nasos_traveler
Member
- Μηνύματα
- 255
- Likes
- 1.035
- Επόμενο Ταξίδι
- Περού-Σβάλμπαρτ
Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε μέσα Φεβρουαρίου .Κατά την δίκια μου άποψη και λόγω εμπειρίας, μπορώ να πω ότι καλύτερη εποχή για να επισκεφτεί κάποιος την Λισσαβόνα είναι τους ανοιξιάτικους μήνες ή τους φθινοπωρινούς διότι όπως μου είπαν οι ντόπιο το καλοκαίρι γίνετε χαμός από τουρίστες και σίγουρα η πολυκοσμία ασχημαίνει την εικόνα της πραγματικά πολύ όμορφης πόλης. Εγώ αν και πήγα Φεβρουάριο είχα καλό καιρό και πάλι πέτυχα ουρές σε διάφορα μνημεία. Φαντάζομαι το καλοκαίρι τι θα γίνετε...άλλα άς πάμε στο ταξίδι. Το εισιτήριο το είχα κλείσει 4 μήνες πριν με eagean γύρω στα 130 ευρω. Ξενοδοχείο βρήκα στο κέντρο για 3 βράδια γύρω στα 110 ευρω. Πολύ καλές τιμές μπορώ να πώ και αυτό λόγω Φεβρουαρίου- νεκρός τουριστικά μήνας .
1 μέρα
Μόλις προσγειώθηκα ,στο χόρο του αεροδρομίου έβγαλα και την Lisbon card με 40 ευρώ. Περιλαμβάνει για 3 μέρες δωρεάν μετακινήσεις και εισόδους σε σε μουσεία και μνημεία. Για 2 μέρες είναι στα 32 και για μία μέρα στα 19. Έγω έβγαλα την 3ήμερη. Αφού την πήρα πήγα στο μέτρο. Εκεί έχουν μπάρες και για κακή μου τύχη δεν πέρναγε η κάρτα όποτε έπρεπε να ξαναπάω από κει που την έβγαλα για να πάρω άλλη. Αν και αυτό το θεώρησα κακό οιωνό, ευτυχώς διαψεύστηκα ευχάριστα από ταξίδι και δεν είχα άλλες αναποδιές. Αφού έφθασα στο ξενοδοχείο έφυγα κατευθείαν για το free tour το οποίο το βρήκα από το trip advisor. Lisbon Chill-Out Free tour λέγετε και πραγματικά άξιζε τον κόπο για να πάρω μια πρώτη γεύση της πολης από ένα ντόπιο. Είχε διάρκεια 3 ώρες και γυρίσαμε το ιστορικό κέντρο,
περάσαμε απο την μονή του Carmo η οποία καταστράφηκε από τον σεισμό του 16 αιώνα,
κατεβήκαμε τον εμπορικό δρόμο praca de comercio, περιπλανηθήκαμε σε παλιές και λαϊκές γειτονίες να νιώσουμε τον παλμό της πόλης και πήραμε χρήσιμες πληροφορίες για την πόλη.
Πραγματικά άξιζε και με το παραπάνω το tour Μετά από αυτό επέστρεψα για ξεκούραση στο ξενοδοχείο και έκανα ξανά μια βραδινή βόλτα στην πόλη η οποία είχα μια απίστευτη γοητεία . Πήγα στον καθεδρικό της πόλης Santa Maria Maior de Lisboa ,
πέρασα απο το το ανσασερ και από άλλα διάφορα ιστορικά κτήρια τα οποία θα τα επισκευεμουν την μεθεπομένη διότι την επομένη είχα κλείσει tour για το παλάτι της Cindra.
2 μέρα
Για την 2 ημέρα είχα κλείσει να πάω στο ξακουστό παλάτι της Sintra το οποίο είναι παραέξω από την πόλη. Μπορεί κανείς να πάει και μόνος από τον σταθμό τον τρένων, αλλά εγώ προτίμησα να πάω οργανωμένα . Έκλεισα από Ελλάδα με το GO2LBON TOUR γύρω στα 60 εύρω. 8 το πρωί ήρθε ο οδηγός-ξεναγός και με πήρε από το σημείο συνάντησης Στο βανάκι ήμασταν 7 άτομα και ο οδηγός ήταν πολύ καλός και φιλικός. Ετσι ξεκινήσαμε για SINTRA. Πρώτη στάση στο παραθαλάσσιο ΕΣΤΟΡΙΛ για καφέ και για μια βόλτα στην πόλη.
Δεύτερη στάση στο Boca do Inferno ή Hell’s Mouth το οποίο βρίσκετε κοντά στο Κασκαις.
Η θάλασσα έχει σκάψει το βράχο και έχει δημιουργήσει ένα παραθαλάσσιο σπήλαιο. Ενδιαφέρον αλλά και πολύ καλό και το μπαλκόνι παρατήρησης που έχουν φτιάξει ώστε να μπορείς εύκολα να δεις το γεωλογικό φαινόμενο.
Επόμενη στάση το Cabo da Roca. Το δυτικότερο άκρο της Ευρωπαϊκής ηπείρου. Cabo da roca, επιβλητική περιοχή όπου δεσπόζει ο φάρος για τα πλοία που είναι στον αγριεμένο Ωκεανό. Επιβλητικά τα βράχια που είναι κατακόρυφα και συναντούν την αγριεμένη θάλασσα, ψηλά απότομα βράχια, ο απέραντος Ατλαντικός ωκεανός και η άγρια φύση που περιβάλει το σημείο, σου προκαλούν μια αίσθηση μοναδική ότι έφτασες στην άκρη της Ηπείρου μας. Ο επιβλητικός ήχος που δημιουργούν τα τεράστια κύματα πάνω στους βράχους και η μαγευτική θέα θα σας συναρπασουν. Έχει και έναν πολύ όμορφο φάρο που δυστυχώς δεν ήταν επισκέψιμος.
Επόμενη στάση Sintra λίγο πριν το ξακουστό παλάτι Πένα για βόλτα και φαί.
Τελευταία στάση το παλάτι Pena,
Μια από τις λίγες φορές που η πραγματικότητα είναι καλύτερη από τις φωτογραφίες. Τι υπέροχο μέρος, τα χρώματα, η αρχιτεκτονική, η θέα. Δεν έχω λόγια. Ένα μαγικό μέρος που σε κάνει να αισθάνεσαι σαν να ζεις σε παραμύθι. Εκπληκτικά χρώματα και αρχιτεκτονική, ιδανικό για πολλές φωτογραφίες. Πέτυχα και ομίχλη η οποία έδινε την αίσθηση ότι το παλάτι ήταν πάνω στα σύννεφα. Μη δώσετε χρήματα για να ανεβείτε την ανηφόρα των 6 λεπτών με το λεωφορειάκι, είναι σκέτη κοροϊδία. Ολόκληρη η Σιντρα είναι μαγική, μαγεμένη και σε μεταφέρει στον κόσμο των παραμυθιών και των πριγκιπισσών. Το παλάτι Pena είναι εξαιρετικό και χρειάζεσαι πολύ ώρα για να το γυρίσεις και να κάνει βόλτα στο κήπο. Συμβουλή: όχι σαββατοκυριακο. Έχει πολύ κόσμο και θα χάσετε την μαγεία. Αποφύγετε να το επισκεφτείτε Δευτέρα, γιατί όλα τα μουσεία στη Λισαβόνα είναι κλειστά με αποτέλεσμα όλοι οι τουρίστες να πηγαίνουν εκεί και να υπάρχουν τεράστιες ουρές αναμονής.
3 μέρα.
Την 3 και τελευταία ημέρα την αφιέρωσα στα τουριστικά αξιοθέατα της πόλης.
Για αρχή ξεκίνησα απο το ασανσέρ Santa Justa Lift. Το νεογοτθικό Ελαβαντόρ ντε Σάντα Ζούστα γνωστό και ως Ελεβαντόρ ντου Κάρμου χτίσθηκε στις αρχές του αιώνα από ένα μαθητή του Γ.Άιφελ. 32μέτρα ύψος .Το επισκέφθηκα 7:30 το πρωί γιατί ήταν η μόνη ώρα που δεν είχε ουρά . Μετά γίνετε πανικός μέχρι το βράδυ. Δεν μπορώ να φανταστώ τι θα γίνετε το καλοκαίρι. Στην οροφή μπορείς να βγάλεις πανοραμικές φωτό της πόλης . Η είσοδος είναι 5,5 ευρώ η οποία τιμή είναι εξωφρενική αλλά είναι δωρεάν με τη Lisboa Card. Θα πρότεινα να πάτε από γύρω πίσω από την εκκλησία όπου μπορείς να ανέβεις στην οροφή χωρίς να πληρώσετε και χωρίς να περιμένετε στην ουρά .Είναι σύμβολο της πόλη αυτό το παραδοσιακό ασανσέρ και συνιστάται ανεπιφύλακτα η επίσκεψή του και θα απολαύσετε την θέα από ψηλά. Το ασανσέρ μεταφέρει το μέγιστο 25 άτομα.
Μέτα είχε σειρά η αψίδα της πόλης Arco do Triunfo. Από τα νεότερα αξιοθέατα της Λισαβόνας άνοιξε για το κοινό για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2013. Και δώ μπήκα δωρεάν με την τουριστική κάρτα. Προσβάσιμο με ανελκυστήρα, οι επισκέπτες μπορούν να ανεβαίνουν στην κορυφή του μνημείου για να απολαύσουν την εκπληκτική θέα της πόλης που περιλαμβάνει τη δημόσια πλατεία Terreiro do Paço, τη συνοικία Baixa, τον Sé Cathedral, το κάστρο São Jorge και τον ποταμό Τάγο. Χτίστηκε για να τιμήσει την ανοικοδόμηση της πόλης μετά το σεισμό του 1755. Αρχικά σχεδιάστηκε ως καμπαναριό εκκλησίας και αργότερα μετασχηματίστηκε σε αψίδα. Έχει έξι κίονες (περίπου 11 μ) και κοσμείται με αγάλματα διαφόρων ιστορικών προσώπων. Στην κορυφή της υπάρχει το εθνόσημο της Πορτογαλίας, σχεδιάστηκε από Γάλλο γλύπτη Celestin Anatole Calmels, αντιπροσωπεύει την Δόξα της πόλης που είναι ντυμένη με ένα πέπλο κρατώντας δύο στεφάνιαΤα 4 αγάλματα που είναι όρθια αντιπροσωπεύουν 4 άτομα τους Alvares Pereira και Sebastião José de Carvalho e Melo, μαρκήσιος του Pombal στη δεξιά, και Vasco da Gama και Viriatus στα αριστερά. Τα δύο καθιστά αγάλματα αντιπροσωπεύουν τους ποταμούς Τάγου και Douro.
Εν συνεχεία πήρα το τράμ και πήγα στην περιοχή του Μπελεμ
Πάνω στην αποβάθρα του Μπελέμ δεσπόζει το τεράστιο γωνιώδες μνημείο, που κτίσθηκε το 1960 με την ευκαιρία των 500χρόνων από τον θάνατο του Ερρίκου του θαλασσοπόρου. Το μνημείο έχει ύψος 52 μέτρα και ανεγέρθηκε από το καθεστώς Σαλαζάρ στη μνήμη των ναυτικών ,όσων χρηματοδότησαν και όσων συμμετείχαν στην αλματώδη ανάπτυξη που έφερε η Εποχή των Ανακαλύψεων. Το μνημείο είναι σχεδιασμένο σε σχήμα καραβέλας με τον πορτογαλικό θυρεό στα πλάγια και το σπαθί του βασιλικού οίκου Αβίς , να υψώνεται πάνω από την είσοδο. Ο Ερρίκος ο Θαλασσοπόρος στέκει στην πλώρη με μία καραβέλα στο χέρι. Στις δύο πλευρές του μνημείου υπάρχουν πέτρινα αγάλματα των Πορτογάλων που συνδέονται με την εποχή των Ανακαλύψεων. Στη βόρεια πλευρά του μνημείου υπάρχει μία τεράστια πυξίδα που σχηματίζεται από το πλακόστρωτο, δώρο της Δημοκρατίας της Νότιας Αφρικής. Η εικόνα από μέσα επίσης φανταστική. Ποιό διαλεκτή θέση, στην εκβολή του ποταμού Τάγου στο αντάμωμα με τον Ατλαντικό ,δεν υπάρχει για το ανάλογο μνημείο.
Λίγο ποιό δίπλα είναι ο πύργος του Μπελέμ.
Δεδομένου ότι είναι ένα από τα εμβλήματα της πόλης δεν συζητείται να ταξιδέψει κάποιος στη Λισαβόνα και να μην έρθει εδώ, έστω και για βόλτα χωρίς να μπει. Το ίδιο το κτίριο μέσα δεν λέει πολλά πράγματα. Ένα μικρό καστράκι είναι, δεν έχει απολύτως τίποτε μέσα. Ωστόσο, η θέα από πάνω είναι πολύ όμορφη. Αν έχει πολύ ούρα δεν το συνιστώ να το επισκεφτείτε. Θα σπαταλήσετε πολύτιμο χρόνο.
Ο πύργος κτίσθηκε το 1515-21 από τον Εμμανουήλ Α σαν φρούριο. Ήταν η αφετηρία των θαλασσοπόρων που ξεκίνησαν να ανοίξουν νέους εμπορικούς δρόμους και συγχρόνως ένα στολίδι σε ρυθμό μανουελίνο που έγινε το σύμβολο της Πορτογαλίας κατά την εποχή της επέκτασή της. Η εξωτερική διακόσμηση, με τα ανάγλυφα σκοινιά, είναι εξαιρετική. Έχει μπαλκόνια με δικτυωτό πλέγμα, μαυριτανικά παρατηρητήρια και χαρακτηριστικούς προμαχώνες στο σχήμα ασπίδας. Το γοτθικό εσωτερικό του κάτω από την ταράτσα , που χρησιμοποιούνταν σαν αποθήκη όπλων και φυλακή, είναι λιτό. Αξίζει να δείτε επίσης την αναγεννησιακή περίστυλο στοά.
Επόμενη στάση είναι η Μονή των ΙερονυμιτώνJ eronimos Monaster. Ιδιαίτερα επιβλητικό μέρος, αξίζει μια επίσκεψη. Αλλά προετοιμαστείτε για πολύωρη αναμονή στην ουρά που αναλόγως με τις καιρικές συνθήκες μπορεί να είναι πρόβλημα. Γενικά αξίζει μια βόλτα, με τα πόδια, σε όλο αυτό το παραλιακό κομμάτι που να ξεκινά από τον πύργο Μπελέμ έως εδώ ή και αντίστροφα, διότι περνά και από το Μνημείο των Αποκαλύψεων. Η απόσταση δεν είναι τόσο μεγάλη (προφανώς με τα κατάλληλα παπούτσια) και είναι μια εξαιρετική βόλτα που συνδυάζει τρία από τα καλύτερα αξιοθέατα της Λισαβόνας. Ήμουν 11 το πρωί και η ουρά ήταν τεράστια και δεν μπήκα στον κόπο να μπω στο μοναστήρι. Στη δεξιά μεριά της ουράς ήταν η είσοδος της εκκλησίας στην οποία δεν υπήρχε μεγάλη ουρά και έτσι μπήκα άμεσα . Άξιζε τον κόπο. Φοβερά έργα τέχνης και επίσης ο τάφος του Βάσκο ντα Γκάμα!!
Μετά το μοναστήρι επέστρεψα πίσω στην πόλη και αφού έφαγα πήρα την ανηφόρα για την τελευταία μου επίσκεψη, στο Κάστρο Αγ. Γεωργίου Castelo de S. Jorge
Για να φτάσεις στο κάστρο με τα πόδια, θέλει αρκετό περπάτημα και πολύ ανηφόρα . Η είσοδος 8,50 ευρώ και το πάσο το τουριστικό δεν περνάει . Το θεωρώ ακριβό αλλά πληρώνεις την θέα που σου προσφέρει η οποία είναι μοναδική , το κάστρο είναι ένα συνηθισμένο κάστρο. Ιστορικά μετά την κατάληψη της Λισαβώνας από τους Μαυριτανούς το 1147,ο βασιλιάς Αλφόνσος Ερρίκος μετέτρεψε την ακρόπολη της σε κατοικία των βασιλέων. Το κάστρο χρησιμοποιήθηκε κατά καιρούς σαν θέατρο, φυλακή και αποθήκη όπλων. Με τον σεισμό του 1755 καταστράφηκαν οι προμαχώνες και αποκαταστάθηκαν το 1938 όταν ο Σαλαζάρ ξαναέκτισε τα μεσαιωνικά τείχη και πρόσθεσε κήπους και δένδρα. Η θέα όμως είναι το κάτι άλλο και μένεις άναυδος. Δεν το χάνει κανείς!!!
Εκεί είχε και ένα κιόσκι όπου μπορείς να πάρεις και να πείς κρασί στο χέρι. Η θέα μαζί με το κρασί ήταν εμπειρία ζωής. Ότι καλυτερο.
Επέστρεψα στο ξενοδοχείο για ξεκούραση και για μία τελευταία βραδινή βόλτα. .Απόλαυσα το κρασί μου σε ένα εστιατόριο -μπαρ που ήταν στην έξοδο του ανσασερ,( στην άνοδο) περπάτησα στα σοκάκια της πόλης και κάπου δω έλαβε τέλος το ταξίδι στην Λισσαβώνα.
Προσωπικά για μένα είναι το ποιό όμορφό ταξίδι που έχω κάνει.
3 μέρες δεν ήταν αρκετές. Θες τουλάχιστον 5 γεμάτες μέρες. Θα ήθελα να είχα πάει σε μουσεία και στην γέφυρα 25 de Abril Bridge όπου υπάρχει τεράστιο άγαλμα του Χριστού. Σίγουρα θα ξανά επιστρέψω και θα το συνδυάσω με το Πόρτο.
1 μέρα
Μόλις προσγειώθηκα ,στο χόρο του αεροδρομίου έβγαλα και την Lisbon card με 40 ευρώ. Περιλαμβάνει για 3 μέρες δωρεάν μετακινήσεις και εισόδους σε σε μουσεία και μνημεία. Για 2 μέρες είναι στα 32 και για μία μέρα στα 19. Έγω έβγαλα την 3ήμερη. Αφού την πήρα πήγα στο μέτρο. Εκεί έχουν μπάρες και για κακή μου τύχη δεν πέρναγε η κάρτα όποτε έπρεπε να ξαναπάω από κει που την έβγαλα για να πάρω άλλη. Αν και αυτό το θεώρησα κακό οιωνό, ευτυχώς διαψεύστηκα ευχάριστα από ταξίδι και δεν είχα άλλες αναποδιές. Αφού έφθασα στο ξενοδοχείο έφυγα κατευθείαν για το free tour το οποίο το βρήκα από το trip advisor. Lisbon Chill-Out Free tour λέγετε και πραγματικά άξιζε τον κόπο για να πάρω μια πρώτη γεύση της πολης από ένα ντόπιο. Είχε διάρκεια 3 ώρες και γυρίσαμε το ιστορικό κέντρο,
περάσαμε απο την μονή του Carmo η οποία καταστράφηκε από τον σεισμό του 16 αιώνα,
κατεβήκαμε τον εμπορικό δρόμο praca de comercio, περιπλανηθήκαμε σε παλιές και λαϊκές γειτονίες να νιώσουμε τον παλμό της πόλης και πήραμε χρήσιμες πληροφορίες για την πόλη.
Πραγματικά άξιζε και με το παραπάνω το tour Μετά από αυτό επέστρεψα για ξεκούραση στο ξενοδοχείο και έκανα ξανά μια βραδινή βόλτα στην πόλη η οποία είχα μια απίστευτη γοητεία . Πήγα στον καθεδρικό της πόλης Santa Maria Maior de Lisboa ,
πέρασα απο το το ανσασερ και από άλλα διάφορα ιστορικά κτήρια τα οποία θα τα επισκευεμουν την μεθεπομένη διότι την επομένη είχα κλείσει tour για το παλάτι της Cindra.
2 μέρα
Για την 2 ημέρα είχα κλείσει να πάω στο ξακουστό παλάτι της Sintra το οποίο είναι παραέξω από την πόλη. Μπορεί κανείς να πάει και μόνος από τον σταθμό τον τρένων, αλλά εγώ προτίμησα να πάω οργανωμένα . Έκλεισα από Ελλάδα με το GO2LBON TOUR γύρω στα 60 εύρω. 8 το πρωί ήρθε ο οδηγός-ξεναγός και με πήρε από το σημείο συνάντησης Στο βανάκι ήμασταν 7 άτομα και ο οδηγός ήταν πολύ καλός και φιλικός. Ετσι ξεκινήσαμε για SINTRA. Πρώτη στάση στο παραθαλάσσιο ΕΣΤΟΡΙΛ για καφέ και για μια βόλτα στην πόλη.
Δεύτερη στάση στο Boca do Inferno ή Hell’s Mouth το οποίο βρίσκετε κοντά στο Κασκαις.
Η θάλασσα έχει σκάψει το βράχο και έχει δημιουργήσει ένα παραθαλάσσιο σπήλαιο. Ενδιαφέρον αλλά και πολύ καλό και το μπαλκόνι παρατήρησης που έχουν φτιάξει ώστε να μπορείς εύκολα να δεις το γεωλογικό φαινόμενο.
Επόμενη στάση το Cabo da Roca. Το δυτικότερο άκρο της Ευρωπαϊκής ηπείρου. Cabo da roca, επιβλητική περιοχή όπου δεσπόζει ο φάρος για τα πλοία που είναι στον αγριεμένο Ωκεανό. Επιβλητικά τα βράχια που είναι κατακόρυφα και συναντούν την αγριεμένη θάλασσα, ψηλά απότομα βράχια, ο απέραντος Ατλαντικός ωκεανός και η άγρια φύση που περιβάλει το σημείο, σου προκαλούν μια αίσθηση μοναδική ότι έφτασες στην άκρη της Ηπείρου μας. Ο επιβλητικός ήχος που δημιουργούν τα τεράστια κύματα πάνω στους βράχους και η μαγευτική θέα θα σας συναρπασουν. Έχει και έναν πολύ όμορφο φάρο που δυστυχώς δεν ήταν επισκέψιμος.
Επόμενη στάση Sintra λίγο πριν το ξακουστό παλάτι Πένα για βόλτα και φαί.
Τελευταία στάση το παλάτι Pena,
Μια από τις λίγες φορές που η πραγματικότητα είναι καλύτερη από τις φωτογραφίες. Τι υπέροχο μέρος, τα χρώματα, η αρχιτεκτονική, η θέα. Δεν έχω λόγια. Ένα μαγικό μέρος που σε κάνει να αισθάνεσαι σαν να ζεις σε παραμύθι. Εκπληκτικά χρώματα και αρχιτεκτονική, ιδανικό για πολλές φωτογραφίες. Πέτυχα και ομίχλη η οποία έδινε την αίσθηση ότι το παλάτι ήταν πάνω στα σύννεφα. Μη δώσετε χρήματα για να ανεβείτε την ανηφόρα των 6 λεπτών με το λεωφορειάκι, είναι σκέτη κοροϊδία. Ολόκληρη η Σιντρα είναι μαγική, μαγεμένη και σε μεταφέρει στον κόσμο των παραμυθιών και των πριγκιπισσών. Το παλάτι Pena είναι εξαιρετικό και χρειάζεσαι πολύ ώρα για να το γυρίσεις και να κάνει βόλτα στο κήπο. Συμβουλή: όχι σαββατοκυριακο. Έχει πολύ κόσμο και θα χάσετε την μαγεία. Αποφύγετε να το επισκεφτείτε Δευτέρα, γιατί όλα τα μουσεία στη Λισαβόνα είναι κλειστά με αποτέλεσμα όλοι οι τουρίστες να πηγαίνουν εκεί και να υπάρχουν τεράστιες ουρές αναμονής.
3 μέρα.
Την 3 και τελευταία ημέρα την αφιέρωσα στα τουριστικά αξιοθέατα της πόλης.
Για αρχή ξεκίνησα απο το ασανσέρ Santa Justa Lift. Το νεογοτθικό Ελαβαντόρ ντε Σάντα Ζούστα γνωστό και ως Ελεβαντόρ ντου Κάρμου χτίσθηκε στις αρχές του αιώνα από ένα μαθητή του Γ.Άιφελ. 32μέτρα ύψος .Το επισκέφθηκα 7:30 το πρωί γιατί ήταν η μόνη ώρα που δεν είχε ουρά . Μετά γίνετε πανικός μέχρι το βράδυ. Δεν μπορώ να φανταστώ τι θα γίνετε το καλοκαίρι. Στην οροφή μπορείς να βγάλεις πανοραμικές φωτό της πόλης . Η είσοδος είναι 5,5 ευρώ η οποία τιμή είναι εξωφρενική αλλά είναι δωρεάν με τη Lisboa Card. Θα πρότεινα να πάτε από γύρω πίσω από την εκκλησία όπου μπορείς να ανέβεις στην οροφή χωρίς να πληρώσετε και χωρίς να περιμένετε στην ουρά .Είναι σύμβολο της πόλη αυτό το παραδοσιακό ασανσέρ και συνιστάται ανεπιφύλακτα η επίσκεψή του και θα απολαύσετε την θέα από ψηλά. Το ασανσέρ μεταφέρει το μέγιστο 25 άτομα.
Μέτα είχε σειρά η αψίδα της πόλης Arco do Triunfo. Από τα νεότερα αξιοθέατα της Λισαβόνας άνοιξε για το κοινό για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2013. Και δώ μπήκα δωρεάν με την τουριστική κάρτα. Προσβάσιμο με ανελκυστήρα, οι επισκέπτες μπορούν να ανεβαίνουν στην κορυφή του μνημείου για να απολαύσουν την εκπληκτική θέα της πόλης που περιλαμβάνει τη δημόσια πλατεία Terreiro do Paço, τη συνοικία Baixa, τον Sé Cathedral, το κάστρο São Jorge και τον ποταμό Τάγο. Χτίστηκε για να τιμήσει την ανοικοδόμηση της πόλης μετά το σεισμό του 1755. Αρχικά σχεδιάστηκε ως καμπαναριό εκκλησίας και αργότερα μετασχηματίστηκε σε αψίδα. Έχει έξι κίονες (περίπου 11 μ) και κοσμείται με αγάλματα διαφόρων ιστορικών προσώπων. Στην κορυφή της υπάρχει το εθνόσημο της Πορτογαλίας, σχεδιάστηκε από Γάλλο γλύπτη Celestin Anatole Calmels, αντιπροσωπεύει την Δόξα της πόλης που είναι ντυμένη με ένα πέπλο κρατώντας δύο στεφάνιαΤα 4 αγάλματα που είναι όρθια αντιπροσωπεύουν 4 άτομα τους Alvares Pereira και Sebastião José de Carvalho e Melo, μαρκήσιος του Pombal στη δεξιά, και Vasco da Gama και Viriatus στα αριστερά. Τα δύο καθιστά αγάλματα αντιπροσωπεύουν τους ποταμούς Τάγου και Douro.
Εν συνεχεία πήρα το τράμ και πήγα στην περιοχή του Μπελεμ
Πάνω στην αποβάθρα του Μπελέμ δεσπόζει το τεράστιο γωνιώδες μνημείο, που κτίσθηκε το 1960 με την ευκαιρία των 500χρόνων από τον θάνατο του Ερρίκου του θαλασσοπόρου. Το μνημείο έχει ύψος 52 μέτρα και ανεγέρθηκε από το καθεστώς Σαλαζάρ στη μνήμη των ναυτικών ,όσων χρηματοδότησαν και όσων συμμετείχαν στην αλματώδη ανάπτυξη που έφερε η Εποχή των Ανακαλύψεων. Το μνημείο είναι σχεδιασμένο σε σχήμα καραβέλας με τον πορτογαλικό θυρεό στα πλάγια και το σπαθί του βασιλικού οίκου Αβίς , να υψώνεται πάνω από την είσοδο. Ο Ερρίκος ο Θαλασσοπόρος στέκει στην πλώρη με μία καραβέλα στο χέρι. Στις δύο πλευρές του μνημείου υπάρχουν πέτρινα αγάλματα των Πορτογάλων που συνδέονται με την εποχή των Ανακαλύψεων. Στη βόρεια πλευρά του μνημείου υπάρχει μία τεράστια πυξίδα που σχηματίζεται από το πλακόστρωτο, δώρο της Δημοκρατίας της Νότιας Αφρικής. Η εικόνα από μέσα επίσης φανταστική. Ποιό διαλεκτή θέση, στην εκβολή του ποταμού Τάγου στο αντάμωμα με τον Ατλαντικό ,δεν υπάρχει για το ανάλογο μνημείο.
Λίγο ποιό δίπλα είναι ο πύργος του Μπελέμ.
Δεδομένου ότι είναι ένα από τα εμβλήματα της πόλης δεν συζητείται να ταξιδέψει κάποιος στη Λισαβόνα και να μην έρθει εδώ, έστω και για βόλτα χωρίς να μπει. Το ίδιο το κτίριο μέσα δεν λέει πολλά πράγματα. Ένα μικρό καστράκι είναι, δεν έχει απολύτως τίποτε μέσα. Ωστόσο, η θέα από πάνω είναι πολύ όμορφη. Αν έχει πολύ ούρα δεν το συνιστώ να το επισκεφτείτε. Θα σπαταλήσετε πολύτιμο χρόνο.
Ο πύργος κτίσθηκε το 1515-21 από τον Εμμανουήλ Α σαν φρούριο. Ήταν η αφετηρία των θαλασσοπόρων που ξεκίνησαν να ανοίξουν νέους εμπορικούς δρόμους και συγχρόνως ένα στολίδι σε ρυθμό μανουελίνο που έγινε το σύμβολο της Πορτογαλίας κατά την εποχή της επέκτασή της. Η εξωτερική διακόσμηση, με τα ανάγλυφα σκοινιά, είναι εξαιρετική. Έχει μπαλκόνια με δικτυωτό πλέγμα, μαυριτανικά παρατηρητήρια και χαρακτηριστικούς προμαχώνες στο σχήμα ασπίδας. Το γοτθικό εσωτερικό του κάτω από την ταράτσα , που χρησιμοποιούνταν σαν αποθήκη όπλων και φυλακή, είναι λιτό. Αξίζει να δείτε επίσης την αναγεννησιακή περίστυλο στοά.
Επόμενη στάση είναι η Μονή των ΙερονυμιτώνJ eronimos Monaster. Ιδιαίτερα επιβλητικό μέρος, αξίζει μια επίσκεψη. Αλλά προετοιμαστείτε για πολύωρη αναμονή στην ουρά που αναλόγως με τις καιρικές συνθήκες μπορεί να είναι πρόβλημα. Γενικά αξίζει μια βόλτα, με τα πόδια, σε όλο αυτό το παραλιακό κομμάτι που να ξεκινά από τον πύργο Μπελέμ έως εδώ ή και αντίστροφα, διότι περνά και από το Μνημείο των Αποκαλύψεων. Η απόσταση δεν είναι τόσο μεγάλη (προφανώς με τα κατάλληλα παπούτσια) και είναι μια εξαιρετική βόλτα που συνδυάζει τρία από τα καλύτερα αξιοθέατα της Λισαβόνας. Ήμουν 11 το πρωί και η ουρά ήταν τεράστια και δεν μπήκα στον κόπο να μπω στο μοναστήρι. Στη δεξιά μεριά της ουράς ήταν η είσοδος της εκκλησίας στην οποία δεν υπήρχε μεγάλη ουρά και έτσι μπήκα άμεσα . Άξιζε τον κόπο. Φοβερά έργα τέχνης και επίσης ο τάφος του Βάσκο ντα Γκάμα!!
Μετά το μοναστήρι επέστρεψα πίσω στην πόλη και αφού έφαγα πήρα την ανηφόρα για την τελευταία μου επίσκεψη, στο Κάστρο Αγ. Γεωργίου Castelo de S. Jorge
Για να φτάσεις στο κάστρο με τα πόδια, θέλει αρκετό περπάτημα και πολύ ανηφόρα . Η είσοδος 8,50 ευρώ και το πάσο το τουριστικό δεν περνάει . Το θεωρώ ακριβό αλλά πληρώνεις την θέα που σου προσφέρει η οποία είναι μοναδική , το κάστρο είναι ένα συνηθισμένο κάστρο. Ιστορικά μετά την κατάληψη της Λισαβώνας από τους Μαυριτανούς το 1147,ο βασιλιάς Αλφόνσος Ερρίκος μετέτρεψε την ακρόπολη της σε κατοικία των βασιλέων. Το κάστρο χρησιμοποιήθηκε κατά καιρούς σαν θέατρο, φυλακή και αποθήκη όπλων. Με τον σεισμό του 1755 καταστράφηκαν οι προμαχώνες και αποκαταστάθηκαν το 1938 όταν ο Σαλαζάρ ξαναέκτισε τα μεσαιωνικά τείχη και πρόσθεσε κήπους και δένδρα. Η θέα όμως είναι το κάτι άλλο και μένεις άναυδος. Δεν το χάνει κανείς!!!
Εκεί είχε και ένα κιόσκι όπου μπορείς να πάρεις και να πείς κρασί στο χέρι. Η θέα μαζί με το κρασί ήταν εμπειρία ζωής. Ότι καλυτερο.
Επέστρεψα στο ξενοδοχείο για ξεκούραση και για μία τελευταία βραδινή βόλτα. .Απόλαυσα το κρασί μου σε ένα εστιατόριο -μπαρ που ήταν στην έξοδο του ανσασερ,( στην άνοδο) περπάτησα στα σοκάκια της πόλης και κάπου δω έλαβε τέλος το ταξίδι στην Λισσαβώνα.
Προσωπικά για μένα είναι το ποιό όμορφό ταξίδι που έχω κάνει.
3 μέρες δεν ήταν αρκετές. Θες τουλάχιστον 5 γεμάτες μέρες. Θα ήθελα να είχα πάει σε μουσεία και στην γέφυρα 25 de Abril Bridge όπου υπάρχει τεράστιο άγαλμα του Χριστού. Σίγουρα θα ξανά επιστρέψω και θα το συνδυάσω με το Πόρτο.
Attachments
-
567,4 KB Προβολές: 0
Last edited: