• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Συζητήσεις Olympic Αir - Aegean για συνεργασία [Ανακοινώθηκε η συγχώνευση]

panpan

Member
Μηνύματα
7.053
Likes
28.436
Κι επειδή γράφτηκε κάτι για καρτέλ και καπιταλισμό ας τα ξαναπώ... πουθενά στην Ευρώπη δεν υπαχουν δύο μεγάλες εταιρίες... αυτό αργά η γρήγορα θα γινόταν... δεν μπορώ να καταλάβω γιατί είναι τόσο εύκολο να ελεγχθούν τώρα οι τιμές και με τις δύο εταιρίες θα ήταν δύσκολο...

στην αγγλια δεν υπαρχουν?
και ως αναφορα τις δυο εταιριες OA και Α3 εχεις δικιο το παιχνιδι ειναι
στημενο,ολα τα αλλα ειναι για ναχαμε να λεγαμε
 

gianni1966

Member
Μηνύματα
211
Likes
72
Επόμενο Ταξίδι
Λατρεμενη Αβανα...
Ταξίδι-Όνειρο
Ν. Αμερικη(Περου,Βολιβια)
Αν υπάρχουν, τότε η αγορά δεν είναι ελεύθερη, είναι θέμα ορισμού.
Δεν παιζουμε με τις λεξεις, η ουσια των πραγματων μας ενδιαφερει.
Και η ουσια λεει οτι αν δεν υπηρχαν μονοπωλια η τουλαχιστον προσπαθειες για δημιουργια μονοπωλιακων καταστασεων στην αγορα, τοτε δεν θα επρεπε να υπαρχει εθνικη επιτροπη ανταγωνισμου ουτε και η αντιστοιχη ευρωπαικη.
Αν δεν υπαρχουν μονοπωλια, τοτε γιατι θεσμικα και η Ελλαδα και η ΕΕ, δημιουργησαν επιτροπες ανταγωνισμου και ρυθμιστικες αρχες σε διαφορους τομεις, οπως π.χ. οι τηλεπικοινωνιες η η ενεργεια;
Πολυ απλα, επειδη και οι ιδιοι γνωριζουν οτι δεν ζουμε σε κοινωνια αγγελων, προσπαθουν με αυτους τους τροπους να βαλουν κανονες στην αγορα για να μην δημιουργηθουν μονοπωλιακες καταστασεις που ειναι συμφυτες με την φυση του κεφαλαιου.
Ωραιες οι θεωριες του Φριντμαν και της σχολης του Σικαγου αλλα η πραξη με την τεραστια κριση που ξεκινησε απο την Αμερικη, αλλα δειχνει...
Δειχνει οτι δεν υπαρχει καμμια ''αυτορυθμιση'' της αγορας για αυτο και τωρα ο Ομπαμα προσπαθει να επιβαλλει κανονες στο ανεξελεγκτο χρηματοπιστωτικο συστημα. Για να προλαβει τα χειροτερα...
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.938
Likes
3.932
Δεν παιζουμε με τις λεξεις, η ουσια των πραγματων μας ενδιαφερει.
Τώρα κάτι πας να πεις... ασε λοιπόν τα γέλια και άκου...

Ασφαλώς και δεν ζούμε σε κοινωνία αγγέλων και γιαυτό σωστά είπες ότι υπάρχουν οι διάφορες επιτροπές... και οι κλοπές και οι φόνοι απαγορεύονται αλλά πάντα θα υπάρχουν οι κλέφτες και οι δολοφόνοι γιαυτό υπάρχουν και οι φυλακές...

Επί της ουσίας... στις αερομεταφορές τώρα... η κατάσταση πριν την εμφάνιση της Αιγαίου ήταν κρατικό μονοπώλιο... οι τιμές ήταν ίδιες βρέξει χιονίσει... κανένας δεν ασχολιόταν με την εταιρία και γιαυτό κατάντησε εκεί που κατάντησε... με την εμφάνιση των ιδιωτικών εταιριών τα πράγματα άρχιζαν σιγά σιγά να αλλάζουν... το κράτος άρχισε δειλά δειλά να δίνει άδειες κι έτσι το κρατικού μονοπωλίου της Ο.Α άρχισε να ξεπερνιέται... τα πράγματα όμως δεν ήταν πάντα ρόδινα... πολλές εταιρίες χρεοκόπισαν και έκλεισαν σε μια νύχτα φεσώνοντας τους πάντες και τα πάντα... αρκετά χρόνια αργότερα άρχισε να στρώνει η κατάσταση και μόνο όταν έγινε μια πραγματικά σοβαρή προσπάθεια από την Α3.... τότε η Αιγαίου εξαγόρασε την Cronos και την Air Greece και άρχισε να ανδρώνετε... οι εταιρίες έγιναν δύο και το πράγμα κουτσοπερπάταγε...

Όπως ξαναείπα έχουμε ελεύθερη αγορά και όποιος πληρεί τις προυποθέσεις παίρνει κανονικότατα άδεια για να πετάξει... το μονοπώλιο που το βλέπεις?
Αν κάποιος κρίνει ότι τον συμφέρει να πετάει θα πετάξει αν πάλι διαπιστώσει ότι μπαίνει μέσα θα σταματήσει... είναι δεδομένο ότι οι τιμές των 50? πήγαινε έλα για SKG π.χ βάζουν τις εταιρίες μέσα... τις φωνές για τα καρτέλ και τα μονοπώλια λοιπόν δεν τις καταλαβαίνω... όσο και να χτυπιόμαστε για χαμηλές τιμές αν οι εταιρίες μπαίνουν μέσα δεν πρόκειτε ποτέ να τις εφαρμόσουν... είτε δύο είναι είτε εκατόν είκοσι δύο... και να τις εφαρμόσουν αυτό θα γίνει για 5-6 μήνες και μετά ή θα κλείσουν ή θα πουλάνε ακριβότερα... κανένας δεν θα μπαίνει συνέχεια μέσα για να ευχαριστήσει τον traveller και τον gianni1966...
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Δεν παιζουμε με τις λεξεις, η ουσια των πραγματων μας ενδιαφερει.
Και η ουσια λεει οτι αν δεν υπηρχαν μονοπωλια η τουλαχιστον προσπαθειες για δημιουργια μονοπωλιακων καταστασεων στην αγορα, τοτε δεν θα επρεπε να υπαρχει εθνικη επιτροπη ανταγωνισμου ουτε και η αντιστοιχη ευρωπαικη.
Αν δεν υπαρχουν μονοπωλια, τοτε γιατι θεσμικα και η Ελλαδα και η ΕΕ, δημιουργησαν επιτροπες ανταγωνισμου και ρυθμιστικες αρχες σε διαφορους τομεις, οπως π.χ. οι τηλεπικοινωνιες η η ενεργεια;
Πολυ απλα, επειδη και οι ιδιοι γνωριζουν οτι δεν ζουμε σε κοινωνια αγγελων, προσπαθουν με αυτους τους τροπους να βαλουν κανονες στην αγορα για να μην δημιουργηθουν μονοπωλιακες καταστασεις που ειναι συμφυτες με την φυση του κεφαλαιου.
Ξεφεύγουμε λίγο από το θέμα... Ας το δούμε λίγο γενικά και όχι συγκεκριμένα αεροπορικά. Ελπίζω ότι μιλάμε σοβαρά.

Η Ευρωπαικός αντιμονοπωλιακός παρεμβατισμός υπάρχει σε διάφορους τομείς της οικονομίας, γιατί ενώ θεωρητικά οι αγορές μπορούν να έρθουν και μόνες τους σε ισορροπία, τα κράτη θέλουν να ελέγξουν την ταχύτητα με την οποία αυτό θα συμβεί ("δεξιά" προσέγγιση), ή και τα επίπεδα στα οποία θα βρίσκεται η ισορροπία ("αριστερή" προσέγγιση).
Σε άλλες περιπτώσεις, η εκμετάλλευση αφορά αγορές με φυσικό μονοπώλιο, όπου το μέγεθος ενός "παίκτη" του εξασφαλίζει τέτοιες οικονομίες κλίμακας που είναι ασύμφορο για οποιοδήποτε άλλο νέο "παίκτη" να εισέλθει στην αγορά.

Ωραιες οι θεωριες του Φριντμαν και της σχολης του Σικαγου αλλα η πραξη με την τεραστια κριση που ξεκινησε απο την Αμερικη, αλλα δειχνει...
Δειχνει οτι δεν υπαρχει καμμια ''αυτορυθμιση'' της αγορας για αυτο και τωρα ο Ομπαμα προσπαθει να επιβαλλει κανονες στο ανεξελεγκτο χρηματοπιστωτικο συστημα. Για να προλαβει τα χειροτερα...
Προσωπικά δε συμφωνώ ούτε ότι απέτυχε η αυτορύθμιση της αγοράς (πως να αποτύχει όταν δεν αφέθηκε να λειτουργήσει?) ούτε ότι αυτό είναι που προσπαθεί να κάνει ο Obama (που, ειρήσθω εν παρόδω, έχει αποδειχθεί τόσο λίγος που πολύ αμφιβάλλω αν αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει στην οικονομία). Οι κανόνες που προσπαθεί να επιβάλλει αφορούν τις σχέσεις εμπιστοσύνης μετόχων / διοικούντων τις εταιρίες, επειδή οι τελευταίοι ήταν εν πολλοίς ανεξέλεκτοι λόγω της μεγάλης και ανώνυμης διασποράς των μετοχών των μεγάλων εταιριών, και ΔΕΝ αφορούν στην ουσία του συστήματος ή των αγορών.

Για την ιστορία, να αναφέρω ότι παρότι δεν ενστερνίζομαι πλήρως τη φιλοσοφία της σχολής του Σικάγου, τη θεωρώ μια έγκυρη θεωρία, με επιστημονική βάση, και πλήρως εφαρμόσιμη σε τυχόν αγορές που η κοινωνική ευημερία έχει μόνο το οικονομικό νόημα του όρου και κανένα άλλο.
 

Head_cf

Member
Μηνύματα
122
Likes
74
Επόμενο Ταξίδι
Θα δειξει....
Όπως ξαναείπα έχουμε ελεύθερη αγορά και όποιος πληρεί τις προυποθέσεις παίρνει κανονικότατα άδεια για να πετάξει... το μονοπώλιο που το βλέπεις?
Το ότι έχουμε ελεύθερη αγορά δεν σημαίνει κιόλας ότι δεν έχουμε μονοπώλιο ..Μονοπώλιο μπορεί να υπάρχει ακόμα κι αν υπάρχουν νόμοι που επιτρέπουνε σε οποίον πληρει τις προϋποθέσεις να ανοίξει μια αεροπορική εταιρία


Γενικα τωρα..


Είναι πλέον ηλίου φαεινότερο, ακόμα σε αυτούς που εξακολουθούν να μην θέλουν να βλέπουν γύρω τους, ότι το παραμυθάκι της ελεύθερης αγοράς έχει αρχίσει να δίνει την θέση του σε ανταγωνιστικά ολιγοπώλια τα οποία με τον καιρό θα μετατρέπονται σε μονοπώλια…Με την πολύ βασική διάφορα ότι αυτά, τα μονοπώλια, πλέον δεν επιβάλλονται από κάποιο νόμο του κράτους, αλλά από το σάπιο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα το οποίο παρόλο που επιτρέπει την ελεύθερη αγορά, στα χαρτιά, καταβροχδιζει και συγχωνεύει όλο και περισσότερους "ανθρώπους" και εταιρίες για να δημιουργήσει σε λίγα χρόνια το δικό του μονοπώλιο, κάτι εντελώς αντίθετο με την έννοια της «ελεύθερης αγοράς»


Η συγχώνευση εταιριών είναι κάτι το οποίο συμβαίνει σε κάθε είδους εταιρία και σε κάθε γωνία που κόσμου.. και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ουσιαστικά είναι ένα «νόμιμο» καρτέλ… Από αεροπορικές…βλέπε Lufthasa, μέχρι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές είναι ένα καθημερινό φαινόμενο το οποίο ναι μεν προστατεύει, για λίγο, τις εταιρίες από την αγρία αγορά, την οποία αυτές δημιουργούνε, αλλά σίγουρα όχι τον καταναλωτή και πάνω από όλα οχι τον άνθρωπο. Τώρα αν με θεωρείτε κάποιοι γραφικό γιατί βάζω τον άνθρωπο πάνω τις εταιρίες, και δεν έχω καμία όρεξη να τις δικαιολογήσω, τότε ζητάω ταπεινά συγνώμη.


Όπως και να έχει πρέπει, πριν να μιλήσουμε για κάθε θέμα που έχει να κάνει με εταιρία, να έχουμε ένα πράγμα στο μυαλό μας...η κάθε εταιρία έχει στο μυαλό της το ΚΕΡΔΟΣ και τίποτα άλλο...
 

gianni1966

Member
Μηνύματα
211
Likes
72
Επόμενο Ταξίδι
Λατρεμενη Αβανα...
Ταξίδι-Όνειρο
Ν. Αμερικη(Περου,Βολιβια)
Το ότι έχουμε ελεύθερη αγορά δεν σημαίνει κιόλας ότι δεν έχουμε μονοπώλιο ..Μονοπώλιο μπορεί να υπάρχει ακόμα κι αν υπάρχουν νόμοι που επιτρέπουνε σε οποίον πληρει τις προϋποθέσεις να ανοίξει μια αεροπορική εταιρία


Γενικα τωρα..


Είναι πλέον ηλίου φαεινότερο, ακόμα σε αυτούς που εξακολουθούν να μην θέλουν να βλέπουν γύρω τους, ότι το παραμυθάκι της ελεύθερης αγοράς έχει αρχίσει να δίνει την θέση του σε ανταγωνιστικά ολιγοπώλια τα οποία με τον καιρό θα μετατρέπονται σε μονοπώλια…Με την πολύ βασική διάφορα ότι αυτά, τα μονοπώλια, πλέον δεν επιβάλλονται από κάποιο νόμο του κράτους, αλλά από το σάπιο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα το οποίο παρόλο που επιτρέπει την ελεύθερη αγορά, στα χαρτιά, καταβροχδιζει και συγχωνεύει όλο και περισσότερους "ανθρώπους" και εταιρίες για να δημιουργήσει σε λίγα χρόνια το δικό του μονοπώλιο, κάτι εντελώς αντίθετο με την έννοια της «ελεύθερης αγοράς»


Η συγχώνευση εταιριών είναι κάτι το οποίο συμβαίνει σε κάθε είδους εταιρία και σε κάθε γωνία που κόσμου.. και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ουσιαστικά είναι ένα «νόμιμο» καρτέλ… Από αεροπορικές…βλέπε Lufthasa, μέχρι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές είναι ένα καθημερινό φαινόμενο το οποίο ναι μεν προστατεύει, για λίγο, τις εταιρίες από την αγρία αγορά, την οποία αυτές δημιουργούνε, αλλά σίγουρα όχι τον καταναλωτή και πάνω από όλα οχι τον άνθρωπο. Τώρα αν με θεωρείτε κάποιοι γραφικό γιατί βάζω τον άνθρωπο πάνω τις εταιρίες, και δεν έχω καμία όρεξη να τις δικαιολογήσω, τότε ζητάω ταπεινά συγνώμη.


Όπως και να έχει πρέπει, πριν να μιλήσουμε για κάθε θέμα που έχει να κάνει με εταιρία, να έχουμε ένα πράγμα στο μυαλό μας...η κάθε εταιρία έχει στο μυαλό της το ΚΕΡΔΟΣ και τίποτα άλλο...
Ποσυπογραφω ταπεινα...
 

Zephyrous

Member
Μηνύματα
294
Likes
69
Επόμενο Ταξίδι
Πάτμος & Αλικαρνασσός
Ταξίδι-Όνειρο
Ν.Υ - Σαν Φραν. με πατινι
Το ότι έχουμε ελεύθερη αγορά δεν σημαίνει κιόλας ότι δεν έχουμε μονοπώλιο ..Μονοπώλιο μπορεί να υπάρχει ακόμα κι αν υπάρχουν νόμοι που επιτρέπουνε σε οποίον πληρει τις προϋποθέσεις να ανοίξει μια αεροπορική εταιρία


Γενικα τωρα..


Είναι πλέον ηλίου φαεινότερο, ακόμα σε αυτούς που εξακολουθούν να μην θέλουν να βλέπουν γύρω τους, ότι το παραμυθάκι της ελεύθερης αγοράς έχει αρχίσει να δίνει την θέση του σε ανταγωνιστικά ολιγοπώλια τα οποία με τον καιρό θα μετατρέπονται σε μονοπώλια…Με την πολύ βασική διάφορα ότι αυτά, τα μονοπώλια, πλέον δεν επιβάλλονται από κάποιο νόμο του κράτους, αλλά από το σάπιο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα το οποίο παρόλο που επιτρέπει την ελεύθερη αγορά, στα χαρτιά, καταβροχδιζει και συγχωνεύει όλο και περισσότερους "ανθρώπους" και εταιρίες για να δημιουργήσει σε λίγα χρόνια το δικό του μονοπώλιο, κάτι εντελώς αντίθετο με την έννοια της «ελεύθερης αγοράς»


Η συγχώνευση εταιριών είναι κάτι το οποίο συμβαίνει σε κάθε είδους εταιρία και σε κάθε γωνία που κόσμου.. και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ουσιαστικά είναι ένα «νόμιμο» καρτέλ… Από αεροπορικές…βλέπε Lufthasa, μέχρι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές είναι ένα καθημερινό φαινόμενο το οποίο ναι μεν προστατεύει, για λίγο, τις εταιρίες από την αγρία αγορά, την οποία αυτές δημιουργούνε, αλλά σίγουρα όχι τον καταναλωτή και πάνω από όλα οχι τον άνθρωπο. Τώρα αν με θεωρείτε κάποιοι γραφικό γιατί βάζω τον άνθρωπο πάνω τις εταιρίες, και δεν έχω καμία όρεξη να τις δικαιολογήσω, τότε ζητάω ταπεινά συγνώμη.


Όπως και να έχει πρέπει, πριν να μιλήσουμε για κάθε θέμα που έχει να κάνει με εταιρία, να έχουμε ένα πράγμα στο μυαλό μας...η κάθε εταιρία έχει στο μυαλό της το ΚΕΡΔΟΣ και τίποτα άλλο...
+1
η ταση για συγκεντρωση ειναι κατι που δε σταματα με τιποτα. Οταν τα σημαδια οτι αυτο το οικονομικο συστημα δεν αποδιδει παρα μονο για λιγους (οι οποιοι ολοενα κ λιγοστευουν κ θα συνεχισουν να λιγοστευουν) ειναι τοσο εμφανη, τοτε ειναι βεβαιο οτι το συστημα ειναι προβληματικο. Τα μπαλωματα απλα ριχνουν σταχτη στα ματια και συντηρουν μια κατασταση υπερ οσων επωφελουνται απο το υπαρχον συστημα. Και την πληρωνει φυσικα ο μεμονωμενος (και αρα ανυπερασπιστος καταναλωτης). Τα αστεια περι ενωσεων καταναλωτων ειναι απλα δικαιολογιες και υπεκφυγες. Ολοι ξερουμε ποσο αδυναμο ειναι ενα ατομο (η και συνολο ατομων, οσο μεγαλο και αν ειναι) να επιφερει ρυθμιση της αγορας προς οφελος του.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Το ότι έχουμε ελεύθερη αγορά δεν σημαίνει κιόλας ότι δεν έχουμε μονοπώλιο ..Μονοπώλιο μπορεί να υπάρχει ακόμα κι αν υπάρχουν νόμοι που επιτρέπουνε σε οποίον πληρει τις προϋποθέσεις να ανοίξει μια αεροπορική εταιρία
Υπάρχει ουσιώδης, χαώδης διαφορά ανάμεσα στα coersive monopolies, όπως αυτό της πρώην ολυμπιακής, της ΔΕΗ, του ΟΣΕ, του ΟΤΕ κάποτε κλπ, και στα μονοπώλια όπως αυτό που συζητάμε (αν υποθέσουμε ότι οι εταιρίες όντως συζητούν για συγχώνευση). Στην τελευταία περίπτωση, η αγορά παραμένει ελέυθερη, και ακόμα κι αν τώρα δεν υπάρχει σ' αυτήν κάποιος άλλος σοβαρός ανταγωνιστής, η εταιρία λαμβάνει επιχειρηματικές αποφάσεις γνωρίζοντας ότι με τις κινήσεις της μπορεί να δημιουργήσει ανταγωνισμό.
Ακόμη κι αν λειτουργεί μόνη της η εταιρία σε μια τέτοια αγορά, οφείλει να δημιουργεί και να δημιουργεί μια θετική εικόνα στον καταναλωτή, και να λειτουργεί με τους νόμους του Μάρκετινγκ, γιατί διαφορετικά το κάνει εύκολο για τον πρώτο ανταγωνιστή που θα μπεί στην αγορά να "πάρει" όλους τους πελάτες (που θα είναι δυσαρεστημένοι). Έτσι, άλλος πελάτης μπορεί να ενδιαφέρεται περισσότερο για την ποιότητα των υπηρεσιών που απολαμβάνει, άλλος για τις τιμές τις οποίες πληρώνει ή άλλος απλώς για το - καθησυχαστικό - όνομα που έχει γι αυτόν η εταιρία. Για το σκοπό αυτό οι στρατηγοί του marketing κατατάσσουν τους πελάτες σε διαφορετικά target groups τα οποία οφείλουν να προσσεγίσουν με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά.

Είναι πλέον ηλίου φαεινότερο, ακόμα σε αυτούς που εξακολουθούν να μην θέλουν να βλέπουν γύρω τους, ότι το παραμυθάκι της ελεύθερης αγοράς έχει αρχίσει να δίνει την θέση του σε ανταγωνιστικά ολιγοπώλια τα οποία με τον καιρό θα μετατρέπονται σε μονοπώλια…Με την πολύ βασική διάφορα ότι αυτά, τα μονοπώλια, πλέον δεν επιβάλλονται από κάποιο νόμο του κράτους, αλλά από το σάπιο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα το οποίο παρόλο που επιτρέπει την ελεύθερη αγορά, στα χαρτιά, καταβροχδιζει και συγχωνεύει όλο και περισσότερους "ανθρώπους" και εταιρίες για να δημιουργήσει σε λίγα χρόνια το δικό του μονοπώλιο, κάτι εντελώς αντίθετο με την έννοια της «ελεύθερης αγοράς»
Δεν είναι καθόλου ηλίου φαεινότερο. Το ακριβώς αντίθετο, αυτή είναι η εντύπωση που προκαλείται από το κουτόχορτο που μας ταίζει η Ελληνική ευρύτερη "αριστερά" (εντός εισαγωγικών). Απορώ πως μιλάνε για παραμυθάκι Ελέυθερης αγοράς, σε μια χώρα που το ΑΕΠ ελέγχεται άμεσα ή έμμεσα από το κράτος σε ποσοστά άνω του 50% ! Το παγκόσμιο οικονομικό σύστημα είναι εξ ορισμού "σάπιο" για κάποιους, κοιτάτε όμως που έχει οδηγήσει εκείνους που το αποδέχονται και το αξιοποιούν.
Κατά τα άλλα, συγχωνέυσεις εταιριών συνέβαιναν και συμβαίνουν ακόμα διεθνώς, και πουθενά δεν κατέρρευσε το σύστημα σε ολιγοπώλια και μονοπώλια. Όσο η Ελλάδα προσπαθεί (επειδή δεν έχει άλλο δρόμο) να ανακαλύψει την ελεύθερη αγορά, με χίλιες δυο αντιστάσεις από τις συντεχνίες, τους ανέυθυνους κυβερνώντες (το άλλο το διαβάσατε? Μέχρι και μυστικό factoring σε μελλοντικά έσοδα του κράτους κάνανε οι διακομματικά απαράδεκτοι) και την αλλαλάζουσα αριστερά, ο κόσμος προχωράει, και όλα αυτά τα προβλήματα τα έχουν αντιμετωπίσει πολύ πριν από μας.


Η συγχώνευση εταιριών είναι κάτι το οποίο συμβαίνει σε κάθε είδους εταιρία και σε κάθε γωνία που κόσμου.. και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ουσιαστικά είναι ένα «νόμιμο» καρτέλ… Από αεροπορικές…βλέπε Lufthasa, μέχρι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές είναι ένα καθημερινό φαινόμενο το οποίο ναι μεν προστατεύει, για λίγο, τις εταιρίες από την αγρία αγορά, την οποία αυτές δημιουργούνε, αλλά σίγουρα όχι τον καταναλωτή και πάνω από όλα οχι τον άνθρωπο. Τώρα αν με θεωρείτε κάποιοι γραφικό γιατί βάζω τον άνθρωπο πάνω τις εταιρίες, και δεν έχω καμία όρεξη να τις δικαιολογήσω, τότε ζητάω ταπεινά συγνώμη.
Θες να το εξηγήσεις λίγο αυτό γιατί το συνειρμό σου δεν τον πιάνω? Από που κι ως που οι συγχωνέυσεις βλάπτουν τον καταναλωτή? Ποιόν καταναλωτή έβλαψε π.χ. η συγχώνευση AOL-Time Warner, HP-Compaq, Procter&Gamble-Gillette, Eurobank-Εργασίας, Wind-Tellas κλπ ?
Τι θα γίνει δηλαδή αν δε γίνονται συγχωνεύσεις? Είναι καλύτερο για τον καταναλωτή να έχει να διαλέξει μόνο από μικρομάγαζα κι όχι και από κάποια μεγάλα καταστήματα?

Όπως και να έχει πρέπει, πριν να μιλήσουμε για κάθε θέμα που έχει να κάνει με εταιρία, να έχουμε ένα πράγμα στο μυαλό μας...η κάθε εταιρία έχει στο μυαλό της το ΚΕΡΔΟΣ και τίποτα άλλο...
Και καλά κάνει. Αυτή είναι η δουλειά της. Είναι υποκριτικό να της ζητήσουμε να κάνει κάτι διαφορετικό. Για τα υπόλοιπα υπάρχει από τη μια πλευρά ο καταναλωτής, κι από την άλλη το κράτος και οι νόμοι.

Υ.Γ. Για περισσότερο ψάξιμο, αν κανείς ενδιαφέρεται: http://en.wikipedia.org/wiki/Competition_law
 

CakeNet

Member
Μηνύματα
2.065
Likes
121
Επόμενο Ταξίδι
-
Συμφωνώ απόλυτα με τον Traveller. Η Aegean ήταν να πάρει την ΟΑ από την αρχή όπως και είχε κάνει πρόταση, αλλά ξεσήκωνε πολύ κόσμο αυτό το σενάριο "η μεγάλη ΟΑ στα χέρια της Αιγαίου" και χωρίς σοβαρό ανταγωνιστή... έτσι ακολουθησε το άλλο σενάριο.. την παίρνει ο Βγενό και μετά την δίνει τελος παντων συγχωνεύονται αν αυτό ακούγεται καλύτερο στα αυτιά του κόσμου... και αυτήν την στιγμή δεν θα μιλήσει κανείς διότι η ΟΑ είναι ιδιωτική και υπάρχει ανταγωνιστής? μια Athens υπεχρεωμένη... σοβαρός ανταγωνιστής.. και σχετικά με τους μισθούς και τις μεταγραφές των στελεχών τις Αιγαίου, ποιός σας είπε ότι τους χρυσοπλήρωσε για να τους πάρει? αυτα είναι μύθος. Όσοι πήγαν μπορεί να πήραν καλύτερη θέση αλλά τα λεφτά ήταν ίδια, πήγαν γιατί είχαν φιλοδοξίες και γιατί σαφώς πίστευαν σε μια καλύτερη πορεία..... τώρα δυστυχώς τα πράγματα ίσως να γυρίσουν μπουμερανγκ ειδικά για αυτούς που φύγανε ..
Εσύ τώρα...πως γνωρίζεις δηλαδή ότι δεν πήραν παραπάνω χρήματα τα στελέχη της Aegean που μετακινήθηκαν στην Ολυμπιακή και το έκαναν καθαρά για προσωπικές τους φιλοδοξίες; Άσε δε που είναι το ίδιο άστοχη η κριτική ότι...τώρα που φύγανε την πάτησαν αν γίνει η συγχώνευση!

Ελεύθερη δεν είπαμε ότι είναι η αγορά; Ελεύθερη είναι και για τους ίδιους λοιπόν.
 

Head_cf

Member
Μηνύματα
122
Likes
74
Επόμενο Ταξίδι
Θα δειξει....
«Το παγκόσμιο οικονομικό σύστημα είναι εξ ορισμού "σάπιο" για κάποιους, κοιτάτε όμως που έχει οδηγήσει εκείνους που το αποδέχονται και το αξιοποιούν.»
Ποιοι είναι όμως οι «κάποιοι» και ποιοι είναι οι «εκείνοι»;; Οι «εκεινοι» είναι αυτοί που μαζί τις μεγάλο-εταιρίες έχουν αποκτήσει κέρδη που υπερβαίνουν κατά πολύ το ΑΕΠ πολλών χωρών του κόσμου, που ανεβοκατεβάζουν κυβερνήσεις, δίνοντας νόμιμες και παράνομες επιχορηγήσεις, είναι οι ίδιοι που κάνουν τα στραβά μάτια και συμμετέχουν στο θρασύ και απάνθρωπο επεκτατισμό των εταιριών από την Σρι Λάνκα μέχρι τον Αμαζόνιο και από τις χώρες τις Αφρικής μέχρι το Ιράκ και όπως και εσύ παραδέχτηκες «το κάνουν για το ΚΕΡΔΟΣ και καλά κάνουν». Δεν μιλάω για ψιλικατζίδικα Taver και ούτε με ενδιαφέρει ποια εταιρία τα κάνει αυτά. Είναι στη φύση της κάθε εταιρίας σε ένα τόσο άρρωστα ανταγωνιστικό περιβάλλον να λειτουργεί έτσι. είτε πιεζόμενη από την ματαιοδοξία η οποία εντεχνως καλλιεργείται από τα μεγαλοστελεχη , είτε επειδή είναι τόσο αγρία η αγορά που δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς. Αυτοί την φτιάξανε όμως..εμεις γιατί να πάρουμε μέρος;;…ας παίξουν μόνοι τους.


Οι «κάποιοι» είναι ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι, και είναι παρά πολλοί, όλοι αυτοι που δε θέλουν να παίρνουν μέρος στα παιχνίδια των αγορών, των εταιριών και των αφεντικών τους...όλοι αυτοι που έχουν καταλάβει ποια είναι η πραγματική ανθρώπινη τους φύση και που θέλουν να ζήσουν ήρεμοι την ζωή τους, προσφέροντας στους γύρω τους και μη θέλοντας ούτε να βγάλουν κέρδος ούτε να ικανοποιήσουν φρούδες ματαιοδοξίες. Όλοι αυτοι που θέλουν να προσφέρουν στους ανθρώπους και όχι στα ταμεία της εταιρίας…. όλοι αυτοί που δεν θέλουν να πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες γιατί έχουν συνείδηση…όλοι αυτοί που δεν θέλουν να ντύνονται σαν καρνάβαλοι κάθε πρωί και να μοιράζουν ψεύτικα χαμογελά για την εικόνα της εταιρίας, όλοι αυτοί που είναι πάνω από όλα άνθρωποι και όχι μηχανές δημιουργίας και διατήρησης κέρδους..
Τώρα πες μου εσύ οποίος άνθρωπος έχει τέτοιες αξίες και τέτοια ιδανικά μπορεί να επιβιώσει με μια εταιριοκρατική κοινωνία που κινείται και δουλεύει μόνο για να παράξει κέρδος;;;

«Απορώ πως μιλάνε για παραμυθάκι Ελέυθερης αγοράς, σε μια χώρα που το ΑΕΠ ελέγχεται άμεσα ή έμμεσα από το κράτος σε ποσοστά άνω του 50% ! Όσο η Ελλάδα προσπαθεί (επειδή δεν έχει άλλο δρόμο) να ανακαλύψει την ελεύθερη αγορά, με χίλιες δυο αντιστάσεις από τις συντεχνίες, τους ανεύθυνους κυβερνώντες»
Αν είναι πάντως για αυτό μην σε ανησυχεί καθόλου…σιγά σιγά και μεθοδικά κάθε τι που ανήκει σε εμάς, στο ελληνικό κράτος, θα πηγαίνει στα χέρια κάποιων που πίνουν το ποτό τους σε μια παραλία στα Μπαρμπάντος.

Και μετά μάντεψε τι ..θα έρθει άλλη μια κρίση και πολλοί εργαζόμενοι από την εταιρία θα απολυθούν.. και μετά αυτή η εταιρία θα εξαγοραστεί από μια άλλη και θα διώξει και ακόμα λίγους…και μετά η εταιρία θα φύγει από εδώ και θα πάει στην Ινδία γιατί εκεί βρήκε κάτι χαμάληδες , ανθρώπους δεύτερης κατηγορίας οι οποίοι δουλεύουν με λιγότερα χρήματα…και έτσι θα αφήσει άνεργους και μερικούς ακόμα..(παράδειγμα η Philips που έκλεισε αυτό το μήνα το εργοστάσιο στη Γαλλία) αλλά θα μου πεις πάλι εσύ ότι καλά κάνει η εταιρία…το κέρδος πάνω απ΄όλα είπαμε έτσι;; Ζήτω η παγκοσμιοποίηση και η ελεύθερη αγορά!!


Αν και δεν μίλησα για την Ελλάδα συγκεκριμένα αλλά για το παγκόσμιο οικονομικό σύστημα έχω να πω ότι σε αυτό σημείο που έχουν φτάσει τα πράγματα παγκοσμίως, η κατάσταση για την Ελλάδα είναι μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα... Αν δεν πουλήσει την χτυπάνε αλύπητα αλλά αν πουλήσει τότε θα μπει στην παγκόσμια ελεύθερη αγορά με όλα τα αρνητικά που βλέπουμε και ξέρουμε…Ναι.. είναι ρουφήχτρα η κατάσταση.…είναι πολύ μελετημένο το σχέδιο και δύσκολο για τις αδύναμες χώρες να το αποφύγουν.

Άκουσα πρόσφατα ότι η κυβέρνηση ψάχνει αγοραστές για το χρέος μας… και για μαντέψτε τι μπορεί να μας κάνει κάποιος ο οποίος του χρωστάμε ;;;; ωραία η παγκόσμιοποιημενη ελεύθερη αγορά ε;; Που να ήξεραν ο Κολοκοτρώνης και ο Καραϊσκάκης ότι στο μέλλον δεν θα είμαστε ραγιάδες στους Τούρκους αλλά σε μια χούφτα καλοντυμένους τεχνοκράτες που πάνω από όλα έχουνε το κέρδος και τίποτα άλλο.

Πόσες χώρες άραγε παγκοσμίως είναι χρεωμένες και που χρωστάνε;; μήπως σε εταιρίες;;

Όμως όλοι αρχίζουμε και βλέπουμε σιγά σιγά οτι η κρίση αυτή ,και κάθε άλλη τεχνίτη κρίση, τον μόνο που ωφελεί είναι τις εταιρίες.. Και όχι βέβαια όλες τις εταιρίες της «ελεύθερης αγοράς» αλλά τις λίγες, τις δυνατές και τις αδίστακτες.. αυτές που έχουν της δύναμη να γίνουν ακόμα δυνατότερες και να συρρικνώσουν ακόμα περισσότερο την, κατ’ επίφαση, ελεύθερη αγορά μέχρι την ολοκληρωτική τους επικράτηση στις ζωές μας, στις συνειδήσεις μας, και στον τρόπο που ζούμε και λειτουργούμε καθημερινά..

«Θες να το εξηγήσεις λίγο αυτό γιατί το συνειρμό σου δεν τον πιάνω? Από που κι ως που οι συγχωνέυσεις βλάπτουν τον καταναλωτή? Ποιόν καταναλωτή έβλαψε π.χ. η συγχώνευση AOL-Time Warner, HP-Compaq, Procter&Gamble-Gillette, Eurobank-Εργασίας, Wind-Tellas κλπ ?
Τι θα γίνει δηλαδή αν δε γίνονται συγχωνεύσεις?»
Δεν θα συσσωρεύεται ο πλούτος…δεν θα δημιουργούνται κολοσσοί οι οποίοι μπορούν ανά πάσα στιγμή να ρίξουν και να ανεβάσουν το spread της Ελλάδας και να μου αλλάξουν μέσα με μια νύχτα τον τρόπο που ζω προς το χειρότερο…Δεν θα γίνονται απολύσεις…δεν θα καταπιέζονται τα εργασιακά δικαιώματα κανενός σε κάθε υποτιθέμενη κρίση….και βέβαια.. αν συμβαίνουν όλα αυτά τότε δεν με ενδιαφέρει καθόλου αν θα αγοράσω τα ξυραφάκια ένα ευρω πιο φτηνά. ..Γιατί ναι μεν είμαι καταναλωτής αλλά είμαι και εργαζόμενος, όποτε τι με ενδιαφέρει άμα ένα προϊόν πέσει κατά 5% αφού ή θα είμαι άνεργος, μέσα στο 10% της επιστημονικά επιτρεπτής και αναγκαίας ανεργίας, λόγω των συγχωνεύσεων ή το εισόδημα μου θα έχει περικοπεί κατά 20% λόγω της κρίσης, της συμπίεσης μισθών και των περικοπών ώστε η εταιρία που δουλευω να αντέξει στον ανταγωνισμό και να πουλάει σε καλύτερες τιμές.

Αν αναφέρεσαι σε ένα δυτικό καταναλωτή ο οποίος δουλεύει 12 ώρες τη μέρα και έχει ένα υψηλό για τα δεδομένα εισόδημα τότε για λίγο καιρό ακόμα μπορεί να μην τον βλάπτουν.. Πρέπει όμως να ξέρουμε ότι για την καλοπέραση και τις χαμηλού σε κόστος παροχές δεν ευθύνονται οι εταιρίες αλλά η καταπίεση που ασκούν σε άλλους συνάνθρωπους μας εντός και εκτός του δυτικού κόσμου για την μείωση του κόστους και για την αύξηση της αποδοτικότητας…. μπορεί τώρα σε μερικούς να αρέσει αλλά σε λίγο καιρό που όλοι θα είμαστε εργαζόμενοι - κτήματα των ιδιωτικών εταιριών θα είμαστε και εμείς αυτοί που θα καταπιέζονται για το καλό και το κέρδος της εταιρίας!
Σε οποίον βέβαια του αρέσει με γεια του με χαρά του!!

«Και καλά κάνει. Αυτή είναι η δουλειά της. Είναι υποκριτικό να της ζητήσουμε να κάνει κάτι διαφορετικό. Για τα υπόλοιπα υπάρχει από τη μια πλευρά ο καταναλωτής, κι από την άλλη το κράτος και οι νόμοι.»
Το αστείο είναι ότι έχουμε αρχίσει και αναφερόμαστε στις εταιρίες και στις «αγορές» σαν να απευθυνόμαστε σε ανθρώπους…αυτό το άψυχο ψυχρό και κερδοσκοπικό «πράγμα» μιλάμε γι αυτό σαν να μιλάμε σε κάποιον ζωντανό. Άκουγα προχτές στις ειδήσεις «Ο πρωθυπουργός αποφάσισε να μιλήσει στις αγορές»!!
Το άσχημο Taver είναι ότι παρόλο που όπως είπες υπάρχουν νόμοι και κράτη, πλέον στέκονται αδύναμα, φοβισμένα και πολλες φορές απαθή απέναντι στις μεγαλοεταιρίες ….γιατί;; γιατί απλά τους δώσαμε τόση άξια και τις υπερασπιστήκαμε τόσο πολύ που πλέον έχουν γίνει πιο δυνατές και από τους νόμους και από τα κράτη.... Σε άλλες περιπτώσεις έδιναν και τα φιλοδωρήματα τους στους κυβερνώντες. ..(βλέπε Siemens). Όπως γράφω και παραπάνω πολλές από αυτές έχουν πολλαπλάσια κέρδη από το ΑΕΠ ολόκληρων χωρών Είναι κολοσσοί που κανένας πια δεν μπορεί να τους αγγίξει…πόσο μάλλον ο απροστάτευτος και αδύναμος καταναλωτής….
Ας κάνουμε λοιπόν και εμείς την δουλεία μας σαν ανθρωποι. ..να μην δίνουμε άξια και να μην υπερασπιζόμαστε ανύπαρκτα πράγματα, να κάνουμε ότι μπορούμε και να μιλάμε και να συζηταμε..γιατί έτσι όπως πάει η κατάσταση δεν μας βλέπω καλά..


Για την Ολυμπιακή δεν απάντησα αλλά πιστεύω ότι εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο αυτού που συζητάμε….


Συγνώμη σε ολους για το Off Topic
 

gianni1966

Member
Μηνύματα
211
Likes
72
Επόμενο Ταξίδι
Λατρεμενη Αβανα...
Ταξίδι-Όνειρο
Ν. Αμερικη(Περου,Βολιβια)
Θα ηθελα ,δημοσια να πω, πολλα μεγαλα ευχαριστω σε ολους τους συμφορουμιτες
που κατεθεσαν τις αποψεις τους πανω στο θεμα αλλα και γενικοτερα για την κατασταση.Βρεθηκαμε off topic, αλλα θεωρω μικρο το κακο, μπροστα στον προβληματισμο και τα επιχειρηματα που αναπτυχθηκαν.
Εγινε μια συζητηση μεταξυ μας, που πραγματικα οι ελληνες πολιτικοι πιστευω οτι δεν την εχουν κανει ποτε.
Σας ευχαριστω πολυ και παλι ολους.
 

silje

Member
Μηνύματα
20
Likes
2
Επόμενο Ταξίδι
Madrid??? μάλλον..
Εσύ τώρα...πως γνωρίζεις δηλαδή ότι δεν πήραν παραπάνω χρήματα τα στελέχη της Aegean που μετακινήθηκαν στην Ολυμπιακή και το έκαναν καθαρά για προσωπικές τους φιλοδοξίες; Άσε δε που είναι το ίδιο άστοχη η κριτική ότι...τώρα που φύγανε την πάτησαν αν γίνει η συγχώνευση!

Ελεύθερη δεν είπαμε ότι είναι η αγορά; Ελεύθερη είναι και για τους ίδιους λοιπόν.
γιατί πολύ απλά υπάρχουν εκατοντάδες αξιόλογα στελέχη στον χώρο -και αυτό το γνωρίζει η διευθυνση προσωπικού της ΟΑ- τα οποία έχουν μείνει άνεργα απο απολύσεις προσωπικού που έχουν γίνει τα προηγούμενα χρόνια συν το ότι οι μισθοί στην Αιγαίου είναι τουλάχιστον εξευτελιστικοί και δεν είναι ηλίθιοι της ΟΑ να τους δώσουν παραπάνω λεφτά και δεν θεωρώ καθόλου άστοχη την κριτική ότι αυτοί που έφυγαν απο Αιγαίου εαν εχει το πάνω χέρι η Αιγαίου είναι και αυτοί που θα εχουν πρόβλημα αφού ένα χρόνο πριν στο ξεκίνημα του καλοκαιριού αφήσαν την Αιγαίου σε μια νύχτα....
τώρα για το ελεύθερη είναι η αγορά .. χαίρω πολύ ε και? δεν καταλαβαίνω τι εννοείς ότι θα πάνε κάπου αλλού ? αν εννοείς αυτό μάλλον δεν έχεις ιδεα τι γίνεται στον αεροπορικό χώρο. Σκέψου πόσο λίγες εταιρίες υπάρχουν και πόσο εξειδικεύμενες είναι οι γνώσεις που απαιτούνται για τέτοιες θέσεις....
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.167
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom