• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Κινηματογραφική κουβέντα....

MVSylvia

Member
Μηνύματα
730
Likes
3.026
Call me Chihiro (2023, Ιαπωνία)

Μεγάλη σε διάρκεια, μινιμαλιστική, αργή ιαπωνική ταινία με σκηνές από την καθημερινότητα σε μία μικρή παραθαλάσσια πόλη. Μια ζωή που δεν αφήνει περιθώρια για κινητικότητα, το μέλλον και ο ρόλος του κάθε ανθρώπου αποδόθηκε στην αρχή της ζωής του και ισοβίως. Το μόνο που μπορεί είναι να δημιουργήσει κάποιες στιγμές χαράς μέσα σε αυτό το περιοριστικό πλαίσιο.

Η μουσική υπόκρουση ελάχιστη. Ακούγονται κυρίως ήχοι από το περιβάλλον και από αντικείμενα.

Η φωτογραφία φέρνει τους πίνακες του Hopper στην ιαπωνική επαρχία με τόσο πιστή μεταφορά στα χρώματα, στο φωτισμό, στην τοποθέτηση των ανθρώπων στο χώρο που ειδικά σε μια σκηνή μέσα σε ένα εστιατόριο, νόμιζα πως βλέπω στα τα αλήθεια πίνακά του. Έκανα παύση να αναζητήσω αν πράγματι ήταν πίνακας, δεν ήταν.

Το σενάριο δεν αποκαλύπτει πολλά για την πρωταγωνίστρια, μόνο υπονοεί, δείχνοντας λίγες σκηνές από το παρελθόν της. Εξάλλου, όπως συχνά αναφέρεται μέσα στην ταινία, δεν έχει καμία σημασία. Όμως αυτές οι λίγες στιγμές από το παρελθόν εξηγούν την εμμονή της πρωταγωνίστριας με οτιδήποτε ζει και δεν είναι νεκρό, εκτός από ο,τι αφορά την οικογένειά της και την έλλειψη κάθε είδους ουσιαστικής ανθρώπινης σύνδεσης, εκτός από δύο στιγμές όλες κ όλες.

Πολλοί συμβολισμοί, θέλει δεύτερη παρακολούθηση για αποκρυπτογράφηση. Το ίδιο της το σπίτι μοιάζει σαν ανθρώπινη γυάλα ενυδρείου, ίδια με αυτήν που έχει στο σαλόνι της.

Ενώ το κύριο θέμα είναι η μοναξιά και η μοναχικότητα, σε βαθύτερη ανάγνωση είναι η φοβία της σύνδεσης, της συναισθηματικής εγγύτητας, η φοβία δημιουργίας ανθρωπίνων δεσμών, η φοβία του συναισθήματος γενικά. Όπως επίσης και η απουσία πραγματικής κατανόησης μεταξύ των ανθρώπων. Θέματα που βρίσκουμε συχνά στον ιαπωνικό κινηματογράφο και που διαβάζουμε για την ιαπωνική κοινωνία. Συνεχώς στη ταινία γίνεται αναφορά πως είμαστε εξωγήινοι μέσα σε ανθρώπινα σώματα, όμως κάθε ένας από άλλο πλανήτη. Η πρωταγωνίστρια θέλει τόσο πολύ να συνδεθεί, όμως φοβάται και απομακρύνεται σε κάθε 'απειλή' δημιουργίας ανθρώπινης σχέσης.

Είναι μια ταινία μόνο για όσους παρακολουθούν αυτό το στυλ. Της βάζω 7/10.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.292
Likes
11.698
Ευτυχως που με γοητευσε τοσο πολυ το τρειλερ ωστε να αγνοησω τις αθλιες κριτικες του Αθηνοραματος (μολις 1/5) και ετσι ειχα την ευκαιρια να δω την υπεροχη «Πλεξουδα».
Τρεις ιστοριες γυναικων που εκτυλισσονται σε τρια διαφορετικα σημεια του πλανητη (Ινδια, Νοτια Ιταλια, Καναδας). Με συνδετικο κρικο μια πλεξουδα, ως κοινο συμβολο θηλυκοτητας, παρακολουθουμε τις μαχες που εχει να δωσει η γυναικα ανα τον κοσμο: της επιβιωσης, των στερεοτυπων, του πεπρωμενου. Οι ερμηνειες ολων των ηθοποιων ειναι εξαιρετικες και οι εικονες απο Ινδια και Ιταλια σε ταξιδευουν.
Στα plus η υπεροχη μουσικη του Ludovico Einaudi!

 
Last edited:

MVSylvia

Member
Μηνύματα
730
Likes
3.026
Ευτυχως που με γοητευσε τοσο πολυ το τρειλερ ωστε να αγνοησω τις αθλιες κριτικες του Αθηνοραματος (μολις 1/5) και ετσι ειχα την ευκαιρια να δω την υπεροχη «Πλεξουδα».
Τρεις ιστοριες γυναικων που εκτυλισσονται σε τρια διαφορετικα σημεια του πλανητη (Ινδια, Νοτια Ιταλια, Καναδας). Με συνδετικο κρικο μια πλεξουδα, ως κοινο συμβολο θηλυκοτητας, παρακολουθουμε τις μαχες που εχει να δωσει η γυναικα ανα τον κοσμο: της επιβιωσης, των στερεοτυπων, του πεπρωμενου. Οι ερμηνειες ολων των ηθοποιων ειναι εξαιρετικες και οι εικονες απο Ινδια και Ιταλια σε ταξιδευουν.
Στα plus η υπεροχη μουσικη του Ludovico Einaudi!

Δεν το είχα πάρει χαμπάρι αυτό!!! Μπαίνει στη λίστα για άμεση παρακολούθηση.
Όσο για τις κριτικές του Αθηνοραματος ας μη μιλήσω καλυτερα. Συνήθως όσες αποθεώνουν είναι μαπες ναρκισσιστων δημιουργών με νευρώσεις ενώ όσες κράζουν αποδεικνύονται διαμάντια.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.292
Likes
11.698
Δεν το είχα πάρει χαμπάρι αυτό!!! Μπαίνει στη λίστα για άμεση παρακολούθηση.
Όσο για τις κριτικές του Αθηνοραματος ας μη μιλήσω καλυτερα. Συνήθως όσες αποθεώνουν είναι μαπες ναρκισσιστων δημιουργών με νευρώσεις ενώ όσες κράζουν αποδεικνύονται διαμάντια.
Ενα μερος της κριτικης του Μητση: «περιγράφει με μελοδραματική αφέλεια πως από τα –οικονομικά, ταξικά και κοινωνικά– ψηλά ως τα απελπιστικά χαμηλά, η σύγχρονη γυναίκα συνεχίζει να ανεβαίνει έναν Γολγοθά, στην κορυφή του οποίου μπορεί τελικά να φτάσει χωρίς απαραίτητα να συμβιβαστεί με τα πατριαρχικά στερεότυπα που την καταπιέζουν»
Ακυρος τελειως ομως
 

MVSylvia

Member
Μηνύματα
730
Likes
3.026
Ενα μερος της κριτικης του Μητση: «περιγράφει με μελοδραματική αφέλεια πως από τα –οικονομικά, ταξικά και κοινωνικά– ψηλά ως τα απελπιστικά χαμηλά, η σύγχρονη γυναίκα συνεχίζει να ανεβαίνει έναν Γολγοθά, στην κορυφή του οποίου μπορεί τελικά να φτάσει χωρίς απαραίτητα να συμβιβαστεί με τα πατριαρχικά στερεότυπα που την καταπιέζουν»
Ακυρος τελειως ομως
Αυτη η χαρακτηριστική σύνταξη προτάσεων στο μεταξύ για δημιουργία εντυπώσεων είναι τόσο γελοία γιατί αν το πάρεις λέξη λέξη δεν λέει τίποτα κ μοιάζει με κακό Google translate όταν ακόμα η εφαρμογη ήταν σε εμβρυϊκο στάδιο.

Ας πούμε:

Μελοδραματική αφέλεια = ? Πώς μπορεί η αφέλεια να είναι μελοδραματική;;
Να φτάσει στην κορυφή του Γολγοθά=τι συμβαίνει στην κορυφή ενός Γολγοθά κ πως φτάνει χωρίς να συμβιβαστεί με τα στερεότυπα; Αφού φτάνει στην κορυφή, ο Γολγοθάς είναι κάτι καλό;
Τι λέει
Ότι να ναι λεμε
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.292
Likes
11.698
Αυτη η χαρακτηριστική σύνταξη προτάσεων στο μεταξύ για δημιουργία εντυπώσεων είναι τόσο γελοία γιατί αν το πάρεις λέξη λέξη δεν λέει τίποτα κ μοιάζει με κακό Google translate όταν ακόμα η εφαρμογη ήταν σε εμβρυϊκο στάδιο.

Ας πούμε:

Μελοδραματική αφέλεια = ? Πώς μπορεί η αφέλεια να είναι μελοδραματική;;
Να φτάσει στην κορυφή του Γολγοθά=τι συμβαίνει στην κορυφή ενός Γολγοθά κ πως φτάνει χωρίς να συμβιβαστεί με τα στερεότυπα; Αφού φτάνει στην κορυφή, ο Γολγοθάς είναι κάτι καλό;
Τι λέει
Ότι να ναι λεμε
Γιατι πισω απο τις λεξεις δεν διακρινεις μια ειρωνια κ σεξισμο/μισογυνισμο;
 
Last edited:

Spark

Member
Μηνύματα
156
Likes
1.609
Είδα την ταινία θρίλερ The Lazarus Effect (2015)
όπου γίνεται προσπάθεια να επαναφέρουν στη ζωή με χημική μέθοδο άνθρωπο που πέθανε.

Αρκετά ενδιαφέρον..
 

Spark

Member
Μηνύματα
156
Likes
1.609
Το σώμα που σήμερα είναι ωραίο αύριο θα είναι άσχημο, το σώμα που σήμερα είναι ζωντανό αύριο θα είναι νεκρό.
Η ταινία The Substance (2024) είναι μια ταινία δράμα-τρόμου με σενάριο φαντασίας που δείχνει την σχέση της ομορφιάς-εμφάνισης με τις αντιλήψεις των ανθρώπων.
Πρωταγωνιστούν οι Demi Moore, Margaret Qualley και Dennis Quaid. Το 78% των χρηστών δήλωσε ότι του άρεσε αυτή η ταινία 7.9/10

Η ταινία έχει έντονο ενδιαφέρον και παρουσιάζει την γυναικεία ομορφιά μέχρι την μέση της ταινίας, μετά η ομορφιά γίνεται φρίκη. Όσοι άνθρωποι δεν αντέχουν να βλέπουν φρικτές εικόνες να μην δουν αυτή την ταινία.
 
Last edited:

vikara

Member
Μηνύματα
557
Likes
5.503
Ταξίδι-Όνειρο
Νησί του Πάσχα

Αν και ήταν τεράστιος τζαζιστας,τα πιο γνωστά του τραγούδια εμελλαν να αγαπηθούν μέσα από τον ελληνικό κινηματογράφο. Με τη φωνή της Ρένα Κουμιωτη, ένα πολύ αγαπημένο μου. Εφυγε πλήρης ημερών αλλά παραμένει μεγαλη απώλεια για την ελληνική μουσική.
 
Μηνύματα
27
Likes
218
οι σκηνοθετες στον ΑΣΤΟΡ σε εξελιξη βρίσκεται το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας. Με άλλα λόγια οι ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ από 2- 14 Οκτωβρίου.
Πλήθος σπουδαίων ταινιών σε 9 νομίζω αίθουσες καθημερινά. Ταινίες που αναβαίνουν πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Χθες παρακολούθησα στο ΑΣΤΟΡ 5 μικρού μήκους ελληνικές ταινίες καθόσον μία από αυτές "ο Αχέροντας" της Κωνσταντίνας Παπαδοπούλου έγινε σε σενάριο της φίλης Μάτας Κούρτη κ με συμμετοχή του Αργύρη Μπακιρτζή. Αμέσως μετα σειρά ειχε ο ΔΑΝΑΟΣ στην κηφισσίας που έπαιζε το SATURDAY NIGHT.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.744
Μηνύματα
910.888
Μέλη
39.481
Νεότερο μέλος
giota69

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom