galat
Member
- Μηνύματα
- 851
- Likes
- 2.126
- Επόμενο Ταξίδι
- ...
- Ταξίδι-Όνειρο
- Λατινική Αμερική
Αυτό είναι απολύτως σωστό. Όμως κατά την άποψή μου δεν φταίει αυτό για την κακοδαιμονία τα παιδιά να διδάσκονται στο σχολείο, αλλά να απαιτείται να πάνε σε φροντιστήριο για να την μάθουν.Αφου στο σχολειο εχουν το συστημα να μαθαινεις τη ξενη γλωσσα αναλογα με το τμημα της ελληνικης. Ειναι καποιος στην 1η Γυμνασιου ειτε ειναι προχωρημενος, ειτε ειναι πιο πισω θα μεινει στο ιδιο τμημα. Δεν δημιουργουνται τμηματα αναλογα με το επιπεδο γνωσης της ξενης γλωσσας (πραγμα που το ζητουν μετ' επιτασεως ολοι οι συλλογοι καθηγητων ξενων γλωσσων) αλλα βαση της ταξης που φοιτα ο καθε μαθητης.
Έχω συγκεκριμένα παραδείγματα, από αρκετά παιδιά, όχι από την πρώτη ξένη γλώσσα, που είναι τα Αγγλικά, αλλά από την δεύτερη, που στην συντριπτική τους πλειοψηφία, είτε είναι τα Γαλλικά, ειτε τα Γερμανικά, είτε τα Ισπανικά, σπάνια κάποιο παιδί θα έχει ήδη ξεκινήσει μαθήματα σε φροντιστήριο, ώστε να βρίσκεται ήδη σε άλλο επίπεδο. Ξεκινάνε λοιπόν όλα τα παιδιά από το ίδιο μηδενικό επίπεδο μία δεύτερη γλώσσα και όμως δεν την μαθαίνουν. Ο γιός μου έκανε Γαλλικά για έξι χρόνια στο σχολείο σαν δεύτερη γλώσσα και όμως δεν ξέρει να αρθρώσει ούτε το parlez vous francais. Και αυτό δεν ήταν μόνο ατομικό του πρόβλημα, αλλά αφορούσε όλους τους συμμαθητές του.
Πιστεύω λοιπόν ότι το πρόβλημα βρίσκεται αλλού. Κατ'αρχήν βρίσκεται στο βασικό πρόβλημα του συνόλου της εκπαίδευσης, που βασίζεται στην αποστήθιση και όχι στην κρίση. Βομβαρδίζουν τα παιδιά με πλήθος γνώσεων, τις οποίες καλούνται να αποστηθίσουν. Έτσι δεν μαθαίνεται τίποτε, ούτε βέβαια μιά ξένη γλώσσα. Η ανιψιά μου ξεκίνησε στην πέμπτη δημοτικου Γαλλικά σαν δεύτερη γλώσσα. Είχε ήδη κάνει έναν χρόνο προηγουμένως γαλλικά σε ιδιαίτερο. Σε δύο μήνες στο σχολείο κάλυψαν την ύλη που είχαν κάνει σε 14 μήνες στο φροντιστήριο. Ποιός θα μάθει έτσι; Μόνο να αποστηθίσει μπορεί και βέβαια θα το κάνει πιθανόν για την Ιστορία ή τα Μαθηματικά, αλλά δεν θα το κάνει για την ξένη γλώσσα. Και έτσι η ξένη γλώσσα γίνεται η ώρα του παιδιού. Έτσι ατύπως όλοι δασκάλοι, γονείς, μαθητές ανέχονται αυτήν την πραγματικότητα. Η ξένη γλώσσα γίνεται στο σχολείο για απλά τυπικούς λόγους. Κανείς δεν δίνει σημασία. Πως πέρασε ο γιός μου τις εξετάσεις των Γαλλικών, μετά από έξι χρόνια διδασκαλίας χωρίς να ξέρει ούτε την αλφαβήτα;