Μια βόλτα στα νησιά μαζί σου, μια βόλτα στην άγονη γραμμή

psilos3

Member
Μηνύματα
6.739
Likes
52.085
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Από το πρωί μου το 'χουν στείλει πολλοί φίλοι το συγκεκριμένο. Απορώ γιατί, έχω δώσει τέτοιο δικαίωμα; :haha:
Πλάκα - πλάκα ωραίος στόχος αυτός με την επίσκεψη σε «όλα τα κατοικημένα», δεν είναι και πολύ μακριά. ;)
Τουλάχιστον σε όσα αναφέρονται στο κείμενο (πλην Κάστου) έχω πάει. Απορώ που δεν έχει δει Ψέριμο και Τέλενδο, είναι το πλέον εύκολο φτάνοντας ως τη Κάλυμνο.
Μπαααα. Ο @psilos3 χρωστάει σχεδόν όλο το Ιόνιο. Θα αργήσει ακόμα…
Λίγο ζεστά να το πάρω, το πολύ σε μια τριετία έχει καλυφθεί, με ξέρεις. :)

Τρομερή η ατάκα του πάντως:

«Η επίσκεψη σε μικρά νησιά είναι αναγνώριση προς τους κατοίκους»

Συμφωνώ απολύτως.

Καλοκαίρι 2022 εν όψει, μείνετε συντονισμένοι. :cool: 🤘
 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.548
Likes
8.420
Επόμενο Ταξίδι
????
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Από το πρωί μου το 'χουν στείλει πολλοί φίλοι το συγκεκριμένο. Απορώ γιατί, έχω δώσει τέτοιο δικαίωμα; :haha:
Πλάκα - πλάκα ωραίος στόχος αυτός με την επίσκεψη σε «όλα τα κατοικημένα», δεν είναι και πολύ μακριά. ;)
Τουλάχιστον σε όσα αναφέρονται στο κείμενο (πλην Κάστου) έχω πάει. Απορώ που δεν έχει δει Ψέριμο και Τέλενδο, είναι το πλέον εύκολο φτάνοντας ως τη Κάλυμνο.

Λίγο ζεστά να το πάρω, το πολύ σε μια τριετία έχει καλυφθεί, με ξέρεις. :)

Τρομερή η ατάκα του πάντως:

«Η επίσκεψη σε μικρά νησιά είναι αναγνώριση προς τους κατοίκους»

Συμφωνώ απολύτως.

Καλοκαίρι 2022 εν όψει, μείνετε συντονισμένοι. :cool: 🤘
Εδώ κοντεύεις να βγάλεις όλη την Ευρώπη μέσα σε 12 μήνες, εκεί θα κολώσεις;
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.739
Likes
52.085
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Καθώς είναι και πολύ νεώτερος θα προλάβει να τα κάνει όλα Χ10 τουλάχιστον...;)
Ναι αλλά δε μπορώ τις συνεντεύξεις και τη δημοσιότητα, αυτο με προβληματίζει. :haha:
Εδώ κοντεύεις να βγάλεις όλη την Ευρώπη μέσα σε 12 μήνες, εκεί θα κολώσεις;
Είναι μη κάνω το βήμα στο Ιόνιο...Ξέρεις.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.739
Likes
52.085
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Το καλοκαίρι δειλά-δειλά μας αποχαιρετάει και είναι νομίζω καιρός να «επανεκκινήσω» αυτή την ιστορία, μιας κι ευτυχώς το πρόγραμμα του 2022 βγήκε άρτια, χωρίς αναποδιές. Έχουμε εξάλλου πολλά να πούμε και επίσης πολλά να γράψω.

Και νησιά της άγονης γραμμής:

DSC_6494.JPG


Και παραδεισένια τοπία:


Όμως και πιο «διάσημα» ίσως νησιά:

DSC_7192.JPG


Αλλά κι ακόμα περισσότερη λατρεμένη άγονη γραμμή:


Καλά νησιά & πάντα κρύες μπύρες σε όλους!

Συντονιστείτε... ;)
 
Last edited:

psilos3

Member
Μηνύματα
6.739
Likes
52.085
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Πρωτού συνεχίσω την ιστορία με το επόμενο νησί, ας δώσω μερικές εικόνες από τη μεγάλη διαδρομή που έκανα ως εκεί.
Κυριακή 7 του Αυγούστου με αρκετή συννεφιά παραδόξως, η οποία δε χάρισε απολύτως τίποτα στο φωτογραφικό φακό μου κατεβαίνοντας από Θεσσαλονίκη για Αθήνα.
Ευτυχώς όμως τα ελικοφόρα πετούν αισθητά χαμηλότερα, έτσι στην πρωινή πτήση για Σάμο μπόρεσα να πάρω μερικές εικόνες, σαφώς λιγότερες από άλλες φορές.

Η αρχή έγινε περνώντας πάνω απ' τη μαρτυρική Γυάρο, που δε τη κατάλαβα εκ πρώτης:

DSC_6319b.JPG


Σιγουρεύτηκα όμως όταν είδα το στενό (κι επικίνδυνο) πέρασμα μεταξύ Άνδρου (2014) και Τήνου (2016, 2019):

DSC_6330.JPG


Επόμενη εικόνα από τα νοτιοδυτικά της Ικαρίας (2011,2021) και το χωριό Καρκινάγρι, που μου θύμισε την Οδύσσεια και τα 20+ χιλιόμετρα χωματόδρομου για να φτάσουμε ως εκεί:

DSC_6336.JPG


Το αεροπλάνο έκανε στροφή πάνω από τις νήσους Κορσέων (2019,2021):

DSC_6341.JPG


Παίρνοντας ευθεία προσγείωσης ακριβώς πάνω από το Ηραίον της Σάμου (2012,2017,2019,2021), το μέρος όπου θα κατέληγε η συγκεκριμένη εκδρομή μου με αφορμή το φεστιβάλ:

DSC_6347.JPG


Το αγαπημένο μου ίσως πλοίο του Αιγαίου ήρθε στο λιμάνι του Πυθαγορείο με ολιγόλεπτη καθυστέρηση, αφήνοντας και παίρνοντας πάλι επισκέπτες των Βόρειων Δωδεκανήσων:

DSC_6421.JPG
DSC_6431.JPG


Η πρώτη στάση του δρομολογίου γίνεται πάντα στο Αγαθονήσι (2017), για λίγα μόνο λεπτά, βάζοντας πλώρη για τα επόμενα:

DSC_6442.JPG

DSC_6463.JPG


Κατάλαβα ότι φτάνω στο προορισμό μου όταν είδα την συστοιχία νησίδων που περικλείει μια από τις εντυπωσιακότερες παραλίες του Αιγαίου, τα περίφημα «Τηγανάκια» (2017), κάτι που εύκολα καταλαβαίνει κανείς και από το πλήθος των σκαφών που αγκυροβολούν εκεί:

DSC_6470.JPG

DSC_6471.JPG


Λίγα λεπτά μόνο με χώριζαν από τη πρώτη νησιωτική περιπέτεια του 2022...

DSC_6483.JPG
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.739
Likes
52.085
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Αρκιοί

Επίσκεψη : Αύγουστος 2022

Διάρκεια: 1 ημέρα



Εδώ και καιρό λέω κι επιμένω πως σχεδόν κανένα νησί δεν είναι για ημερήσια επίσκεψη. Δε προλαβαίνεις, δεν αφομοιώνεσαι, δε καταλαβαίνεις τίποτα, παίρνεις απλά μια εικόνα και φεύγεις. Το ζήτημα είναι τι γίνεται μετά, αφού τότε είναι που αρχίζουν τα ωραία, όταν και θα αποχωρήσει ο μαζικός τουρισμός.

Με αυτό το στόχο λοιπόν κυνηγούσα εδώ και χρόνια την επίσκεψη στους Αρκιούς, το μόνο νησί των Δωδεκανήσων που δεν είχα κάνει (τουλάχιστον μία) διανυκτέρευση παρά μόνο ένα πέρασμα, κάτι που έμελλε να ευδοκιμήσει το καλοκαίρι του 22 στα πλαίσια ενός διημέρου μαζί με τη γειτονική Σάμο για το Ireon Festival.

Τι κι αν είχα στο σύνολο μου 2 μέρες μόνο και για τα δύο, από τη στιγμή που είδα ότι συνδυάζονται και μπορώ να φτάσω εκεί ακτοπλοϊκώς δε το σκέφτηκα στιγμή, ακόμα κι αν ήξερα ότι θα έχει τη σχετική ταλαιπωρία του, όπως τις 5 ώρες σε πλοίο μέσα σ’ ένα 24ωρο για παράδειγμα. Μικρό το κακό, αυτά δεν είναι προβλήματα…





Ημέρα πρώτη


Η άφιξη μου στη Σάμο το πρωί της Κυριακής έχοντας ξεκινήσει ξημερώματα, μου έδινε το πλεονέκτημα της ασφάλειας λόγω ωρών, έτσι πρόλαβα άνετα να κάνω τις βόλτες μου, να πιώ έναν καφέ αλλά να επισκεφτώ και το πολυπόθητο Ευπαλίνειο Όρυγμα, κάτι που λόγω συγκυριών δεν είχα καταφέρει έως τότε.

DSC_6370.JPG DSC_6399.JPG DSC_6418.JPG

Η ημίωρη καθυστέρηση του «Νήσος Κάλυμνος» δε χαλούσε τίποτα από τον προγραμματισμό μου, έτσι μόλις άδειασε από επιβάτες και οχήματα ξεκίνησε αμέσως τον απόπλου προς τα Βόρεια Δωδεκάνησα όπως συνηθίζει χρόνια τώρα, με πρώτη στάση στο Λιμάνι του Αγαθονησίου και κατόπιν σ’ αυτό των Αρκιών:

DSC_6486.JPG


Περιττό να πω ότι αυτό είναι το αγαπημένο μου ταξίδι με πλοίο, καθώς πάντα απολαμβάνω τις ήρεμες θάλασσες και τις βόλτες από νησί σε νησί που κάνει το «Κάλυμνος», ωστόσο αυτή τη φορά έφτανα σχετικά γρήγορα στο προορισμό μου, έτσι φορτώθηκα το σακίδιο και κατέβηκα με ανυπομονησία:

DSC_6491.JPG


Η εικόνα κάτι παραπάνω κι από γνώριμη, ίδια κι απαράλλαχτη από τη πρώτη μου επίσκεψη πέντε κιόλας χρόνια πριν, με το φυσικό κόλπο και το μικρό οικισμό στο βάθος:

DSC_6494.JPG

DSC_6504.JPG

Κατηφόρισα μέσα σε λίγα λεπτά τον …κεντρικό δρόμο του νησιού,

DSC_6505.JPG

DSC_6506.JPG


φτάνοντας μέχρι τη πλατεία και τη ταβέρνα του «Τρύπα» όπου είχα βρει κατάλυμα:
DSC_6508.JPG

DSC_6514.JPG

DSC_6512.JPG

DSC_6511.JPG


Ήταν ένα άγχος μου, καθώς τα διαθέσιμα δωμάτια σε ένα τόσο μικρό νησί είναι πάντα λίγα, κάτι που αποτελεί πρόβλημα Αύγουστο μήνα και για μία διανυκτέρευση, ευτυχώς όμως για άλλη μια φορά στάθηκα τυχερός. Γνώρισα τον Αν., συνομήλικο, υπεύθυνο στη Ταβέρνα και πολύ ωραίο τύπο, όπου με κατεύθυνε προς το δωμάτιο, ίσα για να αφήσω το σακίδιο και να φορέσω ένα μαγιό:

DSC_6510.JPG


Επέστρεψα άμεσα στη πλατεία και το μικρό λιμανάκι με τα ιστιοπλοϊκά προκειμένου να πάρω ένα νερό και να κατευθυνθώ προς κάποια παραλία.
  • Αν. που να πάω τέτοια ώρα;
  • Δεδομένου ότι είναι έξι παρά να κινηθείς προς τηγανάκια
  • Το είχα κι εγώ υπόψιν μου αλλά δε ξέρω πόσο μακριά είναι
  • Για σένα όπως σε κόβω έτσι φιτ δεν είναι τίποτα ρε, τι το σκέφτεσαι; Αφού έχεις ξανάρθει και ξέρεις ότι είναι η καλύτερη παραλία του νησιού.
  • Έχεις δίκιο. Να πληρώσω τα νερά, τα δωμάτια κτλ;
  • Μετά ρε, τι αγχώνεσαι, θα χαθούμε;
Αφήνοντας πίσω μου αυτή τη πολύ ωραία στιχομυθία άφησα κι εγώ το δρόμο πίσω μου με κατεύθυνση τα τηγανάκια:

DSC_6515.JPG


Πέρασα από το εκκλησάκι των αγίων Αναργύρων άνωθεν της χώρας αλλά και πάνω από το «Porto Stretto», ακόμα ένα σημείο για αγκυροβόλιο βαρκών που διαθέτει το νησί λόγω μορφολογίας:

DSC_6519.JPG

DSC_6522.JPG


Δε μπορούσα να προσδιορίσω ένα περίεργο θόρυβο που άκουγα, όταν καταμεσής του χωματόδρομου με προσπέρασε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα (!) με επιβαίνοντες Ιταλούς τουρίστες:

DSC_6527.JPG


Μάλιστα η φασαρία ενόχλησε και τους άλλους κατοίκους του νησιού:

DSC_6528.JPG


Άρχισα να κατηφορίζω χωρίς καμία δυσκολία μετά από 10 περίπου λεπτά, με τη θάλασσα να φαίνεται στο βάθος και την πολύ ευφάνταστη πινακίδα να υποδεικνύει το μονοπάτι που έπρεπε ν’ ακολουθήσω στο τέλος:

DSC_6529.JPG

DSC_6530.JPG


Τα Τηγανάκια βέβαια δεν είναι τόσο παραλία, όσο το μέρος και ιδιαίτερα τα νερά ανάμεσα στις νησίδες που αποτελούν πόλο έλξης για καθημερινούς επισκέπτες από τα γύρω νησιά, ως και τα απέναντι παράλια της Τουρκίας, συνιστώντας ένα από τα σημεία της χώρας μας με τα πιο εντυπωσιακά καταγάλανα νερά:

DSC_6536.JPG

DSC_6537.JPG


Βρέθηκα στη παραλία και με γρήγορες κινήσεις βούτηξα στα κρύα τολμώ να πω νερά, κάτι που είχα απόλυτη ανάγκη μετά την όλη ταλαιπωρία της ημέρας σε αεροπλάνα και πλοία:

DSC_6541.JPG

DSC_6547.JPG


Απόλαυσα ιδιαίτερα το μπανάκι στη θάλασσα μετά από ενάμιση μήνα και πήρα το δρόμο της επιστροφής στο χωριό γιατί ο ήλιος είχε αρχίσει να πέφτει:

DSC_6551.JPG


Είχα πέσει σε θαυμάσιο καιρό χωρίς αέρα, κάτι που μου έδινε ιδιαίτερη χαρά αλλά και πολλά κουνούπια που είχαν ήδη ξεκινήσει την επίθεση τους. Κατηφόρισα φωτογραφίζοντας το όμορφο τοπίο:

DSC_6556.JPG

DSC_6561.JPG

DSC_6563.JPG


Βλέποντας και ένα μικρό σημείο στο λιμάνι για πλοία – μινιατούρες. Πολύ ωραία παρέμβαση:

DSC_6565.JPG

DSC_6569.JPG


Δε σκέφτηκα καν να περάσω απ’ το δωμάτιο άλλα έπιασα αμέσως μια θέση στην ταβέρνα, καθώς είχα πεινάσει αλλά κυρίως διψάσει. Η επιθυμία μου για μαγειρευτό είναι πάντα έντονη άλλωστε στα νησιά, κάτι που δεν άλλαξε ούτε εκείνη τη μέρα:

DSC_6571b.jpg


Σηκώθηκα νύχτα από το τραπέζι προκειμένου να κάνω μια βόλτα και να πάω να ετοιμαστώ:

DSC_6572.JPG


(Αυτή είναι σε νυχτερινή λήψη η καταπληκτική ταβέρνα του «Τρύπα» για την οποία πολλά είχα ακούσει κι έγραφα πριν χρόνια, έτοιμος πλέον να τα διαπιστώσω)

DSC_6574.JPG


Έκανα μια βόλτα στον οικισμό πριν καταλήξω στο δωμάτιο, όπου στη μια ώρα και κάτι που έμεινα πριν ξαναβγώ τα κουνούπια κόντεψαν να με κατασπαράξουν, κάτι που συμβαίνει πρώτη φορά, οδηγώντας με εκτός των άλλων έξω προς αναζήτηση αντικουνουπικών σε πρώτη φάση αντί για μπυρών. Κι όμως…

DSC_6584.JPG


Η υπέροχη νύχτα με το φεγγάρι να ρίχνει το φως του πάνω από τους Αρκιούς δεν είχε ξεκινήσει όμως ακόμα. Αφού έλυσα τα διαδικαστικά, έπιασα ένα τραπέζι πάλι στου Τρύπα πίνοντας μπυρίτσες, την ίδια ώρα που ο Αν. είχε βγάλει το φορητό τηλεσκόπιο διδάσκοντας το χόμπι του περί αστρονομίας στα πιτσιρίκια του νησιού. Ήταν λίγη μόλις ώρα από τη στιγμή που έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος αστροφυσικός Δ. Σιμοπούλος, που σίγουρα θα χαμογελούσε με αυτή την εικόνα…

DSC_6587b.jpg


Από κει και πέρα όλα είχαν πάρει το δρόμο τους. Το ένα μπυράκι διαδέχονταν το άλλο, τα κεράσματα πλήθυναν, οι παρέες συμπτύχθηκαν και οι φανταστικές μουσικές άρχισαν να δυναμώνουν, με τον Τρύπα να περιφέρεται από τραπέζι σε τραπέζι μιλώντας με τους πελάτες του. Πολύ ωραίος τύπος και μουσικός γνώστης!

Ήμουν ιδιαίτερα χαρούμενος που το ζούσα εκ των έσω, ειδικότερα όσο περνούσε η ώρα και κατέφθανε και κόσμος από τριγύρω, γινόμενοι όλοι μια παρέα. Πέρα από τις μουσικές που άκουσα, πέρα από τους χορούς που έριξαν αν θέλετε και λίγο ως εκτόνωση οι εργαζόμενοι στην εστίαση και όχι μόνο του νησιού, μου έκανε εντύπωση με πόση ευγένεια και ζέση με κάθισαν στη παρέα τους γνωρίζοντας τους όλους, μαθαίνοντας παράλληλα την πραγματικότητα του νησιού. Είμαστε δεν είμαστε 35 το χειμώνα μου είπαν.

Αυτό που δε μου είπαν βέβαια και ούτε φανταζόμουν είναι ότι θα καταφέρω να ξενυχτίσω και να πάω για ύπνο μετά τις 5 σ’ ένα μέρος όπως οι Αρκιοί. Χαλάλι, για τέτοια πράγματα ζω άλλωστε…




Ημέρα δεύτερη


Εγερτήριο δύσκολο όπως είναι λογικό γύρω στις 9 και ετοιμασία. Το πλοίο έφευγε από το νησί στις 11, οπότε καταλαβαίνετε πως οι ώρες ήταν ελάχιστες δυστυχώς. Ξεκίνησα με μια σύντομη βόλτα στα μέρη που είδα το προηγούμενο βράδυ:

DSC_6588.JPG

DSC_6589.JPG


Ανεβαίνοντας και πιο ψηλά, βλέποντας τα περίφημα πέτρινα διαμερίσματα προς ενοικίαση, έχοντας πανοραμική θέα του οικισμού:

DSC_6590.JPG

DSC_6594.JPG


Κατέβηκα στο λιμάνι περιφερόμενος μέσα από ιστιοπλοϊκά και ψαράδικα,

DSC_6599.JPG

DSC_6601.JPG


πριν καταλήξω και πάλι στου Τρύπα για καφεδάκι. Είχα ώρα μπροστά μου.

DSC_6605.JPG


-Μη περπατάς μες τη ζέστη, θα πάμε μαζί με το ηλεκτρικό, μου αποκρίθηκε ο Αν., αρνούμενος πάλι να μου κρατήσει λεφτά για τον καφέ. Όπως είχα πληροφορηθεί λύνοντας μου την απορία υπήρχαν 5-6 ηλεκτροκίνητα οχήματα στο νησί, χωρίς να θυμάμαι ωστόσο το κριτήριο επιλογής. Σίγουρα υπήρχε από ένα σε κάθε κατάστημα εστίασης:

DSC_6607.JPG


Το «Νήσος Κάλυμνος» έκανε την εμφάνιση του στην άκρη του λιμανιού του μικρού νησιού, δένοντας αρκετά σύντομα, αφήνοντας και παίρνοντας ελάχιστους επιβάτες, ανάμεσα τους κι εμένα:

DSC_6609.JPG

DSC_6618.JPG


Χαιρετήθηκα εγκάρδια με τον Αν., δίνοντας υπόσχεση επαφής και γιατί όχι, επιστροφής κι ανέβηκα προκειμένου να κάτσω στη θέση μου στο κατάστρωμα:

DSC_6625.JPG


Την ίδια στιγμή είδα να περνάει το περίφημο «θαλάσσιο ταξί» ,που διεξάγει τα δρομολόγια εκτός των άλλων προς το γειτονικό Μαράθι:

DSC_6621.JPG


Το καράβι αναχώρησε άμεσα, περνώντας παράπλευρα από τις υπέροχες θάλασσες στα τηγανάκια:

DSC_6630.JPG

DSC_6636.JPG


Με μια στροφή του πλοίου άφηνα πίσω μου τους Αρκιούς με χαμόγελο για όλα όσα είχα προλάβει να ζήσω και να νιώσω μέσα σε τόσες λίγες ώρες.

DSC_6631.JPG


Μεγάλα λόγια δε χρειάζονται ποτέ, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι θα επιδιώξω να τους ξαναδώ ίσως και σύντομα… ;)
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.739
Likes
52.085
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Αρκετά τυχερός στάθηκα στην πτήση της επιστροφής από Σάμο, εξασκώντας μια αγαπημένη μου πλέον συνήθεια. Φωτογραφία & ανγνώριση.

Πετάξαμε παράλληλα με το άκρο της Σάμου (2012,2017,2019,2021):

DSC_6668.JPG


Κάνοντας μάλιστα στροφή πάνω από τους Φούρνους Κορσέων (2019,2021):

DSC_6662.JPG


Δεν άργησε να φανεί το νότιο τμήμα της Χίου (2011,2021) με τα Μεστά και τα Μαστιχοχώρια:

DSC_6671.JPG


Αλλά και το βόρειο, με το λιμάνι της Βολισσού που οδηγεί στα Ψαρά:

DSC_6679.JPG


Συγκινήθηκα όταν συνειδητοποίησα ότι φαίνεται τόσο καθαρά ο Άγιος Ευστράτιος (2020) με τη Λήμνο (2020) στο βάθος:

DSC_6690.JPG


Ακριβώς πάνω από τη Χώρα του :

DSC_6691.JPG


Με το τεράστιο νησί του Ηφαίστου στο φόντο:

DSC_6698.JPG


Κάπου εκεί το αεροπλάνο άρχισε να στρίβει, παίρνοντας κατεύθυνση προς το Μακεδονία, δίνοντας μου όμως την ευκαιρία να δω δύο «δικά μας» νησιά, την Αμμουλιανή και το Διάπορο που για κάποιο λόγο δεν έχω ακόμα επισκεφτεί:

DSC_6706.JPG

DSC_6709.JPG
,

Η δεύτερη νησιωτική περιπέτεια θα ξεκινούσε τις επόμενες ώρες...
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.739
Likes
52.085
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Μετά την επίσκεψή σου στην Ζάκυνθο περιμένω την σύγκριση παραλιών Αιγαίου -Ιονίου. :cool:
Έχω ακόμα μέλλον για να γίνει αυτό, καθώς νομίζω ότι πρέπει να δω μερικά νησιά ακόμη για να έχω αντικειμενική άποψη. Δε νομίζω όμως ότι μπορεί να με κερδίσει σε σχέση με το Αιγαίο. Όχι μόνο σε θέμα παραλιών, αλλά και σε όλα τα επιμέρους. ;)
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.739
Likes
52.085
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Σαμοθράκη

Επίσκεψη : Αύγουστος 2022

Διάρκεια: 3 ημέρες



Σαμοθράκη. Μια περίπτωση περίεργη. Ένα νησί που συζητήθηκε ουκ ολίγες φορές στη παρούσα ιστορία και όχι μόνο. Ένα μέρος που όλοι μου έλεγαν «μα καλά, πως γίνεται να μην έχεις πάει εσύ;» έχοντας πάντα έτοιμη και εύκαιρη τη δικαιολογία «έλα μωρέ δίπλα είναι, κάποια στιγμή θα πάω», έτσι απλά κι αόριστα…

Μη σας πω ψέματα δε το συνηθίζω, το νησί το είχα υποτιμήσει αρκετά, τουλάχιστον στη σκέψη μου και στη μέχρι τώρα αντιμετώπιση μου προς αυτό, όπως άλλωστε και τους περισσότερους βόρειους προορισμούς, οι οποίοι με έχουν διαψεύσει πανηγυρικά έως τώρα. Κάτι ανάλογο συνέβη φυσικά και με τη Σαμοθράκη.

Ήταν η σειρά της; Ήταν απλά ακόμα ένα στη λίστα; Μπορεί και τα δυο μαζί μέχρι ν’ αρχίσω να το ψάχνω σοβαρά, από την έρευνα όμως κατάλαβα -πόσο μάλλον όταν πάτησα το πόδι μου εκεί- ότι το μέρος είναι διαφορετικό, ιδιαίτερο, όμορφο και πολύ ξεχωριστό σε σχέση με τα όσα είχα ως τώρα δει και συνηθίσει.

Έχει μια ανεξήγητη ενέργεια, θα το νιώσεις, μου ‘χε πει μια φίλη όταν της ανέλυα το πλάνο μου γύρω στο Μάιο για επίσκεψη στο νησί, κάτι που κατάλαβα βέβαια όταν έφτασα. Μια επίσκεψη που ξανασκέφτηκα πολλές φορές, μιας και το καλοκαίρι του 2022 με τις εξωφρενικές χρεώσεις του δεν ήταν ότι καλύτερο για solo ταξίδια σε Ελληνικά νησιά, έχοντας όμως ήδη πάρει την απόφαση δεν έκανα πίσω…



Ημέρα πρώτη


Έχοντας φορτώσει το αμάξι και χωρίς το περιττό άγχος των κιλών, των αποσκευών, των υγρών κτλ όπως συμβαίνει σ’ αυτές τις περιπτώσεις. Αναχώρησα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Μ’ αρέσει που έλεγα ότι είναι και δίπλα. Κοντά 4 ώρες νορμάλ οδήγησης, συν δύο ώρες πλεύσης συν αναμονές. Δίπλα δε το λες. Ευτυχώς ο «Κοραής», πλοίο που έχω χρησιμοποιήσει σε παλαιότερα ταξίδια στις Κυκλάδες ήρθε στην ώρα του:

IMG_20220810_194800.jpg


Το δρομολόγιο ήταν υπέροχο με απολύτως ήπια θάλασσα, αφήνοντας πίσω μας την Αλεξ/πολη στα χρώματα του δειλινού:

IMG_20220810_203817.jpg


Συνεχίζοντας άλλες 2 ώρες στο σκοτάδι, που δε κατάλαβα πως πέρασαν, μιας και έπιασα κουβέντα με αρκετό κόσμο. Είναι πολύ εύκολες οι γνωριμίες όταν κουβαλάς στους ώμους τη θήκη με το έγχορδο βλέπετε, πιστή συντροφιά μου γι’ αυτό το ταξίδι:

IMG_20220810_220331.jpg


Το πλοίο αφίχθηκε σχεδόν στην ώρα του, με το φεγγάρι να πέφτει πάνω από το λιμάνι της Καμαριώτισσας:

IMG_20220810_222912.jpg


Ούτε ‘γω δε θυμόμουν πόσο καιρό έχω να βγω από πλοίο όχι πεζός αλλά από τη ράμπα με το δικό μου αυτοκίνητο αυτή τη φορά. Νομίζω από το μακρινό 2005:

IMG_20220810_223911.jpg


Έφτασα στα Θερμά μετά από 13 χιλιόμετρα νυχτερινής οδήγησης σε ένα δρόμο με ελάχιστα φώτα. Δυσκολεύτηκα πάρα πολύ να περάσω αλλά κυρίως να βρω παρκάρισμα εκείνη την ώρα, καθώς στο κέντρο του χωριού επικρατούσε το αδιαχώρητο από κόσμο. Αρκετά κουρασμένος τελείωσα τα διαδικαστικά λίγο πριν τις 12, βγαίνοντας για βόλτα στο χωριό:

IMG_20220810_234119.jpg


Ήπια τις μπύρες μου στο πεζούλι, μιας και σε όλα τα καφέ/μπαρ δεν είχαν ούτε σκαμνί διαθέσιμο, γεγονός που δε με πείραξε καθόλου.

IMG_20220810_234239.jpg


Και πώς να με πειράξει όταν ήμουν σε ένα νησί που ξεκίνησε ήδη να με κερδίζει;



Ημέρα δεύτερη


Σηκώθηκα νωρίς αλλά χορτάτος από ύπνο για να πιώ το καφεδάκι μου στην πολύ δροσερή βεράντα του καταλύματος, κάτω από τη σκιά του απέναντι πλατάνου:

DSC_6712.JPG


Με τη φωτογραφική μηχανή στο χέρι βγήκα μια βόλτα στα Θερμά, προκειμένου να δω το χωριό υπό το φως της ημέρας:

DSC_6714.JPG

DSC_6717.JPG


Ήταν ακόμα νωρίς (για Σαμοθράκη) με τον κόσμο που κυκλοφορούσε να ναι ελάχιστος σε σχέση με το προηγούμενο βράδυ. Ακόμα και στο καφενείο πλάι στα τρεχούμενα νερά έβρισκε άνετα κανείς να καθίσει:

DSC_6719.JPG

DSC_6721.JPG


Στο μόνο μέρος που συνάντησα ουρά ήταν ένα γνωστό κατάστημα με μπουγάτσες & αρτοσκευάσματα. Δεν αναλώθηκα πολύ στα Θερμά καθώς είχα συνέχεια, οπότε τρώγοντας κάτι αναχώρησα:

DSC_6728.JPG


Βασιζόμενος στις οδηγίες του google maps ξεκίνησα τη βόλτα μου προς τις βάθρες, κάτι που σας συστήνω να αποφύγετε μιας και οι πληροφορίες δεν ανταποκρίνονται στη πραγματικότητα. Λίγο μετά την έξοδο μου από τα Θερμά έστριψα δεξιά καθ΄ υπόδειξη του προγράμματος, ανηφορίζοντας το χωματόδρομο:

DSC_6731b.jpg


Άφησα το αυτοκίνητο έξω από τον χώρο της Ιεράς μονής Χριστού, που δεν ήταν επισκέψιμη, συνεχίζοντας με τα πόδια ως το μονοπάτι, βλέποντας παράλληλα τις πρώτες προειδοποιητικές πινακίδες:

DSC_6743.JPG


Το μόνο που κατάφερα να δω στο σημείο εκείνο ήταν η «Βάθρα Γρηγοράκη» που πιο πολύ τη λες ρεματιά, χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον:

DSC_6744.JPG


Ξόδεψα κι ένα άσκοπο μισάωρο περιπλανώμενος στο μονοπάτι, όταν ενημερώθηκα από άλλους περιηγητές της περιοχής ότι δεν υπάρχει πρόσβαση από το σημείο εκείνο σε άλλη βάθρα, κάτι που είχα καταλάβει ήδη παίρνοντας το δρόμο της επιστροφής, βλέποντας από ψηλά τη μονή Χριστού που έδειχνε να βρίσκεται υπό τη διεξαγωγή εργασιών:

DSC_6753.JPG


Προσωρινά απογοητευμένος μπήκα στο αμάξι και έφυγα προς τη Παλαιόπολη όπου βρίσκεται ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα του νησιού με πολύ μεγάλο αρχαιολογικό ενδιαφέρον, το περίφημο «Ιερό των Μεγάλων θεών».

Είδα το αντίγραφο της «Νίκης της Σαμοθράκης», με το πρωτότυπο άγαλμα να βρίσκεται φυσικά στο Λούβρο (τι περίεργο) ανηφορίζοντας προς την είσοδο του Ιερού:

DSC_6762.JPG


Η ενέργεια του μέρους σε κατακλύζει αμέσως, κάτι που συμβαίνει άλλωστε με πολλούς αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας, δίνοντας σου να καταλάβεις ότι μόνο τυχαία δεν βρίσκεται στο σημείο αυτό:

DSC_6765.JPG


Το Ιερό αποτελεί ένα συγκρότημα ναών στο οποίο εκτελούνταν ουσιαστικά μυστηριακές τελετές, τα περίφημα Καβείρια μυστήρια, μυσταγωγικές τελετές για μυημένους:

DSC_6772.JPG


Ο χώρος διατηρείται σε αρκετά καλή κατάσταση με τη πληροφόρηση να είναι εξίσου καλή.

DSC_6779.JPG


Εντύπωση κάνει το γεγονός ότι μεγάλες προσωπικότητες της αρχαιότητας έχουν αποτελέσει μύστες, με συχνές αναφορές στο Ιερό:

DSC_6782.JPG


Γύρισα αρκετά, χωρίς να έχω το χρόνο να μελετήσω όπως θα ήθελα το χώρο καθώς η ζέστη ήταν έντονη, παρατηρώντας παράλληλα τα βουνά που τον περιστοιχίζουν:

DSC_6789.JPG

DSC_6790.JPG


Έχοντας άριστες εντυπώσεις μπήκα στο αυτοκίνητο μιας και έπρεπε να κάνω δρόμο. Κάνοντας την απαραίτητη στάση για νεράκι, έστριψα προς το Λάκκωμα, κάνοντας δεξιά κάποιες φορές για τις όμορφες καλοκαιρινές λήψεις που πρόσφερε απλόχερα το τοπίο:

DSC_6800.JPG


Στάση έκανα και στη παραλία «Μακρυλιές», ίσα για τη φωτογραφία μιας και δε μου έκανε καθόλου εντύπωση:

DSC_6801.JPG

DSC_6802.JPG


Είχα εξάλλου στόχο την επίσκεψη στη γνωστότερη παραλία του νησιού, τη «Παχιά άμμο» που βρίσκεται στο νοτιότερο σημείο του. Πάρκαρα αρκετά εύκολα ευτυχώς και κινήθηκα προς το μπαρ κάτω από τη πειρατική σημαία (και τα παρτάλια οι σκέψεις μας/πειρατική σημαία) για να πιώ έναν παγωμένο καφέ πριν κατέβω για βουτιά:

DSC_6807.JPG


Η Σαμοθράκη μπορεί να μη φημίζεται για τις παραλίες και τις θάλασσες της, ωστόσο η Παχιά άμμος είναι εξαιρετική, με υπέροχα χρώματα και χονδρή άμμο, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από άλλες παραλίες νησιών:

DSC_6810.JPG


Έκανα το μπανάκι μου στα καταγάλανα βαθιά νερά με θέα την Ίμβρο και χαλάρωσα, προτού συνεχίσω με το πρόγραμμα της ημέρας:

DSC_6816.JPG

DSC_6819.JPG


Απογευματάκι και λίγο πριν τις έξι μπήκα στο αυτοκίνητο για να οδηγήσω τα 20 χιλιόμετρα που με χώριζαν από τη Χώρα του νησιού:

DSC_6826.JPG


Πάρκαρα στο πάρκινγκ στην αρχή μιας και το αυτοκίνητο δε κινείται ούτε παντού, ούτε άνετα και άρχισα την εξερεύνηση. Οι εντυπώσεις από τη πρώτη κιόλας στιγμή ήταν άκρως θετικές:

DSC_6832.JPG

DSC_6834.JPG


Ήταν η ώρα που χτύπησε και το πρώτο τηλέφωνο από ένα φίλο & γείτονα μου, ο οποίος μόλις είχε δει ότι είμαι Σαμοθράκη και πήρε να μου δώσει πληροφορίες, εκθειάζοντας παράλληλα το νησί που είχε δει μόλις 2 χρόνια πριν:

DSC_6837.JPG

DSC_6839.JPG


Περπατούσα χωρίς συγκεκριμένη κατεύθυνση ανάμεσα στα πανέμορφα στενάκια ανεβαίνοντας και μιλώντας στο τηλέφωνο:

DSC_6842.JPG


Χωρίς να το καταλάβω βρέθηκα στο άκρο της χώρας και ένα από τα ψηλότερα σημεία της έχοντας απρόσκοπτη θέα προς όλες τις πλευρές του οικισμού:

DSC_6848.JPG

DSC_6850.JPG


Ενός πανέμορφου οικισμού:

DSC_6858.JPG


Ξεκίνησα τη κάθοδο μου παρατηρώντας τις πέτρες πάνω στα κεραμίδια, κάτι που μου προκάλεσε έντονη απορία και δεν έμαθα για ποιο λόγο συνέβαινε. Ίσως για το προφανές, τη προστασία απ’ τον αέρα:

DSC_6860.JPG


Η Χώρα είχε να προσφέρει πολλά ακόμα, ήταν όμως ώρα για ένα ολιγόλεπτο διάλειμμα κάτω από το πλάτανο στο καφενείο για μια παγωμένη μπυρίτσα. Είχα περπατήσει πολύ:

DSC_6873.JPG


Όχι και τόσο δροσισμένος (μα χλιαρή μπύρα, είναι δυνατόν;) ξεκίνησα ν’ ανηφορίζω από την άλλη πλευρά της χώρας αυτή τη φορά, βλέποντας εξαιρετικές εικόνες:

DSC_6876.JPG

DSC_6879.JPG

Όποια κι αν είναι βλέπετε τα νησιώτικα «θέλω» του καθενός, δε μπορεί να μην υποκλιθεί στην ομορφιά της Χώρας της Σαμοθράκης.

Άρχισα ν’ ανεβαίνω τα σκαλιά του ναού κοιμήσεως Θεοτόκου βλέποντας και πάλι θέα προς το υπόλοιπο χωριό:

DSC_6884.JPG


Φτάνοντας στο εντυπωσιακό και πολύ φωτογραφικό μπαλκόνι με τις καμάρες και την υπόλοιπη θέα προς το κάστρο των Γατελούζων:

DSC_6890.JPG

DSC_6891.JPG


Προχώρησα ευθεία στο στενάκι που ανεβαίνει προς το κάστρο και την οχύρωση του 10ου αιώνα διαπιστώνοντας ότι δεν είναι περαιτέρω επισκέψιμο:

DSC_6898.JPG

DSC_6902.JPG


Καταλήγοντας ως το υπέροχο καφέ μπαρ που βρίσκεται στο τέλος του πεζόδρομου, πιάνοντας αμέσως ένα τραπεζάκι που έβλεπε απρόσκοπτα ως τη θάλασσα:

DSC_6903.JPG

DSC_6906.JPG


Είχε έρθει η ώρα να δοκιμάσω τα τοπικά προϊόντα του νησιού. Pale ale με το όνομα του καταρράκτη φονιά, εντυπωσιακού χρώματος και ζύμωσης. Εξαιρετική επιλογή:

DSC_6910b.jpg


Πήρα το δρόμο της επιστροφής από άλλα στενάκια αυτή τη φορά προκειμένου να δω περισσότερα πράγματα από τη χώρα:

DSC_6916.JPG

DSC_6917.JPG


Τα δροσερά τρεχούμενα νερά του νησιού φυσικά είναι σήμα κατατεθέν, στα περισσότερα χωριά του:

DSC_6919.JPG


Προσπέρασα κάποια ενδιαφέροντα καφέ/μπαρ και έχοντας θέα προς το κάστρο πήγα προς το πάρκινγκ προκειμένου να μπω στ’ αμάξι και να γυρίσω στα Θερμά:

DSC_6920.JPG

DSC_6922.JPG


Πάλι καλά που πρόλαβα να τσακίσω τα κοντοσούβλια του τοπικού ψητοπωλείου πριν προκύψει εκτάκτως δουλειά, (προκόψαμε), αλλά και το ευρωπαϊκό ματς της ομάδας μου, (προκόψαμε x2) που με κράτησαν ως αργά μέσα, ευτυχώς παρέα με μια καλή βότκα, πριν βγω τελικά να κάνω τη βραδινή μου βόλτα στα Θερμά. Ασφυκτικά γεμάτα γι’ ακόμα ένα βράδυ, σημείο των καιρών…



Ημέρα Τρίτη


Αυτή τη φορά δε θα γινόταν το ίδιο λάθος. Ρωτώντας πας στη πόλη, η ακόμα καλύτερα στις βάθρες, που ήταν και ο μεγάλος στόχος της ημέρας. Η ευγενέστατη κα Άννα, ιδιοκτήτρια των δωματίων, με ενημέρωσε πληρέστατα την ώρα που έπινα τον τριπλό ελληνικό καφέ μου.

Γι’ αυτό κι εγώ παίρνοντας ένα σάντουιτς για πρωινό, ένα παγωμένο νερό και κυρίως τη φωτογραφική μηχανή στα χέρια, ξεκίνησα μέσα απ’ το χωριό και τα σκιερά σοκάκια του, περνώντας δίπλα από πετρόχτιστα σχολεία, ξενώνες και ταβέρνες, με προορισμό τις βάθρες της «γριάς» και τη «κρύα βάθρα»:

DSC_6939.JPG


Διένυσα πολύ άνετα τη διαδρομή των δύο περίπου χιλιομέτρων παρόλη τη ζέστη και έφτασα στη κατάφυτη περιοχή γεμάτη από κόσμο, αυτοκίνητα, διάσπαρτους κατασκηνωτές και μικροπωλητές, μπαίνοντας αμέσως στο εύκολο μονοπάτι με αρκετό κόσμο να πηγαινοέρχεται μαζί μου:

DSC_6941.JPG

DSC_6944.JPG


Δε νομίζω να κράτησε πάνω από δέκα λεπτά το εύκολο περπάτημα, όταν άρχισα να καταλαβαίνω ότι φτάνω, κυρίως από τη συγκέντρωση του κόσμου και την ένταση στα τρεχούμενα νερά:

DSC_6949.JPG


Αυτό ήταν, βρισκόμουν στο πρώτο «κανονικό» και μικρό παράδεισο της Σαμοθράκης! Αυτό που περίμενα να δω από τη προηγούμενη, με μια μέρα καθυστέρηση. Το τοπίο που έχει κάνει το νησί γνωστό ίσως σε όλο τον κόσμο:

DSC_6954.JPG


Απολαύστε την ομορφιά που είδαν και τα δικά μου μάτια, γνωρίζοντας όμως ότι υπάρχει πολύ καλύτερη συνέχεια:

DSC_6957.JPG


Δεν αναλώθηκα περισσότερο στη περιοχή θέλοντας να κάνω σωστή διαχείριση του διαθέσιμου χρόνου, επιστρέφοντας από τον ίδιο δρόμο στο χωριό:

DSC_6965.JPG

DSC_6966.JPG


Αφού προμηθεύτηκα ένα σνακ κι ακόμα περισσότερο νεράκι από τα Θερμά μπήκα γρήγορα στο αυτοκίνητο κινούμενος ανατολικά και πάλι, για την ελάχιστη απόσταση 5,5 χιλιομέτρων. Φυσικά το google maps έδινε άλλη είσοδο, ωστόσο πρέπει να είσαι φελλός για να μη καταλάβεις που πρέπει να πας, όταν βλέπεις τόσα πολλά παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Το ξαναγράφω, ΜΗ βασίζεστε!

DSC_6972.JPG


Το μονοπάτι ξεκινούσε επί της ουσίας από την απόληξη του χειμάρρου του Φονιά, που δε θέλω να φαντάζομαι τι θα κατεβάζει τις βροχερές μέρες του χειμώνα. Οι προειδοποιητικές πινακίδες δίνανε το στίγμα της επικινδυνότητας του όλου εγχειρήματος, κάτι που φυσικά δε λαμβάνεται και πολύ υπόψιν:

DSC_6975.JPG

DSC_6973.JPG


Ήξερα ότι χρειάζομαι 20-30 λεπτά για να φτάσω ως τη πρώτη βάθρα, κάτι που γινόταν άλλοτε σε βατό, άλλοτε σε λίγο πιο δύσκολο μονοπάτι, βλέποντας κάποιες οικογένειες που πλατσούριζαν ήδη στα ρηχά νερά:

DSC_6978.JPG

DSC_6981.JPG


Συνέχισα χωρίς στάση, μέχρι που ένας πολύ ωραίος τύπος με το γιό του ζωσμένος με ορειβατικό σχοινί μου ζήτησε να τους βγάλω φωτογραφία. Είχαν καταφέρει να φτάσουν ως τη τέταρτη βάθρα (ξεκινώντας φυσικά πρωί), οπότε με ενημέρωσαν σχετικά, λέγοντας μου πως από κει και πάνω τα πράγματα ζορίζουν αρκετά. Όχι ότι είχα σκοπό να φτάσω τόσο ψηλά βέβαια…

DSC_6985.JPG


Συμπληρώνοντας λοιπόν 25 λεπτά, έφτασα στο σημείο όπου υπήρχε συγκεντρωμένος αρκετός κόσμος. Καλή η φασαρία αλλά ακόμα δεν είχα δει το επίμαχο σημείο:

DSC_6992.JPG

DSC_6995.JPG


Πατώντας προσεκτικά στα βράχια έφτασα στην αρχή της πρώτης βάθρας, μένοντας όπως είναι λογικό με το στόμα ανοικτό! Από τις εικόνες που σε αποζημιώνουν για τον κόπο που κάνεις να φτάσεις ως εκεί, αλλά και την εκδρομή γενικότερα:

DSC_7004c.jpg


Εγώ είχα όμως άλλα σχέδια, όσο κι αν με τραβούσαν τα υπέροχα νερά. Πιάστηκα από το συρματόσχοινο στα δεξιά της βάθρας και άρχισα να ανεβαίνω το πολύ ανηφορικό μονοπάτι με την απαραίτητη προσοχή. Στεκούμενος σε ένα πλάτωμα του μονοπατιού κατάφερα να πάρω μερικές από τις καλύτερες φωτογραφίες και να δω την ομορφιά του καταρράκτη και της πρώτης βάθρας στο σύνολο της:

DSC_7012.JPG

DSC_7006.JPG


Δυστυχώς όμως η Σαμοθράκη και η ανάβαση στο όρος Σάος (ή Φεγγάρι) δεν έχουν μόνο αυτές τις ωραίες εικόνες. Πολύ συχνά συναντάει κανείς εκκλησάκια και μνημεία, δείγμα των πολλών περιστατικών που συμβαίνουν εκεί, κάτι που δε ξέρω πως μπορεί να εξαλειφθεί πέρα από τη πρόληψη και την αποφυγή της οποιασδήποτε επιπολαιότητας. Κάθε καλοκαίρι ακούγεται κι από κάτι, είτε αφορά διάσωση είτε κάτι πιο δυσάρεστο…

DSC_7015.JPG


Αυτά σκεφτόμουν όσο ανέβαινα με δυσκολία το σημείο με την έντονη κλίση, κάνοντας τα απαιτούμενα διαλείμματα στο βάδισμα. Μπορεί να ήμουν σε καλή φυσική κατάσταση αυτό το καλοκαίρι, αλλά λίγο ο πρόσφατος covid που με ξετίναξε, λίγο οι χθεσινοβραδινές ποτάρες, λίγο η αφόρητη ζέστη του μεσημεριού δυσχέραιναν το έργο μου. Εκνευριζόμουν παράλληλα όταν έβλεπα κόσμο ν’ ανεβαίνει με παντούφλες εκεί πάνω. Η επιπολαιότητα που λέγαμε.

DSC_7025.JPG


Με μια βαθιά ανάσα έφτασα ως το τέλος, βλέποντας ξεκάθαρα ότι είχα ανέβει ψηλά έχοντας θέα και προς τη θάλασσα. Ίσως από τη φωτογραφία αυτή γίνεται πιο κατανοητή η κλίση του εδάφους:

DSC_7028.JPG


Παράλληλα είχα ανέβει και αρκετά πιο πάνω από τη πρώτη βάθρα:

DSC_7032.JPG


Από κείνο το σημείο κι έπειτα το μονοπάτι έδειχνε να εξομαλύνεται αρκετά, με τη προσοχή βέβαια να χρειάζεται να ναι η ίδια και το γκρεμό να καραδοκεί σε κάποια σημεία:

DSC_7033.JPG


Ξάφνου άρχισα να κατεβαίνω ανάμεσα σε πυκνή βλάστηση, με τα χοντρά κλαδιά να βοηθούν στο κράτημα. Η διαίσθηση μου ήταν ότι επρόκειτο να δω κάτι ακόμη καλύτερο απ’ όσα είχα δει ως τώρα:

DSC_7038.JPG


Και να που δεν έκανα λάθος. Ο παράδεισος της Σαμοθράκης, η δεύτερη βάθρα του Φονιά ξεδιπλωνόταν στα πόδια μου, χαρίζοντας μου ένα ασύλληπτο θέαμα σπάνιας φυσικής ομορφιάς, με πολύ λιγότερους επισκέπτες μάλιστα:

DSC_7039.JPG


Έχοντας ιδρώσει απίστευτα καταβάλλοντας όλο αυτό τον κόπο να φτάσω ως εκεί μες τη ζέστη δε το σκέφτηκα στιγμή, ξεφορτώθηκα τα περιττά και βούτηξα αμέσως στα κρυστάλλινα νερά της βάθρας, τα οποία ήταν σαφώς λιγότερο κρύα απ’ ότι περίμενα:

DSC_7048.JPG


Παρακάλεσα 2 κοπέλες που είχαν μόλις έρθει να πιάσουν τη φωτογραφική απ’ το σάκο και να με βγάλουν μία καθώς ήθελα να κρατήσω τη στιγμή, και συνέχισα το απολαυστικότατο μπάνιο μου. Η αίσθηση στο γλυκό νερό ήταν πολύ περίεργη, όμως η κούραση έφυγε μονομιάς. Φυσικό καταπραϋντικό κι αποκατάσταση!

DSC_7053e.jpg


Έκατσα να το χαρώ όσο μπορούσα και με σαφώς λιγότερη κούραση πήρα το δρόμο της επιστροφής, που υπό συνθήκες σε κάποια σημεία ήταν πιο δύσκολος λόγω κατηφορικής κλίσης.

Μου δόθηκε η ευκαιρία και για ένα βιντεάκι από ψηλά με τη δέουσα προσοχή, πάνω απ' τη πρώτη βάθρα. Δείτε μαγεία:


Μισή ώρα μετά καθόμουν σ’ ένα τραπέζι στην εκπληκτική και σκιερή ταβέρνα του Φονιά, για να πιώ μια μπύρα που είναι δεδομένο ότι μου άξιζε μετά απ’ όλον αυτό το κόπο. Εκεί δοκίμασα και την ΙΡΑ εκδοχή της «Φονιάς». Φανταστική!

DSC_7061c.jpg


Μπήκα και πάλι στο αμάξι μετά από ώρα για οδήγηση 10 χιλιομέτρων μέχρι τη παραλία των Κήπων. Πάρκαρα και κατευθύνθηκα προς τη καντίνα πίνοντας ένα φριχτό φρέντο εσπρέσο που ξύνιζε, κάτι που μετάνιωσα την ίδια στιγμή καθώς οι μουσικάρες που έπαιζε ήταν για μπύρες. Πολλές μπύρες. Κλασσική ροκ σκηνή και εσπρέσο δε γίνεται, ας πρόσεχα!

DSC_7070.JPG


Τα νερά στους Κήπους ήταν πεντακάθαρα και βαθιά και οφείλω να πω ότι μου άρεσαν περισσότερο από αυτά της Παχιάς άμμου, ίσως και λόγω βότσαλου που συμπαθώ ιδιαίτερα. Να που και το μπάνιο στη θάλασσα ειδικά τέτοια αγαπημένη ώρα ήταν απαραίτητο:

DSC_7071.JPG


Έφυγα λίγο μετά τις έξι μιας και η πείνα άρχισε να με πιέζει, φροντίζοντας να κάνω στάση για τις απαραίτητες φωτογραφίες από ψηλά. Όμορφη και μεγάλη παραλία, με ακόμη καλύτερη θέα στην Ίμβρο. Ωραία πράγματα και χρώματα:

DSC_7076.JPG

DSC_7078.JPG


Οδήγησα στον ίδιο παραλιακό δρόμο μέχρι τα επόμενα 5 χιλιόμετρα όπου έστριψα προς την Άνω Μεριά και τα Ισώματα. Στόχος μου ήταν η επίσκεψη στην καλύτερη ταβέρνα του νησιού, τις ξακουστές «Καρυδιές» όπως υποστηρίζουν αρκετοί, και μου πρότειναν ακόμη περισσότεροι.

Διένυσα τα τελευταία 2 χιλιόμετρα σε χωματόδρομο και πάρκαρα κάτω από τα δέντρα. Ευτυχώς έφτασα σε λογική ώρα με αποτέλεσμα να είμαι μόλις τρίτος στη σειρά αναμονής, κάτι που είναι δεδομένο όσον αφορά τη συγκεκριμένη ταβέρνα. Ο καλύτερος τρόπος για να περιμένεις βέβαια και το συνιστώ σε όλους, είναι να βάλεις το ποδαράκι στα ουκ ολίγα τρεχούμενα νερά που περνούν απ’ έξω:

DSC_7086b.jpg


Η πολυπόθητη σειρά μου ήρθε, πιάνοντας ένα τραπέζι και διαβάζοντας το μενού πίνοντας μια μπύρα. Το μέρος είναι υπέροχο και πολύ δροσερό, ιδανικός χώρος για φαγητό:

DSC_7086bc.JPG


Μη με ρωτήσετε για μενού, στη Σαμοθράκη είναι δεδομένο ότι θα φάτε κατσίκι, μαγειρεμένο σε ουκ ολίγες εκδοχές. Μια τέτοια με πλιγούρι δοκίμασα κι εγώ, βλέποντας την ουρά να μεγαλώνει υπερβολικά όσην ώρα περίμενα, κάνοντας παράλληλα δημόσιες σχέσεις με παιδιά που φιλοξένησα στο τραπέζι μου. Η συζήτηση γνωστή, νησιά, μουσικές και πάλι νησιά…

DSC_7086c.jpg


Γύρισα νύχτα στα Θερμά βρίσκοντας ευτυχώς εύκολα παρκάρισμα, πίνοντας τα ποτάκια μου εντός κι εκτός.

Μια ακόμα υπέροχη μέρα στη Σαμοθράκη είχε φτάσει στο τέλος της.




Αναχώρηση



Αποχαιρετώντας την ευγενέστατη ιδιοκτήτρια φόρτωσα κι αναχώρησα από τα Θερμά γύρω στις 10 το πρωί. Άφησα το αυτοκίνητο κατευθείαν στην ουρά του πλοίου που ήταν ήδη μεγάλη κι έκανα κάποιες βόλτες για φαγητό και τελευταία ψώνια.

Η Καμαριώτισσα μπαίνει στη κατηγορία περιοχών νησιών «συγγνώμη που με είδατε» οπότε δε μου κάνει εντύπωση πως δεν έχω καμία φωτογραφία από κει.

Περίμενα το πλοίο πίνοντας καφέ που ευτυχώς ήρθε στην ώρα του, δεν έφυγε όμως στην ώρα του, γεμίζοντας ασφυκτικά με αυτοκίνητα, αφήνοντας μάλιστα και μερικά έξω μιας και δεν υπήρχε άλλος διαθέσιμος χώρος. Ευτυχώς απ’ ότι έμαθα ότι έβαλαν έξτρα δρομολόγια για να καλύψουν τη τεράστια ζήτηση του νησιού, χαρακτηριστικό του καλοκαιριού του 2022.

IMG_20220813_120047.jpg


Φύγαμε με μια ώρα καθυστέρηση, σε γαλήνια θάλασσα κι έχοντας παρέα τα θαλασσοπούλια:

IMG_20220813_133934.jpg


Όσο για μένα; Απέφευγα επιμελώς τη Σαμοθράκη τόσο καιρό και τώρα περιμένω πως και πως θα ξαναπάω, για να δω όσα δεν είδα, να ξαναδώ όσα είδα,

IMG_20220813_133918.jpg


και να κάνω ακόμα περισσότερα, με τη κατάλληλη παρέα…
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.736
Μηνύματα
910.380
Μέλη
39.471
Νεότερο μέλος
syphonen

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom