• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Τουρκία Στην Κωνσταντινούπολη με το αμάξι μου

aik007

New Member
Μηνύματα
2
Likes
14
Οδικώς με ΙΧ στην Κωνσταντινούπολη. 24/3 – 28/3/2011
Επειδή με ‘χαλάει’ η πολύωρη παραμονή μου σε πούλμαν, αποφασίσαμε να πάμε Κωνσταντινούπολη με το δικό μας αμάξι, εκμεταλλευόμενοι το τριήμερο της 25ης Μαρτίου. Τελικά το κάναμε τετραήμερο από Πέμπτη μέχρι Δευτέρα.
Μετά από μια γρήγορη αναζήτηση βρήκαμε ένα ξενοδοχείο 3* στην παλιά πόλη με 50? την βραδιά. Το κλείσαμε με απευθείας επικοινωνία και δεν μας ζήτησε ούτε αριθμό πιστωτικής ούτε εγγύηση. Για πάρκινγκ μας είπε ότι έχει μπροστά από το ξενοδοχείο. Επόμενο βήμα ήταν να κατεβάσω τον χάρτη της τουρκίας για το GPS (ενσωματωμένο στο κινητό μου με Android λειτουργικό, έχω το i-go.)
Τέλος ζήτησα από την ασφαλιστική μου την πράσινη κάρτα για το αυτοκίνητο. Αυτή εκδίδεται άμεσα και είναι δωρεάν.
Ξεκινήσαμε το πρωινό της Πέμπτης και σε λιγότερο από 3 ώρες φτάσαμε στα σύνορα (με μια στάση). Εκεί καθυστερήσαμε αρκετά με τις διατυπώσεις για το αμάξι. Αφού περάσαμε τον έλεγχο διαβατηρίων, έπρεπε να θεωρήσουμε την πράσινη κάρτα. Εκεί καθυστερούν την διαδικασία οι υπήκοοι χωρών εκτός Ευρωπαϊκής ένωσης, άρα είναι θέμα τύχης πόσο χρόνο θα χάσεις. Αποφασίσαμε να κάνουμε συνάλλαγμα 200? στα duty free. Σύντομα πήραμε μήνυμα στο κινητό ότι μπορούμε να ‘τραβήξουμε’ λεφτά από συγκεκριμένη τράπεζα χωρίς προμήθεια.
Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα, αν και ο δρόμος είναι φαρδύς, η άσφαλτος είναι παλιά και φθαρμένη. Μάλλον είναι λίγο καλύτερα στην αριστερή μεριά αφού εξαιτίας των φορτηγών η δεξιά είναι περισσότερο ταλαιπωρημένη. Μετά η κατάσταση του οδοστρώματος βελτιώνεται αισθητά. Πρώτη στιγμή αμηχανίας ήταν τα διόδια. Δεν υπάρχει επιλογή για μετρητά! Στα πρώτα διόδια δεν υπήρχε κανείς και η μπάρα ήταν ανοιχτή. Στα δεύτερα, έξω από την Κωνσταντινούπολη πάλι δεν υπήρχε επιλογή για μετρητά αλλά η μπάρα ήταν κατεβασμένη. Αφού δεν μπορούσα να περάσω, ήρθε ένας τύπος που μας έδωσε μια κάρτα για 10? λέγοντας ότι είχε μέσα μονάδες και για την επιστροφή. Τελικά όπως διαπιστώσαμε δυο μέρες μετά η κάρτα ήταν άδεια και απλά μας έπιασε τον κώλο… Για να μην πολυλογώ το σύστημα με τα διόδια είναι δύσκολο για τους τουρίστες και έχεις τρεις επιλογές:
1) Δεν πληρώνεις περνώντας από τα σημεία ασύρματης πληρωμής. Θα βαρέσει η σειρήνα αλλά ρισκάρεις ότι δεν θα σε κυνηγήσει κανείς. 2) Πας από τις μπάρες και αγοράζεις από τον μαυραγορίτη εκεί την κάρτα για να περάσεις 3) Αγοράζεις την κάρτα από τράπεζα στον δρόμο σου, περισσότερα εδώ: Turkish Toll Highways & Bridges
ή κάνε αναζήτηση μήπως έχει αλλάξει κάτι.
Στην περιοχή του ξενοδοχείου με την βοήθεια του GPS φτάσαμε σχετικά άνετα αλλά μας παίδεψε να το βρούμε λίγο γιατί ήταν μέσα σε ένα στενό. Ο δρόμος ήταν στενός και μπροστά υπήρχαν θέσεις μόνο για 3 αυτοκίνητα. Η συμβουλή μου είναι να κλείσεις σε ξενοδοχείο 4* με ιδιόκτητη θέση στάθμευσης για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Θα σου κοστίσει 70-100? αλλά δεν θα έχεις πιθανώς τα προβλήματα που είχαμε εμείς: Το δωμάτιο πολύ μικρό – καμία σχέση με τις φωτογραφίες στο ιντερνετ. Μετά από παράπονα μας έδωσε μεγαλύτερο αλλά στο ισόγειο με παράθυρο στο φωταγωγό. Δεν υπήρχε ασανσέρ και τα βράδια κοιμόμασταν με ωτοασπίδες γιατί το προσωπικό της ρεσεψιόν έκανε πολύ φασαρία μέχρι τις πρωινές ώρες. Μόνο το πρωινό ήταν ανώτερο του μέσου όρου της κατηγορίας.
Για την περιοχή της Αγίας Σοφίας πηγαίναμε με τα πόδια διανύοντας μια ανηφόρα για κανένα δεκάλεπτο. Μετά όλα ήταν στο ίδιο επίπεδο σε σχετικά μικρή απόσταση.
Δεν θα αναφερθώ εδώ στα μνημεία και τα μέρη της πόλης μια και μπορείς να βρεις άπειρο υλικό σε πολλά μέρη.
Θα αναφερθώ στη μετακίνηση με το τραμ που είναι το ποιο αξιόπιστο μεταφορικό μέσο. Το εισιτήριο κοστίζει 1,75LT και το προμηθεύεσαι από τα αυτόματα μηχανήματα. Έχει την μορφή πλαστικής μάρκας την οποία βάζεις στην είσοδο του σταθμού για να εισέλθεις. Άλλη επιλογή είναι να αποκτήσεις το Akbil, ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο σε μορφή μπρελόκ που φορτίζεις με χρήματα. Είναι οικονομικότερη λύση αν μετακινείσαι συχνά και σε γλυτώνει την φασαρία να βγάζεις κάθε φορά εισιτήριο. Μια πληροφορία θα δώσω για την μετακίνηση από την Αγιά Σοφιά προς την Ταξίμ: Παίρνεις το τραμ μέχρι το τέρμα (kabata) και από εκεί το υπόγειο τηλεφερίκ (funicular) που σε βγάζει πλατεία Ταξίμ.
Οι οδηγοί για κάτοικοι μεγαλούπολης έχουν αρκετά καλή συμπεριφορά εκτός από τους ταξιτζήδες. Χώνονται συνεχώς και ταυτόχρονα κορνάρουν χωρίς λόγο.
Πέρασα την γέφυρα του Βοσπόρου που είναι μια εμπειρία από μόνη της. Στην Ασιατική πλευρά δεν κάναμε κάτι το ιδιαίτερο, πήγαμε σε ένα εμπορικό και γυρίσαμε πίσω.
Για το πατριαρχείο βρήκαμε να παρκάρουμε σε ένα δρόμο δίπλα, την Κυριακή, κατά την διάρκεια της λειτουργίας (πήραμε και την ευχή του Πατριάρχη).
Στην επιστροφή ακολούθησα το GPS και με γύρισε από τον παραλιακό δρόμο χωρίς διόδια. Κάναμε αρκετή περισσότερη ώρα οδηγώντας και δεν θα το πρότεινα.
Τα σύνορα τα περάσαμε γρηγορότερα από όταν μπήκαμε και μόνο ο Έλληνας τελωνειακός μου ζήτησε τυπικά να ανοίξω μια βαλίτσα για να δει το περιεχόμενο.
Μετά από μια στάση στην Ξάνθη για φαγητό επιστρέψαμε το απόγευμα Θεσσαλονίκη.
Είτε πεζός είτε με το αυτοκίνητο δεν ένοιωσα ποτέ ανασφάλεια κατά την διάρκεια της παραμονής μου στην τουρκία. Μπορώ να πω ότι καταβάλουν προσπάθεια να είναι εξυπηρετικοί αλλά οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν καθόλου αγγλικά. (Νομίζω ότι από τις μεσογειακές χώρες έχουμε τον υψηλότερο βαθμό Αγγλομάθειας)
Όπως κάθε ταξίδι έτσι και αυτό μας έκανε λίγο σοφότερους, κατανοώντας περισσότερο της θέση μας στον κόσμο. Αυτό επιτυγχάνεται μόνο όταν ταξιδεύεις ανεξάρτητος και όχι στην ‘ασφάλεια’ ενός ταξιδιωτικού γραφείου.
Ειδικότερα με το αμάξι στην τουρκία δεν είναι τόσο δύσκολο όσο μπορεί να ακούγονταν πριν μερικά χρόνια. Βασικό όμως είναι το GPS! Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι θα κινούμουν χωρίς αυτό.

_____________________________________________________________
photo by wikipedia.org
Αυτό το αρχείο εικόνας διανέμεται με τους όρους της άδειας Creative Commons / Αναφορά προέλευσης - Παρόμοια Διανομή 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-SA 3.0)
 

Attachments

sezar7

Member
Μηνύματα
748
Likes
606
1) Δεν πληρώνεις περνώντας από τα σημεία ασύρματης πληρωμής. Θα βαρέσει η σειρήνα αλλά ρισκάρεις ότι δεν θα σε κυνηγήσει κανείς. 2) Πας από τις μπάρες και αγοράζεις από τον μαυραγορίτη εκεί την κάρτα για να περάσεις 3) Αγοράζεις την κάρτα από τράπεζα στον δρόμο σου, περισσότερα εδώ: Turkish Toll Highways & Bridges
εχει επιλογες στα δεξιά σου στο Parking πριν τα διόδια εχει γραφείο που αγοράζεις κανονικά νόμιμα
η πας από τον δρόμο που δεν έχει διόδια
 
Last edited by a moderator:

dmdoc

Member
Μηνύματα
1.413
Likes
900
1) Δεν πληρώνεις περνώντας από τα σημεία ασύρματης πληρωμής. Θα βαρέσει η σειρήνα αλλά ρισκάρεις ότι δεν θα σε κυνηγήσει κανείς. 2) Πας από τις μπάρες και αγοράζεις από τον μαυραγορίτη εκεί την κάρτα για να περάσεις 3) Αγοράζεις την κάρτα από τράπεζα στον δρόμο σου, περισσότερα εδώ: Turkish Toll Highways & Bridges
ή κάνε αναζήτηση μήπως έχει αλλάξει κάτι.
1)Το έχω κάνει πολλάκις,αλλά πιάνει μόνο στον πρώτο σταθμό διοδίων.Στα υπόλοιπα οι μπάρες σε εμποδίζουν.
2)Αυτό δεν είναι καν επιλογή,είναι ανοησία.
3)Αγοράζεις την κάρτα KGS,από το stand στα πρώτα διόδια.Δεν χρειάζεται να πας σε τράπεζα.
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.273
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Eυχαριστούμε για την γεμάτη χρήσιμες πληροφορίες ιστορία!
 

gregory

Member
Μηνύματα
21
Likes
1
Επόμενο Ταξίδι
Σκωτία
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Θα πάω με το αυτοκίνητο 26/4. Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
Υ.Γ.: πόσο βενζίνη " έκαψες "? Υπολογίζω γύρω στα ?250 απο Θεσσαλονίκη με την επιστροφή...
 

maria30

Member
Μηνύματα
239
Likes
744
Επόμενο Ταξίδι
??????
Γύρισα στις 28 Μαρτίου υπολόγισε ότι εκεί έχει από 2,20 το λίτρο και πάνω
 

aik007

New Member
Μηνύματα
2
Likes
14
Έξοδα βενζίνης

Το γέμισα πριν από τα σύνορα και έβαλα ξανά στον δρόμο της επιστροφής 140TL που μου έφτασε άνετα μέχρι Θεσσαλονίκη (στο 1/4). Εκεί κάναμε 50-60 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη.
 

sezar7

Member
Μηνύματα
748
Likes
606
δεν εχει 2.20 η βενζινη ουτε 2 ευρω καλα καλα-4,14 επαιζε παντου -εγω 2φορες που πηγα τον μαρτιο το γέμισα αλεξανδρουπολη και μου εφτασε μεχρι την επιστροφη ξανα αλεξανδρουπολη
 

thessaris

Member
Μηνύματα
619
Likes
930
Έχω πάει στην Κωνσταντινούπολη τα τελευταία 6,5 χρόνια πάνω από 20 φορές με το αυτοκίνητό μου. Σε σχέση κατ' αρχήν με το 2004 που πρωτοπήγα τα πράγματα όσον αφορά συνθήκες δρόμου έχουν βελτιωθεί εντυπωσιακά και στην Ελλάδα (Εγνατία) αλλά και στην Τουρκία. Όσον αφορά τα διόδια:

Πράγματι η πιο σωστή (και νομοταγής) λύση είναι όταν φτάσουμε στα πρώτα διόδια στην περιοχή του Kinali να περάσουμε κάτω από τη γεφυρούλα ακολουθώντας την σαφή πινακίδα με την ένδειξη KGS satis (πώληση KGS - της κάρτας διοδίων) να πάμε από την άλλη μεριά του δρόμου στο σχετικό σταντ και να αγοράσουμε μία κάρτα των 30 TL. (13 ?) Με αυτή την κάρτα γυρνάμε και πάλι στο ρεύμα μας (προς Κωνσταντινούπολη) χτυπάμε την καρτούλα μας στο σχετικό σημείο και συνεχίζουμε το δρόμο μας. Το ίδιο και σε όσα διόδια βρούμε στο δρόμο μας σε ΟΛΗ την Τουρκία ( και όχι όπως εδώ όπου κάθε δρόμος έχει το δικό του epass - τραγικό).

Υπάρχει και η άλλη λύση η οποία όντως εμπεριέχει κάποιο ρίσκο. Είναι η διέλευση από την OGS λωρίδα όπου πρέπει να έχεις αγοράσει από πριν το σχετικό μηχανάκι που μπαίνει στο παρμπρίζ το οποίο όταν περνάει από το σημείο των διοδίων καταγράφει τη διέλευση και αφαιρεί το σχετικό ποσό. Το μηχανάκι αυτό φυσικά απευθύνεται σε ντόπιους οπότε δεν μας αφορά.

Δυστυχώς όμως στις KGS λωρίδες, ειδικά στις γέφυρες του Βοσπόρου, η κίνηση είναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ και ο πειρασμός να πας από τη γρήγορη λωρίδα, πιστέψτε με, μεγάλος!

Προσωπικά σπάνια χρησιμοποιώ την KGS που έχω. Πάντα περνάω από τη γρήγορη λωρίδα (OGS), πάντα βαράει η σειρηνούλα και ΠΟΤΕ δεν με έχει σταματήσει κανείς. Απ' ότι γνωρίζω υπάρχει κάμερα που καταγράφει την πινακίδα του ΙΧ που κάνει την παράβαση και έρχεται το μπιλιέτο στο σπίτι όσον αφορά τούρκικα ΙΧ. Στα ξένα η λογική λέει ότι θα έπρεπε να καταγράφεται η παράβαση σε κάποιο online σύστημα που να φαίνεται και στον υπολογιστή του υπαλλήλου στα σύνορα που θα σε ελέγξει στην έξοδό σου από τη χώρα. Όμως κάτι τέτοιο δεν μου έχει συμβεί με το αυτοκίνητό μου (να με σταματήσουν δηλαδή στα σύνορα και να μου πουν ότι έχω κάνει παράβαση), λογικά λοιπόν στις βάσεις δεδομένων ασχολούνται μόνο με τις πινακίδες των τούρκικων ΙΧ.

Σημαντικό: Στις OGS λωρίδες ΔΕΝ υπάρχει πουθενά μπάρα. Μόνο στις KGS λωρίδες.

Συμπερασματικά όσον αφορά την οδήγηση στην Τουρκία:

-Οι δρόμοι είναι σε γενικά καλή κατάσταση και βελτιώνονται συνεχώς. Σε πολλά σημεία της Τουρκίας υπάρχουν δρόμοι με δύο ξεχωριστά ρεύματα, όχι όμως επιπέδου αυτοκινητοδρόμου. Εξαιρείται ο εκπληκτικός άξονας Ανδριανούπολη-Κωνσταντινούπολη-Άγκυρα καθώς και κάποια κομμάτια κοντά στη Σμύρνη όπως και στην περιοχή Αδάνων που είναι κανονικοί αυτοκινητόδρομοι.
-Η οδηγική συμπεριφορά των τούρκων οδηγών (όπως πολύ σωστά λέει και ο φίλος παραπάνω) μπορεί να μην είναι και η καλύτερη, ειδικά των επαγγελματιών - νταλίκες, ταξί, λεωφορεία - όμως απέχει παρασάγγας από τον μύθο περί αλαλούμ και επικίνδυνων καταστάσεων στους δρόμους, ειδικά στην επαρχία. Όσο μεγαλύτερη η πόλη, τόσο χειρότερα τα πράγματα φυσικά, έτσι και μέσα στην Πόλη οι ταρζανιές που θα δεις είναι περισσότερες.
-Εκείνο που είναι σίγουρα ανυπόφορο στην οδήγηση ειδικά στην Κωνσταντινούπολη είναι η ΤΡΑΓΙΚΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ αλλά και απρόβλεπτη κίνηση που υπάρχει. Πραγματικά δεν αντέχεται αυτό το πράγμα και το καλύτερο που έχει να κάνει κάποιος είναι να χρησιμοποιεί το ΙΧ του όσο λιγότερο μπορεί. Στην τελευταία μου επίσκεψη στην πόλη (25/3-28/3) κυριολεκτικά αγανάκτησα με το θέμα κίνηση, ειδικά όσον αφορά τις μετακινήσεις μεταξύ Ευρωπαϊκής και Ασιατικής πλευράς (μιας και κινούμαι συνήθως και κυρίως από την Ασιατική πλευρά της πόλης)
 

maria30

Member
Μηνύματα
239
Likes
744
Επόμενο Ταξίδι
??????
δεν εχει 2.20 η βενζινη ουτε 2 ευρω καλα καλα-4,14 επαιζε παντου -εγω 2φορες που πηγα τον μαρτιο το γέμισα αλεξανδρουπολη και μου εφτασε μεχρι την επιστροφη ξανα αλεξανδρουπολη
Εγώ έβαλα με 4,40 λιρές το λίτρο , μπορει να ήταν τυχαίο , αλλά τοσο πλήρωσα
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.624
Μηνύματα
904.225
Μέλη
39.359
Νεότερο μέλος
fotokaz

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom