delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.196
14 Ιανουαρίου (2015)
Βόρεια Κορέα – Σαουδική Αραβία (Μελβούρνη)
Τρίτο παιχνίδι τού Ασιατικού Κυπέλλου 2015 σε έξι μέρες, τρίτο – και τελευταίο, μέχρι σήμερα – για μένα στη Μελβούρνη. Εφτά μήνες νωρίτερα, στη Βραζιλία, με είχα... ξεζουμίσει, περνώντας πάμπολλα βράδια σε λεωφορεία (σε μία περίπτωση ακόμα και δύο συνεχόμενα, κάτι που μου υποσχέθηκα τότε να μην επαναλάβω ΠΟΤΕ, αλλά το καλοκαίρι τού 2016 στη Γαλλία όχι μόνο “πάτσισα” τα δύο βράδια, αλλά έκανα και – ανόητο - “ρεκόρ” με τρία), άπληστος να πάω σε όσα παιχνίδια περισσότερα εκείνου του Μουντιάλ μπορούσα. Υπήρξαν μάλιστα κάποια πρωινά που λεωφορείο έφθασε στον προορισμό μας, και χρειάστηκα μερικά δευτερόλεπτα – μέσα στη ζάλη μου – για να συνειδητοποιήσω σε ποια πόλη μόλις είχα φθάσει, για πού είχα πάρει λεωφορείο το προηγούμενο βράδυ.
Στην Αυστραλία αποφάσισα να υιοθετήσω εντελώς διαφορετική... προσέγγιση, να το πάρω πολύ-πολύ-πολύ πιο χαλαρά. Πέντε πόλεις φιλοξένησαν παιχνίδια, η Μελβούρνη, το Σίδνεϊ, το Μπρίσμπεϊν (έτσι το γράφει στα Ελληνικά στη Wikipedia, οπότε παρά τις... ενστάσεις μου, έτσι θα το γράφω κι εγώ), το Νιούκασλ (λίγο βόρεια του Σίδνεϊ), και η Καμπέρα (ξανά, χρησιμοποιώ τη λέξη που βλέπω στη Wikipedia, στα Ελληνικά). Σύντομα αποφάσισα να “θυσιάσω” την Καμπέρα, είδα όμως ότι ήταν απόλυτα doable να δω μέχρι και δέκα παιχνίδια στις τέσσερις άλλες πόλεις, χωρίς να... γίνω χίλια κομμάτια. Για την ώρα, αρκούμαι να γράψω ότι μετά από δύο βδομάδες στη Μελβούρνη (είχα φθάσει παραμονές Πρωτοχρονιάς), μετά από το Βόρεια Κορέα – Σαουδική Αραβία πέταξα για Μπρίσμπεϊν, για άλλα τρία ματς.
Δεν είμαι... “Βόρεια Κορέα από μικρός”, όμως στο συγκεκριμένο παιχνίδι ήθελα να νικήσουν, επειδή αν το έκαναν, υπήρχε περίπτωση να παίξουν με τη Νότια Κορέα στα προημιτελικά, προοπτική που μου φαινόταν πολύ ενδιαφέρουσα. Οι Κορεάτες ναι μεν προηγήθηκαν, αλλά ήταν προφανές ότι οι Σαουδάραβες ήταν... μια κατηγορία ανώτεροι. Τελικό σκορ, 1-4(!). Παρεμπιπτόντως, το γκολ των Κορεατών ήταν το πρώτο τους σε τελικά Ασιατικού Κυπέλλου σε 23 χρόνια(!), από το 1992 είχαν να βάλουν γκολ σε τελικά.
Όσο για την ατμόσφαιρα στο γήπεδο, ο κόσμος ήταν πολύ λιγότερος από εκείνον στα δύο προηγούμενα παιχνίδια στη Μελβούρνη, πούλησαν 12-13 χιλιάδες εισιτήρια, οι Σαουδάραβες δεν μου έκαναν εντύπωση (καμία σχέση με τους Ιρανο-Αυστραλούς, δηλαδή), όμως το παιχνίδι είχε... ψωμί (από άποψη people-watching) στην κερκίδα των Κορεατών. Το πρώτο που μου έκανε εντύπωση πριν ακόμα μπω στο γήπεδο, αλλά κυρίως όταν ζούμαρα με την κάμερα από τη θέση μου στα δημοσιογραφικά, ήταν ότι υπήρχαν αρκετοί Νοτιοκορεάτες για να υποστηρίξουν τους Βορειοκορεάτες. Το ότι ήταν Νοτιοκορεάτες το έβγαλα σαν συμπέρασμα από το ότι φορούσαν φανέλες νοτιοκορεάτικων συλλόγων, της FC Seoul για παράδειγμα.
Κάτι άλλο που μου έκανε εντύπωση, ήταν ότι τις μεγαλύτερες σημαίες τής Βόρειας Κορέας τις κρατούσαν (όπως φαίνεται στη φωτογραφία) άτομα που... φυσιογνωμικά, μόνο Κορεάτες δεν τους έλεγες. “Κανονικά” έπρεπε να το είχα ψάξει, να τους είχα πλησιάσει, να είχα ρωτήσει τι και πώς, αλλά... δεν. Λόγω χαρακτήρα(...), με την απορία έμεινα.
Κλείνοντας – μπορεί και για πάντα, μια και δύσκολα με βλέπω να ξαναπηγαίνω στην Αυστραλία – το κεφάλαιο “βλέποντας ποδόσφαιρο στη Μελβούρνη”, θέλω να προσθέσω ότι σημαντικό ρόλο στο να χαρώ τα παιχνίδια όσο τα χάρηκα, έπαιξε και το ίδιο το γήπεδο. Το AAMI Park (η εταιρεία AAMI δεν ήταν μεταξύ των χορηγών τής διοργάνωσης το 2015, οπότε εκείνες τις εβδομάδες χρησιμοποιήθηκε το όνομα Melbourne Rectangular Stadium, όπως το έλεγαν δηλαδή τον καιρό που ήταν ακόμα υπό κατασκευή, πριν φθάσουν σε συμφωνία με εταιρεία για το όνομα) δεν είναι ούτε... “τρύπα” ούτε αχανές, στους αγώνες τού Ασιατικού Κυπέλλου μπορούσε να έχει μέχρι 30.000 θεατές, εξωτερικά, αρχιτεκτονικά, είναι... ιδιάζον, κι εσωτερικά το αισθάνθηκα πολύ... cozy, με εξαιρετικές γωνίες θέασης, αφού δεν έχει στίβο, και σαν θεατής είσαι λίγα μέτρα από τον αγωνιστικό χώρο.
Το σημαντικότερο όμως για μένα ήταν/είναι η τοποθεσία του, λίγα βήματα νοτιοανατολικά από την CBD (Central Business District), ουσιαστικά κέντρο-καράκεντρο, ΚΑΙ, δίπλα στον Yarra, τον ποταμό. Με... κρυώνουν γήπεδα που βρίσκονται στη μέση τού πουθενά, ειδικά ο συνδυασμός “μεγάλη απόσταση από το κέντρο + προβληματική μετάβαση με ΜΜΜ” είναι η... χειρότερή μου, όμως η Μελβούρνη, η οποία είναι αδιαμφισβήτητα η Πρωτεύουσα των σπορ στην Αυστραλία, δείχνει σε άλλες μεγαλουπόλεις πώς γίνεται να έχεις top-class εγκαταστάσεις σε ελάχιστη απόσταση από το κέντρο, κι όχι διασκορπισμένες... τέρμα Θεού, στα... απώτερα τέσσερα σημεία τού ορίζοντα.
Έξω από τη βόρεια κερκίδα τού AAMI Park, περνάς στην απέναντι πλευρά τού δρόμου, κι είσαι ήδη στις εγκαταστάσεις όπου διεξάγεται κάθε χρόνο το Australian Open (τένις). Περνάς μια πεζογέφυρα πάνω από γραμμές τρένων, κι είσαι στο “θηρίο” MCG (ΝΑΟΣ τού κρίκετ και του αυστραλέζικου ποδοσφαίρου, στο οποίο αναφέρθηκα σε προηγούμενο ποστ). Αυτά, ΑΚΡΙΒΩΣ νοτιοανατολικά τής CBD. ΑΚΡΙΒΩΣ δυτικά της, στα Docklands, υπάρχει άλλο μεγάλο γήπεδο, του οποίου μάλιστα η οροφή ανοιγοκλείνει (είδα αγώνα AFL – αυστραλέζικο ποδόσφαιρο – εκεί το 2004). Μέχρι και αγώνας Φόρμουλα 1 φιλοξενείται στη Μελβούρνη κάθε χρόνο, στο Albert Park, στο οποίο αν είσαι στο κέντρο τής Μελβούρνης, μπορείς άνετα να περπατήσεις.
Της πόλης τής βγάζω το καπέλο σε αυτόν – και όχι μόνο – τον τομέα. Δεν ξέρω τι γνώμη θα είχα αν έμενα μόνιμα εκεί, σε περιοχή μακριά από το κέντρο, όμως σαν απλός επισκέπτης και λάτρης των σπορ, όχι μόνο τού ποδοσφαίρου, στα μάτια μου η Μελβούρνη φαντάζει παράδεισος, και το πού βρίσκονται όλες αυτές οι εγκαταστάσεις παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό.
Επόμενο “κεφάλαιο” μεθαύριο, με Ιράκ – Ιαπωνία από “Μπρίσμπαν”.
Βόρεια Κορέα – Σαουδική Αραβία (Μελβούρνη)
Τρίτο παιχνίδι τού Ασιατικού Κυπέλλου 2015 σε έξι μέρες, τρίτο – και τελευταίο, μέχρι σήμερα – για μένα στη Μελβούρνη. Εφτά μήνες νωρίτερα, στη Βραζιλία, με είχα... ξεζουμίσει, περνώντας πάμπολλα βράδια σε λεωφορεία (σε μία περίπτωση ακόμα και δύο συνεχόμενα, κάτι που μου υποσχέθηκα τότε να μην επαναλάβω ΠΟΤΕ, αλλά το καλοκαίρι τού 2016 στη Γαλλία όχι μόνο “πάτσισα” τα δύο βράδια, αλλά έκανα και – ανόητο - “ρεκόρ” με τρία), άπληστος να πάω σε όσα παιχνίδια περισσότερα εκείνου του Μουντιάλ μπορούσα. Υπήρξαν μάλιστα κάποια πρωινά που λεωφορείο έφθασε στον προορισμό μας, και χρειάστηκα μερικά δευτερόλεπτα – μέσα στη ζάλη μου – για να συνειδητοποιήσω σε ποια πόλη μόλις είχα φθάσει, για πού είχα πάρει λεωφορείο το προηγούμενο βράδυ.
Σαουδαραβικοί πανηγυρισμοί για ένα από τα γκολ τους στο δεύτερο ημίχρονο, μέρος τού οποίου είδα όχι από τη θέση μου στα δημοσιογραφικά, αλλά από την κερκίδα που είχε αρκετούς που υποστήριζαν Σαουδική Αραβία
Στην Αυστραλία αποφάσισα να υιοθετήσω εντελώς διαφορετική... προσέγγιση, να το πάρω πολύ-πολύ-πολύ πιο χαλαρά. Πέντε πόλεις φιλοξένησαν παιχνίδια, η Μελβούρνη, το Σίδνεϊ, το Μπρίσμπεϊν (έτσι το γράφει στα Ελληνικά στη Wikipedia, οπότε παρά τις... ενστάσεις μου, έτσι θα το γράφω κι εγώ), το Νιούκασλ (λίγο βόρεια του Σίδνεϊ), και η Καμπέρα (ξανά, χρησιμοποιώ τη λέξη που βλέπω στη Wikipedia, στα Ελληνικά). Σύντομα αποφάσισα να “θυσιάσω” την Καμπέρα, είδα όμως ότι ήταν απόλυτα doable να δω μέχρι και δέκα παιχνίδια στις τέσσερις άλλες πόλεις, χωρίς να... γίνω χίλια κομμάτια. Για την ώρα, αρκούμαι να γράψω ότι μετά από δύο βδομάδες στη Μελβούρνη (είχα φθάσει παραμονές Πρωτοχρονιάς), μετά από το Βόρεια Κορέα – Σαουδική Αραβία πέταξα για Μπρίσμπεϊν, για άλλα τρία ματς.
Οι Βορειοκορεάτες μόλις έχουν ανοίξει το σκορ, με το πρώτο γκολ τους σε τελικά Ασιατικού Κυπέλλου σε 23 χρόνια(!)
Δεν είμαι... “Βόρεια Κορέα από μικρός”, όμως στο συγκεκριμένο παιχνίδι ήθελα να νικήσουν, επειδή αν το έκαναν, υπήρχε περίπτωση να παίξουν με τη Νότια Κορέα στα προημιτελικά, προοπτική που μου φαινόταν πολύ ενδιαφέρουσα. Οι Κορεάτες ναι μεν προηγήθηκαν, αλλά ήταν προφανές ότι οι Σαουδάραβες ήταν... μια κατηγορία ανώτεροι. Τελικό σκορ, 1-4(!). Παρεμπιπτόντως, το γκολ των Κορεατών ήταν το πρώτο τους σε τελικά Ασιατικού Κυπέλλου σε 23 χρόνια(!), από το 1992 είχαν να βάλουν γκολ σε τελικά.
Βιντεάκι μου με ένα από τα πιο... “κουφά” γκολ (τέταρτο της Σαουδικής Αραβίας) μετά από χαμένο πέναλτι που έχω δει στη ζωή μου. Απόκρουση τερματοφύλακα, δοκάρι, απέναντι δοκάρι(!), προβολή πάνω στη γραμμή, γκολ
Όσο για την ατμόσφαιρα στο γήπεδο, ο κόσμος ήταν πολύ λιγότερος από εκείνον στα δύο προηγούμενα παιχνίδια στη Μελβούρνη, πούλησαν 12-13 χιλιάδες εισιτήρια, οι Σαουδάραβες δεν μου έκαναν εντύπωση (καμία σχέση με τους Ιρανο-Αυστραλούς, δηλαδή), όμως το παιχνίδι είχε... ψωμί (από άποψη people-watching) στην κερκίδα των Κορεατών. Το πρώτο που μου έκανε εντύπωση πριν ακόμα μπω στο γήπεδο, αλλά κυρίως όταν ζούμαρα με την κάμερα από τη θέση μου στα δημοσιογραφικά, ήταν ότι υπήρχαν αρκετοί Νοτιοκορεάτες για να υποστηρίξουν τους Βορειοκορεάτες. Το ότι ήταν Νοτιοκορεάτες το έβγαλα σαν συμπέρασμα από το ότι φορούσαν φανέλες νοτιοκορεάτικων συλλόγων, της FC Seoul για παράδειγμα.
Προσέξτε τι κόσμος κρατάει τις μεγαλύτερες σημαίες
Κάτι άλλο που μου έκανε εντύπωση, ήταν ότι τις μεγαλύτερες σημαίες τής Βόρειας Κορέας τις κρατούσαν (όπως φαίνεται στη φωτογραφία) άτομα που... φυσιογνωμικά, μόνο Κορεάτες δεν τους έλεγες. “Κανονικά” έπρεπε να το είχα ψάξει, να τους είχα πλησιάσει, να είχα ρωτήσει τι και πώς, αλλά... δεν. Λόγω χαρακτήρα(...), με την απορία έμεινα.
Το “Ορθογώνιο Στάδιο Μελβούρνης” όπως φαίνεται από ένα σημείο δίπλα στον ποταμό Yarra, προσεγγίζοντάς το από νοτιοανατολικά
Κλείνοντας – μπορεί και για πάντα, μια και δύσκολα με βλέπω να ξαναπηγαίνω στην Αυστραλία – το κεφάλαιο “βλέποντας ποδόσφαιρο στη Μελβούρνη”, θέλω να προσθέσω ότι σημαντικό ρόλο στο να χαρώ τα παιχνίδια όσο τα χάρηκα, έπαιξε και το ίδιο το γήπεδο. Το AAMI Park (η εταιρεία AAMI δεν ήταν μεταξύ των χορηγών τής διοργάνωσης το 2015, οπότε εκείνες τις εβδομάδες χρησιμοποιήθηκε το όνομα Melbourne Rectangular Stadium, όπως το έλεγαν δηλαδή τον καιρό που ήταν ακόμα υπό κατασκευή, πριν φθάσουν σε συμφωνία με εταιρεία για το όνομα) δεν είναι ούτε... “τρύπα” ούτε αχανές, στους αγώνες τού Ασιατικού Κυπέλλου μπορούσε να έχει μέχρι 30.000 θεατές, εξωτερικά, αρχιτεκτονικά, είναι... ιδιάζον, κι εσωτερικά το αισθάνθηκα πολύ... cozy, με εξαιρετικές γωνίες θέασης, αφού δεν έχει στίβο, και σαν θεατής είσαι λίγα μέτρα από τον αγωνιστικό χώρο.
Το σημαντικότερο όμως για μένα ήταν/είναι η τοποθεσία του, λίγα βήματα νοτιοανατολικά από την CBD (Central Business District), ουσιαστικά κέντρο-καράκεντρο, ΚΑΙ, δίπλα στον Yarra, τον ποταμό. Με... κρυώνουν γήπεδα που βρίσκονται στη μέση τού πουθενά, ειδικά ο συνδυασμός “μεγάλη απόσταση από το κέντρο + προβληματική μετάβαση με ΜΜΜ” είναι η... χειρότερή μου, όμως η Μελβούρνη, η οποία είναι αδιαμφισβήτητα η Πρωτεύουσα των σπορ στην Αυστραλία, δείχνει σε άλλες μεγαλουπόλεις πώς γίνεται να έχεις top-class εγκαταστάσεις σε ελάχιστη απόσταση από το κέντρο, κι όχι διασκορπισμένες... τέρμα Θεού, στα... απώτερα τέσσερα σημεία τού ορίζοντα.
Έξω από τη βόρεια κερκίδα τού AAMI Park, περνάς στην απέναντι πλευρά τού δρόμου, κι είσαι ήδη στις εγκαταστάσεις όπου διεξάγεται κάθε χρόνο το Australian Open (τένις). Περνάς μια πεζογέφυρα πάνω από γραμμές τρένων, κι είσαι στο “θηρίο” MCG (ΝΑΟΣ τού κρίκετ και του αυστραλέζικου ποδοσφαίρου, στο οποίο αναφέρθηκα σε προηγούμενο ποστ). Αυτά, ΑΚΡΙΒΩΣ νοτιοανατολικά τής CBD. ΑΚΡΙΒΩΣ δυτικά της, στα Docklands, υπάρχει άλλο μεγάλο γήπεδο, του οποίου μάλιστα η οροφή ανοιγοκλείνει (είδα αγώνα AFL – αυστραλέζικο ποδόσφαιρο – εκεί το 2004). Μέχρι και αγώνας Φόρμουλα 1 φιλοξενείται στη Μελβούρνη κάθε χρόνο, στο Albert Park, στο οποίο αν είσαι στο κέντρο τής Μελβούρνης, μπορείς άνετα να περπατήσεις.
Της πόλης τής βγάζω το καπέλο σε αυτόν – και όχι μόνο – τον τομέα. Δεν ξέρω τι γνώμη θα είχα αν έμενα μόνιμα εκεί, σε περιοχή μακριά από το κέντρο, όμως σαν απλός επισκέπτης και λάτρης των σπορ, όχι μόνο τού ποδοσφαίρου, στα μάτια μου η Μελβούρνη φαντάζει παράδεισος, και το πού βρίσκονται όλες αυτές οι εγκαταστάσεις παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό.
Τα στιγμιότυπα του Βόρεια Κορέα – Σαουδική Αραβία, στο επίσημο κανάλι τής διοργάνωσης στο YouTube. Το “κουφό” χαμένο πέναλτι-γκολ είναι προς το τέλος
Επόμενο “κεφάλαιο” μεθαύριο, με Ιράκ – Ιαπωνία από “Μπρίσμπαν”.
Last edited: