• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Ισλανδία H Iσλανδία, ένα campervan και η αφήγηση μιας saga…

Μηνύματα
2.005
Likes
6.349
Δεκτό κ αυτό.
Αν κι εγώ έχω να το λέω, είμαι κατενθουσιασμένη με τη χώρα! Έχει κάτι μοναδικό για μένα, που δε συγκρίνεται εύκολα με άλλα τοπία που έχω δει, είτε εντός είτε εκτός Ελλάδος.
Κάτι, κάτι στον αέρα, εεε;;; Θα βρεις κι αλλού φαράγγια, καταρράκτες, ηφαίστεια, "κομμένα" βουνά και τέτοια.. Απλά στην Ισλανδία, εμείς τουλάχιστον, νιώθαμε να μας συνεπαίρνει μία άλλη αίσθηση, ίσως φταίει και ότι είναι απομακρυσμένη από την υπόλοιπη Ευρώπη, αραιοκατοικημένη, δεν ξέρω.
Πάντως ψήνουμε και τρίτη επίσκεψη, το θέμα είναι πόσο κρύο είμαστε διατεθειμένοι να φάμε τις νύχτες :xalara:
 
Μηνύματα
2.005
Likes
6.349
@Sassenach77 ποια ήταν η πιο ωραία περιοχή που επισκέφθηκες? Δυτικά Φιόρδ?
Για πες, για πες @Sassenach77 :) Αν σου έλεγαν ένα 24ωρο μόνο, σε ένα από όσα πήγες, ποιο θα διάλεγες; (Μην πεις Askja, δεν μετράνε οι χαμένες αγάπες)
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.573
Likes
22.274
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
@Sassenach77 ποια ήταν η πιο ωραία περιοχή που επισκέφθηκες? Δυτικά Φιόρδ?
Το ωραίο είναι λίγο σχετικό. Να φανταστώ οτι ρωτάς απο θέμα φύσης. Απο κάθε περιοχή εισέπραξα συγκινήσεις και αν πω μία περιοχή αδικώ αξιοθέατα άλλης. Αν είναι να ξεχωρίσω κάτι, αυτό είναι το γεωπάρκο Katla.....Όμορφα τα δυτικά φιόρδ, σε πολλά σημεία του, αν και το καλύτερο δεν το είδα (Hornstrandir), αλλά εμένα με συγκινούν περισσότερο τα ηφαίστεια και οι παγετώνες......
 

Earth Citizen

Member
Μηνύματα
2.866
Likes
7.097
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία, Λίμνες Καναδά
Για πες, για πες @Sassenach77 :) Αν σου έλεγαν ένα 24ωρο μόνο, σε ένα από όσα πήγες, ποιο θα διάλεγες; (Μην πεις Askja, δεν μετράνε οι χαμένες αγάπες)
Ναι να πει για να κάνουν πρόγραμμα όσοι θέλουν μονοήμερο ταξίδι :bleh:
Να ρωτήσω πάλι κάτι: είναι επεξεργασμένες οι φωτό ή η κάμερα/κινητό αποδίδει από μόνη της τόσο έντονα τα χρώματα;
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.895
Likes
44.670
Ναι να πει για να κάνουν πρόγραμμα όσοι θέλουν μονοήμερο ταξίδι :bleh:
Εχω παει μονοημερη Δουβλινο, δεν καταλαβαινω την εκπληξη σου :p. Ας μην ειχα ξεχασει τη φωτογραφικη στη βαλιτσα στο αεροδρομιο, θα εγραφα μινι ιστορια
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.573
Likes
22.274
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Το παθαινεις κι εσυ αυτο που μετα απο 15 λεπτα σε ενα πολυ ωραιο φυσικο τοπιο, σκεφτεσαι απο μεσα σου μην προσβαλλεις τους αλλους "ωραια, ποση ωρα πρεπει να μεινουμε να το θαυμαζουμε τωρα?" η μονο εγω? :D
Καλό το απλό οφθαλμόλουτρο ρε συ κοπελιά, αλλά η φύση θέλει και λίγο χούφτωμα....:p
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.573
Likes
22.274
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.573
Likes
22.274
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Ναι να πει για να κάνουν πρόγραμμα όσοι θέλουν μονοήμερο ταξίδι :bleh:
Να ρωτήσω πάλι κάτι: είναι επεξεργασμένες οι φωτό ή η κάμερα/κινητό αποδίδει από μόνη της τόσο έντονα τα χρώματα;
:haha::haha::haha: διήμερο έγινε!
To μόνο που έκανα στις φωτογραφίες είναι να τις ισιώσω (όποιες ήθελαν ίσιωμα) και κάποιες να τις κόψω. Τα χρώματα που βλέπεις είναι όπως τα βλέπεις το καλοκαίρι........Γενικώς δεν το έχω και πολύ με τη φωτογραφία. Λίγες είναι οι πραγματικά καλές φωτογραφίες, οι υπόλοιπες είχαν ως μοντέλο την ισλανδική φύση και γλύτωσαν τη ντομάτα.... :)
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.573
Likes
22.274
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
17 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eyjafjallajokull Visitor Center, Seljalandsfoss, Hekla, Landmannalaugar camping

Eyjafjallajokull Visitor Center
Ένα από τα σημεία που δεν ήθελα με τίποτα να παραλείψω στο νότο της χώρας είναι το κέντρο επισκεπτών και πληροφοριών για το ηφαίστειο Eyjafjallajokull, η τελευταία έκρηξη του οποίου έγινε το 2010. Βγήκαμε πάλι στον κεντρικό με κατεύθυνση δυτικά. Το κέντρο βρίσκονταν στους πρόποδες του ηφαιστείου.
91.JPG


Το κέντρο παρείχε πληροφορίες για την δραστηριότητα, τα χαρακτηριστικά και τις επιπτώσεις του ηφαιστείου μετά την τελευταία έκρηξη το 2010.
92.JPG

93.JPG


Σε ένα ειδικά διαμορφωμένο χώρο του κέντρου προβάλλονταν ένα βίντεο με την τελευταία έκρηξη του ηφαιστείου, το οποίο παρακολουθούσαν μαθητές κάποιου σχολείου. Οι λιλιπούτειοι επισκέπτες, λοιπόν, επιδίδονταν σε καταιγισμό ερωτήσεων προς έναν κύριο, που μάλλον ήταν είτε υπεύθυνος του κέντρου, είτε δάσκαλος τους, και ο οποίος απαντούσε ακούραστα με το χαμόγελο στα χείλη! Κρίμα που δεν ξέρω ισλανδικά γιατί θα μάθαινα πολλά :) Σε κάποια μέρη του κόσμου τα παιδιά μαθαίνουν να ζουν σε αρμονία με το περιβάλλον που μεγαλώνουν και σε κάποια κλείνουν σχολεία στο βωμό της αστικοποίησης….
94.JPG


Seljalandsfoss
Είχε έρθει η ώρα να δώσω την δεύτερη και σκληρότερη μάχη, στο πόλεμο της φωτογραφίας…Κινούμενοι στον κεντρικό στρίψαμε στον 249 για τον καταρράκτη Seljalandsfoss. Αφήσαμε το αυτοκίνητο στο πάρκινγκ, που είναι επι πληρωμής και ξεχυθήκαμε στη μάχη!
95.JPG


Πρόκειται για τον καταρράκτη που σχηματίζεται από τον ποταμό Seljalandsá και έχει ύψος 65μ. Στο σημείο πτώσης δημιουργείται μία όμορφη λίμνη που ονομάζεται Fossker. Το εντυπωσιακό σε αυτό τον καταρράκτη είναι ότι μπορείς να περπατήσεις πίσω από αυτόν και να βγεις από την άλλη πλευρά του. Λάβετε υπ’ οψιν σας ότι αν δεν είστε κατάλληλα ντυμένοι θα γίνεται "λούτσα" μέχρι το κόκκαλο!
96.JPG


Ήταν αδύνατον να βγάλεις φωτογραφία χωρίς κανέναν άσχετο μέσα σε αυτές. Όχι ότι δεν έχω φωτογραφίες με άλλους μέσα από όλο το ταξίδι μας, αλλά το να προσπαθείς να βγάλεις ΜΙΑ φώτο, να σε βλέπει ο άλλος και να μην το σέβεται, ε με ενοχλεί! Τελικά κατάφερα να βγάλω κάποιες με ζουμάρισμα ή από μακριά…Η προσπάθεια για να το καταφέρω αυτό ήταν αρκετά κουραστική και τα παράτησα γρήγορα, γιατί δεν άξιζε το κόπο…
97.JPG


Όταν μπήκαμε πίσω από τον καταρράκτη έκρυψα τη κάμερα και βγάλαμε τα κινητά που είναι αδιάβροχα για να μην έχουμε παράπλευρες απώλειες. Το μπουγέλο με το καταρράκτη ήταν καταιγιστικό και γίναμε παπάκια! Ευτυχώς υπήρξε αρκετός κόσμος που δεν έμπαινε πίσω από τη κουρτίνα του καταρράκτη, αλλά και πάλι είχαμε τα "ζαβά" που έβγαζαν 539682 φωτογραφίες ανα δύο βήματα….
98.JPG

99.JPG


Gljufrabui
Στα 500μ. από τον Seljalandsfoss υπάρχει ο καταρράκτης Gljúfrabúi, που σχηματίζεται από τον ποταμό Gljúfurá, η πηγή του οποίου βρίσκεται βόρεια στο φαράγγι Tröllagil (φαράγγι των τρόλ). Ο Gljúfrabúi έχει ύψος 40μ. και βρίσκεται στο ακατοίκητο αγρόκτημα Hamragarðar. Το ενδιαφέρον στον καταρράκτη αυτόν είναι ότι πέφτει σε μία βαθιά χαράδρα, η οποία είναι μπλοκαρισμένη από έναν τεράστιο βράχο, με το όνομα Franskanef, και υπάρχει μόνο μία σχισμή που επιτρέπει την είσοδο σε μία σπηλιά, με το όνομα Ömpuhellir, για όποιον γουστάρει να γίνει πραγματικά μούσκεμα!!! Μέσα στη σπηλιά υπάρχει ένας βράχος, στον οποίο μπορείς να ανέβεις και ανεβαίνει ο περισσότερος κόσμος που μπαίνει μέσα (μαζί και εγώ), για να βγάλει φωτογραφία.

Εγώ ξεκίνησα με τα πόδια και ο αδερφός μου πήγε να πάρει το αυτοκίνητο για να μην κάνουμε πισωγυρίσματα. Κατά την διαδρομή το μάτι έπεσε στη πλαγιά του βουνού και είδα κάτι προβατάκια τα βόσκουν σε απόκρημνα σημεία…Αγαπάμε ζωηρά προβατάκια!!! :heart:
100.JPG


Έφτασα στη είσοδο της σπηλιάς και περιμένω…περιμένω, αλλά ο bro άφαντος. Εκείνη τη στιγμή βγαίνουν τρία άτομα από μέσα και βρίσκω ευκαιρία να μπω, με την ελπίδα ότι θα είμαι μόνη μου. Αμ δε…
101.JPG


Μέσα στη σπηλιά υπήρχε ένας κύριος με τον γιό του. Περίμενα ήσυχα στην είσοδο για να βγάλουν τις φωτογραφίες τους και να έρθει και ο συνταξιδιώτης μου που ήταν ακόμα άφαντος. Καθώς περίμενα γενικώς και ειδικώς με βλέπει ο κύριος που είμαι μόνη μου και μου προτείνει να ανέβω στο βράχο για να με βγάλει φώτο. Γιατί όχι; Στη συνέχεια συστηθήκαμε, γελάσαμε συζητώντας για το γεγονός ότι γίνεσαι τελείως μούσκεμα εκεί μέσα, και άντε εγώ φορούσα από πάνω ως κάτω αδιάβροχα ρούχα, αυτός και ο γιός του όμως ήταν με απλό μπουφάν (!). Τον ευχαρίστησα εν τέλει για την ευγενική προθυμία του και έφυγαν. Ο αδερφός μου εξακολουθούσε να είναι άφαντος…τι διάολο, είχε ανοίξει κανένα ρήγμα και τον είχε καταπιεί;…Βγαίνω έξω και τον βλέπω να περιμένει...εμένα! Δεν είχε καταλάβει ότι είμαι μέσα και νόμιζε ότι δεν έχω φτάσει ακόμα :haha: Εκείνη την ώρα μπήκαν στη σπηλιά τέσσερα άτομα, του εξήγησα πως είναι μέσα, δεν ήθελε να μπει και φύγαμε. Τον καταρράκτη αυτόν τον είδα μόνο εγώ…και ήταν ωραίος!
102.JPG


Hekla Center & Hekla
Συνεχίσαμε στον κεντρικό, κάνοντας μόνο μία μικρή στάση στο Hvolsvollur για ψώνια στο supermarket και συνεχίσαμε μέχρι που συναντήσαμε τον 26, όπου στρίψαμε και κινηθήκαμε βόρειο-ανατολικά. Επόμενη στάση το Hekla Center
103.JPG


Πρόκειται για ένα κέντρο που παρέχει πληροφορίες για το ηφαίστειο Hekla, γνωστό και ως "Βασίλισσα" των ηφαιστείων της Ισλανδίας! Το κέντρο άνοιξε το 2007 και είναι ένα από τα βασικά σημεία επίσκεψης για όποιον ενδιαφέρεται για το Hekla.
104.JPG


Το Hekla είναι ένα από τα πιο ενεργά ηφαίστεια της Ισλανδίας. Έχει πέντε κρατήρες και ο μεγαλύτερος έχει βάθος περίπου 90 μ. Η ασυνήθιστη μορφή του Χέκλα απαντάται σε πολύ λίγα ηφαίστεια σε όλο τον κόσμο. Aποτελεί τμήμα μιας μεγάλης ηφαιστειακής οροσειράς, της οποίας το μήκος είναι 5,5 χλμ. Το κύριο ρήγμα ανοίγει σε όλο το μήκος του κατά τη διάρκεια μεγάλων εκρήξεων και η λάβα που παράγεται είναι αλκαλική. Είναι το μόνο ισλανδικό ηφαίστειο που παράγει αλκαλικές λάβες. Η τέφρα του είναι πλούσια σε φθόριο, που είναι δηλητηριώδες για τον άνθρωπο και τα ζώα. Και το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι εκρήγνυται χωρίς προειδοποίηση….Σύμφωνα με την λαογραφία χαρακτηρίζεται ως η πύλη της κολάσεως!
105.JPG


Στο κέντρο υπάρχει μία έκθεση πολυμέσων για το ηφαίστειο Hekla και την ιστορία του, καθώς και την αλληλεπίδρασή του με τους ανθρώπους της γύρω περιοχής εδώ και έντεκα αιώνες.
106.JPG

107.JPG

108.JPG


Το κέντρο ήταν πολύ ενδιαφέρον και μας άρεσε πολύ. Φεύγοντας από εκεί ευχόμασταν να καταφέρουμε να δούμε και το ηφαίστειο "αυτοπροσώπως"! Η βασίλισσα συνήθως είναι σκεπασμένη με σύννεφα και δεν μπορείς να δεις τη κορυφή της. Συνεχίσαμε στον 26, έχοντας στραμμένο το βλέμμα μας στο ηφαίστειο. Η πρώτη εικόνα που αντικρίσαμε ήταν η αναμενόμενη…
109.JPG


Καθ’ όλη τη διαδρομή είχαμε το ηφαίστειο στα δεξιά μας και το παρατηρούσαμε. Κάποια στιγμή μας έκανε την χάρη να εμφανιστεί!!! Κούκλα η βασίλισσα :innocent:
110.JPG


Landmannalaugar campsite
Αφού μας έφυγε το μεράκι για τη Hekla βάλαμε μπρος για τα χρωματιστά βουνά…δηλαδη τον Εθνικό Δρυμό Fjallabak και πιο συγκεκριμένα το Landmannalaugar ή αλλιώς οι "πισίνες των ανθρώπων"! Πρόκειται για μια μεγάλη περιοχή με εκπληκτική και μοναδική ομορφιά στην καρδιά των νότιων Χάιλαντς της Ισλανδίας. Είναι ένα φυσικό καταφύγιο με εγκαταστάσεις κάμπινγκ και θα ήταν ο τόπος διανυκτέρευσης μας για σήμερα. Συνεχίσαμε στον 26, ο οποίος από ένα σημείο και έπειτα έγινε F26 αλλά ήταν αρκετά καλός. Συναντήσαμε ένα υδροηλεκτρικό φράγμα και μετά από λίγο στρίψαμε δεξιά στον F208. Αυτός ο δρόμος μας έφαγε τ’ αυτιά…Σαν πρώτη εικόνα φαινόταν καλός αλλά τα ερπυστριοφόρα και τα οχήματα με τρακτερωτά ελαστικά που περνάνε δημιουργούν πολλά και μικρά αυλάκια στο δρόμο με αποτέλεσμα να έχει πολύ κούνημα…αυτό το κούνημα σε εμάς σήμαινε πολύ χτύπημα πιατικών και πολύ ηχορύπανση την οποία σιχαίνομαι!!! Όταν φτάσαμε στα όρια του πάρκου σταματήσαμε και για να διαβάσουμε την πινακίδα αλλά και για να συμμαζέψω κανένα πιατικό για να ησυχάσουν τα αυτιά μου….
111.JPG

112.JPG

113.JPG

114.JPG


Από εκεί και μετά η διαδρομή μας έγινε χρωματιστή!!! Είναι μια πραγματικά σπάνια περιοχή, τόσο γεωλογικά όσο και αισθητικά. Οι αποχρώσεις του κόκκινου, του ροζ, του πράσινου, του μπλε και του χρυσού κίτρινου χρώματος δημιουργούσαν μια αιθέρια εικόνα βάλσαμο για τα μάτια μας!...Κοιτούσαμε γύρω μας σαν μαγεμένοι, γιατί γενικώς έχουμε και μία ιδιαίτερη αγάπη στα χρωματιστά τοπία και οι δύο, και σταματούσαμε συχνά για φωτογραφίες!
115.JPG

116.JPG

117.JPG

118.JPG


Συναντήσαμε τη λίμνη Frostastaðavatn, γύρω από την οποία τα τοπία γίνονταν ακόμα καλύτερα!
119.JPG

120.JPG

121.JPG

122.JPG

123.JPG

124.JPG


Στην παρακάτω πινακίδα γράφει οδηγίες για το τι οχήματα πρέπει να κινούνται στους F δρόμους. Η ταμπέλα αυτή είναι αναρτημένη από τις εταιρείες ενοικιάσεως οχημάτων!

*Please note that only 4X4 jeeps, not 2wd of 4wd passenger cars, are allowed to drive in the highland (roads marks as F-roads on public maps)
125.JPG


Κατά την διαδρομή συναντήσαμε μονοπάτια για πεζοπορία, κάτι που ήθελα να κάνουμε από εχθές, αλλά τελικά δεν καταφέραμε να φτάσουμε στο Landmannalaugar από νότια…Επίσης το Landmannalaugar σηματοδοτεί το βόρειο άκρο του Laugavegur , ένα από τα πιο δημοφιλή μονοπάτια πεζοπορίας της Ισλανδίας. Αυτή η διαδρομή συνδέει το Landmannalaugar και το Þórsmörk (άλλος ευσεβής πόθος…), την "κοιλάδα του Θόρ", που καταλήγει στον καταρράκτη Skógafoss! Κάτι που θέλει μέρες και οργάνωση για να το κάνεις, αλλά είναι κάτι που θα έκανα αν είχα χρόνο και χρήμα…
126.JPG

127.JPG


Η ώρα ήταν 23:40 όταν φτάσαμε στο πάρκινγκ του Landmannalaugar και παρκάραμε. Για να περάσουμε απέναντι στο κάμπινγκ υπήρχε ποτάμι που έπρεπε να διασχίσεις, ενώ με τα πόδια περνούσες από μία μικρή γεφυρούλα…Αποφασίσαμε να κοιμηθούμε εκεί και να μην περάσουμε το ποτάμι, γιατί δεν βρίσκαμε το λόγο να το κάνουμε. Απλά δεν θα χρησιμοποιούσαμε το όχημα μας σαν όχημα κάμπινγκ (μαγείρεμα, ρίψη λυμάτων κτλ) σε εκείνο το σημείο.
128.JPG

129.JPG


Το Landmannalaugar βρίσκεται δίπλα σε μια εκτεταμένη έκταση αποξηραμένου μάγματος που σχηματίστηκε αρχικά από την έκρηξη του 1477. Επίσης, ιστορικά, ήταν γνωστό για τα φυσικά γεωθερμικά λουτρά του, εξου και το όνομά του "People's Pools". Για αιώνες, λειτούργησε ως καταφύγιο και ανάπαυλα για κουρασμένους ταξιδιώτες. Και εμείς κουρασμένοι ταξιδιώτες ήμασταν και εκείνη τη στιγμή λαχταρούσαμε ένα τέτοιο μπάνιο!!! Βάλαμε μαγιό, πήραμε πετσέτα και ορμίξαμε στη κυριολεξία….Ήταν το καλύτερο φυσικό θερμό λουτρό που έκανα στην Ισλανδία ever! :heart:
130.JPG


Από ένα σημείο έρεε καυτό νερό (το πλησίασα κάποια στιγμή και "ζεστάθηκα" λίγο παραπάνω...) και από ένα άλλο σημείο έρεε παγωμένο νερό (ναι και με αυτό έκανα πείραμα…). Αυτά τα δύο έκαναν την πισίνα που φαίνεται στη φώτο να έχει μία πολύ ωραία θερμοκρασία και έχοντας τη θέα της λάβας πάνω από το κεφάλι μου, έμεινα τουλάχιστον μία ώρα εκεί μέσα, ώσπου μούλιασα τελείως, πριν πάω για ύπνο!
131.JPG


Τι άλλο να ζητήσω από την Ισλανδία…....zzzzzzzzzz

Η σημερινή διαδρομή φαίνεται παρακάτω
132.png
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.573
Likes
22.274
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Επική ιστορία. Εάν κατορθώσω το καλοκαίρι να πάω, θα την έχω σαν ευαγγέλιο στα προσκεφάλι μου. θα ορκιστώ στ' αυτή αντί για την Βίβλο.
Στην Ισλανδία όλοι άθεοι είναι....δεν θα χρειαστείς καμία βίβλο και κανένα ευαγγέλιο! Εκεί πιστεύουν σε ξωτικά και μύθους..... ;)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.636
Μηνύματα
905.173
Μέλη
39.375
Νεότερο μέλος
maria kou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom