Αργεντινή Βολιβία Περού Χιλή Χαμένες πόλεις, Τσε, παγετώνες και έρημοι (Περού, Βολιβία, Χιλή, Αργεντινή και Ανταρκτική)

whoknows

Member
Μηνύματα
746
Likes
2.241
Επόμενο Ταξίδι
Στο φεγγαρι
Ταξίδι-Όνειρο
Στο κεντρο της Γης
Βρε @ κάθε φορά που ανεβάζεις κρατιέμαι για να μην διαβάσω ώστε να έχω να διαβάσω και να χαρώ την ιστορία σου σε κάποια μεγάλη πτήση και κάθε φορά δεν κρατιέμαι…κάτι σαν το γεφύρι της Άρτας ένα πράγμα.

Γι’ ακόμα μια φορά απολαυστικός
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.976
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Πριν την πτήση για το Punta Arenas μας έμενε χρόνος το πρωί, οπότε είπαμε να γυρίσουμε λίγο το Σαντιάγο και πήγαμε στην οδό Londres 38, όπου επί Πινοτσέτ στεγαζόταν ένα κρατητήριο, χώρος βασανιστηρίων και εξαφανίσεων, όπως υποδήλωνε και η φράση “εδώ βασάνισαν το γιο μου”, βαμμένη με μπογιά στο κάτω μέρος της εισόδου. Η κυρία που μας άνοιξε πάντως ήταν πολύ βαριεστημένη, το βίντεο δε δούλευε και τα εκθέματα παραήταν καλλιτεχνικής φύσεως για τα γούστα μου. Για παράδειγμα ένα κουτί με σκισμένα χαρτάκια στη μέση ενός δωματίου. Εντάξει, κάτι θέλει να πει ο ποιητής, αλλά εμείς ε τι φταίμε; Η αντίθεση πάντως της ομορφιάς της βίλας με τα όσα φρικαλέα συνέβαιναν εκεί μέσα (για τα οποία δε μάθαμε τίποτε απολύτως) στο κέντρο της πρωτεύουσας κιόλας, ήταν έκδηλη.

Πήγαμε παραδίπλα στην εκκλησία του Αγίου Φραγκίσκου, όπου η μοντέρνα οροφή έδενε πολύ ωραία με τους παλαιούς τοίχους, ενώ ενδιαφέρον είχε και το εκκλησιαστικό μουσείο πιο δίπλα, κρίμα που δεν επιτρέπονταν οι φωτογραφίες , οι κήποι πάντως ήταν μια όαση ησυχίας και γαλήνης.

Αλλάξαμε χρήματα σε κάποιο ανταλλακτήριο (δε βρίσκεις και πολλά, δεν είναι και καμιά τουριστική πόλη το Σαντιάγο), είδαμε κάτι φοβερούς Περουβιανούς να παίζουν τις μουσικάρες τους, θαυμάσαμε τους καραμπινιερους με τα άλογά τους να θυμίζουν ότι η Χιλή είναι η χώρα με την αυστηρότερη αστυνομία στην ήπειρο και πήραμε ένα uber για το αεροδρόμιο και την πτήση για το Punta Arenas, απ’ όπου θα παίρναμε το λεωφορείο για το Puerto Natales. Είχαμε 3 ώρες αναμονής στο αεροδρόμιο του Punta Arenas μέχρι την αναχώρηση του λεωφορείου, σε ένα αεροδρόμιο αδιάφορο, χωρίς πρίζες, με χαλασμένο ίντερνετ. Δεν ξέραμε ότι σε λίγες μέρες αυτό το αεροδρόμιο θα μας φιλοξενούσε για πολύ παραπάνω...

Το λεωφορείο πάντως ήρθε, ήταν αξιοπρεπέστατο, η διαδρομή βαρετή, αλλά η δύση του ηλίου μας χάρισε μια δυο ωραίες φωτογραφίες. Το ξενοδοχείο μας στο Puerto Natales αποδείχθηκε ένα χοστελάκι από τα παλιά, μου θύμισε τα νιάτα μου με τα interrail ανά τας Ευρώπας, ένα πολύ μεγάλο ξύλινο κτίσμα, με τεράστιο κοινό σαλόνι και ευρύχωρα δωμάτια με κουκέτες. Ήμασταν κουρασμένοι, αλλά πέσαμε για ύπνο και νωρίς διότι την επόμενη θα έρχονταν να μας πάρουν στις 6.15 για την ημερήσια εκδρομή στο Perito Moreno, από την πλευρά της Αργεντινής.

Ναι, καλά διαβάσατε. Θα κάναμε μια ημερήσια εκδρομή 14 ωρών καθαρής διαδρομής στο λεωφορείο για να απολαύσουμε μόλις 2 ώρες στον παγετώνα Perito Moreno. Θα άξιζε τον κόπο;

Kαραμπινιέροι.
DSC09825.JPG

Εδώ βασάνισαν το γιο μου.
DSC09826.JPG


Εδώ ένας καλλιτέχνης βασάνισε την αισθητική μας.
DSC09838.JPG

Τόσο όμορφο σπίτι σε τόσο όμορφη γειτονιά μέσα στο ιστορικό κέντρο κι έγιναν αυτά που έγιναν...
DSC09840.JPG

Μοντέρνα οροφή, παλιά εκκλησία.
DSC09843.JPG

Όαση οι κήποι του μοναστηριού.
DSC09850.JPG

Όπου κι αν πάμε, Περού σε αγαπάμε.
DSC09858.JPG

Δύση.
DSC09868.JPG
 
Last edited:

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.976
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Η συνεννόηση με το πρακτορείο που θα μας πήγαινε στο Perito Moreno έγινε μετ’ εμποδίων, αλλά οι άνθρωποι εμφανίστηκαν, έστω και χωρίς ξεναγό, αυτή θα τη βρίσκαμε στο Calafate της Αργεντινής, αφού περνούσαμε τα σύνορα. Στο λεωφορείο βρεθήκαμε 2 Αμερικανοί, ένας Χιλιανός, δύο συμπαθητικοί Ιταλοί κι εμείς τα τρία Ελληνόπουλα... Η διαδρομή ξεκίνησε με μια θέα ατελείωτης ξεραΐλας, ενώ ο οδηγός μας ξεκαθάρισε πως επρόκειτο για 14 ώρες διαδρομής συνολικά και μόλις δυο ώρες επίσκεψης στον ποθητό παγετώνα. Δεν μας είπε και κάτι που δεν ξέραμε, αλλά εκτίμησα την ειλικρίνειά του, στην τελική κι αυτός δεν ήθελε μουρμούρες κι ήθελε να είναι σαφές το τι θα κάναμε: μια ατέλειωτη λεωφορειάδα.

Φτάσαμε στα σύνορα με την Αργεντινή, από τη μεριά της Χιλής άψογοι και γρήγοροι, η μεριά της Αργεντινής είχε ένα ντεκαντάνς... To Χριστουγεννιάτικο δέντρο τους ήταν η ντροπή των δέντρων, τα σύνορα μέσα στη μπίχλα ενώ ο αργεντινός υπάλληλος αφού του ζήτησα ευγενικά να μου βάλει τη σφραγίδα στη σελίδα 12, την έβαλε σε άλλη σελίδα, καταπιάνοντας μια σελίδα ολόκληρη (και δε μου περισσεύουν) για να με ρωτήσει μετά με ύφος Γκιωνάκη: “Α, ποια είναι η σελίδα 12;”. Απάντησα ότι είναι η επόμενη από την 11 και η προηγούμενη από τη 13 και συνεχίσαμε.

Μέχρι το Calafate από τη μεριά της Αργεντινής πια, η ξεραϊλα συνεχίστηκε απρόσκοπτη. Στο Calafate γνωρίσαμε τους ομώνυμους θάμνους, η αργεντινή ξεναγός μας είπε και πέντε πραγματάκια, αλλά πιο πολύ φάνηκε να θέλει να πουλήσει υπηρεσίες, όπως το καραβάκι το οποίο σε πηγαίνει κοντά στον παγετώνα, ώστε να έχεις επαφή εκ του σύνεγγυς. Ε, εδώ που φτάσαμε είπαμε να μην τσιγκουνευτούμε τα 20 επιπλέον ευρώ, αλλά ας δούμε πρώτα περιληπτικά τι είναι αυτό το Perito Moreno για το οποίο κάναμε τόσο δρόμο: πρόκειται για ένα τεράστιο παγετώνα (δεν είναι παγόβουνο, δηλαδή η βάση του αγγίζει το έδαφος) με πλάτος 5 χιλιομέτρα, μήκος 30 χιλιόμετρα και ύψος 74 μέτρα (κατά μέσο όρο) πάνω από το επίπεδο του νερού της λίμνης στην οποία βρίσκεται. Αυτό που τον διαφοροποιεί από άλλους είναι το καταγάλανο χρώμα του το γεγονός πως επεκτείνεται αντί να μειώνεται και το ότι ο επισκέπτης έχει πολλές πιθανότητες να δει κομμάτια του παγετώνα να λιώνουν και να πέφτουν με δύναμη μέσα στο νερό. Α ναι... κι ότι θεωρείται από τους πιο όμορφους οπτικά στον πλανήτη, τουλάχιστον από αυτούς που υπάρχει σχετικά εύκολη πρόσβαση.

Το θέμα είναι ότι είχαμε ψιλοκαθυστερήσει χάρη στους Αργεντίνους στα σύνορα και ο οδηγός οδηγούσε σαν τρελός προκειμένου να προλάβουμε το καραβάκι, το οποίο αγόρασαν όλοι ανεξαιρέτως οι επιβάτες προς τέρψιν της ξεναγού. Λόγω της αργοπορίας μας ο οδηγός δεν έκανε στάση σε κανένα viewpoint, αλλά μας υποσχέθηκαν πως θα το έκαναν στην επιστροφή. Κατεβήκαμε λοιπόν από το βανάκι τρέχοντας, κατευθυνθήκαμε προς τις σκάλες που οδηγούν στη βάση της λίμνης, στην αποβάθρα από όπου αναχωρεί το ευλογημένο καραβάκι και... ΟΥΑΟΥ, η πρώτη θέα του παγετώνα με άφησε άφωνο. “ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΡΕ;” ήταν το πρώτο που ξεστόμισα. Συγκρατηθήκαμε όλοι να μη βγάλουμε φωτογραφίες για να μη χάσουμε το καραβάκι, αλλά με το θέαμα έμενες Παυλόπουλος. Ναι, έχω δει κι άλλους παγετώνες αλλά αυτός είναι το κάτι άλλο διότι:

α) τον βλέπεις από ψηλά

β) το χρώμα του είναι απλά εκτυφλωτικό

γ) στο εσωτερικό του αποκολλούνται συνεχώς κομμάτια με αποτέλεσμα να ακούς κάθε τρεις και λίγο εκκωφαντικούς ήχους του πάγου που πέφτει στο νερό και ακούγεται ως πυροβολισμός

δ) η έκτασή του είναι απίθανη, ή τέλος πάντων το ότι βρίσκεσαι σε ένα λόφο ΠΑΝΩ από τον παγετώνα σου δίνει μια πανοραμική θέα που σου δίνει μια αίσθηση απεραντοσύνης

Τέλος πάντων, κατεβήκαμε τις σκάλες και μπήκαμε στο καραβάκι για να πλησιάσουμε τον παγετώνα από όσο πιο κοντά γινόταν.

Η ξεναγός μας κατάφερε να εξαφανιστεί για ένα δεκάλεπτο (τι διάολο, άργησαν να της δώσουν την προμήθεια; ) και παραλίγο να χάσουμε τον απόπλου, αλλά τελικά τον προλάβαμε, στο τσακ. Δυστυχώς. Το καραβάκι πάει αργά, πλησιάζει λίγο στον παγετώνα, στη συνέχεια πηγαίνει λίγο πιο δεξιά και λίγο πιο αριστερά, αλλά κακά τα ψέμματα, η θέα είναι μονότονη και σχεδόν πάντα η ίδια, χώρια που ευρισκόμενος κανείς στο επίπεδο του νερού δεν έχει την πανοραμική θέα που έχει από ψηλά. Για τα πρώτα πέντε λεπτά καλά ήταν, μετά βαρέθηκα, με ενοχλούσε και η πολυκοσμία πάνω στο πλοιάριο, ο χαζοφωτογράφος που προσπαθούσε να πείσει τον κόσμο να βγει μια φωτό καλέ και γενικώς η αίσθηση του πλοιαρίου ήταν ότι επρόκειτο για μια τουριστική παγίδα. Αλλά είπαμε, στη ζωη μετανιώνεις όσα δεν κάνεις. Ε, για τους επόμενους, εγώ θα συνιστούσα να μην μπείτε στο πλοιάριο, χάνετε 40 λεπτά από τη ζωή σας.

Ευτυχώς απέμενε μια ολόκληρη ώρα για να χαζέψουμε τον παγετώνα από το υψηλό σημείο, όπου μια τεράστια ξύλινη πλατφόρμα/σκάλα σου έδινε διαφορετικές οπτικές. Από όπου κι αν το κοιτούσες αυτό το τέρας ήταν απίθανο. Άξιαν όλες οι ώρες μεταφοράς, το κόστος της εκδρομής, ο κόπος... Μοναδικό θέαμα και ο πόντος -για να είμαστε δίκαιοι- πρέπει να πάει στην Αργεντινή κι όχι στη Χιλή.

Λίγα λεπτά πριν φύγουμε, κι αφού συγκεντρωθήκαμε οι τρεις μας στη σκάλα και μείναμε να κοιτάμε το θέαμα μαζί αποσβολωμένοι, η μπαταρία της φωτογραφικής μηχανής του Χ τελείωσε, ταυτόχρονα με τη μνήμη τη δικής μου φωτογραφικής. Ο Χ λοιπόν άλλαζε μπαταρία, εγώ έβαζα τη νέα μνήμη και ο Α, ο χειρότερος εκτ των τριών φωτογράφων και με τη χειρότερη μηχανή, έμεινε να κοιτάει τον παγετωνα... όταν συνέβη αυτό που ελπίζαμε: ένα τεράστιο κομμάτι της μεγάλης σπηλιάς από πάγο στο στόμιο του παγετώνα αποκολλήθηκε κι έπεσε στο νερό κάνοντας έναν εκκωφαντικό θόρυβο παφλασμού. Ακολούθησε άλλο ένα και μετά... κατέρρευσε ένα ολόκληρο κομμάτι της οροφης της σπηλιάς... Το θέαμα ήταν εκπληκτικό. Ο Χ δυστυχώς το έχασε, ο Α κατάφερε να το μαγνητοσκοπήσει κι εγώ... προσπαθώντας να βρω πώς λειτουργεί η φωτογραφική μου μηχανή κατά λάθος και μια και μοναδική φορά κατάφερα (ΚΑΤΑ ΛΑΘΟΣ ξαναλέω) να πάρω μια αλληλουχία 60 συνεχόμενων φωτογραφιών, που αν τις συνθέσεις όλες μαζί κάνει ένα εξαιρετικό gif. Το οποίο και σας παρουσιάζω σε συνεργασία με τον κύριο Δευκαλίωνα:



Η ειρωνεία είναι ότι ο καλύτερος φωτογράφος εκ των τριών έμεινε με την μπαταρία στο χέρι, ενώ οι δυο άσχετοι έμειναν με ένα βίντεο και 60 φωτογραφίες καρέ-καρέ (Από τότε δεν ξαναβρήκα τη συγκεκριμένη λειτουργία στη μηχανή μου ποτέ, χαχα). Έτσι είναι η ζωή. Άνεργος ο Πεδουλάκης και κάνει καριέρα ο Λάσο...

Επιστρέψαμε στο λεωφορείο πανευτυχείς. Άξιζε τον κόπο η όλη εκδρομή, με τα χίλια κιόλας. Μακάρι να είχαμε χρόνο να τον περπατήσουμε κιόλας τον παγετώνα (διοργανώνονται σχετικές εκδρομές), αν ι εγώ έχω ξαναπερπατήσει σε παγετώνα (φυσικά στο Περού, αυτή τη Μέκκα του παγκόσμιου τουρισμού που χρειάζεται κανείς 3 μήνες για να δει τα βασικά της μόνο), η θέα είναι αυτή που με ενδιέφερε και ξεπέρασε τις προσδοκίες. Πολύ καλή και η ιδέα να προσπαθήσω και να καταφέρω να μη δω καμία φωτογραφία πριν φτάσω μπροστά του, ο αντίκτυπος αυτού που αντικρύζεις είναι μεγαλύτερος.

Τα δύο viewpoints στα οποία σταματήσαμε ήταν μέτρια μετά από τέτοιο υπερθέαμα και η ζοχαδιασμένη ξεναγός δε φάνηκε να έχει και πολλή όρεξη προκειμένου να κάνει στάση και σε άλλα, μας άφησε όμως μισή ωρίτσα στο Calafate για να αγοράσουμε σουβενίρ, με τα οποία δεν ασχολήθηκε κανείς. Κάναμε τη βολτίτσα μας σε αυτή τη χαριτωμένη πόλη που μοιάζει με όλες τις πόλεις του κόσμου που βρίσκονται κοντά σε χιονοδρομικά κέντρα, προλαβαίνοντας μάλιστα να παραγγείλουμε και κάτι σαντουιτσάρες σε ένα μπαρ και να τα πάρουμε πακέτο για να τα καταβροχθίσουμε στο βανάκι.

Η αγενής ξεναγός εξαφανίστηκε χωρίς καν να μας χαιρετήσει (καλά, δε χάσαμε και τον ύπνο μας που δεν την ξαναείδαμε την ξινή), άρα θα επιστρέφαμε στη Χιλή με τον οδηγό μας, που ήταν εύθυμος και μας γλίτωσε και καμιά ώρα ταλαιπωρίας στα σύνορα, προσπερνώντας στο συνοριοφυλάκιο ένα τουριστικό λεωφορείο 40 ατόμων, οπότε επιστρέψαμε στο Puerto Natales κατά τις 9.15 το βράδυ, πάλι καλά. Μάλιστα προλάβαμε ένα φοβερό ηλιοβασίλεμα εκεί, ενώ συμπέσαμε και με ένα γκρουπ Ελλήνων γνωστού πρακτορείου που είχαν επιλέξει τη Χιλή για να κάνουν τις διακοπές της Πρωτοχρονιάς. Το είχαμε ξεχάσει αυτό... η επόμενη ήταν παραμονή Πρωτοχρονιάς.

Παρότι αργά είχε μόλις δύσει, αποφασίσαμε να κάνουμε τη βόλτα μας και στο Puerto Natales, το οποίο μας άρεσε πάρα πολύ, το είχαμε υποτιμήσει ως πόλη. Μπήκαμε σε ένα κουκλίστικο μαγαζάκι που έμοιαζε με σπιτάκι από το στρουμφοχωριό και το οποίο πωλούσε τοπικά είδη (εργόχειρα, μαγκούρες κλπ), παρότι οι ιδιοκτήτες ήταν δυο ευγενέστατοι Αργεντίνοι, που κουρδίζονταν πάντως όταν άκουγαν τις λέξεις “Κριστίνα Κίρχνερ”. Τη ρωτήσαμε πού να πάμε για δείπνο, μας σύστησε δυο εστιατόρια με καλά κρέατα (τους Αργεντίνους τους ακούμε όταν μιλάνε για κρέας) και δειπνήσαμε μέχρι μετά τα μεσάνυχτα τρώγοντας κρεατάκια, εξαιρετικά ορεκτικά και μια φρεσκότατη σαλάτα σολωμού. Πέσαμε για ύπνο πολύ ευχαριστημένοι, αν και μέσα μου ευχόμουν η εκδρομή της επομένης, που θα ήταν στο Torres del Paine, να είναι λίγο πιο οργανωμένη.
 
Last edited by a moderator:

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.976
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Πρώτη θέα του παγετώνα

DSC09895.JPG
DSC09891.JPG

Ουφ...
DSC09897.JPG
DSC09898.JPG
DSC09902.JPG

Και μέσα από το πλοιάριο.
DSC09912.JPG

DSC09916.JPG

Ε δε με ξετρέλλανε κιόλας η βόλτα με το πλοιάριο.
DSC09918.JPG

Calafate.
DSC00059.JPG

Puerto Natales.
DSC00069.JPG
DSC00073.JPG

DSC00088.JPG

DSC00083.JPG
 
Last edited:

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.976
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Επιτέλους και μια αναχώρηση στις 9! Φάγαμε σαν άνθρωποι πρωινό, γνώρισα κι ένα παλικαράκι εκεί που μου είπε “Α, στο Torres del Paine πάτε σήμερα; Το ωραιότερο τοπίο που έχω δει σε ενάμησι χρόνο ταξίδι!” και ξεκίνησε καλά η ημέρα.

Ο ξεναγός μας ήταν ένας 60ρης με ενδυμασία τρέκερ και κοιλίτσα, δεν έπειθε και πολύ εμφανισιακώς είναι η αλήθεια, χώρια ότι τα Αγγλικά του ήταν σάπια, αλλά ήταν χαμογελαστός και φάνηκε να έχει όρεξη. Οι θέσεις στο βαν πάντως ήταν οι μισές σε διαστάσεις από αυτές της Ryan Air, με αποτέλεσμα να στραβώσει ο Α, αλλά του δώσαμε μια πιο ευρύχωρη και ησύχασε αν και μάλλον είχε νευράκια εκείνη τη μέρα, αφού και στη στάση που κάναμε σε ένα μίνι μάρκετ όπου δεν είχαν ρέστα να του δώσουν και του προσέφεραν καραμέλες, μουλάρωσε, σταύρωσε τα χέρια του και απεφανθη “να βρουν ρέστα!”.

Τέλος πάντων, αφού βρέθηκε θέση κι για το δίμετρο Χ, προχωρήσαμε. Η πρώτη στάση ήταν προγραμματισμένη για το σπήλαιο το Μιλόδοντα, που ήταν κάποιο προϊστορικό θηριώδες αρκουδοειδές. Δεν το βρήκα τόσο αδιάφορο όσο μας έλεγαν, το σπήλαιο είχε κάποιο ενδιαφέρον, ακόμη και το άγαλμα του μιλόδοντα σου έδινε μια αίσθηση ανατομίας και διαστάσεων.

Ο καιρός ήταν άψογος (για Παταγονία πάντα, ο κρύος αέρας θέριζε) και σε μιάμιση ώρα φτάσαμε επιτέλους και στην είσοδο του εθνικού πάρκου Torres del Paine, όπου ακόμη πριν φτάσουμε η θέα των χιονισμένων βουνοκορφών από τις οποίες παίρνει το όνομά του ήταν εντυπωσιακή. Στο πρώτο viewpoint πάθαμε πλάκα: καταγάλανο νερό και στο βάθος τα σύννεφα να καλύπτουν τις βουνοκορφές με τον πεντακάθαρο ουρανό από πάνω μας ήταν για καρτ ποστάλ. Η είσοδος στο πάρκο κόστιζε 30€ (!), ενώ για όσους θέλουν να κάνουν πολυήμερα τρεκ (εμείς είχαμε επιλέξει να μην κάνουμε), καλό είναι να ξέρουν πως οι υποχρεωτικές κρατήσεις για τα λιγοστά καταλύματα εντός του πάρκου πρέπει να γίνονται μήνες πριν. Το δε τρεκ σε πολλά σημεία είναι μονοπατάκια ανάμεσα σε δέντρα.

Το πρώτο κομμάτι που διασχίσαμε ήταν λίγο underwhelming, μέχρι που καταλήξαμε σε μια παραλία, παρέα με ένα κομμάτι πάγου που είχε αποκολληθεί από τη γλώσσα του παγετώνα που βλέπαμε στο βάθος. Η αλήθεια είναι ότι είχα μεγαλύτερες προσδοκίες και περίμενα κάτι πιο εντυπωσιακό, αλλά η εκδρομή συνεχίστηκε, με το βανάκι να κάνει διάφορες στάσεις, τις οποίες ακολουθούσε περπάτημα, προκειμένου να φτάσουμε στα σημεία ενδιαφέροντος. Ο ξεναγός αποδείχθηκε σούπερ κουτσονάτος, είχε πάρα πολλή διάθεση και -σε αντίθεση με άλλα βανάκια- είχε κανονίσει η διαδρομή να είναι τέτοια ώστε η θέα να κορυφώνεται προοδευτικά.

Το επόμενο viewpoint ήταν πραγματικά απίστευτο, με ένα νησάκι/χερσόνησο με ένα μικρό κατάλυμα μόνο επάνω, τι θέα! Μετά... ξέφυγε η κατάσταση, ειδικά στο σημείο του καταρράκτη ό,τι και να πω δεν περιγράφεται, ευτυχώς υπάρχουν και οι φωτογραφίες για να μη γινόμαστε γραφικοί. Guanacos, πτηνά, θέες, λίμνες, απίθανες βουνοκορφές, τι ομορφιά, κάθε στάση και οπτικός οργασμός. Πάθαμε πλάκα, απίθανο το Torres del Paine, μένει ως εκκρεμότητα το πολυήμερο τρεκ στο W (ονομάζεται έτσι από το σχήμα του), αλλά είπαμε, κάτι πρέπει να μένει πάντα, αλλιώς θα μας τελειώσει ο κόσμος...

Στην επιστροφή κάναμε μια στάση για σάπιο μπέργκερ, αλλά επιτέλους βρέθηκε σοκολάτα και την κατασπαράξαμε. Δεν επιστρέφαμε στο Puerto Natales, αντιθέτως είχαμε 4,5 ώρες δρόμο για το Punta Arenas, όπου θα κάναμε παραμονή Πρωτοχρονιάς για να πάρουμε πρωτοχρονιάτικα την πτήση την πρωτοχρονιά για το άγνωστο Coyaique, απ’ όπου θα νοικιάζαμε αυτοκίνητο για το πιο περιπετειώδες κομμάτι της Χιλής, τη διαβόητη Carretera Central.

Φτάνοντας στο Punta Arenas λοιπόν, πήγαμε στο οικογενειακότατο ξενοδοχειάκι που βρήκε ο Χ, κάναμε ένα ντουσάκι και βγήκαμε μια βόλτα. Το πρώτο που μας έκανε εντύπωση ήταν τα θλιβερά μπουρδελομπαρ με τις απερίγραπτες ξανθοβαμμένες, παχύσαρκες και ηλικιωμένες ντόπιες εκδιδόμενες κυρίες και τους μάλλον θλιβερούς μεσήλικες πελάτες τους. Ανέδιδε μια ατμόσφαιρα κακομοιριάς η πόλη, ειδικά για παραμονή Πρωτοχρονιάς απόρησα αν αυτοί οι άνθρωποι (πελάτες κι εργαζόμενες) δεν είχαν κάπου αλλού να πάνε, πέρα από αυτά τα βρώμικα και παραμελημένα μπαρ. Η κεντρική πλατεία της πόλης ήταν κάπως πιο ΟΚ, τα περισσότερα εστιατόρια ήταν είτε κλειστά είτε πλήρη από κρατήσεις, οπότε περπατώντας τη μελαγχολική malecon καταλήξαμε στο sky bar του καζίνο, που και οικονομικό ήταν, και ωραία θέα είχε και σούσι σέρβιρε και μια ατμόσφαιρα ευθυμίας είχε και... είχε και απίθανη θέα ακόμη και από την τουαλέτα του. Αφόδευση με τέτοια θέα δεν είχα ξανακάνει, μπήκε ωραία το 2017 και... ανακαφουστικά!

Στα πυροτεχνήματα είπαμε να μην πάμε, προτιμήσαμε να κοιμηθούμε διότι την επομένη ξεκινούσε το περιπετειώδες κομμάτι του ταξιδιού στη Χιλή. Το βράδυ πάντω ο Α ξύπνησε από εφιάλτη φωνάζοντας “τι έγινε; πώς έγινε αυτό; Όχιιιι” μέχρι που συνειδητοποίησε ότι ήταν εφιάλτης κι έπεσε για ύπνο ξανά. Κάτι ήξερε το υποσυνείδητό του πάντως, γιατί την επομένη άρχισαν τα όργανα...

Δεν ήταν κακό το σπήλαιο.
DSC00099.JPG


Πρώτη θέα των βουνοκορφών, κατά την είσοδο στο πάρκο.
DSC00108.JPG

Έχουν και τα πάρκα τα προβλήματά τους.
DSC00120.JPG

Η παραλία.
DSC00134.JPG
DSC00149.JPG
DSC00156.JPG
DSC00162.JPG
 
Last edited:

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.976
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Εντυπωσιάστηκα.
DSC00197.JPG
DSC00224.JPG
DSC00230.JPG
DSC00234.JPG

Πανέμορφα μονοπάτια, μαγεία να περπατάς σε τέτοια τοπία, αν και με τέτοιο αέρα από κάποιες ώρες κι έπειτα είναι λίγο ενοχλητικό.
DSC00263.JPG

Ο Α ήθελε να βγάλει τα guanaco από κοντά...
DSC00285.JPG

Αυτά όμως τον έπαιρναν χαμπάρι κι έφευγαν.
DSC00298.JPG

Οπότε κι αυτός άρχισε να κυλιέται...
DSC00302.JPG
DSC00307.JPG
DSC00308.JPG

Δε διαθέτουμε wifi, μιλήστε μεταξύ σας!
DSC00313.JPG

Ψιλομελαγχολικό το Punta Arenas.
DSC00324.JPG
DSC00331.JPG
 
Last edited:

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.976
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Δυστυχώς δεν πρόλαβα να ολοκληρωσω πριν φύγω για ταξιδακι. Λείπουν λίγες μερες ταξιδιού με Παταγονία και λίγο Περού κυρίως. Σε δύο μήνες τα ξαναλέμε.
 
Last edited:

x7777

Member
Μηνύματα
904
Likes
3.601
Επόμενο Ταξίδι
Mexico
Η συνεννόηση με το πρακτορείο που θα μας πήγαινε στο Perito Moreno έγινε μετ’ εμποδίων, αλλά οι άνθρωποι εμφανίστηκαν, έστω και χωρίς ξεναγό, αυτή θα τη βρίσκαμε στο Calafate της Αργεντινής, αφού περνούσαμε τα σύνορα. Στο λεωφορείο βρεθήκαμε 2 Αμερικανοί, ένας Χιλιανός, δύο συμπαθητικοί Ιταλοί κι εμείς τα τρία Ελληνόπουλα... Η διαδρομή ξεκίνησε με μια θέα ατελείωτης ξεραΐλας, ενώ ο οδηγός μας ξεκαθάρισε πως επρόκειτο για 14 ώρες διαδρομής συνολικά και μόλις δυο ώρες επίσκεψης στον ποθητό παγετώνα. Δεν μας είπε και κάτι που δεν ξέραμε, αλλά εκτίμησα την ειλικρίνειά του, στην τελική κι αυτός δεν ήθελε μουρμούρες κι ήθελε να είναι σαφές το τι θα κάναμε: μια ατέλειωτη λεωφορειάδα.

Φτάσαμε στα σύνορα με την Αργεντινή, από τη μεριά της Χιλής άψογοι και γρήγοροι, η μεριά της Αργεντινής είχε ένα ντεκαντάνς... To Χριστουγεννιάτικο δέντρο τους ήταν η ντροπή των δέντρων, τα σύνορα μέσα στη μπίχλα ενώ ο αργεντινός υπάλληλος αφού του ζήτησα ευγενικά να μου βάλει τη σφραγίδα στη σελίδα 12, την έβαλε σε άλλη σελίδα, καταπιάνοντας μια σελίδα ολόκληρη (και δε μου περισσεύουν) για να με ρωτήσει μετά με ύφος Γκιωνάκη: “Α, ποια είναι η σελίδα 12;”. Απάντησα ότι είναι η επόμενη από την 11 και η προηγούμενη από τη 13 και συνεχίσαμε.

Μέχρι το Calafate από τη μεριά της Αργεντινής πια, η ξεραϊλα συνεχίστηκε απρόσκοπτη. Στο Calafate γνωρίσαμε τους ομώνυμους θάμνους, η αργεντινή ξεναγός μας είπε και πέντε πραγματάκια, αλλά πιο πολύ φάνηκε να θέλει να πουλήσει υπηρεσίες, όπως το καραβάκι το οποίο σε πηγαίνει κοντά στον παγετώνα, ώστε να έχεις επαφή εκ του σύνεγγυς. Ε, εδώ που φτάσαμε είπαμε να μην τσιγκουνευτούμε τα 20 επιπλέον ευρώ, αλλά ας δούμε πρώτα περιληπτικά τι είναι αυτό το Perito Moreno για το οποίο κάναμε τόσο δρόμο: πρόκειται για ένα τεράστιο παγετώνα (δεν είναι παγόβουνο, δηλαδή η βάση του αγγίζει το έδαφος) με πλάτος 5 χιλιομέτρα, μήκος 30 χιλιόμετρα και ύψος 74 μέτρα (κατά μέσο όρο) πάνω από το επίπεδο του νερού της λίμνης στην οποία βρίσκεται. Αυτό που τον διαφοροποιεί από άλλους είναι το καταγάλανο χρώμα του το γεγονός πως επεκτείνεται αντί να μειώνεται και το ότι ο επισκέπτης έχει πολλές πιθανότητες να δει κομμάτια του παγετώνα να λιώνουν και να πέφτουν με δύναμη μέσα στο νερό. Α ναι... κι ότι θεωρείται από τους πιο όμορφους οπτικά στον πλανήτη, τουλάχιστον από αυτούς που υπάρχει σχετικά εύκολη πρόσβαση.

Το θέμα είναι ότι είχαμε ψιλοκαθυστερήσει χάρη στους Αργεντίνους στα σύνορα και ο οδηγός οδηγούσε σαν τρελός προκειμένου να προλάβουμε το καραβάκι, το οποίο αγόρασαν όλοι ανεξαιρέτως οι επιβάτες προς τέρψιν της ξεναγού. Λόγω της αργοπορίας μας ο οδηγός δεν έκανε στάση σε κανένα viewpoint, αλλά μας υποσχέθηκαν πως θα το έκαναν στην επιστροφή. Κατεβήκαμε λοιπόν από το βανάκι τρέχοντας, κατευθυνθήκαμε προς τις σκάλες που οδηγούν στη βάση της λίμνης, στην αποβάθρα από όπου αναχωρεί το ευλογημένο καραβάκι και... ΟΥΑΟΥ, η πρώτη θέα του παγετώνα με άφησε άφωνο. “ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΡΕ;” ήταν το πρώτο που ξεστόμισα. Συγκρατηθήκαμε όλοι να μη βγάλουμε φωτογραφίες για να μη χάσουμε το καραβάκι, αλλά με το θέαμα έμενες Παυλόπουλος. Ναι, έχω δει κι άλλους παγετώνες αλλά αυτός είναι το κάτι άλλο διότι:

α) τον βλέπεις από ψηλά

β) το χρώμα του είναι απλά εκτυφλωτικό

γ) στο εσωτερικό του αποκολλούνται συνεχώς κομμάτια με αποτέλεσμα να ακούς κάθε τρεις και λίγο εκκωφαντικούς ήχους του πάγου που πέφτει στο νερό και ακούγεται ως πυροβολισμός

δ) η έκτασή του είναι απίθανη, ή τέλος πάντων το ότι βρίσκεσαι σε ένα λόφο ΠΑΝΩ από τον παγετώνα σου δίνει μια πανοραμική θέα που σου δίνει μια αίσθηση απεραντοσύνης

Τέλος πάντων, κατεβήκαμε τις σκάλες και μπήκαμε στο καραβάκι για να πλησιάσουμε τον παγετώνα από όσο πιο κοντά γινόταν.

Η ξεναγός μας κατάφερε να εξαφανιστεί για ένα δεκάλεπτο (τι διάολο, άργησαν να της δώσουν την προμήθεια; ) και παραλίγο να χάσουμε τον απόπλου, αλλά τελικά τον προλάβαμε, στο τσακ. Δυστυχώς. Το καραβάκι πάει αργά, πλησιάζει λίγο στον παγετώνα, στη συνέχεια πηγαίνει λίγο πιο δεξιά και λίγο πιο αριστερά, αλλά κακά τα ψέμματα, η θέα είναι μονότονη και σχεδόν πάντα η ίδια, χώρια που ευρισκόμενος κανείς στο επίπεδο του νερού δεν έχει την πανοραμική θέα που έχει από ψηλά. Για τα πρώτα πέντε λεπτά καλά ήταν, μετά βαρέθηκα, με ενοχλούσε και η πολυκοσμία πάνω στο πλοιάριο, ο χαζοφωτογράφος που προσπαθούσε να πείσει τον κόσμο να βγει μια φωτό καλέ και γενικώς η αίσθηση του πλοιαρίου ήταν ότι επρόκειτο για μια τουριστική παγίδα. Αλλά είπαμε, στη ζωη μετανιώνεις όσα δεν κάνεις. Ε, για τους επόμενους, εγώ θα συνιστούσα να μην μπείτε στο πλοιάριο, χάνετε 40 λεπτά από τη ζωή σας.

Ευτυχώς απέμενε μια ολόκληρη ώρα για να χαζέψουμε τον παγετώνα από το υψηλό σημείο, όπου μια τεράστια ξύλινη πλατφόρμα/σκάλα σου έδινε διαφορετικές οπτικές. Από όπου κι αν το κοιτούσες αυτό το τέρας ήταν απίθανο. Άξιαν όλες οι ώρες μεταφοράς, το κόστος της εκδρομής, ο κόπος... Μοναδικό θέαμα και ο πόντος -για να είμαστε δίκαιοι- πρέπει να πάει στην Αργεντινή κι όχι στη Χιλή.

Λίγα λεπτά πριν φύγουμε, κι αφού συγκεντρωθήκαμε οι τρεις μας στη σκάλα και μείναμε να κοιτάμε το θέαμα μαζί αποσβολωμένοι, η μπαταρία της φωτογραφικής μηχανής του Χ τελείωσε, ταυτόχρονα με τη μνήμη τη δικής μου φωτογραφικής. Ο Χ λοιπόν άλλαζε μπαταρία, εγώ έβαζα τη νέα μνήμη και ο Α, ο χειρότερος εκτ των τριών φωτογράφων και με τη χειρότερη μηχανή, έμεινε να κοιτάει τον παγετωνα... όταν συνέβη αυτό που ελπίζαμε: ένα τεράστιο κομμάτι της μεγάλης σπηλιάς από πάγο στο στόμιο του παγετώνα αποκολλήθηκε κι έπεσε στο νερό κάνοντας έναν εκκωφαντικό θόρυβο παφλασμού. Ακολούθησε άλλο ένα και μετά... κατέρρευσε ένα ολόκληρο κομμάτι της οροφης της σπηλιάς... Το θέαμα ήταν εκπληκτικό. Ο Χ δυστυχώς το έχασε, ο Α κατάφερε να το μαγνητοσκοπήσει κι εγώ... προσπαθώντας να βρω πώς λειτουργεί η φωτογραφική μου μηχανή κατά λάθος και μια και μοναδική φορά κατάφερα (ΚΑΤΑ ΛΑΘΟΣ ξαναλέω) να πάρω μια αλληλουχία 60 συνεχόμενων φωτογραφιών, που αν τις συνθέσεις όλες μαζί κάνει ένα εξαιρετικό gif. Το οποίο και σας παρουσιάζω σε συνεργασία με τον κύριο Δευκαλίωνα:



Η ειρωνεία είναι ότι ο καλύτερος φωτογράφος εκ των τριών έμεινε με την μπαταρία στο χέρι, ενώ οι δυο άσχετοι έμειναν με ένα βίντεο και 60 φωτογραφίες καρέ-καρέ (Από τότε δεν ξαναβρήκα τη συγκεκριμένη λειτουργία στη μηχανή μου ποτέ, χαχα). Έτσι είναι η ζωή. Άνεργος ο Πεδουλάκης και κάνει καριέρα ο Λάσο...

Επιστρέψαμε στο λεωφορείο πανευτυχείς. Άξιζε τον κόπο η όλη εκδρομή, με τα χίλια κιόλας. Μακάρι να είχαμε χρόνο να τον περπατήσουμε κιόλας τον παγετώνα (διοργανώνονται σχετικές εκδρομές), αν ι εγώ έχω ξαναπερπατήσει σε παγετώνα (φυσικά στο Περού, αυτή τη Μέκκα του παγκόσμιου τουρισμού που χρειάζεται κανείς 3 μήνες για να δει τα βασικά της μόνο), η θέα είναι αυτή που με ενδιέφερε και ξεπέρασε τις προσδοκίες. Πολύ καλή και η ιδέα να προσπαθήσω και να καταφέρω να μη δω καμία φωτογραφία πριν φτάσω μπροστά του, ο αντίκτυπος αυτού που αντικρύζεις είναι μεγαλύτερος.

Τα δύο viewpoints στα οποία σταματήσαμε ήταν μέτρια μετά από τέτοιο υπερθέαμα και η ζοχαδιασμένη ξεναγός δε φάνηκε να έχει και πολλή όρεξη προκειμένου να κάνει στάση και σε άλλα, μας άφησε όμως μισή ωρίτσα στο Calafate για να αγοράσουμε σουβενίρ, με τα οποία δεν ασχολήθηκε κανείς. Κάναμε τη βολτίτσα μας σε αυτή τη χαριτωμένη πόλη που μοιάζει με όλες τις πόλεις του κόσμου που βρίσκονται κοντά σε χιονοδρομικά κέντρα, προλαβαίνοντας μάλιστα να παραγγείλουμε και κάτι σαντουιτσάρες σε ένα μπαρ και να τα πάρουμε πακέτο για να τα καταβροχθίσουμε στο βανάκι.

Η αγενής ξεναγός εξαφανίστηκε χωρίς καν να μας χαιρετήσει (καλά, δε χάσαμε και τον ύπνο μας που δεν την ξαναείδαμε την ξινή), άρα θα επιστρέφαμε στη Χιλή με τον οδηγό μας, που ήταν εύθυμος και μας γλίτωσε και καμιά ώρα ταλαιπωρίας στα σύνορα, προσπερνώντας στο συνοριοφυλάκιο ένα τουριστικό λεωφορείο 40 ατόμων, οπότε επιστρέψαμε στο Puerto Natales κατά τις 9.15 το βράδυ, πάλι καλά. Μάλιστα προλάβαμε ένα φοβερό ηλιοβασίλεμα εκεί, ενώ συμπέσαμε και με ένα γκρουπ Ελλήνων γνωστού πρακτορείου που είχαν επιλέξει τη Χιλή για να κάνουν τις διακοπές της Πρωτοχρονιάς. Το είχαμε ξεχάσει αυτό... η επόμενη ήταν παραμονή Πρωτοχρονιάς.

Παρότι αργά είχε μόλις δύσει, αποφασίσαμε να κάνουμε τη βόλτα μας και στο Puerto Natales, το οποίο μας άρεσε πάρα πολύ, το είχαμε υποτιμήσει ως πόλη. Μπήκαμε σε ένα κουκλίστικο μαγαζάκι που έμοιαζε με σπιτάκι από το στρουμφοχωριό και το οποίο πωλούσε τοπικά είδη (εργόχειρα, μαγκούρες κλπ), παρότι οι ιδιοκτήτες ήταν δυο ευγενέστατοι Αργεντίνοι, που κουρδίζονταν πάντως όταν άκουγαν τις λέξεις “Κριστίνα Κίρχνερ”. Τη ρωτήσαμε πού να πάμε για δείπνο, μας σύστησε δυο εστιατόρια με καλά κρέατα (τους Αργεντίνους τους ακούμε όταν μιλάνε για κρέας) και δειπνήσαμε μέχρι μετά τα μεσάνυχτα τρώγοντας κρεατάκια, εξαιρετικά ορεκτικά και μια φρεσκότατη σαλάτα σολωμού. Πέσαμε για ύπνο πολύ ευχαριστημένοι, αν και μέσα μου ευχόμουν η εκδρομή της επομένης, που θα ήταν στο Torres del Paine, να είναι λίγο πιο οργανωμένη.
Παρότι μας πετυχαίνεις στο τέλος του ταξιδιού στην Ινδία μπήκα σε πειρασμό να διαβάσω την συνέχεια (αναθεματισμένο email με τις ενημερώσεις σου).
Φοβερές φώτο!
Αν μπορείς δώσε και ένα ενδεικτικό κόστος για την εκδρομή
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.114
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom