Αίγυπτος Drinkies drinkies?

BASILISPAP

Member
Μηνύματα
565
Likes
2.944
Επόμενο Ταξίδι
Απο εδώ και από εκεί...
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Ά…

Στο πρωινό έχουμε για παρέα μας μια γλυκία γατούλα, η οποία κάνει καμουφλάζ με τα πλακάκια της ταράτσας. Κλείνουμε τα σακίδια και τελευταία στιγμή ο ξενοδόχος μας κάνει δώρο ένα χαλάκι προσευχής που είχε σχολιάσει νωρίτερα η Α. Στις 9:30 μπαίνοντας στην βάρκα του, αποχαιρετάμε τον μπογιατζή και το νησάκι και χαζεύουμε τις ίδιες εικόνες ίσως για τελευταία φορά στην ζωή μας.




PXL_20241206_081641359.jpg PXL_20241206_093000179.jpg PXL_20241206_093013409.jpg PXL_20241206_093612196.jpg



Πέντε λεπτά αργότερα ανεβαίνουμε τα σκαλοπάτια της προβλήτας όπου και μας περιμένει το αυτοκίνητο. Γνωρίζουμε τον συμπαθητικό οδηγό του και γρήγορα αφήνουμε πίσω μας το Ασουάν. Ρωτάει το κλασσικό "Where are you from" και παίρνει την απάντηση "Yunan".
- Ohhhh Yunan, friends with Alexandria…

Με 60 ευρώ θα μας πάει μέχρι το Λούξορ και στην τιμή συμπεριλαμβάνεται η στάση σε δυο πολύ γνωστούς ναούς στην μέση της διαδρομής.
Τριγύρω μας φτώχεια, μηχανουργεία, παλιές πόλεις και χωριά. Τούβλα παντού, παιδιά, σκυλιά, καφενεία, σκόνη, χώμα, τουκ τουκ μπαίνουν σφήνα, σακαράκες μεταφέρουν ανθρώπους και ζώα, οπού και να κοιτάξεις εξελίσσεται ένα μικρό χάος.
Πολλοί άντρες κάθονται κατάχαμα, άλλοι σε σκαλάκια και άλλοι σε μικρά καφενεία. Φαίνονται να ξοδεύουν πολύ χρόνο χωρίς να κάνουν κάτι, λογικά η ανεργία είναι τεράστια. Όπως και εμείς, οι περισσότεροι θέλουν ένα καλύτερο μέλλον, ποιος μπορείς να τους κατηγορήσει που μεταναστεύουν μαζικά; Φρούτα και λαχανικά στις διασταυρώσεις οπού περνάει πρώτος ο πιο μάγκας, νεκροταφεία με μια απλή πέτρα με τα στοιχειά του εκλιπόντος. Χωράφια και πράσινο καθώς συνεχίζουμε δίπλα στον Νείλο, ερωδιοί ψάχνουν να φάνε κάτι στο ένα μέτρο από τους εργάτες που σκάβουν το έδαφος. Μια μεγάλη μέρα λόγω απόστασης και χαμηλών ταχυτήτων.



DSv23S_20241206_103356_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_130351_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_130828_lmc_8.4.jpg



Μετα από 50χλμ σταματάμε στον ναό Kom Ombo (κόστος 450egp/9 ευρώ) όπου και θα έχουμε μια ώρα στην διάθεση μας.
Κάποιοι νεαροί προσκολλώνται πάνω μας για να αγοράσουμε γραμματόσημα, κέρματα, μαντήλια, καπέλα, μπιχλιμπίδια μέχρι να περάσουμε τις πύλες εισόδου. Το “no thank you” (la shukran) πρέπει να το είπαμε 3000 φόρες σε αυτό το ταξίδι.
Ο ναός του Kom Ombo είναι ένας μαγευτικός αρχαίος αιγυπτιακός ναός, αφιερωμένος σε δύο θεότητες τον Sobek (θεός με κεφάλι κροκόδειλου που σχετίζεται με τη γονιμότητα και την προστασία) και τον Horus (θεό με κεφάλι γερακιού που σχετίζεται με τη θεραπεία και τη σοφία).

Ο Ναός έχει ορθογώνιο σχήμα με συμμετρική διάταξη όπου κάθε πλευρά είναι αφιερωμένη σε μία από αυτές τις θεότητες. Η επίσκεψη στο Ναό του Kom Ombo είναι μια πραγματικά συναρπαστική εμπειρία που σας ταξιδεύει πίσω στο χρόνο.




DSv23S_20241206_110111_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_110250_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_110411_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_110749_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_110927_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_111456_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_111506_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_111915_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_112129_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_112408_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_112534_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_112625_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_112807_lmc_8.4.jpg



Όμορφες εικόνες στους τοίχους και σε όλες τις προσόψεις του ναού μαζί με την εκπληκτική θέα του Νείλου από το λόφο. Επίσης μπορείτε να επισκεφτείτε και το μουσείο κροκοδείλων, ένας πολύ μικρός χώρος με τις φασκιωμένες μούμιες. Είναι ένας μαγευτικός αρχαίος ναός που έχει βαθιά πνευματική σημασία. Ένας γρήγορος καφές και συνολικά ξοδεύουμε στο αξιοθέατο μια ώρα και είκοσι λεπτά.




DSv23S_20241206_133526_lmc_8.4.jpg PXL_20241206_105755524.jpg PXL_20241206_110317068.jpg PXL_20241206_110454152.jpg PXL_20241206_110645309.jpg PXL_20241206_110744112.jpg PXL_20241206_111656990.jpg PXL_20241206_111822619.jpg PXL_20241206_111955489.jpg PXL_20241206_112911712.jpg PXL_20241206_113025053.jpg



Ο μικροπωλητής (με την πραμάτεια του στα χέρια) μας κυνηγάει ξανά. You said maybe later και άντε πάλι τα ίδια…
Στην έξοδο επισκέπτομαι την τουαλέτα, δίνω ένα χαρτονόμισμα των 10 λιρών με ένα μικρό σχίσιμο και ο υπάλληλος καθαριότητας δεν το δέχεται. Του λέω αυτό έχω (αλλιώς παίρνω το κάτουρο μου και πάω σε άλλη παραλία) πράγμα το οποίο ήταν αλήθεια. Με τα πολλά ρωτάει εκεί κάποιον υπεύθυνο και λέει ας το πάρει το παλιάμπελο, οκ. Ούτε να κατουρήσουμε δεν μπορούμε, ας έχουμε λεφτά!

Ο οδηγός μας περιμένει στο αυτοκίνητο υπομονετικά, ας κάνει βέβαια και αλλιώς (δεν έχει πληρωθεί ακόμα). Συνεχίζουμε τον δρόμο μέσα από χωριά και μικρές αλλά πολύ παλιές πόλεις.



PXL_20241206_123408400.jpg PXL_20241206_122511171.jpg PXL_20241206_131727998.jpg DSv23S_20241206_150457_lmc_8.4.jpg




Φτάνουμε στον ναό Edfu (είσοδος 450egp/9 ευρώ) μετά από 65χλμ και έχουμε και πάλι μια ώρα στην διάθεση μας. Άντε πάλι οι μικροπωλητές… Ένας μας ρωτάει από που είστε και μας περιμένει να ξαναβγούμε.




DSv23S_20241206_133249_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_133436_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_133526_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_133546_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_134515_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_135214_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_135300_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_135547_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_135601_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_135640_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_135805_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_135925_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_140154_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_140334_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_140354_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_140714_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_140737_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_141109_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_141215_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_141439_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_141553_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241206_133526_lmc_8.4.jpg PXL_20241206_110103485.jpg



Στις πλευρικές σκάλες και τους στενούς διαδρόμους βρισκόμαστε σχεδόν μονοί μας! Είναι πολύ ατμοσφαιρικός και ιδιαίτερος, ειδικότερα στο εσωτερικό του.
Ο Γάλλος αιγυπτιολόγος Auguste Mariette βρήκε θαμμένο τον ναό το 1860 και αυτός είναι ο λόγος που βρίσκεται σε αυτή την άριστη κατάσταση. Είναι ένα από τα καλύτερα διατηρημένα αρχαία μνημεία σε όλη την Αίγυπτο.

Ο ναός του Edfu είναι αφιερωμένος στον Horus τον θεό με το κεφάλι γερακιού μια από τις πιο σημαντικές αιγυπτιακές θεότητες, θεός του ήλιου, θεός του πολέμου και προστάτης της Αιγύπτου.
Περιπλανιόμαστε σχεδόν μόνοι μας, αγγίζοντας τους αρχαίους τοίχους και τα σκαλιστά σχέδια, φανταζόμαστε την σημασία τους και «αποκρυπτογραφούμε» κάποια ιερογλυφικά.

Ρε συ, αυτοί είχαν wifi από τότε (κοιτά την τελευταία φωτογραφία)!
Πίνουμε έναν καφέ και χαλαρώνουμε, λίγο μετά πρέπει να συνεχίσουμε η ώρα περνάει γρήγορα.

Στην έξοδο ο καταστηματάρχης μας περιμένει, my friend Yunan come to my shop... Ανεβάζω ταχύτητα και με δήθεν αγχωμένο βλέμμα (και δείχνοντας το κινητό μου) του λέω ότι ο οδηγός μας περιμένει! Take my business card...




PXL_20241206_133347960.jpg PXL_20241206_134305501.jpg PXL_20241206_134701382.jpg PXL_20241206_135033152.jpg PXL_20241206_135354329.jpg PXL_20241206_141258421.jpg PXL_20241206_140009628.jpg PXL_20241206_140318064.jpg PXL_20241206_140519420.jpg PXL_20241206_140759019.jpg PXL_20241206_141010232.jpg PXL_20241206_141823347.jpg PXL_20241206_142030001.jpg PXL_20241206_141112234.jpg PXL_20241206_142055780.jpg PXL_20241206_135529643.jpg




Συνεχίζουμε στον αυτοκινητόδρομο, ο Νείλος δεν φαίνεται και οι ταχύτητες είναι μεγάλες. Μας ενημερώνει ότι είναι νέα κατασκευή αλλά το τοπίο είναι πληκτικό. Κάποια μακρινά βουνά κάνουν την παρουσία τους και η συνολική απόσταση για τον προορισμό μας είναι 150χλμ.

Σταματάμε για μια μικρή ξεκούραση σε ένα καφέ στην μέση του δρόμου. Έχουμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον οδηγό μας και πίνουμε ένα νεράκι κερασμένο, τι το ήθελα!

- Θέλει κάποιος να πάει τουαλέτα, όχι μωρέ αναφωνώ με σιγουριά.


Τρία λεπτά μετά μετανιώνω αλλά είναι ήδη αργά, θα κρατηθώ, σιγά την απόσταση λέω περισσότερο για να πείσω τον εαυτό μου... Το gps μας λέει ακόμα 40χλμ.

Ο οδηγός βρίσκεται μαζί μας από τις 9:30 το πρωί, χτυπάει το τηλέφωνο του και κάποιος πελάτης (ασθενής που πρέπει να μεταφερθεί άμεσα με όχημα) θέλει μετακίνηση από το Ασουάν για το Κάιρο και αυτός συμφωνεί!! Δηλαδή θα επιστρέψει και θα φύγει για άλλα 850χλμ μέσα στην μαύρη νύχτα.

Μια ώρα αργότερα η κίνηση είναι βασανιστική και κατουριέμαι τόσο πολύ σε φάση να προσεύχομαι να έχουμε ατύχημα και να πέσουμε στον Νείλο ώστε να μπορώ να τα κάνω πάνω μου χωρίς αυτό να φαίνεται. Είμαι έτοιμος να πάρω ένα μπουκαλάκι και να τα αμολήσω εκεί μέσα, κάνω εικόνα ότι μου φεύγουν στο επόμενο απότομο φρενάρισμα ή μποτιλιάρισμα. Δίπλα πολύς κόσμος παντού, δεν υπάρχει σωτηρία και σημείο που να μπορούμε να σταματήσουμε αν και νύχτωσε πια. Πέντε χιλιόμετρα ακόμα, τρία, δυο… Η Α με ρωτάει κάτι για τον Νείλο και της ρίχνω ένα δολοφονικό βλέμμα, σιγοψιθυρίζοντας «μην μου μιλάς για νερό»…



PXL_20241206_164106528.jpg PXL_20241206_165429945.jpg



Αναρωτιέμαι, μήπως σε επόμενο ταξίδι να πάρω μαζί μου πάνες; Κρατιέμαι μέχρι που νιώθω ότι μουσκεύω το εσώρουχο μου, αυτό ήταν! Την στιγμή που αποφασίζω ότι μίση ντροπή δική μου και μίση δική του (δεν θα είναι και η πρώτη φορά), σταματάει το αυτοκίνητο. Εδώ είστε μας λέει, του δίνω κάτι για τον κόπο του και τα μάτια μου ψάχνουν κάποιο σημείο για να τα κάνω. Ακουμπάω το κάθισμα μήπως και έχω αφήσει εκεί τα ίχνη μου. Εκείνη την στιγμή δεν με νοιάζει και να είμαι στην μέση της κεντρικής πλατείας! Μας αποχαιρετάει και εγώ σχεδόν τρέχω, σε μια σκοτεινή γωνιά (ενώ η Α φυλάει τσίλιες) ανοίγουν οι καταρράκτες.
Η θέση του δωματίου μας στο google maps δεν είναι η απολύτως σωστή και μπαίνουμε σε λάθος αυλή. Μια κυρία μας καθοδηγεί ενώ τα παιδιά της ζητάνε λεφτά (one dolla madaaaaaam), εκατό μέτρα παραδίπλα και επιτέλους φτάνουμε.

Πρόκειται για το Bedouin lodge Luxor με 72 ευρώ για 4 βράδια! Ένας όμορφος μικρός κήπος, χαριτωμένα δωμάτια και το φρεσκότερο πρωινό της ζωής μας. Η επίτομη του value for money.
Με την βοήθεια του google maps αποφασίζουμε να δειπνήσουμε στο Wolf restaurant, κάλο φαγητό, μπύρες και λογικές τιμές αλλά ο ιδιοκτήτης (που έχει ζήσει στην Αμερική) μιλάει υπερβολικά πολύ και με στόμφο και στο τέλος κουράζει.


Βγαίνοντας, παραδίπλα σε ένα σπίτι μια παρέα νεαρών καπνίζει τα απαγορευμένα… Μας φωνάζουν (hello come here) αλλά τους αγνοούμε και συνεχίζουμε μέσα στην εναλλαγή σκοταδιού και των λίγων διάσπαρτων λαμπτήρων.
Έντονη υγρασία στον αέρα, θερμοκρασία 13 βαθμοί και σκόνη παντού. Πολλά φρούτα κρέμονται σε αυτό το δέντρο… Κοιτώντας καλύτερα δεν είναι οι καρποί του δέντρου αλλά πουλιά, ερωδιοί μήπως;
Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας και οι πολύ φιλικοί ιδιοκτήτες και υπάλληλοι ζεσταίνονται από μια φωτιά δίπλα στην σιδερένια καγκελόπορτα… Καληνύχτα!



PXL_20241206_210033689.PORTRAIT.jpg PXL_20241206_180442035.jpg
 
Last edited:

BASILISPAP

Member
Μηνύματα
565
Likes
2.944
Επόμενο Ταξίδι
Απο εδώ και από εκεί...
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Β…

Τα ξημερώματα ακούω κάτι να ξεφυσάει πολύ δυνατά, τι στο κάλο; Σαν να βρίσκεται ένας γίγαντας έξω από το δωμάτιο και μυρίζει τον χώρο για να επιλέξει ποιον τουρίστα θα φάει σήμερα… Μετά από δυο λεπτά, το ξεφύσημα απομακρύνεται και σκέφτομαι ότι μάλλον δεν του άρεσε η οσμή μας και επέλεξε άλλους… Αποκοιμιέμαι άμεσα. Τελικά πρόκειται για αερόστατα που περνάνε σχεδόν πάνω από το κεφάλι μας.

Ξυπνάω μετά από έναν αναζωογονητικό ύπνο και απολαμβάνω τις απλές χαρές της ζωής (μια τουαλέτα στα πέντε μέτρα και ένα πολύ νόστιμο πρωινό). Αραβικές πίτες, Ful (το εθνικό πιάτο με φασόλια), ατομικές ομελέτες μέσα σε πήλινο μπολάκι που καίει και κρατάει ευχάριστα ζεστό το φαγητό. Φρέσκο τυρί, μελάσα, μαρμελάδες και ολόφρεσκα λαχανικά, ρόκα, μαϊντανό, κόλιανδρο τα οποία πραγματικά πριν από δυο λεπτά βρισκόντουσαν ακόμα πάνω στο φυτό. Αλήθεια απολαύσαμε το πρωινό μας εδώ!


DSv23S_20241207_083226_lmc_8.4.jpg


Έχω μήνυμα στο WhatsApp από τον φιλικό σερβιτόρο στο Moon shadow, γράφει ότι έχει μια μεγάλη καταστροφή απροσδιόριστης φύσεως και ζητάει οικονομική βοήθεια. Το ίδιο μου είχε ζητήσει πριν από χρόνια ο πρίγκιπάς του Τζιμπουτί και είχα δώσει ότι έχω και δεν έχω. Κρίμα και τον είχαμε συμπαθήσει…


Παίρνουμε τους δρόμους με τουκ τουκ και χαλαρό παζάρι (ένα ευρώ) για το διώροφο πλοιάριο που σε πηγαίνει στην άλλη πλευρά (με 80 λεπτά του ευρώ). Εδώ το συντριπτικό ποσοστό είναι ντόπιοι οι οποίοι ζούνε την καθημερινότητα τους και το ενδιαφέρον ταξίδι διαρκεί περίπου δέκα λεπτά…
Στους χάρτες της google φαίνεται ότι θα μας αφήσει ακριβώς στην απέναντι πλευρά αλλά τελικά πηγαίνει περισσότερο από δυο χιλιόμετρα παραπέρα.

Θέλαμε να βρούμε έναν ταξιδιωτικό οδηγό (αλήθεια; ) και θα τον βρούμε. Ακόμα και αν είναι έκδοσεως του 1982.
Άμαξες και ταξί σταματάνε συνεχώς δίπλα μας για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Περπατάμε από την πλευρά της προβλήτας οπού δεν σε παρενοχλούν και τόσο. Η παραλιακή πλευρά είναι πολύ προσεγμένη και καθαρή, με τα δέντρα, τα ποταμόπλοια και το νερό θα μπορούσε και να είναι μια όμορφη ευρωπαϊκή πόλη τύπου Βουδαπέστης.

Τυχαίος τύπος στον δρόμο με ένα τεράστιο χαμόγελο.
-Hello again… How are you today?
- Where do you know us from?
- I know you from the kitchen.
- Και ποια κουζίνα είναι αυτή;
- Από το πλοίο…

Μάλιστα, οι απάτες είναι το δυνατό τους σημείο σίγουρα...
Απο εδώ ξεκινάνε ή καταλήγουν πάμπολλες κρουαζιέρες στον Νείλο. Μεγάλα ταξιδιωτικά πρακτορεία (όπως η TUI) διαφημίζουν τα ταξίδια τους.

Στο βιβλιοπωλείο Aboudi βρίσκουμε επιτελούς το πολυπόθητο ράφι με τους καταραμένους ταξιδιωτικούς οδηγούς. Ο νεότερος έχει τριπλάσια τιμή και αγοράζουμε έναν rough guide (μήπως λέγεται έτσι επειδή είναι δύσκολο να τον βρεις; ) του 2013, έτσι και αλλιώς τα αξιοθέατα δεν αλλάζουν θέση. Επιτέλους τελείωσε αυτό το μαρτύριο και με χαμόγελο προχωράμε για την συνέχεια!


Μια μεγάλη πλατεία σηματοδοτεί την αρχή του ναού του Luxor, πολύς κόσμος, πληρώνουμε την είσοδο των δέκα ευρώ και σταματάμε για έναν καφέ πριν την εξερεύνηση. Ξεναγοί θέλουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αλλά εμάς μας αρέσει η ανεξαρτησία μας.



DSv23S_20241207_111857_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_111937_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_112412_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_112531_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_112545_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_113209_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_113820_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_114010_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_114131_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_115016_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_115142_lmc_8.4.jpg



Κάποια στιγμή ένας άντρας με ένα χαριτωμένο κοριτσάκι μιλάει στην Α, άντε πάλι τα ίδια σκέφτομαι. Τι θέλει να μας πουλήσει πάλι; Τελικά μας ρωτάει αν μπορεί να βγει φωτογραφία το κορίτσι του μαζί μας. Ακόμα και εδώ κάποιοι μας αναγνωρίζουν! Ο αδελφός της δεν χάνει την ευκαιρία και έρχεται και αυτός για το φωτοσόυτινγκ! Σε τριάντα δευτερόλεπτα εμφανίζεται ένα ολόκληρο σχολείο και με χαμόγελο ρωτάνε αν μπορούν και αυτοί να βγουν φωτογραφία μαζί μας… Πέντε βασανιστικά λεπτά αργότερα είμαστε επιτελούς ελεύθεροι να συνεχίσουμε την ξενάγηση μας. Αστείο ήταν…




PXL_20241207_112251320.jpg PXL_20241207_112344545.jpg PXL_20241207_112634576.jpg PXL_20241207_112718671.jpg PXL_20241207_113749269.jpg PXL_20241207_114156790.jpg PXL_20241207_114215375.jpg PXL_20241207_114852923.jpg PXL_20241207_115158679.jpg PXL_20241207_120016203.jpg



Αφήνουμε τον Καρνάκ και επιλέγουμε τον πεζόδρομο ανάμεσα στους δυο ναούς.
Πολύ ζέστη με τον μεσημεριανό ήλιο να χτυπάει κατακούτελα και ξεκινάμε το περπάτημα από τον πεζόδρομο και την λεωφόρο sphinx. Θα περάσουμε μπροστά από τα περίπου 150 εναπομείναντα πλάσματα που μας περίμεναν ακούνητα εδώ και αιώνες! Βρισκόμαστε μονοί μας για αυτά τα σχεδόν τρία χιλιόμετρα απόστασης (θα πρότεινα ταξί).



DSv23S_20241207_121342_lmc_8.4.jpg PXL_20241207_121313119.jpg PXL_20241207_121359853.jpg PXL_20241207_124519227.jpg



Φτάνουμε επιτελούς στον ναό του Καρνάκ (είσοδο 12 ευρώ) ο οποίος λέγεται ότι φιλοξενεί ένα από τα σημαντικότερα θρησκευτικά μνημεία της Αιγύπτου. Είναι ένα εκτεταμένο συγκρότημα αγαλμάτων και στήλων αφιερωμένο στον Αμούν-Ρα, τον θεό ήλιο.
Όμορφος ναός αλλά λίγο η ζέστη, λίγο ο πολύς κόσμος και περισσότερο το ότι έχουμε ήδη δει πολλά (και με πολύ λιγότερο κόσμο) δεν με εντυπωσίασε όσο φανταζόμουν.

Ακόμα ένας φύλακας μας πλησιάζει και σιγοψυθιρίζει τάχα μου ότι θα μας πάει σε μυστικό μέρος, συνήθως απαντούσαμε ότι δεν μας ενδιαφέρει και φεύγαμε. Μια φορά όμως πρέπει να δούμε τι υπάρχει και πίσω από την κουρτίνα, έτσι για την εμπειρία. Μας πάει κάπου παραδίπλα, κάνει νόημα και καλά να μην πούμε τίποτα σε κανέναν. Ανοίγει μια κλειστή πύλη και μπαίνουμε σε έναν χώρο που δεν είναι ιδιαίτερος σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα που έχουμε δει μέχρι τώρα. Εν τέλη, ζήσαμε και το κάναμε και αυτό, πληρώσαμε 100 λίρες (δυο ευρώ) και το έπαιζε και δύσκολος, ο κόπος μου ήταν μεγάλος, έχω να πληρώσω και την εφορία, έχω 32 παιδιά κτλ.


DSv23S_20241207_125913_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_125959_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_132139_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_132215_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_132523_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_132907_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_134742_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241207_135750_lmc_8.4.jpg PXL_20241207_125211893.jpg PXL_20241207_125601451.jpg PXL_20241207_125845659.jpg PXL_20241207_130032001.jpg PXL_20241207_130257930.jpg



Έρχεται η ώρα της καθιερωμένης πια τουαλέτας σε αυτή την ιστορία. Ένας τύπος μου λέει με ύφος ότι η είσοδος είναι 20 λίρες, υποψιάζομαι ότι πάει να μου την φέρει και του ζητάω το εισιτήριο. Μου λέει προχώρα και του απαντάω this is no good…
Στο τέλος κάτι μου ευχήθηκε, κάτι του είπα και εγώ. Μπαίνω μέσα και αλήθεια σκέφτηκα να του κατουρήσω τον μισό χώρο (και έχω μπόλικο απο δάυτο) αλλά συγκρατήθηκα, στην έξοδο μου λέει take your ticket my friend. Τον αγνοώ αλλά η σκέψη μου χαλάει τα επόμενα είκοσι λεπτά.




PXL_20241207_131854845.jpg PXL_20241207_132030752.jpg PXL_20241207_132239447.jpg PXL_20241207_132421634.jpg PXL_20241207_132635153.jpg PXL_20241207_133342240.jpg PXL_20241207_133621827.jpg PXL_20241207_133811397.jpg PXL_20241207_134157356.jpg PXL_20241207_134738409.jpg PXL_20241207_134757631.jpg PXL_20241207_134846624.jpg PXL_20241207_140915312.jpg



Βγαίνοντας πάμε για έναν καφέ και σύντομα παίρνουμε ένα παμπάλαιο ταξί νεκροφόρα με γρήγορο παζάρι. Εύκολο είναι τελικά, να έχετε πάντα μια ιδέα του πόσο κοστίζει κάτι και δεν ανεβαίνετε πχ πάνω από το 10% του ποσού. Συνήθως το επιτυγχάνεται άμεσα.
Φαίνεται ότι οι Αιγύπτιοι δεν προφέρουν το π, άρα τις παρακάτω λέξεις τις λένε έτσι. Bassion fruit, botatoes, Balestine, το βρήκαμε χαριτωμένα αστείο.
Γρήγορα βρισκόμαστε στην είσοδο του παζαριού οπού και θα περάσουμε λίγο χρόνο. Τα hello madam, mister one dollar, hello my friend, where are from συνεχίζονται με καταιγιστικούς ρυθμούς.
Επιστρέφουμε μέχρι την προβλήτα περνώντας μπροστά από τον σταθμό των τραίνων και μέσα απο το χάος του κέντρου. Ισα που προλαβαίνουμε το πλοίο (έχει πολύ συχνά).



PXL_20241207_152629095.jpg PXL_20241207_160744520.jpg



Επιστρέφουμε στην πλευρά μας και περπατάμε παραλιακά χαζεύοντας το τοπίο. Ο ήλιος δύει και πολλοί ιδιοκτήτες Φελούκας μας προσεγγίζουν για μια βόλτα. Θα συνεχίσουμε και πάμε να ρίξουμε μια ματιά στα διαθέσιμα εστιατόρια. Αποφασίζουμε ότι το τελευταίο (σιγά μην ήταν το πρώτο) έχει έναν μικρό κήπο που μας ταιριάζει. Θα ζητήσουμε μπύρα αλλά απαντάει ότι δεν έχει σήμερα, στην ερώτηση μας για κρασί η επιλογή είναι ένα (και μοναδικό) των δέκα ευρώ (πάνε τα λεφτάκια μου).

Καθόμαστε λοιπόν στο Nile rose, η ηρεμία κάτω από τα δέντρα, η πολύ όμορφη θεά του Νείλου που βρίσκεται κυριολεκτικά στα πόδια μας. Η γάτα που αποφασίζει ότι μας συμπαθεί και θα μείνει μαζί μας όλο το βράδυ, μας φέρνει ένα ποντίκι για δώρο!
Θα φάμε σχετικά νωρίς στον ίδιο χώρο, ένα τίμιο γεύμα με κόστος περίπου 30 ευρώ συνολικά...
Μονή παραφωνία της βραδιάς, ο μουεζίνης που για μια ώρα φωνάζει σαν να απευθύνεται ο γιος του Χίτλερ σε αυτόν του Μουσολίνι... Πραγματικά…



PXL_20241207_163328657.jpg PXL_20241207_170108663.PORTRAIT.jpg PXL_20241207_181104938.NIGHT.jpg PXL_20241207_190251147.jpg



Ξανά τουκ τουκ με 50 λίρες, τώρα πια έμαθα το “τόσα πληρώνω κάθε μέρα”, οκ φίλε μου.
Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας και πάλι οι ιδιοκτήτες κάθονται τριγύρω από την φωτιά και ζεσταίνονται καπνίζοντας ναργιλέ. Αύριο έχουμε μεγάλη μέρα!
 
Last edited:

BASILISPAP

Member
Μηνύματα
565
Likes
2.944
Επόμενο Ταξίδι
Απο εδώ και από εκεί...
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Γ…

Ξημερώνει μια όμορφη μέρα, βλέπουμε αερόστατα από τον κήπο του ξενοδοχείου να διασχίζουν αργά τον ουρανό. Έχουμε κλείσει με τον ιδιοκτήτη, ένα ταξί που θα μας πάει στην κοιλάδα των Βασιλέων σε πολύ λογική τιμή (20 ευρώ) για όλη την μέρα. Καταβροχθίζουμε το νόστιμο πρωινό μας και στις 8 το πρωί βρισκόμαστε ήδη στον δρόμο. Ο οδηγός μας εξηγεί ότι κάποιοι άνθρωποι υποχρεωθήκαν σε έξωση γιατί βρεθήκαν αρχαία κοντά στα σπίτια τους.



DSv23S_20241208_082255_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_135941973.jpg



Φτάνουμε γρήγορα στην Κοιλάδα των Βασιλέων, οπού βλέπουμε τεράστιες ουρές, μαγαζάκια και πιεστικούς πωλητές που κυνηγάνε τα μεγάλα γκρουπ.
Διαβάζουμε ονόματα όπως KV1 - Ramesses VII, KV2 – Ramesses IV, KV6 - Ramesses IX, KV8 – Merenptah, KV9 - Ramesses V & VI, KV11 - Ramesses III, KV14 - Tausert-Setnakht, KV15 - Seti II, KV16 - Ramesses I, KV43 – Thutmose, KV17 - Seti I, KV47 – Siptah, KV62 – Tutankhamun, άντε τώρα να καταλάβεις τι να πρωτοδείς…

Εισιτήρια και τιμές στα αξιοθέατα θα βρεις εδώ https://egymonuments.com/locations

Μπέρδεμα (γι’ αυτό χρειάζονται οι ταξιδιωτικοί οδηγοί Βασίλη μου) για το τι θα δούμε και που θα πάμε. Τελικά με 750 λίρες (15 ευρώ) έχεις το δικαίωμα να μπεις σε τρεις τάφους και ότι άλλο θέλεις είναι εξτραδάκι. Συμπληρώσαμε και τον πιο ακριβό, του Sety 1 με μόλις 40 ευρώ (!!) ο καθένας! Eπίσης πληρώνουμε κάτι ψιλά για την μεταφορά με ηλεκτρικό λεωφορειάκι για την μικρή απόσταση μεταξύ εισόδου και τάφων. Η Κοιλάδα των Βασιλέων περιέχει πάνω από εξήντα τάφους.
Δεν είμαστε προετοιμασμένοι και προσπαθούμε να αποφασίσουμε τι θα δούμε, λίγο διάβασμα, λίγες εικόνες από το ίντερνετ και η ουρές που δείχνουν την σπουδαιότητα του αξιοθέατου μας καθοδηγούν τελικά. Στην είσοδο όλων των τάφων περιμένουν φρουροί που θα σφραγίσουν το εισιτήριό μας.


Η Κοιλάδα των Βασιλέων είναι τόπος ταφής για τους Φαραώ που κυβέρνησαν την Αίγυπτο κατά τη διάρκεια του Νέου Βασιλείου της Αιγύπτου. Οι διάσημοι βασιλιάδες αυτής της χρονικής περιόδου περιλαμβάνουν και τον Τουταγχαμών. Είναι ένας από τους πιο αξιόλογους αρχαιολογικούς χώρους στον κόσμο. Εδώ μπορείς να εξερευνήσεις την τελευταία κατοικία τους μέσω ενός υπόγειου δικτύου τούνελ και όμορφα διατηρημένων ταφικών θαλάμων.

Η Δυτική Όχθη, όπου δύει ο ήλιος, αντιπροσωπεύει το βασίλειο των Νεκρών. Οι βασιλιάδες του Νέου Βασιλείου έχτιζαν περίτεχνους τάφους, άφηναν θησαυρούς, όπλα και αγάλματα για να ενσαρκώσουν τους σκλάβους που θα πάρουν μαζί τους στη μετά θάνατον ζωή... Με την βοήθεια της τεχνολογίας (μουμιοποίηση) η ψυχή σου μπαίνει στον κάτω κόσμο για να συναντήσει τον κριτή Οσίρι. Η καρδιά σου ζυγίζεται σε μια ζυγαριά μαζί με ένα φτερό. Αν ζυγίζει ελαφρύτερα από το φτερό, σημαίνει ότι ήσουν καλός και θα μπεις στο Βασίλειο του Οσίρι. Αν όχι, την καρδιά σου θα φάει η θεά Ammit και η ψυχή σου θα καταστραφεί. Ταλαιπωρία και άγχος παντού, στην ζωή και στον θάνατο, εδώ και εκεί, στο τώρα και στο τότε…



1) Ramses 4 - Ο διάδρομος είναι μακρύς και όμορφα λεπτομερής. Ο τάφος είναι επίσης πολύ περίτεχνος, με πολύχρωμες εικόνες που καλύπτουν τους τοίχους και την οροφή. Το κύριο πέρασμα και ο προθάλαμος είναι διακοσμημένοι με σκηνές από το Βιβλίο των Νεκρών. Χανόμαστε στα ιερογλυφικά…




DSv23S_20241208_090744_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_091520_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_091631_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_092157_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_092212_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_092339_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_091315070.jpg PXL_20241208_091650360.jpg PXL_20241208_092352893.jpg PXL_20241208_092624670.jpg



2) Τutankhamun (10 ευρώ). Είναι ο πιο διάσημος τάφος λόγω του ότι η ανακάλυψή του ήταν αρκετά πρόσφατη και ότι παρέμεινε εντελώς ανενόχλητος από ληστές. Η ανακάλυψη του τάφου το 1922 είχε ως αποτέλεσμα ανεκτίμητους θησαυρούς, συμπεριλαμβανομένης της περίφημης χρυσής κεφαλής του. Όλα αυτά έχουν πλέον μεταφερθεί στο Αιγυπτιακό Μουσείο στο Κάιρο. Ο τόπος ανάπαυσης του Τουταγχαμών είναι πολύ μικρός και δεν εντυπωσιάζει σε σύγκριση με τους υπόλοιπους καταπληκτικούς τάφους στην Κοιλάδα των Βασιλέων. Δεν υπάρχει τίποτα περισσότερο από ένα σύντομο, απλό πέρασμα που οδηγεί σε έναν στενό ταφικό θάλαμο χωρίς πολλά σκαλίσματα. Το αποκορύφωμα σχεδόν για όλους είναι το γεγονός ότι η μούμια του Τουταγχαμών εξακολουθεί να βρίσκεται εδώ μέσα. Πέθανε σε πολύ νεαρή ηλικία 19 ετών και βασίλεψε στην Αίγυπτο μόνο για 10 χρόνια. Όμως ακόμα και σήμερα το όνομα και ο θρύλος της κατάρας του είναι πασίγνωστος ανά την υφήλιο.




DSv23S_20241208_094541_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_094544_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_094435404.jpg PXL_20241208_094714807.jpg PXL_20241208_094820536.jpg PXL_20241208_095120206.jpg PXL_20241208_095534076.jpg




3) Ramsses 3, είναι ένας από τους καλύτερα διατηρημένους τάφους στην Κοιλάδα των Βασιλέων. Μια απότομη σκάλα καλυμμένη με βαθιά και λεπτομερή ανάγλυφα, οδηγεί σε μεγάλους διαδρόμους διακοσμημένους με πανέμορφα ιερογλυφικά. Διάδρομοι με λεπτομερή έργα τέχνης που προστατεύονται πίσω από γυαλί, οδηγούν στον ταφικό θάλαμο. Υπάρχουν πολλά να δείτε και είχε πολύ κόσμο και ζέστη κατά την επίσκεψή μας.




DSv23S_20241208_101550_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_101612_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_101839_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_101911_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_101947_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_102110_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_102525_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_102615_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_102629_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_102718_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_102918_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_103009_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_103304_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_101810018.jpg PXL_20241208_102556118.jpg PXL_20241208_102846431.jpg PXL_20241208_102922572.jpg PXL_20241208_103119466.jpg PXL_20241208_103247378.jpg PXL_20241208_103256488.jpg PXL_20241208_103400809.jpg



4) Merenptah (2 ευρώ). Αυτό που κάνει αυτόν τον τάφο μοναδικό είναι οι πολλές πέτρινες σαρκοφάγοι μέσα. Η κύρια βρίσκεται στον τεράστιο ταφικό θάλαμο, μια αίθουσα με θολωτή οροφή. Στους τοίχους υπάρχουν διάφορες ενδιαφέρουσες απεικονίσεις της αρχαίας Αιγύπτου και μυθολογίας. Πολύ ζεστή και εδώ…



DSv23S_20241208_103954_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_104504_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_104622_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_104957_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_104254139.jpg



5) Μια στάση για ξεκούραση, πίνουμε καφέ σε ένα από τους λίγους διαθέσιμους χώρους με την παρέα σπουργιτιών.


PXL_20241208_110052620.jpg PXL_20241208_095628686.jpg



6) Seti I (40 ευρώ), είναι ο πιο ακριβός τάφος στην Κοιλάδα των Βασιλέων, ενώ θεωρείται και ο μακρύτερος και βαθύτερος. Πρόκειται για ένα αριστούργημα μήκους 137 μέτρων με πολύ καλά διατηρημένα ανάγλυφα στους περισσότερους από τους δέκα θαλάμους και στα πλαϊνά δωμάτια. Τα χρώματα στους τοίχους είναι μερικά από τα πιο ζωντανά στη νεκρόπολη και τα σκαλίσματα είναι υπέροχα.
Διαθέτει πολλά μεγάλα, εξαιρετικά διακοσμημένα περάσματα και δύο δωμάτια με πυλώνες. Καταλήγει στον τεράστιο ταφικό θάλαμο (με θολωτό ψηλό ταβάνι) που είναι στολισμένος με πολύχρωμες σκηνές στους τοίχους και μια αστρονομική σκηνή στην οροφή. Πολύ εντυπωσιακές εικόνες, αυτό έλειπε κιόλας με αυτά που πληρώσαμε για να τον επισκεφτούμε!




DSv23S_20241208_112008_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_112034_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_112235_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_112334_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_112645_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_112858_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_113036_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_113055_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_113141_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_113258_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_113421_lmc_8.4.PORTRAIT.jpg DSv23S_20241208_113511_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_113522_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_114044_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_114419_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_112228490.jpg PXL_20241208_112559829.jpg PXL_20241208_112812252.jpg PXL_20241208_112952443.jpg PXL_20241208_113033863.jpg PXL_20241208_113153633.PORTRAIT.jpg PXL_20241208_113203316.PORTRAIT.jpg PXL_20241208_113409715.PORTRAIT~4.jpg PXL_20241208_113452539.PORTRAIT.jpg PXL_20241208_113515945.PORTRAIT.jpg PXL_20241208_113530406.PORTRAIT.jpg PXL_20241208_113948508.jpg PXL_20241208_114117009.jpg PXL_20241208_114155030.jpg PXL_20241208_114224639.jpg PXL_20241208_114318294.jpg



Επιστρέφουμε στην έξοδο και ο οδηγός μας ανακουφίζεται που μας βλέπει επιτελούς μετά από 3,5 ώρες, συνεχίζουμε με τα επόμενα αξιοθέατα.



7) Hatshepsut
(8 ευρώ). Ο Ναός της Βασίλισσας έχει καταφέρει να κρατηθεί σχετικά ανέπαφος παρόλες τις φυσικές και ανθρώπινες καταστροφές και την ηλικία του. Το 1979 προστέθηκε στον κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, μαζί με άλλους αρχαίους θησαυρούς της Αίγυπτου. Το εσωτερικό του ναού ήταν σχετικά φτωχό, το κύριο χαρακτηριστικό για τους επισκέπτες είναι το εντυπωσιακό εξωτερικό του. Η αρχιτεκτονική του Ναού είναι μια απόδειξη των καλλιτεχνικών και μηχανικών δεξιοτήτων της εποχής του Νέου Βασιλείου. Ανεβαίνεις την ράμπα και θαυμάζεις την θέα, ο ήλιος καίει και ο κόσμος στριμώχνεται μαζί σου.



DSv23S_20241208_122526_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_122639_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_122851_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_122918_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_123151_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_124209_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_124239_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_122153977.jpg PXL_20241208_123141435.jpg PXL_20241208_123234813.jpg PXL_20241208_124010291.jpg PXL_20241208_124308354.jpg PXL_20241208_125048897.jpg



Επιστρέφουμε στο αυτοκίνητο και πολύ γρήγορα βρισκόμαστε στα επόμενα μέρη που ζητάμε να επισκεφτούμε…

8) Sennutem – Ο ναός των τεχνιτών (Artisans), ανήκε σε έναν τεχνίτη που διακοσμούσε τάφους στην Κοιλάδα των Βασιλέων και των Βασιλισσών. Πρόκειται για έναν τάφο με πολλά χρώματα στα μικρά δωμάτια του. Ένας φύλακας κολλάει πάνω μας, ζητάει λεφτά, θέλει να μας βγάλει φωτογραφίες, τουλάχιστον ένα στύλο για τα παιδιά μου, ενώ είναι 60αρης… Στο τέλος μουτρώνει και μας λέει να μην αγγίξουμε τίποτα εκεί μέσα.



PXL_20241208_131320184.jpg PXL_20241208_131341534.jpg PXL_20241208_131441843.jpg PXL_20241208_131651499.jpg PXL_20241208_131704434.jpg PXL_20241208_131755162.jpg PXL_20241208_131928085.jpg



9) Tomb of the workers- Μοιάζει με μια απλοποιημένη εκδοχή των τάφων στην Κοιλάδα των Βασιλέων και είναι διακοσμημένος σε ένα ασυνήθιστο μονόχρωμο στυλ. Τα σχεδία βασίζονται περισσότερο σε εικόνες (παρά σε κείμενο) για να παραπέμπουν στα βιβλία των νεκρών. Απλός και λιτός ο ναός αυτός, οι σκλάβοι δεν ήθελαν φυσικά να ξεπεράσουν σε καμία περίπτωση αυτόν κάποιου Φαραώ.



DSv23S_20241208_132058_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_132431_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_132000907.jpg PXL_20241208_132220397.jpg PXL_20241208_132323566.jpg PXL_20241208_132449169.jpg PXL_20241208_132518379.jpg PXL_20241208_132602631.jpg PXL_20241208_132652439.jpg



10) Deir el-Medina (4 ευρώ), ήταν ένα χωριό της αρχαίας Αιγύπτου στο οποίο διέμεναν τεχνίτες και εργάτες που εργάζονταν στους τάφους στην κοντινή Κοιλάδα των Βασιλέων. Αυτή η κοινότητα ήταν απομονωμένη και προσβάσιμη μόνο μέσω στενών μονοπατιών για την προστασία των μυστικών των τάφων. Είναι ένας μοναδικός αρχαιολογικός χώρος που προσφέρει μια ματιά στο παρελθόν, από τα καλοδιατηρημένα σπίτια μέχρι τους περίτεχνα διακοσμημένους τάφους. Περπατήστε την μικρή απόσταση μεταξύ των ερειπίων του χωριού. Ο χαμογελαστός φύλακας σηκώνεται μόλις μας αντιλαμβάνεται, από που είστε, να σας βάλω ένα τσάι, θέλει να μας δείξει κάτι το ιδιαίτερο. Άσε, τα έχουμε δει! Τελικά επιστρέφει μουτρωμένος που δεν κατάφερε κάτι ούτε αυτός. Κάπου υπάρχουν και Ελληνικές επιγραφές!



DSv23S_20241208_133509_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_133559_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_133731_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_133844_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_134029_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_134054_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_133044340.jpg PXL_20241208_133307107.jpg PXL_20241208_133329800.jpg PXL_20241208_133530063.jpg PXL_20241208_133617615.jpg PXL_20241208_133701001.jpg PXL_20241208_133740317.jpg PXL_20241208_133858886.jpg PXL_20241208_134044062.jpg PXL_20241208_134106079.jpg PXL_20241208_134233728.jpg PXL_20241208_134310610.jpg



Μπαίνουμε ακόμα μια φορά στο ταξί μας και θα επιστρέψουμε από τον ίδιο δρόμο για το τελευταίο αξιοθέατο με αρχαιολογικό ενδιαφέρον της ημέρας.


11) Memnon colossus (δωρεάν). Δεν έχουν απομείνει πολλά να δούμε, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τους περισσότερους επισκέπτες στο Λούξορ να κάνουν μια γρήγορη στάση εδώ. Σεισμοί, λεηλασίες και ο ίδιος ο χρόνος έχουν αφήσει και εδώ τα σημάδια τους. Τα θρυμματισμένα αγάλματα που βλέπετε σήμερα δεν είναι τίποτα σε σύγκριση με το παρελθόν τους, όταν κατασκευάστηκαν είχαν βαφτεί με έντονα χρώματα! Οι διάσημοι Κολοσσοί του Μέμνωνα είναι δυο πέτρινα αγάλματα (ύψους 18 μέτρων) του Φαραώ Amenhotep III. Στο γόνατο του ενός αγάλματος μπορούμε να διαβάσουμε και πάλι Ελληνικά.



DSv23S_20241208_140443_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_140544_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_140416833.jpg PXL_20241208_140433614.jpg PXL_20241208_140710875.jpg



Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας, ευχαριστημένοι από την σημερινή μέρα. Πίνουμε από δυο απολαυστικούς φρέσκους χυμούς φρούτων και τσάι καρκαντέ (ιβίσκος) παρέα με την όμορφη γάτα του χώρου.



DSv23S_20241208_152634_lmc_8.4.PORTRAIT.jpg PXL_20241208_163156235.jpg PXL_20241208_163223576.jpg PXL_20241208_163348988.jpg





Ήρθε η ώρα της δύσης και ένας υπάλληλος του ξενοδοχείου θα μας κάνει δωρεάν μια μικρή ξενάγηση γύρω από την ιδιοκτησία τους. Εργάτες δουλεύουν ακόμα στα χωράφια, ερωδιοί, λαχανικά, το φημισμένο φυτό τσάι ιβίσκου, δέντρα με φρούτα και μια πανέμορφη δύση θα κλείσουν μια γεμάτη και όμορφη μέρα.




PXL_20241208_163736177.jpg PXL_20241208_164700860.jpg PXL_20241208_164729047.jpg PXL_20241208_164832178.jpg PXL_20241208_165754992.jpg PXL_20241208_170302017.jpg



Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας όπου και αναζητούμε μια μπύρα. Ο φιλικός Mohammed (ιδιοκτήτης) μας λέει ότι θα στείλει κάποιον να αγοράσει ότι θέλουμε αλλά πρέπει να του δώσουμε χρήματα άμεσα (Δύο ευρώ η 500αρα μπύρα, φέρε τέσσερις να χούμε και για αύριο) καθώς δεν μπορεί να αγοράσει αλκοόλ με δικά του αφού είναι χαράμ (απαγορευμένο).
Δέκα λεπτά αργότερα έχουμε το υγρό χρυσάφι στα χέρια μας.

Πάνω στην συζήτηση μαζί του, ευτυχώς αποφασίζουμε να παραγγείλουμε φαγητό εκεί.
Χαλαρώνουμε στον κήπο μας μέχρι που θα βγούμε να πάρουμε νερά και να κάνουμε ακόμα μια μικρή βόλτα για να μας ανοίξει η όρεξη.
Την ίδια ώρα ακούγεται κάποιος ψάλτης, πρόκειται για ένα μνημόσυνο στο οποίο μαζεύονται οι γνωστοί του εκλιπόντος και είναι καλεσμένοι οι πάντες! Ακόμα και εμείς, περνάμε από μπροστά και κάποιοι μας καλούν εγκάρδια για φαγητό… Εμάς τους αμαρτωλούς, που πριν από λίγο πίναμε μπύρα!
Έχει πάει οχτώ η ώρα και μας απλώνουν τα πάντα πάνω στο τραπέζι, σαλάτες, πίτες, ψημένα λαχανικά, ρύζι μέχρι και μια μικρή σχάρα με τα κεμπάπ που ζήτησα. Τρομερό γεύμα με 7 ευρώ το άτομο αν θυμάμαι καλά, με διαφορά το καλύτερο στην χώρα. Ένα ζευγάρι Γάλλων φαίνονται να απολαμβάνουν και αυτοί το δείπνο τους! Θερμοκρασία 13 βαθμοί και η υγρασία εντονότατη.
Πέφτουμε γεμάτοι από εικόνες και φαγητό στο κρεβάτι μας! Βάζουμε ξυπνητήρι στις 4:30 καθώς έχουμε κανονίσει κάτι το ιδιαίτερο…




DSv23S_20241208_173644_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_192132905.jpg
 
Last edited:

saudade

Member
Μηνύματα
42
Likes
364
Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Β…

Τα ξημερώματα ακούω κάτι να ξεφυσάει πολύ δυνατά, τι στο κάλο; Σαν να βρίσκεται ένας γίγαντας έξω από το δωμάτιο και μυρίζει τον χώρο για να επιλέξει ποιον τουρίστα θα φάει σήμερα… Μετά από δυο λεπτά, το ξεφύσημα απομακρύνεται και σκέφτομαι ότι μάλλον δεν του άρεσε η οσμή μας και επέλεξε άλλους… Αποκοιμιέμαι άμεσα. Τελικά πρόκειται για αερόστατα που περνάνε σχεδόν πάνω από το κεφάλι μας.

Ξυπνάω μετά από έναν αναζωογονητικό ύπνο και απολαμβάνω τις απλές χαρές της ζωής (μια τουαλέτα στα πέντε μέτρα και ένα πολύ νόστιμο πρωινό). Αραβικές πίτες, Ful (το εθνικό πιάτο με φασόλια), ατομικές ομελέτες μέσα σε πήλινο μπολάκι που καίει και κρατάει ευχάριστα ζεστό το φαγητό. Φρέσκο τυρί, μελάσα, μαρμελάδες και ολόφρεσκα λαχανικά, ρόκα, μαϊντανό, κόλιανδρο τα οποία πραγματικά πριν από δυο λεπτά βρισκόντουσαν ακόμα πάνω στο φυτό. Αλήθεια απολαύσαμε το πρωινό μας εδώ!


View attachment 486438


Έχω μήνυμα στο WhatsApp από τον φιλικό σερβιτόρο στο Moon shadow, γράφει ότι έχει μια μεγάλη καταστροφή απροσδιόριστης φύσεως και ζητάει οικονομική βοήθεια. Το ίδιο μου είχε ζητήσει πριν από χρόνια ο πρίγκιπάς του Τζιμπουτί και είχα δώσει ότι έχω και δεν έχω. Κρίμα και τον είχαμε συμπαθήσει…


Παίρνουμε τους δρόμους με τουκ τουκ και χαλαρό παζάρι (ένα ευρώ) για το διώροφο πλοιάριο που σε πηγαίνει στην άλλη πλευρά (με 80 λεπτά του ευρώ). Εδώ το συντριπτικό ποσοστό είναι ντόπιοι οι οποίοι ζούνε την καθημερινότητα τους και το ενδιαφέρον ταξίδι διαρκεί περίπου δέκα λεπτά…
Στους χάρτες της google φαίνεται ότι θα μας αφήσει ακριβώς στην απέναντι πλευρά αλλά τελικά πηγαίνει περισσότερο από δυο χιλιόμετρα παραπέρα.

Θέλαμε να βρούμε έναν ταξιδιωτικό οδηγό (αλήθεια; ) και θα τον βρούμε. Ακόμα και αν είναι έκδοσεως του 1982.
Άμαξες και ταξί σταματάνε συνεχώς δίπλα μας για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Περπατάμε από την πλευρά της προβλήτας οπού δεν σε παρενοχλούν και τόσο. Η παραλιακή πλευρά είναι πολύ προσεγμένη και καθαρή, με τα δέντρα, τα ποταμόπλοια και το νερό θα μπορούσε και να είναι μια όμορφη ευρωπαϊκή πόλη τύπου Βουδαπέστης.

Τυχαίος τύπος στον δρόμο με ένα τεράστιο χαμόγελο.
-Hello again… How are you today?
- Where do you know us from?
- I know you from the kitchen.
- Και ποια κουζίνα είναι αυτή;
- Από το πλοίο…

Μάλιστα, οι απάτες είναι το δυνατό τους σημείο σίγουρα...
Απο εδώ ξεκινάνε ή καταλήγουν πάμπολλες κρουαζιέρες στον Νείλο. Μεγάλα ταξιδιωτικά πρακτορεία (όπως η TUI) διαφημίζουν τα ταξίδια τους.

Στο βιβλιοπωλείο Aboudi βρίσκουμε επιτελούς το πολυπόθητο ράφι με τους καταραμένους ταξιδιωτικούς οδηγούς. Ο νεότερος έχει τριπλάσια τιμή και αγοράζουμε έναν rough guide (μήπως λέγεται έτσι επειδή είναι δύσκολο να τον βρεις; ) του 2013, έτσι και αλλιώς τα αξιοθέατα δεν αλλάζουν θέση. Επιτέλους τελείωσε αυτό το μαρτύριο και με χαμόγελο προχωράμε για την συνέχεια!


Μια μεγάλη πλατεία σηματοδοτεί την αρχή του ναού του Luxor, πολύς κόσμος, πληρώνουμε την είσοδο των δέκα ευρώ και σταματάμε για έναν καφέ πριν την εξερεύνηση. Ξεναγοί θέλουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αλλά εμάς μας αρέσει η ανεξαρτησία μας.



View attachment 486441 View attachment 486442 View attachment 486443 View attachment 486444 View attachment 486445 View attachment 486446 View attachment 486447 View attachment 486448 View attachment 486449 View attachment 486450 View attachment 486451



Κάποια στιγμή ένας άντρας με ένα χαριτωμένο κοριτσάκι μιλάει στην Α, άντε πάλι τα ίδια σκέφτομαι. Τι θέλει να μας πουλήσει πάλι; Τελικά μας ρωτάει αν μπορεί να βγει φωτογραφία το κορίτσι του μαζί μας. Ακόμα και εδώ κάποιοι μας αναγνωρίζουν! Ο αδελφός της δεν χάνει την ευκαιρία και έρχεται και αυτός για το φωτοσόυτινγκ! Σε τριάντα δευτερόλεπτα εμφανίζεται ένα ολόκληρο σχολείο και με χαμόγελο ρωτάνε αν μπορούν και αυτοί να βγουν φωτογραφία μαζί μας… Πέντε βασανιστικά λεπτά αργότερα είμαστε επιτελούς ελεύθεροι να συνεχίσουμε την ξενάγηση μας. Αστείο ήταν…




View attachment 486452 View attachment 486453 View attachment 486454 View attachment 486455 View attachment 486456 View attachment 486457 View attachment 486458 View attachment 486459 View attachment 486460 View attachment 486461



Αφήνουμε τον Καρνάκ και επιλέγουμε τον πεζόδρομο ανάμεσα στους δυο ναούς.
Πολύ ζέστη με τον μεσημεριανό ήλιο να χτυπάει κατακούτελα και ξεκινάμε το περπάτημα από τον πεζόδρομο και την λεωφόρο sphinx. Θα περάσουμε μπροστά από τα περίπου 150 εναπομείναντα πλάσματα που μας περίμεναν ακούνητα εδώ και αιώνες! Βρισκόμαστε μονοί μας για αυτά τα σχεδόν τρία χιλιόμετρα απόστασης (θα πρότεινα ταξί).



View attachment 486462 View attachment 486463 View attachment 486466 View attachment 486467



Φτάνουμε επιτελούς στον ναό του Καρνάκ (είσοδο 12 ευρώ) ο οποίος λέγεται ότι φιλοξενεί ένα από τα σημαντικότερα θρησκευτικά μνημεία της Αιγύπτου. Είναι ένα εκτεταμένο συγκρότημα αγαλμάτων και στήλων αφιερωμένο στον Αμούν-Ρα, τον θεό ήλιο.
Όμορφος ναός αλλά λίγο η ζέστη, λίγο ο πολύς κόσμος και περισσότερο το ότι έχουμε ήδη δει πολλά (και με πολύ λιγότερο κόσμο) δεν με εντυπωσίασε όσο φανταζόμουν.

Ακόμα ένας φύλακας μας πλησιάζει και σιγοψυθιρίζει τάχα μου ότι θα μας πάει σε μυστικό μέρος, συνήθως απαντούσαμε ότι δεν μας ενδιαφέρει και φεύγαμε. Μια φορά όμως πρέπει να δούμε τι υπάρχει και πίσω από την κουρτίνα, έτσι για την εμπειρία. Μας πάει κάπου παραδίπλα, κάνει νόημα και καλά να μην πούμε τίποτα σε κανέναν. Ανοίγει μια κλειστή πύλη και μπαίνουμε σε έναν χώρο που δεν είναι ιδιαίτερος σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα που έχουμε δει μέχρι τώρα. Εν τέλη, ζήσαμε και το κάναμε και αυτό, πληρώσαμε 100 λίρες (δυο ευρώ) και το έπαιζε και δύσκολος, ο κόπος μου ήταν μεγάλος, έχω να πληρώσω και την εφορία, έχω 32 παιδιά κτλ.


View attachment 486468 View attachment 486469 View attachment 486470 View attachment 486471 View attachment 486472 View attachment 486473 View attachment 486474 View attachment 486475 View attachment 486476 View attachment 486477 View attachment 486478 View attachment 486479 View attachment 486480



Έρχεται η ώρα της καθιερωμένης πια τουαλέτας σε αυτή την ιστορία. Ένας τύπος μου λέει με ύφος ότι η είσοδος είναι 20 λίρες, υποψιάζομαι ότι πάει να μου την φέρει και του ζητάω το εισιτήριο. Μου λέει προχώρα και του απαντάω this is no good…
Στο τέλος κάτι μου ευχήθηκε, κάτι του είπα και εγώ. Μπαίνω μέσα και αλήθεια σκέφτηκα να του κατουρήσω τον μισό χώρο (και έχω μπόλικο απο δάυτο) αλλά συγκρατήθηκα, στην έξοδο μου λέει take your ticket my friend. Τον αγνοώ αλλά η σκέψη μου χαλάει τα επόμενα είκοσι λεπτά.




View attachment 486481 View attachment 486482 View attachment 486483 View attachment 486484 View attachment 486487 View attachment 486488 View attachment 486489 View attachment 486490 View attachment 486491 View attachment 486492 View attachment 486493 View attachment 486494 View attachment 486495



Βγαίνοντας πάμε για έναν καφέ και σύντομα παίρνουμε ένα παμπάλαιο ταξί νεκροφόρα με γρήγορο παζάρι. Εύκολο είναι τελικά, να έχετε πάντα μια ιδέα του πόσο κοστίζει κάτι και δεν ανεβαίνετε πχ πάνω από το 10% του ποσού. Συνήθως το επιτυγχάνεται άμεσα.
Φαίνεται ότι οι Αιγύπτιοι δεν προφέρουν το π, άρα τις παρακάτω λέξεις τις λένε έτσι. Bassion fruit, botatoes, Balestine, το βρήκαμε χαριτωμένα αστείο.
Γρήγορα βρισκόμαστε στην είσοδο του παζαριού οπού και θα περάσουμε λίγο χρόνο. Τα hello madam, mister one dollar, hello my friend, where are from συνεχίζονται με καταιγιστικούς ρυθμούς.
Επιστρέφουμε μέχρι την προβλήτα περνώντας μπροστά από τον σταθμό των τραίνων και μέσα απο το χάος του κέντρου. Ισα που προλαβαίνουμε το πλοίο (έχει πολύ συχνά).



View attachment 486496 View attachment 486497



Επιστρέφουμε στην πλευρά μας και περπατάμε παραλιακά χαζεύοντας το τοπίο. Ο ήλιος δύει και πολλοί ιδιοκτήτες Φελούκας μας προσεγγίζουν για μια βόλτα. Θα συνεχίσουμε και πάμε να ρίξουμε μια ματιά στα διαθέσιμα εστιατόρια. Αποφασίζουμε ότι το τελευταίο (σιγά μην ήταν το πρώτο) έχει έναν μικρό κήπο που μας ταιριάζει. Θα ζητήσουμε μπύρα αλλά απαντάει ότι δεν έχει σήμερα, στην ερώτηση μας για κρασί η επιλογή είναι ένα (και μοναδικό) των δέκα ευρώ (πάνε τα λεφτάκια μου).

Καθόμαστε λοιπόν στο Nile rose, η ηρεμία κάτω από τα δέντρα, η πολύ όμορφη θεά του Νείλου που βρίσκεται κυριολεκτικά στα πόδια μας. Η γάτα που αποφασίζει ότι μας συμπαθεί και θα μείνει μαζί μας όλο το βράδυ, μας φέρνει ένα ποντίκι για δώρο!
Θα φάμε σχετικά νωρίς στον ίδιο χώρο, ένα τίμιο γεύμα με κόστος περίπου 30 ευρώ συνολικά...
Μονή παραφωνία της βραδιάς, ο μουεζίνης που για μια ώρα φωνάζει σαν να απευθύνεται ο γιος του Χίτλερ σε αυτόν του Μουσολίνι... Πραγματικά…



View attachment 486498 View attachment 486499 View attachment 486500 View attachment 486501



Ξανά τουκ τουκ με 50 λίρες, τώρα πια έμαθα το “τόσα πληρώνω κάθε μέρα”, οκ φίλε μου.
Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας και πάλι οι ιδιοκτήτες κάθονται τριγύρω από την φωτιά και ζεσταίνονται καπνίζοντας ναργιλέ. Αύριο έχουμε μεγάλη μέρα!

Κάναμε την ίδια διαδρομή από Ασουαν για Λουξορ με ταξί κι εμείς το Νοέμβριο που πέρασε και πληρώσαμε 33 ευρώ συνολικά για 3 άτομα. Χρεώνουν όσο θέλουν κάθε φορά.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.816
Μηνύματα
914.453
Μέλη
39.554
Νεότερο μέλος
itravelgr

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom