Καμπότζη Ένα τετραήμερο στο Σιέμ Ριπ για το πολυπόθητο Άνγκορ Βατ!

erodios

Member
Μηνύματα
141
Likes
589
Ταξίδι-Όνειρο
Περού


4η ημέρα: Αναχωρώντας από το Σιέμ Ριπ για το Πουκέτ

Κανονικά στην τέταρτη ημέρα θα έπρεπε να περιγράφω το Εθνικό Μουσείο στο Σιεμ Ριπ. Είχα διαβάσει πολύ καλές κριτικές και σκόπευα να το επισκεφτώ στο σημερινό πρωινό, αφού εκτός των άλλων μετά τις αλλαγές είχε μείνει κενό από περιηγήσεις με γκρουπ. Ξύπνησα όμως νωχελικά και ανακάθισα στο κρεβάτι. Μάλλον δεν είχα καμιά διάθεση σήμερα για περιήγηση σε μουσείο. Εκ των υστέρων βέβαια μετάνιωσα που ήμουν σχετικά κοντά στο μουσείο και δεν πήγα να δω τα εκθέματά του. Αντί για αυτό προτίμησα να περπατήσω στο εμπορικό κέντρο τής πόλης, παρόλο που το ίδιο ακριβώς είχα κάνει και την προηγούμενη ημέρα.

SiemReap1.jpg


SiemReap2.jpg


Market.jpg


Πηγαίνοντας προς την Pub Street έβλεπα πάλι τις πρωινές υπαίθριες αγορές να ετοιμάζουν την πραμάτεια τους. Η ίδια η Pub Street όμως το πρωί ήταν τελείως διαφορετική. Δεν θύμιζε σε τίποτα το βραδινό άλτερ έγκο της. Είχε ανοίξει ακόμα και για την κίνηση των οχημάτων.
Άλλη αίσθηση επίσης έδινε η εικόνα τού ποταμού με το νερό του να στέκει σχεδόν ακίνητο. Η στάθμη του ήταν χαμηλή πιθανόν λόγω της ξηρής περιόδου.

PubStreet.jpg


River.jpg


Bridge.jpg


Συνέχισα την πορεία μου προς το Old Market και μπήκα στους εσωτερικούς διαδρόμους του. Εκεί υπήρχαν πολλά μαγαζιά και πάγκοι με τουριστικά είδη και σουβενίρ. Στο κέντρο του βρισκόταν η τοπική αγορά με διαφόρων ειδών ψαρικά, λαχανικά, κλπ.. Οι ντόπιοι έκαναν εκεί τα ψώνια τους, δίνοντας ένα όμορφο χρώμα στον χώρο, τον οποίο αφού τον απόλαυσα συνέχισα τον δρόμο μου για να πάω σε κάποιο εστιατόριο.
Ωραίες είναι οι εικόνες, αλλά δεν έπρεπε να ξεχνώ πως το απόγευμα είχα να ταξιδέψω με την “αγαπημένη” low cost αεροπορική, με διπλή μάλιστα πτήση μέχρι το Πουκέτ, χωρίς φαγητό.

Market1.jpg


Market2.jpg


OldMarket1.jpg


OldMarket2.jpg


Μετά το γεύμα μου περπάτησα σε κάποιους άλλους κεντρικούς δρόμους και επέστρεψα στο ξενοδοχείο από όπου θα με παραλάμβανε ένα βαν. Είχα προγραμματίσει από πριν την κοινή μεταφορά μου με 8,5€ κάτι που δυστυχώς δεν ήταν δυνατόν να γίνει στο αντίθετο δρομολόγιο της άφιξης, όταν είχα χρησιμοποιήσει ταξί. Το βαν πάντως, αφού παρέλαβε στην πορεία και άλλα άτομα, έφτασε στο νέο αεροδρόμιο σε σχετικά σύντομο χρόνο.

Airport.jpg


Μπαίνοντας μέσα στο αεροδρόμιο είδα τον πίνακα αφίξεων/αναχωρήσεων, στον οποίο αναγράφονταν ελάχιστες πτήσεις. Προβληματίστηκα. Ούτε σε επαρχιακό μας αεροδρόμιο τέτοιο “χάλι”! Κρίμα το νέο αεροδρόμιο!
Η αλήθεια είναι ότι πριν από την πανδημία του κορωνοϊού το Σιέμ Ριπ υποδεχόταν σημαντικό και αυξανόμενο αριθμό επισκεπτών, που δικαιολογούσε τη δημιουργία νέου μεγαλύτερου αεροδρομίου. Στο διαδίκτυο είχα διαβάσει επίσης ότι η κατασκευή τού νέου αεροδρομίου ήταν επιβεβλημένη και για έναν ακόμα λόγο, που όμως δεν γνωρίζω αν ευσταθεί. Δηλαδή, ότι λόγω των δονήσεων από τις συχνές πτήσεις στο παλιό αεροδρόμιο, κινδύνευαν τα θεμέλια των ναών του Άνγκορ και γι’ αυτό η λειτουργία του έπρεπε να μεταφερθεί σε άλλο απομακρυσμένο σημείο.
Σε κάθε περίπτωση η κίνηση στο Άνγκορ δείχνει να επανακάμπτει τα τελευταία χρόνια. Δεν έχει φτάσει ακόμα στα επίπεδα που ήταν πριν από τον κορωνοϊό, αλλά ωστόσο από την αρχή της χρονιάς μέχρι αυτήν τη στιγμή καταγράφονται 442.371 επισκέπτες του (Angkor Enterprise).

Φτάνοντας στο νέο αεροδρόμιο και έχοντας πολύ διαθέσιμο χρόνο δεν κατευθύνθηκα στην πύλη, αλλά κάθισα σε έναν χώρο δίπλα από τα γκισέ. Χάζευα στο κινητό μου τις φωτογραφίες από το ταξίδι. Μαζί όμως έβλεπα και κάποιες άλλες ενδιαφέρουσες εικόνες. Για παράδειγμα, πιο πέρα ένας μπακπάκερ είχε ανοίξει τα συμπράγκαλά του και αδειάζοντάς τα, άρχισε να φορά τη μια μπλούζα του πάνω από την άλλη. “Ωχ!”, σκέφτηκα, “λες να…”. Πράγματι στρέφοντας το βλέμμα μου στα γκισέ είδα ταξιδιώτες με χειραποσκευή και σακίδιο, ακριβώς όπως ήμουν εγώ δηλαδή, να οδηγούνται εκεί για να ζυγίσουν τις αποσκευές τους.

Σηκώθηκα βιαστικά και πήγα να δοκιμάσω να περάσω τον έλεγχο με την κάρτα επιβίβασης που είχα εκτυπώσει μετά το ηλεκτρονικό check in μου. Αμ, δε! Ο υπεύθυνος του ελέγχου μού επέστρεψε το χαρτί, δεν δέχτηκε ούτε την ψηφιακή κάρτα επιβίβασης στο κινητό και με έστειλε στα γκισέ για να εκδώσω “κανονική” κάρτα επιβίβασης.
“Την πάτησα!”, σκέφτηκα. Αν όταν ερχόμουν οι αποσκευές μου ζύγιζαν κανένα 10κιλο, με το όριο της AirAsia να είναι στα 7 κιλά, τώρα ήταν σίγουρα παραπάνω. Μόνο ένα σουβενίρ τού Άνγκορ Βατ τύπου γρανίτη που είχα πάρει, πρέπει να ζύγιζε από μόνο του τουλάχιστον μισό κιλό.

Αγχωμένος λοιπόν έτρεξα πίσω. Η λύση ήταν μία. Πήγα στις τουαλέτες και άρχισα να ξεφορτώνω τη χειραποσκευή και το σακίδιό μου από τα πιο βαριά αντικείμενα. Φόρεσα ένα αντιανεμικό που είχα μαζί μου και το γέμισα με όλη την πραμάτεια. Αν και είμαι μάλλον αδύνατος, έκανα τη νέα εμφάνισή μου με μια ωραία κοιλίτσα, που απλώς ήλπιζα να μην φανεί περίεργη!
Βγάζοντας την μπέμπελη, κατευθύνθηκα στα γκισέ. Ήρθε η σειρά μου. Ο υπάλληλος πήρε το διαβατήριό μου, ενώ εγώ άφησα τη χειραποσκευή μου πάνω στη ζυγαριά. Έκανα να ξεκρεμάσω και το σακίδιο, αλλά ο υπάλληλος μου έκανε νόημα ότι δεν χρειάζεται. Μάλλον επειδή ήταν μικρό, ενώ σε άλλες περιπτώσεις είχα δει ότι το ζύγιζε. Ή απλώς με λυπήθηκε ο Τα Ριτς και μου έστειλε τη μία από τις οκτώ χείρες βοηθείας του! Η ζυγαριά έδειξε 7,7 κιλά, αλλά ο υπεύθυνος δεν μου είπε τίποτα. Πολύ χαρούμενος πήρα την γυαλιστερή κόκκινη κάρτα επιβίβασής μου και ξαναπήγα στην τουαλέτα για να “αδυνατίσω”.


Statue1.jpg

Statue2.jpg

Μετά από αυτήν την αγχωτική διαδικασία πέρασα από τον έλεγχο διαβατηρίων και μπήκα στο εσωτερικό του αεροδρομίου. Στο κέντρο του αντίκρισα ένα σύγχρονο χρυσαφένιο γλυπτό με προσωπεία σαν αυτά του Μπαγιόν και των γκοπούρα του Άνγκορ. Προχώρησα. Το αεροδρόμιο ήταν άδειο. Πήγα στην πύλη τής αναχώρησής μου.
Εκεί συνάντησα το φιλικό ζευγάρι από το γκρουπ τού Άνγκορ. Έχοντας καταγωγή από την Ινδία, αλλά μόνιμη διαμονή και εργασία στις Βρυξέλλες, τους άρεσε πάρα πολύ να ταξιδεύουν σε χώρες τής Ασίας. Καθίσαμε μαζί και μιλήσαμε για τις εμπειρίες μας από το Σιέμ Ριπ αλλά και για τα σχέδιά μας για τη συνέχεια του ταξιδιού μας.
Το Πουκέτ μάς περίμενε…


AirAsia1.jpg

AirAsia2.jpg
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.409
Likes
21.479
Επόμενο Ταξίδι
Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Σερβία
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Η Καμπότζη ανήκει στη βασική 5άδα των χωρών στην Ασία που θέλω διακαώς να επισκεφτώ! Και δυστυχώς είναι απο τις χώρες που πρέπει να πάω χειμώνα για να μπορέσω να δω όλα αυτά που θέλω να δω.... Κάποιες χώρες στην Ασία με δυσκολεύουν πάρα πολύ :cry:

Ελπίζω να μην τη βγάλουμε ξεροσφύρι, να δούμε και καμια φωτογραφία :)
 

erodios

Member
Μηνύματα
141
Likes
589
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Η Καμπότζη ανήκει στη βασική 5άδα των χωρών στην Ασία που θέλω διακαώς να επισκεφτώ! Και δυστυχώς είναι απο τις χώρες που πρέπει να πάω χειμώνα για να μπορέσω να δω όλα αυτά που θέλω να δω.... Κάποιες χώρες στην Ασία με δυσκολεύουν πάρα πολύ :cry:
Εύχομαι να τα καταφέρεις. Νομίζω ότι αξίζει!
Εγώ πάντως σε "ζηλεύω" γιατί έχεις πάει στο Περού, που εγώ ακόμα το παλεύω. Μην πω δηλαδή και για το Κιλιμάντζαρο, που μας έκανες και μείναμε όλοι/ες με το στόμα ανοιχτό! :shock:

Ελπίζω να μην τη βγάλουμε ξεροσφύρι, να δούμε και καμια φωτογραφία :)
Έχουμε μέλλον... Γράφω το 2ο κομμάτι και ακόμα δεν μπήκα στο αεροπλάνο!! o_O:)
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.409
Likes
21.479
Επόμενο Ταξίδι
Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Σερβία
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Εύχομαι να τα καταφέρεις. Νομίζω ότι αξίζει!
Σε ευχαριστώ! Είμαι σίγουρη οτι αξίζει!

Εγώ πάντως σε "ζηλεύω" γιατί έχεις πάει στο Περού, που εγώ ακόμα το παλεύω.
Το Περού ήταν και είναι πολύ ψηλά στη λίστα των χωρών παγκοσμίως που ήθελα και εξακολουθώ να θέλω να επισκεφτώ, παρόλο που έχω πάει. Το πάλευα πολύ καιρό πριν το καταφέρω. Είναι μία χώρα που για μένα θέλει πάρα πολύ χρόνο, που δεν έχω να αφιερώσω σε ένα ταξίδι αυτή τη στιγμή, και στη πρώτη επίσκεψη δυσκολεύτηκα τρομερά να επιλέξω τι θα δω σε 3 βδομάδες....

Το υψόμετρο που σε απασχολεί με το Περού, είναι ένα θέμα. Αρχικά με απασχολούσε και εμένα και μάλιστα δίσταζα να βάλω στο πρόγραμμα τα μεγάλα υψόμετρα. Ευτυχώς υπάρχουν και κάποιοι άνθρωποι στη ζωή μας που μας αγαπούν πραγματικά και βοηθούν στο να προσπεράσουμε τους φόβους μας! Μπορεί τώρα να σου φαίνεται δύσκολο, αλλά αν προετοιμαστείς σωστά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να το καταφέρεις χωρίς προβλήματα. Τόλμησε το και ας μη σου βγει, δεν πειράζει!

Θα χαρώ πάρα πολύ να διαβάσω εντυπώσεις σου απο το Περού και να δω φωτογραφίες σου! Θα περιμένω :)

Μην πω δηλαδή και για το Κιλιμάντζαρο, που μας έκανες και μείναμε όλοι/ες με το στόμα ανοιχτό! :shock:
Υπερβολές... :icon_redface:
 

erodios

Member
Μηνύματα
141
Likes
589
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Πρώτες πληροφορίες - Βίζα - Συνάλλαγμα

Μετά την οριστικοποίηση του ταξιδιού στην Καμπότζη ξεκίνησε η αναζήτηση περισσότερων ταξιδιωτικών πληροφοριών στο φόρουμ και γενικότερα στο διαδίκτυο. Η Καμπότζη είναι μια χώρα στη ΝΑ Ασία με πληθυσμό περίπου 17 εκατομμύρια και πρωτεύουσα την Πνομ Πενχ. Δεύτερη σε πληθυσμό πόλη της είναι η Κρονγκ Σιέμ Ριπ, στην οποία επρόκειτο να μείνω, με πληθυσμό πάνω από 250.000 κατοίκους.

Βρίσκεται στην τροπική ζώνη και έτσι η περίοδος του δικού μας χειμώνα, που θα ήταν το ταξίδι μου, αντιστοιχούσε στην εκεί ξηρή περίοδο του τροπικού της κλίματος.
Ίσως αυτός να ήταν ο λόγος που ενώ ανέμενα, όπως είχα διαβάσει, να μου εφορμούν πλήθη ενοχλητικών κουνουπιών, τελικά δεν συναπαντήθηκα με κανένα ούτε στο ξενοδοχείο αλλά ούτε και στις περιηγήσεις μου, παρόλο που οι σχετικοί σχολιασμοί εκδρομών-ξενοδοχείων σ’ αυτόν τον τομέα με είχαν προβληματίσει.
Όχι τίποτα άλλο δηλαδή, αλλά τζάμπα κουβαλούσα και ένα σωρό αντικουνουπικά!

Ο λαός της Καμπότζης είναι στην πλειονότητά του οι Χμερ. Στη συντριπτική πλειοψηφία 97% είναι βουδιστές και μιλούν τα χμερ. Πριν επισκεφτώ τη χώρα, στο άκουσμα της λέξης χμερ μού δημιουργούνταν μια απροσδιόριστα αρνητική αίσθηση. Ίσως αυτό να οφειλόταν επειδή τη συνδύαζα με κάποια πράγματα που γνώριζα γενικά για τους Ερυθρούς Χμερ, τον Λον Νολ και τον “Πολ Ποτ” αργότερα, του οποίου το καθεστώς είχε σφαγιάσει κυριολεκτικά μέσα σε τέσσερα χρόνια (1975-1979) σχεδόν το ένα τέταρτο του λαού της Καμπότζης.
Δεν είχα ξεδιαλύνει ότι η λέξη χμερ δεν πάει πακέτο με τους “ερυθρούς” και τη γενοκτονία, αλλά αναφέρεται στον λαό και την Αυτοκρατορία των Χμερ (802-1431), που άκμασε για 6 αιώνες στην ίδια περίπου περίοδο με τη δική μας ύστερη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, και δημιούργησε όλα αυτά τα σπουδαία μνημεία που θα πήγαινα τώρα να επισκεφτώ. Με λίγη λοιπόν παραπάνω μελέτη η αίσθησή μου για τους Χμερ έτεινε να αλλάξει.

Ακόμα κι έτσι όμως η Καμπότζη δεν έπαυε να είναι μια χώρα που μέχρι και τις μέρες μας προσπαθούσε να βρει τον βηματισμό της. Είναι χαρακτηριστικό ότι με μια αναζήτηση στο διαδίκτυο διαπιστώνεται πως το συγκεκριμένο κράτος έχει αλλάξει καμιά δεκαριά σημαίες, φανερώνοντας την πολιτική αστάθεια και τις αλλαγές καθεστώτων που έχει ζήσει.
Μάλιστα σε μια κατοπινή περιήγησή μας ο εκεί ντόπιος ξεναγός μάς έδειξε έναν πολύ μεγαλύτερο αριθμό σημαιών που έχει αλλάξει η χώρα του, επισημαίνοντας πάντως με καμάρι ότι η τωρινή σημαία της είναι η μοναδική στον κόσμο στην οποία αποτυπώνεται ένα μνημείο. Το Άνγκορ Βατ συγκεκριμένα!

Flag.png


Επίσης, η Καμπότζη εξακολουθεί να καταγράφεται ως ένα κράτος με σημαντική διαφθορά, γεγονός που μου δημιουργούσε κάποια ανησυχία. Πολύ περισσότερο όταν διάβαζα εξιστορήσεις στο φόρουμ για τη βίζα και το “φακελάκι” που απαιτούνταν για την έκδοσή της. Γι' αυτό τελικά προτίμησα αντί να την εκδώσω με την είσοδό μου στη χώρα, κάτι που θα μου κόστιζε 30$, να έχω έτοιμη από πριν την ηλεκτρονική βίζα και ας κόστιζε 6$ παραπάνω. Η διαδικασία ήταν απλή και σύντομη (https://www.evisa.gov.kh/).
Η εμπειρία πάντως έδειξε ότι δεν επρόκειτο να έχω κανένα πρόβλημα ούτε με τη Visa on Arrival, τουλάχιστον όχι στο Angkor International Airport (SAI), και ότι απλώς με την e.visa ίσως εξοικονόμησα λίγο χρόνο.

Visa.jpg


Το θέμα με τα δολάρια που ανέφερα παραπάνω ίσως να δημιουργεί κάποιες απορίες. Καλά δεν έχει δικό του νόμισμα αυτό το κράτος; Φυσικά και έχει! Είναι το ριέλ Καμπότζης. Όμως το δολάριο Αμερικής χρησιμοποιείται παράλληλα και επίσημα στη χώρα. Κάτι που με κάνει να σκέφτομαι αυτό που λέγεται και για το Βιετνάμ. Δηλαδή πως ό,τι δεν μπόρεσαν να κάνουν οι ΗΠΑ στην περιοχή με τον πόλεμο το κατάφεραν με το δολάριο!
Η ανταλλακτική του ικανότητα στην Καμπότζη, ανεξαρτήτως των μεταβαλλόμενων ισοτιμιών, είναι 1 δολάριο = 4.000 ριέλ. Οπωσδήποτε δεν πρέπει να περιμένει κανείς ότι θα πάρει τα ρέστα του σε δολάρια. Όποτε αυτά απαιτούνται δίνονται σε ριέλ.
Σε κάθε περίπτωση επειδή δεν ήξερα τι θα συναντήσω με την άφιξή μου, είχα προτιμήσει να μην κάνω εκεί το συνάλλαγμά μου, αλλά να έχω από πριν μαζί μου δολάρια σε μετρητά. Πολύ περισσότερο αφού είχα διαβάσει ότι δεν ήταν παντού εφικτή η χρήση καρτών. Εξάλλου τι είναι ο κάβουρας, τι είναι το ζουμί του! Συγκριτικά αυτή η χώρα είναι πολύ οικονομική για εμάς.
Είχα διαβάσει ακόμα ότι δεν θα έπρεπε να έχω μαζί μου δολάρια παλιάς έκδοσης και έτσι είχα φροντίσει να είναι όλα σχετικά πρόσφατης. Η εμπειρία όμως και πάλι μου έδειξε ότι το αν θα γίνει δεκτό ένα χαρτονόμισμα μάλλον δεν εξαρτάται από το έτος έκδοσης αλλά από την κατάστασή του. Αν αυτό είναι φθαρμένο ή σε κακή κατάσταση δεν το παίρνουν οι Καμποτζιανοί γιατί πολύ απλά μετά δεν το δέχεται η τράπεζά τους.

Ωραία! Είχα πια διαθέσιμες αρκετές πληροφορίες. Με εξασφαλισμένη επίσης τη διαμονή και τις επισκέψεις μου, καθώς και με έτοιμη τη βίζα και το συνάλλαγμα σε δολάρια, ήμουν έτοιμος να ταξιδέψω στην Καμπότζη για το πολυπόθητο Άνγκορ Βατ!
 
Last edited:

erodios

Member
Μηνύματα
141
Likes
589
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Σαν σήμερα στις 17 Απριλίου 1975 οι Ερυθροί Χμερ με ηγέτη τον επονομαζόμενο Πολ Τοτ “σταμάτησαν” τον πενταετή εμφύλιο στην ήδη εξαθλιωμένη Καμπότζη, κατέλαβαν την πρωτεύουσα Πνομ Πενχ και επέβαλαν μια ιδιότυπη δικτατορία, που απαγόρευσε στους Καμποτζιανούς από τις σεξουαλικές σχέσεις μέχρι και το γέλιο! Το καθεστώς παράλληλα με τις εκκαθαρίσεις και τις εκτελέσεις εκκένωσε όλες τις πόλεις. Έστειλε τους πολίτες υποχρεωτικά στην ύπαιθρο να εργαστούν στα χωράφια, χωρίς καμιά άλλη μέριμνα, με αποτέλεσμα ο λιμός και οι ασθένειες να τους αποδεκατίσουν.
Μια ημέρα σαν την προχτεσινή, που ανάρτησα τις “Πρώτες πληροφορίες” του ταξιδιού μου στην Καμπότζη, δηλαδή στις 15 Απριλίου 1998 πέθανε ο Σαλόθ Σαρ ή Πολ Τοτ, ο οποίος παρά τις θηριωδίες του δεν δικάστηκε ποτέ!!!
 

erodios

Member
Μηνύματα
141
Likes
589
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
1η ημέρα: Από την Μπανγκόκ στο Σιέμ Ριπ

Η μετακίνηση


Μετά το βραδινό μου ξενύχτι στην περιβόητη Khao San της Μπανγκόκ ξύπνησα χαλαρά στο ξενοδοχείο μου χωρίς ξυπνητήρι. Η πτήση μου για το Σιέμ Ριπ ήταν γύρω στο μεσημεράκι. Την είχα προγραμματίσει έτσι, επειδή κανονικά στο συγκεκριμένο πρωινό σχεδίαζα να επισκεφτώ το Wat Pho. Όμως είχα προλάβει να το δω το προηγούμενο απόγευμα και έτσι δεν υπήρχε κανένας λόγος να βιάζομαι. Σηκώθηκα λοιπόν αργά και κατέβηκα για πρωινό. Κάτι μάλλον ασυνήθιστο για εμένα, αλλά η σημερινή ημέρα προβλεπόταν με απροσδιόριστη ώρα άφιξης στο ξενοδοχείο μου στο Σιέμ Ριπ και έτσι έπρεπε να έχω αποθηκευμένη ενέργεια.

Έτρωγα και σκεφτόμουν ότι γενικά προτιμώ να έχω κλείσει εκ των προτέρων την όποια μεταφορά μου από/προς το αεροδρόμιο ή τουλάχιστον να την έχω μελετήσει εάν πρόκειται να κινηθώ με λεωφορείο, κλπ.. Όμως η αναζήτηση στις σχετικές πλατφόρμες για ταξί από το νέο αεροδρόμιο του Σιέμ Ριπ μέχρι την πόλη μού έβγαζε τιμή 30€ για ένα άτομο. Επίσης το ξενοδοχείο μου στην Καμπότζη “προθυμοποιήθηκε” να οργανώσει τη μεταφορά μου με 40€, ποσό όμως που δεν είχα καμία διάθεση να πληρώσω.
Υπάρχει και ένα λεωφορείο, που κάνει τη διαδρομή Αεροδρόμιο - Σιέμ Ριπ με εισιτήριο 8$, αλλά με πολύ αραιά δρομολόγια. Εάν δεν προλάβαινα αυτό των 16:30, το επόμενο και τελευταίο θα ήταν στις 19:00. Έτσι, είπα πάμε (πάω) και βλέπουμε!

Έχοντας αυτά στο μυαλό, αλλά με γεμάτο πια το στομάχι, ξεκίνησα από το ξενοδοχείο μου για τη στάση του λεωφορείου Α4, που ήταν σε απόσταση 10 λεπτών με τα πόδια, και έκανε το δρομολόγιο για το έτερο αεροδρόμιο Ντον Μουάνγκ της Μπανγκόκ. Η τιμή των λεωφορείων στην Μπανγκόκ; Μια χαρά! Το εισιτήριο μιας κανονικής διαδρομής ήταν 10 μπατ (25 λεπτά), ενώ για τα αεροδρόμια ήταν 50 μπατ (1,25 ευρώ) για το Ντον Μουάγκ και 60 μπατ για το Σουβαρναμπούμι.
Επίσης, τα λεωφορεία της Μπανγκόκ γενικά μ’ άρεσαν πολύ γιατί είχαν εισπράκτορα, όπως και τα δικά μας προ αμνημονεύτων ετών, και μου θύμιζαν τα παιδικά μου χρόνια με τον δικό μας εισπράκτορα να λέει συνεχώς “προχωρήστε στον διάδρομο” λόγω του πολύ κόσμου σε αυτά. Το Α4 της Μπανγκόκ αντίθετα ήταν σχεδόν άδειο με εμένα μόνο, άλλον έναν τουρίστα με τα συμπράγκαλά του, έναν ντόπιο μεσήλικα και έναν βουδιστή μοναχό στα πορτοκαλί του, που ήταν ασορτί με το λεωφορείο. Α! ήταν και ο εισπράκτορας. Στην επόμενη στάση ανέβηκαν ακόμη μερικά άτομα.

Monk.jpg


Μετά από λίγη σχετικά ώρα φτάσαμε στο αεροδρόμιο. Η αγωνία μου τώρα ήταν άλλη. Είχα μαζί μου μια χειραποσκευή και ένα σακίδιο. Οι διαστάσεις τους ήταν οι προβλεπόμενες. Όμως η AirAsia έχει περιορισμό του βάρους των χειραποσκευών στα 7 κιλά και οι δικές μου, χωρίς να τις έχω ζυγίσει, σίγουρα θα ήταν κανένα 10κιλο. Είχα βέβαια την κάρτα επιβίβασης ηλεκτρονικά και δεν θα χρειαζόταν να περάσω από το γκισέ, αλλά η αγωνία υπήρχε. Ευτυχώς όμως δεν έγινε κανένας έλεγχος και η επιβίβασή μου έγινε χωρίς κανένα απρόοπτο.

AirAsia.jpg


Η πτήση; Ε, ό,τι μπορεί να περιμένει κανείς από μια low cost εταιρεία. Κάτι σαν πτήση με τη Ryanair δηλαδή. Γι' αυτό όμως δεν είχα φροντίσει να φάω ένα υπερπλήρες πρωινό;
Όταν πλησίαζε η ώρα για την προσγείωση μας μοίρασαν δύο ειδών κάρτες άφιξης για να τις συμπληρώσουμε με τα γνωστά στοιχεία (ονοματεπώνυμο, διαμονή, κλπ.). Και επιτέλους μετά από λίγο προσγειωθήκαμε στο Σιέμ Ριπ.

Αποβιβαστήκαμε σε ένα σχεδόν άδειο αεροδρόμιο, το οποίο δεν είχα χρόνο να παρατηρήσω. Επιφυλάχθηκα να το δω στην αναχώρηση. Οδηγηθήκαμε σε έναν αρκετά μεγάλο χώρο, που ήταν διαμορφωμένος έτσι ώστε άνετα να μπορούν πολλά άτομα να συμπληρώνουν τις κάρτες άφιξης, εάν δεν το είχαν ήδη κάνει, και φυσικά να διευθετούν τη Visa on Arrival.
Εγώ έχοντας την ηλεκτρονική μου βίζα κατευθύνθηκα απευθείας στον έλεγχο. Εκεί ο Καμποτζιανός ήταν στην τρίχα! Καινούργια μπλε στολή, ατσαλάκωτη, λαμπερή! Καμιά υπόνοια για “φακελάκι” ή διάθεση να με ταλαιπωρήσει. Έκανε τον έλεγχο, χρησιμοποίησε τη μια από τις δύο κάρτες άφιξης, γιατί η άλλη δεν χρειαζόταν και την πέταξε, με σφράγισε και έτοιμος.
Σ’ αυτήν την αλλαγή στάσης κατά τον έλεγχο εισόδου πάντως, αναφέρθηκε και ο ντόπιος ξεναγός την επόμενη μέρα. Την απέδωσε εν μέρει στα αρνητικά σχόλια για τη διαφθορά, που έχουν αναρτηθεί μέχρι τώρα στις διάφορες πλατφόρμες από τους επισκέπτες τής Καμπότζης. Εγώ πάντως την αποδίδω στον νέο “αέρα” του καινούργιου κινέζικου αεροδρομίου τού Σιέμ Ριπ.

Βγήκα βιαστικά έξω. Είδα κάποιον με στολή και χωρίς να ξέρω ποιος ή τι ήταν τον ρώτησα πού βρίσκεται η στάση του λεωφορείου. Μου έδειξε, αλλά με ρώτησε επίσης, σε αγγλικά πολύ χειρότερα από τα απαίσια δικά μου, αν θα ήθελα ταξί.
- Πόσο είναι για το Σιέμ Ριπ; τον ρώτησα.
- 20 δολάρια, μου απάντησε.
- Να ψάξω να δω μήπως κάποιος άλλος θέλει να μοιραστούμε το ταξί; ρώτησα ξανά.
- Όπως θέλεις, μου είπε.
Ωστόσο αποφάσισα να αφήσω κατά μέρος τις τσιγκουνιές μου και να πάρω μόνος μου το ταξί που μου πρότεινε. Δεν ήταν και τόσο χάλια η τιμή. Έτσι ειδοποίησε κάποιον που ήρθε και με παρέλαβε.

Taxi.jpg


Η διαδρομή ήταν μάλλον αδιάφορη. Απ’ όσο γνωρίζω πρόκειται να φτιαχτεί ένας νέος οδικός άξονας ή να επεκταθεί αυτός που ήδη συνδέει σε κάποιο μήκος το νέο αεροδρόμιο με την πόλη. Πλησιάζοντας, δεξιά και αριστερά τού δρόμου υπήρχαν σε ορισμένα σημεία τα γνωστά σε όλη τη Ν και ΝΑ Ασία καταστήματα-παραπήγματα με διάφορα εμπορεύματα, που προσωπικά τα βρίσκω πολύ ενδιαφέροντα.

Store.jpg


Φτάνοντας όμως στο ξενοδοχείο, με περίμενε η πλήρης απογοήτευση. Ενώ ο υπάλληλος της υποδοχής ήταν αρκετά ευγενικός και με καλωσόρισε με έναν δίσκο με χυμό και μια υγρή πετσέτα, ο χώρος δεν είχε καμία σχέση με τις φωτογραφίες που ήταν αναρτημένες στην πλατφόρμα.
Buda.jpg
Τα δε έπιπλα του δωματίου πρέπει να ήταν ηλικίας αρκετών δεκαετιών και ξεχαρβαλωμένα. Ακόμα και ο καθιερωμένος στη ΝΑ Ασία χώρος προσευχής με το άγαλμα του Βούδα δεν με ενθουσίασε.

Αλλά τι περίμενα κι εγώ με 15€ τη βραδιά; Μπορεί να ήθελα να πιστεύω ότι είναι έτσι φτηνά στην Καμπότζη, αλλά τελικά ό,τι πληρώνεις παίρνεις.
Δεν πειράζει όμως. Ο χρόνος μου έτσι κι αλλιώς ήταν πολύ περιορισμένος και δεν επρόκειτο να μένω στο δωμάτιο. Επίσης υπήρχε και κάτι θετικό. Το ξενοδοχείο το είχα επιλέξει έτσι ώστε να βρίσκεται σε “στρατηγικό” σημείο. Από τη μια κατεύθυνση ήταν ένα τέταρτο με τα πόδια από τον σταθμό του λεωφορείου, στην περίπτωση που θα έπρεπε να το χρησιμοποιήσω για τη μεταφορά μου από το αεροδρόμιο, και από την άλλη κατεύθυνση ήταν 10 λεπτά με τα πόδια από το κέντρο ζωής τής πόλης και την Pub Street.
 
Last edited:

maratha

Member
Μηνύματα
38
Likes
61
Επόμενο Ταξίδι
Κούβα
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
1η ημέρα: Από την Μπανγκόκ στο Σιέμ Ριπ

Μετά το βραδινό μου ξενύχτι στην περιβόητη Khao San της Μπανγκόκ ξύπνησα χαλαρά στο ξενοδοχείο μου χωρίς ξυπνητήρι. Η πτήση μου για το Σιέμ Ριπ ήταν γύρω στο μεσημεράκι. Την είχα προγραμματίσει έτσι, επειδή κανονικά στο συγκεκριμένο πρωινό σχεδίαζα να επισκεφτώ το Βατ Φο. Όμως είχα προλάβει να το δω το προηγούμενο απόγευμα και έτσι δεν υπήρχε κανένας λόγος να βιάζομαι. Σηκώθηκα λοιπόν αργά και κατέβηκα για πρωινό. Κάτι μάλλον ασυνήθιστο για εμένα, αλλά η σημερινή ημέρα προβλεπόταν με απροσδιόριστη ώρα άφιξης στο ξενοδοχείο μου στο Σιέμ Ριπ και έτσι έπρεπε να έχω αποθηκευμένη ενέργεια.

Έτρωγα και σκεφτόμουν ότι γενικά προτιμώ να έχω κλείσει εκ των προτέρων την όποια μεταφορά μου από/προς το αεροδρόμιο ή τουλάχιστον να την έχω μελετήσει εάν πρόκειται να κινηθώ με λεωφορείο, κλπ.. Όμως η αναζήτηση στις σχετικές πλατφόρμες για ταξί από το νέο αεροδρόμιο του Σιέμ Ριπ μέχρι την πόλη μού έβγαζε τιμή 30€ για ένα άτομο. Επίσης το ξενοδοχείο μου στην Καμπότζη “προθυμοποιήθηκε” να οργανώσει τη μεταφορά μου με 40€, ποσό όμως που δεν είχα καμία διάθεση να πληρώσω.
Υπάρχει και ένα λεωφορείο, που κάνει τη διαδρομή Αεροδρόμιο - Σιέμ Ριπ με εισιτήριο 8$, αλλά με πολύ αραιά δρομολόγια. Εάν δεν προλάβαινα αυτό των 16:30, το επόμενο και τελευταίο θα ήταν στις 19:00. Έτσι, είπα πάμε (πάω) και βλέπουμε!

Έχοντας αυτά στο μυαλό μου, αλλά με γεμάτο πια το στομάχι, ξεκίνησα από το ξενοδοχείο για τη στάση του λεωφορείου Α4, που ήταν σε απόσταση 10 λεπτών με τα πόδια, και έκανε το δρομολόγιο για το έτερο αεροδρόμιο Ντον Μουάνγκ της Μπανγκόκ. Η τιμή των λεωφορείων στην Μπανγκόκ; Μια χαρά! Το εισιτήριο μιας κανονικής διαδρομής ήταν 10 μπατ (25 λεπτά), ενώ για τα αεροδρόμια ήταν 50 μπατ (1,25 ευρώ) για το Ντον Μουάγκ και 60 μπατ για το Σουβαρναμπούμι.
Επίσης, τα λεωφορεία της Μπανγκόκ γενικά μ’ άρεσαν πολύ γιατί είχαν εισπράκτορα, όπως και τα δικά μας προ αμνημονεύτων ετών, και μου θύμιζαν τα παιδικά μου χρόνια με τον δικό μας εισπράκτορα να λέει συνεχώς “προχωρήστε στον διάδρομο” λόγω του πολύ κόσμου σε αυτά. Το Α4 της Μπανγκόκ αντίθετα ήταν σχεδόν άδειο με εμένα μόνο, άλλον έναν τουρίστα με τα συμπράγκαλά του, έναν ντόπιο μεσήλικα και έναν βουδιστή μοναχό στα πορτοκαλί του, που ήταν ασορτί με το λεωφορείο. Α! ήταν και ο εισπράκτορας. Στην επόμενη στάση ανέβηκαν ακόμη 2-3 άτομα.

View attachment 459793

Μετά από λίγη σχετικά ώρα φτάσαμε στο αεροδρόμιο. Η αγωνία μου τώρα ήταν άλλη. Είχα μαζί μου μια χειραποσκευή και ένα σακίδιο. Οι διαστάσεις τους ήταν οι προβλεπόμενες. Όμως η AirAsia έχει περιορισμό του βάρους των χειραποσκευών στα 7 κιλά και οι δικές μου, χωρίς να τις έχω ζυγίσει, σίγουρα θα ήταν κανένα 10κιλο. Είχα βέβαια την κάρτα επιβίβασης ηλεκτρονικά και δεν θα χρειαζόταν να περάσω από το γκισέ, αλλά η αγωνία υπήρχε. Ευτυχώς δεν έγινε κανένας έλεγχος και έτσι επιβιβάστηκα χωρίς κανένα πρόβλημα.

View attachment 459794

Η πτήση; Ε, ό,τι μπορεί να περιμένει κανείς από μια low cost εταιρεία. Κάτι σαν πτήση με τη Ryanair δηλαδή. Γι' αυτό όμως δεν είχα φροντίσει να φάω ένα υπερπλήρες πρωινό;
Με τη μόνη διαφορά ότι πλησιάζοντας για την προσγείωση μάς μοίρασαν δύο ειδών κάρτες άφιξης για να τις συμπληρώσουμε με τα γνωστά στοιχεία (ονοματεπώνυμο, διαμονή, κλπ.). Και επιτέλους προσγειωθήκαμε στο Σιέμ Ριπ.

Αποβιβαστήκαμε σε ένα σχεδόν άδειο αεροδρόμιο, το οποίο δεν είχα χρόνο να παρατηρήσω. Επιφυλάχθηκα να το δω στην αναχώρηση. Οδηγηθήκαμε σε έναν αρκετά μεγάλο χώρο, που ήταν διαμορφωμένος έτσι ώστε άνετα να μπορούν πολλά άτομα να συμπληρώνουν τις κάρτες άφιξης, εάν δεν το είχαν ήδη κάνει, και φυσικά να διευθετήσουν τη Visa on Arrival.
Εγώ έχοντας την ηλεκτρονική μου βίζα κατευθύνθηκα απευθείας στον έλεγχο. Εκεί ο Καμποτζιανός ήταν στην τρίχα. Καινούργια μπλε στολή, ατσαλάκωτη, λαμπερή! Καμιά υπόνοια για “φακελάκι” ή διάθεση να με ταλαιπωρήσει. Έκανε τον έλεγχο, χρησιμοποίησε τη μια από τις δύο κάρτες άφιξης, γιατί η άλλη δεν χρειαζόταν και την πέταξε, με σφράγισε και έτοιμος.
Σ’ αυτήν την αλλαγή στάσης κατά τον έλεγχο εισόδου πάντως, αναφέρθηκε και ο ντόπιος ξεναγός την επόμενη μέρα. Την απέδωσε εν μέρει στα αρνητικά σχόλια για τη διαφθορά, που αναρτούν οι επισκέπτες τής Καμπότζης στις διάφορες πλατφόρμες. Εγώ πάντως την αποδίδω στον νέο αέρα του καινούργιου κινέζικου αεροδρομίου τού Σιέμ Ριπ.

Βγήκα βιαστικά έξω. Είδα κάποιον με στολή και χωρίς να ξέρω ποιος ή τι ήταν τον ρώτησα για το πού βρίσκεται η στάση του λεωφορείου. Μου έδειξε, αλλά με ρώτησε επίσης, σε αγγλικά πολύ χειρότερα από τα απαίσια δικά μου, αν θα ήθελα ταξί.
- Πόσο είναι για το Σιέμ Ριπ; τον ρώτησα.
- 20 δολάρια, μου απάντησε.
- Να ψάξω να βρω μήπως κάποιος άλλος θέλει να μοιραστούμε το ταξί;
- Όπως θέλεις, μου είπε.
Ωστόσο αποφάσισα να αφήσω κατά μέρος τις τσιγκουνιές μου και να πάρω μόνος μου το ταξί που μου πρότεινε. Δεν ήταν και τόσο χάλια η τιμή. Έτσι ειδοποίησε κάποιον που ήρθε και με παρέλαβε.

View attachment 459800

Η διαδρομή ήταν μάλλον αδιάφορη. Απ’ όσο γνωρίζω πρόκειται να φτιαχτεί ένας νέος οδικός άξονας ή να επεκταθεί αυτός που ήδη συνδέει σε κάποιο μήκος το νέο αεροδρόμιο με την πόλη. Πλησιάζοντας, δεξιά και αριστερά τού δρόμου υπήρχαν σε ορισμένα σημεία τα γνωστά σε όλη τη Ν και ΝΑ Ασία καταστήματα-παραπήγματα με διάφορα εμπορεύματα, που προσωπικά τα βρίσκω πολύ ενδιαφέροντα.

View attachment 459797

Φτάνοντας όμως στο ξενοδοχείο, με περίμενε η πλήρης απογοήτευση. Ενώ ο υπάλληλος της υποδοχής ήταν αρκετά ευγενικός και με καλωσόρισε με έναν δίσκο με χυμό και μια υγρή πετσέτα, ο χώρος δεν είχε καμία σχέση με τις φωτογραφίες που ήταν αναρτημένες στην πλατφόρμα. Τα δε έπιπλα του δωματίου πρέπει να ήταν της δεκαετίας του ‘50. Ακόμα και ο καθιερωμένος στη ΝΑ Ασία χώρος προσευχής με το άγαλμα του Βούδα δεν με ενθουσίασε.

View attachment 459803 Αλλά τι περίμενα κι εγώ με 15€ τη βραδιά; Μπορεί να ήθελα να πιστεύω ότι είναι έτσι φτηνά στην Καμπότζη, αλλά τελικά ό,τι πληρώνεις παίρνεις.
Δεν πειράζει όμως. Ο χρόνος μου έτσι κι αλλιώς ήταν πολύ περιορισμένος και δεν επρόκειτο να μένω στο δωμάτιο. Επίσης υπήρχε και κάτι θετικό. Το ξενοδοχείο το είχα επιλέξει έτσι ώστε να βρίσκεται σε “στρατηγικό” σημείο. Από τη μια κατεύθυνση ήταν ένα τέταρτο με τα πόδια από τον σταθμό του λεωφορείου, στην περίπτωση που θα το χρησιμοποιούσα για τη μεταφορά μου από το αεροδρόμιο, και από την άλλη κατεύθυνση ήταν 10 λεπτά με τα πόδια από το κέντρο ζωής τής πόλης και την Pub Street.

(συνεχίζεται)
Διαβάζω με μεγάλο ενδιαφέρον την ιστορία σου, ετοιμάζουμε ταξίδι προς τα εκεί , δλδ Βιετναμ κ θα ήθελα πολυ να παμε και Καμποτζη κυριως στους ναούς , οπότε σ ευχαριστώ κ περιμένω την συνέχεια !!!
 

erodios

Member
Μηνύματα
141
Likes
589
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Διαβάζω με μεγάλο ενδιαφέρον την ιστορία σου, ετοιμάζουμε ταξίδι προς τα εκεί , δλδ Βιετναμ κ θα ήθελα πολυ να παμε και Καμποτζη κυριως στους ναούς , οπότε σ ευχαριστώ κ περιμένω την συνέχεια !!!
Ωραία! Πολύ χαίρομαι! Για πότε προγραμματίζετε το ταξίδι σας;
 

maratha

Member
Μηνύματα
38
Likes
61
Επόμενο Ταξίδι
Κούβα
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Ωραία! Πολύ χαίρομαι! Για πότε προγραμματίζετε το ταξίδι σας;
Τέλος του χρόνου , διαβάζω ότι η σωστή εποχή ειναι απο Δεκέμβριο μεχρι Φεβρουάριο , η αλήθεια ειναι ότι την Καμποτζη την φοβάμαι λιγο , θα ήθελα να πάμε στοχευμένα στα αρχαία για λίγες μέρες.
 

erodios

Member
Μηνύματα
141
Likes
589
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Τέλος του χρόνου , διαβάζω ότι η σωστή εποχή ειναι απο Δεκέμβριο μεχρι Φεβρουάριο
Ναι, αν έχετε τη δυνατότητα νομίζω ότι η επίσκεψη γενικά στη ΝΑ Ασία είναι προτιμότερη στην ξηρή περίοδο του κλίματός της, δηλαδή περίπου τους μήνες που εμείς έχουμε χειμώνα.

η αλήθεια ειναι ότι την Καμποτζη την φοβάμαι λιγο , θα ήθελα να πάμε στοχευμένα στα αρχαία για λίγες μέρες.
Όπως έγραψα στην εξιστόρησή μου, είχα κι εγώ πριν από την επίσκεψή μου κάποια αρνητική αίσθηση για τη χώρα και τον λαό της. Η εμπειρία όμως μου έδειξε κάτι διαφορετικό. Πηγαίνοντας στην Καμπότζη και παρόλο που ταξίδευα μόνος μου, ένιωθα ότι βρίσκομαι σε ένα ασφαλές περιβάλλον.
 

maratha

Member
Μηνύματα
38
Likes
61
Επόμενο Ταξίδι
Κούβα
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Ναι, αν έχετε τη δυνατότητα νομίζω ότι η επίσκεψη γενικά στη ΝΑ Ασία είναι προτιμότερη στην ξηρή περίοδο του κλίματός της, δηλαδή περίπου τους μήνες που εμείς έχουμε χειμώνα.


Όπως έγραψα στην εξιστόρησή μου, είχα κι εγώ πριν από την επίσκεψή μου κάποια αρνητική αίσθηση για τη χώρα και τον λαό της. Η εμπειρία όμως μου έδειξε κάτι διαφορετικό. Πηγαίνοντας στην Καμπότζη και παρόλο που ταξίδευα μόνος μου, ένιωθα ότι βρίσκομαι σε ένα ασφαλές περιβάλλον.
Περιμένω με αγωνία την συνέχεια της ιστορίας σου!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.512
Μηνύματα
897.834
Μέλη
39.217
Νεότερο μέλος
Vaggelis19

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom