• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Γουατεμάλα Μεξικό Οι ψίθυροι της φωτιάς και των κυμάτων

evaT

Member
Μηνύματα
1.780
Likes
14.863
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Να ρωτήσω γιατί βάζεις τ αρχικά των ονομάτων κ όχι ολόκληρα;
Μήπως θα ξέρουμε ποιοι είναι;
Το βλέπω και σε άλλες ιστορίες κ δεν το καταλαβαίνω γιατί μπερδεύει τον αναγνώστη ειδικά όταν οι πρωταγωνιστές της ιστορίας είναι πάνω από 2-3
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.178
Likes
12.787
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Μετά από απαίτηση αναγνωστών, της @evaT δηλαδή, η ιστορία θα συνεχιστεί με ολόκληρα τα ονόματα (όχι μόνο τα αρχικά δηλαδή). Αν και 1-2 στην πορεία θα είναι στο περίπου είτε γιατί ποτέ δεν τα κατάλαβα, είτε γιατί δεν τα θυμάμαι ακριβώς. Για τα μέχρι τώρα S.=Samy, W.=Walid, A.=Ahmed
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.178
Likes
12.787
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Σε αυτό το σημείο θέλω να αναφέρω πως παρά το πολιτισμικό και θρησκευτικό τους υπόβαθρο, ο Walid είναι άθεος και ο Samy μουσουλμάνος μεν αλλά και αλκοόλ πίνει και χοιρινό τρώει και προσευχές δεν κάνει και γενικά είναι πέρα για πέρα ανοιχτόμυαλος.

Όσο η κυρία της παρέας και ο εορτάζων ετοιμάζονταν βγήκαμε με τον Samy να βρούμε κάποια τούρτα. Τελικά στην πορεία άλλαξαν τα σχέδια γιατί τούρτα δεν βρίσκαμε. O Samy είχε την ιδέα να πάρουμε ένα σομπρέρο και να σβήσει αυτό ο αδερφός του. Έτσι μπήκαμε στο πρώτο σουβενιράδικο. Αφού είχαμε βρει πως η "τούρτα" θα ήταν ένα σομπρέρο αρχίσαμε να ψάχνουμε για κεράκι. Ανάμεσα σε τόσα αδιάφορα υπήρχε και κάποια που παρουσίαζαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Σε μια γωνιά έστεκαν καμαρωτά κεριά φαλλοί. "Μπιτ!" μου φωνάζει ο Samy νομίζοντας πως κανείς δεν τον καταλαβαίνει, ενώ στο μαγαζί έχει καμιά 5-6 κεμπεκουά που αμέσως έστρεψαν τα βλέμματα τους πάνω μας γελώντας. Σαν να είσαι σ' ένα κατάστημα και να ακούς κάποιον να φωνάζει "Πούτσος!". ΟΚ, όπως καταλαβαίνεις αυτό θα έσβηνε ο Walid, ένα μπιτ. Στα διπλανά ράφια ήταν η Frida σε μορφή κούπας και μας άκουγε και μας κοιτούσε. Έχω μια ιδέα λέω στο Samy. "Αντί για σομπρέρο δεν παίρνουμε την Frida που θα στέκεται καλύτερα και ο μπιτ;". "Ναι", μου λέει "και θα τη γεμίσουμε με τεκίλα για να πιεί". Κι έτσι έγινε. Συμπέρασμα μην αφήνετε ποτέ τον αδερφό σας να σας πάρει τούρτα γενεθλίων.

Ακριβώς 15 λεπτά πριν τα μεσάνυχτα μπαίνουμε στο πιο κοντινό μας rooftop club. Τι club δηλαδή; 7 νομά σ' ένα δωμά ήμαστε. 7-8 παρέες όλες κι όλες αλλά ξεσαλωμένες ήδη. Η σύζυγος με κοιτούσε με μισό μάτι. Έτρεξα κατευθείαν στον Dj να του ζητήσω να βάλει στις 12 το Feliz Cumpleanos. "Είναι ήδη προγραμματισμένο" μου λέει. Τι διάολο; Πως ήξερε πως θα πηγαίναμε; Του λέω να το βάλει και στα γαλλικά αν γίνεται. "Ναι, μου το είπε η φίλη σου" μου λέει. Πήγε η γυναίκα μου και το ζήτησε; Πότε;

Ακριβώς μεσάνυχτα, από τα ηχεία ακούγεται το feliz cumpleanos και η Frida με το μπιτ κάνουν την εμφάνιση τους, παράλληλα όμως έρχονται και 2 τούρτες κανονικές με τσιρτσιμπίργια και συμβατικά κεράκια. Ένας ακόμη 30χρονος Καναδός-Κεμπεκουά και μία 36χρονη Βραζιλιάνα γιόρταζαν επίσης τα γενέθλια τους. Το feliz cumpleanos έπαιξε και στα αγγλικά και στα γαλλικά και στα πορτογαλικά ενώ τραγουδήθηκε σε περισσότερες από 15 γλώσσες ανάμεσα τους φυσικά στα ελληνικά, στα αραβικά αλλά και μια παραλλαγή προσαρμοσμένη στη γλώσσα των Μάγιας.

Η ατμόσφαιρα ήταν πολύ ευχάριστη και στην κυριολεξία όλοι στο μαγαζί γίναμε μια παρέα. Την παράσταση όπως ήταν αναμενόμενο έκλεψε το μπιτ, όπου θέλησαν να το σβήσουν και οι άλλοι δύο που γιόρταζαν αλλά και από την Frida πρέπει να ήπιε όλο το μαγαζί. Ακολούθησε ένα ξέφρενο πάρτι που άφησε ως απώλεια την μπλούζα του Samy που κάπου την έχασε, αλλά έφερε και κέρδη τη φιλία με 3 αδέρφια Ισπανών,την Eugenia, τον Joan και τον Μario, αλλά και με την παρέα του Καναδού που έκλεινε τα 30 και θα τη δούμε στην πορεία. Προς το παρόν γύρω στις 4 το πρωί οι τρεις Ισπανοί μας ακολούθησαν στο διαμέρισμα για να συνεχίσουμε εκεί το πάρτι. Η γυναίκα μου με την Eugenia κολλητές από το πουθενά...Όπως καταλαβαίνεις πέρασε τόσο καλά που τελικά δεν ήθελε να φύγουμε νωρίς από το club. Απεναντίας ήταν εκείνη που πρότεινε στην Eugenia και στα αδέρφια της να έρθουν στο διαμέρισμα. Με τη σύμφωνη γνώμη του Walid βεβαίως βεβαίως.
 
Last edited:

tripakias

Member
Μηνύματα
8.178
Likes
12.787
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Η αλήθεια είναι πως δεν έχω ιδέα γιατί ήρθε ο Joan, αφού μόλις φτάσαμε στο διαμέρισμα έβγαλε τα παπούτσια του και έπεσε ξερός στον καναπέ. Το ίδιο και ο Samy, αλλά αυτός προτίμησε μια ξαπλώστρα στην πισίνα. Ο Mario, ένας 33χρονος επαγγελματίας χορευτής, είχε όρεξη να μας δείξει κινήσεις reggaeton και η γυναίκα μου, άλλο που δεν ήθελε, ήταν πρώτη στο χορό. Παράλληλα συνέχιζε την πάρλα με την Eugenia. Και κάποια στιγμή βρέθηκε ο Mario να χορεύει με τη γυναίκα μου, ο Walid με την Eugenia να χαμουρεύονται στην πισίνα κι εγώ να κοιτάω τον ουρανό που είχε πιάσει όλη τη γκάμα των αποχρώσεων του μπλε και του κίτρινου. Παράλληλα έκανα την καθιερωμένη πρωινή βιντεοκλήση στη Γαλλία για να δούμε τι κάνουν τα παιδάκια μας, αλλά κι αυτά επίσης επειδή ήταν Σάββατο και δεν είχαν σχολείο θα μπορούσαν να δουν τη μαμά που χόρευε. Ξετρελάθηκαν! Από τότε ο μεγάλος θέλει να γίνει χορευτής σαν τον Mario λέει κι όλη μέρα χορεύει reggaeton. Καλά ξεμπερδέματα!

Όπως καταλαβαίνεις πέρα από το Samy και τον Joan κανένας άλλος δεν κοιμήθηκε. Ο Samy και ο Walid θα συνέχιζαν προς Holbox, οι Ισπανοί θα πήγαιναν Bacalar και εγώ με τη γυναίκα μου Tulum. Ήταν οι τελευταίες 2 μέρες της συζύγου στο Μεξικό καθώς έπρεπε να επιστρέψει για επαγγελματικές υποχρεώσεις. Αλλά κι αυτό να μην ήταν πάλι θα ήθελε να επιστρέψει γιατί της έλειψαν τα παιδιά έλεγε.

Αφού κατευθυνθήκαμε όλοι μαζί στον σταθμό λεωφορείων χαιρετηθήκαμε και ο καθένας τράβηξε για τον προορισμό του. Με τους Ισπανούς πήραμε το ίδιο λεωφορείο και ξαναχαιρετηθήκαμε στο Tulum.

Στο Tulum δεν είχα ξαναπάει ή τουλάχιστον δεν το θυμόμουν. Φτάσαμε γύρω στις 2 το μεσημέρι και το πρώτο που ψάξαμε ήταν για ξενοδοχείο. Και πετύχαμε ντιάνα. Ωραίο, καλαίσθητο, μοντέρνο, καθαρό, με υπέροχους κοινόχρηστους χώρους, ευγενέστατο προσωπικό και το πιο σημαντικό ζεστό νερό όλο το 24ωρο. Ζεστό νερό δεν είχαμε ξαναπετύχει τόσες μέρες σε κανένα κατάλυμα.

Τι παρακμή αυτή η πόλη; Η απόλυτη decadance. Δεν μου άρεσε τίποτα πέρα από το ξενοδοχείο και έναν πλανόδιο έφηβο που καθάριζε και πουλούσε μάνγκο και γκουάβα κάπου στο κέντρο. Σε μια προσπάθεια να ανακαλύψουμε κάτι όμορφο στην περιοχή περιπλανηθήκαμε στην πόλη περνώντας από ένα υπαίθριο παζάρι και καταλήγοντας να τριγυρνάμε σαν τις άδικες κατάρες παρέα με αδέσποτα σε κάτι αδιέξοδα. Η γυναίκα μου κάπου φοβήθηκε και μου ζήτησε να φύγουμε. Έτσι πιάσαμε τον κεντρικό δρόμο που οδηγεί στην παραλία. Περπατούσαμε, περπατούσαμε και περπατούσαμε...Εμείς κι από πίσω μας μας ακολουθούσε ένας κατάξανθος νεαρός, που αν δεν ήταν εμφανώς τουρίστας θα νομίζαμε πως κάτι θέλει από μας. Παράλληλα τα ποδήλατα πήγαιναν πάνω κάτω. Εμείς γιατί δεν πήραμε ποδήλατο; Ο κατάξανθος νεαρός τελικά ήταν Άγγλος από τα North Midlands και στις 10 λέξεις που έλεγε μετά βίας καταλάβαινα τις 5. Με κούρασε πάρα πολύ η συζήτηση μαζί του και πήρε και ώρα αφού δεν έλεγε να τελειώσει αυτή η διαδρομή. Έψαχνε κι αυτός να βρει την παραλία. Επίσης μη με ρωτήσετε όνομα γιατί το είπε 4 φορές και δεν το κατάλαβα ποτέ. Όταν φτάσαμε στο τέρμα του δρόμου υπήρχαν 2 επιλογές. Αριστερά πήγαινε προς μεγάλα ξενοδοχεία και δεν περπατιόταν, δεξιά που επίσης δεν πολυπερπατιόταν ακροφαίνονταν κάποια beach bar και μια παραλία. Κάτι βράχια σπαρμένα μέσα στο νερό, αέρας και κύμα, πολύ κύμα. Ένα beach bar συμπαθητικό αλλά τελείως άδειο από κόσμο και απέναντι άπειρες οικογένειες Μεξικανών που κυρίως έκαναν πικ νικ στην παραλία, έχοντας κουβαλήσει χίλια δυο τάπερ με φαγητά και συμπράγκαλα από το σπίτι. Μια εικόνα που άνετα θα μπορούσε να είχε βγει από την Ελλάδα του '80. Συνάμα από πάνω πετούσαν δεκάδες γλάροι και καφέ πελεκάνοι που όλο και ανταμείβονταν με τις λιχουδιές που είχαν οι ντόπιοι. Δεν ήταν πως η εικόνα δεν ήταν ωραία, ούτε πως ήθελα να φύγω...ήταν πως δεν ήταν αυτό ακριβώς που έψαχνα από μια παραλία στο Quintana Roo. Αποφασίσαμε να επιστρέψουμε και να δοκιμάσουμε την τύχη μας σε κάποια cenote.

Πήραμε το collectivo για την πόλη και από εκεί ταξί για τη cenote Zacil-Ha γιατί ήταν η μοναδική που προλαβαίναμε ανοιχτή και μπορούσαμε να περάσουμε 1-1,30 ώρα. Κι όντως αποδείχθηκε μία αρκετά καλή επιλογή. Ανοιχτή cenote αλλά σε ένα όμορφο περιβάλλον. Διασκεδάσαμε κολυμπώντας και βουτώντας πηδώντας από πάνω πολλές φορές κι έτσι βρήκαμε κάτι που μας άρεσε επιτέλους σε αυτό το μέρος.

Γυρνώντας στην πόλη πήγαμε κατευθείαν για φαγητό σε ένα vegan εστιατόριο στο κέντρο που αποδείχθηκε εξαιρετικό. Το βράδι η εικόνα της πόλης ήταν ελάχιστα πιο όμορφη λόγου του πλήθους που την ζωντάνευε. Ήταν λίγο πανηγυρτζίδικη η κατάσταση όμως. Κοιμηθήκαμε νωρίς γύρω στις 23:00 καθώς ήμασταν άυπνοι όλη μέρα, με μόνο καμιά ώρα ξεκούρασης στο λεωφορείο.
 
Last edited:

tripakias

Member
Μηνύματα
8.178
Likes
12.787
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Αφού κοιμηθήκαμε νωρίς, ξυπνήσαμε και νωρίς. Φάγαμε πρωινό και επειδή ήταν ακόμη αρκετά νωρίς αποφασίσαμε να περπατήσουμε μέχρι τον αρχαιολογικό χώρο. Φτάσαμε λίγα λεπτά πριν ανοίξει και ήμασταν από τους πρώτους που μπήκαμε. 8 το πρωί και ανάμεσα στα αρχαία τριγυρνάμε εμείς, 10-15 ακόμη και τα Ιγκουάνα. Δεν με τρελαίνουν οι αρχαιολογικοί χώροι οπότε επιλέγω να πάω μόνο στους εξαιρετικά σημαντικούς. Σε αυτόν εδώ ίσως πήγα γιατί δεν είχα κάτι καλύτερο να κάνω αλλά κι επειδή έμαθα πως έχει ωραία παραλία. Με το χέρι στην καρδιά εκείνο που μου άρεσε ήταν η θέα και τα αξιαγάπητα ερπετά. Ούτε όταν πλάκωσαν τα γκρουπ και παρακολούθησε τι έλεγαν κάποιοι ξεναγοί μπορώ να πω πως με συγκίνησε κάποια ιστορία. Είτε αδιάφορες ιστορίες είτε λίγο πολύ γνωστά πράγματα για κάποιον που έχει διαβάσει ιστορία των Μάγιας. Η γυναίκα μου από την άλλη το απολαμβάνει και φαντάζεται σκηνικά για ταινίες και φτιάχνει σενάρια και πλοκές...Επαγγελματική διαστροφή. Εγώ αρκέστηκα στους ψίθυρους των κυμάτων.

Η αύρα της θάλασσας με τραβάει, με σέρνει από τη μύτη...και τη γυναίκα μου. Έτσι δεν αργήσαμε να κατηφορίσουμε και να περάσουμε τους κοκοφοίνικες για να βρεθούμε στα καταγάλανα νερά της Playa Ruinas. Υπέροχη παραλία με ημιάγρια νερά. Μπορούσες να κολυμπήσεις αλλά με προσοχή να μην ανοιχτείς. Είχε φυσικά αρκετό αέρα, άλλωστε δεν είναι τυχαίο πως λίγο πιο πέρα στέκει το Templo del Dios del Viento, ο Ναός του Θεού του Ανέμου δηλαδή. Όμως τα κύματα ήταν παιχνιδιάρικα και διασκεδαστικά. Δίπλα μας καθόταν ένας Γάλλος, ο Tony με τον οποίο κάναμε μια ευχάριστη γνωριμία και προσέχαμε ο ένας τα πράγματα του άλλου για να βουτήξουμε στη θάλασσα. Φεύγοντας του προτείναμε άμα ήθελε να δειπνίσει μαζί μας αργότερα και μας είπε πως δεν τρώει απ' έξω εκτός από φρούτα. Για φαγητό αγοράζει ρύζι ή φακές και τα μαγειρεύει σε ένα μικρό κατσαρολάκι που είχε στην τσάντα του και έβγαλε να μας το δείξει. Την είχε δει survivor.

Είχε πάει αρκετά αργά αλλά παίρνοντας το collectivo για να γυρίσουμε στην πόλη διαπιστώσαμε πως έχουμε λίγο χρόνο να επισκεφθούμε κάποια ακόμη cenote. Το collectivo πήγαινε στις cenote Cristal και Escondido και εκεί πήγαμε κι εμείς. Τη cenote Cristal την προλάβαμε ανοιχτή τσίμα τσίμα. Ίσα ίσα να μπούμε 10 λεπτά και να κάνουμε μια βουτιά. Μετά πήγαμε στην Escondido όπου στην υποδοχή μας ρώτησε αν ξέρουμε κολύμπι. "Φελπς" του λέω. Δεν του άρεσε το χιούμορ μου και μου απαντάει "Δεν του μοιάζεις"...Και τι γυρίζει και του λέει η γυναίκα μου; Τι λέει αυτός ο θησαυρός; "Φυσικά και δεν του μοιάζει, είναι ωραιότερος από τον Φελπς". Εντάξει, ευτυχώς ακόμα είναι τυφλωμένη από έρωτα.

Μου 'σπασε λίγο τα νεύρα ο πολλά βαρύς στην υποδοχή, αλλά και οι δύο cenotes ήταν σε ωραίο φυσικό περιβάλλον και τα νερά δροσερά και απολαυστικά. Το ζεστό νερό του ξενοδοχείου επίσης απολαυστικό. Αφού είχαμε ένα πολύ σύντομο nap ετοιμαστήκαμε γρήγορα, αλλά τελικά αργήσαμε να βγούμε για δείπνο στο ίδιο vegan μέρος που είχαμε πάει και την προηγούμενη. Στην πόλη επικρατούσε το αδιαχώρητο και όλα τα μαγαζιά ήταν γεμάτα κόσμο. 'Ήταν ο τελικός του Super Bowl και τον παρακολουθήσαμε σε ένα κοντινό μπαρ όπου βρήκαμε μία γωνία να καθίσουμε και να πιούμε ένα ποτό. Το αμερικάνικο football δεν το πολυκαταλαβαίνω κι ούτε και μ' ένοιαζε ποιος θα κερδίσει, αλλά το σόου και η όλη φάση με τους Αμερικάνους να φωνάζουν, να βρίζουν, χαίρονται και να καταριούνται ήταν η "ό,τι έπρεπε" για τελευταία νύχτα με τη γυναίκα μου στο Μεξικό.
 
Last edited:

tripakias

Member
Μηνύματα
8.178
Likes
12.787
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Είχαμε ζητήσει από τη ρεσεψιόν να μας ξυπνήσει στις 7:00 (καλού κακού), γιατί στις 9:00 θα ερχόταν το βανάκι της γυναίκας μου για το αεροδρόμιο του Κανκούν, ώστε να προλάβουμε να πάρουμε πρωινό με την ησυχία μας. Φροντίσαμε να το κλείσουμε την προηγούμενη κατά τη διάρκεια του Super Bowl. Ε, είδες οργάνωση; Αφού όλα έγιναν όπως τα είχαμε σχεδιάσει, χαιρέτησα τη γυναικούλα μου, της φόρτωσα να πάρει μαζί και κάτι πράγματα που δεν χρειαζόμουν και πήρα κι εγώ των ομματιών μου από αυτήν την πόλη που δεν μου γέμισε το μάτι από την αρχή. Επόμενος προορισμός Bacalar και η Laguna de Siete Colores (η λίμνη των 7 χρωμάτων).

Έφτασα στο Bacalar λίγο πριν το μεσημέρι. Το λεωφορείο με κατέβασε μαζί με άλλους backpackers και αρκετούς ντόπιους πάνω σ' ένα κεντρικό δρόμο και για να περάσεις απέναντι και να μπεις στο χωριό έπρεπε να περιμένεις κανα τέταρτο και να παρακαλάς κάποια στιγμή να σταματήσει η ροή των φορτηγών που κινδυνεύεις να σε κάνουν χαλκομανία. Αλλά αν φτάσεις τέτοια ώρα και δεν μπουκάρεις, δεν θα περάσεις ποτέ. Απ' όλους αυτούς που αποβιβάστηκαν μαζί μου, όταν κατάφερα να περάσω στην απέναντι μεριά του δρόμου, έβλεπα μόνο μία κυριούλα που κρατούσε ένα τορβά με ζαρζαβατικά. Ήταν ολοφάνερο πως δεν επρόκειτο για τουρίστρια. Μα που πήγαν όλοι οι άλλοι; Εντάξει, είχα δει ορισμένους που ήρθαν να τους πάρουν με αμάξια. Οι υπόλοιποι όμως; Όλοι είχαν κανονίσει μεταφορά;

Με μια γρήγορη αναζήτηση στο google maps βλέπω πως η κεντρική πλατεία δεν είναι μακριά και αποφασίζω να το κόψω με τα πόδια. Για να απολαύσω και το τοπίο και τη φύση. Πως μου είχε κολλήσει πως είναι pueblo magico; Η διαδρομή ένα μαύρο χάλι, αδέσποτα, κάτι γκαραζιέρηδες που επιδιόρθωναν καταμεσής του δρόμου κάτι σαράβαλα, πεταμένα από δω κι από κει μπάζα, παλιοσίδερα και γενικά η χαρά του παλιατζή. Μετά από δεκακάτι λεπτά περπάτημα κι αφού είχα απορρίψει όλους τους ταξιτζήδες του χωριού που σταμάτησαν να με ρωτήσουν που πηγαίνω, φτάνω στην κεντρική πλατεία. Εκεί είχε ένα hostel όπου είχε καλές κριτικές. Συνήθως όταν ταξιδεύω μόνος προτιμώ τα hostel για να γνωρίζω κόσμο. Μπαίνω μέσα. Θεοσκότεινα τα πάντα. Λέω θα ναι από τον ήλιο και δεν προσαρμόστηκαν τα μάτια μου στον εσωτερικό χώρο. Περιμένω 2-3 λεπτά, δεν φεγγίζει. Και δεν βλέπω και κανέναν. Σε μια άκρη έχει μια βιτρίνα με κάτι empanadas που πάνω τους έχουν 4-5 μύγες η καθεμία. Λέω ΟΚ, πρωινό δεν τρώω εδώ. Προχωράω προς τα μέσα και τσουπ ανοίγει μια πόρτα και πετάγεται ένα μουσάτο γομάρι. Να σου πω δεν τρόμαξα; Ψέματα θα σου πω.

Ζητάω να μείνω δύο βράδια,, πληρώνω και μου λέει το δωμάτιο τάδε (δεν θυμάμαι νούμερο). "Κλειδί;" τον ρωτάω. "Το κλειδί είναι πάντα πάνω στην πόρτα". Ναι, καλά κατάλαβες,, το δωμάτιο είχε ένα κλειδί και έμενε πάντα από την εξωτερική μεριά της πόρτας. Έξω από το δωμάτιο είχε μια εσωτερική αυλή, σαν αίθριο, με φυτά και πολύ χαλαρωτική. Ανοίγω την πόρτα του δωματίου και αντικρύζω 3 κορίτσια 20-25 χρονών. Την Katarina, την Ana και μια που δεν θυμάμαι. 4 κρεβάτια όλα κι όλα στο δωμάτιο. Άρα εγώ με 3 νεαρά κορίτσια. Και σε ρωτάω. Είσαι ρεσεψιονίστ και σου έρχεται ένας 42χρονος και λες που ταιριάζει να τον βολέψω; Α να, εδώ με τα κορίτσια. Έτσι το σκέφτηκε. Καταρχάς αυτές ήταν άσχημες...Όχι εντάξει, μια χαρά ήταν απλά όχι του γούστου μου. Η Katarina και η φίλη της (αυτή που δεν θυμάμαι το όνομα της) ήταν από την Baja California. Ξέρεις που είναι η Baja California; Ε ναι, δεν θέλει πολλή φαντασία, είναι ένα μεξικάνικο κρατίδιο κάτω από την California των ΗΠΑ. Είναι το τσουτσούνι που στο χάρτη μοιάζει να κρέμεται κάτω από την Καλιφόρνια και όπως έμαθα μία από τις περιοχές με τη μεγαλύτερη εγκληματικότητα στο Μεξικό. Είχαν έρθει τα κορίτσια από την άλλη άκρη της χώρας για διακοπές. Η Ana ήταν Γερμανίδα backpacker όπου μετά το Bacalar θα συνέχιζε για Μπελίζ. Όπως σχεδίαζα να κάνω κι εγώ. Έτσι μου έδωσε όλες τις πληροφορίες για τη χώρα που είχε συγκεντρωμένες.

Δεν μπορώ να πω πως τρελάθηκα με την παρέα αλλά για να μη φανώ αντικοινωνικός είπα πως πεινάω και πάω να φάω κάτι. Πέρασα τη συμπαθητική κεντρική πλατεία και αποφάσισα να πάω για μια βουτιά προς τη λίμνη. Walid που είχε έρθει λίγες μέρες νωρίτερα μου είχε δώσει το τηλέφωνο από το γραφείο που είχε κάνει μια δραστηριότητα με κανό ή sup (δεν θυμάμαι) το βράδυ. Επίσης μου είχε πει θα πας προς τις λίμνες και θα τα βρεις όλα. Ο Walid είναι άριστος στο να οργανώνει εκδρομές και να ανακαλύπτει hidden gems αλλά από συμβουλές και οδηγίες είναι καταστροφή.

Τέλοσπάντων εγώ δεν βρήκα τίποτα. Μόνη διέξοδος στη λίμνη που βρήκα ήταν μια ξύλινη προβλήτα όπου αρκετοί έφηβοι έκαναν βουτιές στη λίμνη. Και μια γιαγιά καθόταν με τα εγγόνια της σε ένα παγκάκι και τα σκούπιζε (προφανώς είχαν βουτήξει). Πλησίασα και μου έκανε χώρο να καθίσω. Με ρώτησε από που είμαι κι όταν της είπα Ελλάδα φάνηκε σαν να μην κατάλαβε. Της λέω "Ευρώπη, Ελλάδα". "Α, Ελλάδα;" με ρωτάει "Πρώτη φορά βλέπω Έλληνα". Τώρα χάρηκε , στεναχωρήθηκε, χέστηκε δεν ξέρω, αλλά εικάζω το τρίτο. Βουτάν τα εγγόνια της. Λέω εδώ ήμαστε θα βουτήξω κι εγώ να έχω κάτι να θυμάμαι από αυτό το κολοχώρι και έβαλα τη γιαγιά να προσέχει την τσάντα μου. Μη μου την αρπάξει κανένα μπάσταρδο και φύγει. Εν τω μεταξύ η λίμνη εκεί μπροστά βρύα, λειχήνες και αλλά χορταρικά. Ας είναι λέω, θα βουτήξω.

Ωραία τα περάσαμε στο Bacalar λέω ας δω για λεωφορείο προς Μπελίζ. Δεν είχε για εκείνη τη μέρα. Φεύγω από εκεί που ήμουν προς αναζήτηση κάποιου άλλου μέρους, ίσως κάτι σαν παραλία και παίρνω τον παράλληλο με τη λίμνη δρόμο με κατεύθυνση προς το Βορρά. Διασχίζω περισσότερο από 500 μέτρα χωρίς να συναντήσω ψυχή, μήτε αμάξι δεν περνούσε. Η λίμνη ούτε που φαίνεται καθώς ανάμεσα μας παρεμβάλλονται μαντρότοιχοι. Αν πιάσει φωτιά εδώ θα καούν ζωντανοί οι άνθρωποι, όπως στο Μάτι. Ξάφνου ξεπροβάλει ένας σκύλος και ακολουθεί την ίδια κατεύθυνση με μένα προπορευόμενος. Τον ακολουθάω, λέω κάτι θα ξέρει...Και δεν είχα άδικο. Υπάρχει ένα κενό και μια ξύλινη μακριά προβλήτα και στο βάθος μια αλάνα με ένα σταθμευμένο λεωφορείο και μερικούς ανθρώπους να βολοδέρνουν. Τσεκάρω το google maps και όντως αριστερά υπάρχει παραλία και με πολύ καλές κριτικές. Προς τα εκεί πήγε και ο σκύλος. Ξέρει ο άτιμος. Φτάνω μπροστά και μια ασπροκόκκινη κορδέλα περιορίζει την είσοδο. Η παραλία άδεια. Μία ταμπέλα δίπλα προειδοποιεί πως απαγορεύεται το κολύμπι γιατί έχει εμφανιστεί κροκόδειλος...Putain!

Ο δρόμος έχει τελειώσει κι αν θέλω να συνεχίσω την προσπάθεια πρέπει να στρίψω αριστερά τον ανηφορικό δρόμο και μετά ξανά αριστερά να συνεχίσω παράλληλα με τους μαντρότοιχους μπας και βρω κάτι. Δεν το βάζω κάτω. Εδώ οι άλλοι πριν αιώνες ανακάλυψαν ολόκληρες ηπείρους και δεν μπορώ εγώ σήμερα να βρω πρόσβαση για τη λίμνη;. Μερικές εκατοντάδες μέτρα μετά βλέπω ένα ασημί seat και δύο ζευγάρια με μαγιό να κατεβαίνουν. Ώπα λέω, κάπου εδώ έχει παραλία. Τα ζευγάρια είναι αρκετά μακρυά μου αλλά έχω οπτική επαφή. Ανοίγουν την πόρτα ενός μαντρότοιχου και μπαίνουν μέσα. Τρέχω να τους προλάβω. Η πόρτα είναι κλειστή αλλά όχι κλειδωμένη. Υπάρχουν κατηφορικά σκαλοπάτια βαμμένα με περίγραμμα στις άκρες με άσπρη μπογιά ή ασβέστη, όπως στα ελληνικά νησιά. Αριστερά και δεξιά είτε χαμηλά λευκά σπιτάκια, είτε πότε πότε καλαμιές ή πρασινάδα. Στο τέρμα των σκαλοπατιών είμαι σε ένα επίπεδο περίπου 3 μέτρα πάνω από τη λίμνη και καμια 30 μέτρα απόσταση στο οριζόντιο επίπεδο. Η λίμνη απλώνεται μπροστά μου σε διάφορες αποχρώσεις του γαλάζιου (λίμνη των εφτά χρωμάτων).

Ναι, να το θυμάσαι πάντα. Ο επιμένων νικά! Δεν είχα βρει μια παραλία για να κολυμπήσω. Είχα βρει κάτι πολύ καλύτερο! Στο κάτω επίπεδο και ακριβώς στην όχθη της λίμνης είχε δύο παγκάκια που κάθονταν 4 άνθρωποι και κοιτούσαν τη λίμνη και μπροστά τους είχαν ένα τραπέζι όπου γύρω του στέκονταν όρθιοι άλλοι 3. Ανάμεσα τους και τα δύο ζευγάρια που είχαν δει να βγαίνουν από το ασημί seat.

Κόλλησα, έκανα στροφή να γυρίσω και με φώναξαν. Δίστασα γιατί ο χώρος φαινόταν ιδιωτικός και αυτοί μια παρέα. "Έλα, έλα", μου φώναζαν. Ε, πήγα...
 
Last edited:

tripakias

Member
Μηνύματα
8.178
Likes
12.787
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Στα δευτερόλεπτα που πέρασαν μέχρι να βρεθώ κοντά τους πρόλαβα να μοιραστώ την τοποθεσία μου με τη γυναίκα μου ώστε αν με φάνε λάχανο και με πετάξουν στη λίμνη να ξέρουν που περίπου να ψάξουν το κουφάρι μου. Αν τώρα δεν καταφέρουν να με βρουν ίσως έχει προλάβει και το έχει φάει ο κροκόδειλος που ζει παρακάτω. Ε, ας του δώσουν κάνα βυτίο σόδα μπας και με χωνέψει ο καημένος. Είμαι λίγο αχώνευτος, τι να κάνουμε;

"Μωρ τι βλακείες σκέφτεσαι;" λέω στον εαυτό μου. Από την άλλη αν όντως έτσι είναι οι συμμορίες; Κι αν έπεσα σε μια συνάντηση του Καρτέλ της περιοχής; Κι αν βρέθηκα τη λάθος στιγμή στο λάθος μέρος; Εγώ ένα μπάνιο ήθελα να κάνω ρε γαμώτο και από τη μία μαντρότοιχοι, από την άλλη κροκόδειλοι και από την παράλλη έμποροι ναρκωτικών. Στο δίλλημα του να μιλήσω ισπανικά και να νιώσουν πιο οικεία ή να μιλήσω αγγλικά ώστε αν πούνε κάτι που με αφορά να το καταλάβω και ίσως προλάβω να με προστατέψω, αποφάσισα να τους μιλήσω ελληνικά.

Ξέρεις όμως πόσο δύσκολο είναι να σε ρωτάνε, να καταλαβαίνεις τι σε ρωτάνε και να μην μπορείς να απαντήσεις; Τα ελληνικά είναι μια σωτήρια γλώσσα και ήταν άλλη μία από τις όχι και λίγες φορές στη ζωή μου που ένιωθα πανευτυχείς που τα μιλάω.

Ο Adriano ήταν ο αρχηγός της συμμορίας και με ανέκρινε σε άπταιστα μεξικάνικα. Δεν τον πολύ ένοιαζε που "δεν καταλάβαινα" και που δεν καταλάβαινε και αυτός τι του έλεγα. Στις ερωτήσεις του για το όνομα μου, από που είμαι και πως βρέθηκα εκεί του έδινα τις αληθινές απαντήσεις αλλά στα ελληνικά και κάνοντας πως δεν καταλαβαίνω τι με ρωτούσε.

Ο νεαρός που στεκόταν δίπλα στον αρχηγό σε κάποια φάση φανερά απογοητευμένος ή και ενοχλημένος του λέει: "Amo, δεν καταλαβαίνει δεν το βλέπεις; Ας πάμε εμείς κι αν τον αφήσουμε εδώ" κουνώντας το κεφάλι δεξιά κι αριστερά.

Το Amo είναι μια παλιά ισπανική λέξη που σημαίνει κάτοχος. Σήμερα η χρήση της περιορίζεται για να υποδηλώσει τον Κύριο, τον Master ανάμεσα σε μία BDSM σχέση. Άρα ο Adriano δεν είναι απλά ο αρχηγός μιας ομάδας αλλά το αφεντικό. Και που θέλουν να με πάνε; Θα με απαγάγουν; Θα με δέσουν; Θα με μαστιγώσουν;

"Όχι, θα τον πάμε μέσα στη λίμνη" λέει ο Adriano. Πως ξεμπλέκουμε από δαύτους; Σκέφτηκα να τους μιλήσω αγγλικά, να τους πω 2-3 πραγματάκια κι ότι δεν καταλαβαίνω τίποτα απ' όσα λένε και να βρω μια δικαιολογία ώστε να φύγω γρήγορα και αναίμακτα. Το πλάνο πήγε άμεσα κουβά καθώς ήταν πολύ εύκολο να συνειδητοποιήσω πως κανείς τους δεν ήξερε λέξη από αγγλικά. Με κοιτούσαν ακριβώς με το ίδιο γουρλωμένο βλέμμα όπως και όταν μιλούσα ελληνικά. Δοκίμασα και γαλλικά αλλά τζίφος κι εκεί. Αυτοί είναι σίγουρα συμμορία, δεν ξέρουν λέξη αγγλικά, το έχω δει στις ταινίες. "Από που είσαι;" με ξαναρωτάει ο Adriano. "Italia, Mafia?" Σε τι δίχτυα έπεσα; Τι κάνουμε τώρα; Οι παλμοί μου έχουν ξεπεράσει τους 150, τα χέρια και τα πόδια μου τρέμουν και ένας άλλος που καθόταν στο παγκάκι λέει: "Μπορεί να είναι Σουηδός". Σιγά μην είμαι Εσκιμώος. Τουλάχιστον με έκανε να γελάσω.

Ένα καινούργιο ζευγάρι έκανε ξαφνικά την εμφάνιση του. Ένας ψηλός άντρας γύρω στα 25 με Versace σετ (βερμούδα-πουκάμισο) και Prada γυαλί συνοδευόταν από μία λίγο νεότερη κοπέλα που φορούσε ένα λαμέ ολόσωμο μαγιό Balmain. "Capo" φωνάζουν ο Adriano και οι υπόλοιποι. Μάλιστα, ξεκάθαρα πρόκειται για σπείρα, έχουν και Capo και μόλις είχε έρθει.

Το κορίτσι με το Balmain με πλησίασε και με ρώτησε πως με λένε. Άμεσα την ενημέρωσαν πως δεν μιλάω ισπανικά και με ξαναρώτησε στα αγγλικά. Όταν έμαθαν κι αυτή και οι υπόλοιποι πως είμαι από Ελλάδα παραξενεύτηκαν που είχαν έρθει από τόσο μακριά και μάλιστα που ταξίδευα μόνος. Η Gaby, έτσι έλεγαν την αγγλομαθή Μεξικάνα, είχε πολύ όμορφα πράσινα μάτια. Μα πολύ όμορφα πράσινα μάτια. Μου πρόσφερε μία μπύρα και συνέχισε να έχει πολύ όμορφα πράσινα μάτια. "Πλήρωσε;" Ρώτησε τον Adriano. Τι να πληρώσω ρε παιδιά; Την μπύρα; "Όχι" της απάντησε. Ήθελα τόσο να φύγω αλλά είχε τόσο όμορφα πράσινα μάτια!

"Θα έρθεις;" με ρωτάει. Μα πες μου, πως να πεις όχι σε τόσο όμορφα μάτια; "Είναι 200 πέσος. Θα πάμε μέσα στη λίμνη, θα κολυμπήσουμε, θα διασκεδάσουμε" μου εξηγεί. "Μου αρέσει πολύ, ερχόμαστε κάθε βδομάδα από το Chetumal για μπάνιο", "Αν δεν έχεις λεφτά, θα τα βάλει ο Amo μου είπε" μου λέει με χαμόγελο η Gaby, κλείνοντας το μάτι στον Adriano. "Όχι έχω, ακριβώς 200 ή κάρτα" απαντάω. "Κάρτα δεν γίνεται" μου λέει.

Ανεβήκαμε σε ένα μικρού μεγέθους αλλά πολυτελείας γιοτ και ξεκινήσαμε για μέσα. Δεν έχω ιδέα πόση ώρα ήταν η διαδρομή. Πέντε, δέκα, δεκαπέντε λεπτά. Εμένα μου φάνηκε ώρες...Κι από μπροστά μου πέρασαν αρχικά οι εικόνες των παιδιών μου και τέλος η γυναίκα μου που με μούντζωνε. Άραγε έκανα καλά που πήγα μαζί τους; Θα ξαναδώ τα παιδιά μου; Μήπως ήταν πιο ασφαλές να κολυμπήσω εκεί που κολυμπούσε και ο κροκόδειλος; Τελικά αυτό το ταξίδι, όπως αποδείχθηκε στην πορεία ήταν αρκετά ριψοκίνδυνο.

Η αλήθεια είναι πως ούτε τατού είδα να έχουν πολλά, ούτε αλυσίδες και δαχτυλίδια να φορούν οι άντρες. Ο Capo που έλεγαν όλοι ήταν ο καπετάνιος. Δεν έβγαλαν να σνιφάρουν τίποτα, ούτε καν 420. Μόνο μπύρα, αφρώδης οίνος και τεκίλα καταναλώνονταν. Ούτε γκάνια είχαν. Άρα τι φοβόμουν; Μήπως ήμουν υπερβολικός; Ή μήπως όχι; Ήταν τόσο αθώοι όσο έδειχναν;

Ο Capo σταμάτησε το σκάφος. "Φτάσαμε...Πήδα" μου λένε.
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.178
Likes
12.787
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Ανατολικά μας, σε μία απόσταση περίπου 50-100 μέτρα βρίσκονταν αρκετά άλλα σκάφη. Μια φωνή και κάποιος θα με άκουγε αν χρειαζόμουν βοήθεια. Αν ήθελαν να μου κάνουν κάτι όμως θα πήγαιναν σε άλλο μέρος. Τζάμπα ανησύχησα..."Ε φίλε, που πας χωρίς ποτό;" μου φώναξε ο Adriano και μου πέρασε μια παγωμένη μπύρα από το ψυγείο, ενώ παράλληλα ο Capo έβαλε δυνατά μουσική. Τόσο δυνατά που αν φώναζα δεν θα με άκουγε κανείς. Δεν το σκεφτόμουν όμως πλέον. Είχαμε σταματήσει στο σημείο όπου η λίμνη παίρνει το ωραιότερο της χρώμα. 'Ενα ηλιόλαμπρο, ημιδιάφανο κυανό. Σ' εκείνο το σημείο τα νερά ήταν ρηχά. Η επιφάνεια έφτανε μέχρι τη μέση ανθρώπου με ύψος 1.75 μέτρα. Ολόγυρα δεν έβλεπες τίποτε άλλο πέρα από νερό, ανθρώπους και σκάφη. Ο ουρανός καταγάλανος χωρίς ίχνος σύννεφου.

Πέρα από τον Capo που έμεινε πάνω στο γιοτ κι ένα ζευγάρι που χαμουρευόταν πιο πέρα, όλοι οι άλλοι μαζεύτηκαν τριγύρω μου και είχαν περιέργεια να με γνωρίσουν. Τους έκανε μεγάλη εντύπωση που ένας άνθρωπος από την άλλη μεριά του Ατλαντικού ταξιδεύει μόνος στη χώρα τους και μεγαλύτερη εντύπωση που έχω 5 παιδιά. Δικαιολογημένα μάλλον διότι εκτίμησαν πολύ λάθος την ηλικία μου αφού νόμιζαν πως είμαι το πολύ 32. Ήθελαν να μάθουν για την οικογένεια μου και τη ζωή στην Ελλάδα και τη Γαλλία.

Στην αρχή όλη η συζήτηση γίνονταν με μεταφραστή την Gaby αλλά σύντομα αποκάλυψα πως μιλάω ισπανικά. Ωστόσο αυτό δεν τους άρεσε πολύ και έγιναν καχύποπτοι μαζί μου. Κάτι οι εξηγήσεις που τους έδωσα, κάτι η μουσική και ο χορός που μας φέρνουν πιο κοντά βοήθησαν για να ξεπεραστούν οι καχυποψίες. Ο χορός και το ποτό μας έφεραν τόσο κοντά που η Gaby με παρακάλεσε να την πάρω αγκαλιά γιατί είχε πιει πολύ και ζαλιζόταν (φοβόταν μην πνιγεί στο ένα μέτρο)...Κι από την άλλη ο Adriano χόρευε και σχεδόν τριβόταν πάνω μου, ενώ μου έστελνε φιλάκια. Δεν ξέρω τι είχε καταλάβει απ' όλα όσα τους είχα πει ή αν δεν με παρακολουθούσε καθόλου όταν έλεγα για τη ζωή μου, αλλά σχεδόν με παρενοχλούσε. Και δεν ήταν μόνο που ήταν άντρας, ήταν και σαν μπαμπουίνος. Του εξήγησα πως με ενοχλεί αλλά μια φίλη τους η Andriana μου είπε να μην τον παρεξηγώ και πως ψάχνει απεγνωσμένα για γκόμενο...Δεν ξέρω τι ήταν χειρότερο... Ότι με παρενοχλούσε ή ότι με παρενοχλούσε επειδή ήταν απεγνωσμένος και δεν είχε άλλη επιλογή;

Για καλή μου τύχη έφτασε ένα άλλο μικρό γιοτ κοντά μας από το οποίο μεταξύ άλλων κατέβηκε ένα ζευγάρι Αφροαμερικανών. Ο Adriano έστρεψε την προσοχή του στον ψηλό καλογυμνασμένο άντρα, που πλησίασε κοντά μας για να χορέψει με την εντυπωσιακή παρτενέρ του, που ευτυχώς ήταν τόσο ψηλή όσο έπρεπε ώστε να μην κρύβεται από το νερό η πίσω όψη από το πανέμορφο brasilian που φορούσε. Πρέπει να είχαν αρκετή σχέση με το χορό γιατί χόρευαν αβίαστα και εντυπωσιακά. Έφυγαν όμως γρήγορα και δεν τους απολαύσαμε όσο θα θέλαμε.

Μετά από αρκετό ποτό, πολύ χορό και κάμποσες βουτιές κι αφού πλέον ο ήλιος είχε πέσει αισθητά και το φεγγάρι είχε αρχίσει να κάνει δειλά δειλά την εμφάνιση του, έπρεπε να επιβιβαστούμε για την επιστροφή. Το πάρτι συνεχίστηκε στο σκάφος με άφθονες φωτογραφίες με φόντο το ηλιοβασίλεμα και τους υπέροχους γαλαζομωβ και χρυσοπορτοκαλί χρωματισμούς του ουρανού. Η Gaby ανέλαβε χρέη φωτογράφου και πραγματικά ήταν expert στις instagramικές φωτογραφίες. Με τοποθετούσε κατάλληλα και μου έδινε συμβουλές για το πως να στηθώ, που να κοιτάω και τι εκφράσεις να παίρνω. Μου ζήτησε επίσης να την βγάλω κι εγώ φωτογραφίες με το κινητό μου και να τις της στείλω. Ίσως ήταν ένας τρόπος για να πάρει το whatsapp ή το insta μου, ίσως όχι.

Νωρίτερα μέσα στη λίμνη μου είχε πει λίγα πράγματα για τη ζωή της. Μεγαλωμένη από μία αστική οικογένεια στο Chetumal, έβγαλε αμερικάνικο σχολείο. Σπούδασε οικονομικά στο Valladolid και μόλις είχε γυρίσει στο Μεξικό από μεταπτυχιακό που έκανε στη Νέα Υόρκη. Ιδιαιτέρως πολυταξιδεμένη για τη νεαρή ηλικία της και με αγαπημένη πόλη το Παρίσι. Λάτρεις του couchsurfing, έχοντας φιλοξενήσει δεκάδες τουρίστες στο σπίτι της. Μου πρότεινε αν ήθελα, πριν φύγω για Μπελίζ να πάω να μείνω στο σπίτι της και να φύγω από εκεί. Έβγαζε νόημα η πρόταση γιατί από Chetumal υπήρχαν περισσότερες επιλογές και δρομολόγια απ' ότι από Bacalar.

Από την άλλη φτάνοντας πίσω στη στεριά ο Adriano μου πρότεινε να μείνω στο σπίτι του γιατί "έχει ήδη νυχτώσει και είναι επικίνδυνα να γυρίσεις με τα πόδια στο χόστελ" (sic). Ναι, το συγκρότημα που είχα τρυπώσει και που έμοιαζε με ξενοδοχείο ήταν το ταπεινό σπίτι του Adriano (γι' αυτό και τον αποκαλούσαν οι υπόλοιποι Amo). Δεν δέχτηκα και τότε πρότεινε να πάμε να πιούμε ένα ποτό σε ένα τοπικό μπαρ και να με αφήσουν μετά στο χόστελ. Αρνήθηκα για δεύτερη φορά. Τότε αποφάσισε να με γυρίσει με το αμάξι του και σχεδόν με έσερνε από το χέρι. Μα καλά πόσο επικίνδυνο είναι η περιοχή το βράδι; Αρνήθηκα και του ζήτησα να με αφήσει ήσυχο, ευχαριστώντας όλους για τη γνωριμία και την πολύ ωραία εμπειρία.

Γυρνώντας πίσω, έκατσα σε ένα ήσυχο ταβερνάκι δίπλα στο χόστελ για δείπνο γιατί με είχε κόψει λόρδα (κι αυτοί ρε γαμώτο στο σκάφος είχαν τόσο ποτό κι από φαγητό τίποτα, ούτε φιστίκια). Και σύντομα μετάνιωσα που αρνήθηκα την έξοδο στο μπαρ. Επέστρεψα στο χόστελ κι αφού έκανα ένα ντους με ωραιότατο παγωμένο νερό πήγα στο αίθριο, στον κεντρικό χτιστό καναπέ όπου ήταν μαζεμένοι 7-8 Αμερικάνοι, άσχετοι μεταξύ τους, γύρω από μια κιθάρα που έπαιζε Bob Marley. Ένιωσα πως ό,τι είχε να μου δώσει το Bacalar μου το έδωσε και αποφάσισα να μην καθίσω δεύτερο βράδι εκεί. Θα ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να επισκεφθώ το Chetumal και την Gaby πριν το Μπελίζ.

Αναζητώντας μεταφορές και ξενοδοχεία για Caye Caulker είχαν ξεφύγει αρκετά για last minute κρατήσεις αλλά και οι γνώμες άλλων για τις παραλίες του νησιού συγκριτικά με της Quintana Roo δεν ήταν και οι καλύτερες. Επίσης οι Ισπανοί φίλοι από τα γενέθλια μου έστειλαν φοβερές φωτογραφίες από Mahahual. Αλλά ακόμη καλύτερο ήταν το μήνυμα του Samy "Αύριο πάμε Isla Mujeres...Φίλε μας λείπεις". Η αναζήτηση άλλαξε τελείως ρότα και πλέον το πλάνο ήταν ξημερώματα αναχώρηση για Mahahual και το μεσημεράκι αναχώρηση αρχικά για Tulum και από εκεί με ADO bus και Ultamar ferry άφιξη σε Isla Mujeres. Τη διαμονή μου την ανέλαβε ο Walid. To Μπελίζ θα περίμενε λίγες μέρες ακόμη και το σχέδιο έλεγε: πτήση από Cancun για Belize City κι από εκεί San Ignasio-ATM και είσοδος στη Γουατεμάλα Flores-Tikal. Εντάξει για να μην σε κρατάω σε αγωνία και επειδή είναι ήδη γνωστό, το πρόγραμμα πήγε στράφι.

Ωστόσο εγώ τα χαράματα έπρεπε να ξυπνήσω και να πάω στο σταθμό της ADO περιμένοντας το λεωφορείο για Mahahual.

Πηγαίνοντας για ύπνο γύρω στις 2 μετά τα μεσάνυχτα, ανακάλυψα πως η κουκέτα δεν είχε σκάλα για να ανέβεις στο πάνω κρεβάτι, το οποίο μάλιστα ήταν ιδιαιτέρως πιο ψηλά από το συνηθισμένο και επίσης δεν υπήρχε προστατευτικό κάγκελο. Μοιραία έπρεπε να σκαρφαλώσω από το πλάι και να ασκήσω αρκετή δύναμη ώστε να καταφέρω να αναρριχηθώ. Δυστυχώς, το αποτέλεσμα ήταν να ξυπνήσω την roommate του κάτω κρεβατιού (και ίσως και αυτές του απέναντι).
"Συγγνώμη κορίτσια"
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.178
Likes
12.787
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Ο οδηγός του Uber που ήρθε το πρωί για να με πάει στο σταθμό μου πρότεινε αν ήθελα να με μεταφέρει με $30 στο Mahahual. Μου φάνηκε ιδιαιτέρως καλό το deal και συμφώνησα. Μου ζήτησε απλά να καθίσω μπροστά για να μην φαίνομαι τουρίστας. Λίγο έξω από το Bacalar σταμάτησε σ' ένα ξενοδοχείο και φόρτωσε ένα ζευγάρι ηλικιωμένων Ιταλών που πέρα από ένα "γεια" δεν είχαμε άλλη επικοινωνία. Ούτε και μεταξύ τους μιλούσαν αλλά κι εγώ νύσταζα και βρήκα ευκαιρία να κοιμηθώ λίγο. Τα αδέρφια από την Ισπανία μου είχαν δώσει διεύθυνση του καταλύματος που έμεναν ώστε να πάω από εκεί να αφήσω τα πράγματα μου. Να πάμε για μπάνιο και αργά το μεσημέρι είχαμε κλείσει ταξί για Tulum. Αυτοί θα συνέχιζαν για Valladolid κι εγώ για Isla Mujeres.

Η αλήθεια όμως ήταν πως δεν με περίμεναν πριν τις 8 το πρωί. Τους έστειλα μήνυμα και όπως ήταν αναμενόμενο δεν απάντησαν. Δίστασα να τους πάρω τηλέφωνο κι έτσι λέω "Δεν βαριέσαι, θα περιμένω να πάει 8 και μισή. Τι στο καλό, 3 είναι...Ένας θα ξυπνήσει και θα δει το μήνυμα. Αλλιώς θα τους τηλεφωνήσω."

Η τύχη όμως για άλλη φορά βοηθάει όσους έχουμε υπομονή κι έτσι όταν έφτασα βρήκα τον ιδιαιτέρως φιλόξενο διαχειριστή του καταλύματος που μου είπε να αφήσω τα πράγματα μου σε μια αποθηκούλα στο ισόγειο του κτηρίου. Μάλιστα επειδή είχε και λίγα σκαλάκια προσπάθησε να με βοηθήσει να τα ανεβάσω αλλά δεν τον άφησα.

Αφού λοιπόν ήμουν απαλλαγμένος από περιττά βάρη, ξεχύθηκα να εξερευνήσω το μικρό αυτό παραθαλάσσιο χωριουδάκι. Τα πάντα κλειστά και έρημα. Λογικό βέβαια γιατί ήταν πολύ νωρίς. Επικρατούσε μία αξιοζήλευτη ηρεμία. Ακόμη και η θάλασσα ήταν τόσο ήσυχη, ενώ από τα φοινικόδεντρα ίσα που άκουγες τα πουλιά να σε καλημερίζουν. Η άμμος ακόμη ποτισμένη με υγρασία, αφιλόξενη. Ένας καστανόμαυρος με άσπρο προγούλι και κάλτσες κοπρίτης η μοναδική παρέα εκείνη την ώρα. Περίμενε όπως κι εγώ το χωριό να ξυπνήσει. Στο βάθος δυο παλληκάρια άρχισαν να στήνουν τα μαξιλάρια στις ξαπλώστρες του beach bar. Πλησίασα και τους ρώτησα αν άνοιξαν. "Σε λίγο, αλλά κάθισε αν θες" μου απάντησαν.

Η ώρα κόντευε δέκα κι είχα ήδη πιει ένα χυμό μάνγκο. Η παραλία γέμιζε σιγά σιγά. Η πρώτη βουτιά μου στα τιρκουάζ νερά ήταν γεγονός και οι Ισπανοί ακόμη να φανούν. Ισπανοί ρε φίλε. Αν είναι ένας ευρωπαϊκός λαός πιο σταρχιδιστής στο πρωινό ξύπνημα και στα ωράρια από τους Έλληνες αυτοί σίγουρα είναι οι Ισπανοί.

Κατά τις 11 θυμήθηκε το τρίο να στείλει μήνυμα πως κάνουν check out και έρχονται να με βρουν. Ένα δίωρο ξοδεύθηκε σε snorkeling και κουβεντολόι κι ύστερα φύγαμε για ένα γρήγορο ντους πριν έρθει το ταξί μας. Είναι εξαιρετικά βάρβαρο να φεύγεις από τέτοια παραλία, από θάλασσα χωρίς κύμα, καταμεσήμερο, την ώρα που ο ήλιος τη λούζει. Λίγο έλλειψε να μην φύγω...Αν ήμουν μόνος πιθανότατα δεν θα είχα φύγει, θα καθόμουν ένα βράδι τουλάχιστον.

Στο Tulum φτάσαμε χωρίς ευτράπελα κι εκεί έπρεπε να περιμένω περίπου μία ώρα και κάτι για το λεωφορείο μου. Οι Ισπανοί ήταν πιο τυχεροί αφού το δικό τους έφευγε σε 15-20 λεπτά. Χαιρετηθήκαμε και ευχηθήκαμε να ξανασυναντηθούμε. Τώρα που το σκέφτομαι αυτό το έχω κάνει με εκατοντάδες -ίσως χιλιάδες- άτομα στη ζωή μου και στην συντριπτική πλειοψηφία δεν τους έχω ξαναδεί ποτέ μου.

Η ζέστη ήταν αφόρητη και άλλαξα το ιδρωμένο T-shirt που φορούσα με ένα αμάνικο φανελάκι. Όταν ήρθε η ώρα να ανεβώ στο λεωφορείο αν και γνώριζα τις θερμοκρασίες ψυγείου, που επικρατούν στο μέσα, μπερδεύτηκα και δεν κράτησα μια μπλούζα για να φορέσω όταν κρυώσω. Ξεπάγιασα! Το ευχάριστο ήταν πως καθόμουν μπροστά και στη θέση του συνοδηγού καθόταν ένας "υπεράριθμος" κύριος γύρω στα 50 και στα σκαλιά της πόρτας ο γιος του. Τουρίστες από το Monterrey (μία από τις μεγαλύτερες μεξικανικές πόλεις, στα βόρεια της χώρας). Αν και δεν καταλάβαινα τα πάντα που έλεγαν, ο οδηγός τους έκανε ξενάγηση λέγοντας διάφορες πληροφορίες και ιστορίες από τα μέρη που περνούσαμε. Τα έμαθαν αυτοί, τα έμαθα κι εγώ.

Στη στάση που κάναμε στην Playa del Carmen ζήτησα να πάρω μια ζακέτα από τα μπαγκάζια μου. "Με τέτοια ζέστη;" μου λέει ο οδηγός. Δεν ένιωθε ο τύπος. Αυτοί οι Μεξικάνοι οδηγοί λεωφορείων είναι το ακριβώς αντίθετο της Ελληνίδας Μάνας. Παρά την έκπληξη του εγώ την πήρα τη ζακέτα και για τη συνέχεια της διαδρομής οι τρίχες μου με ευγνωμονούσαν που επιτέλους κατάφεραν να ξεκουραστούν και να μην είναι όρθιες κάγκελο.

Στο Cancun βρήκα γρήγορα ένα ταξί να με πάει στο Puerto Juarez για το ferry. Ρώτησα τιμή, μου είπε στο περίπου (δεν θυμάμαι πόσο). Όταν φτάσαμε μου ζήτησε λιγότερα και τελικά του άφησα το ελάχιστο που μου είχε πει.

Ήμουν πλέον στο ferry και σε λίγη ώρα θα ξανασυναντούσα τους Samy και Walid στο Isla Mujeres (Νησί των Γυναικών), εκεί που ενώνονται ο Κόλπος του Μεξικού και η Καραϊβική Θάλασσα.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.747
Μηνύματα
910.985
Μέλη
39.485
Νεότερο μέλος
Stavros_G

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom