• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Κινηματογραφική κουβέντα....

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.957
Likes
52.382
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
37ο Φεστιβάλ Λατινοαμερικάνικου Κινηματογράφου, Μέρος Πρώτο


Είδα τις εξής, μπας κι ενδιαφερθεί κανείς (οι μεταφράσεις των τίτλων είναι αυθαιρετες και δικές μου):

1. Arrebato (Αργεντινή):

Ένας συγγραφέας αναζητά τη χήρα ενός θύματος δολοφονίας, προσπαθώντας να βρει έμπνευση για το επόμενο βιβλίο του. Όταν αυτό εκδίδεται, είναι πασιφανές πως ένας νέος φόνος έχει γίνει ακριβώς όπως περιγράφεται στο βιβλίο.

Έχω ξαναπεί τη γνώμη μου για τον αργεντίνικο κινηματογράφο: ή θα κάνει έπη, ή ανείπωτες χαζομάρες. Η συγκεκριμένη δεν ήταν τίποτε από τα δύο, αλλά μάλλον έρρεπε προς το δεύτερο, βασικά λόγω της έλλειψης πλοκής. Ενώ ξεκινάει δυνατά, καταλήγει μπανάλ, χωρίς πλοκή, καμία έκπληξη. Κρίμα για τους ηθοποιούς που ήταν πολύ καλοί και για τη σκηνοθέτη, που ως σεναριογράφος –γιατί δικό της ήταν και το σενάριο- τα έκανε θάλασσα. Της έβαλα 2 στα πέντε. Τραγική δεν ήταν, αλλά μάλλον έπρεπε να είχα πάω να δω καμιά άλλη. Μάλλον δεν είχαν άδικο οι Κουβανοί που σε ένα φεστιβάλ όπου οι ουρές είναι τεράστιες και ο κόσμος περιμένει υπό βροχή “άφησαν” την ταινία με 15 θεατές (αν και ήταν στη λιγότερο εμπορική και πιο απομακρυσμένη αίθουσα).


2. Café Amargo(Κούβα) Πικρός Καφές

Τέσσερις νέες αδερφές έχουν μείνει μαγκούφες σε μια καλλιέργεια καφέ που τους άφησαν οι γονείς τους στη Σιέρα Μαέστρα το 1958. Έχουν αποφασίσει να μην ξαναγήσουν κανέναν άνδρα να μπει στο αγρόκτημα, μέχρι που αναγκάζονται να κρύψουν ένα νεαρό γιατρό που προσπαθεί να φτάσει στις γραμμές των ανταρτών για να ενταχθεί σε αυτούς.

Κλασική κουβανική ταινία: καλοπροσεγμένη, εξαιρετικές ερμηνείες, πολύ καλοδουλεμένοι χαρακτήρες, καλή πλοκή και μην περιμένετε happyend, για κουβανική παραγωγή μιλάμε, όσο χαρούμενοι είναι οι Κουβανοί στην καθημερινότητά τους, άλλο τόσο μελαγχολικός και ρεαλιστικός είναι ο κινηματοργάφος τους. Της έβαλα 4, ίσως ήμουν λιγο επιεικής κι έπρεπε να βάλω 3, αλλά μου άρεσε σε όλα, χωρίς να με ενθουσιάσει σε κάτι. Αν κάτι απογοήτευσε, είναι η φωτογραφία, όταν γυρίζεις στη Σιέρρα Μαέστρα περιμένω κάτι παραπάνω. Εξαιρετικό το “γύρισμα” στο 1998 κι όποιος έκανε το κάστινγκ των τεσσάρων γιαγιάδων είναι αστέρι.

Το ότι πρωινιάτικα Δευτέρα είχε ουρές υπό βροχή το εκλαμβάνω ως σήμα ότι πάμε καλά ως χωρα σινεφίλ, το ότι είχε και τόσους ξένους στο κοινό παρότι ήταν καθαρά κουβανική παραγωγή, ακόμη καλύτερο.

3. La profesora de ingles – Η καθηγήτρια Αγγλικών (Κούβα)

Μικρού μήκους μελαγχολική (σώωωπα!) κουβανική ταινία για μια συνταξιούχο καθηγήτρια Αγγλικών που αποφασίζει να επιστρέψει στη διδασκαλία για να ξεφύγει από την υποχρεωτική φροντίδα του κατάκοιτου συζύγου της. Πολύ ρεαλιστική ματιά στο δράμα της συμβίωσης γενεών και της φροντίδας των ηλικιωμένων στη χώρα. Καταθλιπτική αλλά συμπαθητική, συμπαθητικό παλικάρι κι ο σκηνοθέτης, χαίρομαι να βλέπω νέα παιδιά να πραγματεύονται τέτοια “βαριά” θέματα, γίνεται φανταστική δουλειά στη Σχολή Κινηματογράφου, ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες θα πρέπει να είναι πολύ ευχαριστημένος εκεί που βρίσκεται με τους καρπούς που άφησε. Της έβαλα 3, για μικρού μήκους καλά είναι.


4. La obra del siglo (Κούβα-Γερμανία-Ελβετία) – Το έργο του αιώνα

Η ταινία πραγματεύεται το παρόν στην Πυρηνική Πόλη, το προάστιεο του Σιενφουέγος όπου θα στεγάζονταν οι μηχανικοί του πρώτου πυρηνικού αντιδραστήρα (Από τους δώδεκα) που ξεκίνησαν οι Σοβιετικοί στο νησί και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Το έργο είχε διαφημιστεί από την κυβέρνηση ως Το Έργο του Αιώνα, ξοδεύτηκαν 2,5 δις της εποχής εκείνης (δεκαετία ‘80) και μετά χρεοκόπησαν οι Σοβιετικοί και αφέθηκε σαν άταφο πρώμα, όσοι έχουν πάει στο Σιενφουέγος ίσως το έχουν δει από την απέναντι πλευρά του κόλπου της πόλης.

Η ταινία είναι σουρεάλ: οι διάλογοι ανάμεσα στους πρωταγωνιστές (πατέρας γιος και πάουερ παππούς), τα βιντεάκια από την προπαγάνδα της δεκαετίας του ’80 ομοίως, η δε Πυρηνική Πόλη και τα ερείπια του πυρηνικού αντιδραστήρα (που σήμερα έχει κανιβαλιστεί από γείτονες και μη προς άγρα βιδών, τσιμέντου και ό,τι μπορεί να βρει ο καθένας), απλά τα σπάνε. Ξεφεύγει από τα όρια της “κριτικής” προς την κυβέρνηση και φτάνει στα όρια του κραξίματος, δημιουργικού κραξίματος πάντως. Εξαιρετική ταινία, της έβαλα 4, αλλά ίσως ξενίσει όσους δε γνωρίζουν πολλά για τη ζωή στην Κούβα.

Μου άρεσε πάρα πολύ η ομιλία του πιτσιρικά σκηνοθέτη (δεν τον κάνω πάνω από 32) πριν την ταινία. Χωρίς να την έχω λέξη προς λέξη, μου έμεινε καρφωμένη:

“Την ταινία την αφιερώνουμε σε έναν από τους πρωταγωνιστές που δεν είναι πια μαζί μας, έχει φύγει. Κι όταν λέω έχει φύγει δεν εννοώ… ότι “έφυγε” (κάνει τη χαρακτηριστική χειρονομία που κάνουν οι Κουβανοί για όσους αυτομολούν), αλλά ότι έφυγε πλήρης ημερών στα 80 του. Η ταινία ονομάζεται το Έργο του Αιώνα και φιλοδοξεί να είναι ακριβώς… η Εργάρα του Αιώνα. Γιατί να μην είναι; Μόνο η κυβέρνησή μας θα έχει φανφαρόνικα όνειρα και σουρεαλιστικούς στόχους; Εν πολλοίς η ταινία διηγείται πως ο λαός μας ετοιμάστηκε για ένα ταξίδι στο διάστημα, με διαστημόπλοιο σοβιετικό που στην απογείωση διαλύθηκε από έκρηξη λόγω λάθος κατασκευής. Πολλοί έφυγαν (αυτή τη φορά με την έννοια της αυτομόλησης), αλλά μερικοί μένουμε πίσω και περιμένουμε να δούμε μέχρι πότε αυτή η κυβέρνηση θα συνεχίζει να μετατρέπει τη χώρα σε αυτοεκρήξιμα διαστημόπλοια, κυνηγώντας ουτοπίες που δεν υπάρχουν και βάζοντας όλους μας να θυσιαστούμε για στόχους ανέφικτους…”. Αποθέωθηκε το παιδάκι.

5. Εl desconocido – Κλήση από άγνωστο συνδρομητή (Ισπανία)

Ένας διευθυντής τράπεζας δέχεται κλήση από κάποιον άγνωστο στο κινητό του, που τον ειδοποιεί πως αν δεν του στείλει 420.000 στο λογαριασμό του, θα τον ανατινάξει επιτόπου με τη βόμβα που έχει βάλει στο αυτοκίνητό του.

Αστυνομικό δράμα, με καλή πλοκή, μπόλικη δράση, αλλά για μένα είχε κάποια κενά στο σενάριο. Πάρα πολύ καλή σκηνοθεσία, εξαιρετικός ο πρωταγωνιστής, προσπαθεί να περάσει και κάποια μυνήματα, καλές ανατροπές, αλλά κάπου έχασκε λίγο. Της έβαλα 3 γιατί δεν υπήρχε 3,5, αλλά μάλλον πιο κοντά στο 4 είναι, πολύ αξιόλογη, σε κρατάει στην τσίτα παρά κάποιες σταγόνες χολιγουντιανισμού που περιμένει κανείς να λείπουν από καλή ευρωπαϊκή ταινία.


Στα οργανωτικά… μας βλέπω ανεβασμένους. Αν εξαιρέσω το ΔΡΑΜΑ του να βγαίνει το πρόγραμμα μόνο για την επόμενη μέρα (έλεος ρε λεβέντες), οι αίθουσες έχουν σουλουπωθεί, οι εθελοντές πάλι βγάζουν τη χώρα ασπροπρόσωπη (για ένα σάντουιτς κι ένα αναψυκτικό δουλεύουν τα παιδάκια, ή “γιατί είναι η καλύτερη εμπειρία που είχα ως φοιτήτρια σκηνοθέτης” που μου είπε μια μαυρούλα που μοίραζε φυλλάδια αξιολόγησης υπό βροχή με χαμόγελο), σε αντίθεση με πέρυσι υπάρχουν αφίσες παντού στην πόλη και παρότι οι ουρές είναι μικρότερες (ευτυχώς… αν και οι Κουβανοί δε μασάνε, και 4 ώρες ουρά κάνουν χαμογελώντας), οι αίθουσες είναι γεμάτες και έχουμε και πολύ περισσότερους ξένους στο κοινό.

Μεθαύριο άλλο ρεπορτάζ…
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.796
Likes
7.620
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Μπραβο Γιώργο ! Πολυ μου αρέσει το ρεπορταζ σου απο το φεστιβάλ .
Περιμενω και συνέχεια ....
Χαιρομαι που ειναι πιο οργανωμενοι εφετος , γιατι περυσι ηταν ενα μπάχαλο ....
 
Μηνύματα
2.510
Likes
3.280
Ταξίδι-Όνειρο
ΙΑΠΩΝΙΑ
Είδα κι εγώ τον "ΓΙΟ ΤΟΥ ΣΑΟΥΛ"που συζητήθηκε πιό πάνω.
Πρόκειται για το ψυχογράφημα ενός ανθρώπου μέσα στα γερμανικά στρατόπεδα συγκέντρωσης....Απόλυτα ανθρωποκεντρική ταινία εστιασμένη στον Σαούλ,πράγμα που το καταφέρνει ο σκηνοθέτης όχι μόνο σεναριακά αλλά και τεχνικά.Εκτός της χρήσης της κινητής κάμερας με την οποία είναι γυρισμένο εξ ολοκλήρου το έργο ο Λάζλο Νέμες επιλέγει μιά ιδιαίτερη σκηνοθετική τεχνική ώστε να κατευθύνει τον θεατή στο πρόσωπο του κεντρικού του ήρωα.
Η ταινία διαφοροποιείται από ταινίες που έχουμε δεί με παρόμοιο περιεχόμενο...( κι εδώ βλέπουμε τις φρικαλεότητες και τα κτηνώδη εγκλήματα που διεπράχθησαν στο Αουσβιτς)γιατί εστιάζει όχι τόσο στον αγώνα επιβίωσης αλλά στον αγώνα για τη σωτηρία της ψυχής!
Οταν ο άνθρωπος φέρεται και περιφέρεται σαν ζωντανός νεκρός,όταν φτάνει να είναι το απόλυτο ΤΙΠΟΤΑ υπάρχει άραγε ελπίδα,υπάρχει προσδοκία για κάτι;
Ο Γκεζα Ρόχινγκ ο οποίος είναι Ούγγρος ποιητής και όχι ηθοποιός υποδύεται έξοχα το ρόλο του Σαούλ ενός απεγνωσμένου κρατούμενου που παραπαίει μεταξύ λογικής και παράνοιας..και κάπου εκεί στα όρια μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας βρίσκει εναν στόχο για να κρατηθεί και αγωνίζεται γι αυτόν μέχρις εσχάτων.
Πολύ βαρειά ταινία αλλά ωστόσο πολύ δυνατή και σπουδαία για το μεγαλείο της ανθρώπινης ψυχής.
Πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Νέμες και επίσημη υποψηφιότητα της Ουγγαρίας για το Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας το 2016
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.896
Likes
44.687
Ο Γκεζα Ρόχινγκ ο οποίος είναι Ούγγρος ποιητής και όχι ηθοποιός υποδύεται έξοχα το ρόλο του Σαούλ ενός απεγνωσμένου κρατούμενου που παραπαίει μεταξύ λογικής και παράνοιας
A, μάλιστα. Γιατί παρακολούθησα μια συνέντευξή του για τον ρόλο και την ταινία και έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Ειλικρινά αναρωτήθηκα τι σόι δραματικές σχολές έχουν στην Ουγγαρία και βγαίνουν τόσο καλλιεργημένοι ηθοποιοί...
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.796
Likes
7.620
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Πήγα χθες να δω το Κάρολ και εφυγα στο διάλειμμα . Δεν με κράτησε καθόλου , αμηχανοι διάλογοι , υποτονικό , κακή φωτογραφια .Στην αρχή νομιζα οτι εγω ειμαι παράξενη αλλά στο διαλειμμα οταν ειπα στο συνοδο μου οτι θα δω το δευτερο μερος
αναγκαστικα με πολλη χαρά μου ειπε "α τι ωραία πάμε να φυγουμε" .
Το είδε καποιος απο σας ; Θα ηθελα και μια άλλη γνώμη .
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.957
Likes
52.382
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Kαθυστέρησα λίγο, αλλά να’ μαι. Συνεχίζουμε:

6. Τiznao (Κούβα – Δομ. Δημοκρατία)

Μια drugqueen αφήνει ένα σοβαρό χρέος στον ομοφυλόφιλο φίλο της, που έχει να αντιμετωπίσει τις απειλές του τοκογλύφου. Μικρού μήκους εήταν…ευτυχώς για όλους μας. Ανάξια λόγου, ούτε βαθμολογία δεν αξίζει, με έχει κουράσει αυτή η θεματική με τους ομοφυλόφιλους, τις τρανσέξουαλ, τραβεστί, transformistas κλπ. Πρέπει να έχει κάτι παραπάνω η ταινία, δεν αρκεί να πετάς μια τραβεστί μέσα επειδή “πουλάει”. Ωραία, είχε μια τραβεστί… ε και; Πρέπει να σοκαριστούμε, να ενθουσιαστούμε, να εκπλαγούμε; Next.

7. Εl Acompanante – Ο Συνοδός (Κούβα)

Κούβα, δεκαετία ’80, στην διαβόητη πια κλινική LosCocos, εκεί που η κυβέρνηση έστελνε τους φορείς του AIDS προκειμένου να υποβληθούν σε θεραπεία και ταυτόχρονα να ελέγχει με ποιους συναναστρέφονται, προκειμένου να μην εξαπλωθεί ο ιός. Κάθε ασθενής έχει μια μέρα ελεύθερη, εκτός κλινικής, κατά την οποία όμως ακολουθείται παντού από το συνοδό/επιτηρητή του. Ένας υπερπρωταθλητής μποξέρ πιάνεται ντοπέ και η κυβέρνηση αποφασίζει να τον στείλει ως συνοδό σε μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση ασθενή, ως “κοινωνική εργασία”.

Καταπληκτικό σενάριο, πολύ ρεαλιστικό, εξαιρετική απόδοση της Κούβας του ’80 με πολύ προσεγμένη και ακριβή παραγωγή, πραγματικά εντυπωσιακές ερμηνείες και από το σφίχτερμαν και φυσικά από το Yotuel. Σίγουρα η καλύτερη κουβανική του φεστιβάλ, της έβαλα 4. Σοβαρή κριτική ματιά στην Κούβα των 80s, φοβερή σκηνογραφία, πολύ καλοί διάλογοι. Εύγε σε όλους. Λογικά θα πάει σε πολλά φεστιβάλ, άρα εύκολα θα τη βρει κανείς και στο διαδίκυο και αξίζει τον κόπο.

8. Εl abrazo de la serpiente – Ο εναγκαλισμός του φιδιού (Κολομβία-Αργεντινή-Βενεζουέλα)

Ένας Γερμανός ανθρωπολόγος προσπαθεί να ακολουθήσει τα βήματα ενός συναδέλφου του, που 30 χρόνια πριν έκανε ένα απίθανο ταξίδι στην Αμαζονία, ανακαλύπτοντας φυλές χωρίς καμία επαφή με τον έξω κόσμο και αφήνοντας τη σημαντικότερη μαρτυρία που έχουμε για τη ζωή στον Αμαζόνιο.

Η περιγραφή υπονοεί ότι πρόκειται για ντοκιμαντέρ, ή έστω αναπαράσταση της πραγματικότατης ιστορίας του αρχικού Γερμανού ανθρωπολόγου και αρχικά έτσι δείχνει η ταινία. Μετά αρχίζουν κάτι σουρεαλιστικά του σκηνοθέτη με spiritual αναφορές, παλαβούς καθολικούς και τραβηγμένα μηνύματα και δυστυχώς χαλάει. Έγκλημα το ότι είναι ασπρόμαυρο και χάνουν κάπως τα πανέμορφα τοπία του Αμαζονίου. 2 και πολύ είναι…

9. Bailando con Margot (Κούβα-Βενεζουέλα) – Χορεύοντας με τη Μαργκότ

Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του ’58 κλέβεται ένας πανάκριβος πίνακας από την έπαυλη μιας κοσμικής χήρας της Αβάνας, η οποία αναθέτει την υπόθεση σε ένα γόη ιδιωτικό ντετέκτιβ. Μόνο που την επομένη θα μπουν οι αντάρτες στην Αβάνα.

Το σενάριο ακούγεται καλό, αλλά τελικώς είναι πιο χαλαρό απ’ ό,τι θα πρεπε για αστυνομικό φιλμ… μάλλον γιατί δεν είναι αστυνομικό. Η πρόφαση είναι η κλοπή του πίνακα, που θα εξυχνιαστεί κάπως άγαρμπα, αλλά στην πραγματικότητα μιλάμε για μια ταινία-tribute στα 50s. Δεν είναι μόνο η εκπληκτική δουλειά που έχει γίνει από τη σκηνογραφία και τη φωτογραφία μέχρι το ενδυματολογικό και τις κομμώσεις, αλλά ο τρόπος λήψης θυμίζει Dick Tracy, στο πολύ πιο ποιοτικό. Ως ταινία εποχής παίρνει άριστα. Ως σενάριο αστυνομικής ταινίας ψιλοπατώνει. Ένα αξιοπρεπές τρία.

10. Contra Paraguay – Όλοι ενάντια στην Παραγουάη (Αργεντινή)

Ντοκιμαντέρ με θέμα τον πόλεμο της Τριπλής Συμαχίας στο 19ο αιώνα, όπου Βραζιλία, Αργεντινή και Ουρουγουάη φρόντισαν να χαθεί το 75% του γενικού πληθυσμού της Παραγουάης. Πολύ χαμηλού κόστους, αλλά συμπαθητική, μου άρεσε το κόνσεπτ των πέντε νέων ιστορικών ερευνητών που συζητάνε εν ώρα γεύματος για το θέμα με πολύ σοβαρές αναλύσεις, για να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι ο πόλεμος ήταν ουσιαστικά προσπάθεια των 3 χωρών να εξαλείψουν την αταξική κοινωνία από τις μνήμες των πολιτών της και ότι η ιστορία μπορεί να γράφεται από τους νικητές, αλλά θα πρέπει να ερμηνεύεται ανάλογα με τις σιτορικές συνθήκες. Πολύ ενδιαφέρουσα αναφορά σε Φράνσια και Λόπες και στο πώς η Παραγουάη ήταν η μόνη χώρα της εποχής χωρίς φέουδα, χάρη σε ένα "δικτάτορα", που το'φαγε το κεφάλι του. Πήρε 3, συμπαθητική.


11. Lusers, los amigos no se eligen – Losers, τους φίλους δεν τους επιλέγεις (Χιλη, Περού Αργεντινή)

Ένας Χιλιανός, ένας Περουβιανός κι ένας Αργεντίνος, παρότι εντελώς άγνωστοι μεταξύ τους, ταξιδεύουν παρέα για να δουν τον τελικό του Μουντιάλ στη Βραζιλία.

Παιδικό σενάριο, χαζοί χαρακτήρες που δεν έχουν σχέση ούτε καν με τα στερεότυπα της κάθε χώρας (πόσ μάλλον με την πραγματικότητα), βλακώδη αστεία, πλοκή Σεφερλή, ερμηνείες βγαλμένες από τις “Αληθινές Ιστορίες” του Άλφα. Φεστιβάλ κινηματογράφου είπαμε ότι είναι, όχι βιντεοκασέτες της σειράς της δεκαετίας του ’80. Καλά θα κάνουν να προσέχουν οι χώρες τι ταινίες στέλνουν γιατί μερικές χαλάνε την εικόνα τους.

Μαύρο χάλι, της βάζω 1 γιατί για κάποιο λόγο έκατσα μέχρι το τέλος.


12. El club (Χιλή).

Σε ένα σπίτι όπου μένουν τέσσερις πρώην παπάδες και η φύλακάς τους, έρχεται κι ένας πέμπτος παπάς, επίσης απεσταλμένος από την Καθολική Εκκλησία, υποτίθεται για μετάνοια, ουσιαστικά για να συγκαλύψουν ΚΑΙ τα δικά του εγκλήματα. Ο τύπος αυτοκτονεί και το Βατικανό στέλνει έναν επιθεωρητή να δει τέλος πάντων τι γίνεται σε αυτό το σπιτάκι στο αρχιπέλαγος του Τσιλοέ.

Πολύ δυνατή ταινία, με βραβείο στο Φεστιβάλ του Βερολίνου απ’ ό,τι μας είπε ο σκηνοθέτης, με θέμα όχι τόσο τις κακοποιήσεις των καθολικών παπάδων, όσο τη συστηματική προσπάθεια κουκουλώματός τους από τους ιθύνοντες, σε παγκόσμιο επίπεδο. Βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και για ανηλίκους δεν κάνει. Καταπληκτικοί διάλογοι, λίγο χλωμή η φωτογραφία (κοτζάμ Τσιλοέ κι εμείς βλέπουμε δυο βουνά και μια θάλασσα), πολύ καλοί χαρακτήρες, μερικές καλές ερμηνείες, ελαφρώς περίεργο αλλά απροσδόκητο τέλος. Πολύ καλή, κρατά το ενδιαφέρον, μπράβο στους διοργανωτές που και αυτήν και τις άλλες τρεις ταινίες (!!) με ανάλογα θέματα του φεστιβάλ την έπαιξαν στις ίδιες αίθουσες με την ταινία για τον Πάπα Φρανσίσκο… ποιος τα σκέφτεται αυτά. Της έβαλα ένα επιεικές 4, ήταν για 3,5. Καλή.


13. Uigures – Ουιγούροι (Καναδάς)

Ντοκιμαντέρ για την απίστευτη ιστορία των Ουιγούρων που συνελήφθησαν και πουλήθηκαν (ορισμένοι για… 5.000$)στις αμερικανικές δυνάμεις ως “τρομοκράτες”, κατέληξαν να “συνεντευξιάζονται” στις φυλακές του Γουαντάναμο και παρότι αθωώθηκαν από την αμερικάνικη δικαιοσύνη που αποδέχθηκε ότι δεν είχαν ΚΑΜΙΑ σχέση με καμία τρομοκρατική ενέργεια, παρέμειναν φυλακισμένοι για 9-12 χρόνια, ενώ είχαν αθωωθεί. Απίστευτα πράγματα συμβαίνουν στο ντοκιμαντέρ, με την Κίνα να κάνει αλισβερίσια με τους Αμερικανούς, να εμπλέκονται το Παλάου, οι μυστικές κινέζικες υπηρεσίες, ο Ομπάμα και η Βερμούδα… για να μη γίνει τίποτε στο τέλος. Καταπληκτικό ντοκιμαντέρ για το πώς κάποιος μπορεί να γίνει μπαλάκι των πολιτικών, πώς μια χώρα χτίζει αεροδριαδρόμους σε μια άλλη για να δεχθεί κρατούμενους που η ίδια δε θέλει, πώς ο ίδιος ο πρόεδρος των ΗΠΑ είναι πιο αδύναμος από έναν δικηγόρο και πώς άνθρωποι που δεν έχουν δει ποτέ τη θάλασσα καταλήγουν στο Παλάου και τη Βερμούδα χάρη στις προσπάθειες μιας διερμηνέος από το Τουρκμενιστάν στην Κούβα.

Σχιζοφρένεια κανονική. Κλάσεις ανώτερο από το RoadtoGuantanamo καρα-must ντοκιμαντέρ, του βάζω 5. Κρίμα που δεν είχε περισσότερες προβολές και περισσότερο κοινό, κλασική ταινία που δείχνει πόσο μπάχαλο είναι ο πλανήτης.


Σε πρώτη ευκαιρία συνεχίζουμε…
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.072
Likes
12.298
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Ειδα τη Victoria. Το σεναριο δεν ειναι τιποτα το ιδιαιτερο αλλα η απλοτητα της ταινιας ειναι σπανια. One shot που δεν κουραζει αλλα ενιωσα πως ημουνκαπου εκει διπλα με τους πρωταγωνιστες στις 2 και κατι ωρες που διαρκει. Απο τις πολυ καλες στιγμες του γερμανικου κινηματογραφου.

 

alma

Member
Μηνύματα
4.093
Likes
17.463
Πήγα χθες να δω το Κάρολ και εφυγα στο διάλειμμα . Δεν με κράτησε καθόλου , αμηχανοι διάλογοι , υποτονικό , κακή φωτογραφια .Στην αρχή νομιζα οτι εγω ειμαι παράξενη αλλά στο διαλειμμα οταν ειπα στο συνοδο μου οτι θα δω το δευτερο μερος
αναγκαστικα με πολλη χαρά μου ειπε "α τι ωραία πάμε να φυγουμε" .
Το είδε καποιος απο σας ; Θα ηθελα και μια άλλη γνώμη .

Δεν το είδα γιατί θεωρούσα για κάποιο λόγο, τζάμπα τα λεφτά που θα δώσω στο εισιτήριο και η γνώμη σου μου το επιβεβαιώνει...αν ποτέ βγει στην τηλεόραση μπορεί να το δω για σχηματίσω γνώμη...
 

alma

Member
Μηνύματα
4.093
Likes
17.463


Αν και είχα καιρό να πω καλά λόγια για mainstream χολυγουντιανή ταινία , η συγκεκριμένη μου άρεσε πολύ από την αρχή ως το τέλος. "Η γέφυρα των κατασκόπων" είναι βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, είχε καλές ερμηνείες και σκηνοθεσία. Σε κάποια σημεία συγκινήθηκα.
 

emouli

Member
Μηνύματα
1.239
Likes
3.531
Ταξίδι-Όνειρο
Καταρράκτες Βικτώρια, ε;
Αν και είχα καιρό να πω καλά λόγια για mainstream χολυγουντιανή ταινία , η συγκεκριμένη μου άρεσε πολύ από την αρχή ως το τέλος. "Η γέφυρα των κατασκόπων" είναι βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, είχε καλές ερμηνείες και σκηνοθεσία. Σε κάποια σημεία συγκινήθηκα.
Όντως, κι εγώ με το Χόλυγουντ δεν τα πάω καθόλου καλά, αλλά αυτή ήταν μια συμπαθητική ταινία. Δεν θα πω πως μου άρεσε πολύ, όμως τουλάχιστον δεν σιχτίρισα που έφαγα δυόμισι ώρες και μερικά ευρώπουλα στο ασφυκτικά γεμάτο σινεμά (ούτε μισό κάθισμα δεν υπήρχε κενό). Κι ο Τομ Χανκς περισσότερο από αξιοπρεπής στον ρόλο του (και να σκεφτεί κανείς πως δεν τον χωνεύω καθόλου).

Άλλες φετινές ταινίες που είδα και έμεινα ευχαριστημένη χωρίς να ξετρελαθώ ήταν "Ο κύριος Χολμς" και "Γυναίκα από χρυσό". Μετριότατες βρήκα "Το παιχνίδι της μίμησης" και το "Ένα σπίτι στο Παρίσι" σε σημείο που με πήρε ο ύπνος και στις δύο κι έτσι δεν έχω ολοκληρωμένη εικόνα, αλλά και πάλι δεν νομίζω πως έχασα κάτι. Ενώ απόλαυσα και με το παραπάνω την "Οικογένεια Μπελιέ" και την "Συνταγή της Πωλέτ", γαλλικές και οι δύο και εξίσου προτεινόμενες. Μάπα το "Χωρίς μέτρο" και κατώτερο των προσδοκιών μου το "Ανωτέρα βία" (νομίζω πως έχω αναφερθεί και παλιότερα στο συγκεκριμένο)

Από παιδικές: Ο "Μπομπ Σφουγγαράκης - Έξω απ' τα νερά του" ήταν μια μαλακία και μισή, ενώ τα "Μινιόνς" δεν με ενθουσίασαν, είχαν κάποιες έξυπνες σκηνές που έβγαζαν γέλιο αλλά τίποτα το ιδιαίτερο, τα περίμενα πολύ καλύτερα. Λίγο άνω του μετρίου ήταν το "Ξενοδοχείο για τέρατα 2", αλλά το καλύτερο όλων ήταν "Τα μυαλά που κουβαλάς", το οποίο επειδή το είδα σε θερινό όπου είχε σχετική βαβούρα θα ήθελα να το ξαναδώ αυτή τη φορά σε DVD με την άνεση μου για να το απολαύσω περισσότερο.
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.636
Μηνύματα
905.195
Μέλη
39.375
Νεότερο μέλος
maria kou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom