Σερβία Tαχύρρυθμα μαθήματα Βελιγραδίου

gkalla

Member
Μηνύματα
1.429
Likes
7.862
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία

Αγώνας δρόμου στα 4 σημεία του ορίζοντα

Πουρνό πουρνό, (κατά τις 11…), μετά την όχι και πολύ επιτυχημένη επίσκεψη μας στην γειτονική πεκάρα (φούρνο) ξεκινήσαμε να απολαύσουμε την μόνη ημέρα μας στην πόλη.

Εκκίνηση από την πεζοδρομημένη Kneza Mihaila, τον κεντρικότερο εμπορικό δρόμο της πόλης.


2024-06-08_11-09-08.jpg



Σ’ όλη την διαδρομή, παρόλο που ήδη η θερμοκρασία είχε ανέβει κι ο ήλιος έκαιγε, θαυμάσαμε ένα πλήθος εξαιρετικών κτιρίων.


2024-06-08_11-12-20.jpg



2024-06-08_11-12-58.jpg


2024-06-08_11-13-56.jpg



2024-06-08_11-14-52.jpg



Λίγο πριν το τέλος είδαμε το κτίριο του μουσείου σύγχρονης τέχνης Zepter αλλά κι ένα ακόμη ναό διαχρονικής τέχνης αφιερωμένο στο ελληνικό σουβλάκι…

2024-06-08_11-21-14.jpg


2024-06-08_11-26-04.jpg



Φτάνοντας στο τέρμα και λίγο πριν περάσουμε απέναντι, στο κάστρο Kalemegdan, ξαφνικά αρχίσαμε να βλέπουμε μεγάλα γκρουπ νέων ντυμένων με παραδοσιακές φορεσιές κι αντιληφθήκαμε ότι κάποιο δρώμενο ήταν προγραμματισμένο μέσα στους κήπους του κάστρου.


2024-06-08_11-27-52.jpg



2024-06-08_11-28-10.jpg



Έτσι μπήκαμε στους κήπους του Kalemegdan συναντώντας πρώτα το Μνημείο Ευγνωμοσύνης προς την Γαλλία.


2024-06-08_11-32-52.jpg



Αμέσως μετά αρχίσαμε να περνάμε μερικές από τις εξωτερικές κι εσωτερικές πύλες του κάστρου, αρχικά από την πύλη του Καραγιώργη και κατόπιν από την πύλη Inner Stambol Gate, ρίχνοντας κλεφτές ματιές στο μικρό μαγαζάκι στο εσωτερικό της 2ης.


2024-06-08_11-34-40.jpg



2024-06-08_11-37-04.jpg



2024-06-08_11-38-30.jpg


2024-06-08_11-39-26.jpg



Εκεί πέρα από τον πύργο του ρολογιού βρίσκονταν τα υπαίθρια πολεμικά εκθέματα με αρκετά τανκς και κανόνια (Outdoor Artillery and Tank Exhibit). Φυσικά εμείς είχαμε να προσφέρουμε το “βλήμα” (για να πούμε και καμιά κρυάδα).


2024-06-08_11-40-30.jpg



2024-06-08_11-42-12.jpg



2024-06-08_11-43-38.jpg



Σε λίγο βρεθήκαμε στα παρατηρητήρια του κάστρου προς την φαντασμαγορική ένωση των 2 μεγάλων ποταμών, του Σάβα και του Δούναβη. Δεν ξέρω γιατί αλλά πάντα είχα καημό να την δω κι η πραγματικότητα καθόλου δεν με απογοήτευσε.


2024-06-08_11-49-48-Pano.jpg



2024-06-08_11-49-16.jpg



2024-06-08_11-49-24.jpg



Είδαμε από εκεί, κάπου στο βάθος, τον πύργο Nebojsa (εκείνος που δεν φοβάται) όπου φυλακίστηκε και πέθανε ο Ρήγας Φεραίος. Φυσικά χρόνος για επίσκεψη δεν υπήρχε.


2024-06-08_11-49-38.jpg



2024-06-08_11-55-48.jpg



Το άγαλμα του νικητή ορθωνόταν στην γωνιά του κάστρου αγναντεύοντας τον Σάβα και το Βελιγράδι ενώ ακριβώς δίπλα υπήρχε το κτίριο που στεγάζει το Ινστιτούτο για την προστασία των πολιτιστικών μνημείων της πόλης. Στο βάθος επιπλέον ξεχώριζε το στιβαρό κτίριο του πολεμικού μουσείου.

2024-06-08_11-53-38.jpg



2024-06-08_11-52-56.jpg



2024-06-08_11-56-32.jpg



Η ζέστη είχε αρχίσει να μας ζαλίζει στους ανοιχτούς χώρους του Kalemegdan κι έτσι βγήκαμε από την Βασιλική πύλη κατηφορίζοντας πια, έξω από τα τείχη, προς την πλευρά του ποταμού Σάβα.

2024-06-08_12-00-42.jpg



2024-06-08_12-04-44.jpg



Σε λίγο συναντήσαμε την εκδήλωση με τους παραδοσιακούς χορούς με τα νεαρά παιδιά που φορούσαν τοπικές στολές, να ποζάρουν όλο χαρά για τον φακό μας. Σταθήκαμε λίγη ώρα εκεί ακούγοντας τις διάφορες τοπικές μουσικές τους, που δεν απείχαν πολύ από τις δικές μας.


2024-06-08_12-08-44.jpg


2024-06-08_12-10-58.jpg



2024-06-08_12-14-44_1.jpg



Βγαίνοντας οριστικά από τους κήπους του κάστρου βρεθήκαμε σε μια γειτονιά με αρκετά ιστορικά κτίρια όπως αυτό της αυστριακής πρεσβείας και την κατοικία του πρώτου πρίγκηπα και της πριγκίπισσας Ljubice της νεότερης Σερβίας (Konak kneginje Ljubice), ένα διώροφο αρχοντικό με χαρακτηριστική βαλκανική και οθωμανική αρχιτεκτονική.


2024-06-08_12-20-08.jpg



2024-06-08_12-27-48.jpg



O καθεδρικός του Αρχάγγελου Μιχαήλ (Holy Archangel Michael) και η βιβλιοθήκη του πατριαρχείου της Σερβίας (Library of Serbian Patriarchate) στην διασταύρωση των Kralja Petra και Kneza Sime Markovića τράβηξαν επίσης την προσοχή μας, ιδιαίτερα ο καθεδρικός που είχε αρκετές δυτικότροπες τοιχογραφίες και πίνακες.

2024-06-08_12-21-54.jpg



2024-06-08_12-24-04.jpg



2024-06-08_12-23-24.jpg



Φτάνοντας κοντά στην σύγχρονη γέφυρα Brancov μπήκαμε σ’ ένα λεωφορείο με κατεύθυνση την γειτονιά Zemun. Το Zemun είναι μια συνοικία με κτίρια και γενικότερο χρώμα από την εποχή της Αυστροουγγαρίας, καθώς φτιάχτηκε την περίοδο που το Βελιγράδι ανήκε εκεί.


2024-06-08_12-51-34.jpg



2024-06-08_12-54-26.jpg



Καθώς το κυριότερο αξιοθέατο της περιοχής είναι ο πύργος Gardos tower που χτίστηκε από τους Αυστριακούς (ή αλλιώς The Millenary Monument) κατευθυνθήκαμε αμέσως προς τα εκεί ανεβαίνοντας τα άπειρα σκαλάκια με την γλώσσα έξω (εγώ και κάτι πιτσιρικάδες γερμανοί κυρίως, γιατί ο νεολαίος @stonerolling ανέβηκε τρέχοντας και χοροπηδώντας).

2024-06-08_12-54-54.jpg


2024-06-08_12-55-58.jpg



Φτάνοντας στον πύργο διαπιστώσαμε πως είναι σημείο γαμήλιων φωτογραφήσεων, με ένα ζευγάρι να είναι επί το έργον, μαζί με τις κουμπάρες του κι ένα ακόμη να περιμένει την σειρά του. Τις κουμπάρες τις φωτογράφισε εν αγνοία τους ο @stonerolling με τον superzoom φακό του βάζοντας εμένα ως δόλωμα - μοντέλο κι αφού με «καθοδήγησε», βρίζοντας με, έως ότου πάρω την θέση που τον βόλευε. Τελικά, όπως μπορείτε να δείτε, ο φακός με προσπέρασε ξυστά για να βρει τον ομολογουμένως αξιόλογο στόχο.

2024-06-08_13-02-48.jpg


2024-06-08_12-58-44.jpg



Εμάς όμως μας τράβηξε το διπλανό καφέ με την προνομιούχα βεραντούλα του με θέα προς το Zemun, την εκκλησία του Αγίου Νικολάου που είναι η παλαιότερη του Βελιγραδίου (μέσα του 18ου αιώνα) αλλά κυρίως προς τον Δούναβη που έκλεβε την παράσταση. Εκτός όμως της θέας, το κατάστημα προσέφερε παγωμένες μπυρίτσες και φυσικά δεν θα χάναμε τέτοια ευκαιρία για ξεδίψασμα.


2024-06-08_12-57-42.jpg



2024-06-08_13-06-57.jpg



Όταν ξεκουραστήκαμε αρκετά κατηφορίσαμε προς την παραποτάμια περιοχή του Δούναβη (Zemunski kej) περνώντας από σοκάκια και σπίτια άλλα συντηρημένα κι άλλα όχι, αλλά πάντως με ωραίο στυλ.

2024-06-08_14-05-12.jpg



2024-06-08_14-07-56.jpg



Στην “παραλία” Zemunski kej διαπιστώσαμε πως υπάρχουν πολλά καφέ και εστιατόρια με τραπεζάκια έξω και πολύ κόσμο να κάθεται ή να κάνει την βόλτα του στην πολύ προσεγμένη περιοχή.


2024-06-08_14-13-04.jpg



2024-06-08_14-14-24.jpg



Περάσαμε ακόμη από την πλατεία Veliki trg με πολλά καφέ και εστιατόρια αλλά και μια υπαίθρια αγορά της πόλης, την Zemunska pijaca, έτσι για να πάρουμε εικόνες και μυρωδιές από την ζωή των ντόπιων.


2024-06-08_14-20-58.jpg



2024-06-08_14-22-40.jpg



Βγαίνοντας από την αγορά “πέσαμε” πάνω στο δημαρχείο του Zemun και μέσα από διάφορα στενά φτάσαμε στην στάση των λεωφορείων με σκοπό να κινηθούμε προς μια άλλη περιοχή της πόλης, την παραλία του Βελιγραδίου…


2024-06-08_14-26-04.jpg



2024-06-08_14-28-22.jpg



Όταν πρωτοάκουσα την φράση “Παραλία Βελιγραδίου” γέλασα. Πως γίνεται μια χώρα χωρίς πρόσβαση στην θάλασσα (μετά το 2006 που η Σερβία και το Μαυροβούνιο χωρίστηκαν οριστικά) να έχει παραλία; Ε να που γίνεται. Αν δεν έχεις παραλία στη θάλασσα φτιάχνεις μια στο ποτάμι.

Στο νησί Ada Ciganlija του ποταμού Σάβα κατασκευάστηκε ένα είδος καναλιού με ελεγχόμενη ροή (θα το έλεγες και λίμνη) και στις 2 απέναντι πλευρές, του νησιού και της απέναντι ακτής δημιουργήθηκαν τεχνητές πλαζ με βότσαλο. Η περιοχή γρήγορα αναπτύχθηκε, γέμισε άπειρα μπιτς μπαρ κι εστιατόρια κι έφτασε να μοιάζει με παραλία νησιού λίγο στριμωγμένη βέβαια και φυσικά λιγότερο γραφική. Το καταπράσινο πάρκο που βρίσκεται πίσω από τις παραλίες προσέφερε επίσης κι άλλες επιλογές διασκέδασης και χαλάρωσης για τους ντόπιους.

Ο @stonerolling όταν άκουσε την ύπαρξη της παραλίας αμέσως έβαλε το μαγιό του στην βαλίτσα, παρά τις δικές μου συμβουλές. Ότι κι αν του έλεγα αυτός δεν άκουγε κι έκανε του κεφαλιού του όπως και πέρυσι στο Γκντάνσκ. Του έλεγα ότι προτιμώ να πάω να δω το μουσείο Γιουγκοσλαβίας και το μαυσωλείο του Τίτο κι ότι δεν προλαβαίνουμε και τα 2 αλλά αυτός επέμενε. Παραλία, παραλία, παραλία… Κι έτσι του έγινε η χάρη.

Μετά από μια αρκετά μεγάλη διαδρομή κι αλλαγές λεωφορείων φτάσαμε στην περιοχή και περάσαμε στο Ada Ciganlija. Πάντως η εικόνα που βλέπαμε από μακριά δεν έμοιαζε ιδιαίτερη ελκυστική.


2024-06-08_15-22-50.jpg



2024-06-08_15-38-32.jpg



Πλησιάζοντας τα πράγματα βελτιώθηκαν κάπως..


2024-06-08_15-28-56.jpg



αν και η ύπαρξη ενός μεγάλου μεταλλικού φράχτη, η όψη των σχετικά θολών νερών και του πετρώδους βυθού, έδωσαν το τελειωτικό χτύπημα στα όνειρα του @stonerolling για κολύμπι.


2024-06-08_15-34-24.jpg



Αποφασίσαμε τελικά να πιούμε μια - δυό δροσερές τσέχικες μπυρίτσες Staropramen, σ’ ένα από τα μπιτσόμπαρα, αφιερώνοντας λίγο χρόνο στο people watching κι όταν πια αισθανθήκαμε ξεκούραστοι, αναχωρήσαμε με κατεύθυνση την πόλη και την γειτονιά Dorćol με βασικό μας σκοπό το φαγητό καθώς η ώρα ήταν πια 5 το απόγευμα και πεινούσαμε.


2024-06-08_15-45-42.jpg



2024-06-08_16-54-56.jpg



Είχαμε επιλέξει να επισκεφτούμε μια εναλλακτική εσωτερική πλατεία, την Dorćol Platz, ένα χώρο που φιλοξενεί συνήθως εκθέσεις τέχνης και συναυλίες και στην οποία υπάρχει επιπλέον μια μικρή μπυραρία (Gvint pivara). Δυστυχώς, λόγω της ώρας πιθανόν, η περιοχή δεν είχε καθόλου κόσμο και η μπυραρία δεν σερβίριζε φαγητό, μόνο μπύρες. Στην σκηνή όμως γινόντουσαν ετοιμασίες οπότε το βράδυ φαίνεται πως θα έπαιζαν κάποια γκρουπάκια αλλά εμείς είχαμε άλλα σχέδια.


2024-06-08_17-35-46.jpg



Φύγαμε λοιπόν και περπατώντας στην ήσυχη γειτονιά πήγαμε σ’ ένα ιταλικό εστιατόριο (Trattoria Pepe), αρκετά κυριλέ, που όχι μόνο δεν μας ικανοποίησε αλλά και το πληρώσαμε αρκετά παραπάνω από οτιδήποτε άλλο στην πόλη. Λόγω της μεγάλης μας πείνας πάντως, καταβροχθίσαμε τα πάντα και γυρίσαμε στο διαμέρισμα για να φρεσκαριστούμε και να ξεκουραστούμε πριν βγούμε για την 2η και τελευταία βραδινή μας βόλτα στο Βελιγράδι.

Ξεκινήσαμε από το μπαρ - λαϊβάδικο Bluz I Pivo όπου ξέραμε ότι γύρω στις 21:00 θα έπαιζαν κάποιοι παλιο-ροκάδες, οι Texas Flood. Μπήκαμε πληρώνοντας μια είσοδο 500 RSD, πήραμε τα πρώτα ποτά μας, πάντα σε λογικές τιμές και σε λίγο το συγκρότημα ξεκίνησε δυναμικά να παίζει. Γνωστά κι αγαπημένα τραγούδια της ροκ, μπλουζ, φάνκ κι άλλων παρόμοιων στυλ, καλοπαιγμένων και καλοτραγουδισμένων (παρόλο που κάποιες φορές άλλαζαν τους στίχους στα σέρβικα) μας έβαλαν γρήγορα στο κέφι.

Ο @stonerolling όπως πάντα ξεσάλωσε, χορεύοντας μέχρι τελικής πτώσεως με το χαρακτηριστικό του στυλ (όλα τα τραγούδια χορεύονται με τον ίδιο τρόπο :bleh: )


2024-06-08_21-38-09.jpg



Το live τελείωσε λίγο πριν τη 01:00 αλλά εμείς φυσικά δεν είχαμε καμία όρεξη να μαζευτούμε. Ρωτώντας τον σερβιτόρο του Bluz I Pivo πήραμε την πληροφορία για ένα μπαρ με ροκ μουσική στο κέντρο της πόλης, το Beogradski Manijak, το οποίο άνοιγε εκείνη την ώρα περίπου κι έκλεινε μετά τις 4:00-5:00.

Καθοδόν διαπιστώσαμε πως όλη η πόλη ήταν στο πόδι! Άπειρος κόσμος κυκλοφορούσε ή περίμενε τα νυχτερινά ΜΜΜ που σημειωτέων είναι τελείως δωρεάν.


2024-06-09_00-58-22.jpg



2024-06-09_00-59-55.jpg



Φτάσαμε στο Beogradski Manijak που η είσοδός του ήταν σε μια υπόγεια διάβαση και μπήκαμε λίγο διστακτικά καθώς η εικόνα της σκοτεινής εισόδου με τους μπράβους δεν μας έκανε να αισθανόμαστε άνετα. Τελικά τα πράγματα εξελίχθηκαν φυσιολογικά και σιγά σιγά, με την βοήθεια του αλκοόλ, ενσωματωθήκαμε. Ο χώρος και η μουσική θύμιζαν παλιό Punk και New Wave παρακμιακό μπαρ των ‘80. Οι επιλογές των ποτών ήταν ελάχιστες αλλά, αν έρχεσαι στο κέφι, όλα είναι μια χαρά. Κάναμε και τις γνωριμίες μας, με μερικούς ντόπιους, που παρόλα τα πολύ φτωχά τους αγγλικά επικοινώνησαν μαζί μας μια χαρά. Όταν δε έμαθαν ότι ο @stonerolling είναι ΠΑΟΚ (Τύποις, δεν ασχολείται σχεδόν καθόλου), δηλαδή αδερφός Παρτιζάν -ος έκαναν μεγάλες χαρές. Αντίθετα εμένα με κοίταζαν λίγο με μισό μάτι καθότι Γαύρος, άρα μισητός Ερυθρός Αστέρας.


2024-06-09_01-13-09.jpg



2024-06-09_01-15-08.jpg



Η επιστροφή μας στο διαμέρισμα συνοδεύτηκε από μια ακόμη ψιλο-αποτυχημένη επίσκεψη σε μια διανυκτερεύουσα πεκάρα. Το φαγητό δεν μας πήγε καλά στο Βελιγράδι τελικά. Βγάλαμε μια νυχτερινή αποχαιρετιστήρια φωτογραφία από το φωτισμένο Εθνικό Μουσείο και την πλατεία Δημοκρατίας και πήγαμε για ύπνο.


2024-06-09_02-52-30.jpg



Την επόμενη μέρα ξυπνήσαμε αργούτσικα, ετοιμαστήκαμε με την ησυχία μας και μετά από ένα χαλαρό καφεδάκι κοντά στην αγορά Zeleni venac, πήγαμε στο αεροδρόμιο κι επιστρέψαμε στην Ελλάδα των Ευρωεκλογών, στην ώρα μας, ίσα ίσα για να ψηφίσουμε.

Διαδρομές δεύτερης μέρας:

Συνολικά


Map_06.jpg



Ανά περιοχή




Map_02.jpg



Map_03.jpg



Map_04.jpg



 

cosafiv

Member
Μηνύματα
258
Likes
599
το ξεκινησες με "δραμα" αλλα το πας για "παραδεισο"...
ειναι σιγουρο οτι θα περασετε φανταστικα,
για να δουμε παρακατω...
ειμαστε ολο αγωνια...
 

Attachments

gkalla

Member
Μηνύματα
1.429
Likes
7.862
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
…και το τρέξιμο ξεκινά

Η αναχώρηση ήταν προγραμματισμένη για τις 13:20 αλλά καθώς είχε ξεκινήσει για τα καλά η θερινή σαιζόν φάγαμε την καθυστερησούλα μας. Ο καιρός ήδη καλοκαιρινός, η ατμόσφαιρα πολύ καθαρή κι έτσι μπορέσαμε να διακρίνουμε πολύ καθαρά τους μαιάνδρους του ποταμού Σάβα λίγο πριν την προσγείωσή μας στο αεροδρόμιο Nikola Tesla. Αεροδρόμιο που το θυμόμασταν καλά από την μεταμεσονύχτια ταλαιπωρία που τραβήξαμε πριν μερικά χρόνια, όταν γυρίζαμε από την Βαλένθια.

2024-06-07_14-29-54.jpg


Είχαμε εγκαταστήσει από εδώ την εφαρμογή Beograd plus για να την χρησιμοποιήσουμε στα ΜΜΜ τη χώρας και μπαίνοντας στο λεωφορείο 72 που θα μας μετέφερε στην πόλη ρωτήσαμε τον οδηγό σχετικά με το πιο εισιτήριο να ενεργοποιήσουμε. Εκείνος με λίγα αγγλικά, πολλά σέρβικα και ακόμη περισσότερες χειρονομίες μας είπε ξεκάθαρα “Τι εισιτήρια και βλακείες! Μπείτε μέσα να φύγουμε. Δεν χρειάζεστε τίποτα”. Ωραίες κουβέντες… Σταράτες!

Σε μισή ωρίτσα είχαμε φτάσει στην τελευταία (από τις 30) στάση δίπλα στην υπαίθρια αγορά Zeleni venac και με την χρήση του GPS ξεκινήσαμε για το διαμέρισμα ρίχνοντας μερικές κλεφτές ματιές στα κεντρικά σημεία απ’ όπου περνούσαμε. Η αρχή της Kneza Mihaila και η κεντρική πλατεία Δημοκρατίας, με το κτίριο του εθνικού μουσείο στην μια πλευρά του, ήταν τα πρώτα που είδαμε.

2024-06-07_16-39-50.jpg

2024-06-07_16-41-04.jpg


Είδαμε όμως και μια ενδιαφέρουσα επιγραφή πάνω σ’ ένα κτίριο της Kneza Mihaila που αμέσως μας έδωσε να καταλάβουμε το πνεύμα που υπάρχει στον σερβικό λαό σχετικά με τον πόλεμο των αρχών του ‘90, που όπως φαίνεται, είναι ακόμα ζωντανό. Θα βλέπαμε κι άλλα τέτοια στοιχεία αργότερα στις βόλτες μας αλλά και στις κουβέντες που κάναμε με τους ντόπιους.

2024-06-07_16-39-19.jpg


Φτάσαμε στο διαμέρισμα, που βρισκόταν απέναντι από την έπαυλη του παλαιού Σέρβου πολιτικού Νίκολα Πάσιτς.

2024-06-07_16-49-52.jpg

2024-06-07_16-58-42.jpg


Καθώς έπρεπε να πληρώσουμε άμεσα και σε μετρητά και μάλιστα σε Δηνάρια έστειλα τον “μικρό” στην τράπεζα για ανάληψη. Φυσικά χάθηκε και γύριζε σαν την άδικη κατάρα στα όμορφα στενά της γειτονικής Skadarlija ή μπορεί έτσι να είπε και να ακολουθούσε καμιά ομορφούλα Σέρβα.

Αφού τελειώσαμε με τα διαδικαστικά, προσέξαμε πως η ώρα είχε περάσει αρκετά και ήταν σχεδόν 6. Όπως φαινόταν δεν θα προλαβαίναμε να μπούμε στο μουσείο του Τέσλα καθώς η τελευταία είσοδος ήταν στις 7. Παρόλα αυτά είχαμε μπροστά μας άλλες 3 - 3,5 ώρες με φως ημέρας οπότε θα προλαβαίναμε να κάνουμε μια καλή βόλτα στην πόλη.

Αρχικά ο @stonerolling με “ξενάγησε” στην πεζόδρομο της Skadarlija, προειδοποιώντας με για το κακοτράχαλο καλντερίμι, γεμάτο γωνιώδεις και γλυστερές πέτρες. Δεν την γλύτωσα, σχεδόν αμέσως γύρισα το γόνατο μου, αλλά ευτυχώς ελαφρά. Ίσα ίσα για να έχω δικαιολογία να μην ακολουθώ τον ιλιγγιώδη ρυθμό του όταν περπατά.

2024-06-07_17-56-00.jpg

2024-06-07_17-56-30.jpg


Εφοδιασμένοι με νερά (λόγω ζέστης, 32 βαθμούς είχε) και με την φωτογραφική υπό μάλης περάσαμε ξανά από το κέντρο σχεδόν χωρίς να σταματήσουμε πουθενά. Λίγα μόνο σημεία απαθανατίσαμε, έτσι, για την τιμή των όπλων.

2024-06-07_16-42-52.jpg

2024-06-07_18-12-56.jpg


Το ξενοδοχείο Μόσχα όμως μας “κράτησε” περισσότερη ώρα καθώς μας ξάφνιασε ευχάριστα το μέγεθος και η διακόσμησή του.

2024-06-07_18-14-29.jpg

2024-06-07_18-13-54.jpg


Ο δρόμος Terazije που ακολουθούσαμε μας έφερε μπροστά σε ιστορικά κτίρια όπως το Palace Atina και το σπίτι του εμπόρου Aleksa Krsmanović που κάποια στιγμή χρησιμοποιήθηκε, μεταξύ άλλων, ως οικία του πρίγκηπα Καρατζόρτζεβιτς, του γνωστού σ’ εμάς Καραγιώργη Σερβίας (αυτουνού, εκεί στο Σύνταγμα… ξέρετε).

2024-06-07_18-20-04.jpg

2024-06-07_18-21-04.jpg


Μεταξύ των διάφορων ιστορικών κτιρίων φυσικά υπήρχαν κι άλλα με άγνωστη (τουλάχιστον σε μας) χρήση που όμως δεν υπολείπονταν σε ομορφιά ενώ στο ισόγειο τους λειτουργούσαν σύγχρονα καταστήματα.

2024-06-07_18-21-44.jpg

2024-06-07_18-23-06.jpg

2024-06-07_18-25-22.jpg


Η κοντινή πλατεία Andrićev venac που συναντήσαμε αμέσως μετά πλαισιωνόταν από τα δύο παλάτια της πόλης, το παλιό και το νέο (Stari Dvor και Novi Dvor). Και τα 2 σε νορμάλ, γήινες διαστάσεις, σεμνά θα έλεγα. Από εδώ θα βγήκε το “σεμνά και ταπεινά”.

2024-06-07_18-26-36.jpg

2024-06-07_18-25-54.jpg


Μπαίνοντας στην λεωφόρο Kneza Miloša αμέσως είδαμε το παλιό κτίριο του Γενικού Επιτελείου στρατού ή αλλιώς γνωστό ως «Πέτρινο Παλάτι» και την μικρή εκκλησία της Αναλήψεως, πριν φτάσουμε στη περιοχή που οι Σέρβοι έχουν διατηρήσει κάποια από τα κτίρια που βομβαρδίστηκαν από τις Νατοϊκές δυνάμεις. Τα άφησαν έτσι, σαν μια πληγή ανοιχτή, για να θυμίζουν σε όλους, ντόπιους και ξένους, τα «κατορθώματα» των δυτικών που «κόπτονται» για τα δικαιώματα των λαών, και γι’ αυτό «φροντίζουν» να το υπενθυμίζουν διαρκώς. Πως το έλεγε ο Ελύτης στο Άξιον Εστί; “στ’ ανοιχτά του πελάγου με καρτέρεσαν με μπομπάρδες τρικάταρτες και μου ρίξανε”

2024-06-07_18-36-30.jpg

2024-06-07_18-42-30.jpg

2024-06-07_18-38-42.jpg

2024-06-07_18-39-00.jpg


Ακολούθησε αναστροφή και γυρίσαμε προς το κέντρο φτάνοντας πολύ γρήγορα στη Βουλή της Εθνοσυνέλευσης της Δημοκρατίας της Σερβίας, ένα φωτογενές κτίριο όπου σταθήκαμε λίγο στα παγκάκια του απέναντι πάρκου Pionirski για να πάρουμε μια ανάσα.

2024-06-07_18-51-08.jpg

2024-06-07_18-53-16.jpg


Στο κεντρικό πάρκο Tasmajdan που βρίσκεται κοντά στην εθνοσυνέλευση είδαμε τις 2 εκκλησίες που στέκονται στο ένα άκρο του, τον Άγιο Μάρκο και την μικρή, σχεδόν ρωσικού στυλ, εκκλησία της Αγίας Τριάδας.

2024-06-07_19-13-50.jpg

2024-06-07_19-18-48.jpg


Διασχίσαμε το περιποιημένο πάρκο και κατόπιν “τρυπώσαμε” στα στενά της περιοχής έχοντας πάντα κατά νου να φωτογραφίζουμε διάφορα κτίρια που μας έκαναν εντύπωση, όπως το σοβιετικής αισθητικής κτίριο της Νομικής αλλά και κάποια νεοκλασικά κτίρια.

2024-06-07_19-19-50.jpg

2024-06-07_19-26-46.jpg

2024-06-07_19-30-36.jpg


Μέσα από αυτά τα στενά βγήκαμε στο κτίριο του μουσείο Τέσλα που όπως ξέραμε είχε πια κλείσει αλλά τουλάχιστον το είδαμε εξωτερικά.

2024-06-07_19-31-58.jpg


Στην σύγχρονη πλατεία Slavija νομίσαμε για μια στιγμή ότι είχαμε επιστρέψει στην Αθήνα, όχι μόνο για την ομοιότητα των κτιρίων που υπήρχαν γύρω της (ένα μείγμα πολυκατοικιών της Κυψέλης και σύγχρονων πολυόροφων κτιρίων) αλλά και γιατί στις γιγαντοοθόνες της περιοχής διαφημιζόταν η συναυλία του Ρέμου. Δεν τον κρατάτε εκεί μπας και γλυτώσουμε από έναν ακόμη ατάλαντο; Φύγαμε τρέχοντας!

2024-06-07_19-39-50.jpg

2024-06-07_19-42-50.jpg


Σε λίγο φτάσαμε στον Άγιο Σάββα, την τεράστια αυτή εκκλησία της πόλης, μια από τις μεγαλύτερες ορθόδοξες εκκλησίες στον κόσμο. Ο @stonerolling, ως άλλος Σαμψών, προσπάθησε να ελέγξει την στατικότητα του ναού αλλά είχε ξεχάσει πως έχει χάσει την πλούσια κόμη του εδώ και δεκαετίες.

2024-06-07_19-56-00.jpg

2024-06-07_19-57-42.jpg


Μπήκαμε μέσα μαζί μ’ ένα γκρουπ ηλικιωμένων που ήταν οι μόνοι επισκέπτες εκείνη την ώρα. Αν και είχα διαβάσει ότι το εσωτερικό του ναού δεν είχε ολοκληρωθεί κι υποτίθεται θα υπήρχαν εργασίες η αλήθεια ήταν πως όλα ήταν μια χαρά και δεν υπήρχε ίχνος μισοτελειωμένων εργασιών. Θα μπορούσα να πω μάλιστα πως ο διάκοσμος ήταν εντυπωσιακός, ειδικά για ορθόδοξη εκκλησία.

2024-06-07_20-00-54.jpg

2024-06-07_20-02-22.jpg

2024-06-07_20-03-38.jpg


Προσπαθήσαμε να μπούμε και στο υπόγειο του ναού που είχα διαβάσει πως έχει ενδιαφέρον, ακολουθώντας κλεφτά το γκρουπ των ηλικιωμένων, καθώς υπήρχε εισιτήριο αλλά μας πήραν είδηση και δεν μας άφησαν. Μια ανακούφιση την νιώσαμε. Δεν μας πέρασαν για γέρους!

Βγαίνοντας είδαμε πως είχε αρχίσει να πέφτει το σούρουπο κι αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε την τουριστική βόλτα μας εδώ και να ψάξουμε ένα μέρος για να φάμε. Είχαν περάσει πολλές ώρες από τότε που είχαμε βάλει κάτι στο στόμα μας και πεινούσαμε σαν λύκοι. Οι ντόπιοι είχαν ήδη αρχίσει να συρρέουν στα καφέ και στα εστιατόρια, και δυσκολευτήκαμε αρκετά να βρούμε ένα τραπέζι.

2024-06-07_20-34-50.jpg


Στο εστιατόριο (Kafana Pavle KORCHAGIN) που είχαμε πληροφορίες πως ήταν καλό δεν υπήρχε θέση ούτε για αστείο. Παρασκευή βράδυ που πάτε χωρίς κράτηση μας είπαν Αφήστε που μέσα είχαν live παραδοσιακή μουσική κάτι που θα έκανε την απόλαυση του δείπνου μας αδύνατη. Έτσι επιλέξαμε ένα άλλο γειτονικό, το Oblak u pantalonama. Παραγγείλαμε, μεταξύ άλλων, πλεσκαβίτσα και τσεβάπι για να δοκιμάσουμε τα διάσημα, τοπικά εδέσματα αλλά η επιλογή μας τελικά δεν ήταν επιτυχημένη. Αργότερα προσέξαμε πως σε ελάχιστα γειτονικά μας τραπέζια έτρωγαν κι οι περισσότεροι απλά έπιναν τις μπυρίτσες τους χωρίς συνοδευτικά. Εεε ας προσέχαμε… Τουλάχιστον ο λογαριασμός δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Έκαναν ότι μας τάισαν, κάναμε κι εμείς ότι τους πληρώσαμε.

Στην επιστροφή προς το διαμέρισμα περάσαμε από ένα ακόμη κτίριο του πανεπιστημίου, αυτό του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών καθώς και για 2η φορά από το κτίριο της Εθνοσυνέλευσης, που φωτισμένο ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακό.

2024-06-07_20-49-34.jpg

2024-06-07_22-23-02.jpg


Χαλαρώσαμε για λίγη ώρα κι ετοιμαστήκαμε για την βραδινή μας έξοδο. Ξεκινήσαμε από την Skadarlija που εκείνη την ώρα είχε αρχίσει να γεμίζει με νεαρόκοσμο…

2024-06-07_23-55-52.jpg

2024-06-07_23-56-09.jpg


και συνεχίσαμε προς μια γειτονική περιοχή, που ενώ φαίνεται πως είναι ένα απλό υπαίθριο πάρκινγκ, περιμετρικά ήταν γεμάτη από μπαράκια και πάρα πολύ κόσμο.

2024-06-08_00-03-46.jpg

2024-06-08_00-04-00.jpg

2024-06-08_00-05-12.jpg



Προσπαθήσαμε να κάτσουμε σ’ ένα απ’ αυτά στο οποίο είχε μόλις τελειώσει ένα live αλλά δεν είδαμε διάθεση να μας εξυπηρετήσουν. Λίγο εκνευρισμένοι βγήκαμε και καθίσαμε σ’ ένα άλλο από τα πολλά της περιοχής. Ο σερβιτόρος ήρθε γρήγορα αλλά προς μεγάλη μας έκπληξη, μας ανακοίνωσε πως η παραγγελία που θα δίναμε θα ήταν η τελευταία για απόψε. Μάθαμε πως επειδή στην περιοχή υπήρχαν πολλές κατοικίες όλα τα μπαρ σταματούσαν την λειτουργία τους νωρίς, περίπου στη 1:00, άσχετα αν όλα τους ήταν τελείως γεμάτα με κόσμο.

2024-06-08_00-46-47.jpg


Ευτυχώς μας ενημέρωσαν ποια άλλα μπαράκια της περιοχής έμεναν ανοιχτά έως αργά. Το πρώτο που μας είπαν είχε το όνομα Zappa Baza (από τον γνωστό Frank Zappa) και θα το επιλέγαμε σίγουρα όμως βρισκόταν αρκετά μακριά οπότε τελικά πήγαμε στο γειτονικό Red Bar Έπαιζε ηλεκτρονική μουσική (με χάλασε λίγο) αλλά είχε πολύ όμορφες παρουσίες (δεν μας χάλασαν καθόλου!!!). Ο @stonerolling άρχισε τον χορό ενώ ξεκινήσαμε να καταναλώνουμε αρκετές τεκιλίτσες, υψηλής ποιότητας, της γνωστής και αγαπημένης μας Heradoura, σε εξαιρετική τιμή μάλιστα.

2024-06-08_01-23-59.jpg


Καταλήξαμε στο δωμάτιο μετά τις 3 και ταχύτατα περάσαμε στην διαδικασία του βαθέως ύπνου ώστε να γεμίσουμε τις μπαταρίες μας για την επόμενη μέρα που αναμενόταν μεγάλη και δύσκολη.

Διαδρομή πρώτης μέρας:

Map_01.jpg
 
Last edited:

efipoly

Member
Μηνύματα
109
Likes
41
Επόμενο Ταξίδι
Μαδριτη
Ταξίδι-Όνειρο
Αίγυπτο
Αν δεν το εχετε βαλει στο προγραμμα σας ηδη, να πατε στο Zemun και να περπατησετε διπλα στο ποταμι.
 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.429
Likes
7.862
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Αν δεν το εχετε βαλει στο προγραμμα σας ηδη, να πατε στο Zemun και να περπατησετε διπλα στο ποταμι.
Το ταξίδι έγινε πριν ενάμιση μήνα, δεν είμαστε εκεί τώρα.
Όσο για το Zemun εννοείτε πως πήγαμε. Στο επόμενο κεφάλαιο θα το δείτε κι εσείς.
 

cosafiv

Member
Μηνύματα
258
Likes
599
απο το ξεκινημα των περιγραφων "μ'εφτιαξες"...
ηταν σαν να ημουν εκει...
δεν μπορεσα να αντισταθω και εβγαλα εισιτηρια για την επομενη εβδομαδα...
εχω μια "εξαρτηση" με το Βελιγραδι, πως να το κανουμε...
το "κριμα' στο λαιμο σου... :D
 

stonerolling

Member
Μηνύματα
32
Likes
166
Το ταξίδι έγινε πριν ενάμιση μήνα, δεν είμαστε εκεί τώρα.
Όσο για το Zemun εννοείτε πως πήγαμε. Στο επόμενο κεφάλαιο θα το δείτε κι εσείς.
Ποιο είναι το Zemun που πήγαμε και δεν μου είπες τίποτα;
 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.429
Likes
7.862
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
απο το ξεκινημα των περιγραφων "μ'εφτιαξες"...
ηταν σαν να ημουν εκει...
δεν μπορεσα να αντισταθω και εβγαλα εισιτηρια για την επομενη εβδομαδα...
εχω μια "εξαρτηση" με το Βελιγραδι, πως να το κανουμε...
το "κριμα' στο λαιμο σου... :D
Ναι, ναι, εγώ φταίω, με τις περιγραφές μου κι όχι εσύ που είσαι «εθισμένος». ;)
Αλλά καταλαβαίνω γιατί πας και ξαναπάς. Πολεμάς τον εθισμό σου με overdose. :haha:
 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.429
Likes
7.862
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.520
Μηνύματα
898.844
Μέλη
39.241
Νεότερο μέλος
kyriakos Reppas

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom