• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Αιθιοπία Με τη βοήθεια του Θεού... στη Κόλαση!

LULLU

Member
Μηνύματα
3.601
Likes
8.129
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Επίσης εγώ προσωπικά δε θέλω το σπίτι μου να θυμίζει εθνογραφικό μουσείο. Όμως στην Αιθιοπία βρήκα αρκετά πραγματάκια. Μια χειροποίητη mini tv φταιαγμένη από παιδάκια στο Konso said:
143049[/ATTACH] View attachment 143050 View attachment 143051 [A

Αλεξανδρε αυτα τα σουβενιρ με το δερμα που ειναι ποτισμενα με εκεινο το βουτυρο εγω τα αφησα ενα χρονο εξω στο μπαλκονι και ενω εχουν περασιε χρονια απο τη αγορα τους οταν εχει πολυ ζεστη το καλοκαιρι μυριζουν ακομη.....
 

Alexandros_T

Member
Μηνύματα
159
Likes
373
Επόμενο Ταξίδι
όπου δεν έχω πάει
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κόσμου
Το lip plate ειναι απο πηλό. Οι δέρματογραφίες δε μυρίζουν. Δεν ισχύει το ίδιο με ενα ολόκληρο δέρμα αγελάδας που αγόρασα για χαλί και δεν ξεμύρισε ποτέ (η βυρσοδεψία ειναι ανύπαρκτη). Είχε πλάκα ομως να το κουβαλάω κι αυτο στις καμπίνες των αεροπλάνων
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.601
Likes
8.129
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Το lip plate ειναι απο πηλό. Οι δέρματογραφίες δε μυρίζουν. Δεν ισχύει το ίδιο με ενα ολόκληρο δέρμα αγελάδας που αγόρασα για χαλί και δεν ξεμύρισε ποτέ (η βυρσοδεψία ειναι ανύπαρκτη). Είχε πλάκα ομως να το κουβαλάω κι αυτο στις καμπίνες των αεροπλάνων
εμενα παντως μυριζουν ακομη και τα ξυλινα καθισματακια και οι γ υποστηριγματα..
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Bahir Dar με το “μάτι το κακό”

Δυό αξιοθέατα καθιστούν ταξιδιωτικό προορισμό το Bahir Dar.
Οι καταρράκτες του Μπλέ Νείλου (που τους έφαγε η μαύρη μαρμάγκα στη περίπτωσή μας) και καμιά ντουζίνα μοναστήρια στη λίμνη Tana.
Όπερ μεθερμηνευόμενον, όπως κάποιος μπορεί να πάθει στουπίαση στο Bagan της Βιρμανίας, έτσι μπορεί να πάθει μοναστηρίαση εδώ.
Τα μοναστήρια βρίσκονται διάσπαρτα στις ακτές και λιγοστά νησάκια της λίμνης. Μόνο όμως κανά δυο αποτελούν ενεργείς κοινότητες με μοναχούς. Στα υπόλοιπα υπάρχει απλώς κάποιος κλειδοκράτορας που εισπράττει το εισιτήριο και υποδέχεται τους επισκέπτες, ενίοτε δείχνοντάς τους τις τοιχογραφίες.
Αρχιτεκτονικά ξεχάστε κάτι ανάλογο με τα υπέροχα μοναστήρια του ελλαδικού χώρου. Είναι λιτά, το καθολικό ένας στρογγυλός ναός, στον οποίο περιφέρεσαι κυκλικά απολαμβάνοντας τις naïve αγιογραφίες.

Είπαμε να μην περιοριστούμε στην κλασσική τουριστική διαδρομή.
Αντίθετα επιλέξαμε μια ημερήσια εκδρομή σ’ένα από τα πιο απομονωμένα, το Narga Selassie στο νησί Dek στη καρδιά της λίμνης Tana συνδυάζοντας το με τα τουριστικότερα μοναστήρια στη χερσόνησο Zege γειτονικά στο Bahir Dar. Αν δεν είστε παθιασμένοι με την αιθιοπική εικονογραφία σαν και του λόγου μου μπορείτε άνετα να αρκεστείτε στα κοντινότερα. Έστω κι αν υπάρχουν πολλαπλάσιοι επισκέπτες.

Η μετακίνηση γίνεται αποκλειστικά με θαλάσσιο μέσο.
Οι δυνατότητες που μας δόθηκαν είναι είτε με το αργό σκάφος (αλλά τα λεγόμενά τους ασφαλέστερο) ή με ταχύπλοο. Κρίνοντας εκ των υστέρων θα σας πρότεινα να κάνετε μια επιτόπια έρευνα πριν ξεκινήσετε. Τα ταχύπλοοα που είδαμε αν κι ακριβότερα, ήταν πολλάκις ανετότερα. Και βέβαια μπορείτε να δείτε κανά μοναστήρι παραπάνω. Εμείς ξεροσταλιάσαμε 3+ ώρες στο αργόσυρτο σκάφος μέχρι να φτάσουμε στο Narga Selassie. Κι άλλες τόσες επιστροφή χωρίς τις ενδιαμεσες στάσεις.

bad (1 of 71).jpg



H λίμνη Τana είναι η μεγαλύτερη στη Αιθιοπία. Φανταστείτε μια υδάτινη έκταση σαν την Εύβοια στο πιο στρογγυλό της!
Λίμνη Tana κι όχι... Dana (πόσο μάλλον Dana International) όπως ο νεολογιστής Φ. την ονόμασε αρχικά.

bad (27 of 71).jpg


bad (70 of 71).jpg



H μέρα ξεκίνησε όμορφα με πλούσιο πρωινό που όλοι πλην εμού κατασπάραξαν ορεξάτοι μιας κι είναι παιδιά πάνω στην ανάπτυξη (...κατά πλάτος).
Τρείς ώρες διαπλέοντας το κιτρινονέρι της λίμνης Tana δεν είναι και ό,τι συναρπαστικότερο. Για να μην βαρεθούμε απλωθήκαμε και ρίξαμε οι περισσότεροι εξ’ημών ένα αναζωογονητικό υπνάκο.

bad (2 of 71).jpg

Με την ευγενική χορηγεία της ΤΗΥ


Φτάσαμε στην προβλήτα του νησιού. Εμείς κι μ’ένα ζευγάρι Βέλγων είμασταν οι μοναδικοί επισκέπτες. Σκηνικό ειδυλλιακό με τ’αμέτρητα τιτιβίσματα πουλιών.

bad (3 of 71).jpg


bad (26 of 71).jpg


bd (4 of 26).jpg



Ο Γ. όμως φαινόταν κάπως... αργά αργά, βαριά βαριά το βήμα. Από την βαρεμάρα και το χουζούρι του ύπνου αποφάνθηκα.
Από την πύλη με το θολωτό πυργίσκο, αισθητικής Gonder, μπήκαμε στο περίβολο της μονής.
Το Narga Selassie χτίστηκε τον 18ο αιώνα για την Πριγκίπισσα Mentewab (αντιβασιλέας του αυτοκράτορα lyasu II).
Ο κύριος ναός είναι κυκλικού σχήματος και περιβάλλεται από πέτρινες κολόνες.

bad (5 of 71).jpg


bd (11 of 26).jpg


bd (5 of 26).jpg

Oι εσωτερικοί τοίχοι καλύπτονται από πάνω προς τα κάτω με μια πλούσια σαγηνευτική συλλογή αγιογραφιών, οι περισσότερες από τις οποίες χρονολογούνται από τον 18ο αιώνα. Είναι από τα πιο περίτεχνα διακοσμημένα απ 'όλα τα μοναστήρια της λίμνης Tana.

bd (9 of 26).jpg


bd (6 of 26).jpg


bad (11 of 71).jpg


bad (14 of 71).jpg


bad (17 of 71).jpg


Μία που τραβά την προσοχή δείχνει μια εκκλησία σε ένα ψάρι, το οποίο καμακώνεται από έναν άγγελο. Αυτό αναπαριστά ένα θρύλο που περιγράφει ότι οι παραλίμνιες πόλεις γύρω στη λίμνη Τana δέχονταν επίθεση από ένα μεγάλο ψάρι μέχρι τη σωτήρια παρέμβαση ενός αγγέλου.

bad (13 of 71).jpg

Ο μοναχός που δεν δεχόταν και πολλούς επισκέπτες, ξεκίνησε να μας ξεναγεί στη θεματολογία των τοιχογραφιών. Όμως προς έκπληξή του έπεσε σε διαβασμένους. Το πρόσωπό του φωτιζόταν από ενθουσιασμό κάθε φορά που του αναφέραμε σε ποια σκηνή από τη Παλαιά και Καινή Διαθήκη παρέπεμπε κάθε τοιχογραφία, πριν προλάβει να πει κουβέντα.

bd (8 of 26).jpg


bd (10 of 26).jpg

Αποχαιρετώντας τον με περισσή συγκίνηση του φίλησα το χέρι και με χαρά μου έδωσε την ευλογία του. Ήταν η πιο συμπαθητική ασκητική φυσιογνωμία που συναντήσαμε.

bad (25 of 71).jpg



Με το ένα μάτι στις τοιχογραφίες με το άλλο στον Γ., τον αισθανόμουνα μεταξύ φθοράς κι αφθαρσίας. Περιφερόταν σαν όρθιο λείψανο κάτι που επιβεβαιώθηκε μέσα στο σκάφος στην 2ωρη επιστροφή προς τη χερσόνηση Zege για να επισκεφθούμε και τα υπόλοιπα μοναστήρια.

«Αισθάνομαι το κεφάλι βαρύ, είμαι κομμένος, ανακατεύομαι, ρεύομαι και θέλω να κοιμάμαι συνέχεια. Διάγνωση;» μου είπε με βλέμμα δαρμένου σκύλου

Τον έκοψα από δω, τον έκοψα από κει και με ύφος καθηγητή απεφάνθην: «Ηλίου φαεινότερον. Είσαι ματιασμένος!»

«Κόψε το δούλεμα»

«Δεν έχω καμία τέτοια διάθεση, αλλά στη περίπτωσή σου η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Μάτι καρφί! Ούτε το μάτι του Σάουρον δεν είχε τέτοια επίδραση στο Φρόντο Μπάγγγινς στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Χρειαζόμαστε επειγόντως ξεματιάστρα»

Βλέποντας τα χάλια του και στην γενικότερη ανάγκη να ευθυμίσουμε, ο Σ. σχολίασε: «Αυτός δεν είναι απλά ματιασμένος. Ρουφηγμένος είναι!»

Υπό το έκπληκτο βλέμμα του τιμονιέρη, άρχισα κάτι κομπογιαννίτιτκα του τύπου φτου φτου στα όρη στ’αγρια βουνά, αντάμα μ’αγιορίτικες προσευχές και σταυροκοπήματα και το παλληκάρι μας δήλωσε μικρή βελτίωση.

«Τα βλέπεις;» του είπα. «Πού να είχα λάβει και τη δέουσα εκπαίδευση. Περδίκι θα σε έκανα».

Με το πες πες άρχισε ο Γ. να πείθεται ότι όλη η αρνητική ενέργεια έχει συσσωρευτεί πάνω του με σκοπό να τον ξεκάνει και παραδόθηκε σε λήθαργο.

Πέρασε κανά δίωρο πριν δέσουμε στο ταρσανά της Εκκλησίας Bet Maryam.

bad (28 of 71).jpg


bad (29 of 71).jpg


bd (19 of 26).jpg

Εδώ μας υποδέχθηκαν πάγκοι με σουβενίρ σ’όλο το μήκος του δρόμου μέχρι την Εκκλησία σύμφωνα με τις υποδείξεις του νεαρού που αυτοανακηρύχθηκε ως συνοδός μας με την ελπίδα καλού φιλοδωρήματος. Μπροστά εμείς και πίσω αργά ο Γ. να σέρνει το βήμα του σαν μαστουρωμένος.

Η Bet Maryam δεν είχε το μεγαλείο της Narga Selassie, αλλά η διαφορετικότητά της ήταν τα έντονα χρώματα στην απεικόνιση των τοιχογραφιών

bd (14 of 26).jpg


bd (18 of 26).jpg


bad (33 of 71).jpg


bad (35 of 71).jpg


bad (37 of 71).jpg


bad (43 of 71).jpg


καθώς και το μικρό ενδιαφέρον μουσείο με λατρευτικά κειμήλια.

bd (20 of 26).jpg



Το τελευταίο μοναστήρι που επισκεφθήκαμε ήταν το Ura Kidane Mihret που θεωρείται από τα ιστορικότερα (14ος αι.) και πιο περίτεχνα διακοσμημένα στην περιοχή της λίμνης Tana. Αυτό την καθιστά και ως την δημοφιλέστερη μεταξύ των αλλοδαπών επισκεπτών. Για το λόγο αυτό πλεονάζουν οι πάγκοι με σουβενίρ, μέχρι και αναψυκτήριο θα βρει θα κανείς.

bad (69 of 71).jpg


bd (21 of 26).jpg


Παρότι φθάσαμε εκεί αρκετά αργά το απόγευμα και οι ορδές είχαν αποχωρήσει, εντούτοις τη γλυκιά ηρεμία του Narga Selassie δεν την είχε κι ως εκ τούτου δεν με γοήτευσε όσο εκείνη. Όσο κι αν οι αγιογραφίες ήταν κατά τι εντυπωσιακότερες.

bad (59 of 71).jpg


bad (57 of 71).jpg


bad (55 of 71).jpg


bad (54 of 71).jpg


bad (53 of 71).jpg


bad (62 of 71).jpg


bd (23 of 26).jpg



Υπό την πίεση του χρόνου καθώς νύχτωνε, απολαύσαμε το ηλιοβασίλεμα από τη θάλασσα και δέσαμε στη προβλήτα του Bahir Dar ενώ είχε πια σκοτεινιάσει.

bd (26 of 26).jpg



Ο Γ. μένοντας σχεδόν θεονήστικος κατά το μεγαλύτερο μέρος της μέρας, ενώ θα έπρεπε να κραυγάζει «πεινάω», εντούτοις υπό την επήρρεια του ματιού και χωρίς πολλές κουβέντες δήλωσε πως δεν ονειρεύεται τίποτ’αλλο παρά το κρεββάτι στο ξενώνα μας.
Εμείς δοκιμάσαμε τη τύχη μας αρχικά σ’ένα εστιατόριο κοντά στην προβλήτα που αποδείχθηκε μπαρ κατά τις βραδυνές ώρες. Το μέρος έσφυζε από κόσμο που καθόταν ακούγοντας μουσική στα μαύρα σκοτάδια όπου ούτε τη μύτη μας δε βλέπαμε. Πώς αναγνώριζαν ο ένας τον άλλο απορήσαμε!

Δοκιμάσαμε τη τύχη μας σε μια από τις προτεινόμενες επιλογές του tripadvisor. Αμφιβάλλω αν υπάρχει μέρος με αθλιότερο σερβις και κακό φαγητό.

«Θέλουμε 3 μερίδες ψάρι» δηλώσαμε στη γκαρσόνα που ήρθε για παραγγελία.

Μετά από 15 λεπτά κι ενώ πηγαινοέρχονταν σαν τις μύγες οι σερβιτόροι, μας ενημέρωσαν: «Το ψάρι τελείωσε»

«ΟΚ, φέρτε μας 2 πίτσες κι ένα απ’αυτό εδώ το αιθιοπικό πιάτο"

Μετά από 15 λεπτά κι ενώ πηγαινοέρχονταν σαν τις μύγες οι σερβιτόροι μας ενημέρωσαν: «Τέλειωσαν κι οι πίτσες»

Δυσφορία. «Καλά, φέρτε αυτά εδώ τα αιθιοπικά και μια μακαρονάδα καλού κακού μαζί με δυό μπύρες»

Οι μπύρες κατέφθασαν μετά από 15 λεπτά και τα ποτήρια τους μετά από άλλα 10.
Το αιθιοπικό πιάτο ήταν ωμό κρέας με το αίμα να σουρώνει στο πιάτο κι εννοείται δεν το αγγίξαμε. Η μακαρονάδα ασχολίαστη. (Αφρική είσαι που θες κι al dente σπαγγέτι)
Αποχωρήσαμε σχεδόν πεινασμένοι...

Πίσω στον ξενώνα ο Γ. έστελνε διαδικτυακώς κραυγή αγωνίας προς οιονδήποτε ξέρει να ξεματιάζει. Ενεργοποίησα κι εγώ τη δική μου γνωστή.
Η ετυμηγορία ήταν κοινή κι από τις δυό ανεξάρτητες μεριές: αυτό δεν ήταν μάτι, ήταν καρφί, τόσο που απορούσαν πώς εξακολουθεί να είναι ζωντανός. Είχε πολλή δουλειά το ξεμάτιασμα!

Όλο νόημα του έκλεισα το μάτι: «Βλέπεις που είχα δίκιο; Να τον ακούς το γιατρό!» :D
 
Last edited:

giannoula

Member
Μηνύματα
1.301
Likes
2.449
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Τι ωραίες φωτογραφίες.... Έχω ήδη μεταφερθεί εκεί με τις περιγραφές σου. Πληροφοριακά υπάρχει app για ξεμάτιασμα νομίζω λέγεται κυρά Τριγώνα!! Τελευταία το έμαθα και ούρλιαζα από τα γέλια!! Δε περιπτώσεις που είσαι εκτός μπορεί να φανεί χρήσιμο!! Χαχαχα
 

aspa

Member
Μηνύματα
580
Likes
1.568
Επόμενο Ταξίδι
Κολομβία
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος του κοσμου
Υπέροχο ταξίδι. Πολύ ιδιαίτερη ιστορία.
Εξαιρετικές αγιογραφίες, Μοιάζουν με αυτές που είχαμε δει στην Σουτσάβα στην Ρουμανία.
 
Last edited:

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.870
Likes
2.265
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Αλλος αρρωστος, αλλος ξεγοφιασμενος, αλλος ματιασμενος χμ μηπως ολως τυχαιως λεγω, ειχε κανει και ο Επιτιμος καμια επισκεψουλα στη χωρα την ιδια περιοδο; Αθεοφοβο γουρουνι........ γελουσα μονη μου μεσα στο λεωφορειο κ ο κοσμος με κοιτουσε περιεργα!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Αλλος αρρωστος, αλλος ξεγοφιασμενος, αλλος ματιασμενος χμ μηπως ολως τυχαιως λεγω, ειχε κανει και ο Επιτιμος καμια επισκεψουλα στη χωρα την ιδια περιοδο; Αθεοφοβο γουρουνι........ γελουσα μονη μου μεσα στο λεωφορειο κ ο κοσμος με κοιτουσε περιεργα!!!
Δεν ξέρω δεν ξέρω, εγώ έχω αποφανθεί... τόσες κακοτυχίες μαζεμένες;
Πάντως ουδόλως μας πτόησαν
Χαίρομαι που το φχαριστήθηκες
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.861
Likes
16.112
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Και πάλι μπράβο για την ιστορία σου. Έχω μια απορία και μια παρατήρηση.
Πρώτα η απορία: Εκτός από το μάτιασμα υπήρχε κάποιος άλλος, δευτερεύων βέβαια, λόγος των συχνών όπως παρατηρώ αδιαθεσιών ορισμένων μελών της παρέας;
Και η παρατήρηση: Από της φωτογραφίες μόνο του σημερινού μέρους της ιστορίας (επισημαίνω, μόνο του σημερινού) νομίζω ότι αν δεν νιώθετε τη χαρά της παρουσίας σας σε μια χώρα όπως η Αιθιοπία, τα σημερινά μοναστήρια δε λένε και πολλά πράγματα. Άλλωστε το σημείωσες κι εσύ: «Αρχιτεκτονικά ξεχάστε κάτι ανάλογο με τα υπέροχα μοναστήρια του ελλαδικού χώρου.» Δε γίνεται όμως να μην τα δεις!
Περιμένουμε τη συνέχεια.
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Και πάλι μπράβο για την ιστορία σου. Έχω μια απορία και μια παρατήρηση.
Πρώτα η απορία: Εκτός από το μάτιασμα υπήρχε κάποιος άλλος, δευτερεύων βέβαια, λόγος των συχνών όπως παρατηρώ αδιαθεσιών ορισμένων μελών της παρέας;
Και η παρατήρηση: Από της φωτογραφίες μόνο του σημερινού μέρους της ιστορίας (επισημαίνω, μόνο του σημερινού) νομίζω ότι αν δεν νιώθετε τη χαρά της παρουσίας σας σε μια χώρα όπως η Αιθιοπία, τα σημερινά μοναστήρια δε λένε και πολλά πράγματα. Άλλωστε το σημείωσες κι εσύ: «Αρχιτεκτονικά ξεχάστε κάτι ανάλογο με τα υπέροχα μοναστήρια του ελλαδικού χώρου.» Δε γίνεται όμως να μην τα δεις!
Περιμένουμε τη συνέχεια.
Για το πρώτο έχω ήδη κατασταλλάξει :D
Σε ότι αφορά τα μοναστήρια είναι θέμα προσωπικού γούστου. Όσο κι αν αρχιτεκτονικά τα κρίνω απογοητευτικά, εντούτοις το όλο σκηνικό και ειδικά οι naive αγιογραφίες με ενθουσίασαν (πολύ περισσότερο από τις στρουμπουλές Μαντόνες των καθολικών εκκλησιών). Αλλά είναι θέμα προσωπικού γούστου και δεν περιμένω κάποιος να το μοιραστεί μαζί μου. Η λογική είναι νομίζω η ίδια όπως στην ορθόδοξη λατρευτική παράδοση. Η εικόνα οπτικοποιεί στη ψυχή του πιστού αυτό που συχνά ο λόγος αδυνατεί να μεταφέρει (συχνά και λόγω επιπέδου).
Δεν παύει όμως να είναι κομμάτι της Αιθιοπικής χριστιανικής κουλτούρας κι οφείλουμε να το βιώσουμε. Άλλωστε δύσκολα θα βρεις αλλού τόσες πλούσιες και παλιές τοιχογραφίες κι αυτό είναι σημαντικό κομμάτι του πολτιστικού βορρά. Κι η Lalibela εκκλησίες έχει και το Tigray εκκλησιές έχει... Η αιθιοπική εικονογραφία είναι μοναδική στο είδος της. Τόσο κοντά αλλά όχι τόσο εκλεπτυσμένη όσο η βυζαντινή. θα έλεγες παραπέμπει σε Θεόφιλο
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.213
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom