Τυνησία Ρωμαϊκά Μνημεία, Οάσεις και παζάρια

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.857
Likes
16.059
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Προετοιμασία του ταξιδιού και μετακίνηση την πρώτη μέρα.

Ιανουάριος 2023 και ξεκινήσαμε το ταξίδι στην θεωρούμενη όχι και τόσο εξωτική Τυνησία. Έχοντας ήδη πάει σε όλες τις χώρες της βόρειας Αφρικής εκτός από την Αλγερία, η Τυνησία δεν ήταν στα πλάνα μας. Και να μην πηγαίναμε ποτέ δε θα μας φαινόταν ότι χάναμε ένα ενδιαφέροντα προορισμό. Όμως το ταξίδι δεν το κάνεις μόνο για να ικανοποιήσεις τα μάτια και την περιέργειά σου. Το κάνεις και για να νιώσεις πως είσαι κάπου ΑΛΛΟΥ. Γι αυτό το αλλού, αποφασίσαμε να το κάνουμε μέσα στο χειμώνα. Γενικά αποφεύγουμε μέσα στα κρύα τα βόρεια κλίματα για δυο λόγους: έχουν πολύ κρύο, αλλά και η διάρκεια της μέρας είναι μικρή. Και τα δύο αυτά είναι μεγάλα μειονεκτήματα. Βέβαια και η Τυνησία δε μας βγήκε και τόσο ζεστή. Συνεχώς με μπουφάν και κασκόλ κυκλοφορούσαμε, ειδικά τα πρωινά και μετά τη δύση του ήλιου. Οι μέσες θερμοκρασίες της εποχής που πηγαίναμε ήταν 7 με 18 βαθμούς Κελσίου, οι οποίες επαληθεύτηκαν πλήρως. Είχαμε και λίγη βροχή.

Τα αεροπορικά τα κλείσαμε σε καλή τιμή, για την περίοδο και για μέσα σε ένα μήνα αναχώρηση, ακριβώς είκοσι μέρες πριν φύγουμε. Το κόστος και για τα δύο ήταν 443 ευρώ. Η Aegean άρχιζε τις πτήσεις πολύ αργότερα, στο τέλος Μαρτίου, και κλείσαμε με τους Ιταλούς μέσω Ρώμης. Με την Aegean οι πτήσεις είναι απ’ ευθείας και αν τις κλείσεις νωρίς κοστίζουν τα μισά λεφτά, όμως δεν έχεις δικαίωμα για μεγάλη βαλίτσα στο check in.

Αποφασίσαμε να κλείσουμε ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο από το αεροδρόμιο για όλες τις μέρες. Η κράτηση έγινε με την εταιρία ONE Rent car. Έκλεισα ένα Swift για εννέα μέρες 189 ευρώ συν την πλήρη ασφαλιστική κάλυψη άλλα 180 ευρώ. Τελικά πήραμε ένα Fabia, Skoda, με μόλις 20.000 χλμ πάνω του. Στην ισοτιμία το κόστος βγήκε 20 ευρώ παραπάνω. Σύνολο 389 ευρώ. Μας κράτησε και 1500 δηνάρια (450 ευρώ) εγγύηση που μας τα επέστρεψε όταν τους γυρίσαμε το αυτοκίνητο. Συνολικά καλύψαμε, ουσιαστικά σε εννιά μέρες, 2300 χιλιόμετρα.

Εν καιρώ κλείσαμε και τα ξενοδοχεία με τη Booking.com. Μέσος όρος τιμών λίγο κάτω από τα σαράντα ευρώ τη μέρα. Όλα είχαν πρωινό, αν και δεν το επιδιώκαμε, και το ένα είχε και βραδινό.

Πριν από κάθε ταξίδι κάθομαι και προσπαθώ να δω αν ο πλοηγός μου χωρίς ίντερνετ, το Maps me δηλαδή που χρησιμοποιώ, μπορεί να με οδηγήσει στα σημεία διαμονής μας, στα ξενοδοχεία. Το έκανα και για την Τυνησία και διαπίστωσα ότι στα περισσότερα δε με βοηθούσε. Κατάλαβα ότι μάλλον έφταιγε η μετάφραση από τα αραβικά στα αγγλικά ή στα γαλλικά που κάνουν οι πλοηγοί και το ίντερνετ. Ακόμα και ιταλικά έχει πολλά στην Τυνησία. Έτσι κάθισα και τα βρήκα στο Google, ώστε να μην ταλαιπωρηθούμε ψάχνοντας. Έγραψα οδηγίες για εκείνα που δεν υπήρχαν στους πλοηγούς και τις τύπωσα και τελικά δεν κουραστήκαμε να τα βρούμε, αν και πάλι δεν ήταν τίποτα σίγουρο.

Την ιδέα για Τυνησία την πήρα από την ιστορία στο travelstories της @fenia42 , που πήγε πριν το περασμένο καλοκαίρι. Είχε πάει και η κόρη μου πριν μια δεκαριά χρόνια και της άρεσε. Έτσι το έψαχνα από δύο τρεις μήνες πριν, αλλά δε μου άρεσαν τα εισιτήρια. Σκεφτόμασταν αυτή την εποχή και ταξίδι κάπου στην Ασία, αλλά το απορρίψαμε τελικά για να το κάνουμε αργότερα, ίσως και μέσα στο χρόνο.

Η Βόρεια Τυνησία βρίσκεται γεωγραφικά στο ύψος της Κρήτης και πιο πάνω. Άρα μη φανταζόμαστε ότι είναι και πολύ Νότια. Η Τύνιδα είναι στο ίδιο Γεωγραφικό Πλάτος με το Γύθειο.
1676187942658.jpeg

Το ταξίδι ξεκίνησε στο τέλος του Γενάρη.
Η αναμονή μας στη Ρώμη θα ήταν κάπως μεγάλη, αλλά αυτό δε θα ήταν εμπόδιο. Στην αναχώρηση φάγαμε όλη τη μέρα στα αεροδρόμια, αφού αναχωρούσαμε στις δώδεκα το μεσημέρι και προσγειωνόμασταν στην Τύνιδα στις έξι. Η επιστροφή τουλάχιστον ήταν καλύτερη αφού φεύγαμε βραδάκι, οπότε δε χάναμε τη μέρα μας. Η αναμονή των σχεδόν 4 ωρών στο αεροδρόμιο της Ρώμης ήταν πολύ κουραστική. Δεν είχε τόσο ενδιαφέρον όσον αφορά στα μαγαζιά, άλλωστε εμείς δεν ψωνίζουμε σχεδόν ποτέ οτιδήποτε. Κάναμε και τη βλακεία να φύγουμε από το κέντρο των μαγαζιών για να πάμε στην περιοχή Ε που ήταν η πύλη μας, και εκεί είχε λιγότερα καταστήματα. Ίσως μπορούσαμε να πάμε πίσω αλλά δεν το κάναμε. Κόσμο πολύ δεν είχε και δεν ήταν άσχημα αλλά βαρετά. Τελικά η μέρα του πηγαιμού πάει όλη χαμένη. Φύγαμε από το σπίτι στις 9 το πρωί. Φτάσαμε στο ξενοδοχείο καλές 7 το βράδυ. Επειδή ήταν στο κέντρο της Τύνιδας ίσως μπορούσαμε να κάνουμε μια βραδινή βόλτα. Άλλωστε θέλαμε να φάμε κιόλας. Οι Ιταλοί στο αεροπλάνο δεν δίνουν ούτε σάντουιτς. Αναψυκτικό και τρία μπισκοτάκια.

Όλα τα πράγματά μας τα βάλαμε σε μία βαλίτσα για το Check in και τα πιο απαραίτητα στις χειραποσκευές καμπίνας. Η ITA Airways σου δίνει το δικαίωμα δωρεάν μιας βαλίτσας 23 κιλών. Αυτός ήταν ένας επιπλέον λόγος που την προτιμήσαμε. Η Aegean το Μάιο θα ήθελε και κοντά στα 100 ευρώ για τη βαλίτσα. Και φυσικά δε θα τα δίναμε, αλλά θα είχαμε λίγα πράγματα στις χειραποσκευές, όπως το Νοέμβριο του 2021 που πήγαμε 13 μέρες στις Αζόρες.

Τελικά φύγαμε από τη Ρώμη και με μισή ώρα σχεδόν καθυστέρηση. Ουσιαστικά ήταν τέταρτο και στην Τύνιδα φτάσαμε σχεδόν κανονικά. Οι διαδικασίες για να περάσουμε από το αεροδρόμιο ήταν πολύ γρήγορες. Κοίταξαν λίγο το διαβατήριο, κοίταξαν και τη φάτσα μας, δεν έβγαλαν καμία φωτογραφία, ούτε μας πήραν δακτυλικά αποτυπώματα. Πραγματικά τελειώσαμε σε 5 λεπτά. Βέβαια δεν είχε και σχεδόν καθόλου ουρά και ήταν φυσικό, αφού οι άνθρωποι έκαναν τη διαδικασία πάρα πολύ γρήγορα χωρίς τυπικότητες. Περιμένοντας για να πάρουμε τη βαλίτσα μας στον ιμάντα εγώ έβγαλα με την κάρτα revolut 500 δηνάρια για να έχω. Η ισοτιμία είναι ένα ευρώ ίσο με 3,24 δηνάρια. Μέχρι να τελειώσει το ταξίδι έβγαζα και μέχρι 3,15 δηνάρια. Δεν είναι καμιά τεράστια διαφορά, αλλά αυτοί που ταξιδεύουν δε θέλουν να χάνουν ούτε σεντς. Την καλύτερη αλλαγή την έκανα σε ανταλλακτήριο στην Τύνιδα με 3,29. Απλά τον Χειμώνα δεν είναι πολλά ανταλλακτήρια ανοιχτά γιατί δεν έχει τουρίστες.

Βγαίνοντας έξω από την παραλαβή των αποσκευών, περιμέναμε να δούμε κάποιον με ταμπελίτσα που να έχει το όνομά μου (όπως μου είχαν πει από το γραφείο του αυτοκινήτου) για να μας πάει να παραλάβουμε το αυτοκίνητο που έχουμε νοικιάσει. Όμως επειδή εκεί δεν ήταν ακόμα κανένας, εγώ αποφάσισα να πάω να πάρω μία κάρτα sim για το κινητό μου τηλέφωνο. Υπήρχε ένα γραφείο το οποίο της έδινε δωρεάν, αλλά επειδή είχε μία μικρή ουρά εγώ έφυγα και πήγα και πλήρωσα 20 δηνάρια, δηλαδή περίπου 6 ευρώ, για να πάρω μία κάρτα SIM με 10 GB και κάποια λίγα λεπτά ομιλίας. Έτσι κι αλλιώς πιστεύω ότι και εκείνοι που την έδιναν δωρεάν θα σου έλεγαν μετά ότι πρέπει να πληρώσεις για να πάρεις κάποια Gigabyte, που θα είχες ανάγκη.

Μέχρι να ολοκληρώσω τη διαδικασία ήρθε και ένας νεαρός που μιλούσε ελάχιστα Αγγλικά και μας πήγε στο πάρκινγκ του αεροδρομίου για να μας παραδώσει το αυτοκίνητο. Η εταιρία δεν είχε γραφεία μέσα στο αεροδρόμιο. Όλα τα τυπικά έγιναν επί τόπου. Η διαδικασία ήταν πολύ γρήγορη.

1676187994448.jpeg


Το αεροδρόμιο είναι μέσα στην πόλη και δεν μας πήρε πάνω από 10 λεπτά για να πάμε στο ξενοδοχείο μας που θεωρητικά ήταν στο κέντρο της πόλης. Ένας πορτιέρης με έβαλε και πάρκαρα σε ένα πεζοδρόμιο και θα πρόσεχε αυτός. Δεν είχαμε πρόβλημα με το παρκάρισμα σε όλο τα ταξίδι. Τακτοποιηθήκαμε στο δωμάτιο στον ενδέκατο όροφο και είπαμε να βγούμε μια αναγνωριστική βόλτα στη γειτονιά μας, χωρίς να κοιτάμε χάρτες. Κάναμε μία βόλτα γύρω από το ξενοδοχείο, αν και όχι πολύ κοντά, αφού πήγαμε τουλάχιστον για ένα χιλιόμετρο, προς την κατεύθυνση της Μεδίνας, όπως καταλάβαμε την μεθεπόμενη μέρα. Διαπιστώσαμε ότι αν αυτό ήταν το Downtown της Τύνιδας, ήταν πολύ φτωχό. Δεν ήταν όμως.

Τέλος πάντων βγήκαμε γιατί ήμασταν νηστικοί όλη τη μέρα, να δούμε τι θα τρώγαμε. Δεν βρήκαμε κανένα μαγαζί της προκοπής για να φάμε. Όλα ήταν στυλ fast food, αλλά στο πολύ λαϊκό και εμάς δεν μας άρεσε. Τελικά αγοράσαμε από ένα φούρνο κάποια κρουασάν με διάφορα πράγματα μέσα και από ένα παντοπωλείο νερό, και μερικά φαγώσιμα και έτσι φάγαμε το βράδυ στο δωμάτιό μας. Ψάξαμε λίγο και για μπύρα, αλλά δεν υπήρχε τίποτα, μιας και βρισκόμασταν σε μουσουλμανική χώρα. Έτσι τη βγάλαμε στο δωμάτιο με την τσικουδιά και το ούζο που κρατούσαμε από την Αθήνα. Η βόλτα πάντως δεν μας φάνηκε πως είχε κάποιο κίνδυνο, αν και μέσα στη νύχτα. Κυκλοφορούσαν διάφοροι περίεργοι τύποι, αλλά άλλα ήταν στο νου τους σίγουρα.

Η ώρα στο δωμάτιο πέρασε γρήγορα και πιάσαμε να ξαπλώσουμε για να ξεκουραστούμε. Να σημειώσω όμως ότι το δωμάτιο είναι αρκετά καλό, αν και όχι τόσο καθαρό στις πετσέτες. Οι άνθρωποι εδώ μιλάνε μόνο γαλλικά και ελάχιστοι είναι αυτοί που καταλαβαίνουν τα αγγλικά που τους μιλάμε εμείς. Κάτι είναι και αυτό και έλπιζα να μην έχουμε πρόβλημα με τη γλώσσα. Όντως δεν ήταν πρόβλημα, όχι ότι θυμηθήκαμε τα γαλλικά από το σχολείο, αλλά άμα έχεις καλή διάθεση δεν υπάρχουν τέτοιου είδους προβλήματα.

 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.857
Likes
16.059
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Βόλτα στις αρχαιότητες Dougga και Bulla Regia

Το ξενοδοχείο στην Τύνιδα κόστιζε 38 ευρώ τη βραδιά. Yadis Ibn Khaldoun 30 Rue Koweit, Tunis Belvedère, Τύνιδα, 1002.

Δε μπορώ να πω ότι έκανα ένα καλό ύπνο το πρώτο βράδυ στην Τύνιδα. Όμως πρόλαβα και ξεκουράστηκα. Το πρωί το πρόβλημα ήταν ότι με το που πάω στην τουαλέτα διαπίστωσα πως δεν έχει νερό. Θυμήθηκα τα καλά του Σουδάν στο Μερόε το τελευταίο βράδυ μας στη χώρα. Ευτυχώς η διακοπή στην Τύνιδα δεν κράτησε πολύ. Το πρωινό στο ξενοδοχείο ξεκινούσε στις 06:30 κι εμείς ήμασταν στις θέσεις μας πριν τις επτά. Το πρωινό ήταν σε μπουφέ και άξιζε. Το ξενοδοχείο ήταν τριών αστέρων και θα τα άξιζε αν το πρόσεχαν λίγο. Για παράδειγμα αυτό με τη διακοπή νερού, που δεν ήταν και η μοναδική κατά την διαμονή μας, τρεις βραδιές. Άλλο πρόβλημα είναι ότι δεν έχει επαρκείς κουβέρτες. Αναφέρω επίσης ότι οι πετσέτες φαίνονταν και ίσως και να ήταν βρώμικες, δηλαδή άπλυτες. Και ένα τελευταίο είναι ότι στην τουαλέτα δεν υπήρχει κλιματισμός, δηλαδή θέρμανση για την περίοδο του χειμώνα. Στο δωμάτιο η θέρμανση ήταν αρκετή και ο χώρος πολύ ευρύχωρος.

DSC_0001.JPG


Ήμασταν στον 11ο όροφο, αλλά η θέα προς την πόλη που είχαμε δεν άξιζε κάτι ιδιαίτερο. Μόνο που το πρωί βλέπαμε την ανατολή του ήλιου από μία σχετικά καλή θέση. Οι θερμοκρασίες όλο το 24ωρο, εκτός από τις μεσημεριανές ώρες, ήταν κάτω από τους 10 βαθμούς Κελσίου.

Το πρωί ξεκινήσαμε πριν τις 8 με στόχο να δούμε ορισμένα αξιοθέατα στα νοτιοδυτικά της Τύνιδας. Το αυτοκίνητο είχε θερμόμετρο και συνέχεια έβλεπα τη θερμοκρασία. Μόνο μετά τις 11:00 ξεπέρασε τους οκτώ βαθμούς και κάποια στιγμή για λίγο έφτασε τους 15. Ο κόσμος σχεδόν όλο το 24ωρο όταν κυκλοφορεί φοράει κουκούλες στο κεφάλι. Ειδικά οι γέροι, και γενικά οι άνθρωποι πάνω από τα 40 μπορώ να πω, φοράνε ένα μεγάλο παλτό που έχει συνδεδεμένη μία χαρακτηριστική κουκούλα στο πίσω μέρος την οποία φοράνε συνέχεια.

DSC_0011.JPG


Πρώτη μας στάση ήταν στο χωριό Tastour.

DSC_0019.JPG


Στην αρχή Δεν είδαμε κάτι που να έχει ενδιαφέρον εκτός από κάποιες εικόνες στα καφενεία με τους ανθρώπους να ψάχνουν για ήλιο και οι περισσότεροι να κάθονται έξω. Ίσως επειδή μέσα δεν είχαν θέρμανση.

DSC_0006.JPG


Ευτυχώς είδαμε από μακριά έναν μιναρέ και αποφασίσαμε να πάμε να τον δούμε από κοντά.
DSC_0036.JPG


Έτσι είδαμε τον κεντρικό δρόμο της κωμόπολης που ήταν γεμάτος με μικρά καταστήματα. Είχε και μία καλή πλατεία που ήταν γεμάτη κόσμο που καθόταν και έπινε καφέ στα τραπέζια μέσα στο κρύο. Πολλοί βέβαια ήταν κουκουλωμένοι με το γνωστό ένδυμα που ανέφερα λίγο πριν.


Τελικά είχε κάποιο ενδιαφέρον το χωριό. Και το λέω έτσι γιατί όλα τα χωριά που περάσαμε σήμερα, και δεν ήταν λίγα, δεν είχαν αντίστοιχο ενδιαφέρον.

DSC_0016.JPG
DSC_0031.JPG
DSC_0043.JPG
DSC_0048.JPG
DSC_0060.JPG
DSC_0068.JPG
DSC_0069.JPG


Ο επόμενος προορισμός μας ήταν ο αρχαιολογικός χώρος της Dougga. Είχα δει ένα σχεδιάγραμμα του χώρου αυτού και ήξερα ότι είναι μεγάλος. Πράγματι ήταν πολύ μεγάλος και είχε πολύ ενδιαφέρον. Τα κτίρια που υπήρχαν εκεί ήταν Ρωμαϊκής εποχής και τα κυριότερα ήταν το φόρουμ, το θέατρο και μερικοί ναοί. Είχαν γίνει σχετικά καλές αναστηλώσεις, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πλησιάζουν εκείνες των αρχαιολογικών χώρων στην Λιβύη, που είχαμε πάει το 2010 τα Χριστούγεννα. Στη Dougga φτάσαμε στις 11 το πρωί και με εισιτήριο 8 δηνάρια ο κάθε ένας μας, δηλαδή περίπου 2,5 ευρώ, μείναμε για λίγο παραπάνω από δύο ώρες. Δεν είδαμε όλα τα σημεία του χώρου. Πρώτον γιατί ορισμένα ήταν απομακρυσμένα και θα έπρεπε να σπαταλήσουμε αρκετό από το χρόνο μας και δεύτερον γιατί η αναστήλωση δεν ήταν ικανή να μας κρατήσει το ενδιαφέρον.

DSC_0075.JPG
DSC_0082.JPG
DSC_0085.JPG
DSC_0092.JPG
DSC_0095.JPG
DSC_0104.JPG
DSC_0131.JPG
DSC_0148.JPG
DSC_0157.JPG
DSC_0179.JPG
DSC_0181.JPG
DSC_0196.JPG
DSC_0213.JPG


Να σημειώσουμε εδώ ότι οι διαδρομές που κάναμε όλη τη μέρα ήταν σε πολύ καλούς δρόμους. Έχει έναν Εθνικό δρόμο, ο οποίος έχει στο μεγαλύτερο του διάστημα δύο λωρίδες κυκλοφορίας, αλλά σε ορισμένα δύσκολα σημεία έχει και τρεις. Σε αυτό το δρόμο το όριο ταχύτητας είναι 110 χιλιόμετρα ανά ώρα. Όταν μπαίνεις στο δρόμο παίρνεις ένα εισιτήριο και σε όλη τη διαδρομή δεν σταματάς πουθενά παρά μόνο όταν βγαίνεις από τον δρόμο με τα διόδια, οπότε δίνεις το εισιτήριο σου και πληρώνεις ένα ελάχιστο χρηματικό ποσόν. Και για να το κάνω πιο συγκεκριμένο κάθε 100 χλμ περίπου δίνεις και ένα ευρώ δηλαδή είναι πολύ φθηνό το διόδιο που έχουν.

Μετά τον αρχαιολογικό χώρο, που μας άρεσε πάρα πολύ, πήγαμε σε έναν άλλον που απείχε άλλα 70 χλμ από την Dougga, η οποία ήταν 110 χλμ από την Τύνιδα. Ο χώρος αυτός ήταν η Bulla Regia. Εκεί βρίσκονται τα απομεινάρια από κάποιες ρωμαϊκές κατοικίες. Δεν έχουν γίνει ιδιαίτερες αναστήλωσης και γι αυτό ο χώρος δεν έχει το ενδιαφέρον του προηγούμενου αρχαιολογικού χώρου. Επίσης επειδή πρόκειται για κατοικίες κυρίως, δεν είχαν τρομερό ενδιαφέρον. Μόνο ένας μικρός Ναός υπήρχε και μία κατοικία σε καλή αναστήλωση πού μας άρεσε. Και εκεί ο χώρος ήταν πολύ μεγάλος και περπατήσαμε για περισσότερη από μία ώρα.
Η είσοδος στο χώρο.
DSC_0217.JPG
DSC_0222.JPG
DSC_0233.JPG
DSC_0236.JPG

Ένα μικρό θέατρο:
DSC_0241.JPG

Πολλά κτίσματα ήταν μέσα στο χώμα:
DSC_0256.JPG

Αυτά είναι μικρά κυλινδρικά τουβλάκια, στο εσωτερικό τους ήταν κενά, που χρησιμοποιούσαν για την κατασκευή των καμαρών:
DSC_0261.JPG
DSC_0262.JPG

Είχε υπέροχα ψηφιδωτά:
DSC_0272.JPG
DSC_0275.JPG
DSC_0279.JPG
DSC_0291.JPG


Όταν τελειώσαμε και από κει πήραμε το δρόμο για την πόλη και στο ξενοδοχείο μας φτάσαμε λίγο μετά τις 7:00 το βράδυ. Βέβαια βραδιάζει περίπου στις 6:30, ίσως και λίγο νωρίτερα. Αφού ξεκουραστήκαμε λίγο πήγαμε μία βόλτα στη γειτονιά όπου σε ένα σούπερ μάρκετ Carrefour αγοράσαμε ορισμένα πράγματα για να φάμε. Αυτό που δεν βρίσκουμε είναι καμιά μπύρα αν και μας είπαν, ο πορτιέρης στο ξενοδοχείο, ότι υπάρχουν μαγαζιά που πουλούν μπύρες ή κρασί. Εννοώ που πουλούν για να τα πάρεις μαζί σου και όχι να τα πιεις επί τόπου. Διότι για να πιεις υπάρχουν από ότι μάθαμε πολλά μπαρ όπως και εστιατόρια που σερβίρουν. Αργότερα βέβαια είδαμε και να σερβίρουν και κάβες που πουλούσαν ποτά σε μπουκάλια.
Η σημερινή μέρα ήταν κουραστική αλλά είχε περισσότερο ενδιαφέρον από τη χθεσινή που δεν είχε παρά μόνο τη μετακίνηση στην Τυνησία από την Ελλάδα.
Για πρώτη μέρα κάναμε κάπου 350 χλμ. Βάλαμε βενζίνη με 2,5 δηνάρια το λίτρο, που σημαίνει κάπου ογδόντα λεπτά του ευρώ. Στην Ελλάδα σήμερα η τιμή είναι κάπου 1,85 και σε μερικά βενζινάδικα πλησιάζει τα δύο ευρώ. Στην επαρχία της Ελλάδας βλέπεις και με λίγο πάνω από τα δύο ευρώ.

Μαγαζί για φαγητό δε βρήκαμε κάτι αξιόλογο, οπότε αυτός είναι ο λόγος που τρώμε στο δωμάτιο. Ένας άλλος είναι ότι είναι δύσκολο να βρούμε και μαγαζί να σερβίρει αλκοόλ. Το μεσημέρι στο δεύτερο Αρχαιολογικό χώρο που πήγαμε είδαμε να ψήνουν παϊδάκια, αλλά ήταν νωρίς κι εμείς αυτή την ώρα δεν τρώμε. Το βράδυ γύρω στο ξενοδοχείο δεν είχεκάτι της προκοπής. Και φυσικά τα φαγάδικα που βλέπαμε, κατά τις επτά το βράδυ άρχιζαν να κλείνουν τα περισσότερα.

Εδώ φαίνεται η διαδρομή που κάναμε σήμερα:
1676304016845.png
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.857
Likes
16.059
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Καρχηδόνα

Εννοείται ότι και αυτή τη μέρα σηκωθήκαμε κάπου στις 6:00 το πρωί γιατί λίγο πριν τις 7:00 πήγαμε για το πρωινό στον πρώτο όροφο του ξενοδοχείου μας. Στις 7:45 πήραμε το αυτοκίνητο για να ξεκινήσουμε το σημερινό μας πρόγραμμα, το οποίο περιελάμβανε τα αξιοθέατα στην Καρχηδόνα αλλά και στην πρωτεύουσα της Τυνησίας την Τύνιδα.

Είπαμε να ξεκινήσουμε από τα πιο μακρινά. Έτσι κατευθυνθήκαμε στην παραλία Μάρσα, όπου φτάσαμε μετά από μισή ώρα περίπου οδήγησης. Εκείνη την ώρα η θερμοκρασία ήταν περίπου 7 βαθμοί Κελσίου. Επομένως το κρύο τσουχτερό, όμως κάναμε βόλτα μισή ώρα στην περιοχή να δούμε την παραλία και κάποια άλλη ακτή πιο κάτω αλλά και τα σπίτια της περιοχής. Δεν ήταν κάτι ιδιαίτερα όμορφο, αλλά το καλοκαίρι σίγουρα θα έχει πιο πολύ ενδιαφέρον.

DSC_0298.JPG
DSC_0301.JPG
DSC_0303.JPG
DSC_0307.JPG


Μετά πήραμε πάλι το αυτοκίνητο και κατευθυνθήκαμε στο λιμάνι Sidi Bou Said. Ούτε και εδώ είδαμε κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό. Όμως ήταν όμορφο να κοιτάς από την παραλία προς τους λόφους που υψώνονταν κοντά στη θάλασσα, με πολύ όμορφες βίλες και γενικότερα κατοικίες.

DSC_0311.JPG
DSC_0316.JPG
DSC_0317.JPG
DSC_0318.JPG
DSC_0319.JPG
DSC_0321.JPG


Αυτές οι δύο πρώτες περιοχές που επισκεφθήκαμε είναι βόρεια της Καρθαγένης (ή Καρχηδόνας), αλλά πολύ κοντά σε αυτήν. Φαίνονται στο χάρτη στο τέλος. Επόμενος στόχος ήταν οι αρχαιολογικοί χώροι της Καρχηδόνας. Εμείς την Καρθαγένη την λέμε Καρχηδόνα όχι από το όνομα της πόλης αλλά από τους Καρχηδόνιους που ζούσαν κάποτε εκεί. Τώρα το όνομά της είναι στα αγγλικά (στα ντόπια δεν ξέρω) Carthage. Δεν είχαμε σκοπό να επισκεφτούμε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους της πόλης, αλλά τελικά το κάναμε. Αυτό έγινε διότι αγοράζοντας ένα εισιτήριο στην τιμή των 12 δηναρίων, δηλαδή λιγότερα από 4 ευρώ, μπορούσαμε να επισκεφτούμε οκτώ διαφορετικούς αρχαιολογικούς χώρους. Επειδή δεν ξέραμε πόσο ενδιαφέρον είχε ο καθένας και ήταν και κοντά μεταξύ τους, δεν αντισταθήκαμε στην πρόκληση να πάμε παντού. Το εισιτήριο το αγοράσαμε από τα θερμά λουτρά του Αντωνίου, στα οποία πήγαμε αρχικά. Δεν θα περιγράψω με λεπτομέρειες όλα τα σημεία που είδαμε, απλά θα τα αναφέρω ονομαστικά όπως τα έγραφε το εισιτήριο που αγοράσαμε:
Μετά από κάθε χώρο που αναφέρω βάζω και μερικές αντιπροσωπευτικές φωτογραφίες.
  • Thermes d’ Antonin
DSC_0326.JPG
DSC_0331.JPG
DSC_0346.JPG
DSC_0352.JPG
DSC_0363.JPG
DSC_0372.JPG

  • Acropolium of Carthage
DSC_0373.JPG
DSC_0378.JPG
DSC_0381.JPG
DSC_0385.JPG
DSC_0394.JPG
DSC_0404.JPG
DSC_0400.JPG

  • Amphitheatre
DSC_0412.JPG
DSC_0419.JPG
DSC_0424.JPG
DSC_0427.JPG

  • Theatre Romain
DSC_0433.JPG
DSC_0436.JPG
DSC_0439.JPG
DSC_0443.JPG
DSC_0436.JPG
DSC_0447.JPG
DSC_0448.JPG

  • Villas Romaines
DSC_0450.JPG
DSC_0451.JPG
DSC_0456.JPG
DSC_0460.JPG
DSC_0467.JPG

  • Punic ports of Carthage and Quartier Magon
DSC_0493.JPG
DSC_0496.JPG
DSC_0499.JPG
DSC_0502.JPG
DSC_0515.JPG
DSC_0521.JPG
DSC_0524.JPG
DSC_0527.JPG
DSC_0532.JPG
DSC_0544.JPG
DSC_0537.JPG
DSC_0551.JPG

  • Tophet de Salambo
DSC_0478.JPG
DSC_0485.JPG
DSC_0487.JPG
DSC_0491.JPG

  • Musee Paleochretien
DSC_0561.JPG
DSC_0562.JPG

Το μουσείο της Καρθαγένης, αλλά και το μουσείο της Τύνιδας, το Bardo, ήταν κλειστά αυτή την περίοδο γιατί γίνονται διάφορες εργασίες. Όμως από τον προηγούμενο κατάλογο το τελευταίο μουσείο, που είναι ένα μικρό και με λίγο ενδιαφέρον, ήταν ανοιχτό. Στο χώρο που πήγαμε πριν ακριβώς από αυτό το μικρό μουσείο, στο Punic ports, άρχισε μια ψιλή βροχή. Παρόλα αυτά επειδή είχαμε να δούμε και το μικρό μουσείο, συνεχίσαμε τις επισκέψεις.

Από τους αρχαιολογικούς χώρους της Καρθαγένης το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει η Ακρόπολη, Acropolium of Carthage, αν και το μουσείο της ήταν κλειστό, όπως είπα. Από τα άλλα τα πιο ενδιαφέροντα ήταν το ρωμαϊκό θέατρο, Theatre Romain (όχι το αμφιθέατρο), τα θερμά λουτρά του Αντωνίου, Thermes d’ Antonin, και κάπως λιγότερο όλα τα υπόλοιπα.

Σε όλες αυτές τις στάσεις που κάναμε για να δούμε τα ενδιαφέροντα της Καρθαγένης, πηγαίναμε με το αυτοκίνητο. Μπορεί να μην ήταν πολύ μακριά το ένα από το άλλο τα μνημεία, αλλά γενικά η μετακίνηση με τα πόδια δεν είναι και η πιο εύκολη υπόθεση σε αυτούς τους χώρους. Λόγω της εποχής που είχε ελάχιστους επισκέπτες, το παρκάρισμα ήταν πανεύκολο. Σε πολλά από τα πάρκιν ήμασταν το μοναδικό αυτοκίνητο, αλλά σε μερικούς χώρους και οι μοναδικοί επισκέπτες.

Όταν τελειώσαμε με την Καρθαγένη, έπρεπε να δούμε και την Τύνιδα. Αύριο πάλι, με το καλό, γιατί με τόσες φωτογραφίες είναι κουραστικό.

Στον επόμενο χάρτη φαίνονται οι διαδρομές μας για τη σημερινή μέρα.
1676362055552.png


Στο κάτω χάρτη φαίνονται οι αρχαιότητες στην Καρχηδόνα όπως τις είχα προγραμματίσει να τις κάνουμε με τα πόδια. Όμως τελικά τις κάναμε με το αυτοκίνητο.
1676362200561.png
 

MarieAries

Member
Μηνύματα
231
Likes
1.578
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
Τυνησία πήγα κι εγώ πέρσυ, τη βρήκα όμορφη και ενδιαφέρουσα χώρα. Και πολύ αδικημένη θα έλεγα. Προς το τέλος βρεθήκαμε και με τη @fenia42 στη Σους.

Για 11 ημέρες εμάς το αμάξι μας βγήκε με φουλ ασφάλεια 252ε. Κάναμε επίσης 2400χλμ σε έρημο, βουνά, λαγκάδια και παραλίες 😄
Γενικά όλο το ταξιδι των 12 ημερών (μαζί με τα αεροπορικά και όλα τα έξοδα) μας κόστισε 500ε το άτομο (τσάμπα!!!).

Περιμένω τη συνέχεια!

(μία διόρθωση μόνο, Καρθαγένη ονομάζεται στα Ελληνικά η Καρταχένα-Cartagena de Indias-της Κολομβίας, οχι η Καρχηδόνα -Carthage- της Τυνησίας).
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.857
Likes
16.059
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Για 11 ημέρες εμάς το αμάξι μας βγήκε με φουλ ασφάλεια 252ε. Κάναμε επίσης 2400χλμ σε έρημο, βουνά, λαγκάδια και παραλίες 😄
Γενικά όλο το ταξιδι των 12 ημερών (μαζί με τα αεροπορικά και όλα τα έξοδα) μας κόστισε 500ε το άτομο (τσάμπα!!!).
Αυτό το κόστος δεν παίζεται!!! Με ποια αεροπορική εταιρία πήγατε τόσο φτηνά; Ξέρω ότι η Aegean, αν κλείσεις νωρίς είναι τα μισά αλλά θέλαμε τώρα.
(μία διόρθωση μόνο, Καρθαγένη ονομάζεται στα Ελληνικά η Καρταχένα-Cartagena de Indias-της Κολομβίας, οχι η Καρχηδόνα -Carthage- της Τυνησίας).
Την Καρθαγένη της Κολομβίας την ξέρω καλά και την έχω επισκεφθεί. Όμως αυτό το Carthage στην Τυνησία μου έβγαινε πιο καλά σε Καρθαγένη.
Σε ευχαριστώ που με διαβάζεις.
 

MarieAries

Member
Μηνύματα
231
Likes
1.578
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
Όμως αυτό το Carthage στην Τυνησία μου έβγαινε πιο καλά σε Καρθαγένη.
😄😄😄😄

Ναι, με ετζίαν. Είχαμε κλείσει με μία από τις πρώτες πτήσεις της χρονιάς για τέλος Απριλίου, την οποία μας ακύρωσαν και πήγαμε τελικά τέλος Μαϊου με την τιμή του Απριλίου. Φλεξ το είχα βρει νομίζω 160ε... δε θυμάμαι καλά κιόλας, ίσως και να μπερδεύομαι με τη Βηρυτό που εκλεισα στη συνέχεια. Πάντως κάτω από 200ε από Θεσνικη.

Ήταν απο τα πιο φθηνά μου ταξίδια, είναι η αλήθεια. Όλα σχεδόν τα δωμάτια ήταν πολύ οικονομικά γενικά. 1 βράδυ μας φιλοξένησε μια οικογένεια έξω απο την Τοζέρ και κοιμηθήκαμε στρωματσάδα στην ταράτσα τους, ένα άλλο σε ένα παμφθηνο τυχαίο μοτέλ αγκαλίτσα με τεράστιες κατσαρίδες και στη Ντουζ, σε σκηνή ενός κάμπινγκ που βρήκαμε επίσης τυχαία μέσα στην όαση.

Μιλάμε για σούπερ χλίδααααα 🤣🤣
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.857
Likes
16.059
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Όλα σχεδόν τα δωμάτια ήταν πολύ οικονομικά γενικά. 1 βράδυ μας φιλοξένησε μια οικογένεια έξω απο την Τοζέρ και κοιμηθήκαμε στρωματσάδα στην ταράτσα τους, ένα άλλο σε ένα παμφθηνο τυχαίο μοτέλ αγκαλίτσα με τεράστιες κατσαρίδες και στη Ντουζ, σε σκηνή ενός κάμπινγκ που βρήκαμε επίσης τυχαία μέσα στην όαση.

Μιλάμε για σούπερ χλίδααααα 🤣🤣
Εντάξει, έχω λίγο διαφορετικό στυλ ταξιδιού.
Όμως, όταν γυρίσεις σώος και όχι τρομαγμένος, θεωρώ πως το ταξίδι πέτυχε.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.857
Likes
16.059
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Τύνιδα
Πρωί πρωί γράφω πίνοντας ένα ελληνικό καφέ σε αραβικό στυλ. Δηλαδή, μαύρος καφές, κομμένος για μπρίκι, με μπόλικο κάρδαμο.

Ερχόμαστε στην Τύνιδα, που έχω εξηγήσει πως είναι δίπλα στην Καρχηδόνα. Κυρίως θέλαμε να επισκεφτούμε την περιοχή μέσα και γύρω από την Μεδίνα. Μία σκέψη ήταν να πάμε εκεί με το αυτοκίνητο, αλλά επειδή θεώρησα ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να παρκάρουμε προτίμησα να το αφήσουμε στο ξενοδοχείο και να πάμε εκεί με τα πόδια, αφού η απόσταση είναι μικρότερη από τα 2,5 χλμ. Ευτυχώς που κάναμε έτσι γιατί στη διαδρομή είδαμε πολύ όμορφα κτίρια της πόλης. Τα πιο όμορφα βέβαια είναι χτισμένα φαντάζομαι λίγο πριν ή λίγο μετά τον δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο. Στη Μεδίνα όταν φτάσαμε περάσαμε πολύ γρήγορα από κάποια μαγαζιά για να πάμε να δούμε το μεγάλο τζαμί, Ez-Zitouna Mosque, που όμως ήταν κλειστό για τους επισκέπτες.

DSC_0584.JPG
DSC_0590.JPG
DSC_0593.JPG
DSC_0594.JPG
DSC_0602.JPG


Αυτή, όπως βλέπετε και από την Ελληνική σημαία, είναι η Ελληνορθόδοξη εκκλησία στην Τύνιδα. Μας άνοιξε και μπήκαμε ένας μουσουλμάνος.
DSC_0605.JPG
DSC_0612.JPG
DSC_0618.JPG


Εκεί μας την έπεσε ένας τύπος, να πάμε λέει να δούμε ένα φεστιβάλ για χαλιά σε ένα παλάτι και εκεί να ανέβουμε στην ταράτσα για να δούμε από ψηλά όλη την Τύνιδα. Όλα αυτά για το φεστιβάλ ήταν ψέματα, για να πάμε να αγοράσουμε χαλιά, όμως ανεβήκαμε σε εκείνη την ταράτσα και είδαμε μερικούς μιναρέδες να υψώνονται οπότε όταν φεύγαμε ξέραμε που θα πηγαίναμε. Τα παλάτια τελικά ήταν μαγαζιά. Μας πλησίασαν και άλλοι που θα μας πήγαιναν σε φεστιβάλ αρωμάτων ή σε γιορτή κεραμικών. Φεύγοντας πήγαμε στην κατεύθυνση που είναι το δημαρχείο της πόλης και στην περιοχή είδαμε πολύ όμορφα κτίρια και τζαμιά.

DSC_0623.JPG
DSC_0630.JPG
DSC_0634.JPG
DSC_0639.JPG


Στο «παλάτι», που τώρα είναι κρατικό μαγαζί χαλιών, έτσι μας είπαν αλλά δεν τους πιστέψαμε, αυτό είναι το κρεβάτι του βασιλιά:
DSC_0642.JPG
DSC_0643.JPG
DSC_0646.JPG
DSC_0663.JPG
DSC_0670.JPG
DSC_0672.JPG
DSC_0679.JPG
DSC_0695.JPG
DSC_0708.JPG
DSC_0712.JPG


Εκείνο που μας φάνηκε πολύ παράξενο ήταν το εξής γεγονός: Προχωρώντας σε ένα κεντρικό δρόμο, πριν φτάσουμε στη Μεδίνα, και τραβώντας φωτογραφίες και βίντεο, ως κανονικοί τουρίστες, μας πλησιάζει ένα ευγενικός καλοντυμένος κύριος κάποιας ηλικίας και μας λέει σε καλά αγγλικά: γεια σας, τι κάνετε; Τον κοιτάμε περίεργα και συνεχίζει: δε με αναγνωρίζετε γιατί δεν φορώ τη στολή της δουλειάς. Δουλεύω στο ξενοδοχείο που μένετε και εργάζομαι ως σεκιούριτι. Εμείς τον πιστέψαμε και του μιλήσαμε φυσικά με εμπιστοσύνη και πολύ φιλικά. Αυτός ήταν ο πρώτος που μας είπε για κάποιο φεστιβάλ γιασεμιών που γινόταν, και ήταν η τελευταία μέρα. Δεν έπρεπε να το χάσουμε. Λέμε κι εμείς πόσο τυχεροί ήμασταν που το πετύχαμε. Μας είπε προς τα πού έπρεπε να πάμε και έφυγε να πάει στο σπίτι του, όπως είπε. Προχωρήσαμε προς την κατεύθυνση που μας είπε και δεν άργησε να μας πλησιάσει και ένας νεαρός, που μας είπε παρόμοια πράγματα: εργάζεται στο ξενοδοχείο μας και δε τον αναγνωρίζουμε γιατί δε φορά τη στολή. Μας ανέφερε κι αυτός για την τελευταία μέρα ενός φεστιβάλ κεραμικών και είπε προς τα πού να πάμε να δούμε από την ταράτσα ενός παλατιού όλη τη Μεδίνα. Λέμε κι εμείς, πόσο μεγάλη σύμπτωση ήταν να μας πετύχουν δυο εργαζόμενοι από το ξενοδοχείο μας σε διάστημα δέκα λεπτών. Τις επόμενες μέρες καταλάβαμε ότι ήταν ένα σύστημα που έχουν εκεί και δεν ξέρω που ακριβώς αποσκοπεί. Αν ξέρει κάποιος που διαβάζει ας με ενημερώσει. Μας έτυχε άλλη μια φορά αργότερα προς το τέλος του ταξιδιού.

Εκείνη την ώρα είχε σχεδόν νυχτώσει και επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο από την Μεδίνα, είδαμε εκεί ότι έχει πολύ όμορφα μαγαζιά για να πιεις καφέ ή ένα ποτό. Τα περισσότερα είχαν αρκετό κόσμο, κυρίως νεολαία. Εμείς όμως προχωρούσαμε να δούμε και κάποια άλλα σημεία που είχαμε σημειώσει. Βασικά τα είχε δει η Ντίνα σε κάποιες ταξιδιωτικές εκπομπές για την Τύνιδα. Το αποτέλεσμα ήταν να βρεθούμε σε ένα πολύ εμπορικό δρόμο, Ave Habib Bourguiba, της πόλης και να κάνουμε βόλτες βλέποντας ωραία καταστήματα. Εκεί είδαμε και ένα μαγαζί το οποίο διέθετε μπύρες και όλος ο κόσμος που καθόταν μέσα έπινε μόνο αυτό το ποτό. Το ίδιο γινόταν και σε ένα άλλο μικρότερο μαγαζί λίγο παρακάτω. Όμως εμείς δεν καθίσαμε γιατί ήταν γεμάτα με καπνό αφού επιτρέπεται το κάπνισμα μέσα στους κλειστούς χώρους των καφέ και των εστιατορίων. Έτσι προτιμήσαμε να αγοράσουμε κεμπάπ από ένα τούρκικο μαγαζί και να τα πάρουμε να τα φάμε στο δωμάτιό μας στο ξενοδοχείο. Είχε χώρο να καθίσουμε εκεί αλλά ήταν εξωτερικός και με τόσο κρύο, ούτε σκέψη!
DSC_0716.JPG
DSC_0720.JPG

Η Τύνιδα, από όσο είδαμε έχει ενδιαφέρον, αλλά το ξενοδοχείο που μένουμε βρίσκεται σε μία περιοχή ναι μεν μέσα στο κέντρο, αλλά το λίγο υποβαθμισμένο κέντρο. Όμως σε 20 λεπτά με τα πόδια μπορούμε να βρεθούμε στην πιο κυριλέ περιοχή της πόλης, την λεωφόρο Habib Bourguiba. Εκεί ήταν που, όπως είπα, κάναμε βόλτα και μετά την επίσκεψη στην Μεδίνα, λίγο πριν επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο. Την πόλη θα τη βλέπαμε για λίγο και την επόμενη μέρα το πρωί, πριν φύγουμε.

Η απογευματινή βόλτα στην Τύνιδα κράτησε περίπου πέντε ώρες και είμαι σίγουρος ότι περπατήσαμε γύρω στα 10 χιλιόμετρα. Όμως όλη η μέρα ήταν πολύ κουραστική αφού και πολύ περπάτημα είχε αλλά και το να μπαίνεις και να βγαίνεις στο αυτοκίνητο πολλές φορές είναι κουραστικό. Η οδήγηση τις δυο πρώτες μέρες στη χώρα ήταν πολύ εύκολη αφού οι άνθρωποι στο Βορρά οδηγούν αρκετά σωστά, αν και μερικές φορές περνάνε με κόκκινο φανάρι, αλλά σίγουρα πάντα προσεκτικά. Γενικά στην οδήγηση δεν είχα πρόβλημα.

Στο ξενοδοχείο η Ντίνα πήγε από το μπαρ και αγόρασε μία μικρή μπύρα Beck’s την οποία πλήρωσε 5,5 δηνάρια, σχεδόν 2 ευρώ. Θεωρώ ότι είναι πολύ φθηνή, γιατί το ίδιο θα την πλήρωνε εάν την έπινε και στο μπαρ. Εγώ δεν ήθελα να πιω, γιατί το να πιω μία μικρή μπύρα θεωρώ ότι είναι μάλλον μαρτύριο παρά ευχαρίστηση. Αν είναι να πιω, να πιω όσο θέλω, αλλιώς καλύτερα τίποτα, ειδικά μπύρα. Συνεχίζω λοιπόν και πίνω την τσικουδιά μου.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.857
Likes
16.059
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Από την Τύνιδα στο Καϊρουάν.

Το δωμάτιο σε σπίτι στο Καϊρουάν κόστιζε 45 ευρώ. Maison d'hôte Chama. Rue Ibn Neji, Καϊρουάν, 3100.

Την Τρίτη το πρωί σηκωθήκαμε όπως κάθε μέρα πολύ πρωί και στις 7:30, αφού είχαμε πάρει πρωινό ξεκινήσαμε για μία βόλτα με τα πόδια στην Τύνιδα. Σε λιγότερο από 1,5 χλμ ήμασταν στον κεντρικότερο ίσως δρόμο της πόλης, τη Λεωφόρο Habib Bourguiba. Και το προηγούμενο βράδυ ήμασταν εκεί, αλλά θέλαμε να ξαναπεράσουμε για να δούμε καλύτερα και την ίδια τη Λεωφόρο αλλά και την προέκταση της, μέχρι το πολύ γνωστό ρολόι της πόλης. Μετά στρίψαμε αριστερά, βόρεια, και πήραμε έναν πάλι κεντρικό δρόμο, τον Hwy A1. Ουσιαστικά αυτός είναι ο Εθνικός τους δρόμος που πηγαίνει στη Νότια Τυνησία.

DSC_0722.JPG
DSC_0727.JPG
DSC_0730.JPG
DSC_0736.JPG
DSC_0743.JPG
DSC_0757.JPG
DSC_0769.JPG
DSC_0779.JPG


Καταλήξαμε στο ξενοδοχείο, για να πάρουμε το αυτοκίνητο, από όπου φύγαμε λίγο πριν τις 10:00 με τελικό προορισμό μας το Kairouan. Πριν φτάσουμε όμως εκεί, δεν ξέρω που είχα διαβάσει για δύο ενδιάμεσους σταθμούς, όπου δεν ήξερα καλά-καλά τι θα δούμε, και αποφασίσαμε να πάμε. Ξεκινήσαμε από αυτούς τους δύο. Ουσιαστικά το ταξίδι χωρίστηκε σε τρία κομμάτια, το καθένα από μία ώρα. Το κάθε κομμάτι ήταν 60 μέχρι 80 χιλιόμετρα. Οι δρόμοι πάλι ήταν πολύ καλοί, εκτός από ορισμένα σημεία στα οποία περνούσαν μέσα από χωριά και έτσι αναγκαστικά πέφταμε σε κίνηση και σε πολλά σαμαράκια. Όμως γενικά η μετακίνηση ήταν αρκετά εύκολη.

Λίγο μετά την Τύνιδα είδαμε στη διαδρομή μία μεγάλη γραμμή αρκετών χιλιομέτρων με ένα υπερυψωμένο αγωγό νερού, που βρίσκονταν πάνω σε Καμάρες φτιαγμένες από πέτρα. Είναι υδραγωγεία από τη ρωμαϊκή εποχή. Ήταν σε πολύ καλή κατάσταση και κάναμε μία στάση για να τραβήξουμε φωτογραφίες και βίντεο.

DSC_0784.JPG
DSC_0786.JPG
DSC_0789.JPG


Αφού το κάναμε ξεκινήσαμε να φύγουμε και στα 200 μέτρα είχε μία κυκλική διασταύρωση, το λεγόμενο roundabout. Τέτοιες διασταυρώσεις είχε ατελείωτες στην Τυνησία. Στην Ελλάδα δεν τις συνηθίζουμε, αλλά νομίζω βοηθάνε στην κυκλοφορία. Εκεί λοιπόν μας σταματάει ένας αστυνομικός της τροχαίας. Περίμενα να μου ζητήσει άδεια και δίπλωμα αλλά αυτός μου έλεγε κάτι στα Γαλλικά για φωτογραφίες. Τον κοίταξα με απορία και μου εξήγησε δεν ξέρω και εγώ πώς για τις φωτογραφίες που τραβούσαμε όταν κάναμε στάση λίγο πριν. Νόμιζε ότι τραβούσαμε και αυτόν και εξήγησα δείχνοντας του τους αγωγούς με τις Καμάρες, τους οποίους τραβούσαμε φωτογραφία. Αυτός με ένα ύφος συγκατάβασης μας είπε να φύγουμε.

Στη χώρα είχε συνέχεια αστυνομικούς και στρατιωτικούς. Όπου και να πας στους δρόμους και στην ύπαιθρο αλλά και μέσα στις πόλεις. Από μία άποψη είναι καλό, αφού σου ανεβάζει το αίσθημα της ασφάλειας, από την άλλη είναι να τρομάζεις όταν βλέπεις στον πιο κεντρικό δρόμο της Τύνιδας να κυκλοφορούν στρατιώτες με αυτόματα όπλα και με θωρακισμένα οχήματα. Πολλές φορές έτυχε να μας κάνουν νόημα οι αστυνομικοί ή οι στρατιωτικοί να σταματήσουμε, αλλά μόλις μας έβλεπαν ότι ήμασταν τουρίστες μας έκαναν νεύμα να συνεχίσουμε την πορεία μας. Μερικοί μάλιστα μας έλεγαν και μια κουβέντα, αλλά μόλις καταλάβαιναν ότι δε μιλούσαμε γαλλικά μας άφηναν να προχωρήσουμε.

Ο πρώτος μας σταθμός ήταν το χωριό El Fahs. Το GPS μας πήγε μέσα σε αυτό το χωριό, το οποίο όμως ήταν μάλλον μία μεγάλη πόλη. Μας έβαλε μέσα σε κάτι στενά που σίγουρα δεν ήταν το κέντρο της πόλης, που συνήθως σε οδηγούν οι πλοηγοί. Σταματήσαμε και έβαλα στο GPS να μας πάει στο Δημαρχείο και όταν περάσαμε κι από εκεί διαπιστώσαμε ότι δεν είχε κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον να μας δείξει αυτή η πόλη και λέγαμε να φύγουμε.

Όμως στο δρόμο πριν μπούμε στο El Fahs, η Ντίνα είχε δει μία πινακίδα που έλεγε για κάποιον αρχαιολογικό χώρο. Τότε και εγώ παρατήρησα στο κινητό μου ότι στο όνομα της πόλης είχε μία φωτογραφία από έναν αρχαιολογικό χώρο που φαινόταν πολύ ενδιαφέρων και είχε το όνομα Thuburbo Majus. Βασικά εγώ είδα μία φωτογραφία με κάποιες κολώνες που μου άρεσαν και επειδή δεν ήταν μακριά πήγαμε με το αυτοκίνητο. Πληρώσαμε το κλασικό εισιτήριο των 8 δηναρίων έκαστος και προχωρήσαμε να δούμε τις κολώνες που ήδη φαινόταν από μακριά. Τελικά ήταν μία Αρχαία Ρωμαϊκή πόλη. Μείναμε στο χώρο λίγο πάνω από μία ώρα και μας άρεσε πάρα πολύ. Είχε τόσα πράγματα να δούμε. Πραγματικά ενθουσιαστήκαμε. Όμως δεν είχε γίνει καμία σημαντική αναστήλωση, αλλά το να βλέπεις ένα τόσο μεγάλο χώρο σε ενθουσιάζει. Απλωνόταν σε μια περιοχή δεκάδων στρεμμάτων και το έδαφος ήταν αρκετά ομαλό και σε οδηγούσε σε κάποιους χαμηλούς λόφους. Παντού υπήρχαν κατοικίες Ρωμαίων και ναοί.
Όπως βλέπετε ήμασταν οι μοναδικοί επισκέπτες:
DSC_0791.JPG
DSC_0800.JPG
DSC_0809.JPG
DSC_0817.JPG
DSC_0827.JPG
DSC_0835.JPG
DSC_0838.JPG
DSC_0844.JPG
DSC_0866.JPG


Φύγαμε και από εκεί ενώ η ώρα είχε πάει πλέον 12:00 το μεσημέρι και κατευθυνθήκαμε σε ένα άλλο χωριό το Takrouna. Πάλι μας οδήγησε το GPS σε κάτι άσχετα και δεν φαινόταν κάτι που να έχει ενδιαφέρον. Μόνο στην κορφή ενός λόφου φαινόταν κάποια παλιά σπίτια και αναρωτηθήκαμε μήπως αυτό ήταν το ενδιαφέρον του χωριού. Πράγματι προχωρήσαμε με το αυτοκίνητο μέχρι αρκετά ψηλά, το παρκάραμε και συνεχίσαμε με τα πόδια. Το θέαμα ήταν πάρα πολύ όμορφο. Υπήρχε ένα εγκαταλειμμένο χωριό, το οποίο ήταν στην κορυφή ενός λόφου, στην ουσία χτισμένο πάνω σε ένα βράχο. Τα μικρά σπίτια ήταν λίγα, μπορεί ας πούμε να ήταν μοναχά 20. Ουσιαστικά υπήρχαν τρεις συστάδες από εγκαταλειμμένα σπίτια. Μερικά ίσως να είχαν μερικούς ενοίκους, αλλά τα περισσότερα όχι. Εκεί υπήρχαν επίσης μερικά μαγαζιά με σουβενίρ. Τα περισσότερα ήταν κλειστά αφού δεν υπάρχει τουρισμός. Και δύο που ήταν ανοιχτά εμείς δεν τα επισκεφτήκαμε. Νομίζω υπήρχαν άλλοι δύο τουρίστες που ούτε καν τους είδαμε. Απλά είδαμε το αυτοκίνητό τους που πάρκαραν.

Κάναμε κι εκεί βόλτα σχεδόν μία ώρα, γιατί εκτός από την κορυφή του λόφου υπήρχαν και λίγο πιο κάτω και άλλα ενδιαφέροντα σπίτια που και αυτά ήταν εγκαταλελειμμένα. Άλλωστε φαινόταν ότι είχαν πέσει κάποιοι βράχοι και είχαν γκρεμίσει μερικά σπίτια. Δηλαδή ήταν επικίνδυνο να μένει κανείς, είτε επάνω γιατί μπορεί να έπεφτε το σπίτι του κάτω, είτε κάτω γιατί μπορεί να έπεφτε κάποιος βράχος πάνω στο σπίτι.

DSC_0892.JPG
DSC_0901.JPG
DSC_0910.JPG


Αυτός είναι ένας ελαιώνας. Βλέπετε πόσο αραιά έχουν τις ελιές.
DSC_0913.JPG
DSC_0924.JPG
DSC_0927.JPG
DSC_0931.JPG
DSC_0936.JPG
DSC_0961.JPG
DSC_0939.JPG
DSC_0963.JPG


Το θέμα είναι ότι έκανε λίγο κρύο εκεί γιατί φυσούσε. Έτσι φύγαμε και από κει περίπου στις 3:00 το μεσημέρι και σε μια ώρα φτάναμε στο πολύ γνωστό Kairouan. Είχα επικοινωνία μέσω του WhatsΑpp με την ιδιοκτήτρια του σπιτιού που θα μας φιλοξενούσε στο Καϊρουάν, γιατί για να βρεις το σπίτι ήταν πολύ δύσκολο στα στενά της παλιάς πόλης. Καταφέραμε τελικά και το βρήκαμε.

Η ιδιοκτήτρια έμενε μόνη σε ένα σπίτι, που νοίκιαζε και 3-4 δωμάτια που υπήρχαν επί πλέον. Ήταν πολύ περιποιημένα. Μας έβαλε σε ένα δωμάτιο αρκετά ευρύχωρο, όμως ήταν γεμάτο έπιπλα και δεν είχες που να ακουμπήσεις τα δικά σου πράγματα. Ήταν φανερό ότι αυτό ήταν ένα σπίτι της παλιάς εποχής, το οποίο είχε για να μένει και η ίδια. Μας είπε ότι ήταν το πατρικό της σπίτι που ο αδερφός της τής είχε αφήσει ολόκληρο. Μου φαίνεται όμως ότι θα ήταν ακόμα παλιότερο, ίσως και από τον 19ο αιώνα. Ενδέχεται να έμενε στο δικό μας δωμάτιο, όταν δεν έχει επισκέπτες. Τόσο προσεγμένο ήταν. Δεν είδαμε τα άλλα δωμάτια για να δούμε πως ήταν. Όμως ανοίξαμε την ντουλάπα και είδαμε τα ρούχα της μέσα.
DSC_0967.JPG
DSC_0969.JPG


Είχε πολύ ενδιαφέρον σαν χώρος όλο το σπίτι, αλλά εμείς μέχρι να τακτοποιηθούμε είχε περάσει αρκετά η ώρα και έτσι είχαμε μόνο μία ώρα στη διάθεσή μας για να δούμε λίγο την πόλη με φως. Πράγματι περάσαμε από την αγορά και πήγαμε μονάχα μέχρι το μεγάλο τζαμί που δεν μπήκαμε μέσα γιατί είχε κλείσει. Θα πηγαίναμε την επομένη όταν θα είχε το επισκεπτήριο από τις οκτώ το πρωί ως τις δύο το μεσημέρι. Στην Τυνησία όταν σου λένε να μπεις στο τζαμί δεν εννοούν μέσα αλλά μόνο στην αυλή, ακόμα και αν έχεις πληρώσει εισιτήριο, αν δεν είσαι μουσουλμάνος. Έτσι σε όλο το ταξίδι δεν χρειάστηκε να βγάλουμε τα παπούτσια μας. Μόνο μια φορά το κάναμε και πήραμε την κρυάδα ότι επιτρέπεται η είσοδος μόνο στους μουσουλμάνους. Κρίμα! Τα ξαναβάλαμε σε ελάχιστα δευτερόλεπτα.

DSC_0971.JPG
DSC_0977.JPG
DSC_0983.JPG
DSC_0987.JPG
DSC_0995.JPG


Κάναμε βόλτες στα στενά της παλιάς πόλης, καθώς επίσης και στο σουκ, την αγορά δηλαδή. Όμως τα περισσότερα καταστήματα είχαν κλείσει αφού είχε περάσει πλέον έξι η ώρα. Συνεχίσαμε τις βόλτες μας και στην παλιά αλλά και στην καινούργια πόλη με απώτερο σκοπό να βρούμε κάπου να καθίσουμε για φαγητό γιατί πεινούσαμε αλλά και για να περάσει η ώρα και να μην πάμε από τις εφτά στο δωμάτιο. Εκεί δεν είχαμε πολλά πράγματα να κάνουμε .

Πάλι ένας τύπος μας ανέβασε σε μια ταράτσα για να δούμε από ψηλά το τζαμί. Περίμενε να αγοράσουμε χαλιά αλλά εμείς δεν ήμασταν για τέτοια ψώνια.
DSC_0010.JPG
DSC_0013.JPG
DSC_0018.JPG
DSC_0032.JPG
DSC_0033.JPG
DSC_0045.JPG


Στην Τυνησία για φαγητό δεν έχει πολλά καταστήματα ανοιχτά το βράδυ, παρά μόνο αυτά που είναι για κάποιους οι οποίοι παίρνουν στα γρήγορα ένα σουβλάκι ή κάτι άλλο. Συνήθως τρώνε όρθιοι ένα fast food στυλ φαγητό. Ευτυχώς εμείς βρήκαμε ένα μαγαζί, που αφενός μεν είχε φαγητά, αφετέρου είχε και ένα ευπρεπή χώρο μέσα για να καθίσουμε και όχι να κάτσουμε στο κρύο έξω. Πήραμε πάλι κεμπάπ από αρνί με πατάτες και ρύζι και φάγαμε, αλλά βέβαια δεν ήπιαμε καθόλου αλκοόλ. Στις παραλίες του Βορρά είδαμε καλά μαγαζιά για φαγητό το βράδυ, στο Νότο όχι.
IMG_20230131_191637.jpg


Επιστρέψαμε στο δωμάτιο λίγο μετά τις 8:00 για να ξεκουραστούμε και να κοιμηθούμε. Φυσικά έκανε κρύο και ανάψαμε το ηλεκτρικό καλοριφέρ λαδιού για να ζεσταθεί το δωμάτιο. Το δωμάτιο για θέρμανση είχε ένα καλοριφέρ λαδιού, το οποίο και χρησιμοποιήσαμε με προτροπή της ιδιοκτήτριας, έναντι ενός κλιματιστικού που διέθεται. Το δωμάτιο μετά από λίγες ώρες είχε ζεσταθεί καλά. Ο χώρος ήταν στενόμακρος με μήκος 7-8 μέτρα και πλάτος μόλις δύο. Στη μία άκρη είχε την τουαλέτα και στην άλλη ένα μεγάλο κρεβάτι που στήριζε τις άκρες του στα πλαϊνά του τοίχου. Το άσχημο είναι που είχε και άλλο ένα μονό κρεβάτι, ακριβώς παράλληλα και κολλητά με το προηγούμενο. Έτσι για να ξαπλώσουμε περνούσαμε πρώτα πάνω από το μικρό. Είχε κι αυτό την πλάκα του. Το δωμάτιο είχε μία πόρτα για να μπεις μέσα η οποία βλέπει σε μία αυλή. Η αυλή ήταν σχετικά μεγάλη και γύρω-γύρω είχε άλλες τρεις τέσσερις πόρτες για άλλα δωμάτια ή δεν ξέρω τι. Για να μπούμε σε αυτή την αυλή περνούσαμε πρώτα από ένα άλλο αντίστοιχο τέτοιο δωμάτιο στο οποίο θεωρητικά έμενε η γυναίκα που διαχειρίζεται το χώρο. Όταν βγήκαμε βόλτα εκείνη μας έδωσε ένα κλειδί της εξώπορτας της μήπως και απουσιάζει όταν επιστρέφαμε. Όμως γενικά από ό,τι είπε βρισκόταν συνεχώς στο σπίτι, αφού είχε εμάς να μένουμε.

Κάπως έτσι πιστεύω ήταν τα παλιά σπίτια και εδώ όπως και σε άλλες μουσουλμανικές χώρες. Δηλαδή είχαν μία αυλή και γύρω-γύρω από αυτήν είχαν μικρά διαμερίσματα ή δωμάτια για κάθε οικογένεια. Πιστεύω ότι ο χώρος στον οποίο μείναμε, εκεί που έχει την τουαλέτα θα είχε μία μικρή κουζίνα κάποτε. Και τώρα για τις ανάγκες της πανσιόν τη μετέτρεψε σε τουαλέτα. Προφανώς οι μουσουλμάνοι παλιά δεν είχαν τόσο πολλά έπιπλα που έχει γεμίσει αυτή το χώρο. Και διάφορα άλλα μπιμπελό πάνω σε αυτά τα έπιπλα, ώστε δεν μπορούσαμε εμείς να βολέψουμε τα δικά μας πράγματα. Ούτε μια κρεμάστρα για τα ρούχα μας.

Για μένα ως εμπειρία θεωρώ ότι ήταν μία χαρά το δωμάτιο. Για την ακρίβεια θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που το έζησα, έστω και τυχαία αυτό. Απλά δεν μου αρέσει που δεν είχα το δικό μου κλειδί να μπαίνω και να μην δίνω λογαριασμό στον ιδιοκτήτη, αφού έπρεπε πρώτα να περάσω από το δικό του το χώρο. Βέβαια η γυναίκα ήταν πολύ φιλική. Όμως εγώ ακόμα και αυτή την οικειότητα σε σχέσεις που είναι ουσιαστικά επαγγελματικές, δεν την πολυθέλω γιατί συνήθως το εκμεταλλεύεται όχι ο φιλοξενούμενος αλλά ο ιδιοκτήτης. Πάντως σε σχέση με τον ύπνο εγώ κοιμήθηκα αρκετά καλά. Μόνο το πρωί, μετά από περίπου 6,5 ώρες ύπνο ξύπνησα, πρώτον από τη ζέστη και δεύτερον από τα κοκόρια της γειτονιάς που είχαν αρχίσει να κακαρίζουν.

Το δωμάτιο που μείναμε είναι από τα πιο ακριβά του ταξιδιού μας, αφού δώσαμε 45 ευρώ τη βραδιά. Όμως και πάλι το λέω ότι ήταν πολύ παραδοσιακό και αξίζει που μείναμε ένα βράδυ. Είναι το δεύτερο ακριβότερο κατάλυμα, μετά το ξενοδοχείο που μείναμε στην Ματμάτα, το οποίο ήταν υπόσκαφο και κόστιζε 60 ευρώ τη βραδιά.
Η οδικ΄'η πορεία της ημέρας:
1676527484348.png
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.980
Likes
15.750
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Το booking δεν είχε πολλές οικονομικές επιλογές για την Καϊρουαν έτσι κι εμείς είχαμε την «τύχη» να μείνουμε σε αυτό το σπίτι. Νομίζω πως η κυρία θεωρεί πως μας παρέχει τυπική τυνησιακή φιλοξενία, εμείς ομως δεν είμασταν πολύ άνετοι να μένουμε στο χώρο της, να βάζουμε τις βαλίτσες μας δίπλα στα εσώρουχα της και να μπαίνουμε στο σπίτι την ώρα που βλέπει τηλεόραση. Είναι και το μόνο κατάλυμα που δεν ήθελα να βαθμολογήσω για να μη τη θάψω! Ευτυχώς στην πορεία είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε την αραβική φιλοξενία και να μπούμε σε σπίτια χωρίς το άγρυπνο μάτι του ιδιοκτήτη !
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.857
Likes
16.059
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Το booking δεν είχε πολλές οικονομικές επιλογές για την Καϊρουαν έτσι κι εμείς είχαμε την «τύχη» να μείνουμε σε αυτό το σπίτι. Νομίζω πως η κυρία θεωρεί πως μας παρέχει τυπική τυνησιακή φιλοξενία, εμείς ομως δεν είμασταν πολύ άνετοι να μένουμε στο χώρο της, να βάζουμε τις βαλίτσες μας δίπλα στα εσώρουχα της και να μπαίνουμε στο σπίτι την ώρα που βλέπει τηλεόραση. Είναι και το μόνο κατάλυμα που δεν ήθελα να βαθμολογήσω για να μη τη θάψω! Ευτυχώς στην πορεία είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε την αραβική φιλοξενία και να μπούμε σε σπίτια χωρίς το άγρυπνο μάτι του ιδιοκτήτη !
Κοίτα σύμπτωση, να μείνετε κι εσείς εκεί!!! Εγώ της έβαλα 9 στην βαθμολογία μου. Δεν ήθελα να την απογοητεύσω, αν και η Ντίνα ήθελε να της βάλω κακό βαθμό. Πιστεύω όμως ότι σε κάποιους αρέσει αυτού του είδους η φιλοξενία.
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.980
Likes
15.750
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Κοίτα σύμπτωση, να μείνετε κι εσείς εκεί!!! Εγώ της έβαλα 9 στην βαθμολογία μου. Δεν ήθελα να την απογοητεύσω, αν και η Ντίνα ήθελε να της βάλω κακό βαθμό. Πιστεύω όμως ότι σε κάποιους αρέσει αυτού του είδους η φιλοξενία.
Ναι κάτι Γάλλοι και Γερμανοί όπως είδα στα σχόλια αρέσκονται. Προσωπικά ούτε μας άρεσε το στυλ, ούτε η φιλοξενία, ούτε ο παρεμβατισμός της, ούτε το ξερό ψωμί που μας σέρβιρε για πρωινό και έκατσε στο τραπέζι δίπλα μας να φάει!! Θεωρήσαμε ότι το θεωρεί φιλοξενία αλλά είχαμε αντίθετη άποψη ! Επίσης με ίδια τιμή μείναμε σε πολύ καλύτερα καταλύματα !!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.652
Μηνύματα
906.068
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom