• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Συζήτηση για θρησκείες, πρακτικές, κινήματα και άλλα πολλά

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.

Borealis

Member
Μηνύματα
3.820
Likes
7.711
Πάντως το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, σαν το σπουδαιότερο της χώρας και ένα από το 5-6 ομορφότερα κτήρια της Αθήνας, του άξιζε ένας σταθμός που θα έφερνε κόσμο στην Πατησίων, που απέμεινε δρόμος φάντασμα. Και αν βάλεις μαζί το Μουσείο Κάλλας που υποτίθεται ετοιμάζεται και το Άκροπολ θα ήταν ένα νέο υπερτοπικό τοπόσημο μέχρι το πεδίο Άρεως που θα αναζωογονούσε και τα Εξάρχεια. Τουλάχιστον αυτό λέει η εμπειρία μου από μουσεία στο εξωτερικό που συνδέονται με καλή συγκοινωνία.
 

chrisbd

Member
Μηνύματα
2.897
Likes
18.644
Μετρό στα Εξάρχεια: Ο «μεν» και ο «δεν» -Τι λένε ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό και ο καθηγητής Ν. Μπελαβίλας

Οι λόγοι για τους οποίους επελέγη η συγκεκριμένη θέση του σταθμού μετρό στα Εξάρχεια, έχουν εξαντληθεί σε καθαρά τεχνική και τεχνοκρατική βάση δήλωσε, ο Νίκος Ταχιάος, πρόεδρος της Αττικό Μετρό, εν μέσω των αντιδράσεων και πολιτικής αντιπαράθεσης που έχει ξεσπάσει για το ζήτημα.

«Ο σταθμός Εξαρχείων έχει μελετηθεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, είπε ο κ. Ταχιάος στο Πρώτο πρόγραμμα,.Αυτή η κουβέντα ξεκίνησε στις αρχές του 2000 και το έργο δημοπρατήθηκε με την παρούσα μορφή, την γραμμή 4, δηλαδή με οριοθετημένο σταθμό στην πλατεία Εξαρχείων από την προηγούμενη διοίκηση της Αττικό Μέτρο και την προηγούμενη κυβέρνηση. Κατά συνέπεια είναι ένα έργο που τρέχει διαχρονικά, στο οποίο δεν υπάρχουν σκοπιμότητες και ο βασικός του σκοπός είναι να πάει σε πυκνοδομημένες περιοχές της Αθήνας και να μπορέσει να διασφαλίσει την έλευση του ΜΕΤΡΟ και την μεταξύ τους συγκοινωνία» τόνισε σημειώνοντας ότι μελλοντικά η συγκεκριμένη γραμμή θα φτάνει μέχρι την Κηφισιά.

«Αναμενόμενες οι αντιδράσεις»
Αναφορικά με τις αντιδράσεις των κατοίκων, ο κ. Ταχιάος αναγνωρίζει ότι είναι αναμενόμενες, όπως συμβαίνει σε όλα τα έργα. Υπάρχουν κάτοικοι οι οποίοι θα επηρεαστούν άμεσα, παραδέχτηκε, «δηλαδή όταν βαράει ο γερανός κάτω από το σπίτι κάποιου προφανώς αυτός ο άνθρωπος θα ενοχληθε,ί θα θεωρήσει ότι είναι επηρεαζόμενος, θα διαμαρτυρηθεί, θα θελήσει κάτι να βελτιωθεί, αυτά είναι αναμενόμενα. Υπάρχουν και άνθρωποι που έχουν κάποιες γενικότερες απόψεις, αλλά να ακούμε ότι μια γειτονιά έχει το δικαίωμα μόνη της να αποφασίσει αν θα έρθει ή όχι ένα μητροπολιτικό μέσο, ένα μέσο που αφορά όλη την Αθήνα νομίζω ότι είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό» .

Οκτώ χρόνια εργοτάξιο
Οι διαδικασίες κατασκευής του έργου θα κρατήσουν 8 χρόνια, σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο. «Οπότε θα υπάρχει ένα εργοτάξιο εκεί για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτό είναι αναπόφευκτο» είπε, προσθέτοντας όμως ότι εργοτάξιο δεν θα υπάρχει μόνο στην πλατεία Εξαρχείων, αλλά σε 15 πλατείες της Αθήνας. Μεταξύ άλλων ανέφερε, ότι στάσεις θα υπάρχουν στις περιοχές Γουδή, Ζωγράφου, Ιλίσια, Καισαριανή, ύστερα θα περνάει από το κέντρο της Αθήνας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Ακαδημίας όπου επίσης γίνονται αυτή την στιγμή έργα και μετά προς τα Εξάρχεια, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Κυψέλη και θα φτάνει το Άλσος Βεΐκου.

Όσο αφορά την εναλλακτική λύση που προτείνεται στον δημόσιο διάλογο, ότι θα ήταν καλύτερο ο σταθμός να είναι πιο χαμηλά, μεταξύ Τοσίτσα και Μπουμπουλίνας προκειμένου να εξυπηρετεί το Μουσείο και το Πολυτεχνείο, ο κ. Ταχιάος διευκρίνισε ότι η χάραξη οριστικοποιήθηκε από την προηγούμενη διοίκηση του Οργανισμού. Συμπλήρωσε ακόμα, ότι μελετήθηκε και η εναλλακτική αυτή, η οποία για να γινόταν θα σήμαινε ότι πρέπει να μετακινηθούν σίγουρα ο σταθμός των Δικαστηρίων και ο σταθμός της Αλεξάνδρας.

Πιο αναλυτικά, ανέφερε ότι η χάραξη του μετρό, οι σήραγγες δηλαδή πρέπει να παίρνουν συγκεκριμένες καμπύλες, πρέπει να έχουν μια ακτίνα καμπυλότητας τουλάχιστον 300 μέτρα γιατί στην άλλη περίπτωση καταστρέφεται το τροχαίο υλικό που φθείρεται πάρα πολύ γρήγορα. «Αυτό είναι και θέμα το οποίο δημιουργεί προβλήματα στην ταχύτητα των συρμών αλλά και όχληση στους επιβάτες. Αυτό μας μετακινούσε από πυκνοδομημένες περιοχές της Αθήνας και συγκεκριμένες λειτουργίες που έπρεπε να εξυπηρετηθούν και μας έριχνε σε περιοχές όπως το Πεδίον του Άρεως που έχει πολλά τυφλά σημεία, δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν δηλαδή πολεοδομικά γειτονιές που έχουν πραγματικά μέσα κατοικία. Άλλαζε το έργο, έκανε ένα εντελώς διαφορετικό έργο, με άλλο μήκος, άλλα χαρακτηριστικά και με πολύ υψηλότερο κόστος. Αυτό δεν μπορούσε να σταθεί ούτε επιστημονικά ούτε και πολιτικά, να κάνεις έργο το οποίο θα εξυπηρετήσει λιγότερο κόσμο και θα κοστίσει περισσότερο γιατί κάποιοι δεν θέλουν στην πλατεία τους, που θεωρούν δική τους κακώς γιατί οι πλατείες είναι όλων των πολιτών, για να τους κάνεις το χατήρι, ε όχι, αυτό δεν νομίζω ότι είναι κάτι που θα μπορούσε κανείς να το αποδεχτεί» είπε ο κ. Ταχιάος.

Στο ερώτημα, αν είναι δυνατόν για 8 χρόνια οι εργασίες στο σημείο να εκτελούνται με την παρουσία αστυνομικών δυνάμεων, ο πρόεδρος της Αττικό Μέτρο σημείωσε «ένας λόγος που μελετήθηκε οποιαδήποτε εναλλακτική σε σχέση με τα Εξάρχεια ήταν και αυτός, ότι κανείς δεν θέλει να γίνεται ένα έργο με αυτόν τον τρόπο. Αλλά από την στιγμή που δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά, είναι θέμα της πολιτείας να προστατεύσει μια επένδυση η οποία γίνεται και είναι πολύ σοβαρή και με λεφτά τα οποία θα βαρύνουν αρκετές γενιές».

Απαντώντας στην κατηγορία ότι η πλατεία καταστρέφεται, ο κ. Ταχιάος είπε ότι μετά την ολοκλήρωση του έργου, «η πλατεία θα συνεχίσει να είναι ένας κοινόχρηστος χώρος όπου απλώς θα υπάρχουν δύο έξοδοι του μετρό και ένα ασανσέρ».







Η «απάντηση»
Αντιπαρατιθέμενος στα επιχειρήματα του προέδρου της Αττικό Μετρό, ο Νίκος Μπελαβίλας, καθηγητής Αρχιτεκτονικής του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου και διευθυντής του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος, επεσήμανε ότι στην ιστορία της Αττικό Μετρό, έχουν υπάρξει περιπτώσεις που λόγω αντιδράσεων της τοπικής κοινότητας άλλαξε ο προϋπάρχων σχεδιασμός αναφέροντας συγκεκριμένα παραδείγματα. «Βεβαίως και άλλαξαν και καταργήθηκαν σταθμοί. Όταν ο δήμαρχος της Αγίας Παρασκευής και η εκκλησία κακώς αντέδρασαν τότε στην κατασκευή του σταθμού της πλατείας Αγ. Παρασκευής η Αττικό Μετρό εγκατέλειψε τον σταθμό. Επίσης εγκαταλείφθηκε και ο σταθμός του Γεωπονικού Πανεπιστημίου, όταν υπήρξε αντίστοιχη αντίδραση από το Πανεπιστήμιο. Δεν είναι η πρώτη φορά ούτε η τελευταία. Και έχουμε επίσης και αλλαγή των γεωμετρικών στοιχείων των σταθμών πάρα πολλές φορές, όπως στον Κεραμεικό, όπου για να μην γίνει καταστροφή του αρχαιολογικού χώρου, ο οποίος κινδύνευε από κατάρρευση, ο σταθμός μετατοπίστηκε 300 μέτρα πιο δυτικά, στην σημερινή του θέση. Μετατοπίστηκε για λόγους ασφάλειας και μάλιστα ενώ το έργο ήταν υπό κατασκευή.

«Αυτό που υπάρχει στο τραπέζι είναι ότι πριν 3-3,5 χρόνια μελετήσαμε τα εναλλακτικά σενάρια του σταθμού των Εξαρχείων. Είχα την τιμή να διευθύνω την ανάπλαση της Αθήνας, του κρατικού οργανισμού των μεγάλων έργων της πρωτεύουσας και τότε βλέποντας και το πρόβλημα της καταστροφής της πλατείας και τα ζητήματα της χωροθέτησης του σταθμού, συζητήσαμε πολύ σοβαρά και με την Αττικό Μετρό και με το Υπουργείο Πολιτισμού και το Πολυτεχνείο, τα εναλλακτικά σενάρια» ανέφερε ο κ. Μπελαβίλας,



Υπέρ της λύσης του «Μουσείου»
Σε αντίθεση με τον κ. Ταχιάο, ο κ. Μπελαβίλας υποστήριξε την εναλλακτική λύση της θέσης του Μουσείου, καθώς, είπε, θα μπορούσε να εξυπηρετήσει πλήρως τα Εξάρχεια, γιατί απέχει περίπου 250μ. από την πλατεία και ταυτόχρονα να εξυπηρετήσει τους 300.000-500.000 επισκέπτες του Μουσείου, δηλαδή να διπλασιάσει τον αριθμό των επιβατών. Ταυτόχρονα μπορεί να συνδέσει το Πολυτεχνείο με την Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου, το Αρχαιολογικό Μουσείο απευθείας με το Μουσείο της Ακρόπολης και να εξυπηρετήσει και τους 10.00-20.000 κατοίκους των Εξαρχείων εντεύθεν του Στρέφη, γιατί αυτή είναι η ζώνη περίπου επιρροής. «Επομένως σε ό,τι αφορά την εμπορικότητα του σταθμού και την χωροθέτηση του σταθμού, νομίζω ότι η λύση της Τοσίτσα και Μπουμπουλίνας ήταν εξαιρετικά πιο καλή και εύστοχη» τόνισε.

Σχετικά με την ιδεολογικοποίηση του ζητήματος, ο κ. Μπελαβίλας υποστήριξε ότι αυτό οφείλεται στο ότι «η κυβέρνηση χρησιμοποιεί ως κυριότερο επιχείρημα ότι δεν θα τους περάσει». «Και θα ιδεολογικοποιείται ακόμα περισσότερο όσο προχωρά η σύγκρουση γιατί ακριβώς μετατρέπεται σε μια πολιτική σύγκρουση αντί να είναι μια αντιπαράθεση τεχνικών ιδεών», προσέθεσε.

«Το μετρό πρέπει να γίνει. Ιδιαίτερα η γραμμή 4 εκτιμώ ότι είναι μια πάρα πολύ σημαντική γραμμή για την Αθήνα γιατί συνδέει μεγάλες ζώνες χρήσεων και μεγάλους μητροπολιτικούς πόλους. Το να καταστρέψουμε, να οδηγήσουμε σε αδιέξοδο την υπόθεση της γραμμής 4 λόγω της βεντέτας της σημερινής κυβέρνησης με την νεολαία των Εξαρχείων νομίζω ότι είναι δραματικό λάθος» κατέληξε ο κ. Μπελαβίλας.






Νομίζω το Μουσείο ειναι πιο δόκιμη λύση γενικά...
 

paefstra

Member
Μηνύματα
14.142
Likes
45.651
Διπλα στην πλατεια Εξαρχειων υπαρχουν 2 σχολεια. Λυπαμαι παρα πολυ τα παιδια και τους γονεις που θα πηγαινοερχονται εν μεσω ξυλου και χημικων αεριων απο την αστυνομια (γιατι αυτο θα γινει, δεν θα ειναι παντα Αυγουστος ) για καποια χρονια ενω ο σταθμος θα καιγεται σαν το δεντρακι που εστηνε ο αλλος ο χαχας.
 

Señor_Nada

Member
Μηνύματα
1.667
Likes
9.366
Ταξίδι-Όνειρο
Άβυσσος

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
545
Likes
2.640
@tripakias Τι έχουμε εδώ; Τι υπέροχο ντουετάκι είναι αυτό; Τα λέει καλά; Τα εξηγεί ωραία η γειτόνισσα;

Σώτη Τριανταφύλλου στον Δανίκα: Η Γαλλία είναι ένας παράδεισος γεμάτος γκρινιάρηδες και αχάριστους
H Τριανταφύλλου πάντα τα εξηγεί καλά. Ευρύτατη μόρφωση και οξύτητα σκέψης, είτε κάποιος συμφωνεί, είτε διαφωνεί μαζί της.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση ορθώς επισημαίνει ότι οι Γάλλοι δεν θεωρούν κανέναν αρκετά άξιο να τους κυβερνήσει. Σπάνε και καινε το Παρίσι υπό καθε προεδρο δεκαετίες τώρα. Και ότι η ισοπέδωση "είναι όλα χάλια και θα γίνουν χειρότερα" είναι μία κατασκευασμένη φαντασίωση που εξυπηρετεί τα άκρα. Πολλά πραγματα είναι πολύ καλύτερα από 50 χρονια πριν.
Στο δε συνταξιοδοτικό, πέρα από την πλήρη αναστροφή της ταχύτατης γήρανσης του πληθυσμού στον αναπτυγμένο κοσμο, δεν υπάρχουν πολλές λύσεις, όσο και να σκούζουμε στους δρόμους.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
14.142
Likes
45.651
@tripakias Τι έχουμε εδώ; Τι υπέροχο ντουετάκι είναι αυτό; Τα λέει καλά; Τα εξηγεί ωραία η γειτόνισσα;

Σώτη Τριανταφύλλου στον Δανίκα: Η Γαλλία είναι ένας παράδεισος γεμάτος γκρινιάρηδες και αχάριστους
Η επιστημη εχει σηκωσει τα χερια ψηλα μ αυτην. Οχι ομως τοσο ωστε να της δωσουν επιτελικη ΘΕΣΑΡΑ σε θεματα μεταναστων ενω εκφραζεται ξενοφοβικα.
 

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
545
Likes
2.640
Η επιστημη εχει σηκωσει τα χερια ψηλα μ αυτην. Οχι ομως τοσο ωστε να της δωσουν επιτελικη ΘΕΣΑΡΑ σε θεματα μεταναστων ενω εκφραζεται ξενοφοβικα.
Το να επισημαίνεις ότι η πολιτική της πολυπολιτισμικότητας γενικά απετυχε στην Ευρώπη και έχουν δημιουργηθεί πολλά ζητήματα στις κοινωνίες όσον αφορά την ενσωμάτωση των μεταναστών, γεγονός που επιβεβαιώνει και η εκρηκτική άνοδος υπερσυντηρητικών έως ακροδεξιών κομμάτων, δεν είναι ξενοφοβία. Το ότι η LePen έχει φτάσει να παίρνει σχεδόν τις μισές ψηφους στις Γαλλικές εκλογές, εκτος από αντικείμενο αναθέματος, πρέπει να αποτελέσει και αντικείμενο σοβαρής ερμηνείας επιτέλους.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
14.142
Likes
45.651
Μιλαμε για διορισμο με μισθο σε ξενοφοβικο ατομο. Τι σχεση εχει η πολιτικη της ΕΕ, εδω ειναι κραυγαλεα αντιφαση, μην πω κατι πιο υποπτο. Βαλανε τον λυκο να φυλαει τα προβατα.
 

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
545
Likes
2.640
Μιλαμε για διορισμο με μισθο σε ξενοφοβικο ατομο. Τι σχεση εχει η πολιτικη της ΕΕ, εδω ειναι κραυγαλεα αντιφαση, μην πω κατι πιο υποπτο.
Που διορίστηκε η Τριανταφύλλου; Εγώ δεν μίλησα για την Ε.Ε., η πολιτική της πολυπολιτισμικότητας εφαρμόζεται απο τη δεκατια του '70, όχι ως επίσημη πολιτική της ΕΟΚ/Ε.Ε., αλλά ως άτυπη πολιτική στη διαχείρηση των μεταναστων από τις επιμέρους ευρωπαικές κυβερνήσεις. Επίσημα η Ευρώπη υποτιθεται ότι υιοθετεί την ενσωμάτωση.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
14.142
Likes
45.651
Κι εγω μιλησα για Τριανταφυλλου. Λες και ειναι καμια εκπληξη το ροκανισμα δημοσιου χρηματος για την εν λογω διανοουμενη. Google.
 

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
545
Likes
2.640
Κι εγω μιλησα για Τριανταφυλλου. Λες και ειναι καμια εκπληξη το ροκανισμα δημοσιου χρηματος για την εν λογω διανοουμενη. Google.
Πουθενά δεν είναι διορισμένη, ζει χρόνια στο Παρίσι και είναι απολύτως ανεξάρτητη κομματικά. Δημόσιο χρήμα έχουν ροκανίσει στην Ελλάδα πάμπολλοι φελλοί, που δεν διαθετουν ούτε το 1/10 των ακαδημαικών της προσόντων.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
14.142
Likes
45.651
Πουθενά δεν είναι διορισμένη, ζει χρόνια στο Παρίσι και είναι απολύτως ανεξάρτητη κομματικά. Δημόσιο χρήμα έχουν ροκανίσει στην Ελλάδα.
Μεγαλη μπουκια φαε, μεγαλη κουβεντα μη λες.
Αυτο βρηκα στα γρηγορα γιατι ειμαι στη δουλεια, πληρωνεται απο τον Δημο Αθηναιων, αλλα θα βρω και τη διοικητικη θεση πιο μετα.
Κέντρο Ένταξης Μεταναστών Δήμου Αθηναίων: Προπαρασκευαστικά σεμινάρια για τις εξετάσεις για την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας με τη συγγραφέα Σώτη Τριανταφύλλου - ACCMR
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.743
Μηνύματα
910.794
Μέλη
39.481
Νεότερο μέλος
giota69

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom