• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Σταματάει το Θεσσαλονικη-Παρίσι της Cyprus

North66

Member
Μηνύματα
4.362
Likes
5.220
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
Mπορεί επί της ουσίας να έχεις δίκιο, δεν παύει όμως να υπάρχει αυτή η υπερβολική γκρίνια των Θεσσαλονικέων που έχει οδηγήσει και στην καθιέρωση του αστείου κατ' εμέ χαρακτηρισμού της πόλης τους ως συμπρωτεύουσας, τίτλου που φέρουν συνήθως ανταγωνιστικές ως προς τη βασική πρωτεύουσα πόλεις σε αφρικανικές μπανανίες...

Υ.Γ. Αν το κράτος των Αθηνών φταίει που κόβονται δρομολόγια από το Μακεδονία, τότε τι να πουν οι πόλεις της Πελοποννήσου που έχουν μείνει χωρίς ένα σοβαρό πολιτικό αεροδρόμιο και χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα... αυτά...
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.858
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
οτι ισχύει για την Θεσσαλονίκη, ισχύει και για ολη την υπολοιπη Ελλάδα, αλλού περισσότερο και αλλού λιγότερο!

Η ουσία είναι αυτη που εγραψε ο συνφορουμίτης traveladdict!!!
 

LIDA

Member
Μηνύματα
452
Likes
250
Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες με τη διευκρίνηση ότι οι Θεσσαλονικείς δεν γκρινιάζουν γιατί υπάρχουν δρομολόγια στην Αθήνα αλλά για το οτι δεν υπάρχουν και στη Θεσσαλονίκη ή όπου αλλου....
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.101
Likes
12.462
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Στα 20 χρόνια που πάω σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, η Αθήνα προβάλεται κατά κόρον, ενώ περιοχές όπως η Ήπειρος, η Μακεδονία, τα Ιόνια και τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου δεν προβάλλονται καθόλου.
traveladdict πολυ ωραια τα ειπες ολα. Κι οπως θα ξερεις αφου εχεις παει σε πολλες εκθεσεις για την προβολη της καθε περιοχης υπευθυνη ειναι η τοπικη αυτοδιοικηση (μεχρι τωρα νομαρχιες και δημοι) και τα τοπικα εμπορικα και ξενοδοχειακα επιμελητηρια. Το υπουργειο ή υφυπουργειο τουρισμου αναλαμβανει τα κεντρικα περιπτερα και την διαφημιστικη καμπανια για την προβολη της χωρας.
Οι tour operators, που ειναι αυτοι που κατα βαση φερνουν τουριστες σε ενα τοπο κλεινουν συμφωνιες με τους τοπικους παραγοντες και οχι με το κρατος των Αθηνων.
Αλλωστε η κυβερνηση δεν βοηθα καμια περιοχη της χωρας να αναπτυχθει τουριστικα, ουτε καν την Αθηνα. Εκτος κι αν οι Αθηναιοι ειναι ευχαριστημενοι με τα 2-3 εκατομμυρια που την επισκεπτονται καθε χρονο.
 

traveladdict

Member
Μηνύματα
1.380
Likes
1.344
Επόμενο Ταξίδι
Λος Άντζελες
Ταξίδι-Όνειρο
ΣριΛάνκα,Βενεζουέλα ξανά!
Το υπουργειο ή υφυπουργειο τουρισμου αναλαμβανει τα κεντρικα περιπτερα και την διαφημιστικη καμπανια για την προβολη της χωρας.......
Αλλωστε η κυβερνηση δεν βοηθα καμια περιοχη της χωρας να αναπτυχθει τουριστικα, ουτε καν την Αθηνα. Εκτος κι αν οι Αθηναιοι ειναι ευχαριστημενοι με τα 2-3 εκατομμυρια που την επισκεπτονται καθε χρονο.
Ακριβώς αυτό. Μόνο που το υπουργείο και ο ΕΟΤ, δίνουν προτεραιότητα στις νομαρχίες Αττικής, Πειραιώς, Κυκλάδων, Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνης, Δωδεκανήσου, Αργολίδας και Ηλείας. Στο Travel Market του Λονδίνου για παράδειγμα, όλες οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας είναι χωμένες πίσω-πίσω, ενώ οι νομαρχίες που προανέφερα είναι φάτσα-κάρτα μπροστά.
Αλλά δεν είναι μόνο οι εκθέσεις. Στον ΕΟΤ της Ν. Υόρκης, του Λονδίνου και του Παρισιού, δεν υπάρχουν έντυπα για τους Δελφούς, τα Μετέωρα, τη Θεσσαλονίκη, τη Βεργίνα, τη Λακωνία, τη Λέσβο, αλλά υπάρχουν έντυπα για το φεστιβάλ Αθηνών και τα γκουρμέ εστιατόρια της Αθήνας. Δεν υπάρχουν χάρτες της Ελλάδας, αλλά υπάρχουν χάρτες της Αττικής.
Δεν λέω ότι αυτό μπορεί να γίνεται επίτηδες, απλά η τακτική αυτή δείχνει πως αντιμετωπίζεται η περιφέρεια. Εμείς εδώ πιστεύουμε ότι αν πάμε στη Θράκη, θα πάμε σε έναν εξωτικό τόπο. Μη κρίνετε από τα μέλη του travelstories, που ταξιδεύουν και έχουν άλλη άποψη για το θέμα. Η μεγάλη πλειοψηφία των Αθηναίων όμως έχει βαθιά μεσάνυχτα για το τι γίνεται παραέξω.
Διαβάστε μια Καθημερινή ή ένα Βήμα και θα δείτε τι εκδηλώσεις έχουν για την Αθήνα και τι αποσιωπούν για την περιφέρεια. Για παράδειγμα αν ένας ξένος καλλιτέχνης πάει στη Θεσσαλονίκη (που οι περισσότεροι πάνε) και έρθει και στην Αθήνα, θα αναφερθεί μόνο η Αθηναϊκή του εμφάνιση. Λογικό για εφημερίδα της Αθήνας, αλλά όχι για εφημερίδα πανελλήνιας κυκλοφορίας. Οι εκθέσεις, παραστάσεις και συναυλίες που γίνονται στις άλλες πόλεις και αξιόλογες είναι και κόσμο μαζεύουν, αλλά συνήθως δεν αναφέρονται, γιατί δεν ενδιαφέρουν τους Αθηναίους. Αυτή λοιπόν είναι η κακή νοοτροπία που βλέπω. Εγώ γεννήθηκα και ζω στην Αθήνα είμαι περήφανος που είμαι Αθηναίος, αλλά όταν πάω στη Θεσσαλονίκη, βλέπω έναν άλλο κόσμο, ωραίο, αυτόνομο, που μας έχει κανονικά γραμμένους, με πολλά πράγματα να κάνεις, που εμείς εδώ ούτε να διανοηθούμε δεν μπορούμε.

Και για να μη ξεφεύγουμε από το θέμα μας, ναι η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να συντηρήσει μεγάλες γραμμές του εξωτερικού. Ούτε και η Αθήνα όμως. Η Αθήνα βασίζεται στην περιφέρεια που μαζεύεται στο Ελ Βελ για να πετάξει έξω. Α νοι κάτοικοι της περιφέρειας σταματήσουν να πετάνε μέσω Αθηνών ( οι Θεσσαλονικείς έχουν ξεκινήσει ήδη), το Ελ Βελ θα μαραζώσει. Δείτε τι κίνηση και τι αεροπλάνα έχουν άλλα γειτονικά αεροδρόμια (Κων/πολη, Ρώμη) και κάνετε μια σύγκριση με το δικό μας.

Υ.Γ. Το 2009 επισκέφθηκαν την Αθήνα 6.500.000 τουρίστες.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Αυτό που εννοεό ο thanosth - εγώ τουλάχιστον αυτό καταλαβαίνω - είναι ότι μπορεί το κράτος να μη φταίει για την έλλειψη επιβατικής κίνησης, αλλά σαφέστατα φταίει για την απογύμνωση της Θεσσαλονίκης από όλους εκείνους τους παράγοντες που θα έκαναν βιώσιμο ένα τέτοιο δρομολόγιο.

Τα τελευταία 50 χρόνια, υπάρχει μια συστηματική λεηλασία της περιφέρειας από όλα εκείνα τα προνόμια που θα έκαναν τους Ηρακλιώτες, τους Γιαννιώτες και τους Καλαματιανούς να έχουν υγιείς επιχειρήσεις και να ταξιδεύουν στο εξωτερικό γιαυτές, ή απλά για τουρισμό.
Δηλαδή, όπως όλοι ξέρουμε, όλη η Ελλάδα πληρώνει για να επιβιώνει η Αθήνα, η οποία δεν προσφέρει απολύτως τίποτα, μια και δεν παράγει, αλλά ανα-παράγει υπηρεσίες, που με τα σημερινά δεδομένα είναι παντελώς άχρηστες και γίνονται καθαρά για ρουσφετολογικούς λόγους.

Σε άλλες χώρες, οι "δεύτερες" πόλεις, Μασσαλία, Μόναχο, Βαρκελώνη, Αμβούργο, Μιλάνο, Βαλένθια, Μάντσεστερ, Εδιμβούργο, Γκέτεμποργκ κλπ ανθούν και προοδεύουν, τα αεροδρόμια τους επεκτείνονται, γίνονται συνεχώς έργα.
Στην Ελλάδα, όλα τα λεφτά έρχονται στην Αθήνα, που σαν αδηφάγο τέρας - ένας άθλιος γαργαντούας - καταπίνει τα πάντα.
Αποτέλεσμα, λαμπρές πόλεις με αστικό πληθυσμό αιώνων, να παρακμάζουν.
Πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη, Βόλος, Πάτρα, Καλαμάτα, Ρόδος, Χανιά, Κέρκυρα, Ξάνθη, Καβάλα, Καστοριά και άλλες που όταν είχαν αριστοκρατία και μεγαλοαστική τάξη, η Αθήνα ήταν ένα λασποχώρι, αντί να προοδέψουν, ρημάζουν, γιατί το λασποχώρι αυτό έγινε πρωτεύουσα. Μια πρωτεύουσα χωρίς ενδοχώρα, πάνω στην άκρη μιας χερσονήσου, και με φτιαχτή αριστοκρατία 5-10 μεγάλων νεόπλουτων οικογενειών, που πλούτισαν μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Στέκομαι στο "όλα τα λεφτά έρχονται στην Αθήνα". Δεν είναι έτσι. Καθόλου. Το αδηφάγο τέρας που καταπίνει όλα τα λεφτά, είναι στην πραγματικότητα αυτό που ζεί όλη τη χώρα: Το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Αθήνα είναι στο 128.1% του μέσου κοινοτικού (των 27 - στοιχεία 2007), ενώ στην Κεντρική Μακεδονία είναι το 72.4%. Που πρακτικά σημαίνει οτι ο πλούτος παράγεται στην Αθήνα, για να διασκορπιστεί στην επαρχία. Οι επιχειρήσεις που παράγουν πλούτο σήμερα δεν είναι όσες παράγουν φυσικά προϊόντα. Πόσες επιχειρήσεις διεθνών αξιώσεων π.χ. στο χώρο των τηλεπικοινωνιών και της υψηλής τεχνολογίας έχουν έδρα (ή ουσιαστικό παραγωγικό τους κέντρο) στη Θεσσαλονίκη? Εγώ ξέρω κανα δυο στην Πάτρα, 3-4 στο Ηράκλειο κι όλες οι άλλες είναι στην Αθήνα. Πόσες από τις εισηγμένες στο ΧΑΑ έχουν δραστηριότητες στη Μακεδονία ?
Ποιός είναι ο λόγος που συμβαίνει αυτό? Πρώτα, και κύρια, η ζήτηση. Οι επιχειρήσεις πάνε, εκεί που υπάρχει ζήτηση για τα προϊόντα τους. Εκεί που υπάρχουν οι συγκοινωνιακές κλπ υποδομές για να φτάνουν στους πελάτες τους. Κι εκεί που το επίπεδο διαβίωσης είναι υψηλό. Μόνο όσοι είναι σε θέση να πουλάνε από απόσταση κάνουν κάτι διαφορετικό. Έπειτα, είναι και η πρόσβαση σε εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό. Οι επιχειρήσεις πάνε, εκεί που τα πανεπιστήμια βγάζουν τα στελέχη που χρειάζονται. Και αν οι υπόλοιποι παράγοντας δε βηθούν (π.χ. περίπτωση Πάτρας) στέλνουν εκεί μόνο τα R&D departments ή τις παραγωγικές μονάδες.
Αλλά το βλέπουμε κι αλλιώς αυτό. Σε πάρα πολλές πόλεις της επαρχιας (της Θεσσαλονίκης συμπεριλαμβανομένης), η οικονομία κινείται από το δημόσιο. Τεχνητή "μόχλευση" αν το δούμε οικονομικά, για να κρατηθεί η οικονομία της πόλης ζωντανή: Στρατόπεδα, Πανεπιστήμια, δημόσιες υπηρεσίες, και συμμετοχή του δημοσίου τομέα στο τοπικό ΑΕΠ σε συντριπτικό ποσοστό. Αν το υπεραπλουστεύσουμε, θα λέγαμε ότι "φορολογείται η Αθήνα για να τα φάει η επαρχία".

Ας πάμε και λίγο στην ουσία του θέματος.
Ένα αεροπορικό δρομολόγιο γεμίζει με 3 κατηγορίες επιβατών:
- Τους τουρίστες, είτε "εισερχόμενους" είτε "εξερχόμενους". Μια κατηγορία με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, με σημαντικότερο ότι σπανίως επισκέπτονται πολλές φορές τον ίδιο προορισμό. Διαφορετικοί άνθρωποι κάθε φορά, χωρίς κανένα brand loyalty, θα επιλέξουν τη φθηνότερη εναλλακτική.
- Τους ταξιδεύοντες για δουλειά. Κόσμος που ταξιδεύει, είτε για να κλείσει συμφωνίες, αλλά συνήθως για να συνεργαστεί με τα κατά τόπους παραρτήματά της επιχείρησης, να μετάσχει σε συνέδρια, παρουσιάσεις, κλπ. Εδώ τα δρομολόγια συνήθως κλείνονται τελευταία στιγμή, και παρότι κι αυτοί ψάχνουν για συμφερότερες λύσεις, οι περιορισμοί είναι πιο χαλαρή, και τα έσοδα των αεροπορικών πιο αυξημένα.
- Τους "commuters". Οι άνθρωποι που ταξιδεύουν για οικογενειακούς λόγους. Έλληνες που δουλεύουν στο εξωτερικό και επισκέπτονται την οικογένεια, φοιτητές εξωτερικού, κλπ. Και το αντίστροφο. Έντονη εποχικότητα, και πολύ συγκεκριμένα δρομολόγια. Η κατηγορία που κατά κόρον γεμίζει σήμερα τις πτήσεις για Γερμανία.

Γιατί δεν είναι συμφέρον τώρα ένα Θεσσαλονίκη - Παρίσι? Γιατί ενώ μπορεί να έχει κόσμο από την πρώτη κατηγορία, δε "φτουράει" καθόλου στις άλλες 2. Δεν υπάρχουν επιχειρήσεις διεθνών αξιώσεων στη Θεσσαλονίκη, ή αν υπάρχουν δεν στέλνουν αρκετό κόσμο στο Παρίσι. Δεν ξέρω αν ζουν Γάλλοι στη Θεσσαλονίκη ή την ευρύτερη Κ. Μακεδονία αλλά κάτι μου λέει πως δεν, όπως και δεν υπάρχουν αρκετοί Θεσσαλονικείς στο Παρίσι.
Με την πρώτη κατηγορία μόνο, για να γίνει συμφέρον το δρομολόγιο, θα πρέπει η τιμή του εισιτηρίου να είναι αρκετά χαμηλή. Και για να είναι χαμηλή (χωρίς η εταιρία να χάνει, τότε δεν έχει νόημα) θα πρέπει το κόστος ανά επιβάτη να είναι χαμηλό. Και για να συμβεί αυτό, χρειάζεται η πτήση να γεμίζει ένα σχετικά μεγάλο αεροπλάνο (οικονομίες κλίμακας).

Στα 20 χρόνια που πάω σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, η Αθήνα προβάλεται κατά κόρον, ενώ περιοχές όπως η Ήπειρος, η Μακεδονία, τα Ιόνια και τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου δεν προβάλλονται καθόλου.
Υπάρχει μια υπερ-προβολή της κλασικής αρχαιότητας και παγκόσμια και μοναδικά μνημεία όπως τα Μετέωρα για παράδειγμα, δεν προωθούνται καθόλου.
Προβάλλονται βυζαντινά μνημεία της Αθήνας όπως το Δαφνί και δεν προβάλλονται τα βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης που είναι κλάσεις ανώτερα.
Η ελληνιστική, ρωμαϊκή και βυζαντινή περίοδος (για να μην αναφέρω την οθωμανική...) αποσιωπούνται, με αποτέλεσμα μια συρροή τουριστών στην Αθήνα για επίσκεψη των κλασικών της μνημείων.
Λογικό λοιπόν να υπάρχει κίνηση από/προς την Αθήνα.
Άλλωστε οι τόσες πτήσεις που γίνονται καθημερινά για το Παρίσι με την AF, ή οποιαδήποτε ελληνική εταιρία, δεν στέλνουν σωρηδόν έλληνες τουρίστες εκεί, αλλά μάλλον φέρνουν ξένους τουρίστες εδώ. Μαζί με επαγγελματίες που επίσης είναι το αποτέλεσμα της κοντόφθαλμης πολιτικής ενός κράτους που παραμέλησε την περιφέρεια για χάρη ενός άχρηστου - λόγω θέσης - αστικού μορφώματος.
Δεν φταίνε λοιπόν οι Θεσσαλονικείς, ή οι Χανιώτες, που οι επιχειρήσεις διαλέγουν σαν έδρα τους την Αθήνα, αλλά το κράτος που δεν έδωσε κίνητρα να εγκατασταθούν αλλού.
Δεν φταίνε επίσης για την υπέρμετρη προβολή της Αθήνας σε όλα τα ταξιδιωτικά events του κόσμου και το αντίστοιχο χαντάκωμα όλων των άλλων περιοχών της χώρας - με αξαίρεση ίσως τις Κυκλαδες (η Κρήτη την έχει γραμμένη την Αθήνα, κινείται μόνη της στις διεθνείς αγορές).
Όλη η Ελλάδα είναι ριγμένη από την Αθήνα, δεν υπάρχει περιοχή που δεν παραπονιέται.
Οι Θεσσαλονικείς όμως φαίνονται σαν οι γκρινιάρηδες, γιατί η Θεσσαλονίκη είναι η μόνη πόλη της χώρας, που λόγω μεγέθους και θέσης, ακούγεται η φωνή της.
Και οι άλλες πόλεις διαμαρτύρονται, αλλά σαν μικρότερες απλά δεν ακούγονται, η Αθήνα δεν δίνει την παραμικρή σημασία.
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.101
Likes
12.462
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Ακριβώς αυτό. Μόνο που το υπουργείο και ο ΕΟΤ, δίνουν προτεραιότητα στις νομαρχίες Αττικής, Πειραιώς, Κυκλάδων, Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνης, Δωδεκανήσου, Αργολίδας και Ηλείας. Στο Travel Market του Λονδίνου για παράδειγμα, όλες οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας είναι χωμένες πίσω-πίσω, ενώ οι νομαρχίες που προανέφερα είναι φάτσα-κάρτα μπροστά.
Αλλά δεν είναι μόνο οι εκθέσεις. Στον ΕΟΤ της Ν. Υόρκης, του Λονδίνου και του Παρισιού, δεν υπάρχουν έντυπα για τους Δελφούς, τα Μετέωρα, τη Θεσσαλονίκη, τη Βεργίνα, τη Λακωνία, τη Λέσβο, αλλά υπάρχουν έντυπα για το φεστιβάλ Αθηνών και τα γκουρμέ εστιατόρια της Αθήνας. Δεν υπάρχουν χάρτες της Ελλάδας, αλλά υπάρχουν χάρτες της Αττικής.
Κι εμεις τι κανουμε για να βοηθησουμε τον τοπο μας; Δεν ειναι δα και τοσο σημαντικο ποσο η χρηματοδοτηση μερικων εκατονταδων χιλιαδων διαφημιστικων φυλλαδιων. Θα μπορουσε να γινει απο το δημο, τη νομαρχια, ακομα κι απο ιδιωτικη πρωτοβουλια. Και ποιο Λονδινο και Νεα Υορκη, εδω δεν κυκλοφορει τουριστικος οδηγος ή εστω ενας χαρτης με τα αξιοθεατα ή ενα οτι να 'ναι φυλλαδιο τελος παντων που να λεει πεντε πραγματακια για τη Θεσσαλονικη.
Εμεις εδω κανουμε δημαρχεια και τραβαμε δυο γραμμες στο δρομο για να λεμε οτι εχουμε ποδηλατοδρομο, που να ασχοληθουμε για να παρουμε καμμια καλυτερη θεση στα περιπτερα του ΕΟΤ.

Οι περισσοτεροι δε ξενοι που ερχονται στην Ελλαδα το κανουν ειτε για τον ηλιο, τη θαλλασσα και τη διασκεδαση, ειτε για την κλασσικη αρχαιοτητα (αυτη διδασκονται στα σχολεια τους, αυτη ξερουν, αυτη ερχονται να δουν), ειτε και για τα δυο. Ετσι λογικο ειναι να προτιμουν τα νησια, τη Χαλκιδικη (και αλλες παραθαλασιες ηπειρωτικες περιοχες) και την Αθηνα.
Αυτοι θα 'ρθουν ετσι κι αλλιως επειδη μας χαριστηκαν καποια δωρα ειτε απο τη φυση, ειτε απο τους προγονους μας. Το θεμα ειναι τι κανουμε για να φερουμε τους επιπλεον;
Πως προσπαθουμε να τους πεισουμε να ερθουν; Απλως δεν προσπαθουμε...

Υ.Γ. Το 2009 επισκέφθηκαν την Αθήνα 6.500.000 τουρίστες.
Ναι τοσοι μπορει να ειναι. Δεν το διευκρινισα. Μιλουσα για τους ξενους τουριστες που διανυκτερευσαν εστω και ενα βραδι στην Αθηνα, οχι για οσους περασαν και ειδαν ή δεν ειδαν την πρωτευουσα.
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.101
Likes
12.462
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
taver η Β.Ελλαδα δεν εχει ουτε καν Γαλλους τουριστες. Παρα μοναχα ελαχιστους και μεμονωμενους.
 

LIDA

Member
Μηνύματα
452
Likes
250
Πόσες επιχειρήσεις διεθνών αξιώσεων π.χ. στο χώρο των τηλεπικοινωνιών και της υψηλής τεχνολογίας έχουν έδρα (ή ουσιαστικό παραγωγικό τους κέντρο) στη Θεσσαλονίκη? Εγώ ξέρω κανα δυο στην Πάτρα, 3-4 στο Ηράκλειο κι όλες οι άλλες είναι στην Αθήνα. Πόσες από τις εισηγμένες στο ΧΑΑ έχουν δραστηριότητες στη Μακεδονία ?
Ποιός είναι ο λόγος που συμβαίνει αυτό? Πρώτα, και κύρια, η ζήτηση. Οι επιχειρήσεις πάνε, εκεί που υπάρχει ζήτηση για τα προϊόντα τους. Εκεί που υπάρχουν οι συγκοινωνιακές κλπ υποδομές για να φτάνουν στους πελάτες τους. Κι εκεί που το επίπεδο διαβίωσης είναι υψηλό. Μόνο όσοι είναι σε θέση να πουλάνε από απόσταση κάνουν κάτι διαφορετικό. Έπειτα, είναι και η πρόσβαση σε εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό. Οι επιχειρήσεις πάνε, εκεί που τα πανεπιστήμια βγάζουν τα στελέχη που χρειάζονται. Και αν οι υπόλοιποι παράγοντας δε βηθούν (π.χ. περίπτωση Πάτρας) στέλνουν εκεί μόνο τα R&D departments ή τις παραγωγικές μονάδες.
Αλλά το βλέπουμε κι αλλιώς αυτό. Σε πάρα πολλές πόλεις της επαρχιας (της Θεσσαλονίκης συμπεριλαμβανομένης), η οικονομία κινείται από το δημόσιο. Τεχνητή "μόχλευση" αν το δούμε οικονομικά, για να κρατηθεί η οικονομία της πόλης ζωντανή: Στρατόπεδα, Πανεπιστήμια, δημόσιες υπηρεσίες, και συμμετοχή του δημοσίου τομέα στο τοπικό ΑΕΠ σε συντριπτικό ποσοστό. Αν το υπεραπλουστεύσουμε, θα λέγαμε ότι "φορολογείται η Αθήνα για να τα φάει η επαρχία

Προσωπικά γνωρίζω περιπτώσεις όπου οι επιχειρηματίες/επιστήμονες είχαν πρόβλημα να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη , ταξιδεύοντας μέρες...Αναρωτηθήκαμε ποτέ γιατί δεν υπάρχουν μεγάλης εμβέλειας επιχειρήσεις στη Θεσσαλονίκη (εάν και δραστηριοποιούνται ακόμη κάποιες βιώσιμες)????? Ζήτηση υπάρχει..Αν και η παγκόσμια εμπειρία επιτάσσει συνέργειες,clustering, δικτύωση, δημιουργία ζωνών καινοτομίας δεν υπάρχει βούληση για πραγματική ανάπτυξη και εμπορική αξιοποίηση καπου εκτός της Αθήνας...εκτός αν αναλάβουν οι τοπικοί φορείς...αλλά και εκεί υπάρχουν συμφέροντα...Ενα στρατηγικό πλάνο που να λαμβάνει υπόψη του όλα αυτά που διαθέτει μια πόλη, τη θέση πχ. του αεροδρομίου, τα δρομολόγια, το χώρο της έκθεσης.....Στο εξωτερικό οι εκθέσεις είναι δίπλα σε αεροδρόμια, στα οποία υπάρχει σύνδεση με όλες τις ευρωπαικές πρωτεύουσες τουλάχιστον...Στη Θεσσαλονίκη μαλώνουμε για το που θα πάει η έκθεση εδώ και 2 χρόνια..Η γεωγραφική θέση της Θεσσαλονίκης είναι απόλυτα εξέχουσα και θα μπορούσε να εξελιχθεί σε στρατηγικό σημείο της ΝΑ Ευρώπης...Αλλά τίποτα...Εδώ ούτε λιμάνι έχουμε καλα καλα.....Οσο για το ανθρώπινο δυναμικό διαθέτει από τα καλύτερα πανεπιστήμια αλλά οι απόφοιτοι εννοείται και εγκαταλείπουν τη Θεσσσαλονίκη καθώς δεν υπάρχει χώρος για έρευνα, ούτε εργαστήρια ούτε τίποτα....
Όταν για οτιδήποτε είναι να γίνει στη Θεσσαλονίκη ή όπου αλλού πρέπει να περάσει από σαράντα κύματα μέχρι να φτάσει σε ένα γραφείο για υπογραφή..Αλλά και πάλι δεν φταίει το κράτος αλλά εμείς καθώς εμείς αποτελούμε αυτό.....όλα είναι αλληλένδετα και ένας κρίκος.
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.467
Likes
2.427
Πολύ ενδιαφέροντα όλα τα παραπάνω.
Να προσθέσω και εγώ μερικά.
Γιατί δεν υπάρχουν αρκετές επιχειρήσεις άραγε στη Θεσσαλονίκη και επομένως λιγότεροι επισκέπτες για αυτές μέσω αεροπορικών πτήσεων;
Η απάντηση είναι ότι αυτό γίνεται γιατί μετά τον εμφύλιο πόλεμο που άρχισε να φτιάχνεται η Ελλάδα εκ νέου, οι βιομηχανίες πήγαν και χτίστηκαν όλες στην Αθήνα.
Το γιατί χτίστηκαν όλες εκεί και όχι και σε άλλα μέρη που υπήρχε έδαφος είναι ένα θέμα.
Χωρίς να έχω ιδιαίτερες γνώσεις νομίζω ότι από την στιγμή που άρχισε να παίζεται το παιχνίδι εκεί το πιο λογικό για κάποιον που θέλει να χτίσει μια επιχείριση είναι να την χτίσει εκεί που παίζεται το παιχνίδι του χρήματος και των συναλλαγών.

Και κάτι άλλο.
Η Χαλκιδική έχει από τις καλύτερες παραλίες παγκοσμίως.Αυτές οι παραλίες είναι σε σχετικά πολύ μικρή απόσταση από την Θεσσαλονίκη.
Γιατί δεν υπάρχει ένα τραίνο άραγε που να συνδέει την Θεσσαλονίκη με την Χαλκιδική και ο μόνος τρόπος για να πας σε αυτήν είναι το κτελ που είναι εκτός Θεσσαλονίκης και πρέπει να πάρεις 3 λεωφορεία(αν μένεις στην Δ.Θεσσαλονίκη) για να πας σε αυτό;
Πιστεύω ότι θα ανέβαινε πολύ ο τουρισμός αν υπήρχε κάτι τέτοιο και σίγουρα και οι πτήσεις προς Θεσσαλονίκη που είναι και το θέμα μας:xmas_cheesygrin:
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.101
Likes
12.462
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Και κάτι άλλο.
Η Χαλκιδική έχει από τις καλύτερες παραλίες παγκοσμίως.Αυτές οι παραλίες είναι σε σχετικά πολύ μικρή απόσταση από την Θεσσαλονίκη.
Γιατί δεν υπάρχει ένα τραίνο άραγε που να συνδέει την Θεσσαλονίκη με την Χαλκιδική και ο μόνος τρόπος για να πας σε αυτήν είναι το κτελ που είναι εκτός Θεσσαλονίκης και πρέπει να πάρεις 3 λεωφορεία(αν μένεις στην Δ.Θεσσαλονίκη) για να πας σε αυτό;
Πιστεύω ότι θα ανέβαινε πολύ ο τουρισμός αν υπήρχε κάτι τέτοιο και σίγουρα και οι πτήσεις προς Θεσσαλονίκη που είναι και το θέμα μας:xmas_cheesygrin:
Γιατι οι Θεσσαλονικεις και πρωτος απ' ολους ο zoro δεν το 'θελαν μεσα στην πολη.
Βεβαια οι υπηρησιες του ΚΤΕΛ ειναι οικτρες και σ' αυτο θα ερθω κι εγω να κατηγορησω τους κυβερνωντες και την πολιτικη των κλειστων επαγγελματων.
Το τραινο εχει συζητηθει κατα καιρους και ειναι ενα παγιο αιτημα των Χαλκιδικιωτων. Οι φωστηρες του ΟΣΕ ομως εχουν κρινει οτι δεν ειναι βιωσιμη μια τετοια γραμμη, ωστε να υλοποιηθει. Αλλα εδω που τα λεμε με τους ρυθμους που κανει το ελληνικο κρατος τα εργα, ακομα και το ναι να πουνε, θα περασουν πολλες δεκαετιες για να γινει κατι τετοιο.
 

ZephX

Member
Μηνύματα
401
Likes
198
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Azerbaijan/Bhutan
Προσωπικά γνωρίζω περιπτώσεις όπου οι επιχειρηματίες/επιστήμονες είχαν πρόβλημα να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη , ταξιδεύοντας μέρες...Αναρωτηθήκαμε ποτέ γιατί δεν υπάρχουν μεγάλης εμβέλειας επιχειρήσεις στη Θεσσαλονίκη (εάν και δραστηριοποιούνται ακόμη κάποιες βιώσιμες)????? Ζήτηση υπάρχει..Αν και η παγκόσμια εμπειρία επιτάσσει συνέργειες,clustering, δικτύωση, δημιουργία ζωνών καινοτομίας δεν υπάρχει βούληση για πραγματική ανάπτυξη και εμπορική αξιοποίηση καπου εκτός της Αθήνας...εκτός αν αναλάβουν οι τοπικοί φορείς...αλλά και εκεί υπάρχουν συμφέροντα...Ενα στρατηγικό πλάνο που να λαμβάνει υπόψη του όλα αυτά που διαθέτει μια πόλη, τη θέση πχ. του αεροδρομίου, τα δρομολόγια, το χώρο της έκθεσης.....Στο εξωτερικό οι εκθέσεις είναι δίπλα σε αεροδρόμια, στα οποία υπάρχει σύνδεση με όλες τις ευρωπαικές πρωτεύουσες τουλάχιστον...Στη Θεσσαλονίκη μαλώνουμε για το που θα πάει η έκθεση εδώ και 2 χρόνια..Η γεωγραφική θέση της Θεσσαλονίκης είναι απόλυτα εξέχουσα και θα μπορούσε να εξελιχθεί σε στρατηγικό σημείο της ΝΑ Ευρώπης...Αλλά τίποτα...Εδώ ούτε λιμάνι έχουμε καλα καλα.....Οσο για το ανθρώπινο δυναμικό διαθέτει από τα καλύτερα πανεπιστήμια αλλά οι απόφοιτοι εννοείται και εγκαταλείπουν τη Θεσσσαλονίκη καθώς δεν υπάρχει χώρος για έρευνα, ούτε εργαστήρια ούτε τίποτα....
Όταν για οτιδήποτε είναι να γίνει στη Θεσσαλονίκη ή όπου αλλού πρέπει να περάσει από σαράντα κύματα μέχρι να φτάσει σε ένα γραφείο για υπογραφή..Αλλά και πάλι δεν φταίει το κράτος αλλά εμείς καθώς εμείς αποτελούμε αυτό.....όλα είναι αλληλένδετα και ένας κρίκος.
Πάρα πολλές πόλεις που έχουν πολύ καλύτερη υποδομή απο τη Θεσ/νίκη, και με απίστευτη διαθέση απο τους τοπικούς παράγοντες και φορείς και δεν καταφέρνουν να αναπτυχθούν εμπορικά, τουριστικά, κτλ.

Για παράδειγμα στην Αμερική δες πόλεις σαν το Pittsburgh, St. Louis, κτλ και τι τους έχει συμβεί και θα καταλάβεις. Πόλεις που και υπέροχα convention centers έχουν, και ξενοδοχεία, και φτηνές είναι, και ελίτ πανεπιστημια έχουν (sorry αλλά τα πανεπιστήμια της Ελλάδας είναι σχεδόν άγνωστα στο εξωτερικό). Και πάλι όχι μόνο δεν μπορούν να φέρουν κόσμο/επιχειρήσεις στην πόλη τους αλλα και δεν μπορούν να σταματήσουν την έξοδο αυτών που ήδη έχουν.

Είναι ενδιαφέρον οι παραγώντες που κάνουν μια πόλη να πέσει ή να ανέβει, αλλα δυστηχώς δεν νομίζω οτι η Θεσ/νίκη να ενδιαφέρει κάποιον που δεν είναι Έλληνας. Ούτε μπορεί να ονομάζει κάποιος τη Θεσ/νίκη σαν δεύτερη πόλη όπως το Μιλάνο ή η Βαρκελώνη που μπορεί να έχουν και μεγαλύτερες οικονομίες απο την Αθήνα.

Επίσης η Ελλάδα δεν έχει αρκετά μεγάλη οικονομία για να μοιράσει κλάδους σε πόλεις όπως η Γερμανία. Και να ήταν όμως κάτι τέτοιο συμβαίνει οργανικά...

Άν όντως το route SKG->CDG είχε κάποιο οικονομικό ενδιαφέρον θα είχαμε δεί slot takeover war. Απλά δεν έχει.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.239
Μέλη
39.402
Νεότερο μέλος
Nefeli Iakovou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom