Τανζανία 2023 KILIMANJARO - The summit is what drives us, but the climb itself is what matters

Zorz59

Member
Μηνύματα
253
Likes
1.840

Day 6 of Trek: Summit Day
Trek from Barafu Basecamp (4.675) to Uhuru Peak (5.895) to Barafu Basecamp (4.675) to Mweka Camp (3100)


Το ξυπνητήρι είναι στις 00.00. το μάτι ανοιχτό από τις 23.30 τουλάχιστον. Η ανυπομονησία και το ευχάριστο άγχος δεν μας αφήνουν σε ησυχία.

Ο αέρας έξω λυσσομανά και το σώμα απρόθυμο να βγει από τον υπνόσακο. Το πνεύμα όμως κυριαρχεί και βγαίνουμε. Διπλά κολάν ισοθερμικά, διπλά ισοθερμικά και διπλά μπουφάν από πάνω. Το ίδιο και διπλές κάλτσες. Ετοιμάζουμε και τα σακίδια με νερά και ενέργεια σε τρόφιμα και μαζευόμαστε στην τραπεζαρία. Η σκηνή χορεύει από τον παγωμένο αέρα, θερμοκρασία στο basecamp στους -5.

vlcsnap-2024-10-23-17h28m43s010.jpg


Το πρωινό μας είναι μερικά ενεργειακά σνακ όπως σνικερς και καραμελωμένο ποπ κορν. Και κάπου εκεί γελώντας με την ένταση του αέρα μας έρχεται η έκφραση του αείμνηστου Βασίλη Αυλωνίτη από την Ωραία των Αθηνών: «Ωρε που πάμε? Που πάμε?»!!!!

1005.jpg


Και ανοίγει το φερμουάρ της σκηνής, είναι ο Abdy. Guys Let’s Go!!!! Βγαίνουμε έξω, και κάνουμε ένα γρήγορο meeting της ομάδας. Στην κορυφή θα πάμε οι τρεις μας μαζί με τους 2 οδηγούς και τον summit porter τον Riziki. Η ώρα έχει φτάσει 1. Βλέπουμε την πλαγιά. Το θέαμα υπέροχο. Μέσα στο ελάχιστο φως των αστεριών, δεκάδες φακοί κεφαλής ανeβαίνουν σε σχήματα φιδιού το βουνό!!! Ο Abdy σχολιάζει ότι επειδή είμαστε μικρό και γρήγορο γκρουπ, μας παίρνει να ξεκινήσουμε καμιά ώρα πιο αργά από το συνηθισμένο. Δηλαδή αντί για 00.00 -00.30 που είναι το νορμάλ εμείς ξεκινάμε κατά τη 1.20.

VID_20230127_004540_00_081_2024-10-22_15-29-07_screenshot.jpg



VID_20230127_013356_00_082_2024-10-22_15-31-49_screenshot.jpg


Πλέον ο ενθουσιασμός μας είναι υπέρμετρος. Σχολιάζουμε τη μαγεία του περπατήματος κάτω από τα αστέρια και το πόσο μαγικά φαίνονται τα λαμπάκια στην πλαγιά. Φτάνοντας στην αρχή της ανηφόρας και κοντά στο βουνό ο αέρας κόβει. Πλέον έχουμε ένα τρελό ρυθμό συγκριτικά πάντα με τα άλλα γκρουπ. Τα οποία όντας πολύ μεγαλύτερα πάνε όλα στον ρυθμό του πιο αργού ορειβάτη τους. Κάνουμε προσπεράσεις συνέχεια. Περνώντας ένα αρκετά μεγάλο γκρουπ, ακούμε μια φωνή… «Ω ρε κοίτα πως πάνε αυτοί!!!», για κάποια δευτερόλεπτα δε δίνουμε σημασία, αλλά μετά, ρε παιδιά ελληνικά ήταν αυτά!!! Α ρε παντού είμαστε.

1007.jpg



1009.jpg



Περίπου 2 ώρες μετά, βγαίνουμε στον λαιμό της διαδρομής. Είναι το σημείο της ανηφόρας που δεν καλύπτεται από το βουνό από καμιά πλαϊνή πλευρά!! Και ναι πλέον τα μποφόρ με τους -15 βαθμούς μας χτυπούν αλύπητα. Όλα κουμπωμένα, όλα κλειστά, τα buff μέχρι τα μάτια και η προσπάθεια σε κάθε βήμα εμφανής. Πλέον ο αέρας μας παγώνει τα χέρια. Η διαδρομή φαίνεται πως είναι μία ατέρμονη ανάβαση, προς τα πάνω και πάνω και πάνω…. Τα πάντα παίζουν πλέον μέσα στο μυαλό… λες να μην τα καταφέρω?? Ο πόνος από το κρύο στα χέρια έχει περάσει πλέον στην αναισθησία. Δαγκώνω δυνατά το ένα μου δάχτυλο και δε νιώθω σχεδόν τίποτα. Όλα τα γιατί περνούν από το μυαλό. Γιατί να μην πάρω καινούργια summit gloves? Γιατί να φυσάει τόσο?....

Εκεί ξυπνάω από τον λήθαργο της παγωνιάς. Φωνάζω στους άλλους
-Δε κρυώνετε ρε @#$$ ??
- έχουμε ξεπαγιάσει, αλλά και έχουμε κουραστεί…
- Abdy we are frozen… we have to discuss….

Κάπου εκεί κάνουμε την πρώτη μας στάση… 3 ώρες μετά την εκκίνηση . το κρύο μας έσπρωχνε αλλά τελικά βρήκαμε τοίχο. Καθόμαστε , πίνουμε χυμούς και τρώμε snikers. Κατευθείαν σαν ντόπα καθαρίζουν όλα. Abdy έχουμε πρόβλημα με τα δάχτυλα, ο αέρας περνάει τα γάντια. Λοιπόν λέει μαζεύουμε τα μπατόν, κάνουμε τα χέρια γροθιές και τα βάζουμε στις τσέπες. Η ζέστη του σώματος θα τα κανονίσει όλα.

Τα μπατον δένονται στην τσάντα, και τα χέρια είναι μέσα στις τσέπες του παντελονιού. Ανηφόρα και πάλι, χωρίς τα μπατόν αυτή τη φορά, η προσπάθεια που χρειάζεται είναι πλέον παραπάνω σε κάθε βήμα. Μετά από 5 λεπτά ανηφόρας οι τετρακέφαλοι ζεματάνε και πάλι. Και ναι όντως πλέον τα χέρια είναι ζεστά. Ο αέρας δε τα βρίσκει εκεί, και με ξεκάθαρο μυαλό σκέφτομαι πως ένα απλό λάθος στον εξοπλισμό μπορούσε να χαλάσει τα πάντα.

Αυτό το «βιωματικό» μάθημα που σου προσφέρουν οι αναβάσεις στις κορυφές είναι η κατανόηση του ρίσκου ως παράγοντα σε κάθε σου απόφαση. Δεν είναι άλλωστε καθόλου τυχαίοι οι παραλληλισμοί της άγριας φύσης με τον κίνδυνο και οι «κατακτήσεις» κορυφών με την επιτυχία. Η ορειβασία αποτελεί ένα πεδίο που σε ορισμένες στιγμές θα προκαλέσει τον οποιοδήποτε να αντιμετωπίσει τους φόβους του, να δοκιμάσει τις δυνάμεις του και να νιώσει κυριολεκτικά την τόσο ευαίσθητη σχέση ανάμεσα στο ρίσκο και την ανταμοιβή.

Το ρίσκο έχει μια αντίρροπη δύναμη που είναι ακριβώς η προετοιμασία. Στο βουνό, η προετοιμασία είναι εξίσου σημαντική όπως και στις προσωπικές προκλήσεις. Ο βαθμός δυσκολίας είναι σχετικός και ορίζεται από την προετοιμασία και μακροπρόθεσμα από την εμπειρία. Αν είσαι έτοιμος για κάθε αλλαγή του καιρού στις κορυφές, για κάθε εμπόδιο που μπορεί να παρουσιαστεί και για κάθε συναίσθημα που πρέπει να διαχειριστείς, τότε το ρίσκο φαίνεται (και είναι) όλο και πιο μικρό.

Εκεί χαμένοι μέσα στις σκέψεις μας, ξαφνικά βλέπουμε μία ταμπέλα μπροστά μας… Stella Point, Congratulations…5.756m. Το Stella Point σημαίνει το τέλος της μεγάλης ανηφόρας και το ότι είμαστε σχεδόν πάνω στον κρατήρα. Εδώ είναι και το σημείο για μία σοβαρή στάση. Βγαίνει το θερμός με το ζεματιστό τσάι τζιντζερ, και μπισκότα. Στο τελείωμα τους έχουμε ξεκινήσει τα καλαμπούρια. Πλέον η διαδρομή είναι περίπου 45 λεπτά μέχρι την κορυφή με μία πολύ μικρή κλίση.

1011.jpg


Κατά τη διάρκεια αυτής της μικρής διαδρομής, αρχίζει και σπάει το μαύρο της νύχτας. Η ανατολή πλησιάζει. Η προσμονή πλέον είναι στο 1000% και ναι μπροστά μας εμφανίζεται η κορυφή. Εκεί είναι μόνο ένα γκρουπ Ρώσων, και ναι χωρίς να έχει καμιά σημασία, ορειβατικά μας δίνει και μια ικανοποίηση ότι περάσαμε σχεδόν όλα τα γκρουπ μέχρι την κορυφή. Αυτό είναι και μια επιβράβευση της προετοιμασίας μας.

VID_20230127_045646_00_071_2024-10-22_15-17-31_screenshot.jpg



VID_20230127_045646_00_071_2024-10-22_15-17-50_screenshot.jpg



1012.jpg



Η πειθαρχία η οποία αποτελεί το σημαντικότερο παράγοντα σε κάθε είδους προετοιμασία. Αν δεν πειθαρχήσεις στο πρόγραμμα φυσικής κατάστασης για τις απαιτητικές κορυφές, αν δεν τηρήσεις τους κανόνες ασφαλείας, αν δεν ακολουθήσεις τις οδηγίες των πιο έμπειρων, είναι βέβαιο πως δεν θα καταφέρεις ότι επιδιώκεις και στο χειρότερο σενάριο ίσως κινδυνέψει η ζωή σου κυριολεκτικά. Για να περιορίσεις λοιπόν το κάθε είδους ρίσκο θα πρέπει να προετοιμαστείς κατάλληλα, για να προετοιμαστείς θα πρέπει να πειθαρχήσεις και φυσικά πάνω από όλα είναι η θέληση του στόχου.

UHURU PEAK 5.895m …… Η ταμπέλα τα λέει όλα…
VID_20230127_061104_00_083_2024-10-22_15-33-58_screenshot.jpg



1034cover.jpg



1035.jpg


Ο εντυπωσιασμός είναι δίχως αμφιβολία ένα από τα πρώτα συναισθήματα που νιώσαμε μόλις είδαμε και πατήσαμε την κορυφή. Σύντομα ωστόσο, την θέση του εντυπωσιασμού αντικαθιστούν βαθύτερα συναισθήματα που ενστικτωδώς προκαλούν έναν εσωτερικό διάλογο και μας οδηγούν σε νέα μονοπάτια. Δάκρυα πλέον, ανακούφιση, αγκαλιές χωρίς λόγια…. Η σιωπή ανάμεσα μας για μερικές στιγμές δείχνει την αλληλοκατανόηση του πόσο σημαντικού στόχου ήταν αυτός, για διαφορετικούς λόγους για τον καθένα μας…

«Πες μου και θα ξεχάσω. Δείξε μου και ίσως να θυμάμαι. Κάνε με να το βιώσω και θα το καταλάβω»…

Κάπου εκεί σκάει και το φρύδι του ήλιου στον ορίζοντα. Ανατολή, χρώματα και η ζεστασιά του φωτός δίνουν τώρα τον ρυθμό. Αφού αφουγκραστήκαμε την προσπάθεια και ξεσπάσαμε ο καθένας με τον τρόπο του, είναι ώρα για τον εορτασμό της επιτυχίας!!!

1024.jpg


Τι μαγεία θεέ!! Ο κρατήρας με τις χιονούρες του, ο παγετώνας στο βάθος και τα χρώματα του ουρανού που αλλάζουν λεπτό με λεπτό!!!

1036.jpg



vlcsnap-2024-10-23-17h29m26s512.jpg



1052.jpg



1053.jpg


Οι φωτογραφίες δίνουν και παίρνουν και ο χορός με τους Αφρικάνους φίλους μας είναι ο τρόπος του εορτασμού αλλά και ένας τρόπος να κρατηθούμε ζεστοί!!

1056.jpg



VID_20230127_052549_00_072_2024-10-22_15-21-34_screenshot.jpg



VID_20230127_062042_00_084_2024-10-22_15-54-07_cover.jpg


Αφού πλέον έχουμε χορτάσει το σκηνικό της κορυφής, κατηφορίζουμε προς τον παγετώνα ώστε να τον θαυμάσουμε και από κοντά. Μερικά λεπτά αργότερα είμαστε δίπλα του. Απίστευτο θέαμα. Το χρώμα των διαφορετικών στιβάδων που είναι εκεί για αιώνες και η πίκρα ότι το πολύ σε 15 χρόνια θα έχουν εξαφανιστεί. Οι τελευταίοι παγετώνες της Αφρικής.

VID_20230127_053220_00_073_2024-10-22_15-23-49_screenshot.jpg



VID_20230127_053220_00_073_2024-10-22_15-24-48_screenshot.jpg



1061.jpg



1071.jpg



1083.jpg



1087 (1).jpg



Πλέον ο ήλιος μας ζεσταίνει και είμαστε έτοιμοι για τον δρόμο του γυρισμού. Η χαρά και τα πειράγματα διαδέχονται το ένα το άλλο. Κατεβαίνοντας και πριν το Stella point συναντάμε μερικά μεγάλα γκρουπ που ακόμα ανεβαίνουν.

VID_20230127_065024_00_086_2024-10-22_15-58-26_screenshot.jpg



VID_20230127_065024_00_086_2024-10-22_15-59-08_screenshot.jpg



VID_20230127_065024_00_086_2024-10-22_16-01-21_screenshot.jpg



VID_20230127_065024_00_086_2024-10-22_16-02-12_screenshot.jpg



1090.jpg



1091.jpg


Παρατηρόυμε κάποια άτομα με μάσκα οξυγόνου, και μέτα κάποιες φωτογραφίες στο Stella Point με ήλιο,στη συνέχεια προς τα κάτω, βλέπουμε άτομα υποβασταζόμενα να επιστρέφουν πριν την κατάκτηση της κορυφής. Εκεί συνειδητοποιείς που δεν είναι όλα στάνταρ σε μια ανάβαση.
vlcsnap-2024-10-23-17h36m29s142.jpg


Καταλαβαίνεις ότι κάποια ποσοστά έχουν δίκιο. Όταν κάποιες διαδρομές έχουν ποσοστά επιτυχίας 70% και άλλες 90%. Ότι όταν τα ελικόπτερα έρχονται στο basecamp για διακομιδές, τίποτα δεν είναι σίγουρο. Pole Pole και σεβασμός στο βουνό.

1101.jpg


Στο σαθρό έδαφος στην κατηφόρα κάνουμε πετροσκι με ταχύτητα και γέλια. Πλέον φτάνοντας καμία 500 μέτρα πιο κάτω και ο ήλιος έχοντας ανέβει ψηλά βγάζουμε το ένα από τα μπουφάν.

1102.jpg


Μετά από περίπου δέκα ώρες από την ‘ώρα που φύγαμε από το basecamp, επιστρέφουμε και πάλι εκεί.

Η ταμπέλα του Barafu Camp από την μεριά που κοιτά προς το βουνό και επιστρέφεις λέει Congratulations!!! Εκεί λοιπόν σταματάμε, χαμογελάμε και ένα Hi5 είναι η επιβράβευση μας.

Στο camp θα ξεκουραστούμε μερικές ώρες, θα φάμε lunch και η μέρα δε τελείωσα. Έχουμε το κατέβασμα μέχρι τα 3.100m τη ζούγκλα και διαμονή στο Mweka Camp.

VID_20230127_085646_00_087_2024-10-22_16-06-33_screenshot.jpg


Φτάνουμε στη σκηνή στο basecamp και επιτέλους βγάζουμε τα παπούτσια. Κοιταζόμαστε. Και ξεσπάμε σε γέλια… πωπω τι αγγούρι φάγαμε!!! Και συμφωνούμε ότι περίπου 2 ώρες της ανάβασης ήταν η μεγαλύτερη κακουχία της ζωής μας!!!!

Φαγητό, μουσική και λίγη ξάπλα για ξεκούραση. Σε λίγο συνεχίζουμε.

1106.jpg


Κατηφορίζοντας πλέον ξαναπερνάμε την αλπική έρημο γεμάτη με τις κατακόκκινες πέτρες. Ο αέρας είναι αρκετά δυνατός και τα buff έχουν την τιμητική τους για τη σκόνη. Κάπου εκεί βλέπουμε κάτι σαν φορεία με μία ρόδα ποδηλάτου από κάτω. Μας λέει ο Promise ότι είναι το φορείο που έχουν για να πάνε κάποιον γρήγορα κάτω σε περίπτωση μη πτήσης ελικόπτερου. Πραγματικά μία βόλτα με αυτό το φορείο σε αυτό το έδαφος και τα δεκάδες πετροσκαλια που ακλούθησαν θα ήταν από μόνο του τραυματισμός!!!!

1105.jpg



1107.jpg




VID_20230127_122142_00_089_2024-10-28_17-35-00_screenshot.jpg



VID_20230127_122142_00_089_2024-10-28_17-34-02_screenshot.jpg



1108.jpg


Πραγματικά αυτό το 3ωρο κατέβασμα μέχρι το camp μέσα από πέτρες σκαλιά και κραδασμούς ήταν μια απίστευτη ταλαιπωρία σε συνδυασμό βέβαια με την κούραση της κορυφής και την αϋπνία.

1109.jpg



1110.jpg



1114.jpg


1116.jpg



1118.jpg


Και φτάνουμε στο Mweka Camp… Μόλις αφήνουμε τα πράγματα ομάδα ξεκινάει το party… Κύκλος όλοι μαζί και τραγούδι και χορός..

VID_20230127_151627_00_090_2024-10-28_17-36-18_screenshot.jpg


Distance: 16km
Time: 14.30 hours
Uphill: 1.313m
Downhill: 2.825m
Total cal: 3.850
Liquids: -5.875ml

VID_20230127_152430_00_091_2024-10-22_16-54-23_screenshot.jpg



VID_20230127_152430_00_091_2024-10-28_17-37-53_screenshot.jpg



VID_20230127_152430_00_091_2024-10-28_17-39-39_screenshot.jpg


Tembea pole pole. Hakuna matata!
Utafika salama. Hakuna matata!
Kunywa maji mengi. Hakuna matata!
Kilimanjaro, Kilimanjaro,
Kilimanjaro, mlima mrefu sana.
Na Mawenzi, na Mawenzi,
Na Mawenzi, mlima mrefu sana.
Ewe nyoka, ewe nyoka!
Ewe nyoka, mbona waninzunguka.
Wanizunguka, wanizunguka
Wanizunguka wataka kunila nyama

Hello! Hello sir!
How are you? Very well!
Guests, you are welcome!
Kilimanjaro? No trouble!
Walk slowly, slowly. No trouble!
You’ll get there safe. No trouble!
Drink plenty of water. No trouble!
Kilimanjaro! Kilimanjaro!
Kilimanjaro, such a high mountain.
Also Mawenzi, also Mawenzi!
Also Mawenzi such a high mountain.
Like a snake, like a snake!
Like a snake you wrap around me
You wrap around me, you wrap around me
Trying to eat me like a piece of meat


Το χαμόγελο μέχρι τα αφτιά και το κέφι τρελό αρχηγός του πάρτι ο Σεφ μας ο Justin, οργανώνει το τραγούδι και δίνει το ρυθμό!!και σιγα σιγά φέρνει την Σαμπάνια!!! Μαγικές στιγμές στην μέση του camp κουνάμε την σαμπάνια αφρίζουμε και πίνουμε! Την μίση την δίνουμε στην ομάδα… και εκεί λεπτές κραυγές τινάζουν το κέφι και άλλο ….ένα παρανοϊκό 15λεπτο … άξιος εορτασμός του επιτεύγματος!!

VID_20230127_152430_00_091_2024-10-28_17-39-51_screenshot.jpg



VID_20230127_152430_00_091_2024-10-28_17-42-14_screenshot.jpg



VID_20230127_152430_00_091_2024-10-28_17-43-43_screenshot.jpg


Ακολουθεί το χαλάρωμα στη σκηνή, φαγητό και το τελετουργικό του Πάνου. Η σφαγή μιας Toblerone. Μοίρασμα, χαμόγελο και αφουγκρασμός της κορυφής που κατακτήθηκε.

VID_20230127_154613_00_092_2024-10-28_17-45-50_screenshot.jpg


Η αϋπνία μας οδηγεί νωρίς στον υπνόσακο. Αύριο ξύπνημα νωρίς και μετά το τρεκ επιστροφή στο Moshi Και το ξενοδοχείο. Και ναι αύριο θα κάνουμε μπάνιο!!!

 

GTS

Member
Μηνύματα
7.120
Likes
20.938
Έλεγχους εμβολιών; Τι έλεγχους εμβολίων απαιτεί η Τανζανία;;
 

Zorz59

Member
Μηνύματα
253
Likes
1.840
Έλεγχους εμβολιών; Τι έλεγχους εμβολίων απαιτεί η Τανζανία;;
Όταν πήγαμε τσέκαραν άμα είχες 3 δόσεις για covid, και άμα έρχεσαι από χώρα ενδημική σε κίτρινο πυρετό ήθελαν και για αυτό εμβόλιο, αλλά από Ελλάδα και Καταρ δεν χρειάζονταν... Αν πχ ερχόσουν από Αίγυπτο ήθελε
 

GTS

Member
Μηνύματα
7.120
Likes
20.938
Όταν πήγαμε τσέκαραν άμα είχες 3 δόσεις για covid, και άμα έρχεσαι από χώρα ενδημική σε κίτρινο πυρετό ήθελαν και για αυτό εμβόλιο, αλλά από Ελλάδα και Καταρ δεν χρειάζονταν... Αν πχ ερχόσουν από Αίγυπτο ήθελε
Οκ. Κοβιντ δεν υπάρχει τέτοια απαίτηση πια και για κίτρινο πυρετό όπως είπες. Σημείωση, αν έχεις τράνζιτ μέσω χώρας με κίτρινο πυρετό πχ Αιθιοπια πάνω από 12ω τότε θες εμβόλιο.

Επίσης η Αίγυπτος δεν περιλαμβάνεται σε αυτές τις χώρες, δεν έχει κίτρινο πυρετό.
 

Zorz59

Member
Μηνύματα
253
Likes
1.840
Day 1 of Trek: Trek from Lemosho Gate (2.400) to Mti Mkubwa
Camp (2.785)



Το πολυαναμενόμενο πρωινό έφτασε. Ξυπνάμε στις 5 το πρωί. Κατεβαίνουμε στo λόμπι και κανονίζουμε με τη reception να αφήσουμε στο ξενοδοχείο οτιδήποτε σε αποσκευή δε χρειαζόμαστε για το βουνό. Έτσι μετά από ένα χαλαρό πρωινό, γιατί οι μπουφέδες στο hotel για το breakfast είναι λίγο χμμμ, περιμένουμε την άφιξη των guides και των porter.

Με την άφιξη τους παθαίνουμε ένα μικρό σοκ γιατί βλέπουμε ότι θα είμαστε 3 εμείς, 12 αυτοί!!!! Στην αρχή το βρίσκουμε λίγο υπερβολικό αλλά όσο προχωρεί το ταξίδι βλέπουμε ότι όλοι είναι απαραίτητοι.


0026.jpg

VID_20230122_064609_00_007_2024-09-23_12-23-49_screenshot.jpg
0030.jpg


Φορτώνουμε το βανάκι λοιπόν και Let’s Go Gooo Gooooooooooooooo. Μετά από ένα χρόνο σχεδιασμού και κουβέντας, αυτό είναι το πραγματικό σημείο της αφετηρίας….

Σήμερα η μέρα έχει Trek..!!!!

Η διαδρομή μέχρι το Lemosho gate είναι περίπου 2 ώρες. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής παρατηρούμε τα μικρά χωριά που είναι κατά μήκος του δρόμου. Παρότι είμαστε στο και καλά τουριστικό μέρος της Τανζανίας με πιο ακριβές τιμές και μισθούς, η φτώχεια είναι εμφανής.

vlcsnap-2024-09-23-21h24m15s781.png
vlcsnap-2024-09-23-21h23m50s682.png
vlcsnap-2024-09-23-21h22m39s989.png
0032.jpg
0033.jpg


Στη στροφή προς το εθνικό πάρκο του Κιλιμάντζαρου και το Lemosho gate, πεταγόμαστε στην όψη μιας ζέβρας και 2 αντιλόπες. Που να ξέραμε πόσες θα δούμε από δαύτες στο σαφάρι μετά το trek….

Τα τελευταία χιλιόμετρα είναι σε χωματόδρομο μέσα στη ζούγκλα… εντυπωσιακή με τις πρώτες μαϊμούδες να κάνουν εμφάνιση… και ναι φτάνουμε στην ταμπέλα Lemosho Gate!!!

Το χαμόγελο δε ξεκολλάει. Ξεκινώντας νωρίς νωρίς είμαστε οι πρώτοι που φτάνουν στο πάρκινγκ. Ο πραγματικός χαμός θα είναι λίγες ώρες αργότερα.

Εκεί η διαδικασία έχει ως εξής..

Check in στο πάρκο με τις άδειες που μας έχει βγάλει το γραφείο από πριν. Και το entrance fee του κράτους για το Kilimanjaro είναι στην εντυπωσιακή τιμή των 70 δολαρίων ανά άτομο ανά μέρα.

0035.jpg
0041.jpg
0042.jpg
0039.jpg
0046.jpg


Ζύγισμα των αποσκευών που κουβαλάει ο κάθε porter γιατί έχουν όριο τα 20 κιλά, έλεγχο προσωπικού εξοπλισμού, αποθέματος σε πόσιμο νερό και παραλαβή Lunch box. Μέχρι να τελεύσουν όλα αυτά χαζεύουμε καμιά ώρα και βγάζουμε τις απαραίτητες φωτογραφίες για την εκκίνηση του Trek.
0040.jpg

0045.jpg
0048.jpg
0054.jpg
0037.jpg
0053.jpg


Εν τέλη έρχεται ο Guide Number 1, ο Abdy και λέει ξεκινάμε εμείς και οι άλλοι θα μας προλάβουν. Και ναι γίνεται το πρώτο βήμα για την ανάβαση του Κιλιμάντζαρου. Η σημερινή ανάβαση είναι απλά για ζέσταμα, μια απόσταση 5 χιλιομέτρων και υψομετρική 550 μέτρων. Η ζούγκλα είναι συγκλονιστική και η πρώτη μας επαφή με τις μαϊμούδες και τα πτηνά της ,μας χαρίζουν ένα πλατύ χαμόγελο….

Έχοντας στο μυαλό μας ότι από όποιο μέρος περνάμε δε θα ξαναπεράσουμε, κάνουμε μια αργή πορεία ρουφώντας όλες τις εικόνες που βλέπουμε μπροστά μας….

0056.jpg
0065.jpg
0067.jpg
0076.jpg
0075.jpg
VID_20230122_101851_00_011_2024-09-23_12-29-15_screenshot.jpg


Κάνουμε φωτοπαιχνιδια με τις μαϊμούδες του βουνού, τις Blackwhite- colombus monkeys. Και εννοείτε ότι μετά από λίγο δε μας δίνουν καμία σημασία…
vlcsnap-2024-09-23-21h25m03s246.jpg
VID_20230122_110023_00_041_2024-09-23_12-51-02_screenshot.jpg
vlcsnap-2024-09-23-21h25m24s831.jpg

Κάπου εκεί μας περνάνε σχεδόν τρέχοντας οι υπόλοιποι της ομάδας με τους εικοσάκιλους σάκους στο κεφάλι!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0126.jpg
0080.jpg
0088.jpg
0091.jpg
0093.jpg
0112.jpg


Μετά από ένα χαλαρό lunch συνεχίζουμε με όρεξη προς το camp, αλλά.. ωπ τι έγινε παιδιά, πότε φτάσαμε? Φτάνουμε στην είσοδο του Mkubwa camp. Περίπου μια ώρα νωρίτερα από το αναμενόμενο…. Στο camp είχε στηθεί ήδη ο δικός μας χώρος με τις σκηνές. Μία διπλή σκηνή, με δύο δωμάτια, ένας χώρος για ύπνο και μία τραπεζαρία. Μία μονή σκηνή και μία άλλη μεγάλη στην οποία κοιμόταν όλοι οι άλλοι μαζί!!!!

0133.jpg
0113.jpg
0124.jpg
0141.jpg
0143.jpg
0156.jpg
0157.jpg
0210.jpg
0216.jpg


Πλέον έχουμε χρόνο για χαλάρωμα μέχρι την αυριανή μέρα. Μέχρι να συμμαζευτούμε και να βρούμε τη ρουτίνα μας με το camp, που θα έχουμε τα πράγματα, που θα καθόμαστε για φαγητό άραγμα και άλλα, συμβαίνουν 2 στιγμές που έφεραν μια μικρή ντροπή και συγκίνηση. Ο ένας από τους porter που είχε και το επίσημο καθήκον του σερβιτόρου μας (??????!!!!!!) μας έφερε λεκανάκια με νερό για να πλύνουμε πόδια και χέρια και επίσης όταν επιστρέψαμε πράγματα από το δεύτερο σνακ πίσω κάποιοι από αυτούς δάκρυσαν για το ότι τους δίνουμε φαγητό…. Δύσκολη και περίεργη στιγμή.

Τώρα κεφάλαιο φαγητό… τι πράγμα ήταν αυτό με τις ποσότητες??

Σε βάθος ημερών καταλάβαμε ότι είχαμε πάντα , 2 διαφορετικά πρωινά, μεσημεριανό και βραδινό 2 ή τριών πιάτων, πάντα αρχή με σούπα και τελείωμα με ζεστό πιάτο τις πρώτες μέρες υπήρχε κρέας μετά πιο πολύ λαχανικά ρύζι πατάτες. Extreme ποσότητες αλλά ο Abdy επέμενε, eat a lot, drink a lot, walk slowly and summit is easy!!!!
VID_20230122_132423_00_020_2024-09-23_12-35-31_screenshot.jpg
0199.jpg
0187.jpg
0219.jpg
0224.jpg


Μετά το καθιερωμένο briefing για την επόμενη πορεία και τη οξυγονομέτρση αποσυρόμαστε στα sleeping bags μας…

Time: 2.45h
Distance: 5km
Uphill: 460m
Downhill: 68m

Τι ξεκίνημα ημέρας και αυτό και τι μας περιμένει ακόμα μέχρι την κορυφη.

vlcsnap-2024-09-23-21h26m01s903.png
0232.jpg
 

Attachments

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.827
Likes
23.263
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Σε βάθος ημερών καταλάβαμε ότι είχαμε πάντα , 2 διαφορετικά πρωινά, μεσημεριανό και βραδινό 2 ή τριών πιάτων, πάντα αρχή με σούπα και τελείωμα με ζεστό πιάτο τις πρώτες μέρες υπήρχε κρέας μετά πιο πολύ λαχανικά ρύζι πατάτες. Extreme ποσότητες αλλά ο Abdy επέμενε, eat a lot, drink a lot, walk slowly and summit is easy!!!!
Οι άνθρωποι ξέρουν τι κάνουν και ξέρουν πως να σε ανεβάσουν στο βουνό! Απο κει και πέρα "pole pole" (σιγά σιγά) όπως μας έλεγαν και το ανεβαίνεις! Αρκεί να αντέχεις τη πεζοπορία βουνού, το υψόμετρο και το κρύο...

Σοβαρά; Σας είχαν και τουαλέτα; Εμείς γνωρίσαμε όλες τις τουαλέτες των camp της διαδρομής απο τη καλή και την ανάποδη! 🤢... :haha:
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.813
Likes
7.924
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Οκ. Κοβιντ δεν υπάρχει τέτοια απαίτηση πια και για κίτρινο πυρετό όπως είπες. Σημείωση, αν έχεις τράνζιτ μέσω χώρας με κίτρινο πυρετό πχ Αιθιοπια πάνω από 12ω τότε θες εμβόλιο.
Η Αιθιοπία που πηγα περυσι δεν απαιτούσε κανένα εμβόλιο!
Πως γίνεται άλλη χωρα να απαιτει κίτρινου πυρετού αν εχεις πάει η κάνει τρανζιτ στην Αιθιοπία;
 

GTS

Member
Μηνύματα
7.120
Likes
20.938
Η Αιθιοπία που πηγα περυσι δεν απαιτούσε κανένα εμβόλιο!
Πως γίνεται άλλη χωρα να απαιτει κίτρινου πυρετού αν εχεις πάει η κάνει τρανζιτ στην Αιθιοπία;
Η Τανζανία απαιτεί εάν προέρχεσαι από χώρα με ενδημικό τον κίτρινο πυρετό να έχεις εμβολιαστεί, αλλιώς δε μπαίνεις. Η Αιθιοπία εμπίπτει σε αυτή τη κατηγορία, η Αίγυπτος που αναφέρθηκε παραπάνω όχι.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.827
Likes
23.263
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Η Αιθιοπία είναι καταγεγραμμένη ως χώρα υψηλού κινδύνου για κίτρινο πυρετό, αλλά όχι όλη. Η περιοχή της πρωτεύουσας όμως εμπίπτει σε αυτή τη κατηγορία.
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.813
Likes
7.924
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Αφου ειναι ετσι ,μεγάλη παράλειψη της Αιθιοπίας να μην ζητάει εμβολιο για κιτρινο πυρετό.
Καλώς τα ναυτάκια τα ζουρμπουλούδικα ,αφήστε τα λεφτουδάκια σας και αν τσιμπήσετε και ενα κίτρινο πυρετό δεν τρέχει και κατι.
 

Zorz59

Member
Μηνύματα
253
Likes
1.840
Έτσι και αλλιώς αυτά με τις αρρώστιες αλλάζουν συνέχεια... Με κάθε κρούσμα αλλάζουν οι οδηγίες
Ιανουαρίο του 2023 ζητούσαν από το αεροπλάνο της Egypt Air εμβόλιο κίτρινου πυρετού στο kilimanjaro Airport...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.830
Μηνύματα
915.755
Μέλη
39.583
Νεότερο μέλος
kostas tzou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom