Ισλανδία H Iσλανδία, ένα campervan και η αφήγηση μιας saga…

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.729
Likes
22.835
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός

Earth Citizen

Member
Μηνύματα
2.872
Likes
7.174
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία, Λίμνες Καναδά
Όλοι οι καλοί χωράνε!!! Το μόνο σίγουρο πάντως είναι οτι θα περάσουμε τέλεια 🙃
Πέρα απ' την πλάκα τώρα, τη λάτρεψα τη χώρα και είδα μόνο μια σταλιά μέρη πέρσι, 4 μερούλες τον χειμώνα. Πάντα ήθελα να κάνω τον γύρο της σε καλοκαιρινό μήνα, αλλά πρώτα έκατσε χειμωνιάτικη επίσκεψη.
Οπότε κρατάω σημειώσεις για την επόμενη φορά! Ωραία μας τα λες και μας τα δειχνεις;)
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.729
Likes
22.835
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Πέρα απ' την πλάκα τώρα, τη λάτρεψα τη χώρα και είδα μόνο μια σταλιά μέρη πέρσι, 4 μερούλες τον χειμώνα. Πάντα ήθελα να κάνω τον γύρο της σε καλοκαιρινό μήνα, αλλά πρώτα έκατσε χειμωνιάτικη επίσκεψη.
Οπότε κρατάω σημειώσεις για την επόμενη φορά! Ωραία μας τα λες και μας τα δειχνεις;)
Εγώ θέλω να κάνω το αντίθετο απο εσένα...θέλω να πάω και χειμώνα! :)
Σε ευχαριστώ πολύ!
 

Earth Citizen

Member
Μηνύματα
2.872
Likes
7.174
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία, Λίμνες Καναδά
Εγώ θέλω να κάνω το αντίθετο απο εσένα...θέλω να πάω και χειμώνα! :)
Σε ευχαριστώ πολύ!
Οι περισσότεροι που ξέρω το ίδιο θέλουν! Να τη δουν διαφορετικές εποχές, γιατί μπορεί να προσφέρει όντως εντελώς διαφορετικές εικόνες και δραστηριότητες (χειμώνα μπορείς να δεις το βόρειο σέλας ας πούμε).
Βέβαια υπάρχουν απ' ό,τι φαίνεται και κάτι τύποι σαν τον @Borealis...τι να πει κανείς:haha:
 

zade

Member
Μηνύματα
173
Likes
750
Επόμενο Ταξίδι
Κάπου...
Επειδή έχω αγοράσει εισητήρια για το καλοκαίρι για ισλανδία και προσπαθώ να ψήσω τους συνταξιδιώτες μου να πάρουμε campervan αλλά αυτοί θέλουνε τροχοβίλες έχω μια πολύ βασική ερώτηση.

Αν δεν νοικιάσεις 4χ4 και έτσι αναγκαστικά "κόψεις" τους F-roads χάνεις πολλά;
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.729
Likes
22.835
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
13 Ιουλίου 2019 (part 2) – Egilsstadir, Lagarfljot Lake, Hengifoss, Snaefell, Hengifoss Guesthouse camping

Egilsstadir

Βγαίνοντας ξανά στον κεντρικό κατευθυνθήκαμε προς το Egilsstaðir. Η διαδρομή ήταν λίγο μονότονη. Φτάσαμε σε μία γέφυρα στον ποταμό Jökulsá á Dal και κάναμε μικρή στάση για φωτογραφίες.
46.JPG

48.JPG

49.JPG

50.JPG


Το Egilsstaðir είναι η μεγαλύτερη πόλη της ανατολικής Ισλανδίας. Βρίσκεται στις όχθες του ποταμού Lagarfljót, στην ευρύτερη εύφορη κοιλάδα της περιοχής Fljótsdalshérað. Είναι το κύριο διοικητικό και οικονομικό κέντρο της ανατολικής Ισλανδίας.

Συνεχίζοντας, το τοπίο σιγά σιγά άλλαζε γύρω μας, βλέπαμε φάρμες και περισσότερη βλάστηση. Ώσπου φτάσαμε στη πόλη…
51.JPG

52.JPG

53.JPG


…αλλά δεν κάναμε στάση. Το Egilsstaðir αποτελεί βάση ανεφοδιασμού και διαμονής για ταξιδιώτες, καθώς και σημείο εκκίνησης για εξορμήσεις στα ανατολικά φιόρδ. Διαθέτει, επίσης, ένα μουσείο πολιτισμού και λαογραφίας. Εμείς είχαμε σκοπό να εφοδιαστούμε την άλλη μέρα το πρωί. Τώρα ήταν ώρα εξερεύνησης…
54.JPG

55.JPG

56.JPG

57.JPG

58.JPG

59.JPG


Lagarfljot Lake & Hallormsstaðaskógur
Πήραμε τον 95 και στην συνέχεια τον 931. Η διαδρομή ήταν πανέμορφη καθώς κινούμασταν κατά μήκος της λίμνης Lagarfjlót στα δεξιά μας και του μεγαλύτερου δάσους της χώρας το Hallormsstaðaskógur απο την άλλη. Τελικά η Ισλανδία έχει και δάσος….
60.JPG

61.JPG

62.JPG

63.JPG


Το Hallormsstaðaskógur είναι το μεγαλύτερο δάσος της χώρας. Καλύπτει 740 εκτάρια και έχει 80 διαφορετικά ήδη δέντρων. Η προσπάθεια διατήρησης του δάσους ξεκίνησε το 1905, όταν κάποια δέντρα σημύδας σε ένα αγρόκτημα προστατεύθηκαν και έκτοτε έχουν γίνει και νέες προσπάθειες αναδάσωσης με αποτέλεσμα να μεγαλώσει και να φτάσει στην σημερινή του μορφή, αποτελώντας το πρώτο εθνικό δάσος της Ισλανδίας.
64.JPG

65.JPG

66.JPG


Η Lagarfjlót είναι μια στενή λίμνη που είναι κυρίως γνωστή για τη λαογραφία της! Σύμφωνα με το μύθο, στη λίμνη ζει ένα τέρας που ονομάζεται Lagarfljótsormur, κάτι σαν ξαδερφάκι της Νέσυ στη Σκωτία ένα πράγμα :haha: Ενώ οι πρώτες αναφορές για το τέρας του Λοχ Νες χρονολογούνται από το1870, το Lagarfljótsormur αναφέρεται σε γραπτά από το 1345. Ακόμα και σήμερα, βίντεο και φωτογραφίες από τη λίμνη, δείχνουν κινήσεις στην επιφάνεια του νερού που προβληματίζουν τους ειδικούς…παρόλα αυτά το μυστήριο μένει άλυτο μέχρι σήμερα και οι ιστορίες δίνουν και παίρνουν!
67.JPG

68.JPG

69.JPG


Σε ένα πιο στενό και ρηχό κομμάτι της λίμνης Lagarfjlót υπάρχει γέφυρα, που περνάς στην απέναντι όχθη. Τη διασχίσαμε, στρίψαμε αριστερά και σε λίγα μέτρα βρήκαμε το πάρκινγκ του καταρράκτη Hengifoss…

Hengifoss & Litlanesfoss
Για να φτάσεις στον καταρράκτη Hengifoss υπάρχει μονοπάτι που ανεβαίνει στο βουνό. Ξεκινήσαμε ανεβαίνοντας κάποιες σκάλες και μετά περπατούσαμε στο βουνό κατά μήκος της χαράδρας. Από τα πρώτα λεπτά της πορείας μας, ένα γλυκό σκυλάκι μας έκανε παρέα! Περπατούσαμε εμείς, από δίπλα μας και αυτό. Σταματούσαμε εμείς, σταματούσε και αυτό. Ήταν το μοναδικό σκυλί που είδα σε όλη τη χώρα και ήταν πολύ αγαπησιάρικο! Εννοείται ότι δεν μπορούσαν να λείψουν από τη βόλτα μας και τα προβατάκια 😍
70.JPG

71.JPG

72.JPG


Καθώς ανηφορίζαμε συναντούσαμε πόρτες, τις οποίες τις ανοίγαμε, περνούσαμε και τις κλείναμε ξανά, σύμφωνα με γραπτή υπόδειξη που υπήρχε πάνω σε αυτές. Δεν καταλάβαμε ακριβώς σε τι χρησιμεύουν, αλλά φανταστήκαμε ότι έχει να κάνει με τα ζώα που βλέπαμε να βόσκουν τριγύρω. Περάσαμε γεφυρούλες και ρυάκια, βλέπαμε μικρότερους καταρράκτες και θαυμάζαμε τη πανοραμική θέα που απλώνονταν πίσω μας!
73.JPG

74.JPG

75.JPG

76.JPG


Ώσπου φτάσαμε στον καταρράκτη Litlanesfoss. Ο καταρράκτης αυτός έχει έντονους και πανέμορφους γεωλογικούς σχηματισμούς και ήταν ο δεύτερος στο είδος του που συναντούσαμε, μετά τον Aldeyarfoss. Γενικά οι καταρράκτες με έντονους γεωλογικούς σχηματισμούς κλέβουν τη παράσταση και μπορούν να συναγωνιστούν σε ομορφιά τους διάσημους καταρράκτες της χώρας όπως ο Svartifoss. Ο Litlanesfoss έχει ύψος 30 μέτρα και περιβάλλεται από στήλες βασάλτη τόσο ψηλές (μερικές φτάνουν και τα 20μ.), που θεωρούνται σπάνιες και εδώ είναι από τα λίγα μέρη στο κόσμο που συναντώνται!
77.JPG


Αφού βγάλαμε 356.289 φωτογραφίες συνεχίσαμε να ανεβαίνουμε. Αυτό που δεν μου άρεσε ανεβαίνοντας ήταν η ομίχλη, που ναι μεν υπήρχε από πριν και το γνώριζα, ευχόμουν όμως να διαλυθεί μέχρι να φτάσουμε πάνω! Θα ‘θελα....
78.JPG

79.JPG


Όταν φτάσαμε στο τελικό προορισμό μας, τον καταρράκτη Hengifoss, η απογοήτευση μας ήταν ολοκληρωτική…είχαμε κάνει τόσο κόπο να ανέβουμε όλο το βουνό, για να δούμε έναν από τους πιο όμορφους καταρράκτες της χώρας καλυμμένο απο την ομίχλη….η μέρα σήμερα δεν μας ήθελε και πολύ….😭
80.JPG


Ο Hengifoss είναι ο τρίτος ψηλότερος καταρράκτης της χώρας με ύψος 128μ. Περιβάλλεται από στρώματα βασάλτη με λεπτά κόκκινα στρώματα αργίλου ανάμεσα τους και είναι ορατός από τον δρόμο κάτω στην αρχή του φαραγγιού, όταν ο καιρός είναι καλός. Μοιάζει με τούρτα σοκολάτα κομμένη, ώστε να φαίνονται οι στρώσεις κρέμας κερασιού που έχει μέσα….και δεν μπορούσα να απολαύσω αυτό το λαχταριστό θέαμα!!! Το μονοπάτι που οδηγεί δίπλα στο καταρράκτη ήταν κλειστό, οπότε δεν επιχείρησα να πάω πολύ κοντά μπας και δω κάτι παραπάνω…
81.JPG


Με την απογοήτευση ζωγραφισμένη στο πρόσωπο μας πήραμε το δρόμο του γυρισμού. Η συνολική διαδρομή που κάναμε ήταν παραπάνω από 2,5 χλμ, εύκολη μεν, αλλά κουραστική γιατί είναι ανηφορική. Στο κατέβασμα παρατηρούσα περισσότερο τις παρόμοιες στρώσεις πετρωμάτων, που υπάρχουν σε όλο το φαράγγι και απολάμβανα τη πανοραμική θέα!
82.JPG

83.JPG

84.JPG


Και για το τέλος ένα μαύρο προβατάκι σαν εμένα…..:innocent:
85.JPG


Snaefell
Συνεχίσαμε στον 933, περάσαμε το Snæfellsstofa Visitor Center και το Skriduklaustur, τα οποία εκείνη την ώρα ήταν κλειστά. Αυτά θα τα βλέπαμε την άλλη μέρα το πρωί.
86.JPG

87.JPG


Στρίψαμε δεξιά στον 910 και ξεκινήσαμε να ανεβαίνουμε στο βουνό…
88.JPG


Το Snæfell είναι ένα από τα ψηλότερα βουνά της Ισλανδίας με ύψος 1.833μ. Ήταν κάποτε ηφαίστειο, αλλά πλέον είναι ανενεργό εδώ και δέκα χιλιετίες. Στο Snæfell μπορεί κάποιος να κάνει πεζοπορία και με καλό καιρό μπορεί να έχει πανοραμική θέα προς τον παγετώνα Vatnajökull! Δεν είχαμε χρόνο για πεζοπορία, αλλά στη γύρω περιοχή υπάρχουν τάρανδοι! Και επειδή με τα ζωάκια μας πήγαινε καλά ως τώρα, είπαμε να δοκιμάσουμε την τύχη μας και να το κάνουμε 2 σε 1, και βουνό και ζωάκια! Όσο ανεβαίναμε όμως η ομίχλη γινόταν πιο πυκνή, μέχρι που δεν βλέπαμε σχεδόν τίποτα στα 5 μέτρα…
89.JPG


…συνεχίζοντας, ανάμεσα στην ομίχλη αναρωτιόμασταν αν πίσω από αυτό το λευκό πέπλο υπήρχαν τάρανδοι…Τελικά το κακό σήμερα είχε τριτώσει: ούτε Askja, ούτε Hengifoss, ούτε τάρανδοι και Snæfell, γιατί είχαμε αρχίσει να πιστεύουμε ότι δεν θα δούμε το βουνό με τέτοιο καιρό…
90.JPG


….μπορεί να μην βλέπαμε τη τύφλα μας, αλλά η όλη ατμόσφαιρα τριγύρω ήταν σκέτο μυστήριο….και εμείς συνεχίζαμε σαν να ψάχνουμε το ξόρκι που θα διαλύσει την ομίχλη και θα δούμε το βουνό και τους ταράνδους….και εκεί που η φαντασία μου κάλπαζε ήδη στο βουνό, η ομίχλη άρχισε να αραιώνει και εμφανίστηκαν…προβατάκια! Ε, ποτέ δεν λέμε όχι στα προβατάκια!!! :heart:…το καλύτερο απ’ όλα όμως ήταν ότι μαζί με τα προβατάκια φάνηκε το Snæfell!!!
91.JPG


Η ομίχλη γύρω μας αραίωσε αρκετά, μάλλον γιατί είχαμε ανέβει πάνω από το πέπλο της, και όσο προχωρούσαμε καθάριζε περισσότερο η ατμόσφαιρα και είχαμε σηκώσει κεραίες για να δούμε ταράνδους! Αντί αυτών όμως είδαμε όμορφους κύκνους σε μικρές λιμνούλες δίπλα στο δρόμο!
92.JPG


Υπάρχουν και άλλα βουνά στην Ισλανδία με το όνομα Snæfell. Ο λόγος είναι ότι Snæfell σημαίνει "χιονισμένο βουνό"…και εμείς τελικά το είδαμε και ήταν πανέμορφο!...
93.JPG


Όταν φτάσαμε στη διασταύρωση για τις θερμές πηγές Laugarfell, σταματήσαμε και κάναμε ένα μικρό συμβούλιο. Το Laugarfell ήταν ο τέλειος χώρος διαμονής εκείνη τη στιγμή και θέλαμε και οι δύο να κάνουμε μια βουτιά στις πηγές του, να χαλαρώσουμε και να κοιμηθούμε εκεί!...αυτό που σκεφτόμασταν όμως ήταν ότι θα ήμασταν μακριά από την αφετηρία της επόμενης μέρας, και είχαμε αρκετά χιλιόμετρα να διανύσουμε στα ανατολικά φιόρδ!
94.JPG


Hengifoss Guesthouse Camping
Γύρω στις 00:00 και κάτι, φτάσαμε στο κάμπινγκ του Hengifoss Guesthouse. Ένας πολύ περιποιημένος και οργανωμένος χώρος! Ήταν μία από τις πιο καλές διαμονές που είχαμε στη χώρα. Δεν βρήκαμε κανέναν εκείνη την ώρα για να πληρώσουμε όποτε αλλάξαμε, στρώσαμε και ύπνο….zzzzzz
95.JPG

96.JPG


Η σημερινή διαδρομή μας φαίνεται παρακάτω:
97.png


Η σημερινή μέρα δεν μας έκανε τη χάρη και μια μικρή πίκρα την είχαμε, ειδικά εγώ, αλλά και κανένας δεν μας είπε ότι μπορούμε να τα έχουμε όλα….Αυτή είναι και μαγεία της Ισλανδίας! Άλλωστε σε λίγες ώρες θα ξεχνούσα τελείως αυτή τη πίκρα…..
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.729
Likes
22.835
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Επειδή έχω αγοράσει εισητήρια για το καλοκαίρι για ισλανδία και προσπαθώ να ψήσω τους συνταξιδιώτες μου να πάρουμε campervan αλλά αυτοί θέλουνε τροχοβίλες έχω μια πολύ βασική ερώτηση.

Αν δεν νοικιάσεις 4χ4 και έτσι αναγκαστικά "κόψεις" τους F-roads χάνεις πολλά;
Campervam με campervan έχει διαφορά! Το δικό μας ήταν 4χ4 αλλά όχι για μεγάλα ποτάμια. Παρόλα αυτά μπήκαμε σε πολλούς F-roads και περάσαμε αρκετά πιο μικρά ποτάμια. Θα τα πω παρακάτω αυτά.

Το βασικό πλεονέκτημα του campervan είναι οτι κοιμάσαι όπου θελήσεις εκείνη τη στιγμή. Με αυτό τον τρόπο κερδίσαμε πάρα πολύ χρόνο στη χώρα και είδαμε περισσότερα πράγματα!!! Επίσης δεν ψάχναμε για φαγητό. Tο είχαμε πάντα μαζί μας! Δεν βρίσκεις εύκολα φαγητό σε όλα τα μέρη της χώρας (βλέπε westyfjords πχ). Βέβαια αυτό ο τρόπος ταξιδιού δεν βολεύει όλα τα γούστα και το καταλαβαίνω αυτό...

Το αν χάνεις πολλά ή λίγα είναι σχετικό. Η ενδοχώρα έχει σημεία ενδιαφέροντος που δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στη χώρα (βλέπε Lakagigar πχ). Υπάρχουν σημεία ενδιαφέροντος που αποτελούν μικρογραφίες πολλών άλλων σημείων της ενδοχώρας, όπως η χερσόνησος snaefellsnes ή η χερσόνησος reykjanes. Αλλά την τεράστια καλντέρα της Askjas δεν θα την δεις πουθενά αλλού....ούτε τους 130 τεράστιους κρατήρες του Lakagigar. Αυτό που θέλω να πω είναι οτι τα γεωλογικά φαινόμενα της ενδοχώρας θα τα δεις και αλλού. Το μέγεθός τους όμως όχι....
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.741
Μηνύματα
910.595
Μέλη
39.475
Νεότερο μέλος
Drnv

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom