go2dbeach
Member
- Μηνύματα
- 6.017
- Likes
- 9.784
- Επόμενο Ταξίδι
- Λατινική Αμερική
- Ταξίδι-Όνειρο
- Λατινική Αμερική
(Συνέχεια από το πρώτο μέρος του ταξιδιού στην Κόστα Ρίκα: https://www.travelstories.gr/community/threads/Κόστα-Ρίκα-pura-vida.61274/
Το να επισκεφτώ μια μέρα τον Παναμά ήταν όνειρο μου από πολύ μικρή, από τότε που στο χάρτη της Αμερικής έβλεπα αυτή τη μικρή χώρα που χρησίμευε ως γέφυρα μεταξύ βορά και νότου. Απλωμένη πάνω σε έναν ισθμό να χωρίζει Ειρηνικό και Καραϊβική. Τη χώρα με ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα επιτεύγματα της μηχανικής, το περίφημο κανάλι.
Τη χώρα που το όνομα της σημαίνει "αφθονία πεταλούδων και ψαριών".
Και να που ήρθε η μέρα και το όνειρο μου βρίσκεται μόλις 64 μέτρα μακριά μου.
64 μέτρα χωρίζουν την Κόστα Ρίκα από τον Παναμά, όσο και το πλάτος σχεδόν του ποταμού Sixaola. Ο ποταμός Sixaola παίζει το ρόλο του φυσικού συνόρου ανάμεσα στις δύο χώρες στην καραϊβική πλευρά και η γέφυρα συνδέει τις περιοχές Sixaola στην Κόστα Ρίκα και Γκουαμπίτο του Παναμά. Η ετοιμόρροπη και απαρχαιωμένη πρώην σιδηροδρομική γέφυρα ήταν ο μόνος τρόπος να περάσεις τα σύνορα και αν έπρεπε να περάσεις με αυτοκίνητο καλό θα ήταν να αφήσεις τη διαθήκη σου σε ορατό σημείο.
Η παλιά γέφυρα είχε φτιαχτεί το 1908 και από τότε αφέθηκε στη μοίρα της ώσπου κατέρρευσε πριν από ενάμισι χρόνο και αντικαταστάθηκε από μια καινούργια ακριβώς δίπλα στην παλιά που περνάνε πεζοί και αυτοκίνητα χωρίς να τρέμει το φυλλοκάρδι τους. Βέβαια η παλιά γέφυρα με τις κινούμενες σανίδες με τα μεγάλα κενά που έβλεπες τα νερά του ποταμού από κάτω, ίσως και κανένα κροκόδειλο που προσευχόταν να πέσει κάποιος, πρόσφερε υπέροχα φωτογραφικά στιγμιότυπα με λεζάντες του στυλ "πέρασα και επέζησα". Πάνε οι παλιές καλές μέρες..
Το να περάσουμε τα σύνορα δε μας φάνηκε ιδιαίτερα δύσκολο, αλλά είχαμε κανονίσει τη μεταφορά μας μέσω της Caribe Fun tours και οι οδηγοί μας καθοδήγησαν στα πάντα. Μπορώ να πω οτι μας έσωσαν από μπέρδεμα και οπωσδήποτε μας γλίτωσαν χρόνο αν κρίνω από άλλους τουρίστες που προσπαθούσαν να βγάλουν άκρη μόνοι τους και φυσικά έφτασαν πολύ μετά από εμάς. Η μικρή tienta που μοιάζει με μίνι μάρκετ δε μαρτυρά με τίποτα οτι πρόκειται για puesto aduanero. Μην ξέροντας πού πρέπει να πάνε και με ποια σειρά, κατέληξαν να περιμένουν σε μεγάλες ουρές.
Η Caribe Fun tours μας παρέλαβε από το ξενοδοχείο μας στο Puerto viejo και μας παρέδωσε στο λιμανάκι του Almirante, στο βαρκάκι που θα μας περνούσε στα Bocas del Toro. Ήταν σαφώς πιο ακριβή επιλογή από το να πας με το λεωφορείο, αλλά έπρεπε να επιλέξουμε αν μας ενδιέφερε ο χρόνος ή τα χρήματα και εμάς μας ενδιέφερε το πρώτο στο συγκεκριμένο τουλάχιστον ταξίδι.
Καλύτερα όποιος το κάνει μόνος του να φτάσει τουλάχιστον μέχρι το μεσημέρι, αφού η πλευρά του Παναμά κλείνει στις 7 το απόγευμα, αλλά ο Παναμάς είναι μία ώρα μπροστά, οπότε αν περνάτε από Κόστα Ρίκα στον Παναμά, υπολογίστε οτι κλείνουν στις 6 η ώρα Κόστα Ρίκας. Εννοείται οτι πρέπει να έχεις μαζί σου εισιτήριο που να δείχνει την έξοδό σου από τον Παναμά, δε χρειάζεται τυπωμένο, εμείς δείξαμε τα κινητά μας και ήταν οκ.
Στάμπες μας έβαλαν, δακτυλικά αποτυπώματα μας πήραν και φωτογραφίες μας έβγαλαν και bienvenidos a Panama!
Μπαίνουμε στο βανάκι και διασχίζουμε για μια περίπου ώρα μια περιοχή με προορισμό τις ακτές της καραϊβικής έχοντας πίσω μας την οροσειρά Talamanca και μπαίνοντας σε μια κοιλάδα-υδροβιότοπο που φτιάχνουν οι Rio Sixaola, San San και Changuinola. Στα μισά της διαδρομής η πόλη που φτάνουμε είναι η Changuinola, αδιάφορη και άσχημη ανάμεσα σε ατελείωτες μπανανοφυτείες που της έχουν δώσει το όνομα The Banana Republic, αφού εδώ βρίσκεται η United Fruit company που παράγει τις παγκοσμίως γνωστές chiquita. Προσπερνάμε μερικά pueblitos, κυρίως αχυροκαλύβες διάσπαρτες δίπλα σε ατελείωτες φυτείες μπανάνας.Τελικός προορισμός το Almirante, γνωστό ως το λιμανάκι απ'όπου περνάς στα νησιά του αρχιπελάγους Bocas del Toro. Γνωστή μπανανούπολη πριν χρόνια, αφού επίσης είναι περικυκλωμένη από μπανανοφυτείες που ανήκουν στη United Fruit η οποία έφτιαξε και το λιμάνι του Αλμιραντε για να μεταφέρει τις μπανάνες της.
Φτάσαμε στο γραφείο των water taxi:
Υπάρχουν διάφορα water taxi που αναχωρούν ανα μισάωρο για Bocas town με τη διαδρομή να διαρκεί 25 με 30 λεπτά. Το τελευταίο δρομολόγια για Bocas φεύγει στις 6 το απόγευμα και είχα πληροφορηθεί οτι αν το χάσεις δεν θα΄ναι και τόσο ευχάριστο να περάσεις εδώ το βράδυ περιμένοντας το πρώτο πρωινό βαρκάκι. Ετοιμόρροπα σπίτια με σκουριασμένα ελενιτ για στέγη που ισορροπούν σε πασσάλους πάνω από τα ήρεμα νερά του κόλπου Αλμιράντε είναι το μόνο που βλέπεις.
Βγάλαμε εισιτήρια, αποχαιρετήσαμε τον οδηγό της Caribe fun και μπήκαμε στη βάρκα. Μας κατέβασαν τις τέντες γιατί ψιλόβρεχε και ενώ σε λίγα λεπτά σταμάτησε, καθόταν όλοι μαζεμένοι λες και θα γινόταν καταστροφή! Εγώ έβγαλα το κεφάλι από την τέντα σα χελώνα και προσπαθούσα να φανταστώ τι αντίκρισε ο Cristobal Colon, γνωστός ως Κολόμβος, πριν από χρόνια όταν έφτασε εδώ. Το αρχιπέλαγος με τα αμέτρητα νησάκια προφανώς τον εντυπωσίασε και αποφάσισε να δώσει σε ένα από αυτά το όνομά του. Αυτό που τώρα περνούσαμε από δίπλα του, το Isla Cristobal. Μετά σου λέει, δε δίνω και το επώνυμο μου σε κάποιο...τόσα νησιά είναι. Και ονόμασε αυτό που ήταν ο τελικός προορισμός μας, Isla Colon. Μωρέ δε βαριέσαι, ας ονομάσω και όλη την περιοχή προς τιμή μου..στο κάτω κάτω εγώ είμαι ο ναύαρχος. Κόλπος του ναυάρχου λοιπόν ή Bahia de Almirante. Χαλάλι του αφού παραμένει ο πιο διάσημος επισκέπτης του αρχιπελάγους.
Το βαρκάκι μας πάει ολοταχώς για να πέσουμε πάνω σε μια ξέρα, αλλά την τελευταία στιγμή ο οδηγός κάνει μια μανούβρα προς τα αριστερά και μπροστά μας εμφανίζεται η Bocas town.
Eπισήμα πια έχω μπει στο στόμα του ταύρου! Bocas del Toro!
Το να επισκεφτώ μια μέρα τον Παναμά ήταν όνειρο μου από πολύ μικρή, από τότε που στο χάρτη της Αμερικής έβλεπα αυτή τη μικρή χώρα που χρησίμευε ως γέφυρα μεταξύ βορά και νότου. Απλωμένη πάνω σε έναν ισθμό να χωρίζει Ειρηνικό και Καραϊβική. Τη χώρα με ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα επιτεύγματα της μηχανικής, το περίφημο κανάλι.
Τη χώρα που το όνομα της σημαίνει "αφθονία πεταλούδων και ψαριών".
Και να που ήρθε η μέρα και το όνειρο μου βρίσκεται μόλις 64 μέτρα μακριά μου.
64 μέτρα χωρίζουν την Κόστα Ρίκα από τον Παναμά, όσο και το πλάτος σχεδόν του ποταμού Sixaola. Ο ποταμός Sixaola παίζει το ρόλο του φυσικού συνόρου ανάμεσα στις δύο χώρες στην καραϊβική πλευρά και η γέφυρα συνδέει τις περιοχές Sixaola στην Κόστα Ρίκα και Γκουαμπίτο του Παναμά. Η ετοιμόρροπη και απαρχαιωμένη πρώην σιδηροδρομική γέφυρα ήταν ο μόνος τρόπος να περάσεις τα σύνορα και αν έπρεπε να περάσεις με αυτοκίνητο καλό θα ήταν να αφήσεις τη διαθήκη σου σε ορατό σημείο.
Η παλιά γέφυρα είχε φτιαχτεί το 1908 και από τότε αφέθηκε στη μοίρα της ώσπου κατέρρευσε πριν από ενάμισι χρόνο και αντικαταστάθηκε από μια καινούργια ακριβώς δίπλα στην παλιά που περνάνε πεζοί και αυτοκίνητα χωρίς να τρέμει το φυλλοκάρδι τους. Βέβαια η παλιά γέφυρα με τις κινούμενες σανίδες με τα μεγάλα κενά που έβλεπες τα νερά του ποταμού από κάτω, ίσως και κανένα κροκόδειλο που προσευχόταν να πέσει κάποιος, πρόσφερε υπέροχα φωτογραφικά στιγμιότυπα με λεζάντες του στυλ "πέρασα και επέζησα". Πάνε οι παλιές καλές μέρες..
Το να περάσουμε τα σύνορα δε μας φάνηκε ιδιαίτερα δύσκολο, αλλά είχαμε κανονίσει τη μεταφορά μας μέσω της Caribe Fun tours και οι οδηγοί μας καθοδήγησαν στα πάντα. Μπορώ να πω οτι μας έσωσαν από μπέρδεμα και οπωσδήποτε μας γλίτωσαν χρόνο αν κρίνω από άλλους τουρίστες που προσπαθούσαν να βγάλουν άκρη μόνοι τους και φυσικά έφτασαν πολύ μετά από εμάς. Η μικρή tienta που μοιάζει με μίνι μάρκετ δε μαρτυρά με τίποτα οτι πρόκειται για puesto aduanero. Μην ξέροντας πού πρέπει να πάνε και με ποια σειρά, κατέληξαν να περιμένουν σε μεγάλες ουρές.
Η Caribe Fun tours μας παρέλαβε από το ξενοδοχείο μας στο Puerto viejo και μας παρέδωσε στο λιμανάκι του Almirante, στο βαρκάκι που θα μας περνούσε στα Bocas del Toro. Ήταν σαφώς πιο ακριβή επιλογή από το να πας με το λεωφορείο, αλλά έπρεπε να επιλέξουμε αν μας ενδιέφερε ο χρόνος ή τα χρήματα και εμάς μας ενδιέφερε το πρώτο στο συγκεκριμένο τουλάχιστον ταξίδι.
Καλύτερα όποιος το κάνει μόνος του να φτάσει τουλάχιστον μέχρι το μεσημέρι, αφού η πλευρά του Παναμά κλείνει στις 7 το απόγευμα, αλλά ο Παναμάς είναι μία ώρα μπροστά, οπότε αν περνάτε από Κόστα Ρίκα στον Παναμά, υπολογίστε οτι κλείνουν στις 6 η ώρα Κόστα Ρίκας. Εννοείται οτι πρέπει να έχεις μαζί σου εισιτήριο που να δείχνει την έξοδό σου από τον Παναμά, δε χρειάζεται τυπωμένο, εμείς δείξαμε τα κινητά μας και ήταν οκ.
Στάμπες μας έβαλαν, δακτυλικά αποτυπώματα μας πήραν και φωτογραφίες μας έβγαλαν και bienvenidos a Panama!
Μπαίνουμε στο βανάκι και διασχίζουμε για μια περίπου ώρα μια περιοχή με προορισμό τις ακτές της καραϊβικής έχοντας πίσω μας την οροσειρά Talamanca και μπαίνοντας σε μια κοιλάδα-υδροβιότοπο που φτιάχνουν οι Rio Sixaola, San San και Changuinola. Στα μισά της διαδρομής η πόλη που φτάνουμε είναι η Changuinola, αδιάφορη και άσχημη ανάμεσα σε ατελείωτες μπανανοφυτείες που της έχουν δώσει το όνομα The Banana Republic, αφού εδώ βρίσκεται η United Fruit company που παράγει τις παγκοσμίως γνωστές chiquita. Προσπερνάμε μερικά pueblitos, κυρίως αχυροκαλύβες διάσπαρτες δίπλα σε ατελείωτες φυτείες μπανάνας.Τελικός προορισμός το Almirante, γνωστό ως το λιμανάκι απ'όπου περνάς στα νησιά του αρχιπελάγους Bocas del Toro. Γνωστή μπανανούπολη πριν χρόνια, αφού επίσης είναι περικυκλωμένη από μπανανοφυτείες που ανήκουν στη United Fruit η οποία έφτιαξε και το λιμάνι του Αλμιραντε για να μεταφέρει τις μπανάνες της.
Φτάσαμε στο γραφείο των water taxi:
Υπάρχουν διάφορα water taxi που αναχωρούν ανα μισάωρο για Bocas town με τη διαδρομή να διαρκεί 25 με 30 λεπτά. Το τελευταίο δρομολόγια για Bocas φεύγει στις 6 το απόγευμα και είχα πληροφορηθεί οτι αν το χάσεις δεν θα΄ναι και τόσο ευχάριστο να περάσεις εδώ το βράδυ περιμένοντας το πρώτο πρωινό βαρκάκι. Ετοιμόρροπα σπίτια με σκουριασμένα ελενιτ για στέγη που ισορροπούν σε πασσάλους πάνω από τα ήρεμα νερά του κόλπου Αλμιράντε είναι το μόνο που βλέπεις.
Βγάλαμε εισιτήρια, αποχαιρετήσαμε τον οδηγό της Caribe fun και μπήκαμε στη βάρκα. Μας κατέβασαν τις τέντες γιατί ψιλόβρεχε και ενώ σε λίγα λεπτά σταμάτησε, καθόταν όλοι μαζεμένοι λες και θα γινόταν καταστροφή! Εγώ έβγαλα το κεφάλι από την τέντα σα χελώνα και προσπαθούσα να φανταστώ τι αντίκρισε ο Cristobal Colon, γνωστός ως Κολόμβος, πριν από χρόνια όταν έφτασε εδώ. Το αρχιπέλαγος με τα αμέτρητα νησάκια προφανώς τον εντυπωσίασε και αποφάσισε να δώσει σε ένα από αυτά το όνομά του. Αυτό που τώρα περνούσαμε από δίπλα του, το Isla Cristobal. Μετά σου λέει, δε δίνω και το επώνυμο μου σε κάποιο...τόσα νησιά είναι. Και ονόμασε αυτό που ήταν ο τελικός προορισμός μας, Isla Colon. Μωρέ δε βαριέσαι, ας ονομάσω και όλη την περιοχή προς τιμή μου..στο κάτω κάτω εγώ είμαι ο ναύαρχος. Κόλπος του ναυάρχου λοιπόν ή Bahia de Almirante. Χαλάλι του αφού παραμένει ο πιο διάσημος επισκέπτης του αρχιπελάγους.
Το βαρκάκι μας πάει ολοταχώς για να πέσουμε πάνω σε μια ξέρα, αλλά την τελευταία στιγμή ο οδηγός κάνει μια μανούβρα προς τα αριστερά και μπροστά μας εμφανίζεται η Bocas town.
Eπισήμα πια έχω μπει στο στόμα του ταύρου! Bocas del Toro!
Last edited: