Giristroula
Member
- Μηνύματα
- 723
- Likes
- 348
- Επόμενο Ταξίδι
- κάτσε να μαζώξω κάνα χρήμ
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κίνα, Ιαπωνία
Στο πρωϊνό μάλλον κάτι μας είχανε ρίξει...που μας έδινε ενέργεια...δε σταματούσαμε με τίποτα, ούτε διαμαρτυρόμασταν για τίποτα!
Συνεχίζοντας, φτάσαμε στην Άβανο. Είναι η παλιά πόλη Βάνησα, βρίσκεται βόρεια του Goreme, στις όχθες του Κόκκινου ποταμού, που δεν είναι άλλος από τον Άλυ των Αρχαίων. Είναι το χωριό των αγγειοπλαστών και των υφαντουργών. Η στάμνα είναι το σύμβολο της Βάνησας. Παλιότερα οι στάμνες και τα αγγεία που παραγόταν εκεί μεταφερόταν στη ράχη των όνων στους γειτονικούς νομούς και κατά τη διαδρομή το ζώο κάποιες φοές έπεφτε και έσπαγαν οι στάμνες. Σχετικά δε με αυτό υπάρχει το εξής ρητό: "Και ο τυφλός ακόμη γνωρίζει το δρόμο της Βάνησας, αυτός είναι φανερός από τα θρύψαλα των σταμνών και των αγγείων." Στις μέρες μας η λάσπη και το κόκκινο χώμα, το οποίο συναθροίζεται στον ποταμό Άλυ, φυλάσσεται μέσα σε ειδικά πηγάδια μερικά χρόνια και μετά η λάσπη έρχεται σε ωρίμανση ώστε να δύναται να τραβηχτεί στον τροχό και να ψηθεί. Στην περιοχή υπάρχουν 300 εργαστήρια.
Πρόκειται για πολύ ζωντανό μέρος και την ώρα που πήγαμε είχε αρκετή κινητικότητα στους δρόμους.Ήτανε πολύ στολισμένη με λουλούδια, με όμορφες πλατείες και με το ποτάμι της που συγκεντρωνε γύρω του πολύ κόσμο.
Δύο λόγια για τον ποταμό Άλυ-Κιζίρλιμακ. Είναι ο μεγαλύτερος ποταμός της Τουρκίας. Πηγάζει από τις νότιες πλαγιές του όρους Κιζίλνταγ. Περνά από κωμοπόλεις, πεδιάδες, στενά, γέφυρες, αμέτρητους δρόμους χωριών, ρυάκια, πλαγιές, βαθιά φαράγγια, μνημεία βράχων, και αφού διανύσει 1355 χιλ. φτάνει τελικά στο ακρωτήρι Μπάφρα του Εύξεινου Πόντου. Ο Στράβωνας λέει οτι ο ποταμός πήρε το όνομα Άλυς επειδή περνά κοντά από τις αλυκές. Τα νερά του είναι λίγο πικρά και αρμυρά. Και τα ονόματα των παραποτάμων φέρουν το όνομά τους σύμφωνα με αυτό. Ατζίσου (πικρό νερό), Ατζίρμακ (πικρό ποτάμι), Ατζίτσαγήρ (πικρό λειβάδι)κ.α. Εξέρχεται από τα αργιλώδη εδάφη και τα εδάφη από γύψο, τα οποία διαβρώνει και τα μεταφέρει εύκολα και εισέρχεται στην ηφαιστειακή περιοχή της Καππαδοκίας.
Αφήσαμε την Άβανο, την οποία την περιδιαβήκαμε με το λεωφορείο...εεε είχαμε ξεπατωθεί πια και επιστρέφοντας προς το ξενοδοχείο μας στο Προκόπι, επισκεφτήκαμε δύο ακόμη αξιοθέατα: την κοιλάδα της Ζέλβης και το Φαράγγι Ντέρμπεντ.
Η Ζέλβη είναι σημείο συνάντησης 3 κοιλάδων, όπου υπάρχουν εγκαταλελειμένα σπίτια και εκκλησίες. Οι βράχοι και εκεί έχουν περίεργα σχήματα και οι αποχρώσεις τους είναι αλλού ροζ κι αλλού ασπριδεροί καλυμένοι μ' ένα καφετί πέτρινο σκουφί. Σε εύφορο έδαφος της κοιλάδας απλώνονται χαμηλά αμπέλια, συκιές, μηλιές, καρυδιές κι άλλα καρποφόρα δένδρα που λες και τα φροντίζει ο Θεός. Η περιοχή έσφυζε από ζωή μέχρι το 1952 και ήταν αναχωρητήριο μοναχών. Από το 1952 οι κάτοικοι μετεγκαταστάθηκαν λίγα χιλ. πιο πέρα και έφτιαξαν τη Νέα Ζέλβη. Οι τσιμινιέρες έχουν ύψος μέχρι και 20 μ. και πολλές είναι τρικέφαλες. Απομεινάρια της παλιάς Ζέλβης είναι ένα μικρό τζαμί, σκαμένο μέσα στο βράχο και ένας παλιός μύλος. Υπάρχουν πολλές σήραγγες και σπηλιές που περιμένουν τον επισκέπτη να τις εξερευνήσει. Μη φοβάστε... εμείς δε μπήκαμε κάν τον κόπο να κάνουμε κι αυτή τη δραστηριότητα αυτή τη μέρα.
Ενημερωτικά... εκεί βρίσκονται η εκκλησία των ιχθύων, των αμπελιών, που κοσμείται με τσαμπιά από σταφύλια, η εκκλησία με το ελάφι και η εκκλησία με τις επιγραφές.
Τέλος...έλα...δε το πιστεύω...ναι... τελευταία στάση στο φαράγγι Derbent ή ροδόχρους κοιλάδα. Ο δρόμος περνά μέσα από την κοιλάδα και μπορεί κάποιος άνετα χωρίς ιδιαίτερο περπάτημα να δει τους περίεργους σχηματισμούς των βράχων. Αφήσαμε την φαντασία μας να οργιάσει και αρχίσαμε να βλέπουμε την καμήλα...τις φώκιες πάνω στα βράχια..., ένα άγαλμα της Παναγίας...παντού επικρατούσε το ροζ χρώμα. Πρόκειται για άλλο ένα θαύμα της φύσης ...
Επιτέλους...γυρίσαμε στο ξενοδοχείο, τιμήσαμε δεόντως το δείπνο και ξεραθήκαμε...μέχρι το επόμενο πρωϊ!
Συνεχίζοντας, φτάσαμε στην Άβανο. Είναι η παλιά πόλη Βάνησα, βρίσκεται βόρεια του Goreme, στις όχθες του Κόκκινου ποταμού, που δεν είναι άλλος από τον Άλυ των Αρχαίων. Είναι το χωριό των αγγειοπλαστών και των υφαντουργών. Η στάμνα είναι το σύμβολο της Βάνησας. Παλιότερα οι στάμνες και τα αγγεία που παραγόταν εκεί μεταφερόταν στη ράχη των όνων στους γειτονικούς νομούς και κατά τη διαδρομή το ζώο κάποιες φοές έπεφτε και έσπαγαν οι στάμνες. Σχετικά δε με αυτό υπάρχει το εξής ρητό: "Και ο τυφλός ακόμη γνωρίζει το δρόμο της Βάνησας, αυτός είναι φανερός από τα θρύψαλα των σταμνών και των αγγείων." Στις μέρες μας η λάσπη και το κόκκινο χώμα, το οποίο συναθροίζεται στον ποταμό Άλυ, φυλάσσεται μέσα σε ειδικά πηγάδια μερικά χρόνια και μετά η λάσπη έρχεται σε ωρίμανση ώστε να δύναται να τραβηχτεί στον τροχό και να ψηθεί. Στην περιοχή υπάρχουν 300 εργαστήρια.
Πρόκειται για πολύ ζωντανό μέρος και την ώρα που πήγαμε είχε αρκετή κινητικότητα στους δρόμους.Ήτανε πολύ στολισμένη με λουλούδια, με όμορφες πλατείες και με το ποτάμι της που συγκεντρωνε γύρω του πολύ κόσμο.
Δύο λόγια για τον ποταμό Άλυ-Κιζίρλιμακ. Είναι ο μεγαλύτερος ποταμός της Τουρκίας. Πηγάζει από τις νότιες πλαγιές του όρους Κιζίλνταγ. Περνά από κωμοπόλεις, πεδιάδες, στενά, γέφυρες, αμέτρητους δρόμους χωριών, ρυάκια, πλαγιές, βαθιά φαράγγια, μνημεία βράχων, και αφού διανύσει 1355 χιλ. φτάνει τελικά στο ακρωτήρι Μπάφρα του Εύξεινου Πόντου. Ο Στράβωνας λέει οτι ο ποταμός πήρε το όνομα Άλυς επειδή περνά κοντά από τις αλυκές. Τα νερά του είναι λίγο πικρά και αρμυρά. Και τα ονόματα των παραποτάμων φέρουν το όνομά τους σύμφωνα με αυτό. Ατζίσου (πικρό νερό), Ατζίρμακ (πικρό ποτάμι), Ατζίτσαγήρ (πικρό λειβάδι)κ.α. Εξέρχεται από τα αργιλώδη εδάφη και τα εδάφη από γύψο, τα οποία διαβρώνει και τα μεταφέρει εύκολα και εισέρχεται στην ηφαιστειακή περιοχή της Καππαδοκίας.
Αφήσαμε την Άβανο, την οποία την περιδιαβήκαμε με το λεωφορείο...εεε είχαμε ξεπατωθεί πια και επιστρέφοντας προς το ξενοδοχείο μας στο Προκόπι, επισκεφτήκαμε δύο ακόμη αξιοθέατα: την κοιλάδα της Ζέλβης και το Φαράγγι Ντέρμπεντ.
Η Ζέλβη είναι σημείο συνάντησης 3 κοιλάδων, όπου υπάρχουν εγκαταλελειμένα σπίτια και εκκλησίες. Οι βράχοι και εκεί έχουν περίεργα σχήματα και οι αποχρώσεις τους είναι αλλού ροζ κι αλλού ασπριδεροί καλυμένοι μ' ένα καφετί πέτρινο σκουφί. Σε εύφορο έδαφος της κοιλάδας απλώνονται χαμηλά αμπέλια, συκιές, μηλιές, καρυδιές κι άλλα καρποφόρα δένδρα που λες και τα φροντίζει ο Θεός. Η περιοχή έσφυζε από ζωή μέχρι το 1952 και ήταν αναχωρητήριο μοναχών. Από το 1952 οι κάτοικοι μετεγκαταστάθηκαν λίγα χιλ. πιο πέρα και έφτιαξαν τη Νέα Ζέλβη. Οι τσιμινιέρες έχουν ύψος μέχρι και 20 μ. και πολλές είναι τρικέφαλες. Απομεινάρια της παλιάς Ζέλβης είναι ένα μικρό τζαμί, σκαμένο μέσα στο βράχο και ένας παλιός μύλος. Υπάρχουν πολλές σήραγγες και σπηλιές που περιμένουν τον επισκέπτη να τις εξερευνήσει. Μη φοβάστε... εμείς δε μπήκαμε κάν τον κόπο να κάνουμε κι αυτή τη δραστηριότητα αυτή τη μέρα.
Ενημερωτικά... εκεί βρίσκονται η εκκλησία των ιχθύων, των αμπελιών, που κοσμείται με τσαμπιά από σταφύλια, η εκκλησία με το ελάφι και η εκκλησία με τις επιγραφές.
Τέλος...έλα...δε το πιστεύω...ναι... τελευταία στάση στο φαράγγι Derbent ή ροδόχρους κοιλάδα. Ο δρόμος περνά μέσα από την κοιλάδα και μπορεί κάποιος άνετα χωρίς ιδιαίτερο περπάτημα να δει τους περίεργους σχηματισμούς των βράχων. Αφήσαμε την φαντασία μας να οργιάσει και αρχίσαμε να βλέπουμε την καμήλα...τις φώκιες πάνω στα βράχια..., ένα άγαλμα της Παναγίας...παντού επικρατούσε το ροζ χρώμα. Πρόκειται για άλλο ένα θαύμα της φύσης ...
Επιτέλους...γυρίσαμε στο ξενοδοχείο, τιμήσαμε δεόντως το δείπνο και ξεραθήκαμε...μέχρι το επόμενο πρωϊ!