Traveller
Member
- Μηνύματα
- 3.938
- Likes
- 3.932
Άσχετο αλλά επειδή πορώθηκα... θα είχε ενδιαφέρον να έγραφε και να αιτιολογούσε ο καθένας μας το δικό του ever top ten... Σας περιμένω...
1. Τώρα πια, ναι. Μπορεί κάποτε να έγραψε ιστορία, αλλά το γεγονός ότι μια ταινία ήταν η καλύτερη για την εποχή της, και καταγράφηκε στο πάνθεον της ιστορίας του κινηματογράφου δεν την κάνει και αντικειμενικά καλύτερη από μια άλλη, μεταγενέστερη ταινία. Ιδωμένο σήμερα, με σημερινά standards, το Θωρηκτό Ποτέμκιν δεν είναι τίποτα το τρομερό... Οι λέξεις "απλοϊκή προπαγάνδα" ανήκουν σε φίλο μου στον οποίο δάνεισα το DVD κάποια στιγμή. Και τελικά δεν έχει άδικο. Είτε μας αρέσει είτε όχι, αυτό είναι το bottom line. [ Και μη μου πει κανείς ότι και η ακρόπολη είναι ερείπια, δε θα βάλουμε τον κινηματογράφο δα στην ίδια κλίμακα με την ιστορία... ]1. Απλοική προπαγάνδα ο Αιζενστάιν? Πίσω στα θρανία και ξαναγύρνα διαβασμένος... το παράλληλο μονταζ ποιός το ανακάλυψε? το γκρο πλαν? η σκηνή της σκάλας είναι κάτι το απίθανο και έχει κοπιαριστεί δεκάδες φορές... το Ιβαν ο τρομερός και το Να ζήσει το Μεξικό από που κι ως που είναι προπαγάνδα?Μην βλαστημάμε εδώ μέσα...
2.Αγαπητέ κάποια πράγματα είναι κλασικά... ταινίες πραγματικά μεγάλες που να με έχουν αγγίξει μετά το ογδόντα είναι μετρημένες στα δάκτυλα... το ΓΗ και ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, Ο ΠΑΙΚΤΗΣ, Η ΧΑΜΕΝΗ ΛΕΩΦΟΡΟΣ και 5-6 άλλες ακόμα... ο κινηματογράφος δυστυχώς έχει βαλτώσει... τεράστιους σκηνοθέτες πια είναι δύσκολο να βρεις... ταινιούλες για να περάσει το δύωρο ευχάριστα υπάρχουν πολλές , αριστουργήματα πια όχι...
3. Ο woody σαφέστατα και είναι μεγάλος σκηνοθέτης αλλά και πάλι οι καλύτερες του ταινίες (Μανχάταν και Υπναράς) γυρίστηκαν κι αυτές πριν το 80...
4. Το σινεφίλ κλισέ είναι κάτι που δεν το δέχομαι... αν κάποιος θεωρεί σινεφίλ μια ταινία που δεν καταλαβαίνει να ξεστραβωθεί να καταλάβει... δεν υπάρχουν καλά και κακά είδη υπάρχουν καλές και κακές ταινίες... ΤΕΛΟΣ
Τον κινηματογράφο με την αρχιτεκτονική βάζουμε στην ίδια κλίμακα όχι τον κινηματογράφο με την ιστορία... λυπάμαι αλλά ακριβώς το ίδιο είναι...1. Τώρα πια, ναι. Μπορεί κάποτε να έγραψε ιστορία, αλλά το γεγονός ότι μια ταινία ήταν η καλύτερη για την εποχή της, και καταγράφηκε στο πάνθεον της ιστορίας του κινηματογράφου δεν την κάνει και αντικειμενικά καλύτερη από μια άλλη, μεταγενέστερη ταινία. Ιδωμένο σήμερα, με σημερινά standards, το Θωρηκτό Ποτέμκιν δεν είναι τίποτα το τρομερό... Οι λέξεις "απλοϊκή προπαγάνδα" ανήκουν σε φίλο μου στον οποίο δάνεισα το DVD κάποια στιγμή. Και τελικά δεν έχει άδικο. Είτε μας αρέσει είτε όχι, αυτό είναι το bottom line. [ Και μη μου πει κανείς ότι και η ακρόπολη είναι ερείπια, δε θα βάλουμε τον κινηματογράφο δα στην ίδια κλίμακα με την ιστορία... ]
Λυπάμαι αλλά ασφαλώς και πάνε στα αζήτητα... δεν είναι για πέταμα αλλά αριστουργήματα ασφαλώς και δεν είναι... δν υπάρχει σύγκρηση με τις ταινίες που έγραψε η Amel η Έρση η Maris-lou κι εγώ...2. Περί ορέξεως, κολοκυθόπιτα... Ταινίες όπως Schindler's list, shawsank redemption, Cidade de Deus, Αμελί μάλλον πάνε στα αζήτητα με τη λογική αυτή... Και να μην πούμε καν για μετα-ταινίες όπως Ταραντίνο, Kevin Smith κλπ, για το νέο μεξικάνικο (και ευρύτερα λατινοαμερικάνικο) κινηματογράφο, κλπ...
To έσωσες, συμφωνώ απόλυτα...4. Δεν έχω τίποτα με τα καλά και κακά είδη, ούτε με τις ταινίες που προσδιορίζονται ως σινεφίλ. Ίσα ίσα. Αλλά δε μ' αρέσει και δεν ακολουθώ το pretentious, self-righteous στυλάκι "είμαι σινεφίλ και ξέρω να διαλέγω", του κινηματογραφόφιλου κατεστημένου (η αναφορά "σινεφίλ" πήγαινε από την αρχή στους ανθρώπους και όχι στις ταινίες, μάλλον δεν το έκανα αρκετά σαφές).