Sri Lanka και βλέπουμε.

Μηνύματα
50
Likes
1.055
Ημέρα ταξιδιού 52

Κανονικά για σήμερα ήταν η σειρά του Jebel Akhdar, του αλλου δημοφιλούς βουνού στο Ομάν.
Εδώ δυστυχώς δεν περνάς χωρίς 4*4. Έχει φυλάκιο ελέγχου η αστυνομία στο δρόμο.

No pasarán.

Την ημέρα της άφιξής μου, ήταν ένας τύπος στο χόστελ που διέθετε 4*4 και έκανε άγρα πελατών για τα βουνά. Του είχα πει ότι διαθέτω μέχρι 25 ευρώ για την εκδρομή, κι αν βρει άλλους να μοιραστεί το κατοστάρι που ζητούσε , ας με ειδοποιήσει.
Θα σας ειδοποιήσουμε, μου απάντησε.
Στα γύρω rent a car είχαν μόνο απλά αυτοκίνητα.
Το Akhdar είναι ίσως πιο ενδιαφέρον από το Shams αλλά δεν έσκαγα και πολύ. Παρόμοιες εικόνες με τις χτεσινές φαντάζομαι.
Ξύπνησα και λίγο αργά και βλέπω στο σαλόνι τον KC ,τον βαθυμελάχροινο καλοφαγά αμερικανό που είχα συναντήσει στο χόστελ της Μuscat , που είχε τον τρόπο να κυκλοφορεί με μπίρες στο Oman .

Hey bro κλπ με τον KC.

Εμφανίστηκε στο τραπέζι κι ο Γιούρι , ένας νεαρός Κροάτης και ο Σίβαμ ένας νεαρότατος Ινδός. Κανείς δεν είχε πρόγραμμα, αλλά ο Γιούρι είχε αυτοκίνητο.
Κανείς από αυτούς δεν είχε πάει στο κουκλίστικο Misfat al Abiyyeen, οπότε το πρότεινα . Θα τους έκανα και τον ξεναγό. Συμφώνησαν και φύγαμε.

O KC διετέλεσε σώγαμπρος στο Μαρόκο,, έχει και δυό παιδάκια εκεί , μιλάει καλά αραβικά , έχει ξαναέρθει στο Ομάν και έχει αρκετές γνώσεις και επαφές, οπότε τον βάλαμε αρχηγό.
Δεν είναι ο τύπος που κόβει χιλιόμετρα κυνηγώντας αξιοθέατα, δεν είναι και πολύ ευκίνητος άλλωστε , αλλά σε ότι αφορά παζάρια, φαγητό , τσιγάρα , ποτά και ξενύχτια είναι εξπέρ.

Αλητέψαμε όλη την ημέρα πίνοντας Karak tea , ένα καταπληκτικό ρόφημα με κάρδαμο, κανέλλα, τζίντζερ και γάλα με το οποίο ξετρελάθηκα, κάναμε γευσιγνωσία σε παρασκευαστήριο χαλβάδων ,
IMG_6823.jpeg
παζαρέψαμε καρπούζια
IMG_6721.jpeg
και πήγαμε για φαγητό σε παραδοσιακό Ομάνι εστιατόριο χωρίς τραπέζια ,πάρα μόνο μια μεγάλη μοκέτα.
IMG_6740.jpeg

Μέχρι τώρα είχα φάει δύο τρεις φορές στο ταξίδι χωρίς μαχαιροπήρουνα ή ξυλάκια. Ήρθε και η ώρα να φάω και με τα χέρια και οκλαδόν.
IMG_6745.jpeg


Όλες αυτές οι εμπειρίες χάρις στον KC που είναι μορφάρα. Απόλαυση να τον ακούς να παζαρεύει στα αραβικά και να κοτσάρει και ένα bro στο τέλος κάθε πρότασης.
Έχει πάει σε πάνω από 100 χώρες, μέχρι και Θεσσαλονίκη έχει φτάσει η χάρη του. Τρελοκομείο.

Εξαιρετικά χαλαρή-χωρίς πίεση να πάω ντε και καλά κάπου- ημέρα με πολύ γέλιο και χαβαλέ.
O KC έφυγε το απόγευμα και δώσαμε ραντεβού για την επόμενη στο χόστελ της Muscat.

Ημέρα ταξιδιού 53

Παρασκευή σήμερα.

Δεν ήταν τυχαίο που είχα κανονίσει να είμαι στην Nizwa την Παρασκευή.
Είναι η μέρα που γίνεται το παραδοσιακό κατσικοπάζαρο, το οποίο σύμφωνα με όλες τις πηγές είναι μια «άχαστη» εμπειρία.
Πήγα πρωί πρωί σε ένα μεγάλο στρογγυλό υπόστεγο δίπλα από το κάστρο. Σε ένα πεζούλι στην πρώτη σειρά καθόταν οι υποψήφιοι αγοραστές.
IMG_6757.jpeg

Μετά ένα κενό πλάτους 5-6 μέτρων, μια κυκλική πασαρέλα, και στην περίμετρο ανακατεμένοι υποψήφιοι αγοραστές και εκατοντάδες τουρίστες, με τον φωτογραφικό εξοπλισμό έτοιμο.
IMG_6764.jpeg
Από πίσω οι πωλητές με τραγιά , κατσίκες και νεογέννητα κατσικάκια δεμένα σε πασσάλους.
IMG_6756.jpeg

Κάποια στιγμή ξεκίνησε το show. Μπούκαρε στην πασαρέλα ένας φωνακλάς , σέρνοντας έναν τράγο που είχε τουπέ ταύρου που μπαίνει στην αρένα.
Ακολούθησαν και άλλοι.
IMG_6779.jpeg

Στην αρχή μου φάνηκε πως είναι όλοι ηθοποιοί.
Οι αγοραστές το παίζουν δύσκολοι, κάνουν πως δεν δίνουν σημασία, ενώ στην πραγματικότητα σταμπάρουν τα κελεπούρια με βλοσυρό ύφος και ξινισμένη μούρη.
IMG_6781.jpeg

Αφού περάσουν όλα τα κατσίκια δύο τρεις φορές τον κύκλο, ξεκινάνε τα δοκιμαστικά. Ο αγοραστής κάνει νεύμα στον πωλητή, που σταματάει μπροστά στον στον πελάτη.
Γίνεται εξονυχιστικός έλεγχος στα δόντια, στα πόδια,στην πλάτη ,στα γεννητικά όργανα και στην κιλοτριπίδα του ζωντανού.
Στο άκουσμα της τιμής ο αγοραστής εξανίσταται και τον διώχνει.
IMG_6785.jpeg

IMG_6784.jpeg
Η πασαρέλα κρατάει κανένα δίωρο- εγώ πετάχτηκα να δω και τα γελάδια,που όμως τα έχουν σε φορτηγά και δεν κάνουν πασαρέλα καθώς και κότες, κουνέλια κλπ.
IMG_6751.jpeg

Στην επιστροφή ο κύκλος είχε στενέψει, οι περισσότεροι τουρίστες είχαν φύγει, και όπως και στις λαϊκές οι τιμές πέφτουν. Στις δέκα το πανηγύρι έχει τελειώσει. Καλό ήταν, διασκεδαστικό και τα μικρά κατσικάκια τόσο χαριτωμένα.
IMG_6809.jpeg

IMG_6815.jpeg

Χαζεύοντας τις φωτογραφίες που έβγαλα, καπου μου φάνηκαν σαν πίνακες μεσαιωνικἠς θρησκευτικἠς ζωγραφικής που έχω δει κατά καιρούς σε μουσεία.
Τύπου Βηθλεέμ στην γέννηση του Χριστού.
IMG_6810.jpeg

IMG_6805.jpeg
Κάπου συναντηθήκαμε με τον Γιούρι και τον Σίβαμ που είχαν εμφανιστεί στα τελειώματα, και κάναμε μια βόλτα και στην υπόλοιπη αγορά.
IMG_6792.jpeg

IMG_6753.jpeg
Ψώνισα και έτοιμο Karak tea μίγμα μέχρι να μάθω να το φτιάχνω μόνος μου.
Είχα εισιτήριο για Muscat στις 12.30 αλλά επειδή θα έφευγαν και τα παιδιά , ο Γιουρι μου πρότεινε να πάω μαζί τους με το αυτοκίνητο.
Γιατί όχι ;
IMG_6835.jpeg

Ήπιαμε έναν φρεσκοστυμμένο δυναμωτικό χυμό ζαχαροκάλαμου και φύγαμε.
IMG_6834.jpeg
 
Last edited:
Μηνύματα
50
Likes
1.055
Ημέρα ταξιδιού 54

Ο Γιούρι, από το Ζαγκρεμπ, που οδηγεί το αυτοκίνητο, αν και δεν έχει κλείσει ακόμα τα τριάντα, είναι ήδη από τους πιο σκληροπυρηνικούς ταξιδευτές που έχω ποτέ συναντήσει.

Κοντεύει κι αυτός τις 100 χώρες και όχι τίποτα ευκολάκια.

Δεν κουβαλάει πάνω από πέντε κιλά αποσκευές , κοιμάται μέχρι τις 11-12 και γυρνάει τις νύχτες σαν βρυκόλακας.

Παρόλο που είναι στους δρόμους από τα 16 πρόλαβε να τελειώσει logistics στο πανεπιστήμιο και η τρέχουσα απασχόληση του, είναι supervisor σε μεγάλη pub κάπου στην ιρλανδική επαρχία. Διαχειριστής μεθυσμένων δηλαδή.

Κατά τα άλλα μια χαρά παιδί.

Δύο μέρες πριν,είχε βρεθεί στο Harak al Yemen που είναι ένα μια εγκαταλελειμμένη πλίθινη πόλη-φάντασμα χωρίς σκεπές.
Το θέμα ήταν ότι βρέθηκε εκεί μεσάνυχτα, και είχε ενθουσιαστεί τόσο πολύ από την θρίλερ ατμόσφαιρα, που επέμενε να την δει και υπό το φως της μέρας.
Δεν του χαλάσαμε χατήρι .
IMG_6847.jpeg

IMG_6842.jpeg
Από κοντά, πήγαμε και σε ένα ακόμα παρόμοιο ερειπωμένο χωριό το Birkat al Mouz.
IMG_6839.jpeg

Είχαν το ενδιαφέρον τους, αλλά παραδέχτηκε ότι δεν ήταν τόσο μαγικά όσο κάτω από το φεγγαρόφωτο.

0 Σιβαμ είναι ένα ήσυχο παιδί απ το Δελχί. Στα 23 του , μόλις τελείωσε το πανεπιστήμιο και έπιασε την πρώτη του δουλειά.

Είναι το πρώτο του ταξίδι εκτός Ινδίας. Δεν πολυσυμμετέχει στις κουβέντες ελλείψει ταξιδιωτικών εμπειριών.

Έχει λαμπρό μέλλον πάντως, αφού σε μια εβδομάδα, έχει πάει σε όλα τα μέρη που πήγα κι εγώ-πλην της μακρινής Σαλάλα.-με την ξεχασμένη εδώ και πολλά χρόνια στα μέρη μας, μέθοδο του ωτοστόπ. Όπως μου είπε, δεν δυσκολεύτηκε καθόλου, δεν περίμενε ποτέ πάνω από πέντε λεπτά.

Για να διασκεδάσουμε και λίγο στην υπόλοιπη διαδρομή , έβαλα από το YouTube την συλλογή Indian Greek Songs με τραγούδια Bollywood από τα 50’s.

Ο Σιβαμ με άκουγε με γουρλωμένα μάτια να τραγουδάω πάνω στις ινδικές μελωδίες, την Μαντουμπαλα, το Αυτή η νύχτα μένει, το Όσο αξίζεις εσύ κι η καρδιά σου η χρυσή, το Λιγο λίγο θα με συνηθίσεις , Το Γύρισε κοντά μου κλπ.
Το Καρδιά μου καημένη το άφησα στο πρωτότυπο, γιατί έχει δύσκολα γυρίσματα, ενώ ο Γιουρι είχε ξεραθεί στα γέλια.
Φτάσαμε στο χόστελ της Muscat στο τσακίρ κέφι.

Ο Γιούρι και ο KC μαζί με άλλους τρόφιμους του χοστελ έφυγαν για μπάνιο στην μεγάλη κεντρική παραλία Al Qurum ,

Εγώ και ο Σιβαμ πήγαμε για μπάνιο στο μπάνιο του χοστελ και σε δύο δυο ωρίτσες ξεκινήσαμε να πάμε να δούμε την περίφημη Όπερα της Muscat.

Δυστυχώς η μεγαλοπρεπής κεντρική αίθουσα των κονσέρτων είναι επισκέψιμη μόνο τα πρωινά της Κυριακής.

Αλλά και το υπόλοιπο συγκρότημα είναι τόσο υποβλητικό που χαζεύεις.
Δεν έχει να κάνει τόσο με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό όσο με την ποιότητα των υλικών και της κατασκευής. Λιτότητα και αυστηρή πολυτέλεια χωρίς φτηνούς εντυπωσιασμούς.
IMG_6889.jpeg


IMG_6874.jpeg

IMG_6871.jpeg

IMG_6883.jpeg

IMG_6868.jpeg


Συνεχίσαμε στη διπλανή παραλία του Al Qurum που είναι μια τεράστια παραλία-πάρκο και πλαζ πέντε χιλιομέτρων , και ταυτόχρονα η πιο κοσμική και ακριβή περιοχή.

Ωραία καφέ και εστιατόρια, πικνίκ στα χορτάρια , παιδικές χαρές, τα μεγάλα ξενοδοχεία και οι βίλες.
IMG_6861.jpeg

IMG_6864.jpeg

IMG_6866.jpeg
Η Muscat είναι η αδιαφιλονίκητη έκπληξη του ταξιδιού. Το μόνο που ήξερα για αυτήν ήταν πως ήταν η πρωτεύουσα του Ομάν.
Το θυμόμουνα από την δευτέρα γυμνασίου γιατί ήμουν καλός στη γεωγραφία. Δεν είχα καμία αναφορά σ’αυτήν, ποτέ έκτοτε.

Δεν μπορούσα καν να φανταστώ μια τόσο μεγάλη, οργανωμένη , περιποιημένη, πεντακάθαρη και ζωντανή πόλη. Χρειάζεται αυτοκίνητο βέβαια , αλλά το πάρκινγκ είναι μια εύκολη υπόθεση. Είπαμε. Άπλα.

Στην Galleria της όπερας, ένα απίστευτης πολυτέλειας εμπορικό κέντρο που συστεγάζεται εκεί , είχα την ευκαιρία να ξεναγηθώ στην φαραωνική επένδυση του Trump Organization, λίγο έξω από την Muscat.
IMG_6875.jpeg

IMG_6881.jpeg

IMG_6877.jpeg

Ένα τουριστικό πρότζεκτ σε πολύ ιδιαίτερου φυσικού κάλλους σημείο, που δίνει την κατεύθυνση για το που θα πάει ο τουρισμός στο Ομάν.
Ούτε γι’ αυτό είχα ιδέα αλλά μου λύθηκαν οι απορίες για την κουφή είδηση των προηγούμενων ημερών περί Ριβιέρας στην Γάζα.
Δεν ξέρω με ποιο κριτήριο η απίστευτη κουκλάρα Ιρανή υπεύθυνη, έκανε επενδυτική ενημέρωση σε δύο τύπους με T-shirt και σαγιονάρες. Δεν χόρταινα να την ακούω.

(Ψέμματα . Τίποτα δεν άκουσα. Μόνο την κοίταζα.)

Μπράβο στον Μεγαλέξανδρο που πάντρεψε τους Μακεδόνες πολεμιστές με Περσίδες και βελτιώθηκε κάπως η ράτσα μας.

Το πρότζεκτ θα τελειώσει το 2028 γιατί ακόμα εκσκαφές γίνονται. Επενδυτές σπεύσατε.
IMG_6882.jpeg

Ο Γιούρι πέρασε να μας πάρει και πήγαμε στο Mutrah Souq για ψώνια.
IMG_6898.jpeg

IMG_6905.jpeg

IMG_6908.jpeg
Η βραδιά έκλεισε με επίσκεψη σε ένα από τα super duper mega supermarket Lulu’s που έχουν ηγετική θέση στην Αραβία και έχουν και του πουλιού το γάλα.

Μια ακόμη εμπειρία, οι ατελείωτες ουρές στα ταμεία στις 12 τα μεσάνυχτα.
IMG_6911.jpeg

Μια ακόμα διαφορά στην καθημερινότητα του Αραβικού κόσμου σε σχέση με την Δύση.

Είναι η πρώτη μέρα του Ραμαζανιού βέβαια οπότε είχε και λίγο παράταση ωραρίου.
Είχε μια προσφορά με έκπτωση 70% σε παπούτσια Sketchers και ενέδωσα στον πειρασμό. 30 ευρώ , καλό deal.
IMG_6990.jpeg

Αυτό σήμαινε ότι είχε έρθει η ώρα να αποχωριστώ τα ιστορικά ταξιδιωτικά μου παπούτσια, που έχουν κόψει πέντε έξη χιλιάδες χιλιόμετρα και έχουν πατήσει σε τέσσερις ηπείρους. Έχουν πια παραδώσει το πνεύμα.
Σκέφτηκα να τα γυρίσω πίσω και να τα κρεμάσω στο ταβάνι, αλλά δεν έχω χώρο στο μπακπακ.
Τελευταία νύχτα στην Muscat και τελευταία φωτογραφία απο την πόλη, η ίδια με την πρώτη. Σε φωτισμένη βερσιόν , το μεγάλο τζαμί του σουλτάνου Καμπούς.
IMG_6896.jpeg
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.918
Μηνύματα
918.437
Μέλη
39.627
Νεότερο μέλος
ADI

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom