interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.200
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Κούσκο
Άγριο ξύπνημα στις 2 τα χαράματα. Στον δρόμο για το ΚΤΕΛ του Ανταχουάιλας έκανα στάση σε μια πλατεία, όπου μου έπιασε κουβέντα ένας κάτοικος. Δεν θυμάμαι σε τι γλώσσα. Θυμάμαι όμως ότι κατεβάσαμε μαζί μισό μπουκάλι Περουβιανό “ουίσκι” που παρήγαγε ο ίδιος, μάλλον Πίσκο. Το Πίσκο γίνεται από την μονή απόσταξη καθαρού χυμού σταφυλιού και είναι ό,τι πρέπει για το ψωφόκρυο.
Το ΚΤΕΛ φαινόταν κλειστό και έτσι έκανα βόλτες δίπλα σε ένα κρύο ρέμα ποταμού. Μονάχος, με παρέα μόνο μια συμμορία αδέσποτων σκυλιών. Μέσα στο σκοτάδι είχαν πιάσει μία, μία τις μάντρες, μπαίνανε μέσα, επικρατούσε πανδαιμόνιο με κραυγές όλων των ειδών, βγαίναν με λάφυρα, και ξανά το ίδιο στην επόμενη. Περίμενα το λεωφορείο της εταιρίας Flores, που είχε ξεκινήσει μεσημέρι από την Λίμα και θα έκανε μια στάση εδώ “κάποια στιγμή μετά τις 3”...
Λίγο πριν φέξει, μπήκε κάποιος και άνοιξε τα φώτα του κτιρίου. Ευτυχώς μου “έκοψε” εκείνη την στιγμή, ότι το λεωφορείο μπορεί να περάσει από την ΠΙΣΩ πλευρά του ΚΤΕΛ. Και όντως μόλις είχε μπει στην πίσω αυλή και ξεφόρτωνε επιβάτες.
Το ζεστό διώροφο λεωφορείο ήταν παράδεισος και είχε και τουαλέτα. Ξύπνησα σε μία στάση για πρωινό, δίπλα στον ποταμό Απουριμάκ. Διαδρομή δίπλα από απότομες, πολύ στενές χαράδρες όπου το ρεύμα του ποταμού “μιλάει” (αυτό σημαίνει και το όνομά του, στην τοπική γλώσσα Κέτσουα). Πως άραγε οι Ίνκα κατάφεραν και κτίσανε δρόμους εδώ;
Το μεσημέρι φτάσαμε στο Κούσκο και ήθελα άμεσα ένα δωμάτιο, μία τουαλέτα, ένα φαγητό, μια τουαλέτα, με αυτή την σειρά. Σε μικρή απόσταση από το ΚΤΕΛ βρίσκεται το άγαλμα το Πατσακούτι, του σωτήρα των Ίνκα από τους Τσάνκα. Αυτό το γεγονός του έδωσε και τον θρόνο παρ’ ότι δεν ήταν ο ευνοούμενος του πατέρα του – στους Ίνκα δεν ίσχυε η πρωτοτοκία, άλλωστε είχαν πολλές διαφορετικές γυναίκες. Ο πατέρας του είχε προσπαθήσει να τον δολοφονήσει. Όμως τελικά έγινε ο πιο επιτυχημένος Ίνκα και έβαλε τις βάσεις της αυτοκρατορίας. Ο Πατσακούτι βρισκόταν στην κορυφή ψηλού στύλου με ανοιχτά τα χέρια, σαν να λέει:
“Άρπαξα τούτο το μικρό βασίλειο για να σας δείξω πως να το επεκτείνετε στα μήκη και τα πλάτη του κόσμου”.
Πατσακούτι σημαίνει αυτός που ταράζει τον χώρο και τον χρόνο. Σεισίχθων και σεισίχρονος.
Δίπλα στον τρισμέγιστο Πατσακούτι βρισκόταν το Hostal Apu Salkantay, ένα ταπεινό πλην τίμιο κατάλυμα. Λογικές τιμές, μακρυά από την φασαρία του κέντρου, ζεστό νερό, αξιοπρεπή δωμάτια. Βασικά το διάλεξα γιατί ήταν το πρώτο που είδα και, εμ... με είχαν πιάσει οι βιασύνες.
Κοντά βρισκόταν ένα επίσης τίμιο κοτοπουλάδικο – κοτόπουλο με ρύζι θα είναι το αγαπημένο μου γεύμα από εδώ και πέρα. Και ένα φαρμακείο από το οποίο αγόρασα χάπια για το πρόβλημά μου, τα οποία βοήθησαν προσωρινά. Μετά περπάτησα την Αβενίντα ελ Σόλ (Λεωφόρος του ήλιου) προσπερνώντας τον Ναό του Ήλιου ονόματι Κορικάντσα. Μόλις ένας τοίχος φαίνεται κάτω από ένα χριστιανικό ναό.
Σε αυτό τον ναό ο αυτοκράτορας προσκυνούσε το λεγόμενο Πουντσάο, ένα χρυσό είδωλο που συμβόλιζε τον νεαρό ήλιο. Οι Ίνκα λατρεύανε τον θεό Ήλιο (Ίντι), ως πρόγονό τους, και το Πουντσάο ήταν το κεντρικό αντικείμενο της λατρείας τους. Για τους Ισπανούς βέβαια ήταν απλά χρυσάφι.
Οι μικροί στο δέμας Περουβιανοί ήταν απασχολημένοι. Επαγγελματίες στις τράπεζες συνυπήρχαν με παραδοσιακές γιαγιάδες που έπλεκαν κεντήματα, όπως την εποχή των Ίνκα. Πλησιάζοντας την Πλάζα ντε Άρμας βρέθηκα αντιμέτωπος για πρώτη φορά με ένα νέο φαινόμενο. Τουρίστες! Και σαν δεύτερη σκέψη: Αυτό το μέρος είναι πραγματικά όμορφο. Το Κούσκο πριν την άφιξη των Ευρωπαίων ήταν η σημαντικότερη πόλη της Ν. Αμερικής και του φαίνεται.
Η πρώτη μου δουλειά ήταν να ακυρώσω τα εισιτήρια του συνταξιδιώτη μου που δεν είχε έρθει λόγω χαμένου διαβατηρίου. Πρώτα στα γραφεία του τρεκ (περπατήματος) για το Μάτσου Πίτσου, οι οποίοι δεν δέχτηκαν να μου δώσουν επιστροφή χρημάτων – ευτυχώς ήταν μόνο η προκαταβολή, 200 δολάρια. Μετά στα γραφεία της Peru Rail για το τρένο επιστροφής από το Μάτσου Πίτσου. Εκεί ο πολύ ευγενικός Περουβιανός μου είπε ότι θα προσπαθήσει να πουλήσει το εισιτήριο σε άλλον και να μου δώσει τα 124 δολάρια. Και έτσι και έγινε.
Βρήκα και ένα ζαχαροπλαστείο, το La Valeriana, για να πιώ το τσάι μου, το οποίο έγινε το στέκι μου στο Κούσκο. Τα στενά δρομάκια του Κούσκο προσφέρονται για ατέλειωτη εξερεύνηση, όμως αποφάσισα να περιποιηθώ τον εαυτό μου με μια μπριζολάρα. Έτσι εισήλθα στο μπριζολάδικο Uchu στα στενά λιθόστρωτα κοντά στην πλατειούλα Ναζαρένας.
Το κρέας ήταν νόστιμο, αν και θα το προτιμούσα με λιγότερα καρυκεύματα. Δίπλα μου δύο καλοντυμένοι Αμερικάνοι οι οποίοι, ικανοποιημένοι από την ζωή τους, τις επιχειρήσεις τους και τις οικογένειες τους, κάνανε συζητήσεις για τα πιο ωραία μέρη που είχαν επισκεφθεί στην Ν. Αμερική. Κυρίως τα φαγάδικα. Βρήκα την συζήτηση διασκεδαστική, κυρίως γιατί ήταν τόσο ...Αμερικάνικη. Σχεδίασα και ένα πρόγραμμα, εισαγωγικό στους Ίνκα, ελπίζοντας ο αυριανός ...ήλιος να μου δώσει νέες δυνάμεις.
Στάση για τα απαραίτητα σνακ που τρώνε οι ντόπιοι.
Το άγαλμα του Πατσακούτι (πηγή: https://thecitylane.com)
Ο Πατσακούτι προσεύχεται στον Ήλιο (πηγή: creative commons).
Τι ήταν όμως ακριβώς το είδωλο του ήλιου, το Πουντσάο;
Το Κούσκο από ψηλά. Διακρίνεται η Πλάζα ντε Άρμας.
Καθώς βραδιάζει...
Και η ρομαντική στιγμή με την μπριζόλα.
Άγριο ξύπνημα στις 2 τα χαράματα. Στον δρόμο για το ΚΤΕΛ του Ανταχουάιλας έκανα στάση σε μια πλατεία, όπου μου έπιασε κουβέντα ένας κάτοικος. Δεν θυμάμαι σε τι γλώσσα. Θυμάμαι όμως ότι κατεβάσαμε μαζί μισό μπουκάλι Περουβιανό “ουίσκι” που παρήγαγε ο ίδιος, μάλλον Πίσκο. Το Πίσκο γίνεται από την μονή απόσταξη καθαρού χυμού σταφυλιού και είναι ό,τι πρέπει για το ψωφόκρυο.
Το ΚΤΕΛ φαινόταν κλειστό και έτσι έκανα βόλτες δίπλα σε ένα κρύο ρέμα ποταμού. Μονάχος, με παρέα μόνο μια συμμορία αδέσποτων σκυλιών. Μέσα στο σκοτάδι είχαν πιάσει μία, μία τις μάντρες, μπαίνανε μέσα, επικρατούσε πανδαιμόνιο με κραυγές όλων των ειδών, βγαίναν με λάφυρα, και ξανά το ίδιο στην επόμενη. Περίμενα το λεωφορείο της εταιρίας Flores, που είχε ξεκινήσει μεσημέρι από την Λίμα και θα έκανε μια στάση εδώ “κάποια στιγμή μετά τις 3”...
Λίγο πριν φέξει, μπήκε κάποιος και άνοιξε τα φώτα του κτιρίου. Ευτυχώς μου “έκοψε” εκείνη την στιγμή, ότι το λεωφορείο μπορεί να περάσει από την ΠΙΣΩ πλευρά του ΚΤΕΛ. Και όντως μόλις είχε μπει στην πίσω αυλή και ξεφόρτωνε επιβάτες.
Το ζεστό διώροφο λεωφορείο ήταν παράδεισος και είχε και τουαλέτα. Ξύπνησα σε μία στάση για πρωινό, δίπλα στον ποταμό Απουριμάκ. Διαδρομή δίπλα από απότομες, πολύ στενές χαράδρες όπου το ρεύμα του ποταμού “μιλάει” (αυτό σημαίνει και το όνομά του, στην τοπική γλώσσα Κέτσουα). Πως άραγε οι Ίνκα κατάφεραν και κτίσανε δρόμους εδώ;
Το μεσημέρι φτάσαμε στο Κούσκο και ήθελα άμεσα ένα δωμάτιο, μία τουαλέτα, ένα φαγητό, μια τουαλέτα, με αυτή την σειρά. Σε μικρή απόσταση από το ΚΤΕΛ βρίσκεται το άγαλμα το Πατσακούτι, του σωτήρα των Ίνκα από τους Τσάνκα. Αυτό το γεγονός του έδωσε και τον θρόνο παρ’ ότι δεν ήταν ο ευνοούμενος του πατέρα του – στους Ίνκα δεν ίσχυε η πρωτοτοκία, άλλωστε είχαν πολλές διαφορετικές γυναίκες. Ο πατέρας του είχε προσπαθήσει να τον δολοφονήσει. Όμως τελικά έγινε ο πιο επιτυχημένος Ίνκα και έβαλε τις βάσεις της αυτοκρατορίας. Ο Πατσακούτι βρισκόταν στην κορυφή ψηλού στύλου με ανοιχτά τα χέρια, σαν να λέει:
“Άρπαξα τούτο το μικρό βασίλειο για να σας δείξω πως να το επεκτείνετε στα μήκη και τα πλάτη του κόσμου”.
Πατσακούτι σημαίνει αυτός που ταράζει τον χώρο και τον χρόνο. Σεισίχθων και σεισίχρονος.
Δίπλα στον τρισμέγιστο Πατσακούτι βρισκόταν το Hostal Apu Salkantay, ένα ταπεινό πλην τίμιο κατάλυμα. Λογικές τιμές, μακρυά από την φασαρία του κέντρου, ζεστό νερό, αξιοπρεπή δωμάτια. Βασικά το διάλεξα γιατί ήταν το πρώτο που είδα και, εμ... με είχαν πιάσει οι βιασύνες.
Κοντά βρισκόταν ένα επίσης τίμιο κοτοπουλάδικο – κοτόπουλο με ρύζι θα είναι το αγαπημένο μου γεύμα από εδώ και πέρα. Και ένα φαρμακείο από το οποίο αγόρασα χάπια για το πρόβλημά μου, τα οποία βοήθησαν προσωρινά. Μετά περπάτησα την Αβενίντα ελ Σόλ (Λεωφόρος του ήλιου) προσπερνώντας τον Ναό του Ήλιου ονόματι Κορικάντσα. Μόλις ένας τοίχος φαίνεται κάτω από ένα χριστιανικό ναό.
Σε αυτό τον ναό ο αυτοκράτορας προσκυνούσε το λεγόμενο Πουντσάο, ένα χρυσό είδωλο που συμβόλιζε τον νεαρό ήλιο. Οι Ίνκα λατρεύανε τον θεό Ήλιο (Ίντι), ως πρόγονό τους, και το Πουντσάο ήταν το κεντρικό αντικείμενο της λατρείας τους. Για τους Ισπανούς βέβαια ήταν απλά χρυσάφι.
Οι μικροί στο δέμας Περουβιανοί ήταν απασχολημένοι. Επαγγελματίες στις τράπεζες συνυπήρχαν με παραδοσιακές γιαγιάδες που έπλεκαν κεντήματα, όπως την εποχή των Ίνκα. Πλησιάζοντας την Πλάζα ντε Άρμας βρέθηκα αντιμέτωπος για πρώτη φορά με ένα νέο φαινόμενο. Τουρίστες! Και σαν δεύτερη σκέψη: Αυτό το μέρος είναι πραγματικά όμορφο. Το Κούσκο πριν την άφιξη των Ευρωπαίων ήταν η σημαντικότερη πόλη της Ν. Αμερικής και του φαίνεται.
Η πρώτη μου δουλειά ήταν να ακυρώσω τα εισιτήρια του συνταξιδιώτη μου που δεν είχε έρθει λόγω χαμένου διαβατηρίου. Πρώτα στα γραφεία του τρεκ (περπατήματος) για το Μάτσου Πίτσου, οι οποίοι δεν δέχτηκαν να μου δώσουν επιστροφή χρημάτων – ευτυχώς ήταν μόνο η προκαταβολή, 200 δολάρια. Μετά στα γραφεία της Peru Rail για το τρένο επιστροφής από το Μάτσου Πίτσου. Εκεί ο πολύ ευγενικός Περουβιανός μου είπε ότι θα προσπαθήσει να πουλήσει το εισιτήριο σε άλλον και να μου δώσει τα 124 δολάρια. Και έτσι και έγινε.
Βρήκα και ένα ζαχαροπλαστείο, το La Valeriana, για να πιώ το τσάι μου, το οποίο έγινε το στέκι μου στο Κούσκο. Τα στενά δρομάκια του Κούσκο προσφέρονται για ατέλειωτη εξερεύνηση, όμως αποφάσισα να περιποιηθώ τον εαυτό μου με μια μπριζολάρα. Έτσι εισήλθα στο μπριζολάδικο Uchu στα στενά λιθόστρωτα κοντά στην πλατειούλα Ναζαρένας.
Το κρέας ήταν νόστιμο, αν και θα το προτιμούσα με λιγότερα καρυκεύματα. Δίπλα μου δύο καλοντυμένοι Αμερικάνοι οι οποίοι, ικανοποιημένοι από την ζωή τους, τις επιχειρήσεις τους και τις οικογένειες τους, κάνανε συζητήσεις για τα πιο ωραία μέρη που είχαν επισκεφθεί στην Ν. Αμερική. Κυρίως τα φαγάδικα. Βρήκα την συζήτηση διασκεδαστική, κυρίως γιατί ήταν τόσο ...Αμερικάνικη. Σχεδίασα και ένα πρόγραμμα, εισαγωγικό στους Ίνκα, ελπίζοντας ο αυριανός ...ήλιος να μου δώσει νέες δυνάμεις.
Στάση για τα απαραίτητα σνακ που τρώνε οι ντόπιοι.
Το άγαλμα του Πατσακούτι (πηγή: https://thecitylane.com)
Τι ήταν όμως ακριβώς το είδωλο του ήλιου, το Πουντσάο;
Το Κούσκο από ψηλά. Διακρίνεται η Πλάζα ντε Άρμας.
Καθώς βραδιάζει...
Και η ρομαντική στιγμή με την μπριζόλα.
Last edited: