• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Γενικά υποχρεώσεις της αεροπορικής εταιρείας προς τους επιβάτες;

road

Member
Μηνύματα
140
Likes
76
«Ποιες είναι οι υποχρεώσεις της αεροπορικής εταιρείας προς τους επιβάτες;» Η Σοφί επρόκειτο να ταξιδέψει από την Τουλούζη της Γαλλίας στην Κρακοβία της Πολωνίας στις 2 μμ. Όταν έφθασε στο αεροδρόμιο, διαπίστωσε ότι η πτήση της θα καθυστερούσε 11 ώρες. Η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι ένα από τα αεροπλάνα της είχε υποστεί βλάβη, αλλά αρνήθηκε να καταβάλει αποζημίωση.
«Πέρασα όλη την ημέρα στο αεροδρόμιο και ξόδεψα χρήματα σε φαγητό και ποτά. Δεν θα έπρεπε η εταιρεία να προσφέρει τουλάχιστον κάποιο αναψυκτικό;»
Όταν ταξιδεύετε αεροπορικώς είτε για επαγγελματικούς λόγους είτε για λόγους αναψυχής, οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί σας εξασφαλίζουν ορισμένα δικαιώματα όσον αφορά την ενημέρωσή σας, τις καθυστερήσεις, τις ακυρώσεις, τις υπεράριθμες κρατήσεις θέσεων ή τυχόν φθορά των αποσκευών σας. Οι κανονισμοί ισχύουν ακόμα και αν συντρέχουν έκτακτοι λόγοι για τη διαταραχή στην εκτέλεση της πτήσης.
Τα δικαιώματα αυτά ισχύουν για προγραμματισμένες πτήσεις στο εσωτερικό μιας χώρας της ΕΕ αλλά και για ναυλωμένες πτήσεις (τσάρτερ) από ή προς αεροδρόμιο εντός της ΕΕ. Για τις πτήσεις με προέλευση χώρα εκτός ΕΕ τα δικαιώματα αυτά ισχύουν μόνο για τις αεροπορικές εταιρείες της ΕΕ.
Μεγάλες καθυστερήσεις
Αν περάσατε εγκαίρως από τον έλεγχο εισιτηρίων και υπάρχει σημαντική καθυστέρηση, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να σας προσφέρει κάποιο γεύμα και αναψυκτικό, κατάλυμα σε ξενοδοχείο, αν χρειαστεί, και να φροντίσει για τις ανάγκες επικοινωνίας σας. Η αεροπορική εταιρεία υποχρεούται επίσης να σας δώσει μία γραπτή δήλωση με τα δικαιώματά σας ως επιβάτη.
Όταν η καθυστέρηση φθάνει ή ξεπερνά τις 5 ώρες, η αεροπορική εταιρεία μπορεί να σας επιστρέψει τα χρήματα του εισιτηρίου, μόνο στην περίπτωση όμως που αποφασίσετε ότι δεν θέλετε να πετάξετε έστω και καθυστερημένα. Χρηματική αποζημίωση για καθυστερήσεις δεν προβλέπεται.
Υπεράριθμες κρατήσεις θέσεων
Αν ο αριθμός των επιβατών που έχουν κάνει κράτηση ξεπερνά τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων, η αεροπορική εταιρεία οφείλει πρωτίστως να ρωτήσει αν υπάρχουν κάποιοι που ενδιαφέρονται να παραχωρήσουν τη θέση τους. Τότε και μόνο τότε η αεροπορική εταιρεία μπορεί να αποφασίσει να αποκλείσει κάποιους επιβάτες από την πτήση. Σε αυτή την περίπτωση δεσμεύεται να σας προσφέρει οικονομική αποζημίωση. Δικαιούστε επίσης δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά, κατάλυμα σε ξενοδοχείο, αν χρειαστεί, διευκολύνσεις για επικοινωνία σύμφωνα με τι επιθυμίες σας, καθώς και μία γραπτή δήλωση με τα δικαιώματά σας ως επιβάτη.

Ακύρωση
Αν ακυρωθεί η πτήση σας με ευθύνη της αεροπορικής εταιρείας, αυτή οφείλει να σας αποδώσει το αντίτιμο του εισιτηρίου σας ή να σας προσφέρει εναλλακτικό τρόπο μετάβασης στον τελικό προορισμό σας. Υπό ορισμένες προϋποθέσεις, και εφόσον η ακύρωση δεν οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας για τους οποίους δεν ευθύνεται η αεροπορική εταιρεία, αυτή δεσμεύεται να σας καταβάλει χρηματική αποζημίωση. Δικαιούστε επίσης δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά, κατάλυμα σε ξενοδοχείο, αν χρειαστεί, διευκολύνσεις για επικοινωνία σύμφωνα με τι επιθυμίες σας και μία γραπτή δήλωση με τα δικαιώματά σας ως επιβάτη.

aec.europa.eu_consumers_citizen_images_valise.gif
Απώλεια αποσκευών
Μπορείτε να ζητήσετε την καταβολή αποζημίωσης για καταστροφή, φθορά, απώλεια ή καθυστερημένη παράδοση των αποσκευών σας σε πτήση που πραγματοποιήσατε με εταιρεία της ΕΕ οπουδήποτε στον κόσμο.

Επίλυση διαφορών
Για να αποφεύγετε χρονοβόρες και πολυδάπανες δικαστικές διαμάχες, οι χώρες της ΕΕ είναι υποχρεωμένες να συστήσουν ανεξάρτητους εθνικούς φορείς που θα ασχολούνται με τη διευθέτηση τυχόν παραπόνων και διαφορών των επιβατών με τις αεροπορικές εταιρείες. Για την ονομασία και τη διεύθυνση της αρμόδιας αρχής, ή για λεπτομέρειες σχετικά με οργανισμούς που μπορούν να σας συμβουλεύσουν ή να σας βοηθήσουν με άλλα τυχόν προβλήματα (π.χ. απώλεια αποσκευών, τραυματισμούς ή θάνατο, και οργανωμένα ταξίδια), μπορείτε να καλέσετε χωρίς χρέωση το τηλέφωνο της Europe Direct 00 800 6 7 8 9 10 11, ή να επικοινωνήσετε μαζί της ηλεκτρονικά μέσω του δικτυακού τόπου europedirect.europa.eu.


Links included in the document
Οργανωμένα ταξίδια
EUROPA - Θέματα καταναλωτή - Πληροφορίες για τους καταναλωτές - Οι Διακοπες Μου - Οργανωμένα ταξίδια

Χρονομεριστική μίσθωση
EUROPA - Θέματα καταναλωτή - Πληροφορίες για τους καταναλωτές - Οι Διακοπες Μου - Χρονομεριστική μίσθωση

Αεροπορικά ταξίδια
EUROPA - Θέματα καταναλωτή - Πληροφορίες για τους καταναλωτές - Οι Διακοπες Μου - Αεροπορικά ταξίδια

Ταξιδεύοντας με κατοικίδια ζώα
EUROPA - Θέματα καταναλωτή - Πληροφορίες για τους καταναλωτές - Οι Διακοπες Μου - Ταξιδεύοντας με κατοικίδια ζώα

Προσοχή στο μαύρισμα φέτος το καλοκαίρι!
EUROPA - Θέματα καταναλωτή - Πληροφορίες για τους καταναλωτές - Οι Διακοπες Μου - Προσοχή στο μαύρισμα φέτος το καλοκαίρι!

europedirect.europa.eu
EUROPA - Europe Direct

Air Transport Portal of the European Commission - Air passenger rights in the European Union
Air Transport Portal of the European Commission - Air passenger rights in the European Union

Δικτυακή πύλη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις αεροπορικές μεταφορές
Air Transport Portal of the European Commission - Air passenger rights in the European Union


EUROPA - Θέματα καταναλωτή - Πληροφορίες για τους καταναλωτές - Οι Διακοπες Μου - Αεροπορικά ταξίδια

πηγή
EUROPA - Θέματα καταναλωτή - Πληροφορίες για τους καταναλωτές - Οι Διακοπες Μου - Αεροπορικά ταξίδια
 
Last edited by a moderator:

depy!!!

Member
Μηνύματα
793
Likes
2.156
Επόμενο Ταξίδι
Μαλαισία - Βόρνεο
Ταξίδι-Όνειρο
Με βανάκι στη Νορβηγία
ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση
 

pmaria

Member
Μηνύματα
90
Likes
44
πρωτη φορα μου ετυχε φετος overbooked flight και ομολογω οτι δεν καταλαβαινω το λογο που ακολουθουν αυτη την τακτικη οι αεροπορικες.
μας ενημερωσαν αμεσως ποιες ηταν οι επιλογες μας για να ταξιδεψουμε το συντομοτερο προς τον προορισμο μας.
επισης μας ειπαν οτι πρεπει να δωσουμε στοιχεια με email για να μας καταβαλουν καποια αποζημιωση σε τραπεζικο λογαριασμο και επισης μας ειπαν οτι θα μας δωσουν δωρεαν εισητηρια (μονο το πηγαινε) για καποιον αναλογο προορισμο που εμεις θα επιλεξουμε μεσα στη διαρκεια ενος χρονου.

βεβαια να σημειωσω οτι δεν ρωτησαν κανενα αν ηθελε να παραχωρησει θεση, απλα περιμεναν μηπως καποιος δεν εμφανιστει. λιγο αφελες αφου ειχε γινει το check in.
και επειδη ειμαμε προλαβει να κανουμε check in μονο το γιο μας (5 χρονων) θεωρηθηκε αυτονοητο οτι αν εμεναν 2 θεσεις κενες θα μας τις εδιναν εμας ως οικογενεια που επρεπε να ταξιδεψει μαζι (κι οχι σε αλλους που εμειναν εξω).
τελικα επειδη ολοι εμφανιστηκαν, παραχωρησαμε εμεις τη θεση του παιδιου σε μια κυρια που ταξιδευε μονη της.
 

alex23

Member
Μηνύματα
312
Likes
49
Ταξίδι-Όνειρο
N.Y,ΙΝΔΙΑ,ΚΙΝΑ,ΜΑΛΔΙΒΕΣ
πρωτη φορα μου ετυχε φετος overbooked flight και ομολογω οτι δεν καταλαβαινω το λογο που ακολουθουν αυτη την τακτικη οι αεροπορικες.
μας ενημερωσαν αμεσως ποιες ηταν οι επιλογες μας για να ταξιδεψουμε το συντομοτερο προς τον προορισμο μας.
επισης μας ειπαν οτι πρεπει να δωσουμε στοιχεια με email για να μας καταβαλουν καποια αποζημιωση σε τραπεζικο λογαριασμο και επισης μας ειπαν οτι θα μας δωσουν δωρεαν εισητηρια (μονο το πηγαινε) για καποιον αναλογο προορισμο που εμεις θα επιλεξουμε μεσα στη διαρκεια ενος χρονου.

βεβαια να σημειωσω οτι δεν ρωτησαν κανενα αν ηθελε να παραχωρησει θεση, απλα περιμεναν μηπως καποιος δεν εμφανιστει. λιγο αφελες αφου ειχε γινει το check in.
και επειδη ειμαμε προλαβει να κανουμε check in μονο το γιο μας (5 χρονων) θεωρηθηκε αυτονοητο οτι αν εμεναν 2 θεσεις κενες θα μας τις εδιναν εμας ως οικογενεια που επρεπε να ταξιδεψει μαζι (κι οχι σε αλλους που εμειναν εξω).
τελικα επειδη ολοι εμφανιστηκαν, παραχωρησαμε εμεις τη θεση του παιδιου σε μια κυρια που ταξιδευε μονη της.
λίγο ουτοπικά μου φαίνονται όλα αυτά!
πότε εγινε αυτό?
με ποια εταιρία ταξίδευες?
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.938
Likes
3.932
πρωτη φορα μου ετυχε φετος overbooked flight και ομολογω οτι δεν καταλαβαινω το λογο που ακολουθουν αυτη την τακτικη οι αεροπορικες.
μας ενημερωσαν αμεσως ποιες ηταν οι επιλογες μας για να ταξιδεψουμε το συντομοτερο προς τον προορισμο μας.
επισης μας ειπαν οτι πρεπει να δωσουμε στοιχεια με email για να μας καταβαλουν καποια αποζημιωση σε τραπεζικο λογαριασμο και επισης μας ειπαν οτι θα μας δωσουν δωρεαν εισητηρια (μονο το πηγαινε) για καποιον αναλογο προορισμο που εμεις θα επιλεξουμε μεσα στη διαρκεια ενος χρονου.

βεβαια να σημειωσω οτι δεν ρωτησαν κανενα αν ηθελε να παραχωρησει θεση, απλα περιμεναν μηπως καποιος δεν εμφανιστει. λιγο αφελες αφου ειχε γινει το check in.
και επειδη ειμαμε προλαβει να κανουμε check in μονο το γιο μας (5 χρονων) θεωρηθηκε αυτονοητο οτι αν εμεναν 2 θεσεις κενες θα μας τις εδιναν εμας ως οικογενεια που επρεπε να ταξιδεψει μαζι (κι οχι σε αλλους που εμειναν εξω).
τελικα επειδη ολοι εμφανιστηκαν, παραχωρησαμε εμεις τη θεση του παιδιου σε μια κυρια που ταξιδευε μονη της.
Αυτό συμβαίνει σχεδόν πάντα... οι θέσεις που βγαίνουν προς πώληση είναι σχεδόν πάντα παραπάνω από τις κανονικές... οι εταιρίες το κάνουν αυτό γιατί ποντάρουν πολύ στις ακυρώσεις που σχεδόν πάντα γίνονται και γιατί φυσικά ειδικά σε μεγάλες διαδρομές δεν θέλουν να έχουν κενές θέσεις...

Τώρα σε περίπτωση overbooking, οι κάτοχοι καρτών αναβαθμίζονται και πηγαίνουν business και αν ακόμα λείπουν θέσεις οι εταιρίες ζητάνε εθελοντές και κάπου εκεί αρχίζει το παζάρι... σου πληρώνουν φυσικά ξενοδοχείο και φαγητό, σου δίνουν χρήματα και extra εισιτήρια ανάλογα το πόσο στριμόκωλα γιαυτές είναι τα πράγματα...

Στο φινάλε... άμα δεν βιάζεσαι και έχεις μια μέρα παραπάνω στη διάθεσή σου είναι καλή περίπτωση...
 

pmaria

Member
Μηνύματα
90
Likes
44
λίγο ουτοπικά μου φαίνονται όλα αυτά!
πότε εγινε αυτό?
με ποια εταιρία ταξίδευες?
εννοεις λιγο ουτοπικο να μας τα δωσουν ολα αυτα?

ταξιδευαμε τελευταιες μερες αυγουστου (γυρω στις 28?) για βαρκελωνη.
με την aegean.
ταξιδεψαμε τελικα το απογευμα μεσω ρωμης και χασαμε μονο μιση μερα.

ηδη μας εχουν ζητησει αριθμο λογαριασμου να μας δωσουν καποια αποζημιωση.
και διερευνουμε τα δωρεαν εισητηρια που με βεβαιοτητα οι υπαλληλοι της μας υποσχεθηκαν.
 
Μηνύματα
626
Likes
144
Επόμενο Ταξίδι
Μπαλί
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Υόρκη & Ισλανδία!!!
Στο φινάλε... άμα δεν βιάζεσαι και έχεις μια μέρα παραπάνω στη διάθεσή σου είναι καλή περίπτωση...
πράγματι...! Αν έχεις λίγες ώρες, μισή ημέρα ή μία ημέρα παραπάνω να χαραμίσεις, δε σε χαλάει καθόλου να υποστείς αυτήν την ταλαιπωρία! :) (πρόσφατα παθών, που τελικά δεν μ χάλασε καθόλου :p)
 

BerlinerBear

Member
Μηνύματα
9
Likes
1
Επόμενο Ταξίδι
Τουρκία
Ταξίδι-Όνειρο
Αργεντινή
Έκλεισα πτήση για Μαδρίτη στις 14/12 και φεύγω την επόμενη μέρα για Ισημερινό. Μου στέλνει e-mail το πρακτορείο για να με ενημερώσει ότι ακυρώθηκε η πτήση μου από την αερ.εταιρεία και η εναλλακτική πτήση είναι μια μέρα πριν.
Και δεν θα είχα πρόβλημα να μείνω μια ακόμη μέρα στην Μαδρίτη... ;)
αλλά αυτό αλλάζει κάποια πραγματάκια
την ήδη μεγάλη άδεια που έχω ζητήσει, (έστω κ μια μέρα)
το ότι “υποχρεώνομαι” στην ουσία από την αλλαγή μιας μέρας να πληρώσω επιπλέον ξενοδοχείο
επίσης η νέα πτήση έχει λίγο φθηνότερο εισιτήριο από αυτό που πλήρωσα.
Όταν είχα κάνει κράτηση είχα συμπεριλάβει και ασφάλεια πτήσης. Ξέρει κανείς αν αυτό αφορά ακύρωση από την δικιά μου πλευρά μόνο ή και από αυτή της εταιρείας; Και αν αλλάζει κατι με αυτό.
 

pmaria

Member
Μηνύματα
90
Likes
44
επανερχομαι στο θεμα για να σας ενημερωσω οτι πραγματι η aegean μας κατεβαλε πολυ καλη αποζημιωση (400 ευρω ανα ατομο, συνολο 1200) και μας εχει δωσει επιστολη για να παρουμε δωρεαν εισητηρια μεσα στον επομενο χρονο.

θεωρω οτι για καθυστερηση μισης μερας στην ουσια, ειναι πολυ καλη αποζημιωση.
εμενα τουλαχιστον μου ανετρεψε την οποια αρνητικη εντυπωση ειχα για την συγκεκριμενη εταιρεια. εδειξαν οτι ξερουν να "πληρωνουν" τα "λαθη" τους.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.655
Μηνύματα
906.506
Μέλη
39.405
Νεότερο μέλος
ioannistaxidiaris

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom