• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Τα τρένα της Ινδιας (οδηγός)

mfish

Member
Μηνύματα
1.378
Likes
1.281
Ταξίδι-Όνειρο
ολη η γη
Και κατι γενικο για τα τρενα, να υπαρχει εδω μιας και τα εχουμε ολα....οι ληστειες σε τρενο απεναντι σε ενα τουριστα ειναι πολυ πιο ευκολες και συχνες την ωρα που το τρενο βρισκεται στο σταθμο . Αυτο γινεται για τον εξης λογο: την ημερα που θα περασει το τρενο για τις θεσεις με εξαερισμο και τη sleeper βγαινει στο σταθμο λιστα ορατη σε ολους με τα ονοματα των επιβατων και την ακριβη τους θεση. Ετσι ο επιδοξος ληστης με ευκολια διακρινει απο τη λιστα ενα ξενο ονομα τουριστα...Μολις σκασει το τρενο στο σταθμο ερχεται και καθεται σε μια αδεια θεση διπλα σου (καθως και οι αδειες φαινονται στη λιστα) η γενικα κοντα σου και πιανει τη κουβεντα δηθεν οτι θα ταξιδεψετε μαζι κ.τλ. Καποιος συνεργος η και ο ιδιος αφαιρει τη τσαντουλα σου και 2 λεπτα πριν φυγει το τρενο λεει παω να παρω ενα νερο...μεχρι να συνειδητοποιησεις οτι η τσαντα σου λειπει το τρενο εχει ξεκινησει....
Ετσι μας εκλεψαν και εμας και μετα απο κουβεντα που εκανα στο Indiamike.com (εξαιρετικα χρησιμο φορουμ για τα παντα στην Ινδια) ειναι ενας συνηθης τροπος να δρουν καποιοι στους σταθμους......

γενικα δε το λεω για τρομοκρατηση απλη προσοχη χρειαζεται οπως παντου και μια αλυσιδιτσα στη βαλιτσα.
 

Panagiota^

Member
Μηνύματα
658
Likes
276
Ταξίδι-Όνειρο
Ιράν, Εκουαδόρ, Τανζανία
Ευχαριστώ όλους. Γιώργη το γκατζετάκι το χρησιμοποιώ έτσι κι αλλιώς στα χόστελ και όχι μόνο. Ψαράκι, χρήσιμες οι συμβουλές σου. Θα χρειαστώ λεωφορείο για Μανάλι κι από για Νταραμσάλα, δεν βολεύουν αεροπλάνα και θέλω να πάρω μια ιδέα της χώρας οδικά. Οι ενδοιασμοί αφορούν στο αν θα πρέπει να κινηθώ με τα απλά τους που είναι φουλ στους ντόπιους και φθηνά ή με τα μοντέρνα γεμάτα τουρίστες και αποστειρωμένα. Είναι δύσκολα δρομολόγια, bumpy rides και το 15ωρο θα φαντάζει 30ωρο.
 

mfish

Member
Μηνύματα
1.378
Likes
1.281
Ταξίδι-Όνειρο
ολη η γη
Ευχαριστώ όλους. Γιώργη το γκατζετάκι το χρησιμοποιώ έτσι κι αλλιώς στα χόστελ και όχι μόνο. Ψαράκι, χρήσιμες οι συμβουλές σου. Θα χρειαστώ λεωφορείο για Μανάλι κι από για Νταραμσάλα, δεν βολεύουν αεροπλάνα και θέλω να πάρω μια ιδέα της χώρας οδικά. Οι ενδοιασμοί αφορούν στο αν θα πρέπει να κινηθώ με τα απλά τους που είναι φουλ στους ντόπιους και φθηνά ή με τα μοντέρνα γεμάτα τουρίστες και αποστειρωμένα. Είναι δύσκολα δρομολόγια, bumpy rides και το 15ωρο θα φαντάζει 30ωρο.
εγω αυτα τα μοντερνα δε τα βρηκα ποτε τελικα :D, ουτε Ινδια ουτε Νεπαλ αλλα κατα τη γνωμη μου παρε τοπικο σε καμια διαδρομη ως 3-4 ωρες και το 15ωρο κανε το ανετο...:D
γτ ακομα και το 3ωρο θα σου φανει 6ωρο με τα κλασσικα...ασε που οι θεσουλες δεν ειναι και τοσο ανετες, πιανεται ο κ@λος και η πλατη στην ωρα ...
 

mpampis1979

Member
Μηνύματα
490
Likes
1.686
Επόμενο Ταξίδι
ΤΑΝΖΑΝΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
εγινε! ΙΝΔΙΑ 2018
Ολοι λίγο ή πολύ γνωρίζουμε ότι ταξίδι στην Ινδία χωρίς την εμπειρία του τρένου είναι μισό ταξίδι.
Η εδραίωσή τους οφείλεται στην Αγγλική αποικιοκρατία η οποία θεώρησε αυτόν τον τρόπο λειτουργικοτερο, ασφαλέστερο και φυσικά φθηνότερο για την μεταφορά των (κλεμμένων) αγαθών τους. Δηλαδή για μια ακόμη φορά οι Αγγλοι λειτούργησαν με βάση το συμφέρον τους στις αποικίες και αδιαφόρησαν για αυτές. Απλά στην συγκεκριμένη περίπτωση έτυχε και οφελήθηκαν οι Ινδοί που πήραν κληρονομιά έναν απίστευτο αριθμό σιδηρογραμμών. Χιλιάδες δάση αποψιλώθηκαν για την δημιουργία των ραγών , αλλά και χιλιάδες οι ελέφαντες που εργάστηκαν για την αποπεράτωση.
Στην χώρα αυτή τα τρένα είναι τρόπος ζωής. Γεννιέσαι, ζεις και πεθαίνεις σε αυτά -ενίοτε και πάνω σε αυτά- χωρίς υπερβολή.

Δεκάδες επίσης ατυχήματα ή δυστηχήματα λαβαίνουν χώρα κάθε χρόνο. Ειναι ένας φτηνός τρόπος μετακίνησης όχι απαραίτητα γρήγορος ή άνετος αλλά κατάλληλος για να διασχίσεις τις τρελές συνήθως αποστάσεις της χώρας. Υπάρχουν πολλά είδη και πολλές κατηγορίες. Το πιο σύγχρονο/γρήγορο θεωρείται το τρένο Δελχί-Βομβάη. Ενώ ένα απο τα χειρότερα είναι το Mandor Express που πάει Τζοντπουρ.

Τα εισιτήρια είναι πολύ οικονομικά και μπορεί να αγοραστουν ηλεκτρονικά απο το σπίτι (make my trip.com) και να πληρωθούν με πιστωτική και να τυπωθούν απο εσάς , ή απο τον σταθμό ή απο τουριστικό πράκτορα με μια μικρή επιβάρυνση. Διαθέσιμα είναι για τους μεγάλους προορισμούς 90 ημέρες πρίν, αλλά σε μικρότερες αποστάσεις μπορεί να ανοίξουν 30 ημέρες πριν (πχ για Σίμλα). Eξαιτίας της πληρότητας των θέσεων σε προορισμούς άκρως τουριστικούς η Ινδική κυβέρνηση έχει δημιουργήσει το σύστημα Tatkal. Σύμφωνα με αυτό, "κρατούνται" θέσεις σε various προορισμούς και διατίθενται τελευταία στιγμή προς τους τουρίστες με μια μικρή επιβάρηση (απο 75 έως 300 περίπου ρουπίες). Δεν μπορεί να γίνει combine σε διαφορετικούς προορισμούς. Πρέπει να εκδοθούν διαφορετικά εισιτήρια κάθε φορά. Ακόμα διατίθεται λίστα αναμονής σε περίπτωση που δεν βρίσκεται ένα συγκεκριμένο εισιτήριο και ... ελπίζετε σε ακύρωση.

Τώρα για το αν χρειάζεται προκράτηση θα έλεγα ότι σε δημοφιλής προορισμούς ή σε περιόδους εορτών , ναι. Χρειάζεται. Κυρίως άμα θέλετε να ταξιδέψετε α θέση , που δεν διατίθονται πολλά εισιτήρια. Στο κομμάτι που έκανα εγώ Δελχί Τζοντπουρ είχε μόλις 12 θέσεις. Σε περίπτωση ακύρωσης (μέχρι 4 ώρες πριν την αναχώρηση), σας επιστρέφετε το τίμημα, απλά πρέπει όταν κλείσετε το εισιτήριο on line να το τσεκάρετε αν είναι επιστρέψιμη χρέωση (δεν το κάνουν όλα τα site, είναι όπως τα αεροπορικά, ελέγξτε το πριν προβείτε στην αγορά τους).

Ενας δυτικός μπορεί εύκολα (νόμιμα) να παρακάμψει τις ατελείωτες ουρες και να φτάσει πρώτος στο γκισέ αν και συνήθως στους μεγάλους σταθμούς υπάρχει περίπτωση να υπάρχει ειδικό γκισε για αλλοδαπούς (υπάρχουν στο Δελχί, Βομβάη, Καλκούτα, Αγκρα, Τζαιπούρ και Βαρανάσι) .

Τώρα όσο αφορά το κομμάτι "είναι στην ώρα τους?", δύσκολο να απαντηθεί. Σε γενικές γραμμές πάντως ναι. Είναι. Για να το τσεκάρετε πάτε σε αυτήν την σελίδα, www.erail.in, βάζετε το δρομολόγιο που σας ενδιαφέρει και κοιτάτε για ήδη τετελεσμένες διαδρομές αν ήταν φερέγγυο ή αν είχε ακυρωθεί. Και φυσικά ρίχνετε και μια προσευχή στον Κρίσνα. Αυτό βοηθά πάντα.

Ασφάλεια. Αν αναλογιστεί κανείς πόσες ψυχές μεταφέρουν ετησίως και πόσες χιλιάδες δρομολόγια εκτελούνται καθημερινά και το αντιπαραβάλλει με τα ατυχήματα που γίνονται, θα λέγαμε πως ναι. Είναι ασφαλή, αντίθετα με άλλα μέσα μεταφοράς στην Ινδία όπως πχ αυτοκίνητα ή λεωφορεία.

Οι σταθμοί στο Δελχί είναι χαοτικοί. Ξαπλωμένοι στο έδαφος, σκουπίδια, σκυλιά, ζητιάνοι, βρωμιά, και κόσμος.... πολύς κόσμος. Υπάρχουν πίνακες βέβαια αλλά είναι κομματάκι αμφίβολο αν σας βοηθήσουν να βγάλετε άκρη με τις πλατφόρμες. Ρωτήστε καλύτερα τους υπαλλήλους ή τους στρατιώτες και όχι Ινδούς πολίτες. Είναι ικανοί να σας στείλουν στην Βιρμανία μόνο και μόνο για να μην σας στενοχωρήσουν και πείτε ότι δεν σας βοήθησαν. Πάντα λοιπόν υπάλληλο ή στρατιώτη. Επίσης σε μεγάλους σταθμούς όπως πχ Βομβάη, να είστε αρκετή ώρα πριν την αναχώρηση γιατί όπως θα διαπιστώσετε δεν είναι πάντα εύκολο να βρείς το σωστό τρένο, πλατφόρμα ή βαγόνι. Απαιτεί αρκετή ώρα. Στο σταθμό του Παλαιού Δελχί υπάρχουν ειδικές VIP αίθουσες αναμονής για αυτούς που έχουν κλείσει α θέση εισητήριο. Τίποτα ιδιαίτερο, απλά μια κλιματιζόμενη αίθουσα.

Για το τρένο με το Πακιστάν υπάρχει ειδική πλατφόρμα και ατελείωτοι έλεγχοι απο στρατιώτες.

Επίσης να θυμάστε ότι στα ινδικά τρένα δεν υπάρχει εστιατόριο σε κανένα βαγόνι, αλλά περνάει κάποιος (οχι στα βραδυνά τρένα συνήθως), και σας ρωτάει αν θέλετε να φάτε κάτι και σας το φέρνει λίγο αργότερα. Η επιλογή βέβαια συνήθως είναι vegeterian ή μη και είναι φτηνό. Επίσης όλο και κάποιος θα υπάρχει που θα περνάει απο τον διάδρομο και πουλάει τσαι για λίγες ρουπίες. Κατά την γνώμη μου ο ασφαλέστερος τρόπος για να μην μείνετε νηστικοι απο την μιά, αλλά και απο την άλλη να μην γνωρίσετε την ποιότητα της ινδικής νοσοκομειακής περίθαλψης, είναι να προμηθευτείτε απο τον σταθμό εκίνησης ξηρά τροφή (πατατάκια, κοκα κόλες κλπ).

Ας έρθω στην ουσία. Κατηγορίες εισιτηρίων/θέσεων

Εχουμε την α θέση και ακριβότερη. Ονομάζεται first Air condition (AC1)Ενδύκνειται για μεγάλα ταξίδια πάνω απο 8 ώρες. Κουκέτες με 4 ή 2 κρεβάτια (ανάλογα την γραμμή, δεν έχετε επιλογή για το αν είναι 2 ή 4 κρεβάτια) και πόρτα που κλείνει και ασφαλίζει απο την μέσα μεριά. Τα κρεββάτια είναι ψευτοδερμάτινα για να κρύβουν την βρώμα και να καθαρίζονται (λέμε τώρα) εύκολα, αλλά διατίθονται απο 2 καθαρά σεντονια σε σελοφάν και κουβέρτες. Υπάρχει ηλεκτρονικο πινακάκι ανακοινώσεων εντός της κουκέτας που αναγγέλει τους σταθμούς και άλλες διάφορες βλακείες και ατομικό φωτάκι. Οι αποσκευές μπαίνουν κάτω απο την κουκέτα και υπάρχει και χωρος δίπλα απο την πόρτα. Τα παραθυρα δεν ανοίγουν. Τουαλέτα 1 για όλο το βαγόνι. Καθαρή δεν την λες, αλλά υποφέρεται. Εχει και μπάρα για να κρατιέσαι μην βρεθείς στην μαύρη τρύπα! Κλιματιζόμενο (προειδοποίηση, πολύ κρύο) και με έναν ανεμιστήρα στην κορυφή για να σιγουρευτεί ο Ινδικός ΟΣΕ ότι δεν θα γλιτώσετε την ψύξη.
Να θυμάστε ότι το βαγόνι αυτής της θέσης έχει αναρτημένο χαρτί με τον κατάλογο των επιβατών και θα πρέπει να γράφει το όνομά σας πάνω.
Επίσης τα 2 πάνω κρεβάτια, διαθετουν -εκτός απο σκάλα για να κάνεις ορειβασία-, κάγγελο για να μην σαβουρωθείτε στον ύπνο σας και την διάρκεια της ημέρας "μαζεύουν" και χρησιμοποιούνται τα δυο κάτω για κάθισμα.
Για ταυτοποίηση θα έχετε το διαβατήριο αν και δεν το ζητούν πάντα και φυσικά το εισητήριο το οποίο ΔΕΝ θα δώσετε για κανένα λόγο στον υπάλληλο ότι και να σας πει. Απλά θα του το δείξετε και θα το βάλετε πάλι στην τσέπη σας.

Να επισημάνω εδώ ότι επειδή υπάρχουν πολλά διαφορετικά τρένα, οι κατηγορίες των θέσεων μπορεί να διαφέρουν λίγο η μια απο την άλλη. Αρα είναι και θέμα προορισμού (άρα τρένου) και όχι μόνο επιλογής θέσης. Κάθε γραμμή δηλαδή έχει το δικό της συγκεκριμένο τρένο και εκτελεί μόνο αυτήν την διαδρομή. Δεν "ρίχνουν" τα τρένα όπου να'ναι.

Ελπίζω για αρχή να σας κατατόπισα.
Θα συνεχίσω με την επόμενη κατηγορία
πως μπορω να κανω online κρατηση στο clear my trip? προσπαθησα αλλα δεν την εκανε δεκτη. επισης στο make my trip μου ζηταει αριθμο τηλ αλλα οταν βαζω το ελληνικο νουμερο δεν μου επιτρεπει να συνεχισω... HELP!!!
 

mpampis1979

Member
Μηνύματα
490
Likes
1.686
Επόμενο Ταξίδι
ΤΑΝΖΑΝΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
εγινε! ΙΝΔΙΑ 2018
θυμηθηκα μια παλια αναρτηση που ειχα κανει και νομιζω ειναι καλο να βρισκεται εδω....

Πως κοβουμε ηλεκτρονικα εισιτηρια για τα τρενα της Ινδιας απο την επισημη σελιδα των τρενων

Εισιτηρια για ολα τα τρενα, μπορεις να κοψεις απο την σελιδα Welcome to Indian Railway Passenger reservation Enquiry . Λεπτομερειες παρακατω...Φυσικα μπορεις να κοψεις και απο αλλες σελιδες, πολυ καλη βρηκα τη σελιδα cleartrip.com αλλα παρατηρησα οτι στην επισημη βρισκεις ολα τα δρομολογια (σε αλλες καμια φορα παραλειπονταν καποια), καθως και λιγο μικροτερες τιμες.

Η διαδικασια ειναι περιπου η ιδια και στις αλλες σελιδες.

Δυνατοτητα να κοψεις τρενα εχεις συνηθως 90 μερες πριν την επιθυμητη. Καλο ειναι να κοψεις εγκαιρα (καλο ειναι ενα μηνα πριν) καθως πολλες φορες ιδιως για τη πρωτη και τη δευτερη θεση εξαντλουνται πολυ νωρις. Απο προσωπικη εμπειρια θα συμβουλευα να κοβουμε ηλεκτρονικα εισιτηρια ακομα και για πολυ μικρες αποστασεις για να αποφευγουμε τις δυσαρεστες και πολυωρες αναμονες στους μεγαλους ιδιως σταθμους.

Αρχικα μπαινεις στη σελιδα Welcome to Indian Railway Passenger reservation Enquiry , επιλεγουμε internet reservation και προχωραμε στη δωρεαν εγγραφη. Μολις εισαγεις username και κωδικο προχωρας. Αρχικα εμφανιζεται αυτο...
View attachment 7089

Στη πρωτο παραθυρακι θα δηλωσεις σταθμο αφετηριας και στο δευτερο τερματισμου...Θελει λιγο ψαξιμο γιατι καθε τρενο μπορει να φευγει απο αλλο σταθμο,(π.χ απο δελχι εχει πολλους σταθμους) οποτε καλο ειναι να ψαξεις ολους τους πιθανους σταθμους αφετηριας και προορισμου για να βρεις το πιο βολικο τρενο.....Στη συνεχεια επιλεγεις ημερομηνια ....Μετα διαλεγεις το ειδος εισιτηριου, E-ticket...

Παταμε Find trains και περιμενουμε να δουμε τι επιλογες εχουμε....:)

Αφου πατησεις find trains θα βγαλει τα τρενα της ημερας...
View attachment 7090

Βλεπεις τι ωρα φευγει, φτανει καθως και τη δυνατες κατηγορις θεσεων εχει το συγκεγκριμενο τρενο.....
Στο παραδειγμα πανω, εβγαλε ενα μονο τρενο για την ημερα το οποιο εχει θεσεις 2Α, 3Α και sleeper... Aυτες ειναι και οι πιο συχνες θεσεις στα πολυωρα τρενα.. Οι θεσεις αναλυθηκαν στο αρχικο ποστ, οποτε δε χρειαζεται να πουμε περισσοτερα...

Διαλεγουμε θεση που θελουμε και προχωραμε....

Στη συνεχεια μας εμφανιζονται τα στοιχεια του δρομολογιου, καθως και ποσες διαθεσιμες θεσεις υπαρχουν, την ημερομηνια που διαλεξαμε αλλα και καποιες ημερομηνιες μετα...

View attachment 7091

H ενδειξη AVAILABLE- 0023 μας πληροφορει οτι υπαρχουν 23 δια8εσιμες θεσεις, της κατηγοριας που επιλεξαμε τη συγκεγκριμενη ημερομηνια.... Προχωραμε λοιπον.:)

View attachment 7092

Στο σημειο αυτο δηλωνεται ο αρι8μος των επιβατων, το ονομα, η ηλικια ωστε μετα να γινει ο ελεγχος οταν θα μπεις στο τρενο.

Εχεις επισης τη δυνατοτητα να διαλεξεις τι κρεββατι επιθυμεις( choose berth)...δηλαδη αν θα ειναι πανω η κατω καθως και αν θα ειναι στο διαδρομο η στο κουπε.. ( τα ινδικα τρενα εχουν περα απο τα κουπε, τα οποια εκτος της θεσης Α1 ειναι ανοιχτα, και μια σειρα κουκετων, παραλληλα τοποθετημενες με τη φορα του τρενου, δηλαδη μια τετραδα κουκετες και αλλες 2απεναντι ).Για τη δευτερη,τριτη και sleeper θεση που δοκιμασα προτεινω τα Upper...απο αποψη ασφαλειας, ανεσης και χωρου...και καλυτερα οχι σε διαδρομο...

View attachment 7093

Στη συνεχεια εμφανιχονται τα στοιχεια του εισιτηριου, τα ονοματα με τα κρεββατια που επιλεξαμε καθως και η συνολικη τιμη των εισιτηριων σε ινδικες ρουπιες.

Προχωραμε στη πληρωμη, οπου εχουμε μια σειρα επιλογων, τo 2009 μπορoυσες εμεις ειχαμε πληρωσει επιτυχως με πιστωτικη και με χρεωστικη καρτα.

Απο νεωτερες πληροφοριες :D τωρα ΔΕΝ δέχονται πιστωτικές κάρτες ξένων χωρών εκτός απο ινδικές, και η μόνη εξαίρεση είναι η αμερικαν εξπρές.

και καλο ταξιδι!
που εχει την επιλογη internet reservation?
 

GTS

Member
Μηνύματα
7.062
Likes
20.473
Πάει καιρός που έκλεισα εισιτήρια με τρένο στην Ινδία, δύσκολη διαδικασία ομολογουμένως, αλλά γίνεται. Ακολούθα κατά γράμμα τη Βίβλο των τρένων https://www.seat61.com/ και θα τα καταφέρεις. Εγώ δε θυμάμαι πια :)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.653
Μηνύματα
906.302
Μέλη
39.402
Νεότερο μέλος
Nefeli Iakovou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom