travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.838
- Likes
- 15.724
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Μια μέρα στη Μανίλα
- Palawan - ψάχνοντας το υπόγειο ποτάμι
- Palawan - El Nido κ χωριά με χρώμα
- 2 μέρες στο Cebu - Φαλαινοκαρχαρίες στο Oslob
- Bohol - Πυγολαμπίδες
- Bohol - Σοκολατένιοι λόγοι κ Tarsier
- Παραμονή Πρωτοχρονιάς κοντά στο Pinatubo
- Luzon - Στον κρατήρα του Pinatubo
- Απ'το Dagupan στην κορδιλιέρα του Luzon
- Hanging Coffins κ σπηλιές στη Σαγάδα
- Banaue - Rice Terraces κ φυλή Ifugao
- Πάλι στη Μανίλα
- Ηφαίστειο κ λίμνη Τάαλ
- Καταρράκτης Pagsanjan
- Επίλογος
Δυο μέρες στο Cebu. Φαλαινοκαρχαρίες στο Oslob
Φτάσαμε και στο νησί Cebu. Προσγειώθηκε το αεροπλάνο στις 12:30 και στις 13:40 ξεκινούσαμε με ένα Toyota Innova της Europcar, πολύ άνετοι για να πάμε στο Oslob με κύριο σκοπό να δούμε την επομένη το πρωί φαλαινοκαρχαρίες. Όμως ο ερχομός εδώ δεν έγινε και τόσο απλά. Αρχικά γιατί η περίφημη βαλίτσα του Φιλίππου (γνωστή για τα προβλήματα που δημιουργεί σε κάθε σχεδόν ταξίδι) έφθασε σπασμένη σε ένα σημείο. Το είπαμε στον αρμόδιο και σε είκοσι λεπτά το θέμα ταχτοποιήθηκε. Δηλαδή θα πάρει μια μικρή ή μεγάλη αποζημίωση κάποια στιγμή. Θα μας ειδοποιήσουν.
Και αν αυτή η διαδικασία τελείωσε γρήγορα, χάσαμε τουλάχιστον δύο ώρες μέχρι να πάμε να αγοράσει καινούρια βαλίτσα. Το νησί έχει τρομερή κίνηση. Μετά, για να κάνουμε τα 120 χιλιόμετρα ως το Oslob κάναμε άπειρες ώρες. Σταματήσαμε μόνο για φαγητό. Κάναμε πάνω από έξι ώρες γι αυτή την απόσταση. Μιλάμε για δρόμο στενό με συνεχή δόμηση και πολλά αυτοκίνητα και μηχανές και τρίκυκλα στο δρόμο.
Την επομένη είχαμε ξύπνημα στις 04:30 για τις φάλαινες. Συνεννοηθήκαμε με κάτι τύπους στο ξενοδοχείο. Θα πάμε μαζί.
Στις 5:00 ήμασταν έτοιμοι για να πάμε να δούμε τους λεγόμενους φαλαινοκαρχαρίες. Είναι κάποιες φάλαινες που φαίνεται μοιάζουν με καρχαρίες και είναι μικρού μεγέθους. Εμείς αυτοί που είδαμε ήταν 5-6 μέτρα και είναι πολύ φιλικοί με τους ανθρώπους. Μάλλον ήταν αδιάφοροι για την παρουσία μας.
Αλλά θα περιγράψω ακριβώς το τι έγινε από την προηγούμενη. Το βράδυ είχαμε μιλήσει για το κολύμπι με τους φαλαινοκαρχαρίες με την ξενοδόχο, η οποία προφανώς είχε κάποιους συνδέσμους που ασχολούνται με το θέμα αυτό. Ξαφνικά εμφανίστηκαν και οδηγοί και μεσάζοντες και διάφοροι άλλοι που θα μας εξυπηρετούσαν ώστε να μην ταλαιπωρηθούμε, αλλά με την αμοιβή των χιλίων πέσος, που ήταν έτσι κι αλλιώς το κόστος για τη δραστηριότητα αυτή, κατά την οποία εμείς θα βλέπαμε τα ζώα της θάλασσας που είπα πριν. Εγώ είχα διαβάσει ότι είναι ένα πολύ ιδιαίτερο πράγμα αυτή η δραστηριότητα και όσο στημένο και να είναι απολαμβάνεις κάτι μοναδικό. Έτσι λοιπόν δεν είχαμε πρόβλημα με το ποσόν που δεν ήταν και μεγάλο ούτε με τα 50 πέσο που δώσαμε στον μεσάζοντα για να μην στηθούμε εμείς στην ουρά να βγάλουμε τα εισιτήρια.
Εν αναμονή για να μπούμε στη βάρκα μας:
Χαμός από κόσμο. Όμως μη σας φαίνεται ότι δεν υπήρχε οργάνωση. Σε κάθε βάρκα έμπαιναν μόνο εκείνοι που είχαν το συγκεκριμένο αρχηγό που θα τους καθοδηγούσε:
Το αποτέλεσμα είναι ότι σχετικά νωρίς (κατά τις επτά) μπήκαμε σε μία βαρκούλα γύρω στα 15 άτομα, η οποία προχώρησε περίπου 50 με 100 μέτρα στη θάλασσα όπου εν το μεταξύ είχαν πάει κι άλλες 20 βάρκες και ακολούθησαν και άλλες. Ο κόσμος από τις βάρκες έπεφτε στο νερό με μάσκες για να δει αυτό που του είχαν τάξει. Και πράγματι με το που πέσαμε στο νερό εμφανίστηκαν οι φαλαινοκαρχαρίες, οι οποίοι περίμεναν το φαγητό τους από κάτι τύπους που περιφερόταν με βαρκούλες και κάτι τους πετούσαν στο στόμα και αυτοί το άρπαζαν. Έκαναν βολτίτσες και εμείς τους βγάζαμε φωτογραφίες με τις αδιάβροχες φωτογραφικές μηχανές ή τους κοιτάζαμε αφού φαινόταν πολύ αδιάφοροι με την παρουσία μας.
Οι φωτογραφίες δεν είναι τόσο καλές. Το βίντεο είναι καλύτερο.
Αυτό ήταν όλο το ζήτημα: επί μισή ώρα να ανεβαίνουμε και να κατεβαίνουμε βουτώντας και πλησιάζοντας τα ζώα. Από την παρέα μας μπήκαμε όλοι στη θάλασσα με μάσκες που μας έδωσαν από τις βάρκες. Το λέω γιατί τα κορίτσια της παρέας στην αρχή έλεγαν ότι δε θα βουτούσαν, αλλά το έκαναν και τους άρεσε πολύ. Σε μισή ώρα όλα είχαν τελειώσει, αφού δεν είχε κάτι άλλο να κάνουμε και οι βάρκες μας επέστρεψαν στην ακτή ώστε να παραλάβουν τους καινούργιους πελάτες. Φυσικά θα μπορούσαμε να είχαμε πάει και κολυμπώντας αλλά νομίζω καλύτερα που το κάνουν έτσι για να έχουν τον έλεγχο της κατάστασης. Το νερό στο σημείο που ήταν η δραστηριότητα αυτή αν και πολύ κοντά στην ακτή είχε βάθος περίπου 15 μέτρα. Όλοι μείναμε ευχαριστημένοι. Στο συγκεκριμένο σημείο εννοείται ότι είχε μαζευτεί πάρα πολύς κόσμος και περνώντας μετά από δύο ώρες για να συνεχίσουμε την εκδρομή μας στο νησί Σεμπού είδαμε ακόμα κόσμο να πηγαίνει για να δει τα ζώα.
Εμείς νομίζω καλύτερα που πήγαμε πολύ πρωί γιατί περίπου στις 8:30 ήμασταν έτοιμοι με το αυτοκίνητο για να συνεχίσουμε το πρόγραμμα του ταξιδιού για τη συγκεκριμένη μέρα. Ουσιαστικά είχαμε όλη τη μέρα μπροστά μας. Δεν ξέραμε αν αυτά που υπήρχαν στο πρόγραμμά μου θα είχαν ενδιαφέρον αλλά ήταν μονάχα τρία πράγματα. Όμως όπου βλέπαμε κάτι που μας άρεσε σταματούσαμε για να τραβήξουμε φωτογραφίες.
Το πρώτο από τα τρία σημεία ήταν οι θερμές πηγές Mainit Springs, που πήγαμε αλλά όμως ήταν κλειστές λόγω του τυφώνα, που τόσες φορές ακούσαμε αλλά ποτέ δεν είδαμε. Όμως τα μέρη στα οποία σταματήσαμε για να τα δούμε και να φωτογραφήσουμε ήταν αξιόλογα και ίσως από τις πιο ωραίες διαδρομές που έχουμε κάνει ήταν αυτή από το Oslob και το νότιο δρόμο του νησιού. Ήταν ένας δρόμος που σχεδόν συνέχεια ήταν παραλιακός με πολύ όμορφες παραλίες και βλάστηση που προχωρούσε μέχρι τη θάλασσα.
Η επόμενη σημειωμένη στάση μας ήταν ο καταρράκτης Kawasan. Για να φτάσουμε εκεί περπατήσαμε 1,5 km σε μία καταπληκτική διαδρομή δίπλα στο ποτάμι που ερχόταν από τον καταρράκτη. Ο καταρράκτης δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο αλλά έπεφτε σε μία πολύ όμορφη λίμνη με υπέροχα πρασινωπά νερά στα οποία δεκάδες άνθρωποι κολυμπούσαν. Ίσως όλοι εκτός από μας. Εμείς κάναμε τη βόλτα μας και αφού θαυμάσαμε και φωτογραφίσαμε επιστρέψαμε για να κάνουμε μία βόλτα σε ένα χωριό που ήταν εκεί, δίπλα στη θάλασσα.
Επόμενος σταθμός μας η τουριστική πόλη Moalboal. Μέχρι να φτάσουμε στην πόλη Moalboal κάναμε αρκετές στάσεις, είδαμε πολύ όμορφες σκηνές με τους ντόπιους αλλά και τις παραλίες και το περιβάλλον γενικότερα. Ο καιρός ήταν καλός.
Όσο προχωρούσαμε κάναμε στάσεις στις παραλίες που ήταν πολύ όμορφες και δεν βιαζόμασταν. Όμως από κάποιο σημείο και μετά που κόντευε να βραδιάσει θέλαμε να φτάσουμε όσο γίνεται γρηγορότερα στην πόλη Σεμπού μήπως προλαβαίνουμε και κάναμε μία βόλτα. Αυτός είναι και ο λόγος που στο Moalboal δεν μείναμε πολύ. Κάναμε μια βόλτα στη νότια πλευρά της πόλης που είχε μια λαϊκή αγορά και πιο κάτω μια ψαραγορά, πολύ αυθεντική. Κάναμε και μια προσπάθεια να δούμε τη Λευκή Παραλία αλλά μας την έσπασε που όλο ζητούσαν λεφτά για να παρκάρεις , για να προχωρήσεις κλπ.
Στο Σεμπού φτάσαμε στις 8:00 το βράδυ και δεν είχαμε καμία διάθεση αφού είχαμε ξυπνήσει πολλές ώρες νωρίτερα. Έτσι πήγαμε σε ένα γειτονικό μαγαζί και ψωνίσαμε λίγο έτοιμο φαγητό για να φάμε ώστε να κοιμηθούμε νωρίς και να ξυπνήσουμε την επομένη πολύ πρωί μήπως και δούμε λίγο την πόλη πριν παραδώσουμε το αυτοκίνητο
Έγιναν διάφορα περίεργα την προηγούμενη κατά την παραλαβή του αυτοκινήτου και το αποτέλεσμα ήταν ότι μέχρι τις 8 το πρωί πρέπει να το παραδώσουμε στα γραφεία της εταιρείας Εuropcar στην πόλη μέσα στο Σεμπού. Αυτοί θα μας πηγαίνανε στο πλοίο για να πάμε στο νησί Μποχόλ. Κατά την παραλαβή λοιπόν του αυτοκινήτου με τσάντισαν που ήταν πολύ λεπτολόγοι και επέμεναν να το παραδώσουμε στις οκτώ το πρωί αφού έτσι είχα δηλώσει. Εγώ τους έλεγα ότι η ενοικίαση είναι ανά 24ωρο, αλλά αυτοί δεν το δέχονταν. Η μόνη υποχώρηση που έκαναν ήταν να το παραδώσουμε στην πόλη και όχι στο αεροδρόμιο που το παραλάβαμε. Τελικά όμως στο τέλος μας είπαν να το πάμε στην πόλη στις οκτώ και θα μας πάνε αυτοί στο λιμάνι. Κάτι ήταν κι αυτό. Αρκετό δηλαδή.
Την επομένη το πρωί πήραμε το αυτοκίνητο και πήγαμε στο κέντρο της πόλης γιατί θέλαμε να δούμε δύο πράγματα στο Cebu: το ένα ήταν το κάστρο του San Pedro (Fort San Pedro), το οποίο βέβαια στις 7:00 που πήγαμε ήταν κλειστό, οπότε απλά το είδαμε απέξω. Και το άλλο που θέλαμε να δούμε ήταν μία κεντρική εκκλησία που ονομάζεται Basilica Minore del Santo Nino. Την είδαμε και αυτήν και μάλιστα μας άρεσε πάρα πολύ, γιατί λόγω της ημέρας (Κυρικαή) είχε ξεκινήσει η λειτουργία και οι πιστοί είχαν αρχίσει να μαζεύονται. Η λειτουργία επειδή φαντάζομαι περιμένανε πολύ κόσμο, γινόταν στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας και όχι μέσα σε αυτήν. Έτσι ένα σωρό παπάδες και ιερωμένοι είχαν μαζευτεί και έψελναν και κάποιες χορωδίες τραγουδούσαν. Ο κόσμος δεν ήτανε απλά κάτω μαζεμένος, αλλά υπήρχαν και πάνω από αυτούς κερκίδες όπου πολλοί είχαν αρχίσει να κάθονται. Βέβαια ο ήλιος ενώ ήταν ακόμη τόσο νωρίς ήταν πολύ δυνατός και δεν ξέρω πώς θα προχωρούσε η μέρα για αυτούς.
Ο σταυρός του Μαγγελάνου:
Εμείς μετά από αυτό, πήραμε το Toyota Innova και πήγαμε στο γραφείο τους μέσα στην πόλη για να το αφήσουμε. Πράγματι εκεί μια κοπέλα το παρέλαβε χωρίς κανένα πρόβλημα και ένας άλλος τύπος μας οδήγησε με το ίδιο αυτοκίνητο στο λιμάνι όπου μας άφησε για να αγοράσουμε εισιτήρια ώστε να πάμε με πλοίο στο νησί Μποχόλ. Εκεί βέβαια γινόταν ο κακός χαμός, δηλαδή πάρα πολύς κόσμος έβγαζε εισιτήρια και εμείς ευτυχώς, αφού περιμέναμε πάνω από μισή ώρα σε μία ουρά, βρήκαμε εισιτήριο με το πλοίο των 10 ώστε σε 2 ώρες 45 λεπτά να φτάσουμε στο Βohol. Υποτίθεται ότι αυτό ήταν το γρήγορο πλοίο. Τέλος πάντων. Η μετάβαση ήτανε πάρα πολύ καλή και μας άρεσε το σύστημα που έχουν εδώ. Δηλαδή δεν σε αφήνουν να κουβαλάς τις βαλίτσες σου μέσα στο πλοίο. Τις παραλαμβάνουν αφού πληρώσεις 50 πέσος για την κάθε μία, μικρή ή μεγάλη, και την βάζουν αυτοί στο πίσω μέρος του πλοίου. Την παίρνεις όταν θα βγεις. Μέσα στο πλοίο η ατμόσφαιρα ήταν καλή χωρίς να είναι και κάτι το ιδιαίτερο. Όμως το πλοίο ήταν παλιό και καταλαβαίνεις ότι αν γίνει κάποιο ατύχημα δε θα προλάβουν να βγουν για να τη γλιτώσουν ούτε οι μισοί. Δεν υπάρχουν έξοδοι κινδύνου και οι πόρτες όλες, για να γλυτώσουν κλιματισμό, είναι όλες κλειστές. Για να καταλάβει κανένας χρειάστηκαν σχεδόν 20 λεπτά για να βγει ο κόσμος έξω (υπολογίζω γύρω στα 200 άτομα) από το πλοίο όταν έφτασε στο λιμάνι.
Και πάλι το σχετικό βίντεο. Περιέχει και λίγες υποβρύχιες λείψεις με τους φαλαινοκαρχαρίες.
Φτάσαμε και στο νησί Cebu. Προσγειώθηκε το αεροπλάνο στις 12:30 και στις 13:40 ξεκινούσαμε με ένα Toyota Innova της Europcar, πολύ άνετοι για να πάμε στο Oslob με κύριο σκοπό να δούμε την επομένη το πρωί φαλαινοκαρχαρίες. Όμως ο ερχομός εδώ δεν έγινε και τόσο απλά. Αρχικά γιατί η περίφημη βαλίτσα του Φιλίππου (γνωστή για τα προβλήματα που δημιουργεί σε κάθε σχεδόν ταξίδι) έφθασε σπασμένη σε ένα σημείο. Το είπαμε στον αρμόδιο και σε είκοσι λεπτά το θέμα ταχτοποιήθηκε. Δηλαδή θα πάρει μια μικρή ή μεγάλη αποζημίωση κάποια στιγμή. Θα μας ειδοποιήσουν.
Και αν αυτή η διαδικασία τελείωσε γρήγορα, χάσαμε τουλάχιστον δύο ώρες μέχρι να πάμε να αγοράσει καινούρια βαλίτσα. Το νησί έχει τρομερή κίνηση. Μετά, για να κάνουμε τα 120 χιλιόμετρα ως το Oslob κάναμε άπειρες ώρες. Σταματήσαμε μόνο για φαγητό. Κάναμε πάνω από έξι ώρες γι αυτή την απόσταση. Μιλάμε για δρόμο στενό με συνεχή δόμηση και πολλά αυτοκίνητα και μηχανές και τρίκυκλα στο δρόμο.
Την επομένη είχαμε ξύπνημα στις 04:30 για τις φάλαινες. Συνεννοηθήκαμε με κάτι τύπους στο ξενοδοχείο. Θα πάμε μαζί.
Στις 5:00 ήμασταν έτοιμοι για να πάμε να δούμε τους λεγόμενους φαλαινοκαρχαρίες. Είναι κάποιες φάλαινες που φαίνεται μοιάζουν με καρχαρίες και είναι μικρού μεγέθους. Εμείς αυτοί που είδαμε ήταν 5-6 μέτρα και είναι πολύ φιλικοί με τους ανθρώπους. Μάλλον ήταν αδιάφοροι για την παρουσία μας.
Αλλά θα περιγράψω ακριβώς το τι έγινε από την προηγούμενη. Το βράδυ είχαμε μιλήσει για το κολύμπι με τους φαλαινοκαρχαρίες με την ξενοδόχο, η οποία προφανώς είχε κάποιους συνδέσμους που ασχολούνται με το θέμα αυτό. Ξαφνικά εμφανίστηκαν και οδηγοί και μεσάζοντες και διάφοροι άλλοι που θα μας εξυπηρετούσαν ώστε να μην ταλαιπωρηθούμε, αλλά με την αμοιβή των χιλίων πέσος, που ήταν έτσι κι αλλιώς το κόστος για τη δραστηριότητα αυτή, κατά την οποία εμείς θα βλέπαμε τα ζώα της θάλασσας που είπα πριν. Εγώ είχα διαβάσει ότι είναι ένα πολύ ιδιαίτερο πράγμα αυτή η δραστηριότητα και όσο στημένο και να είναι απολαμβάνεις κάτι μοναδικό. Έτσι λοιπόν δεν είχαμε πρόβλημα με το ποσόν που δεν ήταν και μεγάλο ούτε με τα 50 πέσο που δώσαμε στον μεσάζοντα για να μην στηθούμε εμείς στην ουρά να βγάλουμε τα εισιτήρια.
Εν αναμονή για να μπούμε στη βάρκα μας:
Χαμός από κόσμο. Όμως μη σας φαίνεται ότι δεν υπήρχε οργάνωση. Σε κάθε βάρκα έμπαιναν μόνο εκείνοι που είχαν το συγκεκριμένο αρχηγό που θα τους καθοδηγούσε:
Το αποτέλεσμα είναι ότι σχετικά νωρίς (κατά τις επτά) μπήκαμε σε μία βαρκούλα γύρω στα 15 άτομα, η οποία προχώρησε περίπου 50 με 100 μέτρα στη θάλασσα όπου εν το μεταξύ είχαν πάει κι άλλες 20 βάρκες και ακολούθησαν και άλλες. Ο κόσμος από τις βάρκες έπεφτε στο νερό με μάσκες για να δει αυτό που του είχαν τάξει. Και πράγματι με το που πέσαμε στο νερό εμφανίστηκαν οι φαλαινοκαρχαρίες, οι οποίοι περίμεναν το φαγητό τους από κάτι τύπους που περιφερόταν με βαρκούλες και κάτι τους πετούσαν στο στόμα και αυτοί το άρπαζαν. Έκαναν βολτίτσες και εμείς τους βγάζαμε φωτογραφίες με τις αδιάβροχες φωτογραφικές μηχανές ή τους κοιτάζαμε αφού φαινόταν πολύ αδιάφοροι με την παρουσία μας.
Οι φωτογραφίες δεν είναι τόσο καλές. Το βίντεο είναι καλύτερο.
Αυτό ήταν όλο το ζήτημα: επί μισή ώρα να ανεβαίνουμε και να κατεβαίνουμε βουτώντας και πλησιάζοντας τα ζώα. Από την παρέα μας μπήκαμε όλοι στη θάλασσα με μάσκες που μας έδωσαν από τις βάρκες. Το λέω γιατί τα κορίτσια της παρέας στην αρχή έλεγαν ότι δε θα βουτούσαν, αλλά το έκαναν και τους άρεσε πολύ. Σε μισή ώρα όλα είχαν τελειώσει, αφού δεν είχε κάτι άλλο να κάνουμε και οι βάρκες μας επέστρεψαν στην ακτή ώστε να παραλάβουν τους καινούργιους πελάτες. Φυσικά θα μπορούσαμε να είχαμε πάει και κολυμπώντας αλλά νομίζω καλύτερα που το κάνουν έτσι για να έχουν τον έλεγχο της κατάστασης. Το νερό στο σημείο που ήταν η δραστηριότητα αυτή αν και πολύ κοντά στην ακτή είχε βάθος περίπου 15 μέτρα. Όλοι μείναμε ευχαριστημένοι. Στο συγκεκριμένο σημείο εννοείται ότι είχε μαζευτεί πάρα πολύς κόσμος και περνώντας μετά από δύο ώρες για να συνεχίσουμε την εκδρομή μας στο νησί Σεμπού είδαμε ακόμα κόσμο να πηγαίνει για να δει τα ζώα.
Εμείς νομίζω καλύτερα που πήγαμε πολύ πρωί γιατί περίπου στις 8:30 ήμασταν έτοιμοι με το αυτοκίνητο για να συνεχίσουμε το πρόγραμμα του ταξιδιού για τη συγκεκριμένη μέρα. Ουσιαστικά είχαμε όλη τη μέρα μπροστά μας. Δεν ξέραμε αν αυτά που υπήρχαν στο πρόγραμμά μου θα είχαν ενδιαφέρον αλλά ήταν μονάχα τρία πράγματα. Όμως όπου βλέπαμε κάτι που μας άρεσε σταματούσαμε για να τραβήξουμε φωτογραφίες.
Το πρώτο από τα τρία σημεία ήταν οι θερμές πηγές Mainit Springs, που πήγαμε αλλά όμως ήταν κλειστές λόγω του τυφώνα, που τόσες φορές ακούσαμε αλλά ποτέ δεν είδαμε. Όμως τα μέρη στα οποία σταματήσαμε για να τα δούμε και να φωτογραφήσουμε ήταν αξιόλογα και ίσως από τις πιο ωραίες διαδρομές που έχουμε κάνει ήταν αυτή από το Oslob και το νότιο δρόμο του νησιού. Ήταν ένας δρόμος που σχεδόν συνέχεια ήταν παραλιακός με πολύ όμορφες παραλίες και βλάστηση που προχωρούσε μέχρι τη θάλασσα.
Η επόμενη σημειωμένη στάση μας ήταν ο καταρράκτης Kawasan. Για να φτάσουμε εκεί περπατήσαμε 1,5 km σε μία καταπληκτική διαδρομή δίπλα στο ποτάμι που ερχόταν από τον καταρράκτη. Ο καταρράκτης δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο αλλά έπεφτε σε μία πολύ όμορφη λίμνη με υπέροχα πρασινωπά νερά στα οποία δεκάδες άνθρωποι κολυμπούσαν. Ίσως όλοι εκτός από μας. Εμείς κάναμε τη βόλτα μας και αφού θαυμάσαμε και φωτογραφίσαμε επιστρέψαμε για να κάνουμε μία βόλτα σε ένα χωριό που ήταν εκεί, δίπλα στη θάλασσα.
Επόμενος σταθμός μας η τουριστική πόλη Moalboal. Μέχρι να φτάσουμε στην πόλη Moalboal κάναμε αρκετές στάσεις, είδαμε πολύ όμορφες σκηνές με τους ντόπιους αλλά και τις παραλίες και το περιβάλλον γενικότερα. Ο καιρός ήταν καλός.
Όσο προχωρούσαμε κάναμε στάσεις στις παραλίες που ήταν πολύ όμορφες και δεν βιαζόμασταν. Όμως από κάποιο σημείο και μετά που κόντευε να βραδιάσει θέλαμε να φτάσουμε όσο γίνεται γρηγορότερα στην πόλη Σεμπού μήπως προλαβαίνουμε και κάναμε μία βόλτα. Αυτός είναι και ο λόγος που στο Moalboal δεν μείναμε πολύ. Κάναμε μια βόλτα στη νότια πλευρά της πόλης που είχε μια λαϊκή αγορά και πιο κάτω μια ψαραγορά, πολύ αυθεντική. Κάναμε και μια προσπάθεια να δούμε τη Λευκή Παραλία αλλά μας την έσπασε που όλο ζητούσαν λεφτά για να παρκάρεις , για να προχωρήσεις κλπ.
Στο Σεμπού φτάσαμε στις 8:00 το βράδυ και δεν είχαμε καμία διάθεση αφού είχαμε ξυπνήσει πολλές ώρες νωρίτερα. Έτσι πήγαμε σε ένα γειτονικό μαγαζί και ψωνίσαμε λίγο έτοιμο φαγητό για να φάμε ώστε να κοιμηθούμε νωρίς και να ξυπνήσουμε την επομένη πολύ πρωί μήπως και δούμε λίγο την πόλη πριν παραδώσουμε το αυτοκίνητο
Έγιναν διάφορα περίεργα την προηγούμενη κατά την παραλαβή του αυτοκινήτου και το αποτέλεσμα ήταν ότι μέχρι τις 8 το πρωί πρέπει να το παραδώσουμε στα γραφεία της εταιρείας Εuropcar στην πόλη μέσα στο Σεμπού. Αυτοί θα μας πηγαίνανε στο πλοίο για να πάμε στο νησί Μποχόλ. Κατά την παραλαβή λοιπόν του αυτοκινήτου με τσάντισαν που ήταν πολύ λεπτολόγοι και επέμεναν να το παραδώσουμε στις οκτώ το πρωί αφού έτσι είχα δηλώσει. Εγώ τους έλεγα ότι η ενοικίαση είναι ανά 24ωρο, αλλά αυτοί δεν το δέχονταν. Η μόνη υποχώρηση που έκαναν ήταν να το παραδώσουμε στην πόλη και όχι στο αεροδρόμιο που το παραλάβαμε. Τελικά όμως στο τέλος μας είπαν να το πάμε στην πόλη στις οκτώ και θα μας πάνε αυτοί στο λιμάνι. Κάτι ήταν κι αυτό. Αρκετό δηλαδή.
Την επομένη το πρωί πήραμε το αυτοκίνητο και πήγαμε στο κέντρο της πόλης γιατί θέλαμε να δούμε δύο πράγματα στο Cebu: το ένα ήταν το κάστρο του San Pedro (Fort San Pedro), το οποίο βέβαια στις 7:00 που πήγαμε ήταν κλειστό, οπότε απλά το είδαμε απέξω. Και το άλλο που θέλαμε να δούμε ήταν μία κεντρική εκκλησία που ονομάζεται Basilica Minore del Santo Nino. Την είδαμε και αυτήν και μάλιστα μας άρεσε πάρα πολύ, γιατί λόγω της ημέρας (Κυρικαή) είχε ξεκινήσει η λειτουργία και οι πιστοί είχαν αρχίσει να μαζεύονται. Η λειτουργία επειδή φαντάζομαι περιμένανε πολύ κόσμο, γινόταν στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας και όχι μέσα σε αυτήν. Έτσι ένα σωρό παπάδες και ιερωμένοι είχαν μαζευτεί και έψελναν και κάποιες χορωδίες τραγουδούσαν. Ο κόσμος δεν ήτανε απλά κάτω μαζεμένος, αλλά υπήρχαν και πάνω από αυτούς κερκίδες όπου πολλοί είχαν αρχίσει να κάθονται. Βέβαια ο ήλιος ενώ ήταν ακόμη τόσο νωρίς ήταν πολύ δυνατός και δεν ξέρω πώς θα προχωρούσε η μέρα για αυτούς.
Ο σταυρός του Μαγγελάνου:
Εμείς μετά από αυτό, πήραμε το Toyota Innova και πήγαμε στο γραφείο τους μέσα στην πόλη για να το αφήσουμε. Πράγματι εκεί μια κοπέλα το παρέλαβε χωρίς κανένα πρόβλημα και ένας άλλος τύπος μας οδήγησε με το ίδιο αυτοκίνητο στο λιμάνι όπου μας άφησε για να αγοράσουμε εισιτήρια ώστε να πάμε με πλοίο στο νησί Μποχόλ. Εκεί βέβαια γινόταν ο κακός χαμός, δηλαδή πάρα πολύς κόσμος έβγαζε εισιτήρια και εμείς ευτυχώς, αφού περιμέναμε πάνω από μισή ώρα σε μία ουρά, βρήκαμε εισιτήριο με το πλοίο των 10 ώστε σε 2 ώρες 45 λεπτά να φτάσουμε στο Βohol. Υποτίθεται ότι αυτό ήταν το γρήγορο πλοίο. Τέλος πάντων. Η μετάβαση ήτανε πάρα πολύ καλή και μας άρεσε το σύστημα που έχουν εδώ. Δηλαδή δεν σε αφήνουν να κουβαλάς τις βαλίτσες σου μέσα στο πλοίο. Τις παραλαμβάνουν αφού πληρώσεις 50 πέσος για την κάθε μία, μικρή ή μεγάλη, και την βάζουν αυτοί στο πίσω μέρος του πλοίου. Την παίρνεις όταν θα βγεις. Μέσα στο πλοίο η ατμόσφαιρα ήταν καλή χωρίς να είναι και κάτι το ιδιαίτερο. Όμως το πλοίο ήταν παλιό και καταλαβαίνεις ότι αν γίνει κάποιο ατύχημα δε θα προλάβουν να βγουν για να τη γλιτώσουν ούτε οι μισοί. Δεν υπάρχουν έξοδοι κινδύνου και οι πόρτες όλες, για να γλυτώσουν κλιματισμό, είναι όλες κλειστές. Για να καταλάβει κανένας χρειάστηκαν σχεδόν 20 λεπτά για να βγει ο κόσμος έξω (υπολογίζω γύρω στα 200 άτομα) από το πλοίο όταν έφτασε στο λιμάνι.
Και πάλι το σχετικό βίντεο. Περιέχει και λίγες υποβρύχιες λείψεις με τους φαλαινοκαρχαρίες.
Last edited by a moderator: