Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.017
- Likes
- 52.795
- Επόμενο Ταξίδι
- Umhlanga
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Καταφέραμε να ξυπνήσουμε και να αναχωρήσουμε με το αυτοκίνητό μας για τις Capillas de Marmol. Τελευταία στιγμή μάλιστα βρέθηκαν και δυο συνεπιβάτες, οπότε το κόστος της εκδρομής μειώθηκε στα 14€ ανά άτομο για τη βαρκάδα, αν και αυτό δε μετρίαζε καθόλου το απίστευτα τσουχτερό κρύο. Αν κάνει τέτοιο κρύο κατακαλόκαιρο, το χειμώνα τι γίνεται στην Παταγονία;
Τέλος πάντων, οι δυο νεαροί βαρκάρηδες μας έδωσαν από μια νιτσεράδα στον καθένα και όλες τους ανέδυαν μια τρομερή μπόχα. Ευτυχώς η δυνατή βροχή σταμάτησε (τι κωλόκαιρος αυτή η Παταγονία, καθόλου δε θα μου λείψει) και μας χάρισε κι ένα ουράνιο τόξο, λίγο πριν φτάσουμε στις πρώτες capillas/σπηλιές, με τις οποίες δεν τρελάθηκα κιόλας, αν και όταν εισήλθε η βάρκα έγινε πιο ενδιαφέρουσα η κατάσταση. Ο φωτογράφος Χ από την άλλη πάντως, κατέβασε κάτι μούτρα μέχρι κάτω, περίμενε κάτι πολύ εντυπωσιακότερο. Ο A πάλι, ήταν μέσα στην τρελή χαρά.
Η κατάσταση βελτιώθηκε όταν ένας ολόλαμπρος ήλιος έκανε την εμφάνισή του, παράλληλα με την προσέγγιση στις capillas de marmol (αν δεν τον εξήγησα, είναι σχηματισμοί /σπηλιές από διοξείδιο του ασβέστη μέσα στη θάλασσα), που πράγματι έμεοιαζαν με ξωκλήσια από μάρμαρο, όπως προϊδέαζε το όνομά τους, ενώ το φως βοήθησε πάρα πολύ στην ανάδειξη των σχηματισμών τους. Θα δείτε τις φωτογραφίες και θα κρίνετε, αλλά γενικά το βρήκα αξιόλογο αξιοθέατο, που όμως αν συγκριθεί με τα ιερά φυσικά τέρατα του υπόλοιπου ταξιδιού, είναι σαφώς κατώτερο. Εμ, μπροστά στην Ατακάμα, τις Άνδεις, τους καταρράκτες, την Ανταρκτική, το Perito Moreno και τα εξωπραγματικά τρεκ, λογικό είναι να ωχριούν.
Ξεκινήσαμε την επιστροφή για το αεροδρόμιο της Balmaceda ακούγοντας Johhny Cash κι απολαμβάνοντας τη διαδρομή που μας είχε γοητεύσει την πρώτη ημέρα, με σταθερό ήλιο αλλά και τσουχτερό κρύο. Τρομερή διαδρομή, πραγματικά. Βάλαμε και έξτρα καύσιμα, ώστε να είμαστε έτοιμοι για την παράδοση του οχήματος στο αεροδρόμιο για να έχουμε χρόνο για την αποζημίωση που θα παίρναμε στο αεροδρόμιο. Χαχα! Αποζημίωση από τη Europcar, καλό εεεεε;
Δυστυχώς στο desk της Europcar δεν ήταν αυτή τη φορά το ίδιο παλικαράκι που μας είχε δώσει το αυτοκίνητο αλλά άλλος ένας ξινός Χιλιανός, ο οποίος δεν είχε καμία απολύτως ενημέρωση για την περίπτωσή μας, τηλεφώνησε στο μηχανικό Rodolfo προκειμένου να ενημερωθεί για τις χαλαρωμένες βίδες και ούτε λίγο ούτε πολύ μας κατηγόρησε ότι εμείς φταίμε που δεν αντιληφθήκαμε τη βλάβη όταν παραλάβαμε το αυτοκίνητο. Πώς να την αντιληφθούμε όταν το πρόβλημα ήταν από την εσωτερική πλευρά; Θα πρέπει να είχαμε βγάλει τα λάστιχα για να το διαπιστώσουμε, απαντήσαμε. Επίσης αναφέραμε πως μιλήσαμε τηλεφωνικά με το Leonardo, το μηχανικό της Europcar που μας είχε διαβεβαιώσει ότι δικαιούμασταν αποζημίωση, όπως και με την κυρία Adriana Cara που μας είχε καθησυχάσει πως θα το είχε διευθετήσει και θα ήταν όλα έτοιμα κατά την παράδοση του αυτοκινήτου. Η απίθανη απάντηση που πήραμε ήταν πως ο μεν Λεονάρντο δεν έβγαινε στο τηλέφωνο η δε κυρία Adriana "είναι νέα στην εταιρεία και δεν ξέρει και πολλά." Ακούσαμε και ειρωνείες του στιλ "ελπίζω να έχετε δικηγόρους στη Χιλή" και ξεχείλισε το ποτήρι. Τελικώς αποδείχθηκε ότι όχι απλά δεν είχαν διάθεση να μας δώσουν καμία αποζημίωση για τη βλάβη που μας φόρτωσαν και την απώλεια χρόνου, αλλά για να εισπράξουμε ακόμη και τα 28€ που κόστισε ο μηχανικός, ήθελαν να υπογράψουμε ένα έγγραφο που θα έλεγε πως η εταιρεία δε φέρει καμία ευθύνη παρότι
α) την ευθύνη την είχαν αποδεχθεί ο μηχανικός και η υπεύθυνη της εταιρείας
β) είχαμε ήδη πληρώσει πλήρη ασφάλεια! Άρα εξυπακούεται πως θα έπρεπε να λάβουμε αποζημίωση για τη βλάβη και χωρίς να υπογράψουμε κανένα έγγραφο περί εξαίρεσης της εταιρείας από την ευθύνη για τη βλάβη
Ακολούθησαν σκηνές ροκ όπου ο Χ με τα δύο μέτρα του φώναζε "πάρτε το Λεονάρντο τώρα", ο ξινός μας είπε πως θα φωνάξει τους καραμπινέρους, εγώ τον ρώτησα τι ακριβώς θα τους πει (ότι θέλαμε να εντοπίσουμε το Λεονάρντο; Ότι φοβόταν το Χ επειδή είναι δυο μέτρα; ), μου απάντησε ότι "κοίτα πώς στέκεται ο φίλος σου από πάνω μου!" και ανταπάντησα ότι δε φταίμε εμείς που εκτός από ξινός και άχρηστος στη δουλειά του είναι και τάπας και φοβητσιάρης. Τελικά μας πλήρωσαν τα 28€, αλλά ευθύνη για τη βλάβη δεν ανέλαβαν, οπότε επιφυλαχθήκαμε να μιλήσουμε με τα κεντρικά της Europcar (για την ιστορία, τους έγραψα ένα μέιλ και με έγραψαν κι αυτοί... εκεί που δεν πιάνει μελάνι, καμία απάντηση δεν πήρα ποτέ) .
Τέλος πάντων πήγαμε να κάνουμε τσεκ ιν για να μη χάσουμε και την πτήση μας για το Σαντιάγο, όπου μια ακόμη σπινθηροβόλα χιλιανή τσεκινατζού, αφού της ζήτησα να προσέξει να μην κάνει λάθος στα tags και ξαναχάσουμε καμία βαλίτσα... τα έβαλε λάθος! Είδαμε και πάθαμε να της εξηγήσουμε ότι έκανε άλλα αντ' άλλων, αλλά ευτυχώς το διορθώσαμε, αλλιώς θα είχαμε πάλι απώλεια αποσκευών με τα τζιμάνια της Latam. Επιμένω πως η εταιρεία κάνει τεστ IQ και προσλαμβάνει μόνο όσες κόβονται, δεν υπάρχει άλλη εξήγηση.
Το αεροδρόμιο, μεγέθους ενός γηπέδου τένις, ήταν ΤΙΓΚΑ, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καν χώρος να σταθείς, τελικώς βρήκαμε μια γωνιά ανάμεσα σε εκατοντάδες πόδια όπου και καθισμένοι στο πάτωμα παίξαμε πάλι πες-βρες για να γελάσουμε και λίγο, ενώ είδαμε ένα καταπληκτικό ηλιοβασίλεμα λίγο πριν επιβιβαστούμε στην (πάλι όχι απευθείας) πτήση για το Σαντιάγο, όπου θα παραλαμβάναμε άλλο αυτοκίνητο από... τη Europcar.
Ω τι έκπληξη, ο τυπάς στο desk ήταν ένας ξινός και πάλι, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ μας είπε να επιστρέψουμε σε μισή ώρα που θα έχει λήξει η βάρδια του, γιατί αυτός δεν ήθελε να μας εξυπηρετήσει τριάντα λεπτά πριν λήξει αυτή! Όταν το ρώτησα για ποιο λόγο, μας είπε πως "αν σας δώσω εγώ το αμάξι, 15 λεπτά πριν την ώρα που αρχικά το είχατε ζητήσει, θα πρέπει να σας χρεώσω επιβάρυνση".
Τέλος πάντων, για να μην τσακωθούμε είπαμε να αξιοποιήσουμε τη μισή ώρα που είχαμε στη διάθεσή μας πηγαίνοντας στη Latam για να δούμε αν θα λάμβανε την αποζημίωση που δικαιούταν ο Χ για την επί 5 μέρες καθυστέρηση της βαλίτσας του. Μας είχαν πει πως θα του έστελναν ένα μέιλ με την αίτηση που θα έπρεπε να συμπληρώσει, αλλά αυτό δεν του είχε φτάσει ποτέ. Όταν λοιπόν πήγαμε στα γραφεία και ρωτήσαμε γιατί δεν είχαν αποστείλει το μέιλ μας απάντησαν... πως το είχαν ξεχάσει! Μας είπαν πως θα το έστελναν αμέσως, μαζί με ένα voucher για τα έξοδα του Χ για την αγορά ρούχων και ειδών πρώτης ανάγκης, το οποίο όμως αν δε μας έφτανε εγκαίρως, θα μας έδιναν την αποχημίωση στο αεροδρόμιο την ημέρα της αναχώρησης για την Ελλάδα. Για να μην ξαναναφερθώ στη Latam, περιληπτικά θα σας πω πως μέιλ δε λάβαμε ποτέ και πάλι, όταν πήγαμε στο αεροδρόμιο για την αναχώρηση μας είπαν πως έπρεπε να πάμε πίσω... στο κέντρο του Σαντιάγο σε μια τράπεζα (!) και τελικά μετά από ένα μήνα ο Χ έλαβε τα χρήματα που είχε δαπανήσει για την αγορά ρούχων, η αίτηση για αποζημίωση όμως... απερρίφθη. Μάλιστα, Latam, μιλάμε για εταιρειάρα.
Ο επόμενος υπάλληλος της Europcar ήταν εντελώς αδιάφορος, αλλά τουλάχιστον σχετικά γρήγορος, οπότε επιτέλους πήραμε το νέο μας αμάξι και καταλήξαμε στο διαμέρισμα που είχαμε νοικιάσει, του οποίου η ιδιοκτήτρια ήταν μια αξιαγάπητη κυρία, με όνειρο να πάει στην Ελλάδα κι ένα γιο που σπούδαζε στη Βραζιλία.
Κάτσαμε να συζητήσουμε για λίγο πριν κοιμηθούμε, σχολιάζοντας πως είναι κρίμα μια τόσο όμορφη χώρα να έχει τόσους πολλούς κόπανους και άθλιο σέρβις. Τέλος πάντων, μας έμεναν δυο μέρες ακόμη: η μία θα αφιερωνόταν σε οινογνωσία και η άλλη στη Vina del Mar και το Valparaiso.
Τέλος πάντων, οι δυο νεαροί βαρκάρηδες μας έδωσαν από μια νιτσεράδα στον καθένα και όλες τους ανέδυαν μια τρομερή μπόχα. Ευτυχώς η δυνατή βροχή σταμάτησε (τι κωλόκαιρος αυτή η Παταγονία, καθόλου δε θα μου λείψει) και μας χάρισε κι ένα ουράνιο τόξο, λίγο πριν φτάσουμε στις πρώτες capillas/σπηλιές, με τις οποίες δεν τρελάθηκα κιόλας, αν και όταν εισήλθε η βάρκα έγινε πιο ενδιαφέρουσα η κατάσταση. Ο φωτογράφος Χ από την άλλη πάντως, κατέβασε κάτι μούτρα μέχρι κάτω, περίμενε κάτι πολύ εντυπωσιακότερο. Ο A πάλι, ήταν μέσα στην τρελή χαρά.
Η κατάσταση βελτιώθηκε όταν ένας ολόλαμπρος ήλιος έκανε την εμφάνισή του, παράλληλα με την προσέγγιση στις capillas de marmol (αν δεν τον εξήγησα, είναι σχηματισμοί /σπηλιές από διοξείδιο του ασβέστη μέσα στη θάλασσα), που πράγματι έμεοιαζαν με ξωκλήσια από μάρμαρο, όπως προϊδέαζε το όνομά τους, ενώ το φως βοήθησε πάρα πολύ στην ανάδειξη των σχηματισμών τους. Θα δείτε τις φωτογραφίες και θα κρίνετε, αλλά γενικά το βρήκα αξιόλογο αξιοθέατο, που όμως αν συγκριθεί με τα ιερά φυσικά τέρατα του υπόλοιπου ταξιδιού, είναι σαφώς κατώτερο. Εμ, μπροστά στην Ατακάμα, τις Άνδεις, τους καταρράκτες, την Ανταρκτική, το Perito Moreno και τα εξωπραγματικά τρεκ, λογικό είναι να ωχριούν.
Ξεκινήσαμε την επιστροφή για το αεροδρόμιο της Balmaceda ακούγοντας Johhny Cash κι απολαμβάνοντας τη διαδρομή που μας είχε γοητεύσει την πρώτη ημέρα, με σταθερό ήλιο αλλά και τσουχτερό κρύο. Τρομερή διαδρομή, πραγματικά. Βάλαμε και έξτρα καύσιμα, ώστε να είμαστε έτοιμοι για την παράδοση του οχήματος στο αεροδρόμιο για να έχουμε χρόνο για την αποζημίωση που θα παίρναμε στο αεροδρόμιο. Χαχα! Αποζημίωση από τη Europcar, καλό εεεεε;
Δυστυχώς στο desk της Europcar δεν ήταν αυτή τη φορά το ίδιο παλικαράκι που μας είχε δώσει το αυτοκίνητο αλλά άλλος ένας ξινός Χιλιανός, ο οποίος δεν είχε καμία απολύτως ενημέρωση για την περίπτωσή μας, τηλεφώνησε στο μηχανικό Rodolfo προκειμένου να ενημερωθεί για τις χαλαρωμένες βίδες και ούτε λίγο ούτε πολύ μας κατηγόρησε ότι εμείς φταίμε που δεν αντιληφθήκαμε τη βλάβη όταν παραλάβαμε το αυτοκίνητο. Πώς να την αντιληφθούμε όταν το πρόβλημα ήταν από την εσωτερική πλευρά; Θα πρέπει να είχαμε βγάλει τα λάστιχα για να το διαπιστώσουμε, απαντήσαμε. Επίσης αναφέραμε πως μιλήσαμε τηλεφωνικά με το Leonardo, το μηχανικό της Europcar που μας είχε διαβεβαιώσει ότι δικαιούμασταν αποζημίωση, όπως και με την κυρία Adriana Cara που μας είχε καθησυχάσει πως θα το είχε διευθετήσει και θα ήταν όλα έτοιμα κατά την παράδοση του αυτοκινήτου. Η απίθανη απάντηση που πήραμε ήταν πως ο μεν Λεονάρντο δεν έβγαινε στο τηλέφωνο η δε κυρία Adriana "είναι νέα στην εταιρεία και δεν ξέρει και πολλά." Ακούσαμε και ειρωνείες του στιλ "ελπίζω να έχετε δικηγόρους στη Χιλή" και ξεχείλισε το ποτήρι. Τελικώς αποδείχθηκε ότι όχι απλά δεν είχαν διάθεση να μας δώσουν καμία αποζημίωση για τη βλάβη που μας φόρτωσαν και την απώλεια χρόνου, αλλά για να εισπράξουμε ακόμη και τα 28€ που κόστισε ο μηχανικός, ήθελαν να υπογράψουμε ένα έγγραφο που θα έλεγε πως η εταιρεία δε φέρει καμία ευθύνη παρότι
α) την ευθύνη την είχαν αποδεχθεί ο μηχανικός και η υπεύθυνη της εταιρείας
β) είχαμε ήδη πληρώσει πλήρη ασφάλεια! Άρα εξυπακούεται πως θα έπρεπε να λάβουμε αποζημίωση για τη βλάβη και χωρίς να υπογράψουμε κανένα έγγραφο περί εξαίρεσης της εταιρείας από την ευθύνη για τη βλάβη
Ακολούθησαν σκηνές ροκ όπου ο Χ με τα δύο μέτρα του φώναζε "πάρτε το Λεονάρντο τώρα", ο ξινός μας είπε πως θα φωνάξει τους καραμπινέρους, εγώ τον ρώτησα τι ακριβώς θα τους πει (ότι θέλαμε να εντοπίσουμε το Λεονάρντο; Ότι φοβόταν το Χ επειδή είναι δυο μέτρα; ), μου απάντησε ότι "κοίτα πώς στέκεται ο φίλος σου από πάνω μου!" και ανταπάντησα ότι δε φταίμε εμείς που εκτός από ξινός και άχρηστος στη δουλειά του είναι και τάπας και φοβητσιάρης. Τελικά μας πλήρωσαν τα 28€, αλλά ευθύνη για τη βλάβη δεν ανέλαβαν, οπότε επιφυλαχθήκαμε να μιλήσουμε με τα κεντρικά της Europcar (για την ιστορία, τους έγραψα ένα μέιλ και με έγραψαν κι αυτοί... εκεί που δεν πιάνει μελάνι, καμία απάντηση δεν πήρα ποτέ) .
Τέλος πάντων πήγαμε να κάνουμε τσεκ ιν για να μη χάσουμε και την πτήση μας για το Σαντιάγο, όπου μια ακόμη σπινθηροβόλα χιλιανή τσεκινατζού, αφού της ζήτησα να προσέξει να μην κάνει λάθος στα tags και ξαναχάσουμε καμία βαλίτσα... τα έβαλε λάθος! Είδαμε και πάθαμε να της εξηγήσουμε ότι έκανε άλλα αντ' άλλων, αλλά ευτυχώς το διορθώσαμε, αλλιώς θα είχαμε πάλι απώλεια αποσκευών με τα τζιμάνια της Latam. Επιμένω πως η εταιρεία κάνει τεστ IQ και προσλαμβάνει μόνο όσες κόβονται, δεν υπάρχει άλλη εξήγηση.
Το αεροδρόμιο, μεγέθους ενός γηπέδου τένις, ήταν ΤΙΓΚΑ, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καν χώρος να σταθείς, τελικώς βρήκαμε μια γωνιά ανάμεσα σε εκατοντάδες πόδια όπου και καθισμένοι στο πάτωμα παίξαμε πάλι πες-βρες για να γελάσουμε και λίγο, ενώ είδαμε ένα καταπληκτικό ηλιοβασίλεμα λίγο πριν επιβιβαστούμε στην (πάλι όχι απευθείας) πτήση για το Σαντιάγο, όπου θα παραλαμβάναμε άλλο αυτοκίνητο από... τη Europcar.
Ω τι έκπληξη, ο τυπάς στο desk ήταν ένας ξινός και πάλι, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ μας είπε να επιστρέψουμε σε μισή ώρα που θα έχει λήξει η βάρδια του, γιατί αυτός δεν ήθελε να μας εξυπηρετήσει τριάντα λεπτά πριν λήξει αυτή! Όταν το ρώτησα για ποιο λόγο, μας είπε πως "αν σας δώσω εγώ το αμάξι, 15 λεπτά πριν την ώρα που αρχικά το είχατε ζητήσει, θα πρέπει να σας χρεώσω επιβάρυνση".
Τέλος πάντων, για να μην τσακωθούμε είπαμε να αξιοποιήσουμε τη μισή ώρα που είχαμε στη διάθεσή μας πηγαίνοντας στη Latam για να δούμε αν θα λάμβανε την αποζημίωση που δικαιούταν ο Χ για την επί 5 μέρες καθυστέρηση της βαλίτσας του. Μας είχαν πει πως θα του έστελναν ένα μέιλ με την αίτηση που θα έπρεπε να συμπληρώσει, αλλά αυτό δεν του είχε φτάσει ποτέ. Όταν λοιπόν πήγαμε στα γραφεία και ρωτήσαμε γιατί δεν είχαν αποστείλει το μέιλ μας απάντησαν... πως το είχαν ξεχάσει! Μας είπαν πως θα το έστελναν αμέσως, μαζί με ένα voucher για τα έξοδα του Χ για την αγορά ρούχων και ειδών πρώτης ανάγκης, το οποίο όμως αν δε μας έφτανε εγκαίρως, θα μας έδιναν την αποχημίωση στο αεροδρόμιο την ημέρα της αναχώρησης για την Ελλάδα. Για να μην ξαναναφερθώ στη Latam, περιληπτικά θα σας πω πως μέιλ δε λάβαμε ποτέ και πάλι, όταν πήγαμε στο αεροδρόμιο για την αναχώρηση μας είπαν πως έπρεπε να πάμε πίσω... στο κέντρο του Σαντιάγο σε μια τράπεζα (!) και τελικά μετά από ένα μήνα ο Χ έλαβε τα χρήματα που είχε δαπανήσει για την αγορά ρούχων, η αίτηση για αποζημίωση όμως... απερρίφθη. Μάλιστα, Latam, μιλάμε για εταιρειάρα.
Ο επόμενος υπάλληλος της Europcar ήταν εντελώς αδιάφορος, αλλά τουλάχιστον σχετικά γρήγορος, οπότε επιτέλους πήραμε το νέο μας αμάξι και καταλήξαμε στο διαμέρισμα που είχαμε νοικιάσει, του οποίου η ιδιοκτήτρια ήταν μια αξιαγάπητη κυρία, με όνειρο να πάει στην Ελλάδα κι ένα γιο που σπούδαζε στη Βραζιλία.
Κάτσαμε να συζητήσουμε για λίγο πριν κοιμηθούμε, σχολιάζοντας πως είναι κρίμα μια τόσο όμορφη χώρα να έχει τόσους πολλούς κόπανους και άθλιο σέρβις. Τέλος πάντων, μας έμεναν δυο μέρες ακόμη: η μία θα αφιερωνόταν σε οινογνωσία και η άλλη στη Vina del Mar και το Valparaiso.
Last edited: