go2dbeach
Member
- Μηνύματα
- 6.017
- Likes
- 9.783
- Επόμενο Ταξίδι
- Λατινική Αμερική
- Ταξίδι-Όνειρο
- Λατινική Αμερική
Βρίσκομαι στο σημείο που ονειρευόμουν, εδώ που ο Ατλαντικός και ο Ειρηνικός ωκεανός είναι απίστευτα κοντά, σχεδόν ανακατεύονται, ενώνονται με το αδιάκοπο πήγαινε-έλα των πλοίων μέσα στο κανάλι του Παναμά.
Το σημείο που όλοι μα όλοι οι επισκέπτες του Παναμά θα περάσουν, στο πρώτο σετ δεξαμενών στον Ειρηνικό, το Miralores locks, αφού είναι το πιο δημοφιλές αλλά και κοντινό για όποιον δεν έχει πολύ χρόνο στην πόλη.
Η πρόσβαση είναι εύκολη είτε με ταξί, είτε με λεωφορείο από το Albrook -που πας με το μετρό. Πολλοί επιλέγουν να έρθουν με οργανωμένο γκρουπ, ενώ υπάρχει και τουρ που περιλαμβάνει τον διάπλου του καναλιού για όσους αναζητούν μια πιο εξαιρετική εμπειρία, με το ανάλογο κόστος.
Η είσοδος κοστίζει 20$ το άτομο και ισχύει για όλη μέρα, που σημαίνει οτι μπορείς να δεις τα πρωινά πλοία που περνούν, να φύγεις όταν η κίνηση κόψει, και να επιστρέψεις κατά τις 3 το μεσημέρι που έχει πάλι πλοία.
Εδώ υπάρχει κέντρο επισκεπτών με 4 εκθεσιακές αίθουσες που παρέχουν πληροφορίες για την ιστορία και λειτουργία του καναλιού, μουσείο, και δύο ταράτσες παρατηρητήρια με θέα τις δεξαμενές και τα πλοία που περνούν. Οι δεξαμενές λειτουργούν σαν συγκοινωνούντα δοχεία και υψώνουν ή κατεβάζουν τα πλοία ανάλογα αν μπαίνουν ή βγαίνουν από το κανάλι.
Κι αυτό γιατί η λίμνη Gatun που βρίσκεται ανάμεσα στους δύο ωκεανούς, βρίσκεται σε ψηλότερο επίπεδο. Χρειάζεται λοιπόν αυτό το υδάτινο ασανσέρ για να ανεβάζει τα πλοία στο ύψος της λίμνης και αφού τη διασχίσουν τα κατεβάζει ξανά μέσα από τρία σετ δεξαμενών στην πλευρά κάθε ωκεανού.
Ευτυχώς πήγαμε νωρίς γιατί κατά τις 10:30 το παρατηρητήριο είχε γεμίσει κόσμο κυρίως με γκρουπ με κάποιον οδηγό που εξηγούσε τη διαδικασία λειτουργίας των δεξαμενών. Περιττό, αφού το κέντρο Miraflores έχει έναν εκφωνητή ο οποίος δίνει πληροφορίες σε αγγλικά και ισπανικά για το κάθε πλοίο που διέρχεται - την εθνικότητά του, το μέγεθος, το φορτίο και άλλα στοιχεία - και περιγράφει με λεπτομέρειες το πως λειτουργεί αυτό το θαύμα της μηχανικής.
Μόλις έκανε την εμφάνισή του το πρώτο πλοίο κρεμάστηκαν όλοι στα κάγκελα να βγάλουν φωτο και τα μαρκουτσοσέλφι πήραν φωτιά!
Παρατηρούσαμε το πλοίο που μόλις είχε περάσει τη γέφυρα Las Americas να μπαίνει στη δεξαμενή η οποία κλείνει πίσω του και γεμίζοντας νερό το ανεβάζει μέχρι την στάθμη του νερού της επόμενης. Η επόμενη δεξαμενή με τον ίδιο τρόπο το ανεβάζει στο επίπεδο της λίμνης Miraflores.
Το πλοίο θα συνεχίσει το ταξίδι του μέχρι την άλλη πλευρά της λίμνης όπου το περιμένει η επόμενη δεξαμενή ονόματι Pedro Miguel, η οποία το ανεβάζει στο επίπεδο της λίμνης Gatun. Το πλοίο στη συνέχεια περνάει το Culebra cut και μπαίνει στη λίμνη Gatun.
Αφού τη διασχίσει, οι τελευταίες δεξαμενές, Gatun Locks, το κατεβάζουν ξανά στο επίπεδο του Ατλαντικού και συνεχίζει το ταξίδι του.
Κάποια μικρότερα σκάφη που κάνουν μίνι κρουαζιέρες διασχίζοντας το κανάλι, δένονται σε ένα ρυμουλκό καναλιού για λόγους ασφαλείας.
Αυτό που πέρασε όμως τώρα ήταν τεράστιο και απείχε ίντσες από το πλαϊνό της δεξαμενής! Από το παρατηρητήριο το θέαμα είναι εντυπωσιακό αφού βλέπεις τα πλοία που χωρούν τσίμα τσίμα να ακινητοποιούνται στη δεξαμενή και να ανεβοκατεβαίνουν ανάλογα την κατεύθυνσή τους. Εκατέρωθεν της δεξαμενής μίνι βαγονέτα τα mules, κινούνται πάνω σε σιδηροδρομικές γραμμές και ρυμουλκούν με ειδικά καλώδια, κρατώντας ταυτόχρονα τα πλοία σταθερά για να μη χτυπήσουν στα τοιχώματα.Και όλα αυτά τα βλέπεις σε απόσταση αναπνοής.
Όταν το 1914 το κανάλι λειτούργησε, οι αρχές δημιούργησαν το "Panamax", το μέγιστο μέγεθος δηλαδή (μήκος, πλάτος, βύθισμα) που θα μπορούσε να έχει ένα πλοίο για να διασχίσει το κανάλι. Τώρα από το παρατηρητήριο λίγο πιο μακριά μπορούσαμε να δούμε τη νέα διώρυγα του Παναμά που εγκαινιάστηκε τον Ιούνιο του 2016 με νέο σετ δεξαμενών 40% μεγαλύτερες από τις αρχικές, που μπορεί να εξυπηρετεί γιγαντιαία φορτηγά πλοία “New Panamax” και νέα λωρίδα της κυκλοφορίας κατά μήκος του καναλιού που διπλασιάζει τη κίνηση.
Αυτή η τρίτη λωρίδα προστέθηκε σε κάθε πλευρά του καναλιού, τη μια τη βλέπαμε εδώ στον Ειρηνικό στα νότιο δυτικά του Miraflores και η άλλη βρίσκεται ανατολικά του Gatun, με το όνομα Agua Clara locks και το ομώνυμο κέντρο επισκεπτών.
Παρόλα αυτά το μεγαλύτερο πρόβλημα του καναλιού παραμένει το Culebra cut. Ήταν το σημείο που δυσκόλεψε περισσότερο την κατασκευή του καναλιού και κόστισε τις περισσότερες ζωές αφού εκτός από τις επιδημίες, οι συνεχείς κατολισθήσεις είχαν σαν αποτέλεσμα ένα τρένο κάθε πρωί να μεταφέρει από το Cut στο κοιμητήριο του Colon όσους εργάτες δεν έβγαλαν τη νύχτα. Σήμερα είναι το πιο στενό σημείο, του τεχνητού θαλάσσιου δρόμου που για 13 χλμ υποχρεώνει τα μεγάλα πλοία να περνούν ένα-ένα. Πέρα μακριά βλέπαμε τα πλοία να παρατάσσονται περιμένοντας τη σειρά τους είτε για να μπουν στις δεξαμενές, είτε για να περάσουν το Culebra cut.
