• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Συντριβή τούρκικου αεροσκάφους στο Άμστερνταμ

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.858
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
ενα βιντεο τραβηγμένο ερασιτεχνικά απο επιβάτη της τουρκικής πτήσης:

Υ.Γ.: @mio_gps:
ειχε επιμηκυνει το patern synexize th lauow poreia μη ζητωντας close control apo to approach.
θα ρωτήσω, οπως στο σχολείο: τι σημαίνει αυτή η πρόταση; δεν κατάλαβα γρί!:haha:
 

mio gps

Member
Μηνύματα
1.174
Likes
180
Επόμενο Ταξίδι
Νέα Υόρκη
φιλε θανο καλο μηνα και καλη σαρακοστη σε ολους.ελπιζω ολοι να περασατε καλα.αερακι ειχε...αρα πεταξατε αετο,ομοιως και εγω.

ε, απο αυριο μπαινοντας στη καθημερινοτητα θα συνεχισουμε τη βολτα μας στο κοσμο της αεροπλοιας:):)
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.665
Likes
15.001
Σε πρόβλημα του οργάνου ένδειξης ύψους πτήσης οφείλεται η συντριβή του Boeing της Turkish Airlines στο αεροδρόμιο του Αμστερνταμ, ανακοίνωσε η ολλανδική επιτροπή διερεύνησης του δυστυχήματος.
 
Last edited by a moderator:

PASCAL

Member
Μηνύματα
60
Likes
12
Επόμενο Ταξίδι
Morocco
Ταξίδι-Όνειρο
οπουδήποτε
Και βλάβη σε όργανο και απρόσεκτοι πιλότοι

Ειδικοί υπέδειξαν τι έφταιξε για τη συντριβή του τουρκικού Βoeing




aassets_in_gr_assetservice_Image_ashx_bf08c96c25bbfd0f7558810277bbaddf._.jpg
Ένας ελαττωματικός υψομετρητής που έδειξε ότι το αεροσκάφος βρισκόταν δύο μέτρα κάτω από τη στάθμη της θάλασσας ενώ πετούσε σε ύψος 700 μέτρων, αλλά και η απροσεξία των πιλότων, φαίνεται ότι ευθύνονται για τη συντριβή του τουρκικού Βoeing 737-800 κοντά στο αεροδρόμιο Σίπχολ του Άμστερνταμ και τον θάνατο εννέα ανθρώπων.

Σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση των Ολλανδών ερευνητών, ο κυβερνήτης, ο συγκυβερνήτης και ο εκπαιδευόμενος πιλότος που βρίσκονταν στο πιλοτήριο του Βoeing 737-800 με τους 135 επιβαίνοντες είχαν αντιληφθεί κατά τη διάρκεια της πτήσης ότι το ραδιοϋψόμε- τρο (radio altimeter) δεν λειτουργούσε σωστά, ωστόσο δεν το θεώρησαν σοβαρό πρόβλημα και δεν έλαβαν μέτρα. Ήταν μια απόφαση που αποδείχθηκε μοιραία. Διότι καθώς το αεροσκάφος βρισκόταν σε διαδικασία προσγείωσης με τον αυτόματο πιλότο και ενώ πετούσε στα 700 μέτρα, ο υψομετρητής έδειξε πως βρισκόταν δύο μέτρα κάτω από τη στάθμη της θάλασσας- και πέρασε την πληροφορία αυτή στον αυτόματο πιλότο, ο οποίος μείωσε την ισχύ των κινητήρων στο ρελαντί.

Δεν αντέδρασαν
Αρχικά και παρ΄ ότι γνώριζαν πως το ραδιοϋψόμετρο είχε πρόβλημα, οι χειριστές δεν αντέδρασαν. Η χαμηλή νέφωση και η καταχνιά δεν τους επέτρεπε να δουν πού ακριβώς βρίσκεται ο διάδρομος προσγείωσης του Σίπχολ. Μόνον όταν το αεροσκάφος βρέθηκε σε ύψος 150 μέτρων και η ταχύτητά του μειώθηκε τόσο που ετοιμαζόταν να πέσει σε απώλεια στήριξης, με αποτέλεσμα να σημάνει στο πιλοτήριο συναγερμός, αντιλήφθηκαν οι πιλότοι τι συνέβαινε. «Από τα μαύρα κουτιά», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Πίτερ βαν Βόλενχοβεν, «φαίνεται πως έδωσαν τότε πλήρη ώθηση, όμως ήταν πολύ αργά». Όπως σημειώνει στους «Τimes» ο ανταποκριτής της εφημερίδας στο Παρίσι και διπλωματούχος πιλότος Τσαρλς Μπρέμνερ, χρειάζονται κάποια δευτερόλεπτα μέχρι να αντιδράσουν οι κινητήρες στις εντολές και να δώσουν ώθηση στο αεροσκάφος: το τουρκικό Βoeing έπεσε σε ένα λασπωμένο χωράφι, σε απόσταση μόλις ενός χιλιομέτρου από τον διάδρομο προσγείωσης, με τις μηχανές σε πλήρη ισχύ... Οι τρεις πιλότοι σκοτώθηκαν μαζί με έξι ακόμα ανθρώπους.

Ο Βόλενχοβεν όμως δήλωσε πως το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε εμφανίσει προβλήματα με τον υψομετρητή άλλες δύο φορές στο παρελθόν και απηύθυνε σχετική προειδοποίηση στην Βoeing. «Επικεντρώνουμε την έρευνα στη βλάβη στο ραδιοϋψόμετρο και τις συνέπειές της. Το κατά πόσον θα μπορούσε να υπάρξει διαφορετική αντίδραση είναι κάτι που θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να διαπιστωθεί», δήλωσε. «Ο λόγος για τον οποίο δημοσιοποιούμε από τώρα τα ευρήματά μας είναι για να προειδοποιήσουμε την Βoeing και όλους τους χρήστες του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους ότι απαιτείται επαγρύπνηση όσον αφορά τον υψομετρητή». Από την πλευρά της η Βoeing εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία «υπενθυμίζει σε όλους τους χειριστές 737 να παρακολουθούν προσεχτικά τα βασικά όργανα κατά τα κρίσιμα στάδια της πτήσης». Ο Τσαρλς Μπρέμνερ, πάντως, επισημαίνει στους «Τimes» πως το ραδιοϋψόμετρο χρησιμοποιείται στα μεγάλα αεροσκάφη ως συμπληρωματικό των- μικρότερης ακριβείαςπαραδοσιακών υψομετρικών βαρομέτρων (barometric altimeter) και τα τελευταία πρέπει λογικά να έδειχναν στον πίνακα ελέγχου, μπροστά στους χειριστές, το σωστό ύψος του αεροσκάφους. Το ραδιοϋψόμετρο όμως ήταν αυτό που τροφοδοτούσε με πληροφορίες τον αυτόματο πιλότο.


Οι κυβερνήτες και ο αυτόματος πιλότος

«ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΥΝΗΘΕΣ να προσγειώνεται ένα αεροσκάφος με τον αυτόματο πιλότο», επισήμανε ο επικεφαλής ερευνητής του δυστυχήματος στο Άμστερνταμ Πίτερ βαν Βόλενχοβεν. Ίσως οι χειριστές να είχαν επιλέξει τον αυτόματο πιλότο ακριβώς επειδή δεν μπορούσαν να δουν, λόγω της χαμηλής νέφωσης και της καταχνιάς, τον διάδρομο προσγείωσης κάτω και μπροστά τους. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, ο αυτόματος πιλότος είναι απλώς μια συσκευή που ξεκουράζει τον πιλότο- ο ένας από τους δύο χειριστές οφείλει να βρίσκεται από πάνω κάθε στιγμή, παρακολουθώντας διαρκώς τις παραμέτρους τις πτήσεις, έτοιμος να παρέμβει σε οποιαδήποτε περίπτωση δυσλειτουργίας ή ανάγκης. Σύμφωνα με την έρευνα, υπεύθυνος του Βoeing την επίμαχη ώρα ήταν ο συγκυβερνήτης, με τον εκπαιδευόμενο πιλότο να παρακολουθεί από πίσω.
 

trapper

Member
Μηνύματα
355
Likes
54
Χωρίς να έχω καθόλου γνώσεις αεροπλοιας, μου φαίνεται απίστευτο, μόνο η βλάβη ενός οργάνου του ηλεκτρονικού υψόμετρου να προκάλεσε την πτώση.

Δεν υπήρχαν εναλλακτικές λύσεις; Επειδή χάλασε το υψόμετρο και έδειχνε στον αυτόματο πιλότο μηδέν ύψος, ο αυτόματος έσβησε τις μηχανές σαν άχρηστες (θεώρησε ότι ήταν στο έδαφος) και κανείς απο τους 3 πιλότους δεν πήρε χαμπάρι ότι πέφτει το αεροπλάνο; Επρεπε να βαρέσει ο συναγερμός για να καταλάβουν ότι πέφτει;

Δεν είμαι ειδικός αλλά νομίζω ότι μπορεί να το καταλάβαινα κι εγώ αν ήμουν (μη γένοιτο).

Πάμτως είναι απαράδεκτο λόγω βλάβης ενός μόνο οργάνου να πέσει το αεροπλάνο. Φαντάζομαι ότι οι πιθανότητες να πέσει είναι όσα και τα όργανα (το καθένα μπορεί να χαλάσει, δύσκολο να χαλάσουν 2 ταυτόχρονα). Η ειδοποίηση της Boeing είναι άχρηστη τώρα, όλοι έχουν την προσοχή τους στο υψόμετρο και το θεωρούν μοιραία αναξιόπιστο.
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.858
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
Τα "μεμέτια" δημοσιοποίησαν την τραγική στιχομυθία στο πιλοτήριο...

Συγκυβερνήτης του Boeing που έπεσε στο Άμστερνταμ: ''Δώσε γκάζι δάσκαλε''
12 Μαρτίου 2009, 13:51




Λίγες εβδομάδες μετά τη συντριβή αεροσκάφους των Τουρκικών Αερογραμμών σε χωράφι δίπλα στο αεροδρόμιο του Άμστερνταμ, που οδήγησε στο θάνατο 9 από τους 134 επιβαίνοντες, ο τηλεοπτικός σταθμός Star της Tουρκίας μετέδωσε τις τελευταίες συνομιλίες μέσα από το πιλοτήριο του Boeing 737- 800, που έλαβαν χώρα λίγα μόλις δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή.

«Δώσε γκάζι δάσκαλε, δώσε γκάζι» ήταν τα τελευταία λόγια του συγκυβερνήτη προς τον κυβερνήτη του μοιραίου αεροπλάνου. Εκείνη την ώρα το αεροσκάφος πετούσε σε ύψος 594 μέτρων, αλλά το όργανο μέτρησης του υψόμετρου έδειχνε ότι πετούσε σε ύψος - 2,4! Οπότε αυτόματα έσβησαν οι μηχανές, χωρίς να το αντιληφτούν οι κυβερνήτες, καθώς ήταν ενεργοποιημένος ο αυτόματος πιλότος.

Όταν το αντιλήφθηκε ο συγκυβερνήτης, το αεροπλάνο βρισκόταν μόλις εννιά μέτρα πάνω από τη γη. Στο σημείο αυτό, οι πιλότοι προσπάθησαν να το ανεβάσουν, αλλά δυστυχώς ήταν αργά. Η ουρά ακούμπησε στο έδαφος κι ακολούθησε η συντριβή.

Αξιοσημείωτο είναι το αεροπλάνο οδηγούσε μαθητευόμενος πιλότος της Πολιτικής Αεροπορίας (ένας απόστρατος σμηναγός), ο κυβερνήτης (επίσης απόστρατος με μεγάλη εμπειρία) και ο συγκυβερνήτης (ο μόνος που αντιλήφθηκε τι συνέβαινε).

Επίσης, αναφέρεται ότι ο μαθητευόμενος πιλότος δεν επιτρεπόταν να πετάει, αφού είχε μόνο 45 ώρες πτήσης, ενώ για να μπορέσει να πιλοτάρει χρειάζονται τουλάχιστον 100.
Πηγή:
Zougla online
 

mio gps

Member
Μηνύματα
1.174
Likes
180
Επόμενο Ταξίδι
Νέα Υόρκη
θανε.....με κλεβεις:haha::haha:
''μεμετια'' μονο εγω δικαιουμαι να τους λεω...που τους εχω αντιμετωπισει και τους εχω ..κανονισει:mad::mad::mad:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.653
Μηνύματα
906.310
Μέλη
39.402
Νεότερο μέλος
Nefeli Iakovou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom