• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Συντριβή τούρκικου αεροσκάφους στο Άμστερνταμ

skiouros82

Member
Μηνύματα
727
Likes
53
Επόμενο Ταξίδι
μας τσάκισε ο covid
Ταξίδι-Όνειρο
japan me cherry blossom
ενας ο Traveller και ενας εσυ.δλδ πρεπει να σας εχουμε στα οπα οπα,ε?
μονο ελπιζω να μην εχουμε την ιδια καταληξη με το αεροσκαφος στην ολλανδια:haha::bleh:
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.938
Likes
3.932
Xίλια στα εκατό είναι stall τελικά... εγώ θα ψήφιζα το 4 και το 5... Έχει ψωμί ακόμη... Όλοι το συγκρίνουν με το 777 της ΒΑ που λέγαμε... Αν είναι έτσι φωτιά στα μπατσάκια της boeing...

Tύχη βουνό είχαν που δεν έπιασε φωτιά... και μη χειρότερα...

Υ.Γ. Αν έίναι ξαφνικό stall και στους 2 στα τελευταία μέτρα το λογικό δεν είναι να δει πως να ελέγχξει την κατάσταση και μετά να δώσει emergency στους επιβάτες? Μήπως δεν πρόλαβε να κάνει και τα δύο?
 

mio gps

Member
Μηνύματα
1.174
Likes
180
Επόμενο Ταξίδι
Νέα Υόρκη
Xίλια στα εκατό είναι stall τελικά... εγώ θα ψήφιζα το 4 και το 5... Έχει ψωμί ακόμη... Όλοι το συγκρίνουν με το 777 της ΒΑ που λέγαμε... Αν είναι έτσι φωτιά στα μπατσάκια της boeing...

Tύχη βουνό είχαν που δεν έπιασε φωτιά... και μη χειρότερα...

Υ.Γ. Αν έίναι ξαφνικό stall και στους 2 στα τελευταία μέτρα το λογικό δεν είναι να δει πως να ελέγχξει την κατάσταση και μετά να δώσει emergency στους επιβάτες? Μήπως δεν πρόλαβε να κάνει και τα δύο?
προσεχε να δεις γιατι δε μου κολλαει με τιποτα να εχει compress stall(ΜΗ ΤΟ ΜΠΕΡΔΕΥΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ STALL του α/φ....καμμια σχεση).
οταν ερχεσαι για προσγειωση εχεις κοψει τους κινητηρες εχεις κατεβασει τις υπεραντωτικες και εχεις περιπου 300knots(εξαρταται απο το τυπο).εχεις μεγαλη ευσταθεια και κατεβαινεις.εστω οτι stall και οι δυο στη τελικη.επουδενι δε εχει τη συμπεριφορα που ειδα στο γραφημα.....ερχεσαι κανονικα και προσγειωνεσαι.εστω stall στο ''βασικο''.ακολουθεις τη διαδικασια αναγκης συμφωνα με τα εγχειριδια.αν δε τα εφαρμοσεις σωστα απο πανικο μπορει να εχει αυτη τη συμπεριφορα.
και στις δυο περιπτωσεις μπορει και πρεπει να ειδοποιησει για αναγκαστικη.

στο γραφημα φενεται ξαφνικα stall toy α/φ(αν αποδιδει τη πραγματικοτητα το γραφημα).αυτο γινεται με
1. αποτομη ελξη του χειριστηριου με χαμηλα στοιχεια μεσα...
2. fly by wire εκτος(ανεξελεγκτη κατασταση τελειωσες.)
3.καποια εμπλοκη στον αυτοματο
4...
5....
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.858
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
Μετά απο μια παρένθεση ολίγων άσχετων ποστ :D, μια χτεσινή είδηση σχετική με το αρχικό ποστ:

«Στρόβιλος απορρεύματος» η πιθανή αιτία της πτώσης του Boeing της Turkish Airlines
awww.kathimerini.gr_kathnews_images_dot_clear.gif
Η εξήγηση Τούρκων πιλότων για το φονικό δυστύχημα με το τουρκικό αεροπλάνο πολύ κοντά στο αεροδρόμιο Άμστερνταμ. Η Ένωση Πιλότων της Πολιτικής Αεροπορίας της Τουρκίας ανακοίνωσε, σήμερα, ότι το επιβατικό τουρκικό αεροπλάνο, που κατέπεσε σε λασπώδες έδαφος σε αγρόκτημα πολύ κοντά στο αεροδρόμιο του Άμστερνταμ, υπήρξε το «θύμα» - κατά το πλέον πιθανόν - του φαινομένου «του στροβίλου απορρεύματος» τον οποίο, σημειωτέον, προκαλούν οι κινητήρες ενός μεγάλου αεριωθούμενου αεροπλάνου, που προπορεύθηκε (του «μοιραίου» αεροπλάνου).
Το αεροπορικό αυτό δυστύχημα, με απολογισμό τους 9 νεκρούς (όλο το πλήρωμα πιλοτηρίου νεκροί) αλλά και περίπου 80 τραυματίες, «μπορεί να εξηγηθεί, ως επί το πλείστον, από τον «στρόβιλο απορρεύματος», σύμφωνα με σημερινή δήλωση του προέδρου της ανωτέρω Ένωσης, κυρίου Αλί Ζίγια Γιλμάζ, που έδωσε συνέντευξη τύπου με απ' ευθείας τηλεοπτική «κάλυψη».
-"Ο στρόβιλος απορρεύματος περιγράφει τις αισθητές αναταράξεις, που προκαλούν ακριβώς στο αεροσκάφος, που έπεται, οι κινητήρες ενός προπορευόμενου μεγάλου αεριωθούμενου αεροσκάφους και οι οποίες αισθητές αναταράξεις κατατείνουν να γίνει «προβληματική» η πορεία του δεύτερου από τα δύο αεροπλάνα.
Σημειωτέον, όπως επισημάνθηκε από τον κ. Γιλμάζ, σε αυτήν την (ατυχή) περίπτωση, οι αναταράξεις αυτές μπορεί να διαρκέσουν «τουλάχιστον δύο λεπτά».
Όπως ενημερώθηκε η Ένωση των Τούρκων πιλότων της Πολιτικής Αεροπορίας, ένα «Boeing 757» -είναι το αεροπλάνο που προκαλεί τον ισχυρότερο «στρόβιλο απορρεύματος» - προηγήθηκε περίπου ένα δίλεπτο στην προσγείωση στο ολλανδικό αεροδρόμιο, σε σχέση με το τουρκικό αεροσκάφος που κατέπεσε τελικά στο λασπώδες έδαφος ενός αγροκτήματος - περίπου τρία χιλιόμετρα από την «άκρη» του διαδρόμου.
«Ερωτούμε, λοιπόν, ευθέως, εάν προειδοποιήθηκε καταλλήλως το πιλοτήριο του δικού μας αεροσκάφους», δήλωσε ο κ. Γιλμάζ στη διάρκεια της συνέντευξης. «Ερωτούμε, επίσης: δόθηκε η ενδεδειγμένη οδηγία, να τηρηθεί η απαραίτητη απόσταση ανάμεσα στα δύο επιβατικά αεροπλάνα;» πρόσθεσε ο ίδιος, κρίνοντας «λίγο πιθανή» την εκδοχή των Ολλανδών, ότι ένας κινητήρας του τουρκικού Boeing 737-800 - ενός από τα εμπορικότερα και ασφαλέστερα αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας - «είχε πρόβλημα ακριβώς στη φάση της τελικής προσέγγισης», με αποτελέσματα την ταυτόχρονη απώλεια ύψους και ισχύος για το Boeing 737-800».
«Τέτοιο πρόβλημα κατ' εμάς δεν οδηγεί σε πτώση του αεροπλάνου», σημείωσε τέλος ο πιλότος Γιλμάζ.
kathimerini.gr | home page με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ
 

mio gps

Member
Μηνύματα
1.174
Likes
180
Επόμενο Ταξίδι
Νέα Υόρκη
θανε οπως συντομα θα βγει στα μεσα ενημερωσης...η αιτια ειναι αλλη...
αυτη η εξηγηση των τουρκων χειριστων προσπαθει να καλυψει ..........ΘΑ ΔΕΙΣ;);)
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.858
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
ιδωμεν κ ακουσωμεν και διαβάζωμεν!
Ολοι μας ικασίες κανουμε.:roll:
Δεν εμπιστεύομαι ιδιαίτερα τους Τουρκαλάδες (πιλότους),
μάλλον για εσωτερική κατανάλωση ειναι αυτές τους οι τοποθετήσεις!
Περιμένουμε ;ομως κ τα επίσημα πορισματα των ολλανδικών αρχών.

θυμήθηκα εκείνη την αεροπορική τραγωδία στην λιμνη του Μποντενζε, τον Ιουλιο του 2002
οταν στον αερα μισή ωρα πριν τα μεσάνυχτα σε υψος 11.500 μέτρων συγκρουστηκε το ρωσικο αεροπλάνο Τupolev 154 με 52 παιδάκια απο 8-15 ετών που πηγαιναν για διακοπές στην Ισπανία με ενα εμπορευματικό αεροσκάφος της DHL.
Πολλοί σκεφτήκανε τοτε την 1η στιγμή οτι εφταιγε το ρωσικο αεροσκάφος!
Αποδειχτηκε ομως οτι το φταίξιμο ηταν στον ανεπαρκέστατο ελβετικό πύργο ελέγχου οπου μονο ενας ελεγκτής υπήρχε και ο οποίος εδωσε εντολή στον πιλότο του ρωσικου αεροπλάνου να "κατέβει" για την αποφυγή συγκρουσης αν και το ηλεκτρονικό εσωτερικό σύστημα του αεροσκάφους TCAS ελεγε στον πιλότο να ¨"ανεβει". Ο ρώσος αγνοησε το τι του έλεγε το αεροπλάνο του, προτίμησε να ακουσει τον ελεγκτή, και το μοιραίο επήλθε.
Συνολικός τραγικός απολογισμός 72 νεκροί!
Διαβάζοντας για την υποθεση υιοθετήθηκε η πρακτική ο πιλότος να υπακούει στα οργανά του TCAS σε οτι αφορά ενδεχόμενη συγκρουση 2 αεροσκαφών.
:(
 

mio gps

Member
Μηνύματα
1.174
Likes
180
Επόμενο Ταξίδι
Νέα Υόρκη
to yakovlev το θυμασαι?στα πιερια?
με τον ανεκδιηγητο ρωσο πιλοτο που δεν ηξερε αγγλικα...

στη πολεμικη αεροπορια αλλα πιστευω και στη πολιτικη,η συντριπτικη πλειοψηφια των θανατηφορων οφειλονται σε ανθρωπινο λαθος.ενα λαθος που οφειλεται ειτε σε υπερβαση των ανθρωπινων οριων ειτε σε αυθαιρετη καταστρατηγηση κανονων πτησης.
θα μπορουσα να σας αναφερω πολλα παραδειγματα...αλλα βεβαιως δε εχω το δικαιωμα.
...οι εφημεριδες μαθαινουν αυτα που θελουμε να μαθουν!!
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.938
Likes
3.932
Σενάριο αεροδίνης... Πριν το 738 προσγειώθηκε ένα 757... Τα wake (αεροδίνες) ενός 757 είναι ιδιαίτερα δυνατά, αν λοιπόν έπεσε μέσα σε αυτά λόγω χαμηλού ύψους και άλλων παραγόντων μπορεί να χαθεί ο έλεγχος και να συντριβεί...
Άντε να ευλογίσω και λίγο το γένια μου... το έγραψα από την δεύτερη κιόλας μέρα...
Ένα από τα σενάρια που έπαιζαν από την πρώτη στιγμή... Οι Τούρκοι το προκρίνουν αλλά έχουμε ψωμί ακόμα... το πόρισμα αργεί...
 

ELGEO2

Member
Μηνύματα
733
Likes
693
Επόμενο Ταξίδι
μπαγκλαντες
Ταξίδι-Όνειρο
πέρασμα καρακορουμ
αεροπλάνο Τupolev 154
σχετικα με τον ανωτερω τυπο αεροπλανου πιστευω οτι ειναι απο τα παλαιοτερα μοντελα και εχουν παντα συμμετοχη σε ατυχηματα..οπου ατυχημα και TUPOLEV 154..το εζησα και εγω το 1987 στην πρωην σοβιετικη ενωση ....ελπιζω να μην υπαρχουν αλλα ......
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.858
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
Για το συγκεκριμένο ατύχημα στο Μποντενζε παντως δεν εφταιγε καθολου το αεροσκαφος που ετυχε να ειναι τετοιο Τουπολεφ.
Ακουστηκε η αποψη οτι εφταιγε και ο πιλότος που ακολούθησε τις οδηγίες του ελεγκτή. Αν εκανε οτι του ελεγε το TCΑS δηλαδη να αυξήσει το ύψος του, το ενα αεροσκάφος θα "χαμήλωνε" αυτο της THL και το Τουπολεφ θα εκανε το αντιθετο με αποτέλεσμα να αποφευχθεί η μοιραία σύγκρουση.
Τραγικό φινάλε στο συμβάν έδωσε ενας απο τους συγγενείς των θυμάτων, ο οποίος μαχαίρωσε θανάσιμα τον ατυχο ελεγκτή που έδωσε λαθος οδηγία στον πιλότο του Τουπολεφ.

Αργά η γρήγορα θα μαθουμε παντως τι φταίει για αυτο που έγινε στην Ολλανδία πριν λιγες μέρες.
Δεν ειναι Ελλάδα εκει να κουκουλωθεί!

Υ.Γ.: @mio_gps δηλαδή μόνο ο πιλότος εφταιγε για το Γιακοβλεφ και κανείς απο ελληνικής πλευράς;:roll:. Αναρωτήθηκα, αν υπάρχει πιλότος σε πολιτικά αεροσκάφη που να μην γνωρίζει αγγλικά!:roll:
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.938
Likes
3.932
Αργά η γρήγορα θα μαθουμε παντως τι φταίει για αυτο που έγινε στην Ολλανδία πριν λιγες μέρες.
Δεν ειναι Ελλάδα εκει να κουκουλωθεί!

Υ.Γ.: @mio_gps δηλαδή μόνο ο πιλότος εφταιγε για το Γιακοβλεφ και κανείς απο ελληνικής πλευράς;:roll:. Αναρωτήθηκα, αν υπάρχει πιλότος σε πολιτικά αεροσκάφη που να μην γνωρίζει αγγλικά!:roll:
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1. Σε αεροπορικό ατύχημα δεν κουκουλώνετε τίποτε... όπως τίποτε δεν κουκουλώθηκε στην HELIOS...

2. Για το YAK... Σαφώς και έφταιγε ο πιλότος αλλά όχι γιατί δεν ήξερε αγγλικά... παρένθεση δεν είναι καθόλου απίθανο ο πιλότος ενός YAK εκείνη την εποχή να μην ήξερε αγγλικά, κλείνει η παρένθεση... ο βασικός λόγος ήταν ότι οι χάρτες που χρησιμοποιούσε το YAK ήταν αλλού για αλλού οι πιλότοι υπερεκτίμησαν τις δυνατότητες τους και έγινε ότι έγινε... ασφαλώς όμως και ευθύνη ουσιαστική φέρει το Ελληνικό κράτος που τότε το δεύτερο τη τάξη Ελληνικό αεροδρόμιο δεν είχε ραντάρ...

3. Το tupolev 154 όταν είναι σωστά συντηριμένο είναι ένα άψογο αεροσκάφος... σαφέστατα στις μέρες μας είναι ξεπερασμένο αλλά δεν είχε κανένα πρόβλημα κατασκευής... τα περισσότερα tu-154 έπεσαν την δεκαετία του 90 τότε που ξεφύτρωσαν δεκάδες περίεργες εταιρίες της μετά Αeroflot εποχής... οι έλεγχοι τότε ήταν υποτυπόδεις η συντήριση φτωχή με συνέπεια να είναι πολλά και τα ατυχήματα...
 

mio gps

Member
Μηνύματα
1.174
Likes
180
Επόμενο Ταξίδι
Νέα Υόρκη
πορωμενοι...τραβελστοριτες...
τυχαινει ο ελεγκτης που κατεβαζε το yak να ειναι κολλητος μου.
δυστυχως ο τυπος δεν μπορουσε να καταλαβει τι του ελεγαν και ενω ειχε επιμηκυνει το patern synexize th lauow poreia μη ζητωντας close control apo to approach.
δε τα θυμαμαι και καλα πανε χρονια...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.653
Μηνύματα
906.310
Μέλη
39.402
Νεότερο μέλος
Nefeli Iakovou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom