Anas Tassos
Member
- Μηνύματα
- 168
- Likes
- 1.231
- Ταξίδι-Όνειρο
- Παπούα Νεα Γουινέα
Κεφάλαιο 6o
Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου, Μένω στη Σερεκούντα και οργανώνομαι!
Σήμερα Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου δεν έχω να δω κάτι αξιόλογο αλλά πρέπει να τακτοποιήσω το πρόγραμμα των επόμενων ημερών.
Κατεβαίνω στο “Sally`s 24”. Στη συνέχεια, ώρα 9 το πρωί , περνάω από δυο τουριστικά γραφεία εδώ δίπλα στο σταυροδρόμι Σενεγκάμπια. Στο πρώτο μου λένε ότι δεν έχουν διήμερη εκδρομή για Georgetown αύριο. Στο δεύτερο μου λένε έλα στις δέκα η ώρα.
Οπότε εγώ πηγαίνω (με ταξί) στου Timo. Ο ιδιοκτήτης λείπει. Οι υπάλληλοι μου λένε ότι ούτε το γραφείο τους έχει αύριο διήμερη.
Η φωτο που ακολουθεί μπροστά στο Sally`s 24. Απότι κατάλαβα οι σκουπιδιάρες του δήμου δεν εξυπηρετούν αρκετά. Τα μαγαζιά και οι κάτοικοι πληρώνουν ιδιώτες με κάρα που μαζεύουν τα σκουπίδια τους, έτσι γίνεται και κάποια ανακύκλωση.
Υπόψη ότι εδώ πιο πέρα, έξω από το συγκρότημα του ξενοδοχείου “African Princess”, έχει συγκεντρωθεί ένα μεγάλο πλήθος. Εκατοντάδες κόσμος, καλοντυμένοι, περιμένουν στη σειρά για να μπουν μέσα. Τι στην ευχή γίνεται; Λοιπόν ρωτάω και μαθαίνω.
Έχει έλθει ένας «Προφήτης», μου λένε. Το πλήθος είναι ξένοι από τη Γκάνα, ανήκουν σε κάποια Χριστιανική εκκλησία και μαζεύτηκαν να δούνε το θρησκευτικό τους ηγέτη.
Οι κάτοικοι της Γκάνα είναι κατά τα δύο τρίτα Χριστιανοί. Σχεδόν οι μισοί από αυτούς ακολουθούν «χαρισματικές» Πεντηκοστιανές εκκλησίες. Μια πρακτική διαδεδομένη ανάμεσα στους Γκανέζους Χριστιανούς είναι οι «Προφητείες» που διακηρύσσονται από τους θρησκευτικούς ηγέτες, ιδίως τη χρονική στιγμή που αλλάζει ο χρόνος. Αυτές οι προφητείες μπορεί να αφορούν την πρόβλεψη του θανάτου κάποιου διάσημου ανθρώπου ή το αποτέλεσμα των επόμενων εκλογών. Μοιάζουν δηλαδή με τις προβλέψεις των αστρολόγων.
Επιστρέφω στον ξενώνα μου, παίρνω τα πράγματά μου για να πάω στο άλλο ξενοδοχείο κοντά στο σταυροδρόμι. Εδώ βλέπω την ταμπέλλα του VLV αλλά δεν ξέρω πώς να πάω. Ρωτάω σε ένα ρεστοράν μπροστά στον κεντρικό δρόμο. Ένας νεαρός, μετανάστης από τη Σιέρα Λεόνε που δουλεύει στο ρεστοράν, μου λέει έλα να σε πάω. Μου κουβαλάει και τη βαλίτσα και φυσικά του δίνω φιλοδώρημα.
Η είσοδος του ξενοδοχείου είναι στον πίσω δρόμο. Το δωμάτιο που μου δίνουν εδώ δεν είναι τόσο καλό όσο στο προηγούμενο ξενοδοχείο και το wifi έχει προβλήματα. Αλλά η τοποθεσία είναι πολύ καλύτερη, δίπλα στο σταυροδρόμι.
Μετά πάω στο δρόμο με τα τουριστικά γραφεία κοντά στο σταυροδρόμι Σενεγκάμπια. Το πρώτο που ρώτησα πάλι δεν έχει εκδρομή.
Όμως το δεύτερο που ονομάζεται Falu tours έχει αύριο τη διήμερη εκδρομή που με ενδιαφέρει. Έχει ένα ζευγάρι από το Βέλγιο. Μαζί και εγώ καθώς και ο υπάλληλος του γραφείου θα μπούμε σε ένα επιβατηγό με άλλον οδηγό και θα κάνουμε τη διήμερη. Κόστος 120 ευρώ. Δεν υπάρχει έκπτωση αλλά ο Μοχάμεντ (ο υπάλληλος του γραφείου) μου υποσχέθηκε ότι θα καθίσω στο κάθισμα δίπλα στον οδηγό. Το αυριανό ραντεβού για το τουρ κανονίζεται στο “Sally`s 24”, ώρα 5,40 το πρωί.
Αργότερα παίρνω ένα συλλογικό ταξί που με μόνο 8 GMD με πηγαίνει ως το “Tippa Garage”. Είναι ένας από τους χαοτικούς σταθμούς λεωφορείων της περιοχής και ο λόγος που ήρθα εδώ είναι ότι θέλω να δω την αγορά της Σερεκούντα. Πρακτικά όλη σχεδόν η κατοικημένη αστική περιοχή της Σερεκούντα μοιάζει σα μια τεράστια ανοικτή αγορά αλλά επίσημα η ονομασία Serekunda market δίνεται σε μια περιοχή ένα χιλιόμετρο ανατολικότερα από το σταθμό Tippa Garage ή πέντε χιλιόμετρα ανατολικά του Σενεγκάμπια.
Η αγορά αυτή είναι η καρδιά και το εμπορικό κέντρο της πόλης αλλά και ολάκερης της χώρας. Καθώς περπατάω στο δρόμο βλέπω το πολύχρωμο χάος. Στην αγορά διατίθενται τα πάντα αλλά η όλη εικόνα είναι βρωμιά, φτώχεια και ζητιανιά. Υπάρχει και ένα απαίσιο ρέμα με λιγοστά και πολύ μολυσμένα νερά που ωστόσο τα παιδάκια παίζουν. Το κτίριο που στεγάζει τα πιο κεντρικά μαγαζιά το βλέπω μόνο εξωτερικά. Δε μου κάνει καρδιά να μπω μέσα, φοβάμαι και τους κλέφτες. Άλλο ένα πρόβλημα είναι πως η περιοχή δεν ενδείκνυται για φωτογραφίες. Μόνο έξω από το τζαμί της αγοράς έβγαλα μερικές.
Κάθισα ένα μισάωρο σε μια καφετέρια και μετά έφυγα με ταξί (100 GMD) επιστρέφοντας στη Σενεγκάμπια.
Αλλά στο μεταξύ μού ήρθε μια έμπνευση. Για να κερδίσω χρόνο σκέπτομαι να κατέβω μεθαύριο το απόγευμα από το επιβατηγό της διήμερης εκδρομής στη πόλη Brikama. Μένοντας εκεί ένα βράδυ θα μπορώ το επόμενο πρωί να πάω αμέσως με επταθέσιο ταξί στο Ziguinchor της Σενεγάλης. Για το λόγο αυτό κλείνω δωμάτιο για την ερχόμενη Κυριακή στη Brikama. Το ξενοδοχείο που βρήκα στο ιντερνέτ λέγεται “Football hotel” και είναι αρκετά ακριβό, 36 ευρώ.
Το απόγευμα πηγαίνω στο Solomon's Beach Bar. Δε θα κάνω μπάνιο. Αλλά είναι μια χαρά εδώ, με φαγητό, μπίρα και δροσερό αέρα από τον ωκεανό.
Υπάρχει και ένας τύπος που έχει μεταμφιεστεί σε Zimba. Ζίμπα (Zimba ή Simba) σημαίνει λιοντάρι. Είναι μια αμφίεση με μάσκα και ρούχα που θυμίζουν λιοντάρι. Τη φορούν χορευτές που συμμετέχουν σε παραδοσιακούς τελετουργικούς χορούς, κυρίως της φυλής Wolof, στην ύπαιθρο. Ο χορευτής εδώ στην παραλία ζητάει κάποιο φιλοδώρημα για αναμνηστικές φωτογραφίες. Βλέποντας ντόπιες να φωτογραφίζονται μαζί του έκανα και εγώ το ίδιο, δίνοντάς του 30 GMD. Ένα πράγμα που μου αρέσει στου Solomon's είναι ότι ο κόσμος είναι μείγμα ντόπιων και τουριστών.
Φεύγοντας περνάω από το γραφείο του Timo, όπου τώρα βρίσκεται και ο ιδιοκτήτης. Συζητώ το σχέδιό μου να κατέβω στη Brikama. Αλλά εκείνος μου δίνει μια πολύ καλύτερη ιδέα. Να κατέβω ενωρίτερα, στην πόλη Soma. Αυτή η πόλη βρίσκεται πολύ κοντά στα σύνορα της Σενεγάλης και στη μέση περίπου της απόστασης που θα κάνουμε την Κυριακή. Έτσι θα κερδίσω πολύ χρόνο και θα μπορέσω να βρίσκομαι στο Ziguinchor της Σενεγάλης ήδη από την Κυριακή το βράδυ. Σπουδαία ιδέα, καταστρώνω τώρα νέο σχέδιο!
Επιστρέφω στο ξενοδοχείο μου αλλά λόγω προβλημάτων στη σύνδεση του wifi δεν κατορθώνω να ακυρώσω την κράτηση στο ξενοδοχείο της Brikama. Κρίμα.
Το βράδυ κάνω μια βόλτα στο “Sally`s 24” και πηγαίνω για ύπνο ενωρίς. Διότι αύριο όχι μόνο πρέπει να ξεκινήσω πολύ ενωρίς αλλά πρέπει και να κάνω αναχώρηση με τα πράγματά μου. Οπότε χρειάζομαι ύπνο.
Όμως εδώ στον πίσω δρόμο είναι μπουρδελογειτονιά. Με κάμποσα μπαρ με κορίτσια και ποτά και δυνατή μουσική τη νύχτα. Οι θαμώνες είναι σχεδόν όλοι ντόπιοι, Αφρικανοί. Οι λευκοί πηγαίνουν στην πιο ακριβή ζώνη νυχτερινής ζωής που βρίσκεται στο σταυροδρόμι και απλώνεται κατά μήκος του κεντρικού δρόμου.
Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου, Μένω στη Σερεκούντα και οργανώνομαι!
Σήμερα Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου δεν έχω να δω κάτι αξιόλογο αλλά πρέπει να τακτοποιήσω το πρόγραμμα των επόμενων ημερών.
Κατεβαίνω στο “Sally`s 24”. Στη συνέχεια, ώρα 9 το πρωί , περνάω από δυο τουριστικά γραφεία εδώ δίπλα στο σταυροδρόμι Σενεγκάμπια. Στο πρώτο μου λένε ότι δεν έχουν διήμερη εκδρομή για Georgetown αύριο. Στο δεύτερο μου λένε έλα στις δέκα η ώρα.
Οπότε εγώ πηγαίνω (με ταξί) στου Timo. Ο ιδιοκτήτης λείπει. Οι υπάλληλοι μου λένε ότι ούτε το γραφείο τους έχει αύριο διήμερη.
Η φωτο που ακολουθεί μπροστά στο Sally`s 24. Απότι κατάλαβα οι σκουπιδιάρες του δήμου δεν εξυπηρετούν αρκετά. Τα μαγαζιά και οι κάτοικοι πληρώνουν ιδιώτες με κάρα που μαζεύουν τα σκουπίδια τους, έτσι γίνεται και κάποια ανακύκλωση.
Υπόψη ότι εδώ πιο πέρα, έξω από το συγκρότημα του ξενοδοχείου “African Princess”, έχει συγκεντρωθεί ένα μεγάλο πλήθος. Εκατοντάδες κόσμος, καλοντυμένοι, περιμένουν στη σειρά για να μπουν μέσα. Τι στην ευχή γίνεται; Λοιπόν ρωτάω και μαθαίνω.
Έχει έλθει ένας «Προφήτης», μου λένε. Το πλήθος είναι ξένοι από τη Γκάνα, ανήκουν σε κάποια Χριστιανική εκκλησία και μαζεύτηκαν να δούνε το θρησκευτικό τους ηγέτη.
Οι κάτοικοι της Γκάνα είναι κατά τα δύο τρίτα Χριστιανοί. Σχεδόν οι μισοί από αυτούς ακολουθούν «χαρισματικές» Πεντηκοστιανές εκκλησίες. Μια πρακτική διαδεδομένη ανάμεσα στους Γκανέζους Χριστιανούς είναι οι «Προφητείες» που διακηρύσσονται από τους θρησκευτικούς ηγέτες, ιδίως τη χρονική στιγμή που αλλάζει ο χρόνος. Αυτές οι προφητείες μπορεί να αφορούν την πρόβλεψη του θανάτου κάποιου διάσημου ανθρώπου ή το αποτέλεσμα των επόμενων εκλογών. Μοιάζουν δηλαδή με τις προβλέψεις των αστρολόγων.
Επιστρέφω στον ξενώνα μου, παίρνω τα πράγματά μου για να πάω στο άλλο ξενοδοχείο κοντά στο σταυροδρόμι. Εδώ βλέπω την ταμπέλλα του VLV αλλά δεν ξέρω πώς να πάω. Ρωτάω σε ένα ρεστοράν μπροστά στον κεντρικό δρόμο. Ένας νεαρός, μετανάστης από τη Σιέρα Λεόνε που δουλεύει στο ρεστοράν, μου λέει έλα να σε πάω. Μου κουβαλάει και τη βαλίτσα και φυσικά του δίνω φιλοδώρημα.
Η είσοδος του ξενοδοχείου είναι στον πίσω δρόμο. Το δωμάτιο που μου δίνουν εδώ δεν είναι τόσο καλό όσο στο προηγούμενο ξενοδοχείο και το wifi έχει προβλήματα. Αλλά η τοποθεσία είναι πολύ καλύτερη, δίπλα στο σταυροδρόμι.
Μετά πάω στο δρόμο με τα τουριστικά γραφεία κοντά στο σταυροδρόμι Σενεγκάμπια. Το πρώτο που ρώτησα πάλι δεν έχει εκδρομή.
Όμως το δεύτερο που ονομάζεται Falu tours έχει αύριο τη διήμερη εκδρομή που με ενδιαφέρει. Έχει ένα ζευγάρι από το Βέλγιο. Μαζί και εγώ καθώς και ο υπάλληλος του γραφείου θα μπούμε σε ένα επιβατηγό με άλλον οδηγό και θα κάνουμε τη διήμερη. Κόστος 120 ευρώ. Δεν υπάρχει έκπτωση αλλά ο Μοχάμεντ (ο υπάλληλος του γραφείου) μου υποσχέθηκε ότι θα καθίσω στο κάθισμα δίπλα στον οδηγό. Το αυριανό ραντεβού για το τουρ κανονίζεται στο “Sally`s 24”, ώρα 5,40 το πρωί.
Αργότερα παίρνω ένα συλλογικό ταξί που με μόνο 8 GMD με πηγαίνει ως το “Tippa Garage”. Είναι ένας από τους χαοτικούς σταθμούς λεωφορείων της περιοχής και ο λόγος που ήρθα εδώ είναι ότι θέλω να δω την αγορά της Σερεκούντα. Πρακτικά όλη σχεδόν η κατοικημένη αστική περιοχή της Σερεκούντα μοιάζει σα μια τεράστια ανοικτή αγορά αλλά επίσημα η ονομασία Serekunda market δίνεται σε μια περιοχή ένα χιλιόμετρο ανατολικότερα από το σταθμό Tippa Garage ή πέντε χιλιόμετρα ανατολικά του Σενεγκάμπια.
Η αγορά αυτή είναι η καρδιά και το εμπορικό κέντρο της πόλης αλλά και ολάκερης της χώρας. Καθώς περπατάω στο δρόμο βλέπω το πολύχρωμο χάος. Στην αγορά διατίθενται τα πάντα αλλά η όλη εικόνα είναι βρωμιά, φτώχεια και ζητιανιά. Υπάρχει και ένα απαίσιο ρέμα με λιγοστά και πολύ μολυσμένα νερά που ωστόσο τα παιδάκια παίζουν. Το κτίριο που στεγάζει τα πιο κεντρικά μαγαζιά το βλέπω μόνο εξωτερικά. Δε μου κάνει καρδιά να μπω μέσα, φοβάμαι και τους κλέφτες. Άλλο ένα πρόβλημα είναι πως η περιοχή δεν ενδείκνυται για φωτογραφίες. Μόνο έξω από το τζαμί της αγοράς έβγαλα μερικές.
Κάθισα ένα μισάωρο σε μια καφετέρια και μετά έφυγα με ταξί (100 GMD) επιστρέφοντας στη Σενεγκάμπια.
Αλλά στο μεταξύ μού ήρθε μια έμπνευση. Για να κερδίσω χρόνο σκέπτομαι να κατέβω μεθαύριο το απόγευμα από το επιβατηγό της διήμερης εκδρομής στη πόλη Brikama. Μένοντας εκεί ένα βράδυ θα μπορώ το επόμενο πρωί να πάω αμέσως με επταθέσιο ταξί στο Ziguinchor της Σενεγάλης. Για το λόγο αυτό κλείνω δωμάτιο για την ερχόμενη Κυριακή στη Brikama. Το ξενοδοχείο που βρήκα στο ιντερνέτ λέγεται “Football hotel” και είναι αρκετά ακριβό, 36 ευρώ.
Το απόγευμα πηγαίνω στο Solomon's Beach Bar. Δε θα κάνω μπάνιο. Αλλά είναι μια χαρά εδώ, με φαγητό, μπίρα και δροσερό αέρα από τον ωκεανό.
Υπάρχει και ένας τύπος που έχει μεταμφιεστεί σε Zimba. Ζίμπα (Zimba ή Simba) σημαίνει λιοντάρι. Είναι μια αμφίεση με μάσκα και ρούχα που θυμίζουν λιοντάρι. Τη φορούν χορευτές που συμμετέχουν σε παραδοσιακούς τελετουργικούς χορούς, κυρίως της φυλής Wolof, στην ύπαιθρο. Ο χορευτής εδώ στην παραλία ζητάει κάποιο φιλοδώρημα για αναμνηστικές φωτογραφίες. Βλέποντας ντόπιες να φωτογραφίζονται μαζί του έκανα και εγώ το ίδιο, δίνοντάς του 30 GMD. Ένα πράγμα που μου αρέσει στου Solomon's είναι ότι ο κόσμος είναι μείγμα ντόπιων και τουριστών.
Φεύγοντας περνάω από το γραφείο του Timo, όπου τώρα βρίσκεται και ο ιδιοκτήτης. Συζητώ το σχέδιό μου να κατέβω στη Brikama. Αλλά εκείνος μου δίνει μια πολύ καλύτερη ιδέα. Να κατέβω ενωρίτερα, στην πόλη Soma. Αυτή η πόλη βρίσκεται πολύ κοντά στα σύνορα της Σενεγάλης και στη μέση περίπου της απόστασης που θα κάνουμε την Κυριακή. Έτσι θα κερδίσω πολύ χρόνο και θα μπορέσω να βρίσκομαι στο Ziguinchor της Σενεγάλης ήδη από την Κυριακή το βράδυ. Σπουδαία ιδέα, καταστρώνω τώρα νέο σχέδιο!
Επιστρέφω στο ξενοδοχείο μου αλλά λόγω προβλημάτων στη σύνδεση του wifi δεν κατορθώνω να ακυρώσω την κράτηση στο ξενοδοχείο της Brikama. Κρίμα.
Το βράδυ κάνω μια βόλτα στο “Sally`s 24” και πηγαίνω για ύπνο ενωρίς. Διότι αύριο όχι μόνο πρέπει να ξεκινήσω πολύ ενωρίς αλλά πρέπει και να κάνω αναχώρηση με τα πράγματά μου. Οπότε χρειάζομαι ύπνο.
Όμως εδώ στον πίσω δρόμο είναι μπουρδελογειτονιά. Με κάμποσα μπαρ με κορίτσια και ποτά και δυνατή μουσική τη νύχτα. Οι θαμώνες είναι σχεδόν όλοι ντόπιοι, Αφρικανοί. Οι λευκοί πηγαίνουν στην πιο ακριβή ζώνη νυχτερινής ζωής που βρίσκεται στο σταυροδρόμι και απλώνεται κατά μήκος του κεντρικού δρόμου.