• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

The Official Offtopic v6

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.957
Likes
52.382
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Επηρεάζει και την Ελλάδα αυτό κι όχι μόνο θετικά. Σημαντικό κομμάτι του ΑΕΠ της χώρας προέρχεται από την εξαγωγή παραγώγων πετρελαίου και μάλιστα θυμάμαι πολύ καλά ότι είχε υπερδιπλασιαστεί μέσα σε μια δεκαετία το ποσό, όπως και το ότι έπεσαν τρελές επενδύσεις στον τομέα.
 

Vasileti

Member
Μηνύματα
478
Likes
1.633
Λιγα πράγματα ξέρω από οικονομικά, αλλά πριν μερικές εβδομάδες ειχα μαθει ότι είχαν τουλάχιστον τριπλασιαστει οι τιμές αποθηκευσης στα γκαζάδικα σε σχεση με τις τιμές ναυλου. Γάτοι εφοπλιστές μάλλον κονόμησαν, ενώ το να σε πληρώνει ο πωλητής πετρελαιου 36 $ για να το αγοράσεις μάλλον συναρτάται ως χρονική συνέπεια και με τα πρωτοφανή αρνητικά επιτόκια στη Γερμανία πχ που πλήρωνε κανείς για να "παρκάρει" τα χρήματα του.

Καποιοι οικονομολόγοι έλεγαν από καιρό λοιπόν ότι έτσι κι αλλιώς το κραχ θα έσκαγε λόγω των πήλινων ποδιών και χρέους της παγκόσμιας οικονομίας, ο ιός ήταν η αφορμη, θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε άλλη αφορμή, αφού ο θεσμός "εμπιστοσύνη" αλλά και τα χρηματοοικονομικά περίεργα προιοντα βάλλονται άσχημα την τελευταία δεκαετία.

Υπό αυτή την έννοια επίσης, κάποιος οικονομολόγος έλληνας που δεν θυμάμαι τώρα παρομοιασε την ύφεση που θα έχουμε λόγω καραντίνας ως συντεταγμένο κραχ σε σχέση με το ασύνταχτο κραχ που θα προέκυπτε από την ανοσία αγέλης και που θα ήταν ασύμμετρα μεγαλύτερο. Γιώργο και οικονομολόγοι για πειτε..
 

panpan

Member
Μηνύματα
7.052
Likes
28.416
Επηρεάζει και την Ελλάδα αυτό κι όχι μόνο θετικά.
Όταν τα αποθέματα (στοκ) της Ελλάδας είναι με τιμές 40+ και δεν υπάρχει αυτή την στιγμή
κατανάλωση σημαντική μόνο αρνητικά το βλέπω.
Όταν θα αδειάσουν τα αποθέματα,πάλι ακριβές τιμές θα βρουν.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.957
Likes
52.382
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Λιγα πράγματα ξέρω από οικονομικά, αλλά πριν μερικές εβδομάδες ειχα μαθει ότι είχαν τουλάχιστον τριπλασιαστει οι τιμές αποθηκευσης στα γκαζάδικα σε σχεση με τις τιμές ναυλου. Γάτοι εφοπλιστές μάλλον κονόμησαν, ενώ το να σε πληρώνει ο πωλητής πετρελαιου 36 $ για να το αγοράσεις μάλλον συναρτάται ως χρονική συνέπεια και με τα πρωτοφανή αρνητικά επιτόκια στη Γερμανία πχ που πλήρωνε κανείς για να "παρκάρει" τα χρήματα του.

Καποιοι οικονομολόγοι έλεγαν από καιρό λοιπόν ότι έτσι κι αλλιώς το κραχ θα έσκαγε λόγω των πήλινων ποδιών και χρέους της παγκόσμιας οικονομίας, ο ιός ήταν η αφορμη, θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε άλλη αφορμή, αφού ο θεσμός "εμπιστοσύνη" αλλά και τα χρηματοοικονομικά περίεργα προιοντα βάλλονται άσχημα την τελευταία δεκαετία.

Υπό αυτή την έννοια επίσης, κάποιος οικονομολόγος έλληνας που δεν θυμάμαι τώρα παρομοιασε την ύφεση που θα έχουμε λόγω καραντίνας ως συντεταγμένο κραχ σε σχέση με το ασύνταχτο κραχ που θα προέκυπτε από την ανοσία αγέλης και που θα ήταν ασύμμετρα μεγαλύτερο. Γιώργο και οικονομολόγοι για πειτε..
Νομίζω ότι αν δεν έληγαν σήμερα τα συμβόλαια δε θα γινόταν τέτοιος χαμός πάντως λόγω long, σε κάποιο βαθμό είναι συγκυριακό.

Oι συζητήσεις που επιβεβαιώνονται ανεπίσημα κι από τις δύο πλευρές στη Βενεζουέλα είναι καθαρό σημάδι ότι με τις πιέσεις να έρχονται από αλλού θα έχουμε αλλαγές σε πολλά πετρελαιοκράτη, ειδικά στην αμερικάνικη ήπειρο και τη μέση ανατολή.

Τώρα για συμμετρικά και ασύμμετρα κραχ δεν έχω ιδέα. Για να είμαι ειλικρινής, με την ταχεία πρόοδο που λέγεται ότι σημειώνεται στα φάρμακα, ίσως οι συνέπειες της κορωνοκρίσης να μην είναι τόσο υπερβολικές όσο νόμιζαν οι περισσότεροι, μακάρι.
 

Vasileti

Member
Μηνύματα
478
Likes
1.633
Νομίζω ότι αν δεν έληγαν σήμερα τα συμβόλαια δε θα γινόταν τέτοιος χαμός πάντως λόγω long, σε κάποιο βαθμό είναι συγκυριακό.

Oι συζητήσεις που επιβεβαιώνονται ανεπίσημα κι από τις δύο πλευρές στη Βενεζουέλα είναι καθαρό σημάδι ότι με τις πιέσεις να έρχονται από αλλού θα έχουμε αλλαγές σε πολλά πετρελαιοκράτη, ειδικά στην αμερικάνικη ήπειρο και τη μέση ανατολή.

Τώρα για συμμετρικά και ασύμμετρα κραχ δεν έχω ιδέα. Για να είμαι ειλικρινής, με την ταχεία πρόοδο που λέγεται ότι σημειώνεται στα φάρμακα, ίσως οι συνέπειες της κορωνοκρίσης να μην είναι τόσο υπερβολικές όσο νόμιζαν οι περισσότεροι, μακάρι.
απ'οτι ειδα στις δυο πρώτες παραγράφους έχεις δικιο και σε κάποιο βαθμό, μακάρι μεγάλο, θα επαληθευτει και η τρίτη
 

orestcrete

Member
Μηνύματα
2.664
Likes
10.324
Επόμενο Ταξίδι
Iceland
Ταξίδι-Όνειρο
New Zealand
Λιγα πράγματα ξέρω από οικονομικά, αλλά πριν μερικές εβδομάδες ειχα μαθει ότι είχαν τουλάχιστον τριπλασιαστει οι τιμές αποθηκευσης στα γκαζάδικα σε σχεση με τις τιμές ναυλου. Γάτοι εφοπλιστές μάλλον κονόμησαν, ενώ το να σε πληρώνει ο πωλητής πετρελαιου 36 $ για να το αγοράσεις μάλλον συναρτάται ως χρονική συνέπεια και με τα πρωτοφανή αρνητικά επιτόκια στη Γερμανία πχ που πλήρωνε κανείς για να "παρκάρει" τα χρήματα του.
Αυτή την στιγμή όλοι οι πλοιοκτήτες που έχουν VLCCs (Very Large Crude Carriers) και Suezmaxes τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση (και χωρίς dettol :haha: )

Οι τιμές δεν έχουν απλά τριπλασιαστεί, σε κάποιες περιπτώσεις έχουν 6-8πλασιαστεί. Πλοία ναυλώνονται για σχεδόν $200000 την ημέρα, όταν πριν μερικούς μήνες οι αντίστοιχες τιμές ήταν στις 30-35 χιλιάδες.

Με πολύ απλά λόγια. Τα αμερικάνικα διυλιστήρια λόγω ελλείψεως αποθηκευτικού χώρου ουσιαστικά πληρώνουν τον ναυλωτή $36 δολλάρια το βαρέλι για να πάρει το πετρέλαιο, όταν κάποτε ο ναυλωτής έδινε μέχρι και $100 δολλάρια για την ίδια ποσότητα.

Έτσι, ο ναυλωτής πληρωνέται πλουσιοπάροχα για κάτι που κάποτε αγόραζε και έρχεται σε επαφή με τον πλοιοκτήτη και του λέει "θέλω το πλοίο σου για 6 μήνες να κάθεται στα ανοιχτά του Long Beach και θα σε πληρώνω 200 χιλιάδες την ημέρα". Παρεπιπτόντως, τα VLCCs έχουν μια χωρητικότητα σχεδόν 2 εκατομμυριών βαρελιών, οπότε κάθε 1 δολλάριο που μεταβάλλεται η τιμή του, υπάρχει $2εκ. μεταβολή και στη τιμή του πετρελαίου που υπάρχει μέσα στο αμπάρι.

Οπότε, όταν ξανάπάει η τιμή του πετρελαίου σε επίπεδα $25-30 το βαρέλι (ας πούμε σε 5 μήνες από τώρα), ο ναυλωτής όταν βρει αγοραστή, θα έχει δώσει 30 εκατομμύρια (150 μέρες Χ $200k) στον πλοιοκτήτη για να κάθεται το πλοίο του και θα πουλήσει το πετρέλαιο με ένα καθαρό κέρδος 40-50 εκατομμυρίων. Τα VLCCs κοστίζουν σαν κατασκευή max 80-85 εκατομμύρια, οπότε με ένα τέτοιο συμβόλαιο, οι πλοιοκτήτες έχουν κάνει απόσβεση του 30-40% της επένδυσής τους σε 6 μήνες. Τα νούμερα είναι ασύλληπτα.

ΥΓ. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι πρώτοι σε χωρητικότητα παγκοσμίως σε VLCCs και Suezmaxes, τα νούμερα που έχω ακούσει τις τελευταίες μέρες δεν έχουν προηγούμενο.
 

XristinaK

Member
Μηνύματα
627
Likes
1.329
Ταξίδι-Όνειρο
Όπου "χορεύει" το Β.Σέλας
Για τους φαν της Πορτογαλίας.
Σήμερα η 46η επέτειος της επανάστασης των γαρυφάλλων.
25 Απριλίου 1974 - 25 Απριλίου 2020.

View attachment 309889
Ναι!!!
Μου το θύμισε και το gmail με φωτογραφίες από το 2012 που ήμουν Λισαβόνα τέτοια μέρα....
Και η Ιταλία γιορτάζει σήμερα! Anniversario della liberazione d' Italia!
Καταγραφή.PNG
 
Last edited:
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.637
Μηνύματα
905.210
Μέλη
39.375
Νεότερο μέλος
maria kou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom