go2dbeach
Member
- Μηνύματα
- 6.017
- Likes
- 9.783
- Επόμενο Ταξίδι
- Λατινική Αμερική
- Ταξίδι-Όνειρο
- Λατινική Αμερική
Πωωω ρε μάνα μου!!! και 2-3 φωτο.
Αυτό θα μπορούσε να είναι το σημερινό κεφάλαιο για τα νησιά San Blas.
Δε θα χρειαζόταν να γράψω κάτι άλλο. Αλλά θα γράψω δύο λογάκια (τρόπος του λέγειν) για όποιον σκεφτεί να πάει προς τα κει. Βασικά ένα πράγμα χρειάζεται...να βάλεις το χέρι στην τσέπη. Και δυστυχώς στον Παναμά όλες οι δραστηριότητες είναι πανάκριβες! Ειδικά οι εκδρομές από την πόλη. Υπάρχουν εκδρομές στη λίμνη Gatun που βλέπεις και μέρος του καναλιού, σε χωριό των ιθαγενών Emberá, στο εθνικό πάρκο Soberania κλπ..Εμείς όμως είχαμε χορτάσει δάση βροχής και απίστευτη φύση στην Κόστα Ρίκα, οπότε είπαμε να πάμε προς τα νησιά.
Οκ, όπως και να'χε, τα νησιά θα διάλεγα! Τι το'χουμε το όνομα!
Η εκδρομή είχε κανονιστεί από την Αθήνα, είχαμε πληρώσει ένα σκασμό λεφτά που θέλουν για να σε πάνε και είχα διαλέξει κάποια νησάκια που ήξερα οτι είχαν τις καλύτερες παραλίες.
Το ξυπνητήρι χτύπησε στις 5 το πρωί αφού μας είχαν πει οτι θα πρέπει να είμαστε καθ'οδόν πριν τις 6 για να αποφύγουμε την κίνηση και να φτάσουμε νωρίς στα νησιά ώστε να έχουμε πιο πολύ χρόνο εκεί. Κοιτάζω πίσω από τις κουρτίνες και οι ουρανοξύστες είναι ακόμα ολόφωτοι κάτω από το φεγγάρι.
Ξημερώνει της λατινοφιλούσσας, βοήθειά μας, σκέφτηκα! Έφτασε η μέρα!
Πήρα τα απαραίτητα για το τάμα, μάσκα, μαγιό, πετσέτες και κατεβήκαμε στο λομπι του ξενοδοχείου, οπου περίμεναν δυο κοπέλες και ένα ζευγάρι για εκδρομή κι αυτοί. Τελικά πηγαίναμε την ίδια εκδρομή όπως αποδείχτηκε. Ευτυχώς γιατί γλιτώσαμε τη βόλτα στα ξενοδοχεία του Παναμά για να μαζέψουμε τους υπόλοιπους. Ο οδηγός ήρθε στην ώρα του και μας πήγε στο βαν το οποίο ήταν για έξι άτομα. Ή μάλλον όχι ακριβώς, αφού αυτοί που θα καθόντουσαν πίσω - μαντέψτε ποιοί- είχαν ελάχιστο χώρο και ο junior που θα μπορούσε άνετα να παίζει μπάσκετ, έπρεπε να διπλωθεί στα δύο.
Η πόλη ξυπνούσε σιγά σιγά και αν και πολύ νωρίς η κίνηση είχε ήδη αρχίσει.
Σταματήσαμε σε ένα σούπερ μάρκετ στην πόλη για να πάρουμε νερό, καφέ, φρούτα και οτι άλλο σνακ θέλαμε.
Το τι θα ψωνίσεις να πάρεις μαζί εξαρτάται από το πόσες μέρες θα μείνεις. Σε κάποια νησιά έχει ελάχιστο νερό το οποίο φέρνουν με βάρκες και είναι κατάλληλο μόνο για πλύσιμο και μαγείρεμα. Επίσης το φαγητό δεν έχει τρελή ποικιλία...ρύζι με ότι ψαρέψουν. Φρούτα, πατατάκια, γλυκά, φέρνεις από την πόλη. Η διαμονή είναι στυλ Ροβινσώνα και η μόνη πολυτέλεια είναι αυτό που βλέπεις και ζεις. Εμείς πηγαίναμε για ολοήμερη, αν κι εγώ πρότεινα να διανυκτερεύσουμε και να μείνουμε δυο μέρες. Αλλά εδώ διαφωνήσαμε με τον junior και επικράτησε η γνώμη του οτι θα χάναμε τα άλλα πιο ενδιαφέροντα στην πόλη του Παναμά λεει,(έτσι σε μεγάλωσα εγώ?) για να βλέπουμε το ίδιο νησί λέει (που είναι οι αξίες που σου δίδαξα: παραλία-σνόρκελ-κοκοφοίνικας), για δυο μέρες το ίδιο σκηνικό λεει...(άμα σε ξαναπάρω μαζί μου..).
Η πόλη του Παναμά είναι μια ομορφιά αυτή την ώρα!
Η διαδρομή των 2,5 ωρών για το λιμανάκι και ένα μισάωρο με τη βάρκα ανάλογα με το νησί που πηγαίνεις, είναι εμπειρία από μόνη της. Στη στάση που κάναμε αλλάξαμε θέσεις με τις δυο κοπέλες που ήταν κοντούλες και βολευτήκαμε καλύτερα μπροστά, έτσι η πρώτη ώρα πέρασε ήσυχα στον αυτοκινητόδρομο των δύο λωρίδων.
Στρίψαμε αριστερά και ο οδηγός μας ενημέρωσε οτι μπροστά μας βρίσκονται τα “San Blas Hills”. Όπου hills σημαίνει λόφοι...πληθυντικός αριθμός...δηλαδή πολλοί. Και είναι μπροστά μας και πρέπει να τους περάσουμε. Ο τρόπος είναι ένας: η μέθοδος roller coaster! Βουτιά με το αυτοκίνητο σε ξαφνική κατηφόρα και μετά γκάζι και απότομη ανάβαση στον επόμενο λόφο και ανάσα δευτερολέπτων γιατί έρχεται η επόμενη βουτιά...Άσε που για να γίνει πιο ενδιαφέρον, το ανεβοκατέβασμα κάποιες φορές περιελάμβανε και στροφή!
Σε κάποια σημεία ο δρόμος είχε διαβρωθεί με τεράστιες λακκούβες να απειλούν να σε στείλουν στον άλλο κόσμο. Κάπου έλλειπε ολόκληρη η λωρίδα μας και μόλις προλάβαινες να μπεις στο αντίθετο ρεύμα γιατί από κάτω είχε γκρεμό! Έφτασα να νιώθω πια κάθε πετραδάκι που περνούσαμε, ακόμα και το πιο απαλό άγγιγμα του γκαζιού..Ο οδηγός είχε ένα μετρητή και μας έλεγε για το υψόμετρο που βρισκόμασταν προ βουτιάς και μετά. Αν και το στομάχι μου μπορούσε να καταλάβει με ακρίβεια τις υψομετρικές εναλλαγές!
Οι λόφοι γίνονται πιο απότομοι καθώς προχωράς περισσότερο μέσα στη ζούγκλα. Κάθε φορά που κάναμε βουτιά φτάνοντας στη βάση του λόφου, ήξερα τι θα ακολουθήσει..μάλλον το έβλεπα μπροστά μου και ευχόμουν να βρισκόμουν στο δωματιάκι μου στον Παναμά! Είχα διαβάσει για όλα αυτά, αλλά πίστευα οτι υπερβάλουν και επίσης δεν είμαι τύπος που ζαλίζεται ή ανακατεύεται εύκολα. Κι όμως μετά από μισή ώρα ήρθε το τέλος! Σταματήσαμε το αυτοκίνητο, κατεβήκαμε να ξεπιαστούμε και να επανέλθουν τα εντόσθια στη θέση τους.
Η αλήθεια είναι οτι η διαδρομή είναι υπέροχη διασχίζοντας πυκνή ζούγκλα μέσα σε πανέμορφο φυσικό τοπίο, έχοντας για θέα απότομα βουνά και κοιλάδες πάνω από τις απαλές καμπύλες των πράσινων λοφίσκων που μας έκαναν τη ζωή δύσκολη. Η ομίχλη ξεπηδούσε μέσα από τις βουνοπλαγιές που οριοθετούν την περιοχή των Kuna. Το Kuna Yala, είναι μια ζώνη γης ανάμεσα στις ακτές της Καραϊβικής και μιας ορεινής αλυσίδας που εκτείνεται από 100 περίπου χλμ ανατολικά του καναλιού του Παναμά και φτάνει μέχρι τα σύνορα με την Κολομβία στο Ντάριεν.
Για να μπεις στην περιοχή τους πρέπει να περάσεις κάποια σημεία ελέγχου στα οποία όλοι οι επιβαίνοντες στα αυτοκίνητα πρέπει να δείξουν διαβατήρια, αλλιώς γυρνάς πίσω. Το όλο σκηνικό ήταν λίγο αστείο, με τους ντόπιους ντυμένους στρατιωτικά να κοιτούν με απίστευτη σοβαρότητα πότε τη φωτογραφία στο διαβατήριο , πότε εμάς λες και ήμασταν πρωτοξάδερφα του Εσκομπάρ και είχαμε πλαστά χαρτιά.
Η αλήθεια είναι οτι δείχναμε μες στη μαστούρα και τη ζάλη, αλλά δεν ήταν από το μπάφο..Ήμουν τόσο ζαλισμένη που νόμισα οτι είδα τη σβάστικα στη στολή του τσεκαδόρου Kuna, αλλά σε λίγο είδα και μια σημαία με τη σβάστικα. Ο οδηγός μας εξήγησε οτι αυτή είναι η σημαία των Kuna και είναι σύμβολο της κουλτούρας και της επανάστασής τους. Είπα κι εγώ!
Εκτός από τον έλεγχο, όλα τα αυτοκίνητα πληρώνουν για να περάσουν από το Nusagandi Nature Reserve, μια περιοχή που ανήκει στους Kuna και είναι και προστατευόμενη, γεμάτη άγρια ζωή και απίστευτη βλάστηση. Αφού το περάσαμε, άρχισε η κάθοδος προς τα παράλια και μπαίνοντας σε ένα ανώμαλο χωματόδρομο για να λάβουμε το τελειωτικό χτύπημα, φτάσαμε σε δύο παράγκες.
Φυσικά αυτό δεν ήταν το Carti με την ξύλινη αποβάθρα, είπα στον οδηγό. Μου απάντησε οτι είχαμε έρθει ενάμισι χιλιόμετρο πιο ανατολικά, στο Puerto Barsukun. Έψαξα να βρω το puerto και αυτό που είδα ήταν μια χωμάτινη εσοχή στις όχθες ενός ποταμού, και κάποιες βάρκες που μας περίμεναν.
Μια καλύβα έπαιζε το ρόλο τουαλέτας-καμπίνας για να αλλάξεις και είναι η τελευταία ευκαιρία αφού δεν έχουν τέτοιες πολυτέλειες όλα τα νησιά.
Με τους συνταξιδιώτες μας πηγαίναμε σε διαφορετικά νησιά και θα μπαίναμε σε βάρκες ανάλογα με το που πήγαινε ο καθένας μας. Εν τω μεταξύ είχαν έρθει κι άλλα βαν με κόσμο και μας χώρισαν να περιμένουμε σε παγκάκια που στο καθένα κρεμόταν πινακίδα με το όνομα του προορισμού. Εγώ είχα επιλέξει το νησί του διαβόλου γιατί θα είχε ενδιαφέρον ανήμερα της λατινοφιλούσσας. Το νησί του μικρού και μεγάλου σκύλου για να δω πως είναι η σκυλίσια ζωη. Το Ναυάγιο, γιατί είμαστε και από τη Ζάκυνθο. Και το νησί του Γιάννη, για να τον γνωρίσω επιτέλους.
Μπήκαμε στη βάρκα κι εγώ δεν ξέρω πως, αφού δεν υπήρχε αποβάθρα, απλά κάποιος κρατάει τη βάρκα κι εσύ κατρακυλάς στη χωμάτινη εσοχή του ποταμού προσπαθώντας να μπεις. Πίσω μου καθόταν ένα ζευγάρι Πολωνών με τον άντρα να πίνει μπίρες και να βρίζει- όσο μπορούσα να καταλάβω. Όταν δε η γυναίκα κατάλαβε οτι ξέχασε μάσκα και βατραχοπέδιλα στο βαν και έπρεπε να ξαναβγεί από τη βάρκα για να τα φέρει, ακούσαμε ολόκληρη ακολουθία στα Πολωνικά!
Άρχισε η κατάβαση στον ποταμό μέχρι τον κόλπο San Blas..Φοίνικες και μανγκρόβια μας συνόδευαν και κάποιοι ψαράδες που επέστρεφαν στο χωριό που βρίσκεται λίγο πιο πάνω από το Puerto.
Όλα ήταν ήρεμα μέχρι το σημείο που το ρεύμα του ποταμού συναντούσε τα κύματα της θάλασσας, και από δω και πέρα γινόταν το σώσε. Τα δύο αντίθετα ρεύματα συναντιόντουσαν με τα νερά να μας κουκουλώνουν και τη βάρκα να προσπαθεί να σταθεί στην επιφάνεια. Δε φτάνει που έφτασα φραπές με το αυτοκίνητο, τώρα κινδυνεύαμε να πνιγούμε.
Όποιος δε τα' βγαλε στη διαδρομή, εδώ ήταν μια θαυμάσια ευκαιρία! Κάποιοι ούρλιαζαν, άλλοι πανικόβλητοι προσπαθούσαν να κρύψουν φωτογραφικές και κινητά, αλλά ο Πολωνός πρωτοτύπησε κατεβάζοντας ότι καντήλι υπήρχε. Ρίξαμε τέτοιο γέλιο με τον junior που ξέχασα και ζαλάδα και όλα!
Σε λίγο, ο Άγιος Βλάσιος ο Παναμίτης έβαλε το χέρι του και βγήκαμε στα ανοιχτά στην ήρεμη θάλασσα...κάποια νησιά άρχισαν να αχνοφαίνονται!
Αυτό θα μπορούσε να είναι το σημερινό κεφάλαιο για τα νησιά San Blas.
Δε θα χρειαζόταν να γράψω κάτι άλλο. Αλλά θα γράψω δύο λογάκια (τρόπος του λέγειν) για όποιον σκεφτεί να πάει προς τα κει. Βασικά ένα πράγμα χρειάζεται...να βάλεις το χέρι στην τσέπη. Και δυστυχώς στον Παναμά όλες οι δραστηριότητες είναι πανάκριβες! Ειδικά οι εκδρομές από την πόλη. Υπάρχουν εκδρομές στη λίμνη Gatun που βλέπεις και μέρος του καναλιού, σε χωριό των ιθαγενών Emberá, στο εθνικό πάρκο Soberania κλπ..Εμείς όμως είχαμε χορτάσει δάση βροχής και απίστευτη φύση στην Κόστα Ρίκα, οπότε είπαμε να πάμε προς τα νησιά.
Οκ, όπως και να'χε, τα νησιά θα διάλεγα! Τι το'χουμε το όνομα!
Η εκδρομή είχε κανονιστεί από την Αθήνα, είχαμε πληρώσει ένα σκασμό λεφτά που θέλουν για να σε πάνε και είχα διαλέξει κάποια νησάκια που ήξερα οτι είχαν τις καλύτερες παραλίες.
Το ξυπνητήρι χτύπησε στις 5 το πρωί αφού μας είχαν πει οτι θα πρέπει να είμαστε καθ'οδόν πριν τις 6 για να αποφύγουμε την κίνηση και να φτάσουμε νωρίς στα νησιά ώστε να έχουμε πιο πολύ χρόνο εκεί. Κοιτάζω πίσω από τις κουρτίνες και οι ουρανοξύστες είναι ακόμα ολόφωτοι κάτω από το φεγγάρι.
Ξημερώνει της λατινοφιλούσσας, βοήθειά μας, σκέφτηκα! Έφτασε η μέρα!
Πήρα τα απαραίτητα για το τάμα, μάσκα, μαγιό, πετσέτες και κατεβήκαμε στο λομπι του ξενοδοχείου, οπου περίμεναν δυο κοπέλες και ένα ζευγάρι για εκδρομή κι αυτοί. Τελικά πηγαίναμε την ίδια εκδρομή όπως αποδείχτηκε. Ευτυχώς γιατί γλιτώσαμε τη βόλτα στα ξενοδοχεία του Παναμά για να μαζέψουμε τους υπόλοιπους. Ο οδηγός ήρθε στην ώρα του και μας πήγε στο βαν το οποίο ήταν για έξι άτομα. Ή μάλλον όχι ακριβώς, αφού αυτοί που θα καθόντουσαν πίσω - μαντέψτε ποιοί- είχαν ελάχιστο χώρο και ο junior που θα μπορούσε άνετα να παίζει μπάσκετ, έπρεπε να διπλωθεί στα δύο.
Η πόλη ξυπνούσε σιγά σιγά και αν και πολύ νωρίς η κίνηση είχε ήδη αρχίσει.
Σταματήσαμε σε ένα σούπερ μάρκετ στην πόλη για να πάρουμε νερό, καφέ, φρούτα και οτι άλλο σνακ θέλαμε.
Το τι θα ψωνίσεις να πάρεις μαζί εξαρτάται από το πόσες μέρες θα μείνεις. Σε κάποια νησιά έχει ελάχιστο νερό το οποίο φέρνουν με βάρκες και είναι κατάλληλο μόνο για πλύσιμο και μαγείρεμα. Επίσης το φαγητό δεν έχει τρελή ποικιλία...ρύζι με ότι ψαρέψουν. Φρούτα, πατατάκια, γλυκά, φέρνεις από την πόλη. Η διαμονή είναι στυλ Ροβινσώνα και η μόνη πολυτέλεια είναι αυτό που βλέπεις και ζεις. Εμείς πηγαίναμε για ολοήμερη, αν κι εγώ πρότεινα να διανυκτερεύσουμε και να μείνουμε δυο μέρες. Αλλά εδώ διαφωνήσαμε με τον junior και επικράτησε η γνώμη του οτι θα χάναμε τα άλλα πιο ενδιαφέροντα στην πόλη του Παναμά λεει,(έτσι σε μεγάλωσα εγώ?) για να βλέπουμε το ίδιο νησί λέει (που είναι οι αξίες που σου δίδαξα: παραλία-σνόρκελ-κοκοφοίνικας), για δυο μέρες το ίδιο σκηνικό λεει...(άμα σε ξαναπάρω μαζί μου..).
Η πόλη του Παναμά είναι μια ομορφιά αυτή την ώρα!
Η διαδρομή των 2,5 ωρών για το λιμανάκι και ένα μισάωρο με τη βάρκα ανάλογα με το νησί που πηγαίνεις, είναι εμπειρία από μόνη της. Στη στάση που κάναμε αλλάξαμε θέσεις με τις δυο κοπέλες που ήταν κοντούλες και βολευτήκαμε καλύτερα μπροστά, έτσι η πρώτη ώρα πέρασε ήσυχα στον αυτοκινητόδρομο των δύο λωρίδων.
Στρίψαμε αριστερά και ο οδηγός μας ενημέρωσε οτι μπροστά μας βρίσκονται τα “San Blas Hills”. Όπου hills σημαίνει λόφοι...πληθυντικός αριθμός...δηλαδή πολλοί. Και είναι μπροστά μας και πρέπει να τους περάσουμε. Ο τρόπος είναι ένας: η μέθοδος roller coaster! Βουτιά με το αυτοκίνητο σε ξαφνική κατηφόρα και μετά γκάζι και απότομη ανάβαση στον επόμενο λόφο και ανάσα δευτερολέπτων γιατί έρχεται η επόμενη βουτιά...Άσε που για να γίνει πιο ενδιαφέρον, το ανεβοκατέβασμα κάποιες φορές περιελάμβανε και στροφή!
Σε κάποια σημεία ο δρόμος είχε διαβρωθεί με τεράστιες λακκούβες να απειλούν να σε στείλουν στον άλλο κόσμο. Κάπου έλλειπε ολόκληρη η λωρίδα μας και μόλις προλάβαινες να μπεις στο αντίθετο ρεύμα γιατί από κάτω είχε γκρεμό! Έφτασα να νιώθω πια κάθε πετραδάκι που περνούσαμε, ακόμα και το πιο απαλό άγγιγμα του γκαζιού..Ο οδηγός είχε ένα μετρητή και μας έλεγε για το υψόμετρο που βρισκόμασταν προ βουτιάς και μετά. Αν και το στομάχι μου μπορούσε να καταλάβει με ακρίβεια τις υψομετρικές εναλλαγές!
Οι λόφοι γίνονται πιο απότομοι καθώς προχωράς περισσότερο μέσα στη ζούγκλα. Κάθε φορά που κάναμε βουτιά φτάνοντας στη βάση του λόφου, ήξερα τι θα ακολουθήσει..μάλλον το έβλεπα μπροστά μου και ευχόμουν να βρισκόμουν στο δωματιάκι μου στον Παναμά! Είχα διαβάσει για όλα αυτά, αλλά πίστευα οτι υπερβάλουν και επίσης δεν είμαι τύπος που ζαλίζεται ή ανακατεύεται εύκολα. Κι όμως μετά από μισή ώρα ήρθε το τέλος! Σταματήσαμε το αυτοκίνητο, κατεβήκαμε να ξεπιαστούμε και να επανέλθουν τα εντόσθια στη θέση τους.
Η αλήθεια είναι οτι η διαδρομή είναι υπέροχη διασχίζοντας πυκνή ζούγκλα μέσα σε πανέμορφο φυσικό τοπίο, έχοντας για θέα απότομα βουνά και κοιλάδες πάνω από τις απαλές καμπύλες των πράσινων λοφίσκων που μας έκαναν τη ζωή δύσκολη. Η ομίχλη ξεπηδούσε μέσα από τις βουνοπλαγιές που οριοθετούν την περιοχή των Kuna. Το Kuna Yala, είναι μια ζώνη γης ανάμεσα στις ακτές της Καραϊβικής και μιας ορεινής αλυσίδας που εκτείνεται από 100 περίπου χλμ ανατολικά του καναλιού του Παναμά και φτάνει μέχρι τα σύνορα με την Κολομβία στο Ντάριεν.
Για να μπεις στην περιοχή τους πρέπει να περάσεις κάποια σημεία ελέγχου στα οποία όλοι οι επιβαίνοντες στα αυτοκίνητα πρέπει να δείξουν διαβατήρια, αλλιώς γυρνάς πίσω. Το όλο σκηνικό ήταν λίγο αστείο, με τους ντόπιους ντυμένους στρατιωτικά να κοιτούν με απίστευτη σοβαρότητα πότε τη φωτογραφία στο διαβατήριο , πότε εμάς λες και ήμασταν πρωτοξάδερφα του Εσκομπάρ και είχαμε πλαστά χαρτιά.
Η αλήθεια είναι οτι δείχναμε μες στη μαστούρα και τη ζάλη, αλλά δεν ήταν από το μπάφο..Ήμουν τόσο ζαλισμένη που νόμισα οτι είδα τη σβάστικα στη στολή του τσεκαδόρου Kuna, αλλά σε λίγο είδα και μια σημαία με τη σβάστικα. Ο οδηγός μας εξήγησε οτι αυτή είναι η σημαία των Kuna και είναι σύμβολο της κουλτούρας και της επανάστασής τους. Είπα κι εγώ!
Εκτός από τον έλεγχο, όλα τα αυτοκίνητα πληρώνουν για να περάσουν από το Nusagandi Nature Reserve, μια περιοχή που ανήκει στους Kuna και είναι και προστατευόμενη, γεμάτη άγρια ζωή και απίστευτη βλάστηση. Αφού το περάσαμε, άρχισε η κάθοδος προς τα παράλια και μπαίνοντας σε ένα ανώμαλο χωματόδρομο για να λάβουμε το τελειωτικό χτύπημα, φτάσαμε σε δύο παράγκες.
Φυσικά αυτό δεν ήταν το Carti με την ξύλινη αποβάθρα, είπα στον οδηγό. Μου απάντησε οτι είχαμε έρθει ενάμισι χιλιόμετρο πιο ανατολικά, στο Puerto Barsukun. Έψαξα να βρω το puerto και αυτό που είδα ήταν μια χωμάτινη εσοχή στις όχθες ενός ποταμού, και κάποιες βάρκες που μας περίμεναν.
Μια καλύβα έπαιζε το ρόλο τουαλέτας-καμπίνας για να αλλάξεις και είναι η τελευταία ευκαιρία αφού δεν έχουν τέτοιες πολυτέλειες όλα τα νησιά.
Με τους συνταξιδιώτες μας πηγαίναμε σε διαφορετικά νησιά και θα μπαίναμε σε βάρκες ανάλογα με το που πήγαινε ο καθένας μας. Εν τω μεταξύ είχαν έρθει κι άλλα βαν με κόσμο και μας χώρισαν να περιμένουμε σε παγκάκια που στο καθένα κρεμόταν πινακίδα με το όνομα του προορισμού. Εγώ είχα επιλέξει το νησί του διαβόλου γιατί θα είχε ενδιαφέρον ανήμερα της λατινοφιλούσσας. Το νησί του μικρού και μεγάλου σκύλου για να δω πως είναι η σκυλίσια ζωη. Το Ναυάγιο, γιατί είμαστε και από τη Ζάκυνθο. Και το νησί του Γιάννη, για να τον γνωρίσω επιτέλους.
Μπήκαμε στη βάρκα κι εγώ δεν ξέρω πως, αφού δεν υπήρχε αποβάθρα, απλά κάποιος κρατάει τη βάρκα κι εσύ κατρακυλάς στη χωμάτινη εσοχή του ποταμού προσπαθώντας να μπεις. Πίσω μου καθόταν ένα ζευγάρι Πολωνών με τον άντρα να πίνει μπίρες και να βρίζει- όσο μπορούσα να καταλάβω. Όταν δε η γυναίκα κατάλαβε οτι ξέχασε μάσκα και βατραχοπέδιλα στο βαν και έπρεπε να ξαναβγεί από τη βάρκα για να τα φέρει, ακούσαμε ολόκληρη ακολουθία στα Πολωνικά!
Άρχισε η κατάβαση στον ποταμό μέχρι τον κόλπο San Blas..Φοίνικες και μανγκρόβια μας συνόδευαν και κάποιοι ψαράδες που επέστρεφαν στο χωριό που βρίσκεται λίγο πιο πάνω από το Puerto.
Όλα ήταν ήρεμα μέχρι το σημείο που το ρεύμα του ποταμού συναντούσε τα κύματα της θάλασσας, και από δω και πέρα γινόταν το σώσε. Τα δύο αντίθετα ρεύματα συναντιόντουσαν με τα νερά να μας κουκουλώνουν και τη βάρκα να προσπαθεί να σταθεί στην επιφάνεια. Δε φτάνει που έφτασα φραπές με το αυτοκίνητο, τώρα κινδυνεύαμε να πνιγούμε.
Όποιος δε τα' βγαλε στη διαδρομή, εδώ ήταν μια θαυμάσια ευκαιρία! Κάποιοι ούρλιαζαν, άλλοι πανικόβλητοι προσπαθούσαν να κρύψουν φωτογραφικές και κινητά, αλλά ο Πολωνός πρωτοτύπησε κατεβάζοντας ότι καντήλι υπήρχε. Ρίξαμε τέτοιο γέλιο με τον junior που ξέχασα και ζαλάδα και όλα!
Σε λίγο, ο Άγιος Βλάσιος ο Παναμίτης έβαλε το χέρι του και βγήκαμε στα ανοιχτά στην ήρεμη θάλασσα...κάποια νησιά άρχισαν να αχνοφαίνονται!