Sri Lanka και βλέπουμε.

Μηνύματα
14
Likes
239
Ημέρα ταξιδιού 8

Πρωινός φραπές στο υπέροχο μπαλκόνι μου, αγναντεύοντας το mist. Έχω γίνει μύστης πλέον.
IMG_4944.jpeg

Η τσίγκινη στέγη ξεκίνησε μια εισαγωγή , σε στυλ να μην ξεχνιόμαστε.
Στην πρωινή μου εφημερίδα -το Sri Lanka Backpackers- , γκρίνια ατελείωτη , όλοι ρωτάνε.

Που δεν βρέχει για να έρθουμε;

Και πραγματικά συμπονώ ανθρώπους , που πήραν άδεια από την δουλειά τους και διέθεσαν κάποιο μικρό ή μεγάλο ποσό για να επισκεφθούν τη Σρι Λανκα, πέσανε σε αυτή την περίπτωση και κλείστηκαν μέσα να κοιτάνε τη βροχή.

Χασομερηδες, χαβαλετζηδες σαν και του λόγου μου δεν δικαιούνται να γκρινιάζουν . Μια χαρά πάει το ταξιδάκι.
Σε πολλές τουριστικές χώρες μεταξύ των οποίων και η δική μας , διαφημίζονται ηλιοβασιλέματα ως τουριστική ατραξιόν.
Στη Σρι Λανκα όμως πουλάνε περισσότερο οι ανατολές του ήλιου.
Η πιο δημοφιλής εκ των οποίων είναι το Adam’s Peak.

Και αυτό γιατί εκεί ξεκίνησαν όλα.

Εκεί είναι η απολιθωμένη μηλιά από όπου έκοψε το μήλο η Εύα .
Σε μια κουφάλα της, μπορείς να δεις το πρώτο πουκάμισο που ξεφορτώθηκε ο καταραμένος όφις καθώς και τα κουκούτσια που έφτυσε ο Αδάμ μόλις στραβοκατάπιε.
Το να λουστείς στο ίδιο φως που φώτισε τους πρωτόπλαστους είναι μια μοναδική εμπειρία αναβάπτισης.

Θέλει και κότσια όμως. Το κονσεπτ εχει ως εξής.

Πηγαίνεις στον επόμενο σταθμό στο Hatton καμία τριανταριά χιλιόμετρα από δω, κι από εκεί με το λεωφορείο ,σε ένα χωριό στις υπώρειες του βουνού. Ξεκινάς τη ανάβαση στις 2- 3 το ξημέρωμα, ούτως ώστε να είσαι εγκαίρως επάνω την ώρα που ανατέλλει ο ήλιος .

Στην κορυφή εκείνη την ώρα μπορεί να έχει από 0 ως 10 βαθμούς ανάλογα τις καιρικές συνθήκες , οπότε πρέπει να έχεις μαζί σου και τον ανάλογο ρουχισμό.
Και πολλά λέω,για ένα μέρος που ούτε πήγα και μάλλον δεν θα πάω ποτέ στην ζωή μου.
Απλή παράθεση πληροφοριών κάνω με ολίγον καυτερό curry μυθοπλασίας.
ΙΣΩΣ πήγαινα με καλύτερες καιρικές συνθήκες . Άμα δουν ανατολή οι αυριανοί νυχτοαναρριχητές να μου γράψουν.
Αντ’ αυτού πακετάρισα τσάτρα πάτρα , ζορίζοντας τα φερμουάρ , γιατί έκανα και ψώνια χτες.
Είχε προσφορά ένα μαγαζί στο Haputale τα sarong τα μεγάλα, τα 2.10 , με δύο ευρώ.
Πήρα ένα με καρό που στέκεται άνετα και ως τραπεζομάντιλο.

Θα κρατήσω αυτό για καθημερινό και το άλλο το φιγουράτο για την παραλία.
Πήρα το τρενάκι μου .
IMG_4948.jpeg
Απόλαυσα το καλύτερο κομμάτι της διαδρομής -Haputhale μέχρι Hatton -με τούνελ , καταρράκτες, δέντρα 40 μέτρα ύψος - και πάνω από όλα φυτείες τσαγιού.
Για κάποιο απροσδιόριστο λόγο η θέαση φυτειών τσαγιού στις πλαγιές των λόφων, μου βγάζει μια ψυχική ευφορία. Δεν τις χορταίνω.

Η υπόλοιπη διαδρομή όμορφη,καταπράσινη , αλλά δε σου κόβει και την ανάσα.

Έφτασα στο Kandy κατά τις τέσσερεις αφού η μέση ταχύτητα του τρένου είναι βαριά 40χλμ την ώρα.

Δοκίμασα την εφαρμογή Pickme για να βρω Tuk Tuk. Όντως δουλεύει , είναι μισοτιμής,αλλά οι οδηγοί Pickme δεν τολμούν να σε παραλάβουν από το σταθμό για να μην τους πλακώσουν οι άλλοι που κάνουν πιάτσα εκεί.
Δεν αξίζει τον κόπο . Με 500 ρουπίες λίγο πάνω από 1.5 ευρώ πας οπουδήποτε σε ακτίνα 2-3 χλμ.
Το πήρα περισσότερο, γιατί το κατάλυμα είναι σχετικά ψηλά σε ένα λόφο από τους πολλούς που περιβάλλουν την μικρή λίμνη στο κέντρο της πόλης .
Πολύ συμπαθητικό, σαν πανσιόν, μόνο τέσσερα δωμάτια με μια ωραία βεράντα με δωρικούς κίονες.
Μέχρι να απλωθώ και να ξεμουδιάσω, το ψιλόβροχο γύρισε σε καρέκλες.
Καρέκλα εσύ; Πολυθρόνα εγώ . Άραξα στη βεράντα με καφέ και τσιγάρο , παρατηρώντας πιθηκάκια και σκιουράκια να κυκλοφορούν ταχύτατα και να κάνουν ασφαλέστατα πάνω στα καλώδια της ΔΕΗ.
Υπέροχο θέαμα . Προεκτείνοντας την σκέψη μου, μπορώ να πω ότι έχω άποψη για το υπό κατασκευή flyover στην πόλη μας. Από μένα είναι ναι.
Κατέβηκα στην πόλη με το αδιάβροχο. Γιατί η βροχή έκοψε μεν , αλλά δεν σταμάτησε.
Εκεί στην άκρη της λίμνης άκουσα τους ήχους της λειτουργίας από το Τέμπλο του Δοντιού.
Το Kandy έχει την τιμή να φιλοξενεί τον αριστερό κυνόδοντα του Σιντάρτα , μετέπειτα Βούδα.
Να αυτά δεν μπορώ. Τέτοια ακούω και μάχομαι να τιθασεύσω το βλάσφημο τρολ μέσα μου. Τέλος πάντων.
Για να είμαι ειλικρινής, δεν είμαι αντικειμενικός, γιατί πέρυσι τέτοιο καιρό πέρασα περισσότερο από δύο μήνες στην Ινδοκίνα.
Έχω χάσει το μέτρημα από το πόσους χώρους και τελετές λατρείας έχω επισκεφθεί και παρακολουθήσει.
Πιθανόν για κάποιον άλλο να είναι μια ενδιαφέρουσα εμπειρία.

Αλλά . Πολυκοσμία ,πολυάριθμα ταξιδιωτικά γκρουπ, πέρασμα πόρτας ασφάλειας με ανιχνευτή , αγορά εισιτηρίου, βγάλε παπούτσια και περίμενε στην ουρά μέσα στη βροχή , όχι δεν θα πάρω.
Περιορίστηκα να ακούσω λίγο το σουραύλι και τα τύμπανα και πήγα για φαγητό.
Δεν πήγα μακριά . Υπάρχουν κάποια αποικιακά , μάλλον κακοσυντηρημένα κτήρια αλλά από κει και πέρα πολεοδομικό και κατασκευαστικό χάος
Η λιμνούλα και οι γύρω λόφοι είναι όμορφα.
Και ο δημόσιος φωτισμός είναι από χαμηλός έως ανύπαρκτος.
Αλλά οκέι είναι πόλη , και όχι χωριό όπως αυτά που κοιμήθηκα μέχρι τώρα. Καλά είναι.
Οψόμεθα.
IMG_5033.jpeg


IMG_5029.jpeg
IMG_5032.jpeg
IMG_5040.jpeg
IMG_4960.jpeg
IMG_4961.jpeg
IMG_5037.jpeg
IMG_5025.jpeg
 

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.766
Likes
8.218
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο
Ωχ ακόμη βρέχει;
Γαμώτο, ελπίζω να ξανανοίξει ο καιρός σύντομα...
Δηλαδή κατά τη γνώμη σου άξιζε η διαδρομή με το τρένο; Γιατί εχω ακούσει οτι δε βρισκεις ουτε να καθίσεις και είναι και πολλές οι ώρες.
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.808
Likes
15.034
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Καλά το πας. 'Εμαθες να βάζεις και φωτό σαν άνθρωπος να μη μας βγάζεις τα μάτια.

YΣ Από τις Εύες δε γλυτώνεις εύκολα σε περιμένει ταλαιπωρία παρακάτω :haha:
 
Μηνύματα
14
Likes
239
Ημέρα ταξιδιού 9

Χθες το βράδυ, δυσκολεύτηκα να βρω κάπου να δειπνήσω. Τα τοπικά εστιατόρια ήταν κάπως μπλιαχ.
Ήθελα και να είναι open air , αλλά και να μην το πιάνει η βροχή , να έχει χάζι στο δρόμο και να έχει και άδεια να σερβίρει μπίρα.
Το μοναδικό που βρήκα με τις προϋποθέσεις μου , ήτανε γεμάτο. Τουρίστες κυρίως.
Αποικιακό, παλιό κτήριο, ωραία βεράντα και lounge μουσική. Αναγκάστηκα να περιμένω μέχρι να αδειάσει ένα στάντ , υποχωρώντας στο χάζι στο δρόμο, αφού ήταν βεράντα.
Μετὰ το φαγητό , πίνοντας την μπίρα μου κάθισα να σκεφτώ το μέλλον μου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μου , το Kandy είναι για μια μέρα, και όντως έτσι είναι. Κι έτσι είχα κλείσει δωμάτιο για μια νύχτα.
Με τούτο και με το άλλο όμως, και με την τρίωρη καταιγίδα δεν είχα δει σχεδόν τίποτα.
Σήκωσα το τηλέφωνο και πήρα την σπιτονοικοκυρά.
Οκ το δωμάτιο, μπορώ να μείνω άλλη μια νύχτα.
Λίγο πιο βόρεια από το Kandy και σε σχετικά μικρή απόσταση μεταξύ τους βρίσκονται τα σημαντικότερα UNESCO sites της Sri Lanka.
Η πρωτεύουσα κάποιου αρχαίου βασιλείου Anuradhapura, η ολίγον μεταγενέστερη Pollonaruwa , τα Dambulla Caves και το πιο γνωστό landmark της χώρας , ο Sigiriya Rock.
Είχα σκοπό να μείνω κάπου σε βολική απόσταση από όλα αυτά , και να τα επισκεφτώ με τους ρυθμούς μου, βλέποντας και κάνοντας δηλαδή.
Βρήκα όμως ένα shared transfer από ένα τοπικό τουριστικό γραφείο, που σε πάει πρώτα στο Dambulla Caves ,μετά στο Sigiriya Rock και αν θες στην είσοδο ενός εθνικού πάρκου για ένα δίωρο τρίωρο σαφάρι ελεφάντων και επιστροφή στο Kandy το απόγευμα.
Μου φάνηκε καλό deal , δεδομένης και της αστάθειας του καιρού. Το έκλεισα online και πουρνό πουρνό, αξημέρωτα δηλαδή, πήγα στο meeting point , έξω από το Τέμπλο του Δοντιού.
Έδωσα και τα συχαρίκια μου σε σε ένα ζευγαράκι που έβγαζε γαμήλιες φωτογραφίες.
Συνεπιβάτες, δύο σόλο Γερμανίδες, μια φροιλάιν στην οποία χαμογέλασα πλατιά και μια φράου που μου χαμογέλασε πλατύτερα. Κι ένα νεαρό ζευγάρι Βέλγων.
Πρώτη στάση σε έναν ινδουιστικό ναό στην μέση της διαδρομής. Φωτογραφία απέξω, τουαλέτα και τσιγάρο μέχρι να βγουν οι άλλοι.
IMG_4967.jpeg
Δεύτερη στάση Dambulla Caves ,
Η Χοζοβιώτισσα της Sri Lanka . Εισιτήριο 6 ευρώ, περίπου διακόσια τριακόσια σκαλοπάτια, σε 10-15 λεπτά είσαι πάνω.
Λατρευτικός χώρος, Βούδες καθιστοί και ξαπλωτοί οκ.
Μου άρεσε πολύ η διακόσμηση της οροφής της σπηλιάς. Ωραία μοτίβα πάνω στον πτυχωτό βράχο. Οι σπηλιές δεν είναι ψηλές, από 2 έως 6 μέτρα.
Είναι πέντε νομίζω, παρόμοιες. Οι δύο πρώτες και μεγαλύτερες είναι αρκετές.
Η έξοδος είναι από άλλη μεριά και υπάρχει ένας τεράστιος χρυσός Βούδας εκεί.
IMG_4973.jpeg

IMG_4978.jpeg

IMG_4983.jpeg
IMG_4980.jpeg

IMG_4994.jpeg
Το γκρουπ συμφώνησε ότι κανένας δεν ενδιαφερόταν για σαφάριοπότε συνεχίσαμε με το πάσο μας.
Κανονικά έπρεπε να πάμε στο highlight Sigiriya Rock.
Αυτός είναι ένα βράχος ακριβώς όπως τα Μετέωρα, αλλά μόνος του. Ένα Μετέωρο.
Έχει φοβερή λαξευτή διακόσμηση στη διαδρομή και φρούριο επάνω. Γενικώς αξίζει.
Το πρόβλημα είναι ότι έχει 1200 σκαλοπάτια και 35 δολάρια εισιτήριο.
Η φραου είχε ήδη αποφασίσει ότι δεν θα ανεβεί και ήρθε με τα Birkenstock.
Ο καιρός ήταν ανάμεσα συννεφιά και ψιλόβροχο.
Το ζευγάρι δεν θα γύριζε μαζί μας γιατί θα έμενε εκεί το βράδυ.
Δεν είναι ακριβώς κοινό μυστικό ,αλλά η ινσταγκραμικη φωτογραφία του Sigiriya Rock είναι τραβηγμένη από τον Pinduragala Rock.
Όπου Pinduragala Rock είναι ένας άλλος βράχος, περίπου ένα χιλιόμετρο πιο πέρα που δεν έχει την κάθετη κοψιά του Sigiriya Rock . Είναι ο πτωχός συγγενής του στις φωτογραφίες.
Αν δεν έχεις λοιπόν αντοχές να ανέβεις τα σκαλιά του Sigiriya ,πας στον Pinduragala να τον φωτογραφίσεις.
Αυτό κάναμε και μείς.
Οχι πως είναι εύκολο. Θέλει ένα εικοσάλεπτο με μισάωρο σκαρφάλωμα σε. απότομα σκαλοπάτια, για να φτάσεις σε ένα πλάτωμα με έναν ταπεινό ξαπλωμένο βούδα από τούβλα.
Μετά μπαίνεις σε ένα μονοπάτι σαν κοίτη ποταμού με τεράστια και ολίγον γλιστερά βράχια.
Σε κάποιο σημείο έχει και ένα χάσμα και πρέπει να πιαστείς από ένα σκοινί που έχουν δεμένο εκεί.

Αλλά όταν φτάσεις ,στο τελευταίο πλατώ, οκ είναι μαγικά. Σούπερ ουαου.
Το ζευγάρι των Βέλγων όπως και πολύς ακόμα κόσμος , θα έρθουν αύριο τα χαράματα εδώ πάνω , για να δουν τον ήλιο να ανατέλλει πάνω από τον Sigiriya.
Είμαι σίγουρος ότι θα είναι υπέροχα, αρκεί να μη γκρεμοτσακιστεί κανείς.
Δεν το ήξερα ότι και εδώ είναι sunrise spot, αλλιώς θα το έκανα κι εγώ.
Στον Pinduragala ανέβηκα εγώ και η φρόιλαιν και ποζάραμε ο ενας στον άλλον.
Η φραου ανέβηκε μέχρι τον Βούδα αλλά μετά φοβήθηκε μην γλιστρήσει.
Έχασε το καλύτερο. Τις έστειλα φωτογραφίες για να έχει να θυμάται αυτό που παραλίγο να δει.
IMG_4995.jpeg

IMG_4998.jpeg


IMG_4999.jpeg

IMG_5016.jpeg

IMG_5019.jpeg

Στον γυρισμό, η φραου μου είπε ότι έφαγε χτες κάπου πολύ καλά και αν θέλω να πάμε να φάμε παρέα. Χμ!
Ε άντε να πάμε.
Το πιο ενδιαφέρον της συναναστροφής , ήταν ότι έχει έρθει στην Θεσσαλονίκη , ως φίλαθλος της Άιντραχτ Φρανκφούρτης για ένα ματς με τον ΠΑΟΚ.
Τα σχόλια για τις τουαλέτες του γηπέδου της Τούμπας, δεν ήταν καθόλου κολακευτικά.
Άντε ρε γκρεμίστε το, το ρημάδι, Έχουμε γίνει ρεζίλι διεθνώς.
Το σχέδιο της ήταν να ανέβει την επαύριο στο προαναφερθέν Adam’s Peak.
Αν ανεβείς, στείλε μου φωτογραφίες της είπα.
Και την έστειλα. Στην ευχή του Θεού.
Το αποτέλεσμα ήταν ότι με το μπιρι μπιρι έχασα το δίωρο εξερεύνησης του Kandy αφού σκοτείνιασε.
Και η βρόχα έπεφτε right through που λέει κι Ζαμπέτας.
IMG_5024.jpeg
 

Attachments


Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.810
Μηνύματα
913.841
Μέλη
39.542
Νεότερο μέλος
inatse

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom