• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Στάση εργασίας ξεκίνησαν οι ελεγκτές στην Ισπανία

peter75rhodes

Banned
Μηνύματα
329
Likes
99
Επόμενο Ταξίδι
GWT/BGY/BRA/AMS/MAD/CRL
Ταξίδι-Όνειρο
Island/Grönland
Ακυρώσεις πτήσεων επιφέρει η ξαφνική απόφαση για στάση εργασίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στα ισπανικά αεροδρόμια. Επικοινωνήστε με τις εταιρίες σας για refund/rebook όσοι έχετε κλείσει για σήμερα ή αύριο αφού δεν γνωρίζουμε πότε θα λήξουν οι κινητοποιήσεις.
 

getxowoman

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
1.290
Εχει βγει ανακοινωση οτι μεχρι τη μια το μεσημερι δε θα γινουν πτησεις. Τα πραγματα ειναι αρκετα σοβαρα. Χτες το απογευμα ξεκινησαν ανακοινωνοντας μεγαλες καθυστερησεις και ξαφνικα, τουλαχιστον στο Μπιλμπαο στις 7 και 20 το απογευμα ανακοινωσαν οτι οι ελεγκτες εναεριας κυκλοφοριας εφυγαν απο το ποστο τους. Τη δευτερα, 6 δεκεμβριου και τεταρτη, 8 δεκεμβριου στην Ισπανια εχουν αργιες και στην ουσια χτες, ειδικα το απογευμα, εφευγε μια μεγαλη μαζα για μινι διακοπες.
 

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Ο στρατός ανέλαβε τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας

Τελευταία ενημέρωση: 13:21 Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010


Η ισπανική κυβέρνηση διέταξε το στρατό να διασφαλίσει τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας, όπως ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Αλφρέδο Πέρες Ρουμπαλκάμπα, έπειτα από την αιφνιδιαστική απεργία των ελεγκτών που προκάλεσε το κλείσιμο του εναέριου χώρου.

Έκτακτη σύνοδος του υπουργικού συμβουλίου της Ισπανίας συγκλήθηκε για σήμερα το πρωί το οποίο αναμένεται να κηρύξει εθνική «κατάσταση εκτάκτου ανάγκης».

"Αυτό σημαίνει ότι όποιος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας δεν παρουσιαστεί στη θέση του θ' αντιμετωπίσει την απειλή φυλάκισης", δήλωσε ο Αλφρέντο Πέρεθ Ρουμπαλκάμπα.

η συνέχεια του άρθρου Κατάσταση εκτάκτου ανάγκης στην Ισπανία για τις αερομεταφορές | Διεθνή | Ελευθεροτυπία
 

getxowoman

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
1.290

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Στα πόστα τους οι Ισπανοί ελεγκτές

Μετά τις προειδοποιήσεις της κυβέρνησης ότι θα τους στείλει στο στρατοδικείο

Τελευταία ενημέρωση: 17:13 Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010

Επιστρέφουν στις θέσεις οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην Ισπανία, με αποτέλεσμα σχεδόν ο μισός εναέριος χώρος έχει ανοίξει πάλι, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ισπανικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (Aena). Είχε προηγηθεί έκτακτη σύνοδος του υπουργικού συμβουλίου που κήρυξε τη χώρα σε εθνική κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, απειλώντας τους ελεγκτές με κυρώσεις.

Εκπρόσωπος της Aena ανακοίνωσε ότι η μεσημεριανή βάρδια των ελεγκτών προσήλθε κανονικά στην εργασία της και προειδοποίησε όσους συνεχίσουν να απέχουν ότι κινδυννεύουν να συλληφθούν και να καταδικαστούν σε ποινή φυλάκισης έως έξι έτη. Προέβλεψε ότι η κυκλοφορία θα αποκατασταθεί πλήρως μέσα στις επόμενες 24 με 48 ώρες.
Παρά τη σταδιακή ομαλοποίηση της κατάστασης, τα προβλήματα στις αερομεταφορές συνεχίζονται.

H Iberia έχει ματαιώσει όλες τις πτήσεις της, μέχρι τις επτά το πρωί της Κυριακής (ώρα Ελλάδος). Όλες τις πτήσεις της για σήμερα ακύρωσε και η εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair.
Επίσης οι αεροπορικές εταιρίες Air France, KLM, Easy Jet και Thai Airways ανακοίνωσαν ότι ματαιώνουν τις πτήσεις τους σήμερα για το αεροδρόμιο της Μαδρίτης.

πηγή : Στα πόστα τους οι Ισπανοί ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας | Διεθνή | Ελευθεροτυπία
 

anny

Member
Μηνύματα
3.423
Likes
1.792
Επόμενο Ταξίδι
Ιστρια
Ταξίδι-Όνειρο
γύρος του κόσμου
Ξέρει κάποιος ποιος είναι ο λόγος της απεργίας ?

Σύμφωνα με το in.gr, η κινητοποίηση των ελεγκτών έλαβε χώρα μετά την απόφαση της κυβέρνησης να εγκρίνει με νόμο νέα ωράρια εργασίας.

in.gr - Άνοιξε ξανά ο εναέριος χώρος της Ισπανίας - Ειδήσεις - Κόσμος
 

NATASA 09

Member
Μηνύματα
129
Likes
70
Ταξίδι-Όνειρο
Λαος Καμποτζη Βιετναμ
Ξέρει κάποιος ποιος είναι ο λόγος της απεργίας ?
Για τον σχεδιασμό της ισπανικής κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση της διαχειριστικής αρχής των ελεγκτών, για την διεύρυνση του ωραρίου,για τις περικοπές στους μισθούς . P.I.G.S. εν' ολίγοις.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.980
Likes
52.544
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Ξέρει κάποιος ποιος είναι ο λόγος της απεργίας ?
Πολύ σωστή ερώτηση, δυστυχώς τη σήμερον ημέρα βρίσκεις πολύ εύκολα το κουτσομπολίστικο της υπόθεσης στον Τύπο (μια Κολομβιανή μάνα ξέμεινε στο αεροδρόμιο την ημέρα που έληγε η βίζα Σένγκεν της, ένας ελεγκτής διαπληκτίστηκε με επιβάτη κλπ) αλλά όχι την ταμπακέρα, δηλαδή το γιατί γίνεται η απεργία.

Λοιπόν, με κάθε επιφύλαξη, διότι δεν το διάβασα σε επίσημο έγγραφο, παρά αποτελεί ενημέρωση από φίλη που εργάζεται στο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης:

Ωω γνωστόν, η ισπανική κυβέρνηση -παρά τους αρχικούς λεονταρισμούς πως δεν πρόκειται να υποκύψει στις πιέσεις των ξένων οίκων, της Κομισιόν κλπ για περικοπές- μείωσε τους μισθούς όλων των δημοσίων υπαλλήλων 5% και "πάγωσε" και τις περισσότερες συντάξεις. Ειδικά για τους υψηλά αμειβόμενους δημοσίους υπαλλήλους, επιβλήθηκαν και επιπλέον μέτρα λιτότητας.

Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εντάσσονται στους τελευταίους. Στα πλαίσια της περικοπής των πολύ υψηλών μισθών τους (σε σχέση με άλλους εργαζόμενους στον τουρισμό), η κυβέρνηση αποφάσισε να τους περικόψει τις υπερωρίες, καθώς και να αποκτήσει αυτή την πρωτοβουλία στον καθορισμό τους. Συγκεκριμένα, μέχρι τώρα οι ελεγκτές κανόνιζαν οι ίδιοι τα ωράρια εργασίας τους και -προκειμένου να μην προσληφθούν περισσότεροι- κανόνιζαν να έχουν μειωμένο προσωπικό, το οποίο έκανε πολλές υπερωρίες, οι οποίες πληρώνονταν στο τριπλάσιο. Απ' ό,τι μου λένε, μέχρι τώρα τουλάχιστον στο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης (και φαντάζομαι και σε άλλα) ο κάθε ελεγκτής έκανε τουλάχιστον 300 υπερωρίες το χρόνο, τις οποίες πληρωνόταν επί 3, δηλαδή 900 ώρες, που σε μια εβδομάδα 40 ωρών είναι... 22,5 εβδομάδες παραπάνω, δηλαδή μισός χρόνος έξτρα σε αμοιβές... Επιπλέον, κανόνιζαν οι ίδιοι τα ωράρια τους, τα οποία και γνώριζαν πολλές εβδομάδες πριν.

Η κυβέρνηση όταν τους περιέκοψε το 5% των μισθών το καλοκαίρι, βρέθηκε απέναντι σε απεργία στην καρδιά της τουριστικής σαιζόν, με το επιχείρημα των ελεγκτών πως το επάγγελμά τους προκαλεί φοβερό άγχος και πως από αποφάσεις δευτερολέπτων κρίνεται η ζωή εκατοντάδων επιβατών. Ε, τώρα λοιπόν ανακοίνωσε πως θα προσλάβει περισσότερους ελεγκτές, ώστε οι υπάρχοντες να κάνουν λιγότερες υπερωρίες και... να μην κουράζονται και τόσο. Έτσι, κανείς δε θα μπορεί να κάνει περισσότερες από 80 υπερωρίες τη χρονιά κι επιπλέον το χρονοδιάγραμμά τους θα το κανονίζουν κυβερνητικές αρχές, με αποτέλεσμα να γνωρίζουν το ακριβές τους πρόγραμμα "μόλις" δύο εβδομάδες πριν.

Σαν να μην έφτανε αυτό, ο νόμος στην Ισπανία λέει πως η προκήρυξη απεργίας πρέπει να γίνεται τουλάχιστον 5 μέρες πριν την ετκέλεσή της και σε περίπτωση απεργίας στα ΜΜΜ θα πρέπει αυτή να ανακοινώνεται 10 ημέρες πριν. Οι ελεγκτές απ' ό,τι φαίνεται δεν ειδοποίησαν κανέναν, κι αυτό διότι ήθελαν να κάνουν την απεργία τώρα, καταστρέφοντας το τετραήμερο που έχουν οι Ισπανοί λόγω της Ημέρας του Συντάγματος. Είναι σαν να κάνεις κανείς απροειδοποίητη απεργία στην Ελλάδα την 25/3... Μάλλον εκεί κολλάει και η απειλή της κυβέρνησης πως αν δεν επιστρέψουν στη θέση τους θα αρχίσει τις συλλήψεις.

Τέλος, οι ελεγκτές έχουν κι άλλα παράπονα όπως το ότι οι υπό πρόσληψη ελεγκτές που θα τους κόψουν τις υπερωρίες είναι "ανεκπαίδευτοι και επικίνδυνοι" κλπ.

Σε γενικές γραμμές, απ' ό,τι διαβάζω, το ισπανικό κοινό -που στην ολοκληρία του σχεδόν δέχθηκε μειώσεις μισθών- έχει φτάσει στο αμήν με τους παχυλά αμειβόμενους ελεγκτές που από τη μία λένε πως στρεσάρονται κι από την άλλη θέλουν να εργάζονται περισσότερο, οι οποίοι ήδη ταλαιπώρησαν όλη την Ιβηρική και τη Λατινική Αμερική τον προηγούμενο Αύγουστο, κάνοντας τα αεροδρόμια 30 χωρών πραγματικό μπάχαλο. Εγώ αν στρεσαριζόμουν τόσο, δε θα ήθελα να κάνω βάρδιες των 14 ωρών, ειδικά αν εξαρτώνται ζωές εκατοντάδων ατόμων από το πόσο ξεκούραστος είμαι. Μάλλον για το "μαρούλι" γίνεται όλη η ιστορία.

Από την άλλη, κανείς εργαζόμενος δε θέλει να χάνει κεκτημένα...
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.980
Likes
52.544
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Λοιπόν, το έψαξα λίγο παραπάνω και σύμφωνα με τα αρχεία της El Pais, υπάρχουν τα εξής ενδιαφέροντα στοιχεία:

  • Το προεδρικό διάταγμα το οποίο πέρασε το Φλεβάρη η κυβέρνηση-μονομερώς όπως καταγγέλλουν οι ελεγκτές και χωρίς να τους καλέσει σε συζήτηση- καταργεί το δικαίωμα των ελεγκτών να συνταξιοδοτούνται στα 52 με πλήρη σύνταξη. Μπορούν να βγουν στη σύνταξη στα 52, αλλά με μειωμένη σύνταξη.
  • Σύμφωνα με το προηγούμενο καθεστώς υπερωριών -που πληρώνονται στο τριπλάσιο οι ελεγκτές-, ένας ελεγκτής μπορούσε να φτάσει να πληρώνεται 900.000 ευρώ ετησίως. Ακόμη και με τις περικοπές του νέου διατάγματος, οι ελεγκτές εξακολουθούν να βγάζουν τα διπλάσια από ένα μεγαλογιατρό ιδιωτικού νοσοκομείου ή δυόμιση φορές το μισθό ενός υπουργού
  • Οι 2.500 Ισπανοί ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας πληρώνονται περισσότερο από το μέσο ευρωπαϊκό όρο και μέσος όρος των ετήσιων αμοιβών τους είναι 350.000 ετησίως...
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.666
Likes
15.001
Φαντάζομαι πάντως οι παραπάνω αμοιβές να φορολογούνται κανονικά και να μην έχουν ειδικό καθεστώς όπως γινόταν παλαιότερα εδώ με τους πιλότους.Ξέρει κανείς που περίπου ειναι τα ποσοστά φορολόγησης εκεί??
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.655
Μηνύματα
906.545
Μέλη
39.405
Νεότερο μέλος
Ioanna Kara

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom