kapetanore
Member
- Μηνύματα
- 63
- Likes
- 147
- Επόμενο Ταξίδι
- Κάπου...
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κασμίρ - Νεπάλ - Θιβέτ
16/7/2010
Η μέρα της κορυφής έφτασε! Ξυπνάμαι ακμαιότατοι και ανυπόμονοι στις 6.30 και μετά από ένα σύντομο πρωινό και τις απαραίτητες ετοιμασίες ξεκινάμε την πεζοπορία μας. Έχουμε μπροστά μας 900 μέτρα ανάβαση μέχρι την κορυφή Schönbichlerhorn στα 3133 και περίπου 1100 μέτρα επίπονης κατάβασης που θα μας φέρουν στο φημισμένο καταφύγιο Berliner Hütte μετά από σύνολο 6-7 ωρών! Η κούραση από τις προηγούμενες ημέρες είναι συσσωρευμένη στα πόδια μας, αλλά η προσμονή της κορυφής είναι πολύ δυνατό όπλο για τις δύσκολες στιγμές της ανάβασης... Η πρωινή θέα των Άλπεων είναι μαγική και με αυτό το υπέροχο τοπίο γύρω μας όλα γίνονται πιο εύκολα!
Το ξεκίνημα σήμερα είναι λίγο πιο ήπιο οπότε ζεσταινόμαστε καλά και σωστά και πιάνουμε έναν σταθερό και σχετικά γρήγορο ρυθμό. Δυστυχώς είναι αρκετός ο κόσμος που ξεκίνησε την ίδια ώρα με την ίδια κατεύθυνση, όπως το γκρουπ των Αμερικάνων. Τους έχουμε μπροστά μας για τουλάχιστον μισή ώρα αφού η προσπέραση 30 ατόμων σε δύσβατο μονοπάτι δεν είναι εύκολη υπόθεση, αλλά τελικά βρίσκουμε ένα άνοιγμα και σχεδόν τρέχοντας στην ανηφόρα ξεμπερδεύουμε από την φασαρία τους! Κινούμαστε πλέον γρήγορα και εκτός από άλλη μια παρέα 4 ατόμων που μας ακολουθούν στον ίδιο ρυθμό είμαστε μόνοι με τις Άλπεις...
Μετά από περίπου μιάμιση ώρα φτάνουμε στο τελευταίο κομμάτι πριν την κορυφή που περιλαμβάνει μία χιονούρα 100 μέτρων που την διασχίζουμε προσεκτικά, ένα λούκι που ανεβαίνουμε με την βοήθεια σταθερού σχοινιού που υπάρχει μόνιμα εκεί και τα τελευταία 20-30 μέτρα που είναι πολύ απότομα, με λίγα πατήματα και χωρίς βοήθεια σχοινιού που όμως δεν μας προβληματίζουν ιδιαίτερα!
Κορυφή! Μία ιδιαίτερη στιγμή για κάθε ορειβάτη. Είτε Έβερεστ λέγεται αυτή (όνειρα θερινής νυκτός), είτε Schönbichlerhorn (ναι, εκεί είμαστε εμείς), είτε Μύτικας (μόνιμη θέση στην καρδιά μας πλέον), είτε Υμηττός (δίπλα στις άθλιες κεραίες), οι κορυφές όλου του κόσμου προσφέρουν απλόχερα μια μαγεία και ένα αίσθημα απελευθέρωσης. Δεν πρόκειται για κατάκτηση αφού τα βουνά πάντα μας φιλοξενούν και ποτέ δεν τα κατακτούμε. Πρόκειται για το επιστέγασμα μίας προσπάθειας, σωματικής και πνευματικής, που ικανοποιεί όλες τις αισθήσεις μας! Δεν μιλάμε πολύ, ο καθένας μπαίνει στον κόσμο του και απολαμβάνει την στιγμή. Η επικοινωνία γίνεται πιο πολύ με τα μάτια. Εκεί άλλωστε καθρεφτίζεται η απέναντι κορυφή που θα θελήσουμε κάποια στιγμή να ανέβουμε. Κανείς δεν το θεωρεί επιτυχία. Απλά μια στιγμή αγαλλίασης όλου του κόσμου που έχουμε πλάσει. Επιτυχία είναι ότι αποφασίσαμε να περπατήσουμε και σε αυτά τα βουνά. Σκοπός μας είναι να μην τα παρατάμε ποτέ. Όλη η διαδρομή μέχρι να φτάσουμε στην κορυφή είναι η καθημερινότητά μας. Κουραζόμαστε, γελάμε, σκεφτόμαστε, πονάμε, βαριόμαστε, παραπατάμε, γλιστράμε, σκοντάφτουμε, αναπνέουμε, κρυώνουμε, ζεσταινόμαστε... Πόσα από αυτά δεν τα περνάμε κάθε μέρα; Έτσι γινόμαστε πιο δυνατοί όμως να χαρούμε όλες τις κορυφές μας! Ιδού λοιπόν...
Μετά από 1 ώρα στα 3133 μέτρα και αφού απολαύσαμε τις γύρω κορυφές των 3500 μέτρων ξεκινάμε την κατάβαση. Έχουμε ακόμα πολύ δρόμο και μάλιστα το χειρότερο κομμάτι, που καταπονεί πιο πολύ τα πόδια. Τα πρώτα 300 μέτρα από την κορυφή είναι πολύ δύσκολα. Κατεβαίνουμε ένα πολύ απότομο σημείο σαν λούκι, με πολύ κοφτερές πέτρες και βράχους και ο ρυθμός μας είναι πολύ αργός αφού πιθανό λάθος δεν συγχωρείτε! Ευτυχώς υπάρχει ένα μόνιμο σχοινί σε κάποια σημεία που μας διευκολύνει, κατεβαίνοντας πολλές φορές ανάποδα με τεχνική rappel. Το θέαμα πάντως συνεχίζει να μας μαγεύει με τις εκπληκτικές αλπικές λίμνες και τους γκριζογάλανους παγετώνες των Άλπεων!
Μετά το δύσκολο κομμάτι η διαδρομή γίνεται πιο ομαλή και κατεβαίνουμε γρήγορα με αρκετές όμως μικρές στάσεις για ξεκούραση. Η ζέστη αρχίζει να αυξάνεται αφού κατεβαίνουμε αρκετά σε υψόμετρο και είναι πλέον μεσημέρι. Έτσι 2 ώρες μετά την κορυφή φτάνουμε σε μία διασταύρωση μονοπατιών όπου θα πρέπει να αποφασίσουμε αν θα πάμε στο ξακουστό καταφύγιο Berliner Hütte που είναι μισή ώρα πιο πάνω για φαγητό ξεκούραση και ύπνο ή αν θα πάμε προς τα κάτω που είναι το καταφύγιο Alpenrosen hutte (Zillertal | Zillertaler Alpen | Alpenrose | Schlegeis | Schutzh?tten | Berliner H?henweg | Berliner H?tte | Schwarzsee | Sch?nbichlerhorn |) για φαγητό και με σκοπό να φύγουμε την ίδια μέρα για Innsbruck ώστε να έχουμε μια μέρα παραπάνω στους Δολομίτες. Τελικά αποφασίζουμε να φύγουμε σήμερα και μετά από μισή ώρα βρισκόμαστε στο ποταμάκι-χείμαρρο που περνάει έξω από το Alpenrosen hutte, να κάνουμε αποθεραπεία βάζοντας τα ταλαιπωρημένα πόδια μας μέσα στο παγωμένο νερό. Απόλαυση και πόνος μαζί, που έχει όμως καταπραϋντικές ιδιότητες αφού μετά από λίγη ώρα αισθανόμαστε πολύ καλύτερα!
Στο καταφύγιο καθόμαστε περίπου μιάμιση ώρα κάνοντας τον απολογισμό των τεσσάρων ημερών με πολύ γέλιο, τρομερό σνίτσελ με μαρμελάδα από ρόδι και υπέροχη weisse μπίρα. Φεύγουμε για να πάμε στο Breitlahner που απέχει 2 ώρες και από εκεί θα πάρουμε ένα λεωφορείο να μας πάει σχετικά κοντά στο σημείο που έχουμε αφήσει το αυτοκίνητο. Έχουμε προνοήσει για τα δρομολόγια αφού τα έχω εκτυπώσει από την Ελλάδα και με την συμβουλή των ντόπιων ότι με γοργό ρυθμό δεν θα χρειαστούμε πάνω από μιάμιση ώρα υπολογίζουμε να φτάσουμε 10 λεπτά πριν το λεωφορείο. Κάτι όμως το ότι χαζεύαμε και βγάζαμε φωτογραφίες στην διαδρομή, κάτι το ότι ήταν παραπάνω απ'όσο μας είπαν φτάσαμε τελικά να μας προσπερνάει το λεωφορείο 200 μόνο μέτρα πριν την στάση. Μην περιμένετε βέβαια ένας γνήσιος οδηγός από την Κεντρική Ευρώπη να σταματήσει για τρεις άσχετους ορειβάτες που του κάνουν νοήματα στην μέση του δρόμου ή να περιμένει 2 λεπτά παραπάνω στην στάση για να προλάβουμε κι εμείς! Το λεωφορείο έφυγε λοιπόν, το επόμενο είναι σε 2 ώρες αλλά χαλάλι αφού απολαύσαμε την διαδρομή μέχρι εκεί...
Η μέρα της κορυφής έφτασε! Ξυπνάμαι ακμαιότατοι και ανυπόμονοι στις 6.30 και μετά από ένα σύντομο πρωινό και τις απαραίτητες ετοιμασίες ξεκινάμε την πεζοπορία μας. Έχουμε μπροστά μας 900 μέτρα ανάβαση μέχρι την κορυφή Schönbichlerhorn στα 3133 και περίπου 1100 μέτρα επίπονης κατάβασης που θα μας φέρουν στο φημισμένο καταφύγιο Berliner Hütte μετά από σύνολο 6-7 ωρών! Η κούραση από τις προηγούμενες ημέρες είναι συσσωρευμένη στα πόδια μας, αλλά η προσμονή της κορυφής είναι πολύ δυνατό όπλο για τις δύσκολες στιγμές της ανάβασης... Η πρωινή θέα των Άλπεων είναι μαγική και με αυτό το υπέροχο τοπίο γύρω μας όλα γίνονται πιο εύκολα!
Το ξεκίνημα σήμερα είναι λίγο πιο ήπιο οπότε ζεσταινόμαστε καλά και σωστά και πιάνουμε έναν σταθερό και σχετικά γρήγορο ρυθμό. Δυστυχώς είναι αρκετός ο κόσμος που ξεκίνησε την ίδια ώρα με την ίδια κατεύθυνση, όπως το γκρουπ των Αμερικάνων. Τους έχουμε μπροστά μας για τουλάχιστον μισή ώρα αφού η προσπέραση 30 ατόμων σε δύσβατο μονοπάτι δεν είναι εύκολη υπόθεση, αλλά τελικά βρίσκουμε ένα άνοιγμα και σχεδόν τρέχοντας στην ανηφόρα ξεμπερδεύουμε από την φασαρία τους! Κινούμαστε πλέον γρήγορα και εκτός από άλλη μια παρέα 4 ατόμων που μας ακολουθούν στον ίδιο ρυθμό είμαστε μόνοι με τις Άλπεις...
Μετά από περίπου μιάμιση ώρα φτάνουμε στο τελευταίο κομμάτι πριν την κορυφή που περιλαμβάνει μία χιονούρα 100 μέτρων που την διασχίζουμε προσεκτικά, ένα λούκι που ανεβαίνουμε με την βοήθεια σταθερού σχοινιού που υπάρχει μόνιμα εκεί και τα τελευταία 20-30 μέτρα που είναι πολύ απότομα, με λίγα πατήματα και χωρίς βοήθεια σχοινιού που όμως δεν μας προβληματίζουν ιδιαίτερα!
Κορυφή! Μία ιδιαίτερη στιγμή για κάθε ορειβάτη. Είτε Έβερεστ λέγεται αυτή (όνειρα θερινής νυκτός), είτε Schönbichlerhorn (ναι, εκεί είμαστε εμείς), είτε Μύτικας (μόνιμη θέση στην καρδιά μας πλέον), είτε Υμηττός (δίπλα στις άθλιες κεραίες), οι κορυφές όλου του κόσμου προσφέρουν απλόχερα μια μαγεία και ένα αίσθημα απελευθέρωσης. Δεν πρόκειται για κατάκτηση αφού τα βουνά πάντα μας φιλοξενούν και ποτέ δεν τα κατακτούμε. Πρόκειται για το επιστέγασμα μίας προσπάθειας, σωματικής και πνευματικής, που ικανοποιεί όλες τις αισθήσεις μας! Δεν μιλάμε πολύ, ο καθένας μπαίνει στον κόσμο του και απολαμβάνει την στιγμή. Η επικοινωνία γίνεται πιο πολύ με τα μάτια. Εκεί άλλωστε καθρεφτίζεται η απέναντι κορυφή που θα θελήσουμε κάποια στιγμή να ανέβουμε. Κανείς δεν το θεωρεί επιτυχία. Απλά μια στιγμή αγαλλίασης όλου του κόσμου που έχουμε πλάσει. Επιτυχία είναι ότι αποφασίσαμε να περπατήσουμε και σε αυτά τα βουνά. Σκοπός μας είναι να μην τα παρατάμε ποτέ. Όλη η διαδρομή μέχρι να φτάσουμε στην κορυφή είναι η καθημερινότητά μας. Κουραζόμαστε, γελάμε, σκεφτόμαστε, πονάμε, βαριόμαστε, παραπατάμε, γλιστράμε, σκοντάφτουμε, αναπνέουμε, κρυώνουμε, ζεσταινόμαστε... Πόσα από αυτά δεν τα περνάμε κάθε μέρα; Έτσι γινόμαστε πιο δυνατοί όμως να χαρούμε όλες τις κορυφές μας! Ιδού λοιπόν...
Μετά από 1 ώρα στα 3133 μέτρα και αφού απολαύσαμε τις γύρω κορυφές των 3500 μέτρων ξεκινάμε την κατάβαση. Έχουμε ακόμα πολύ δρόμο και μάλιστα το χειρότερο κομμάτι, που καταπονεί πιο πολύ τα πόδια. Τα πρώτα 300 μέτρα από την κορυφή είναι πολύ δύσκολα. Κατεβαίνουμε ένα πολύ απότομο σημείο σαν λούκι, με πολύ κοφτερές πέτρες και βράχους και ο ρυθμός μας είναι πολύ αργός αφού πιθανό λάθος δεν συγχωρείτε! Ευτυχώς υπάρχει ένα μόνιμο σχοινί σε κάποια σημεία που μας διευκολύνει, κατεβαίνοντας πολλές φορές ανάποδα με τεχνική rappel. Το θέαμα πάντως συνεχίζει να μας μαγεύει με τις εκπληκτικές αλπικές λίμνες και τους γκριζογάλανους παγετώνες των Άλπεων!
Μετά το δύσκολο κομμάτι η διαδρομή γίνεται πιο ομαλή και κατεβαίνουμε γρήγορα με αρκετές όμως μικρές στάσεις για ξεκούραση. Η ζέστη αρχίζει να αυξάνεται αφού κατεβαίνουμε αρκετά σε υψόμετρο και είναι πλέον μεσημέρι. Έτσι 2 ώρες μετά την κορυφή φτάνουμε σε μία διασταύρωση μονοπατιών όπου θα πρέπει να αποφασίσουμε αν θα πάμε στο ξακουστό καταφύγιο Berliner Hütte που είναι μισή ώρα πιο πάνω για φαγητό ξεκούραση και ύπνο ή αν θα πάμε προς τα κάτω που είναι το καταφύγιο Alpenrosen hutte (Zillertal | Zillertaler Alpen | Alpenrose | Schlegeis | Schutzh?tten | Berliner H?henweg | Berliner H?tte | Schwarzsee | Sch?nbichlerhorn |) για φαγητό και με σκοπό να φύγουμε την ίδια μέρα για Innsbruck ώστε να έχουμε μια μέρα παραπάνω στους Δολομίτες. Τελικά αποφασίζουμε να φύγουμε σήμερα και μετά από μισή ώρα βρισκόμαστε στο ποταμάκι-χείμαρρο που περνάει έξω από το Alpenrosen hutte, να κάνουμε αποθεραπεία βάζοντας τα ταλαιπωρημένα πόδια μας μέσα στο παγωμένο νερό. Απόλαυση και πόνος μαζί, που έχει όμως καταπραϋντικές ιδιότητες αφού μετά από λίγη ώρα αισθανόμαστε πολύ καλύτερα!
Στο καταφύγιο καθόμαστε περίπου μιάμιση ώρα κάνοντας τον απολογισμό των τεσσάρων ημερών με πολύ γέλιο, τρομερό σνίτσελ με μαρμελάδα από ρόδι και υπέροχη weisse μπίρα. Φεύγουμε για να πάμε στο Breitlahner που απέχει 2 ώρες και από εκεί θα πάρουμε ένα λεωφορείο να μας πάει σχετικά κοντά στο σημείο που έχουμε αφήσει το αυτοκίνητο. Έχουμε προνοήσει για τα δρομολόγια αφού τα έχω εκτυπώσει από την Ελλάδα και με την συμβουλή των ντόπιων ότι με γοργό ρυθμό δεν θα χρειαστούμε πάνω από μιάμιση ώρα υπολογίζουμε να φτάσουμε 10 λεπτά πριν το λεωφορείο. Κάτι όμως το ότι χαζεύαμε και βγάζαμε φωτογραφίες στην διαδρομή, κάτι το ότι ήταν παραπάνω απ'όσο μας είπαν φτάσαμε τελικά να μας προσπερνάει το λεωφορείο 200 μόνο μέτρα πριν την στάση. Μην περιμένετε βέβαια ένας γνήσιος οδηγός από την Κεντρική Ευρώπη να σταματήσει για τρεις άσχετους ορειβάτες που του κάνουν νοήματα στην μέση του δρόμου ή να περιμένει 2 λεπτά παραπάνω στην στάση για να προλάβουμε κι εμείς! Το λεωφορείο έφυγε λοιπόν, το επόμενο είναι σε 2 ώρες αλλά χαλάλι αφού απολαύσαμε την διαδρομή μέχρι εκεί...