mariaj
Member
- Μηνύματα
- 320
- Likes
- 419
- Ταξίδι-Όνειρο
- Bali
Tο ξυπνητήρι χτύπησε στις 6 παρά τέταρτο.. Οι σχετικά λίγες ώρες ύπνου σε συνδυασμό με την κούραση που είχαμε περάσει την χθεσινή ημέρα είχαν σαν αποτέλεσμα να μην ξεκουραστούμε αρκετά. Μία καινούργια μέρα είχαμε μπροστά μας όμως και ήμασταν έτοιμοι να ‘‘γευτούμε’’ την κάθε στιγμή που είχε να μας προσφέρει. Το πρόγραμμα ήταν έτοιμο και ξεκινάμε! Η ώρα ήταν σχεδόν 7 και εμείς κατευθυνθήκαμε πρώτα στην Piazza Vittorio Emanuele II που βρισκόταν κοντά στο ξενοδοχείο μας. Δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο, περιελάμβανε ωστόσο κάποια μυστηριώδη ερείπια, όπως την Πόρτα Μάτζικα του 17ου αιώνα πάνω στην οποία ήταν γραμμένα σύμβολα αλχημείας, καθώς και τα ερείπια μίας κρήνης του 3ου αιώνα μ.Χ. Από εκεί πήγαμε στην Αrch of Galiano, την κεντρική αψίδα μίας πύλης – που αρχικά είχε τρεις αψίδες – χτίστηκε προς τιμήν του αυτοκράτορα Γαλιανού και σήμερα βρίσκεται στριμωγμένη ανάμεσα σε δύο κτίρια στην οδό Via Carlo Alberto. Μετά από λίγο περπάτημα φτάσαμε στην εκκλησία Santa Maria Maggiore. Ήταν ακόμα νωρίς το πρωί και ο ήλιος που έβγαινε έδινε πολύ όμορφα χρώματα στο εξωτερικό της εκκλησίας. Από όλες τις εκκλησίες που επισκεφθήκαμε αυτές τις 3 μέρες από εξωτερικής άποψης η Santa Maria Maggiore ήταν η δεύτερη σε σειρά που μου άρεσε περισσότερο . Όταν μπήκαμε μέσα όμως είδαμε ότι και το εσωτερικό της δεν πήγαινε πίσω.. Επιβλητικά αγάλματα Αγίων κοσμούσαν το ναό και όμορφες μεγάλες εικόνες τους υπήρχαν στα κλίτη. Πραγματικά αξίζει να την επισκεφθεί όποιος πάει στην Ρώμη. Από εκεί πήραμε το μετρό γιατί σήμερα το πρόγραμμα είχε Βατικανό!
Φτάνοντας στο Βατικανό και αφού κατεβήκαμε απ΄το μετρό πήγαμε να πάρουμε να φάμε κάτι στο χέρι, αφού είχαμε φύγει πολύ νωρίς απ’το ξενοδοχείο και δεν είχαμε φάει πρωινό. Σταματήσαμε σε ένα μαγαζί πολύ κοντά στα μουσεία του Βατικανού που νομίζαμε ότι πούλαγε πίτσα αλλά τελικά ήταν κάτι σαν λεπτή ζύμη με ντομάτα από πάνω όπως πήρα εγώ ή με αλάτι μόνο όπως πήρε ο φίλος μου, δεν ξέρω πως τα λένε και δεν μπορώ να πω ότι θα ξαναέπαιρνα, δεν μας άρεσε ιδιαίτερα αλλά από την πείνα μας το φάγαμε όλο!! Αφού φάγαμε λοιπόν είχαμε πει να πάμε πρώτα στην βασιλική του Αγίου Πέτρου για να μην έχει πολύ κόσμο καθώς θέλαμε να ανέβουμε στην τρούλο για να δούμε την θέα. Στεκόμαστε λοιπόν στην ουρά, που δεν ήταν πολύ μεγάλη λόγο ώρας, για τον έλεγχο και μόλις περνάμε και είμαστε στην πλατεία, συνειδητοποιώ ότι η ώρα έχει περάσει και έπρεπε να ήμασταν στα Μουσεία του Βατικανού για τα οποία είχαμε κλείσει εισιτήριο μέσω ιντερνετ για τις 9 και 20 στην τιμή των 31 Ε και για τους δύο μαζί. Τρέχοντας φύγαμε λοιπόν και περπατήσαμε πίσω για τον δρόμο των μουσείων. Ευτυχώς ήμασταν εκεί σχεδόν στην ώρα μας και δεν είχαμε κανένα πρόβλημα. Μείναμε στα μουσεία περίπου 2 ώρες, περίμενα ότι θα μας έπαιρνε παραπάνω, και τα είδαμε σχεδόν όλα. Είδαμε το Γρηγοριανό Αιγυπτιακό μουσείο, το Γρηγοριανό Ετρουσκικό μουσείο, την πινακοθήκη, την συλλογή μοντέρνας τέχνης, την αίθουσα χαρτογράφησης και φυσικά τα δωμάτια του Ραφαήλ. Πρέπει να είδαμε και κάποια ακόμα τα οποία μου διαφεύγουν αυτή τη στιγμή. Όλα τα μουσεία και οι αίθουσες μία προς μία αξίζουν τα λεφτά τους, είναι περιποιημένα και περιλαμβάνουν ‘‘ θησαυρούς’’ των παλαιότερων χρόνων και καλλιτεχνικούς ‘‘θησαυρούς’’, η φωτογραφική μηχανή πήρε φωτιά σε όλα τα μουσεία, οι μισές σχεδόν από τις φωτογραφίες του ταξιδιού είναι από τα μουσεία αυτά. Τελευταία αλλά πιο εντυπωσιακή από όλα είναι η Καπέλα Σιξτίνα, μόλις μπήκαμε σε αυτή την εκκλησία ένοιωσα να ανατριχιάζω, αυτή η πασίγνωστη οροφή του Μιχαήλ Άγγελου που μόνο σε άπειρες φωτογραφίες είχα δει μέχρι τότε, την έβλεπα με τα ίδια μου τα μάτια από κοντά εκείνη τη στιγμή.. Η γνωστή ‘‘ Δημιουργία’’ αλλά και όλες οι μορφές που αναπαρίστανται στην οροφή έμοιαζαν απίστευτα αληθινές. Οι Ignudi – οι γυμνοί νέοι – που ζωγράφισε ο Μιχαήλ Άγγελος σε κάθε γωνία των κεντρικών κασωμάτων, φαινόντουσαν σαν τα πόδια και τα χέρια τους πραγματικά να κρεμόντουσαν από την οροφή και να έβγαιναν από την εικόνα.. Ολόκληρη η εκκλησία βέβαια έχει πανέμορφες τοιχογραφίες, στον νότιο τοίχο είναι οι ιστορίες του Μωυσή, στον βόρειο οι ιστορίες του Ιησού και στον τοίχο της Αγίας Τράπεζας βρίσκεται η γνωστή ‘‘ Ημέρα της Κρίσεως’’. Ό,τι και να πω δεν αρκεί για να περιγράψει την ομορφιά που έβπλεπαν τα μάτια μας..
Αφού λοιπόν τελειώσαμε με τα μουσεία πήγαμε και πάλι στην εκκλησία του Αγίου Πέτρου , περάσαμε και πάλι τον έλεγχο και εκεί αφού κάναμε βόλτα στην όμορφη πλατεία του Αγίου Πέτρου με τις 284 στήλες που την περιβάλλουν, διαπιστώσαμε ότι κάποια τελετή γινόταν με τον Πάπα και θα μπορούσαν να μπουν στον ναό μόνο όσοι διέθεταν τα ‘‘ μαγικά ’’ κόκκινα χαρτάκια τα οποία ούτε και ξέραμε που είχαν προμηθευτεί οι υπόλοιποι. Όσο περιμέναμε στην ουρά είχα παρατηρήσει στα χέρια κάποιων αυτά τα χαρτάκια αλλά νόμιζα ότι τα είχαν μόνο τα γκρούπ και δεν είχα δώσει παραπάνω σημασία. Στην πλατεία είχαν στηθεί γιγαντοοθόνες για να παρακολουθήσουν την τελετή όσοι το ήθελαν αλλά δεν μπορούσαν να μπουν στον ναό. Αφού δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα άλλο φύγαμε για να πάμε στο Castel Sant’ Angelo. Περπατήσαμε την Via della Conciliazione και φτάσαμε στην Ponte Sant’Angelo, μία πολύ όμορφη γεφυρούλα στολισμένη με αγάλματα. Εκεί ήταν και η πρώτη φορά που χαζέψαμε τον Τίβερη, βγάλαμε κάποιες φωτογραφίες και συνεχίσαμε για να μπούμε στο κάστρο. Πληρώσαμε 7 Ε είσοδο και οι δύο μαζί καθώς ήταν λίγες μετά του Αγίου Βαλεντίνου και είχαν αφήσει την προσφορά που είχαν τότε για ζευγάρια και έμπαιναν και οι δύο στην τιμή του ενός! Απ’ έξω μπορώ να πω ότι μας άρεσε περισσότερο απ’ότι στο εσωτερικό, εξωτερικά φαίνεται πιο εντυπωσιακό ενώ μέσα δεν έχει και πολλά πράγματα να δεις εκτός από τους χώρους που είχε και αρχικά το κάστρο. Σου προσφέρει όμως πολύ όμορφη θέα της πόλης και του Τίβερη τόσο από τους διαδρόμους του, όσο και από την κορυφή του κυρίως που είναι ψιλότερα και βρίσκεται το άγαλμα του Αρχάγγελου Μιχαήλ. Έπειτα κάτσαμε στο bar που υπάρχει στο κάστρο για να τσιμπήσουμε κάτι πρόχειρο μιας και ήμασταν αρκετά κουρασμένοι και δεν προβλεπόταν να φάμε κανονικό γεύμα. Δυστυχώς κάτσαμε μέσα γιατί είχε αρκετό κόσμο και είχαν πιάσει τα έξω τραπέζια που έχουν πολύ όμορφη θέα.. Μετά το φαγητό και αφού ξεκουράσαμε για λίγο τα πόδια μας γυρνάμε και πάλι στον Άγιο Πέτρο μήπως και καταφέρναμε να τον δούμε αυτή τη φορά, αλλά πού; Ο Πάπας δεν έλεγε να φύγει από εκεί, αλλά εμείς έπρεπε να πάμε να ξεκουραστούμε επιτέλους γιατί ήμασταν από τα ξημερώματα στο πόδι και έτσι πήραμε το μετρό και το δρόμο για το ξενοδοχείο μας. Κάναμε ένα μπανάκι ξαπλώσαμε για 1μιση ωρίτσα και σηκωθήκαμε, χωρίς να έχουμε ξεκουραστεί ιδιαίτερα, καθώς είχε και άλλα πράγματα το πρόγραμμα για να δούμε σήμερα.
Πήραμε για ακόμα μία φορά το μετρό ( τα έβγαλε τα λεφτά της η Roma Pass)και κατεβήκαμε στην στάση Circo Massimo της μπλε γραμμής, περπατήσαμε κατά μήκος του παλιού Ιπποδρόμου που τώρα πια είναι απλά ένα άδειο πάρκο που κάνουν τη βόλτα τους άνθρωποι και σκύλοι και φτάσαμε στην Santa Maria in Cosmedin που λόγο ώρας δεν ήταν ανοιχτή για να μπούμε και βγάλαμε μόνο κάποιες φωτογραφίες το Mouth of Truth έξω από τα κάγκελα. Συνεχίζουμε και πάμε στην Αψίδα του Ιανού που κατά τον Μεσαίωνα ήταν η βάση ενός οχυρού. Από εκεί προχωράμε για το Πάνθεον στο οποίο είχαμε προγραμματίσει να πάμε όσο θα ήταν ακόμα ανοιχτό. Άλλο ένα διάσημο μνημείο είχαμε μπροστά μας και δεν χάσαμε χρόνο, μπαίνουμε κατ’ ευθείαν μέσα. Θαυμάσαμε το oculus, το τεράστιο άνοιγμα στην μέση του τρούλου, είδαμε τους τάφους των βασιλιάδων Βίκτωρα Εμμανουήλ ΙΙ και Ουμπέρτο Ι χαζέψαμε για λίγη ώρα τον ναό αφού κάτσαμε για να ξεκουραστούμε λίγο και βγήκαμε στην πλατεία έξω από αυτό για να δούμε το σιντριβάνι και να βγάλουμε φωτό. Επόμενη στάση μας ήταν η εκκλησία Maddalena την οποία έχω στην νούμερο ένα θέση των εκκλησιών που μου άρεσαν εξωτερικά. Έχει πολλές καμπύλες γραμμές που την κάνουν ξεχωριστή σε σχέση με τις υπόλοιπες κατά την δική μου γνώμη, μου άρεσε πάρα πολύ και αφού ήταν ανοιχτή μπήκαμε να την δούμε και μέσα, όμορφη εκκλησία όπως και όλες οι καθολικές άλλωστε. Φεύγουμε από εκεί και συνεχίζουμε για την Piazza Montecitorio με τον ομώνυμο οβελίσκο στο κέντρο της. Φωτογραφίες και φεύγουμε. Χανόμαστε στα πανέμορφα δρομάκια της Ρώμης (σε κάποιον δρόμο τον οποίο δυστυχώς δεν θυμάμαι ανακάλυψα ένα πολύ πρωτότυπο μαγαζί, το Bertolucci, με ξύλινα παιχνίδια, ό,τι καλύτερο για δώρα σε παιδιά) και περνάμε από τον Ναό του Αδριανού που σήμερα στεγάζει το Χρηματιστήριο της Ρώμης. Προχωράμε για να φτάσουμε στην εκκλησία Sant’ Ignazio di Loyola που ήταν κλειστή και την είδαμε μόνο απ’έξω, είδαμε και την ομώνυμη πλατεία και συνεχίζουμε το περπάτημα στα στενά της πόλης κατά τη διάρκεια του οποίου είδαμε ένα μαρμάρινο πόδι, που ανήκε προφανώς σε κάποιο από τα τεράστια αγάλματα τα οποία υπήρχαν κατά το Μεσαίωνα και τμήματα αυτών βρίσκονται σκορπισμένα σήμερα σε διάφορα σημεία της πόλης. Φτάνουμε στην Santa Maria Sopra Minerva την οποία είδαμε μόνο απ’έξω και είδαμε τον ομώνυμο οβελίσκο που βρίσκεται έξω από αυτήν. Στο πρόγραμμα ακολουθούσε η Piazza Navona και αν και ήμασταν λιώμα από τον τόσο ποδαρόδρομο αποφασίσαμε να πάμε γιατί ξέραμε ότι δεν υπήρχε περίπτωση να την δούμε άλλη στιγμή αφού οι μέρες αποδείχτηκαν ελάχιστες για την Ρώμη τελικά.
Φτάνουμε τελικά στην Piazza Navona. Με την πρώτη ματιά φαίνεται ότι είναι μία εντυπωσιακή πλατεία με πολλά μπαρόκ αξιοθέατα. Είδαμε την Sant’ Agnese in Agone και τα τρία υπέροχα σιντριβάνια – Fontana dei Quattro Fuimi , Fontana di Nettuno και την αγαπημένη μου Fontana del Moro - που στολίζουν την πλατεία και τις δίνουν μία πολλή ευχάριστη και ρομαντική ατμόσφαιρα.. Χαζέψαμε για λίγη ώρα στην πλατεία με όση αντοχή μας είχε μείνει, χαζέψαμε τους πλανόδιους καλλιτέχνες σε έναν από τους οποίους φτιάξαμε τις καρικατούρες μας και φύγαμε για να επιστρέψουμε στο Πάνθεον που είχαμε δει κάποια ωραία εστιατόρια για να φάμε κάτι. Στον δρόμο μας είδαμε το Pasquino, ένα τραχύ κομμάτι μάρμαρο και το μοναδικό που έχει απομείνει από μία σειρά ελληνιστικών αγαλμάτων. Επί χρόνια δεν ήταν τίποτα άλλο παρά μία πέτρα που το 1501 τοποθετήθηκε σε αυτή τη γωνία δίπλα στο μαγαζί ενός αθυρόστομου μπαλωματή που ονομαζόταν Πασκουίνο και λόγω του ότι εκείνη την εποχή δεν επιτρεπόταν η ελεύθερη έκφραση του λόγου, ο Πασκουίνο άρχισε να γράφει σατιρικά σημειώματα τα οποία κολλούσε πάνω στο άγαλμα και το ίδιο έκαναν μετά και άλλοι αγανακτισμένοι πολίτες με αποτέλεσμα διάφορα αγάλματα της πόλης να αρχίσουν να ‘‘μιλούν’’. Επίσης είδαμε τον πύργο με το ρολόι τον οποίο έχτισε ο Μπορομίνι για να διακοσμήσει μία γωνία της Μονής των Ορατοριανών. Όταν φτάσαμε στο Πάνθεον και αφού είχαμε πεθάνει από την πείνα, κάτσαμε σε ένα ωραίο εστιατόριο επάνω στην πλατεία ακριβώς που είχε έξω τραπεζάκια και σόμπες καθώς είχε λίγο κρύο και είχαμε είδη παγώσει αρκετά τόση ώρα στον δρόμο, και φάγαμε από μία ωραιότατη ιταλική πίτσα.. Ήταν η πρώτη στιγμή του ταξιδιού μας που κάτσαμε να χαλαρώσουμε χωρίς να μας νοιάζει η ώρα. Εδώ να πω ότι μας είχε χαλάσει λίγο η διάθεση, όπως και την επόμενη μέρα, κυρίως του φίλου μου, ο οποίος ήθελε ο άνθρωπος να συνδυάσει αξιοθέατα αλλά και λίγη χαλάρωση, αλλά εγώ από την άλλα δεν δεχόμουν να σταματήσουμε αν δεν βλέπαμε όσα είχα στο πρόγραμμα με αποτέλεσμα να του το βγάλω από την μύτη λίγο το ταξιδάκι.. Εκείνη τη στιγμή πάντως τα είχαμε ξεχάσει όλα.. Βρισκόμασταν να τρώμε έξω από το Πάνθεον σε μία πανέμορφη ατμόσφαιρα και να συζητάμε τα όσα είχαμε περάσει μέσα στη μέρα. Όταν τελειώσαμε το φαγητό πήραμε το μετρό και συρθήκαμε σαν κινούμενα πτώματα μέχρι το ξενοδοχείο μας. Αλλάξαμε και πέσαμε για ύπνο. Η δεύτερη μέρα του ταξιδιού μας είχε φτάσει στο τέλος της. Η κούραση δεν μας άφηνε να σκεφτούμε τις όμορφες εικόνες που είχαμε δει σήμερα και ο Μορφέας μας πήρε γρήγορα στην αγκαλιά του..
Η Santa Maria Maggiore
Φτάνοντας στο Βατικανό και αφού κατεβήκαμε απ΄το μετρό πήγαμε να πάρουμε να φάμε κάτι στο χέρι, αφού είχαμε φύγει πολύ νωρίς απ’το ξενοδοχείο και δεν είχαμε φάει πρωινό. Σταματήσαμε σε ένα μαγαζί πολύ κοντά στα μουσεία του Βατικανού που νομίζαμε ότι πούλαγε πίτσα αλλά τελικά ήταν κάτι σαν λεπτή ζύμη με ντομάτα από πάνω όπως πήρα εγώ ή με αλάτι μόνο όπως πήρε ο φίλος μου, δεν ξέρω πως τα λένε και δεν μπορώ να πω ότι θα ξαναέπαιρνα, δεν μας άρεσε ιδιαίτερα αλλά από την πείνα μας το φάγαμε όλο!! Αφού φάγαμε λοιπόν είχαμε πει να πάμε πρώτα στην βασιλική του Αγίου Πέτρου για να μην έχει πολύ κόσμο καθώς θέλαμε να ανέβουμε στην τρούλο για να δούμε την θέα. Στεκόμαστε λοιπόν στην ουρά, που δεν ήταν πολύ μεγάλη λόγο ώρας, για τον έλεγχο και μόλις περνάμε και είμαστε στην πλατεία, συνειδητοποιώ ότι η ώρα έχει περάσει και έπρεπε να ήμασταν στα Μουσεία του Βατικανού για τα οποία είχαμε κλείσει εισιτήριο μέσω ιντερνετ για τις 9 και 20 στην τιμή των 31 Ε και για τους δύο μαζί. Τρέχοντας φύγαμε λοιπόν και περπατήσαμε πίσω για τον δρόμο των μουσείων. Ευτυχώς ήμασταν εκεί σχεδόν στην ώρα μας και δεν είχαμε κανένα πρόβλημα. Μείναμε στα μουσεία περίπου 2 ώρες, περίμενα ότι θα μας έπαιρνε παραπάνω, και τα είδαμε σχεδόν όλα. Είδαμε το Γρηγοριανό Αιγυπτιακό μουσείο, το Γρηγοριανό Ετρουσκικό μουσείο, την πινακοθήκη, την συλλογή μοντέρνας τέχνης, την αίθουσα χαρτογράφησης και φυσικά τα δωμάτια του Ραφαήλ. Πρέπει να είδαμε και κάποια ακόμα τα οποία μου διαφεύγουν αυτή τη στιγμή. Όλα τα μουσεία και οι αίθουσες μία προς μία αξίζουν τα λεφτά τους, είναι περιποιημένα και περιλαμβάνουν ‘‘ θησαυρούς’’ των παλαιότερων χρόνων και καλλιτεχνικούς ‘‘θησαυρούς’’, η φωτογραφική μηχανή πήρε φωτιά σε όλα τα μουσεία, οι μισές σχεδόν από τις φωτογραφίες του ταξιδιού είναι από τα μουσεία αυτά. Τελευταία αλλά πιο εντυπωσιακή από όλα είναι η Καπέλα Σιξτίνα, μόλις μπήκαμε σε αυτή την εκκλησία ένοιωσα να ανατριχιάζω, αυτή η πασίγνωστη οροφή του Μιχαήλ Άγγελου που μόνο σε άπειρες φωτογραφίες είχα δει μέχρι τότε, την έβλεπα με τα ίδια μου τα μάτια από κοντά εκείνη τη στιγμή.. Η γνωστή ‘‘ Δημιουργία’’ αλλά και όλες οι μορφές που αναπαρίστανται στην οροφή έμοιαζαν απίστευτα αληθινές. Οι Ignudi – οι γυμνοί νέοι – που ζωγράφισε ο Μιχαήλ Άγγελος σε κάθε γωνία των κεντρικών κασωμάτων, φαινόντουσαν σαν τα πόδια και τα χέρια τους πραγματικά να κρεμόντουσαν από την οροφή και να έβγαιναν από την εικόνα.. Ολόκληρη η εκκλησία βέβαια έχει πανέμορφες τοιχογραφίες, στον νότιο τοίχο είναι οι ιστορίες του Μωυσή, στον βόρειο οι ιστορίες του Ιησού και στον τοίχο της Αγίας Τράπεζας βρίσκεται η γνωστή ‘‘ Ημέρα της Κρίσεως’’. Ό,τι και να πω δεν αρκεί για να περιγράψει την ομορφιά που έβπλεπαν τα μάτια μας..
Αφού λοιπόν τελειώσαμε με τα μουσεία πήγαμε και πάλι στην εκκλησία του Αγίου Πέτρου , περάσαμε και πάλι τον έλεγχο και εκεί αφού κάναμε βόλτα στην όμορφη πλατεία του Αγίου Πέτρου με τις 284 στήλες που την περιβάλλουν, διαπιστώσαμε ότι κάποια τελετή γινόταν με τον Πάπα και θα μπορούσαν να μπουν στον ναό μόνο όσοι διέθεταν τα ‘‘ μαγικά ’’ κόκκινα χαρτάκια τα οποία ούτε και ξέραμε που είχαν προμηθευτεί οι υπόλοιποι. Όσο περιμέναμε στην ουρά είχα παρατηρήσει στα χέρια κάποιων αυτά τα χαρτάκια αλλά νόμιζα ότι τα είχαν μόνο τα γκρούπ και δεν είχα δώσει παραπάνω σημασία. Στην πλατεία είχαν στηθεί γιγαντοοθόνες για να παρακολουθήσουν την τελετή όσοι το ήθελαν αλλά δεν μπορούσαν να μπουν στον ναό. Αφού δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα άλλο φύγαμε για να πάμε στο Castel Sant’ Angelo. Περπατήσαμε την Via della Conciliazione και φτάσαμε στην Ponte Sant’Angelo, μία πολύ όμορφη γεφυρούλα στολισμένη με αγάλματα. Εκεί ήταν και η πρώτη φορά που χαζέψαμε τον Τίβερη, βγάλαμε κάποιες φωτογραφίες και συνεχίσαμε για να μπούμε στο κάστρο. Πληρώσαμε 7 Ε είσοδο και οι δύο μαζί καθώς ήταν λίγες μετά του Αγίου Βαλεντίνου και είχαν αφήσει την προσφορά που είχαν τότε για ζευγάρια και έμπαιναν και οι δύο στην τιμή του ενός! Απ’ έξω μπορώ να πω ότι μας άρεσε περισσότερο απ’ότι στο εσωτερικό, εξωτερικά φαίνεται πιο εντυπωσιακό ενώ μέσα δεν έχει και πολλά πράγματα να δεις εκτός από τους χώρους που είχε και αρχικά το κάστρο. Σου προσφέρει όμως πολύ όμορφη θέα της πόλης και του Τίβερη τόσο από τους διαδρόμους του, όσο και από την κορυφή του κυρίως που είναι ψιλότερα και βρίσκεται το άγαλμα του Αρχάγγελου Μιχαήλ. Έπειτα κάτσαμε στο bar που υπάρχει στο κάστρο για να τσιμπήσουμε κάτι πρόχειρο μιας και ήμασταν αρκετά κουρασμένοι και δεν προβλεπόταν να φάμε κανονικό γεύμα. Δυστυχώς κάτσαμε μέσα γιατί είχε αρκετό κόσμο και είχαν πιάσει τα έξω τραπέζια που έχουν πολύ όμορφη θέα.. Μετά το φαγητό και αφού ξεκουράσαμε για λίγο τα πόδια μας γυρνάμε και πάλι στον Άγιο Πέτρο μήπως και καταφέρναμε να τον δούμε αυτή τη φορά, αλλά πού; Ο Πάπας δεν έλεγε να φύγει από εκεί, αλλά εμείς έπρεπε να πάμε να ξεκουραστούμε επιτέλους γιατί ήμασταν από τα ξημερώματα στο πόδι και έτσι πήραμε το μετρό και το δρόμο για το ξενοδοχείο μας. Κάναμε ένα μπανάκι ξαπλώσαμε για 1μιση ωρίτσα και σηκωθήκαμε, χωρίς να έχουμε ξεκουραστεί ιδιαίτερα, καθώς είχε και άλλα πράγματα το πρόγραμμα για να δούμε σήμερα.
Πήραμε για ακόμα μία φορά το μετρό ( τα έβγαλε τα λεφτά της η Roma Pass)και κατεβήκαμε στην στάση Circo Massimo της μπλε γραμμής, περπατήσαμε κατά μήκος του παλιού Ιπποδρόμου που τώρα πια είναι απλά ένα άδειο πάρκο που κάνουν τη βόλτα τους άνθρωποι και σκύλοι και φτάσαμε στην Santa Maria in Cosmedin που λόγο ώρας δεν ήταν ανοιχτή για να μπούμε και βγάλαμε μόνο κάποιες φωτογραφίες το Mouth of Truth έξω από τα κάγκελα. Συνεχίζουμε και πάμε στην Αψίδα του Ιανού που κατά τον Μεσαίωνα ήταν η βάση ενός οχυρού. Από εκεί προχωράμε για το Πάνθεον στο οποίο είχαμε προγραμματίσει να πάμε όσο θα ήταν ακόμα ανοιχτό. Άλλο ένα διάσημο μνημείο είχαμε μπροστά μας και δεν χάσαμε χρόνο, μπαίνουμε κατ’ ευθείαν μέσα. Θαυμάσαμε το oculus, το τεράστιο άνοιγμα στην μέση του τρούλου, είδαμε τους τάφους των βασιλιάδων Βίκτωρα Εμμανουήλ ΙΙ και Ουμπέρτο Ι χαζέψαμε για λίγη ώρα τον ναό αφού κάτσαμε για να ξεκουραστούμε λίγο και βγήκαμε στην πλατεία έξω από αυτό για να δούμε το σιντριβάνι και να βγάλουμε φωτό. Επόμενη στάση μας ήταν η εκκλησία Maddalena την οποία έχω στην νούμερο ένα θέση των εκκλησιών που μου άρεσαν εξωτερικά. Έχει πολλές καμπύλες γραμμές που την κάνουν ξεχωριστή σε σχέση με τις υπόλοιπες κατά την δική μου γνώμη, μου άρεσε πάρα πολύ και αφού ήταν ανοιχτή μπήκαμε να την δούμε και μέσα, όμορφη εκκλησία όπως και όλες οι καθολικές άλλωστε. Φεύγουμε από εκεί και συνεχίζουμε για την Piazza Montecitorio με τον ομώνυμο οβελίσκο στο κέντρο της. Φωτογραφίες και φεύγουμε. Χανόμαστε στα πανέμορφα δρομάκια της Ρώμης (σε κάποιον δρόμο τον οποίο δυστυχώς δεν θυμάμαι ανακάλυψα ένα πολύ πρωτότυπο μαγαζί, το Bertolucci, με ξύλινα παιχνίδια, ό,τι καλύτερο για δώρα σε παιδιά) και περνάμε από τον Ναό του Αδριανού που σήμερα στεγάζει το Χρηματιστήριο της Ρώμης. Προχωράμε για να φτάσουμε στην εκκλησία Sant’ Ignazio di Loyola που ήταν κλειστή και την είδαμε μόνο απ’έξω, είδαμε και την ομώνυμη πλατεία και συνεχίζουμε το περπάτημα στα στενά της πόλης κατά τη διάρκεια του οποίου είδαμε ένα μαρμάρινο πόδι, που ανήκε προφανώς σε κάποιο από τα τεράστια αγάλματα τα οποία υπήρχαν κατά το Μεσαίωνα και τμήματα αυτών βρίσκονται σκορπισμένα σήμερα σε διάφορα σημεία της πόλης. Φτάνουμε στην Santa Maria Sopra Minerva την οποία είδαμε μόνο απ’έξω και είδαμε τον ομώνυμο οβελίσκο που βρίσκεται έξω από αυτήν. Στο πρόγραμμα ακολουθούσε η Piazza Navona και αν και ήμασταν λιώμα από τον τόσο ποδαρόδρομο αποφασίσαμε να πάμε γιατί ξέραμε ότι δεν υπήρχε περίπτωση να την δούμε άλλη στιγμή αφού οι μέρες αποδείχτηκαν ελάχιστες για την Ρώμη τελικά.
Φτάνουμε τελικά στην Piazza Navona. Με την πρώτη ματιά φαίνεται ότι είναι μία εντυπωσιακή πλατεία με πολλά μπαρόκ αξιοθέατα. Είδαμε την Sant’ Agnese in Agone και τα τρία υπέροχα σιντριβάνια – Fontana dei Quattro Fuimi , Fontana di Nettuno και την αγαπημένη μου Fontana del Moro - που στολίζουν την πλατεία και τις δίνουν μία πολλή ευχάριστη και ρομαντική ατμόσφαιρα.. Χαζέψαμε για λίγη ώρα στην πλατεία με όση αντοχή μας είχε μείνει, χαζέψαμε τους πλανόδιους καλλιτέχνες σε έναν από τους οποίους φτιάξαμε τις καρικατούρες μας και φύγαμε για να επιστρέψουμε στο Πάνθεον που είχαμε δει κάποια ωραία εστιατόρια για να φάμε κάτι. Στον δρόμο μας είδαμε το Pasquino, ένα τραχύ κομμάτι μάρμαρο και το μοναδικό που έχει απομείνει από μία σειρά ελληνιστικών αγαλμάτων. Επί χρόνια δεν ήταν τίποτα άλλο παρά μία πέτρα που το 1501 τοποθετήθηκε σε αυτή τη γωνία δίπλα στο μαγαζί ενός αθυρόστομου μπαλωματή που ονομαζόταν Πασκουίνο και λόγω του ότι εκείνη την εποχή δεν επιτρεπόταν η ελεύθερη έκφραση του λόγου, ο Πασκουίνο άρχισε να γράφει σατιρικά σημειώματα τα οποία κολλούσε πάνω στο άγαλμα και το ίδιο έκαναν μετά και άλλοι αγανακτισμένοι πολίτες με αποτέλεσμα διάφορα αγάλματα της πόλης να αρχίσουν να ‘‘μιλούν’’. Επίσης είδαμε τον πύργο με το ρολόι τον οποίο έχτισε ο Μπορομίνι για να διακοσμήσει μία γωνία της Μονής των Ορατοριανών. Όταν φτάσαμε στο Πάνθεον και αφού είχαμε πεθάνει από την πείνα, κάτσαμε σε ένα ωραίο εστιατόριο επάνω στην πλατεία ακριβώς που είχε έξω τραπεζάκια και σόμπες καθώς είχε λίγο κρύο και είχαμε είδη παγώσει αρκετά τόση ώρα στον δρόμο, και φάγαμε από μία ωραιότατη ιταλική πίτσα.. Ήταν η πρώτη στιγμή του ταξιδιού μας που κάτσαμε να χαλαρώσουμε χωρίς να μας νοιάζει η ώρα. Εδώ να πω ότι μας είχε χαλάσει λίγο η διάθεση, όπως και την επόμενη μέρα, κυρίως του φίλου μου, ο οποίος ήθελε ο άνθρωπος να συνδυάσει αξιοθέατα αλλά και λίγη χαλάρωση, αλλά εγώ από την άλλα δεν δεχόμουν να σταματήσουμε αν δεν βλέπαμε όσα είχα στο πρόγραμμα με αποτέλεσμα να του το βγάλω από την μύτη λίγο το ταξιδάκι.. Εκείνη τη στιγμή πάντως τα είχαμε ξεχάσει όλα.. Βρισκόμασταν να τρώμε έξω από το Πάνθεον σε μία πανέμορφη ατμόσφαιρα και να συζητάμε τα όσα είχαμε περάσει μέσα στη μέρα. Όταν τελειώσαμε το φαγητό πήραμε το μετρό και συρθήκαμε σαν κινούμενα πτώματα μέχρι το ξενοδοχείο μας. Αλλάξαμε και πέσαμε για ύπνο. Η δεύτερη μέρα του ταξιδιού μας είχε φτάσει στο τέλος της. Η κούραση δεν μας άφηνε να σκεφτούμε τις όμορφες εικόνες που είχαμε δει σήμερα και ο Μορφέας μας πήρε γρήγορα στην αγκαλιά του..
Η Santa Maria Maggiore
Attachments
-
23,8 KB Προβολές: 69