Ήταν όνειρό μου να βρεθώ εδώ και πραγματικά ξεπέρασε τις προσδοκίες μου. Είναι συναρπαστικό να βλέπεις τη δράση από τόσο κοντά, ενός έργου που άλλαξε την ιστορία της ναυσιπλοΐας για πάντα.
Το βράδυ κάναμε μια βόλτα στο Amador Causeway ή στα ισπανικά La Calzada De Amador. Πρόκειται για έναν υπερυψωμένο δρόμο πάνω στη θάλασσα που βρίσκεται στη νότια είσοδο του καναλιού και που ενώνει την πόλη του Παναμά με 4 μικρά νησάκια.Naos Island, Culebra Island, Perico Island και Flamenco Island το τελευταίο νησάκι.
Όταν κατασκευαζόταν το κανάλι, τις πέτρες και τους βράχους που έβγαλαν από το Culebra cut, τους χρησιμοποίησαν για να φτιάξουν τον δρόμο μήκους 6 χλμ. ως κυματοθραύστη για προστασία του καναλιού και των πλοίων που περίμεναν να μπουν.
Σήμερα εκτός από λειτουργική χρήση, είναι αγαπημένο μέρος ντόπιων και τουριστών για φαγητό, βόλτα, ρηλάξ και τζόγκινγκ. Παράλληλα με το δρόμο υπάρχει ποδηλατόδρομος και νοικιάζονται ποδήλατα, μονά ή και οικογενειακά, σκουτεράκια και πατίνια. Έχει μικρά πάρκα για αθλητικές δραστηριότητες, αλλά και μπαρ, νυχτερινά κέντρα και μια ποικιλία μαγαζιών για φαγητό.
Υπάρχουν εξαιρετικά παραθαλάσσια εστιατόρια αλλά το μεγάλο τους ατού είναι η εκπληκτική θέα στον ορίζοντα της πόλης και στα πλοία που περιμένουν να ξεκινήσουν το ταξίδι τους μέσω του καναλιού.
Η βόλτα μας ήταν σύντομη αφού το πρωί...μάλλον τα ξημερώματα θα φεύγαμε για να εκπληρώσω το τάμα μου...προσκύνημα στον Άγιο Βλάσιο!!
Το σημείο που όλοι μα όλοι οι επισκέπτες του Παναμά θα περάσουν, στο πρώτο σετ δεξαμενών στον Ειρηνικό, το Miralores locks, αφού είναι το πιο δημοφιλές αλλά και κοντινό για όποιον δεν έχει πολύ χρόνο στην πόλη.
Η πρόσβαση είναι εύκολη είτε με ταξί, είτε με λεωφορείο από το Albrook -που πας με το μετρό. Πολλοί επιλέγουν να έρθουν με οργανωμένο γκρουπ, ενώ υπάρχει και τουρ που περιλαμβάνει τον διάπλου του καναλιού για όσους αναζητούν μια πιο εξαιρετική εμπειρία, με το ανάλογο κόστος.
Η είσοδος κοστίζει 20$ το άτομο και ισχύει για όλη μέρα, που σημαίνει οτι μπορείς να δεις τα πρωινά πλοία που περνούν, να φύγεις όταν η κίνηση κόψει, και να επιστρέψεις κατά τις 3 το μεσημέρι που έχει πάλι πλοία.
Εδώ υπάρχει κέντρο επισκεπτών με 4 εκθεσιακές αίθουσες που παρέχουν πληροφορίες για την ιστορία και λειτουργία του καναλιού, μουσείο, και δύο ταράτσες παρατηρητήρια με θέα τις δεξαμενές και τα πλοία που περνούν. Οι δεξαμενές λειτουργούν σαν συγκοινωνούντα δοχεία και υψώνουν ή κατεβάζουν τα πλοία ανάλογα αν μπαίνουν ή βγαίνουν από το κανάλι.
Κι αυτό γιατί η λίμνη Gatun που βρίσκεται ανάμεσα στους δύο ωκεανούς, βρίσκεται σε ψηλότερο επίπεδο. Χρειάζεται λοιπόν αυτό το υδάτινο ασανσέρ για να ανεβάζει τα πλοία στο ύψος της λίμνης και αφού τη διασχίσουν τα κατεβάζει ξανά μέσα από τρία σετ δεξαμενών στην πλευρά κάθε ωκεανού.
Ευτυχώς πήγαμε νωρίς γιατί κατά τις 10:30 το παρατηρητήριο είχε γεμίσει κόσμο κυρίως με γκρουπ με κάποιον οδηγό που εξηγούσε τη διαδικασία λειτουργίας των δεξαμενών. Περιττό, αφού το κέντρο Miraflores έχει έναν εκφωνητή ο οποίος δίνει πληροφορίες σε αγγλικά και ισπανικά για το κάθε πλοίο που διέρχεται - την εθνικότητά του, το μέγεθος, το φορτίο και άλλα στοιχεία - και περιγράφει με λεπτομέρειες το πως λειτουργεί αυτό το θαύμα της μηχανικής.
Μόλις έκανε την εμφάνισή του το πρώτο πλοίο κρεμάστηκαν όλοι στα κάγκελα να βγάλουν φωτο και τα μαρκουτσοσέλφι πήραν φωτιά!
Παρατηρούσαμε το πλοίο που μόλις είχε περάσει τη γέφυρα Las Americas να μπαίνει στη δεξαμενή η οποία κλείνει πίσω του και γεμίζοντας νερό το ανεβάζει μέχρι την στάθμη του νερού της επόμενης. Η επόμενη δεξαμενή με τον ίδιο τρόπο το ανεβάζει στο επίπεδο της λίμνης Miraflores.
Το πλοίο θα συνεχίσει το ταξίδι του μέχρι την άλλη πλευρά της λίμνης όπου το περιμένει η επόμενη δεξαμενή ονόματι Pedro Miguel, η οποία το ανεβάζει στο επίπεδο της λίμνης Gatun. Το πλοίο στη συνέχεια περνάει το Culebra cut και μπαίνει στη λίμνη Gatun.
Αφού τη διασχίσει, οι τελευταίες δεξαμενές, Gatun Locks, το κατεβάζουν ξανά στο επίπεδο του Ατλαντικού και συνεχίζει το ταξίδι του.
Κάποια μικρότερα σκάφη που κάνουν μίνι κρουαζιέρες διασχίζοντας το κανάλι, δένονται σε ένα ρυμουλκό καναλιού για λόγους ασφαλείας.
Αυτό που πέρασε όμως τώρα ήταν τεράστιο και απείχε ίντσες από το πλαϊνό της δεξαμενής! Από το παρατηρητήριο το θέαμα είναι εντυπωσιακό αφού βλέπεις τα πλοία που χωρούν τσίμα τσίμα να ακινητοποιούνται στη δεξαμενή και να ανεβοκατεβαίνουν ανάλογα την κατεύθυνσή τους. Εκατέρωθεν της δεξαμενής μίνι βαγονέτα τα mules, κινούνται πάνω σε σιδηροδρομικές γραμμές και ρυμουλκούν με ειδικά καλώδια, κρατώντας ταυτόχρονα τα πλοία σταθερά για να μη χτυπήσουν στα τοιχώματα.Και όλα αυτά τα βλέπεις σε απόσταση αναπνοής.
Όταν το 1914 το κανάλι λειτούργησε, οι αρχές δημιούργησαν το "Panamax", το μέγιστο μέγεθος δηλαδή (μήκος, πλάτος, βύθισμα) που θα μπορούσε να έχει ένα πλοίο για να διασχίσει το κανάλι. Τώρα από το παρατηρητήριο λίγο πιο μακριά μπορούσαμε να δούμε τη νέα διώρυγα του Παναμά που εγκαινιάστηκε τον Ιούνιο του 2016 με νέο σετ δεξαμενών 40% μεγαλύτερες από τις αρχικές, που μπορεί να εξυπηρετεί γιγαντιαία φορτηγά πλοία “New Panamax” και νέα λωρίδα της κυκλοφορίας κατά μήκος του καναλιού που διπλασιάζει τη κίνηση.
Αυτή η τρίτη λωρίδα προστέθηκε σε κάθε πλευρά του καναλιού, τη μια τη βλέπαμε εδώ στον Ειρηνικό στα νότιο δυτικά του Miraflores και η άλλη βρίσκεται ανατολικά του Gatun, με το όνομα Agua Clara locks και το ομώνυμο κέντρο επισκεπτών.
Παρόλα αυτά το μεγαλύτερο πρόβλημα του καναλιού παραμένει το Culebra cut. Ήταν το σημείο που δυσκόλεψε περισσότερο την κατασκευή του καναλιού και κόστισε τις περισσότερες ζωές αφού εκτός από τις επιδημίες, οι συνεχείς κατολισθήσεις είχαν σαν αποτέλεσμα ένα τρένο κάθε πρωί να μεταφέρει από το Cut στο κοιμητήριο του Colon όσους εργάτες δεν έβγαλαν τη νύχτα. Σήμερα είναι το πιο στενό σημείο, του τεχνητού θαλάσσιου δρόμου που για 13 χλμ υποχρεώνει τα μεγάλα πλοία να περνούν ένα-ένα. Πέρα μακριά βλέπαμε τα πλοία να παρατάσσονται περιμένοντας τη σειρά τους είτε για να μπουν στις δεξαμενές, είτε για να περάσουν το Culebra cut.
Ήταν όνειρό μου να βρεθώ εδώ και πραγματικά ξεπέρασε τις προσδοκίες μου. Είναι συναρπαστικό να βλέπεις τη δράση από τόσο κοντά, ενός έργου που άλλαξε την ιστορία της ναυσιπλοΐας για πάντα.
Το βράδυ κάναμε μια βόλτα στο Amador Causeway ή στα ισπανικά La Calzada De Amador. Πρόκειται για έναν υπερυψωμένο δρόμο πάνω στη θάλασσα που βρίσκεται στη νότια είσοδο του καναλιού και που ενώνει την πόλη του Παναμά με 4 μικρά νησάκια.Naos Island, Culebra Island, Perico Island και Flamenco Island το τελευταίο νησάκι.
Όταν κατασκευαζόταν το κανάλι, τις πέτρες και τους βράχους που έβγαλαν από το Culebra cut, τους χρησιμοποίησαν για να φτιάξουν τον δρόμο μήκους 6 χλμ. ως κυματοθραύστη για προστασία του καναλιού και των πλοίων που περίμεναν να μπουν.
Σήμερα εκτός από λειτουργική χρήση, είναι αγαπημένο μέρος ντόπιων και τουριστών για φαγητό, βόλτα, ρηλάξ και τζόγκινγκ. Παράλληλα με το δρόμο υπάρχει ποδηλατόδρομος και νοικιάζονται ποδήλατα, μονά ή και οικογενειακά, σκουτεράκια και πατίνια. Έχει μικρά πάρκα για αθλητικές δραστηριότητες, αλλά και μπαρ, νυχτερινά κέντρα και μια ποικιλία μαγαζιών για φαγητό.
Υπάρχουν εξαιρετικά παραθαλάσσια εστιατόρια αλλά το μεγάλο τους ατού είναι η εκπληκτική θέα στον ορίζοντα της πόλης και στα πλοία που περιμένουν να ξεκινήσουν το ταξίδι τους μέσω του καναλιού.
Η βόλτα μας ήταν σύντομη αφού το πρωί...μάλλον τα ξημερώματα θα φεύγαμε για να εκπληρώσω το τάμα μου...προσκύνημα στον Άγιο Βλάσιο!!
Last edited: