• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Μαρόκο Rockin' the Casbah και άλλες ιστορίες στο Μαρόκο το Ραμαζάνι

evaT

Member
Μηνύματα
1.778
Likes
14.862
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Δεν έχω κάτι με τον 89 Rainbow πλην του ότι δεν έχω καταλάβει γιατί έχει περισσότερους ραδιοφωνικούς παραγωγούς από τα τραγούδια που παίζει. :)
Δεν παίζει ηλεκτρονική μουσική! Αυτό μου φτάνει
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.778
Likes
14.862
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Μέρα Δεύτερη

Εσσαουίρα – Η νύμφη του Ατλαντικού

‘Όταν για 185 χιλιόμετρα δρόμου και μάλιστα απόλυτης ευθείας ο γούγλης σου λέει ότι χρειάζονται σχεδόν 3 ώρες, αντιλαμβάνεσαι ότι κάτι δεν πάει καλά. Το τι ακριβώς δεν πήγαινε καλά το βρήκαμε ευθύς αμέσως αφού ο μισός χρόνος χρειάστηκε για να καταφέρουμε να βγούμε στα πέριξ του Μαρακές.

Κάθε μισό χιλιόμετρο έχουν κυκλικό κόμβο όπου περνάει κυριολεκτικά όποιος προλάβει. Πετάγονται από αριστερά, από δεξιά, αλλάζουν κατεύθυνση ,αλλάζουν ρεύμα και γενικώς εξάγουν οδηγικό πολιτισμό. Ανάμεσα από φορτηγά και Ι.Χ. αναρίθμητα δίκυκλα, κάρα (!) αλλά και ποδήλατα, πολλά ποδήλατα όμως, δικάβαλα και τρικάβαλα με ανήλικα που δεν αγαπούν τη ζωούλα τους και με απανωτά ζιγκ ζαγκ προσπαθούν να προπορευτούν αποφεύγοντας την κίνηση.
338432215_3495573444095087_4949699380613572940_n.jpg

337884313_1388737091861560_2111220142824238043_n.jpg

20230322_102157(1).jpg


Ο Τάσος τους στόλισε με τον Αλλάχ και το Ισλάμ να κυριαρχούν αναλογικά στο φραστικό του ρεπερτόριο και κάπως έτσι προχωρήσαμε και παρακάτω.

Το λες και επιτυχία να καταφέρεις να βγάλεις τη μέρα στους δρόμους τους και αναρωτηθήκαμε για τα ποσοστά των τροχαίων. Έριξα μια πρόχειρη ματιά από περιέργεια και ανακάλυψα πως ως περήφανοι ‘Έλληνες τελικά καταφέρνουμε να τους περάσουμε και σε αυτό!

‘Έχουμε το ένα τρίτο του πληθυσμού τους και τριπλάσιες απώλειες. Εκπληκτικό.

Βέβαια όταν πια κάποτε καταφέραμε να βγούμε στον ανοιχτό (λέμε τώρα) δρόμο, εκεί μας φρέναραν τα αυστηρά όρια ταχύτητας. Κι αν θες κάνε κι αλλιώς. Συνταγματική μοναρχία έχουν, ένα πράγμα που παράγουν σε αφθονία είναι στρατός και αστυνομία. Κάθε 3-4 χιλιόμετρα έπεφτες σε μπλόκο.

Αργά αργά λοιπόν και λίγο πριν φτάσουμε προέβαλαν τα αργκανόδεντρα, ⴰⵔⴳⴰⵏ , από τα οποία φτιάχνουν το γνωστό πανάκριβο έλαιο για τα μαλλιά (και όχι μόνο) . Σας το γράφω και στα Βερβέρικα για να πουλήσω μούρη και επειδή μας άρεσε πολύ η Βερβέρικη γραφή.

Μαζί με τα αργκανόδεντρα έσκασαν μύτη και οι διάσημες κατσικούλες – ηθοποιοί που λέει κι ο Αντώνης οι οποίες είναι δεμένες σε ειδική βάση στα κλαδιά των δέντρων και οι άτιμες ποζάρουν κανονικά για τους τουρίστες.
20230322_104431.jpg

338055308_548138800684938_2835938652124568938_n.jpg


Δεν μας αρέσει η κακοποίηση των ζώων αλλά για τις συγκεκριμένες θα έλεγα πως δείχνουν να απολαμβάνουν τη δημοσιότητα! Κατσίκες ινσταγκράμερ.

Που είσαι εσύ κοπέλα μου;
20230322_104410.jpg


Κατεβήκαμε και τις χαζέψαμε, περιέργως οι ιδιοκτήτες δεν ήρθαν καταπάνω μας με τη χούφτα ανοιχτή, αλλά δέχθηκαν μερικά ψιλά που τους αφήσαμε φεύγοντας.

Παρακάτω σταματήσαμε σε μια από τις πάμπολες κολεκτίβες γυναικών που κατασκευάζουν το αργκανόλαδο.

Μας υποδέχθηκαν εντελώς αυθόρμητα (not) με αυτό το καθόλου στημένο σκηνικό.

Argan oil Essaouira

Μας εξήγησαν πως παρασκευάζεται το λάδι αλλά ο Τάσος που είναι μεγάλο νούμερο, επέμενε να μας τα πει ο ίδιος.

Argan oil Essaouira

Εγώ έχω να πω πως σε κάποιο σημείο της παρασκευής του το αργκανόλαδο μοιάζει πολύ με πολύ παχύρευστο μέλι, μας έδωσαν ψωμάκι να δοκιμάσουμε και ήταν πεντανόστιμο και επειδή στο μεταξύ είχε πέσει λόρδα την ώρα που η κυριούλα γύρισε την πλάτη της, εγώ πήρα δυό τρείς μπουκίτσες ακόμη και το έριξα στις βούτες.
20230322_110158.jpg
20230322_110240.jpg


Ψωνίσαμε τα λαδάκια μας και η μικρή αυτή παράσταση έλαβε τέλος. Σειρά είχε η όμορφη Εσσαουίρα που μας ενθουσίασε. Τόση πρεμούρα να ξεχυθούμε, που ξεχάσαμε να βάλουμε ένα σημάδι εκεί που παρκάραμε το αυτοκίνητο.

Η Μεδίνα εδώ είχε έναν νησιώτικο αέρα! Μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς (και αυτή) της UNESCO, λιγότερο δαιδαλώδης από τις υπόλοιπες πόλεις-δεν χανόσουν καθόλου.

20230322_123407.jpg
20230322_123559.jpg
20230322_120108.jpg


Η όλη ατμόσφαιρα αποτέλεσμα χρόνιας αραβικής, Βερβέρικης και Αφρικανικής επιμειξίας και επιρροών της προσέδιδε έξτρα γοητεία.

20230322_120434.jpg
20230322_120456.jpg
20230322_121525.jpg


Δικέφαλο κοτόπουλο κανείς;;; (γκούχου γκούχου...τυχαίο;)
20230322_152518.jpg
20230322_135606.jpg
20230322_141056.jpg
20230322_121646.jpg

'Ελληνες είστε ε;
20230322_143513.jpg


Αλλά βέβαια σήμα κατατεθέν της πόλης είναι το χαρακτηριστικό ψαρο- βρωμολίμανο με τις μπλε βαρκούλες.

Πρώτα περάσαμε από την απλωτή παραλιάρα Ατλαντικού όμοια με αυτές που έβλεπα στην Λισαβόνα. Με τους σέρφερς, γιατί τι άλλο να κάνεις σε παγωμένα νερά με τόσο κύμα.
20230322_123931.jpg


Το ψαρολίμανο με τις βαρκούλες είναι πολύ γραφικό τόσο στο μάτι όσο και στο φακό.

20230322_125227.jpg

20230322_125240.jpg

20230322155800_IMG_0264.JPG

20230322_125451.jpg

20230322_125523.jpg

Το χαζέψαμε πανοραμικά και μετά περπατήσαμε ανάμεσα στις βαρκούλες.

Εκεί με είδε ένας μαροκινός μπάρμπας-βαρκάρης και του γυάλισα. ‘Ελα μου λέει στη βάρκα μου να σε φωτογραφίσω. Μάταια πάσχιζαν τα αγόρια να με βγάλουν καμιά καλή φωτογραφία, ο ένας δεν βλέπει κι άλλος (δίκαια) μου την έλεγε τι να τραβήξω που πήγες και φόρεσες μπλε μέσα στα μπλε! Ένα με το περιβάλλον έγινες.

Αλλά εγώ επέμενα. ‘Εχω ένα ίνσταγκραμ (της πλάκας) για να βάζω καμιά φωτό από τα ταξίδια να χαίρονται οι φίλοι μου.

‘Έτσι δέχθηκα την πρόταση του μαροκινού-σαλιάρη-βαρκάρη που μου με βοήθησε να ανέβω στο πιο ψηλό σημείο της βάρκας και το είπε ο άνθρωπος « πρόσεχε μη γλιστρήσεις» . Στα γαλλικά μεν αλλά το είπε.

Σαν τη Βουγιουκλάκη στη Μανταλένα πόζαρα και καλή φωτογραφία ΔΕΝ βγήκε, επιπλέον στο έβγα πήρα έναν απερίγραπτο μπίστο…Αν δεν είχε σακιά στο πάτωμα θα με έτρεχαν στο ΚΑΤ Μαρόκου.

Ευτυχώς όμως έπεσα στα μαλακά και το μόνο που τραυματίστηκε ήταν η αξιοπρέπειά μου.

Ο ανθρωπάκος έτρεξε να με βοηθήσει να στυλωθώ, που με μπάνισε ολόκληρη γυναίκα με δυό πόδια και δυό χέρια και κόντεψε να με βγάλει ΑΜΕΑ, ενώ τα δικά μου τα γαϊδούρια έβγαζαν απανωτές φωτογραφίες μην τυχόν και ξεχάσουν το συμβάν!

Ωραία ήσουν λέει όπως έπεφτες ήταν φυσικό! Ου να μου χαθούν.
20230322_125809.jpg
20230322_125811.jpg

Επικός ο μπίστος
20230322_125813.jpg

Το ξαναβρήκα όμως
20230322_130304.jpg


Οι ψαράδες και η βαβούρα ήταν λίγο παρακάτω. Από τη μια οι βάρκες και τα δίχτυα κ από την άλλη πάγκοι με κάθε λογής ψάρια και κάτι άλλα περίεργα αλιεύματα, λασπούρα, σκουπίδια και ψαρίλα και την ίδια ώρα λίγο παραπέρα είχαν πάρει φωτιά οι ψησταριές και πρόχειρα τραπεζάκια που υποδέχονταν το πολύχρωμο μπουλούκι των τουριστών που είχαν πέσει με τα μούτρα στους φρέσκιους ψαρομεζέδες σε τιμές μπέργκερ (στις χώρες τους) .

20230322_130124.jpg
20230322_130201.jpg
20230322_125208.jpg

'Ιου 😮
20230322_130729.jpg

Παρότι εγώ με τα ψάρια είμαι μαλωμένη το όλο σκηνικό ήταν εντελώς αυθεντικό και ελκυστικό αν και τα κακά νέα είναι πως έχουν ήδη ξεκινήσει την κατασκευή μια πιο τακτοποιημένης κατάστασης με μικρά μαγαζάκια που λογικά θα φιλοξενούν τους ψαράδες και την παραγωγή τους σε καλύτερες συνθήκες υγιεινής και λιγότερη μπίχλα.

Λογικό να θέλουν να αναβαθμιστούν και να καθαριστούν αλλά νομίζω πως μόλις τους πλύνεις και τους γυαλίσεις όλους αυτούς θα χαθεί το κατιτίς που τους ξεχωρίζει.
20230322_130201.jpg

Δεν αντισταθήκαμε ούτε εμείς, μας ζύγισε μια ψαρούκλα τσιπούρα πελαγίσια, κάτι γαρίδες που λιμπίστηκε ο Αντώνης και μερικές υπερμεγέθεις σαρδέλες Ατλαντικού και τις πέταξε πάνω στη σχάρα.
20230322_145829.jpg
20230322_145622.jpg

338662831_614105237230450_609610091545551607_n.jpg

Την κάναμε ταράτσα αλλά πολύ μας έλειψε πολύ ένα τσιπουράκι…Εντάξει δεν είμαστε από αυτούς που στο εξωτερικό γκρινιάζουμε διαρκώς που δε βρίσκουμε το φρεντάκι μας αλλά όσο να πεις, παραλία και φρεσκοψημένο ψαράκι το τραβάνε το ουζάκι τους….

Στην τελευταία βόλτα βρήκαμε ένα κάστρο.
20230322_141412.jpg
20230322_142218.jpg
20230322_142643.jpg
20230322_142729.jpg


Με ωραία θέα στον ωκεανό.
20230322_142020.jpg
20230322172803_IMG_0269 (2).JPG
20230322162410_IMG_0267.JPG

20230322172810_IMG_0270 (1).JPG


Η πόλη γενικά είχε έναν άλλο αέρα, έδειχνε πιο ανεκτική και χαλαρή άλλωστε παλιότερα διετέλεσε ως στέκι των χίππιδων κάτι σαν τα Μάταλα, πολύ θα θέλαμε να βλέπαμε και τη νυχτερινή της μορφή αλλά δεν είχαμε χρόνο για όλα, έπρεπε να επιστρέψουμε στο Μαρακές από όπου την επόμενη θα ξεκινούσε το μεγάλο οδοιπορικό προς την ενδοχώρα.

Αυτό βέβαια, αν βρίσκαμε το αυτοκίνητο αφού κανείς δεν σκέφτηκε να βάλει ένα σημάδι, μια πινέζα, κάτι…

Εγώ προσπάθησα να βγάλω μια άκρη μέσω του στίγματος του κινητού και όταν απέτυχα δοκιμάσαμε την οδό του Αντώνη που πρότεινε να βρούμε την αρχική διαδρομή κι έτσι το πήραμε από την αρχή. Μετά από 2-3 ακόμη ποδαράτα χιλιόμετρα η προσπάθεια απέδωσε και ξεκουμπιστήκαμε.

Η επιστροφή απίστευτα βαρετή, η κίνηση ήταν πια σχεδόν ανύπαρκτη-εκείνη την ώρα μάλιστα ξεκινούσε και το μεγάλο ραμαζάνι του Ισλάμ και οι δρόμοι ήταν άδειοι.

Πήγε να το πατήσει λίγο παραπάνω ο Τάσος μπας και κερδίσουμε λίγο χρόνο, στην επόμενη στροφή τον περίμενε ο καλός μας αστυνομικός και του έκανε σήμα, για έλα από δω παλικάρι μου να σου σφυρίξω δυό φωνήεντα…

Του έδειξε το ραντάρ ότι τρέχαμε με 94 με όριο τα 60…Ο Τάσος του είπε ότι δεν είδε τα 60 και ο όφισερ απάντησε κανένα πρόβλημα 40 ευρώ… Ο Τάσος που είναι τζέντλεμαν και δεν καταδέχεται να παζαρεύει τις τιμές και άλλα τέτοια ευτελή που κάνουμε εμείς η πλέμπα, είπε οκ ευχαριστώ και έψαχνε τις τσέπες να μαζέψει τα κατοστάρικα (400 ντιράμ).

Ο Μαροκινός μόλις κατάλαβε ότι έπεσε στην εξαίρεση το πήρε αλλιώς και άρχισε τα «πρώτη φορά στη χώρα μας κρίμα να φάτε πρόστιμο» και κάτι τέτοιες γαλιφιές και στο τέλος παζάρεψε μόνος του τον εαυτό του και λέει άντε δώσε 200 και φύγε…χωρίς βέβαια να συμπληρώσει κανένα επίσημο χαρτί. Εισαγωγή στη μαροκινή κουλτούρα.


Φτάσαμε στο Μαρακές κατάκοποι με το πόδι του Τάσου να πονάει ξανά έντονα μετά την ημερήσια χιλιομετρική καταπόνηση. Οι σκέψεις μου για νυχτερινές βόλτες και φωτογράφηση των κτιρίων πήγε άπατη. Το μόνο που κάναμε ήταν μια βόλτα στην μεγάλη πλατεία, ανεβήκαμε για φαγητό και χάζι σε μια από τις μεγάλες ταράτσες τα πάντα όμως ήταν υποτονικά

20230322_203738.jpg

20230322_205003.jpg
 

Attachments

Last edited:

evaT

Member
Μηνύματα
1.778
Likes
14.862
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Αχ αυτά τα θαλασσινά τους!!! Λατρεία και η Εσσαουϊρα, εγώ ευτυχώς την χόρτασα 3 μερούλες! Κάθε μέρα γαρίδες και αστακούς έτρωγα, ζωάρα λέμεεεεεε :xalara:
Επειδή επέμενες την κράτησα στο πρόγραμμα κ δεν την έκαψα! Ευτυχώς....
 

Señor_Nada

Member
Μηνύματα
1.667
Likes
9.366
Ταξίδι-Όνειρο
Άβυσσος
Με όσες ιστορίες έχεις γράψει έχω γελάσει με σκηνικά αλλά αυτό με την τούμπα στη βάρκα πρέπει να είναι το καλύτερο. Επος!

Έχουν περάσει πλέον 12 χρόνια από όταν πήγα. Οι κατσίκες ήταν στα δέντρα χωρίς αυτές τις πλατφόρμες και ήταν λίγες, όχι αυτό το κοπάδι.

Από περιέργεια πόσα δώσατε για τα θαλασσινά; Θυμάμαι ότι είχα πάθει σοκ τότε που είχαμε ξεκοιλιαστει και πρέπει να χαμε δώσει 5-6ε το άτομο...

Περιμένω τη συνέχεια, είναι από τα ταξίδια που θέλω να κάνω στο άμεσο μέλλον.
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.812
Likes
7.915
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Ωραίο απολαυστικό γράψιμο! Η τούμπα επική.Τα θαλασσινά πολύ τα λαχταρησα.
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.778
Likes
14.862
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Από περιέργεια πόσα δώσατε για τα θαλασσινά; Θυμάμαι ότι είχα πάθει σοκ τότε που είχαμε ξεκοιλιαστει και πρέπει να χαμε δώσει 5-6ε το άτομο...
10 ευρώ το κεφάλι, φιξ ήταν. Περάσαμε από 2-3 ζύγιζαν και καλά αλλά όλοι 10 έλεγαν.

αυτό με την τούμπα στη βάρκα πρέπει να είναι το καλύτερο. Επος!
Επειδή έπεσα στα μαλακά...

Ευχαριστώ για τα καλά λόγια πιστεύω η συνέχεια είναι καλύτερη!

Τα θαλασσινά πολύ τα λαχταρησα.
μη μου το χαλάς...εγώ σ έχω σημαία επειδή έγραψες ότι ευχαριστήθηκες το φαγητό στο Τζαπάν παρότι δεν σου αρέσουν τα θαλασσινά. Αλλιώς θα πέσει μαύρη πείνα ΟΤΑΝ πάω. (σιγουριά)
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.812
Likes
7.915
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
10 ευρώ το κεφάλι, φιξ ήταν. Περάσαμε από 2-3 ζύγιζαν και καλά αλλά όλοι 10 έλεγαν.



Επειδή έπεσα στα μαλακά...

Ευχαριστώ για τα καλά λόγια πιστεύω η συνέχεια είναι καλύτερη!



μη μου το χαλάς...εγώ σ έχω σημαία επειδή έγραψες ότι ευχαριστήθηκες το φαγητό στο Τζαπάν παρότι δεν σου αρέσουν τα θαλασσινά. Αλλιώς θα πέσει μαύρη πείνα ΟΤΑΝ πάω. (σιγουριά)
Χαχαχα τα ψάρια δεν μου αρέσουν. Τα θαλασσινά τα τσακίζω..
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.778
Likes
14.862
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Μέρα Τρίτη

Ait Ben Haddou - Ψάνοντας (απεγνωσμένα) τον Brad Pitt

Screenshot 2023-04-11 102311.jpg


Aυτός είναι ο χάρτης των διαδρομών της ημέρας εκείνης.
225 χιλιόμετρα σε 5 ώρες και, κάντε τα μαθηματικά....
Το ενδιαφέρον σημείο του χάρτη όμως, ομολογώ πως προέκυψε εντελώς τυχαία βάσει των διαδρομών μας και εξέπληξε και εμένα την ίδια τώρα που τον ανέβασα. Ούτε επίτηδες να το έκανα δηλαδή :haha:
'Οπως στο Ράδιο Αρβύλα που λένε καμιά φορά ότι δεν το βάλαμε εμείς τον τάδε ήχο/διάλογο αλλά είναι αυτούσιος; 'Ετσι και σε μάς.
Με αυτά και κείνα το σκέφτομαι σοβαρά να θέσω υποψηφιότητα για να αναλάβω εκπομπή ταξιδιωτικής σάτιρας!

Πριν ξεκινήσουμε αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε το μαροκινό πρωινό. Στρωθήκαμε στην τραπεζαρία αλλά τα 5 λεπτά που μας έλεγε η νυσταγμένη νηστική μας σερβιτόρα έγιναν 10 και τα 10 ,15 μέχρι που καταλάβαμε ότι πρωινό δεν θα φάμε, ο ρεσεψιονίστας μας ενημέρωσε ότι λόγω ραμαζανιού δεν άνοιξαν τα μαγαζιά στην ώρα τους για να ψωνίσει αυτά που του έλειπαν. Καλά ξεκινήσαμε.
Τα αγόρια έφιαξαν ένα φραπέ στο χέρι, τσιμπήσαμε κάτι από τα δικά μας και πήραμε το δρόμο. Εγώ κακομούτσουνη, δεν είχα πιεί καφέ και αδυνατούσα να συντονίσω.

Αλλά άρχισα να φωτογραφίζω το δρόμο...Εικόνες αρχικά από το νέο Μαρακές όπως αποχωρούσαμε...
20230323_093718.jpg

338437052_161236459880726_1140060634222158873_n.jpg

339773677_1600774173679456_4258940104477935294_n.jpg
340263744_139742545549795_6723667978932978492_n.jpg


Σε λίγο όμως το σκηνικό άλλαξε
20230323_103123.jpg
20230323_103427.jpg

Είχε συνεχώς έργα στο δρόμο, διαπλατύνσεις και ασφαλτοστρώσεις αλλά ευτυχώς η κίνηση ήταν ανύπαρκτη.
20230323_105431.jpg

Και μερικά κομμάτια φρεσκαδούρες
20230323_104333.jpg


Δρόμο πήραμε και δρόμο αφήσαμε και σιγά σιγά μας υποδεχόταν ο Μεγάλος Άτλαντας με τις ομορφιές του.
Κάναμε μια στάση σ ένα καφενείο του δρόμου και ρωτήσαμε αν μπορούν να μας σερβίρουν (Ραμαζάνι γαρ).
Είπαν ναι για τους τουρίστες όλα κανονικά και ήπιαμε ένα ζεστό τσάι μέντας.
Ο καφές τους δεν μου άρεσε καθόλου εξαρχάς. Κάτι ανάμεσα από φίλτρου και ελληνικό-δεν μου αρέσει κανένας από τους δύο
20230323_115616.jpg

Με αυτή τη θέα!
20230323_114125.jpg

Το τοπίο ήταν αφιλόξενο γενικά
20230323_121433.jpg

Περάσαμε και χωριά
20230323_111105.jpg
20230323_123627.jpg

και κάτι τέτοια περίεργα....
20230323_123725.jpg

και μια εισαγωγή στις κάσμπες....
20230323_125728.jpg

Προσπεράσαμε τη στροφή για 'Αιτ Μπεν Χαντού που ήταν ο τελικός μας προορισμός για σήμερα και συνεχίσαμε προς την Ουρζουαζάτ για να μην την έχουμε για την επόμενη μέρα που το πρόγραμμα ήταν ιδιαίτερα σφιχτό.

Μας υποδέχθηκε με τα μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο τα οποία δεν επισκεφτήκαμε
20230324_093202.jpg
20230324_093212.jpg

20230323_135622.jpg

Η πόλη ξεχώριζε κυρίως για την εντυπωσιακή κάσμπα Taourirt του 17ου αιώνα
20230323_135436.jpg
20230323_135437.jpg

Είναι κόμπλεξ από κάσμπες και κατοικίες.
Πληρώσαμε εισιτήριο και μπήκαμε αλλά μας φάνηκε περισσότερο ανακαινισμένη παρά συντηρημένη - από την πολύ περιποίηση δηλαδή έχασε το αυθεντικό παλιακό της λουκ (άποψή μου πάντα)
20230323_140016.jpg
20230323_141640.jpg
20230323_141311.jpg

'Εξω από την κάσμπα είχε 2-3 μικρά καφέ. Μας ετοίμασαν κάτι πρόχειρο για φαγητό, ομελέτες και σάντουιτς που όμως ήταν από τα πιο εύγευστα του ταξιδιού. Εγώ μάλιστα ζήτησα φρέσκο χυμό πορτοκάλι και τον ήπια μετά φόβου ψυχής μην τυχόν και με βρει καμιά γαστρεντερίτιδα, ακόμα θυμάμαι τη γεύση από το πορτοκάλι με άρωμα από τα παιδικά μου χρόνια.

Περιχαρής βρήκα ένα Carrefour και μπήκα για να ανανεώσω τα ποτά μου. Το άλλο με τον Τοτό;
Κάβα closed λέει, μετά το Ραμαζάνι ξανά :eek:
Με κόκα κόλα θα τη βγάλουμε!

Στη συνέχεια το τουρ μας πήρε φωτιά 🔥
Το ένα δραματικό τοπίο διαδεχόταν το άλλο, η εναλλαγή των εικόνων διαρκής, αντιθέσεις επί αντιθέσεων. Παρακολουθούσαμε το σκηνικό με κρεμασμένα σαγόνια, η μία έκπληξη να ακολουθεί την επόμενη και να αδυνατούμε να τα αφομoιώσουμε όλα...η σωματική καταπόνηση του χρόνου στο δρόμο περνούσε απαρατήρητη.

Τι εννοώ;
Κάσμπες με οάσεις
20230323_161512.jpg
20230323_161545.jpg

Κάσμπες γκρέμνια
20230323_160024.jpg

Χωριά; στο δρόμο...
20230323_162010.jpg

20230323_162057.jpg
20230323_162111.jpg

20230323_162129.jpg


Εκείνο το κάθετο παλούκι να το πω, αυθαίρετη προέκταση να το πω, πως να το πω δεν ξέρω...που βλέπετε στο χάρτη μου, είναι ένα μπρος πίσω που κάναμε προκειμένου να δούμε την Κοιλάδα Ounila όσο είχε ακόμη φως.
Αυτός είναι ο δρόμος προς τα εκεί με κακοτράχαλο οδόστρωμα και συνεχείς στροφές, το λες και κυριολεκτικό λοιπόν το σχήμα, μ αυτά που τραβήξαμε για να φτάσουμε ως εκεί ;)

Τα ξεχάσαμε όμως όλα όταν είδαμε το τοπίο. Κρυμένα χωριά και κάσμπες, οάσεις με φοινικόδεντρα από πουθενά και γύρω γύρω το απόκοσμο κόκκινο βουνό. Ουάου!
20230323193258_IMG_0279 (1).JPG

20230323_162745.jpg


20230323_162750.jpg
20230323_163224.jpg


Μόνο που έπρεπε να φυλάξουμε και μερικά ουάου γιατί το κυρίως πιάτο μόλις που ξεκινούσε με το μεγαλοπρεπές Αιτ Μπεν Χαντού να έρχεται ολοταχώς για να μας αποτελειώσει.
To ksar (οχυρωμένη πόλη) είναι και αυτό βέβαια μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco και είναι δείγμα εξαιρετικής τεχνοτροπίας κάσμπας με μόλις 10 οικογένειες να κατοικούν εντός του οικισμού. Σε μία από αυτές που διαθέτουν ένα από τους δύο ξενώνες θα μέναμε και μεις.

Ήμουν προετοιμασμένη γι αυτό που θα δω αλλά-χαλαρά- η πραγματικότητα με ξεπέρασε.
Άλλο να το βλέπεις άλλο να το ζεις. Διαφορετικά, απλά θα βλέπαμε τηλεόραση και δεν θα ταξιδεύαμε.
Επιπλέον χώμα στο χώμα δε φοντάρει στο φακό και έτσι μόνο το μάτι (έστω και ημιγκαβό) μπορεί να γλεντήσει όλη αυτή την ομορφιά. 'Αντε και κανάς hi tech πανάκριβος γιαπωνέζικος ζουμ...

Προκαταρκτικά....
20230324120337_IMG_0292 (1).JPG

20230324_085923.jpg

20230323_170053.jpg

Δώσεεεε!!!!
20230323202105_IMG_0284 (1).JPG

20230323_171554.jpg


20230323_171558.jpg
20230323210350_IMG_0286 (1).JPG

20230323_180244.jpg

Τι λέμε ντε!
20230323_180319.jpg


20230323_180324.jpg

Πετάξαμε τα πράγματα στον ξενώνα και τρέξαμε στο πιο ψηλό σημείο για να προλάβουμε φως
20230323_175556.jpg

Αναζητώντας τον Μπραντ στα σοκάκια του Μπεν Χαντού 😭
20230323_171639.jpg

20230324_084506.jpg

20230323_171603.jpg
20230323_180142.jpg

Ο Μπραντ πουθενά αλλά στην ανάβαση βρήκαμε κάτι Αργεντίνες που μας ζήτησαν να τις βγάλουμε φωτό και μόλις ακούσαμε ότι είναι από Αργεντινή πιάσαμε όλοι μαζί το Muchachos... δώσαμε και τα συγχαρητήριά μας στους Campeones!

Πιάσαμε κορυφή και...κορυφώσαμε και μεις
20230323_180642.jpg

20230323210750_IMG_0289.JPG

20230323_180355.jpg
20230323_181403.jpg


Και τώρα που τις ξαναβλέπω τα θυμάμαι και με πιάνει ταχυπαλμία από την έξαψη!
20230324_075025.jpg

20230323210448_IMG_0287.JPG

Η ταράτσα μας
20230324_075037.jpg


Εδώ όλο το υπερθέαμα σε βιντεάκι

Aït Ben Haddou

Ταινίες όπως ο Μονομάχος, η Ιησούς από τη Ναζαρέτ και το Βαβέλ βεβαίως βεβαίως το οποίο το ξαναείδα προχθές και έκλαψα (και για το Αιτ Μπεν Χαντού και για τον Μπραντ) γυρίστηκαν εδώ, λέγαμε με τα αγόρια ότι Πάσχα κοντοζυγώνει και αυτή τη φορά θα παρακολουθήσουμε στάνταρντ κομμάτια από τον Ιησού της Ναζαρέτ, για να αναπολήσουμε. Σε κάθε γωνιά νόμιζες ότι θα δεις τίποτα περίεργους τύπους με χιτώνες. Σκηνικό από ταινία κανονικότατα.

Ενώ ο ξενώνας ήταν κι αυτός μια εμπειρία από μόνος του
20230323_194228.jpg

Υπόσκαφος οντάς!
20230323_175409.jpg


Μόλις έπεσε το σκοτάδι μας σέρβιραν το πρώτο μας αμιγώς μαροκινό γεύμα.
Φάγαμε την παραδιοσιακή τους σούπα Harira που περιέχει φακές, ρεβύθια , σάλτσα, σαφράν και τρώγεται ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του ραμαζανιού για να τους στρώνει το στομάχι μετά την ολοήμερη νηστεία. Μια χαρούλα μας έστρωσε και μας από την λιγούρα.
Μετά μας σέρβιραν Ταζίν στο ιδιαίτερο πήλινο σκεύος, κοτοπουλάκι με λαχανικά που το εμπεδώσαμε πλήρως στη συνέχεια, αφού το φάγαμε ξανά και ξανά μέχρι που κοντέψαμε να βγάλουμε και μεις πούπουλα.

Μετά το φαγητό δεν είχες πολλά να κάνεις. Ο ξενώνας έπαιρνε ενέργεια από ηλιακούς ταμιευτήρες (αφού εντός του οικισμού ρεύμα δεν υπάρχει ). Περίμενα κεριά και ατμόσφαιρα μεσαιωνική αλλά είχε φώτα και πολιτισμό, καθίσαμε για λίγο στο υπόσκαφο σαλονάκι αποστραγγίζοντας τα τελευταία αλκοόλια που μας είχαν απομείνει και ξεραθήκαμε κατάκοποι αλλά τρισευτυχισμένοι κάτω από τις διπλές λόγω του τσουχτερού βραδινού κρύου-παρδαλές κουβέρτες.
 

Attachments

Last edited:

MarieAries

Member
Μηνύματα
233
Likes
1.579
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
Υπέροχο το ριάντ, είχα μπει μέσα, μακάρι να είχα μείνει κι εγώ εκεί......
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.744
Μηνύματα
910.883
Μέλη
39.481
Νεότερο μέλος
giota69

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom