφορετικά νησιά του συμπλέγματος, δε θα έλεγα ότι διεκδικεί δάφνες ομορφιάς. Δεν ξέρω αν φταίει το ότι είναι μια για τα πορτογαλικά δεδομένα, "καινούρια πόλη" μια και δεν υπήρχε ανθρώπινη παρουσία ως την άφιξη των Πορτογάλων στα μισά του 15ου αιώνα. Όχι ότι δεν έχει γραφικά στοιχεία και όμορφα μέρη, έχοντας όμως επισκεφθεί αρκετές πόλεις στην ηπειρωτική Πορτογαλία, απλά δεν υπάρχει σύγκριση. Το γεγονός επίσης ότι για πόλη σχεδόν 70.000 κατοίκων είναι εξαιρετικά ήσυχοι, με τους ντόπιους να κυκλοφορούν έξω κυρίως στην αρχή και στο τέλος της εργάσιμης μέρας και τις Κυριακές να είναι όλοι εξαφανισμένοι στα χωριά τους και για μπάρμπεκιου στας εξοχάς - διόλου τυχαία κατά μήκος των δρόμων υπάρχουν παντού πάγκοι πικνικ - εμένα δε μου φάνηκε και πολύ γοητευτικό. Όπως καταλαβαίνει κανείς, η νυχτερινή ζωή κινείται κάπου μεταξύ δημοτικού γηροκομείου και Α' νεκροταφείου, κάτι που κατάφερε να ενοχλήσει κι εμένα που είμαι το αντίθετο του party animal και σίγουρα δεν είχα έρθει με προσδοκίες Ιμπίθα ή Μυκόνου. Τι να κάνουμε όμως, είναι αρκετά εκνευριστικό πολλά μπαρ να μην είναι καν ανοιχτά εκτός ΠΣΚ και όσα πετύχεις να κλείνουν στις 12, σε μία περίπτωση μάλιστα με το σερβιτόρο απλά να σβήνει τα φώτα (!) απροειδοποίητα.
Αρκετά με τη γκρίνια όμως, γιατί αναμφίβολα εντέλεια τα θετικά στοιχεία υπερισχύουν. Πέρα από τα γαστριμαργικά που ήδη αναλύθηκαν, η πόλη έχει να προσφέρει έναν συμπαθητικό καθεδρικό δίπλα από τις "Πύλες της θάλασσας" (Portas do Mar), που κάποτε βρίσκονταν όντως ακριβώς πάνω από τη θάλασσα, μια εξαιρετική θέα από την εκκλησία Ermida da Mãe de Deus και μερικούς πολύ όμορφους βοτανικούς κήπους. Οι ντόπιοι θα σας συνιστούσαν τον δωρεάν κήπο Antonio Borges, κατ' εμέ όμως αξίζουν και με το παραπάνω τα 5 ευρώ για τον βοτανικό κήπο José do Canto, με τη μεγάλη ποικιλία δένδρων και φυτών από όλο τον κόσμο. Η βλάστηση είναι τόσο πυκνή που παρά το ψιλόβροχο εκείνης της μέρας κυριολεκτικά δεν καταλαβαίναμε νερό μέχρι να βγούμε σε ξέφωτο.
Αξίζει επίσης μια επίσκεψη στο τοπικό μουσείο Carlos Machado, που στεγάζεται στους χώρους παλιού μοναστηριού, οι οποίοι επίσης αποτελούν μέρος της ετερόκλητης έκθεσης, που συνδυάζει στοιχεία από την κοινωνικοπολιτική, καλλιτεχνική και φυσική ιστορία των Αζορών, με έμφαση στην τελευταία. Ακόμα και να μην είναι του γούστου σας - ούτε του δικού μου - οι ταριχευμένοι καρχαρίες, οι σκελετοί φάλαινας και τα βαλσαμωμένα κολίμπρι, δεν πρόκειται να βαρεθείτε γρήγορα. Κάθε Κυριακή δωρεάν είσοδος, προσοχή όμως γιατί κλείνει νωρίς.
Portas do Mar
Ermida da Mãe de Deus
Βοτανικός κήπος José do Canto
Mία τοσοδούλα φαλαινίτσα του τοπικού μουσείου Carlos Machado
Last edited: