• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Ισπανία Ισπανία βήμα δεύτερο: Sevilla, Cordoba y Barcelona.

psilos3

Member
Μηνύματα
6.754
Likes
52.221
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!

Ισπανία βήμα δεύτερο: Sevilla,Cordoba y Barcelona🇪🇸



Χωρίς να το θέλω, τα ερωτικά λόγια ενός φίλου μου Ισπανού ποιητή στρατάριζαν τα χείλια μου, όταν έμπαινα στη Σεβίλια. Δεν αναστορούμαι πια αν ήταν μέρα ή νύχτα, αν ήταν ήλιος ή αν έριχνε ψιλή βροχή σα να ‘γινα ξάφνου ροδοβάβουλας και δε θυμούμαι την πρώτη επαφή με τη Σεβίλια παρά μυρωδιές και χρώματα. Και χάρηκα που έλαχε να γεννηθώ σ’ ένα τόσο φανταχτερό και μυρωδάτο κόσμο.

Πώς να μπορέσει ποτέ ο άνθρωπος να υμνήσει χωρίς την κραυγή, την ομορφιά της γης; Πότε θ’ ανοίξουμε τα μάτια μας και να δούμε το λουλούδι, το χώμα, το νερό, τη γυναίκα; Να δούμε το σώμα μας που έγινε επίτηδες για τον κόσμο, να δούμε τον κόσμο που έγινε επίτηδες για το σώμα μας, και να πούμε μ’ ευγνωμοσύνη : «Μου αρέσεις!»;

Συχνά, όταν γυρίζω μόνος σε ξένες πολιτείες, με δυσκολία κρατιούμαι να μη φωνάξω. Τι να ‘ναι τούτη η τύχη, τι ‘ναι το θαύμα ετούτο να ζεις, να ΄σαι γερός, να διψάς, να πίνεις νερό και να δροσερεύεις ως τη φτέρνα, να πεινάς, να τρως ένα κομμάτι ψωμί και να νιώθεις τα κόκκαλα σου να τρίζουν από αναγαλιά; Και πως έλαχε να ναι τόσο σφιχτοπλεμένη, τόσο σοφιλιασμένη η ηδονή με την ανάγκη;

(Νίκου Καζαντζάκη – Σεβίλια, βιβλ. «Ταξιδεύοντας – Ισπανία»).




Τίποτα το καινούριο αγαπητοί φίλοι.
Ούτε ο τίτλος, ούτε ο πρόλογος, ούτε η ίδια καθ’ αυτή η αφήγηση που πρόκειται ν’ ακολουθήσει. Απλά και μόνο μια φυσική ροή μιας ακόμη ιστορίας, μιας περιήγησης που ξεκίνησε ένα χρόνο πριν (Φλεβάρης 2023) και κανείς δε ξέρει που θα σταματήσει.

Μέχρι κι ο ίδιος ο Καζαντζάκης -του οποίου τα κείμενα καταχράζομαι- ενδέχεται να συμφωνούσε αν σε ένα υποθετικό σενάριο του ‘λεγα πως φεύγοντας από Τολέδο & Μαδρίτη αφήνω το σελιδοδείκτη στα κεφάλαια της Ανδαλουσίας, με σκοπό να συνεχίσω την ανάγνωση εάν κι όταν.

Να όμως που το «όταν» έμελλε να πραγματοποιηθεί ένα χρόνο μετά το πρώτο πέρασμα μου από τη σπουδαία αυτή χώρα. Μέσα μου το ήξερα, το πίστευα, το προσδοκούσα, καθώς ήταν αρκετή η πρώτη και μόνο φορά προκειμένου να με βάλει σε μια διαδικασία που ξέρω ότι έχει μεγάλη συνέχεια. Μιλάω βέβαια για τις περιπλανήσεις στην Ισπανία, που όσο αυτές πραγματοποιούνται, τόσο ανοίγει περισσότερο η όρεξη.

Φυσικά υπήρξε τη φορά αυτή και το κατάλληλο υλικό έναυσμα, που δεν ήταν άλλο από τη σύνδεση της -σταθερά εκτός πλάνων- Θεσσαλονίκης με κάποια πόλη της Ισπανίας, συνδυαστικά πάντα με τις προσφορές που βγάζει κατά καιρούς η Aegean. Από τη στιγμή λοιπόν που βγήκε στη φόρα η συγκεκριμένη ευκαιρία, μεσολάβησαν απλά λίγα λεπτά για να γίνει το πολυπόθητο κλικ.

Εμένα όμως η ψυχή μου ποτέ δεν ησυχάζει, ή για να τω πω καλύτερα όπως το λέει κι ο ποιητής, ποτέ της δεν αγιάζει. Μπορεί το εισιτήριο να έγραφε BCN (κατά κόσμο Βαρκελώνη), το μυαλό μου όμως ήταν μόνο στην θελκτική, εξωτική και συνάμα ερωτική Ανδαλουσία, με αποτέλεσμα να συγκεντρώνομαι απόλυτα και μόνο σ’ αυτό το ενδεχόμενο όπως κι αν έβγαινε.

Cover1.jpg


Τι κι αν το όλο εγχείρημα απαιτούσε χρόνο που σπάνια έχω περίσσιο, τι κι αν χρειαζόταν μια μετακίνηση εκτός των δεδομένων, τι κι αν επρόκειτο για μια εκδρομή που υπό ιδανικές συνθήκες απαιτούσε πολλές περισσότερες ημέρες που δεν είχα στη διάθεση μου, εγώ το ‘χα βάλει πείσμα να το πραγματοποιήσω, κι ευτυχώς τα τελευταία χρόνια αυτή μου η επιμονή μου βγαίνει σε καλό.

Αυτό που δεν ήξερα βέβαια είναι το πόσο θα μου άνοιγε την όρεξη αυτό το ταξίδι, πως θα μου έβαζε στο μυαλό νέους ορίζοντες, ιδιαίτερα βλέποντας την Ανδαλουσιανή γη, γνωρίζοντας την επιτέλους από κοντά, καταλαβαίνοντας με τον καλύτερο τρόπο γιατί γίνεται τόσος ντόρος γύρω από τη συγκεκριμένη περιοχή της Ευρώπης. Όχι αδίκως, όπως αποδείχτηκε.

Μένει λοιπόν να το δούμε παρέα, σε μια ακόμα ιστορία που θα πάει τρέχοντας, όπως και το ταξίδι μου στην Ισπανία, με τις επιλογές όπως πάντα να τίθενται υπό την κρίση σας.

Cover2.jpg


Πάμε μαζί Σεβίλλη, Κόρδοβα & Βαρκελώνη. ;) 🇪🇸

Ξεκινάμε!

 
Last edited:

psilos3

Member
Μηνύματα
6.754
Likes
52.221
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!

psilos3

Member
Μηνύματα
6.754
Likes
52.221
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Προετοιμασία και σχεδιασμός εκδρομής


Ας μη γελιόμαστε, την πτήση αυτή την είχα σταμπάρει από την αρχή, πολλώ δε μάλλον από την ώρα που έμαθα ότι θα μείνει και το χειμώνα, περιμένοντας πάντα την κατάλληλη στιγμή, μιας και οι τιμές εκτός αυτής παραμένουν απλησίαστες για το μέσο Έλληνα. Ήταν Μάιος του 2023 όταν έσκασε επιτέλους αυτή η πολυπόθητη προσφορά της Aegean, με το εισιτήριο να κυμαίνεται 110€ μετ’ επιστροφής, κι εμένα να το σκέφτομαι το πολύ 20 δευτερόλεπτα πριν το επιλέξω.

Είχα τη βάση της εκδρομής αρκετά νωρίς μπορούσα να κάνω παιχνίδι, αυτό που ξέρω καλύτερα και χαίρομαι να πραγματοποιώ, μιλώντας πάντα για οργάνωση εκδρομής. Παιχνίδι με το χρόνο και συγκεκριμένα τη Vueling που διεξάγει τις ενδο-ισπανικές πτήσεις και είναι σταθερή αξία. Μόλις το εισιτήριο για Σεβίλλη έπεσε στα 55€ (μετ’ επιστροφής σε βολικές πάντα ώρες), κλείστηκε με μεγάλη ικανοποίηση, το μήνα Οκτώβριο του 2023 επίσης.

Σε παρόμοια κατάσταση ήταν και το τρένο που χρησιμοποίησα, με την επιφύλαξη πως δεν ήμουν σίγουρος αν πράττω σωστά, κάτι που θα έβλεπα ως τελευταία στιγμή. Για καλό και κακό εκδόθηκε ένα εισιτηριάκι τον Νοέμβρη, από τον κεντρικό σταθμό τις Σεβίλλης ως την Κόρδοβα με επιστροφή σε κόστος 22€ μετ’ επιστροφής. Να ναι καλά η Renfe

Renfe.jpg

Τι έμενε; Μα φυσικά η διαμονή και η μελέτη περί αυτού. Ευτυχώς υπήρχε πολύς χρόνος προκειμένου να καταλήξω στο καλύτερο δυνατό, σε μια εποχή χαμηλού σχετικά τουρισμού όπως ο Φεβρουάριος, πλην όμως σε μια Ευρώπη που ο πληθωρισμός καλπάζει…

Όσο κι αν ήθελα δε μου έβγαινε διανυκτέρευση στην Κόρδοβα, επιλέγοντας απλά τη Σεβίλλη και το πολύ καλό βάσει τοποθεσίας Hostal Jentoft σε τιμή 135€ με πρωινό για τρία βράδια, μέσω της πλατφόρμας της booking.

hotel1.jpg


Στη Βαρκελώνη τα πράγματα ήταν σαφώς δυσκολότερα, έχοντας ως γνώμονα τη μία βραδιά διαμονής που όπως είναι λογικό έπρεπε να γίνει κάπου πολύ κεντρικά. Εξαιρετική επιλογή λοιπόν το ξενοδοχείο Hotel Catalunya, δίπλα στον πεζόδρομο Ramblas και την Plaza Catalunya σε τιμή 52 ευρώ για μονόκλινο από την πλατφόρμα hotels.com. Δε ξέρω αν είναι για πολύ, πάντως για 1-2 ημέρες στην πόλη άξιζε και με το παραπάνω, αν δείτε τι τιμές έπαιζαν στα τριγύρω.

hotel2.jpg


Νόμιζα πως είχα προετοιμαστεί καλά για το ταξίδι, μέχρι που λίγες μέρες πριν αυτό εκκινήσει έκανα τη ζωή μου πιο εύκολη κλείνοντας αρχικά ένα lounge μέσω της Vueling στην τιμή των 32€ για να περάσουν εύκολα οι σχεδόν τέσσερις ώρες αναμονής μεταξύ των πτήσεων, αλλά κι ένα εισιτηριάκι για να το έχω εκ των προτέρων με το Aerobus τη Βαρκελώνης από την επίσημη ιστοσελίδα, κόστους 11,65€ μετ’ επιστροφής.

Aerobus.jpg

Απαραίτητη προϋπόθεση βεβαίως και το ωραιότερο ίσως κομμάτι του ταξιδιού. Διάβασμα, έρευνα & συμπλήρωση των σημείων που ήθελα να δω στον ηλεκτρονικό χάρτη:

map1.jpg map2.jpg map3.jpg



Ήμουν έτοιμος για μια ακόμη ταξιδιωτική περιπέτεια
Έτοιμος για Ισπανία! ;)✌
 
Last edited:

psilos3

Member
Μηνύματα
6.754
Likes
52.221
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Πολλά likes για την περιεκτική και αναλυτική εισαγωγή και αναμένουμε με ανυπομονησία λατρεμένη "Σεβίλια" και Ανδαλουσία!
Σ' ευχαριστώ, έρχεται η Sevilla άμεσα, η καταπληκτική αυτή πόλη! :)

Σε καλωσορίζω στο κλαμπ των Ισπανόφιλων! :clap: :clap: :clap: :clap:

Έχει πολύ ψωμι η χωρα!!!!!!!
Άστο, μάλλον είναι λάθος που έκανα την αρχή και συνέχισα, ποιος βρίσκει εισιτήρια τώρα! :haha: :haha:
 

Viajero93

Member
Μηνύματα
121
Likes
690
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική, Κούβα
Είναι φανερό ότι η Ισπανία έχει αναδείξει ακόμα πιο πολύ τον ποιητή που κρύβεις μέσα σου!
Και πώς να μη γίνει έτσι, απίστευτη χώρα πραγματικά! Περιμένω με ανυπομονησία τη συνέχεια, η Ανδαλουσία είναι στα άμεσα πλάνα μου και την έχω καημό.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.754
Likes
52.221
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
έχει αναδείξει ακόμα πιο πολύ τον ποιητή που κρύβεις μέσα σου!
Αυτό μη το λέμε παραέξω, γελάει ο κόσμος... :haha:
Περιμένω με ανυπομονησία τη συνέχεια, η Ανδαλουσία είναι στα άμεσα πλάνα μου και την έχω καημό.
Ελπίζω να δώσω μια καλή πρώτη γεύση και να σε βάλω στη πρίζα!;)
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.754
Likes
52.221
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Έλα και φύγαμε για Ισπανία



Σάββατο μεσημέρι δέκα του Φλεβάρη, με σκοτεινιασμένο καιρό στο αεροδρόμιο Μακεδονία, πρόδρομος της βροχής που θ’ ακολουθούσε αλλά ουδόλως μ’ απασχολούσε. Είχα αφήσει τ’ αμάξι σ’ ένα από τα πάρκινγκ και με συνοπτικές διαδικασίες βρέθηκα λίγη ώρα μετά στη σκάλα του αεροπλάνου για την καθιερωμένη φωτογραφία της αναχώρησης:

IMG_20240210_144128.jpg


Η πτήση έφυγε νωρίτερα, διήρκησε λιγότερο του αναμενομένου και ήταν εξαιρετική, μ’ εμένα να βρίσκομαι σε μια άνετη επιτέλους θέση (μέχρι και Τόκιο πήγαινα υπό αυτές τις συνθήκες της Upfront), εκμεταλλευόμενος τα κουπόνια της αναβάθμισης που αν δε τα αξιοποιούσα θα ‘χαν λήξει. Παρέα μου το καλό λευκό κρασί της Aegean και το προαναφερθέν βιβλίο του Καζαντζάκη, έτσι δίχως να το σκεφτώ πέρασαν νεράκι οι 2:30 ώρες ως την προσγείωση στο αεροδρόμιο El Prat της Βαρκελώνης:

IMG_20240210_161639.jpg

IMG_20240210_162701.jpg


Μεγάλη αεροδρομιάρα πολύ καλύτερη του σιχάματος της Μαδρίτης με την ώρα να περνάει ευχάριστα, πόσο μάλλον δε όταν υπάρχει πρόσβαση στο Lounge και μπορείς να δοκιμάσεις όλο το αμπέλι από τα ξακουστά Ισπανικά κρασιά. Για πότε ήρθε η ώρα της επιβίβασης ως τη Sevilla ούτε καν το κατάλαβα:

IMG_20240210_171938.jpg
IMG_20240210_194539.jpg


Επίσης δε κατάλαβα υπό αυτές τις συνθήκες τη μιάμιση περίπου ώρα πτήσης ως τον προορισμό μας. Βγήκα με φούρια από το αεροσκάφος με τις εικόνες των τοπικών ομάδων, πρώτα της Betis και μετά της Sevilla να με καλωσορίζουν στο αεροδρόμιο κάνοντας μου εντύπωση. Για την ιστορία, φέτος λόγω του παικταρά γουστάρουμε την Betis, με το αμιγώς πασοκικό χρώμα:

IMG_20240210_221621.jpg


Η στάση του λεωφορείου που οδηγεί στο κέντρο της πόλης βρίσκεται ακριβώς έξω απ’ τις αφίξεις, με το αντίτιμο των 4€ να πληρώνεται σε αυτόματα μηχανήματα που θα δει κανείς πίσω από τη στάση. Η διαδρομή είναι κοντινή, τα φανάρια όμως τη δυσκολεύουν, τερματίζοντας περίπου 40 λεπτά μετά στο σταθμό Estacion Plz. Armas της πόλης, μόλις λίγα μέτρα μακριά από το ξενοδοχείο μου.

ticketSVQ.JPG


Περιττό να πω ότι οι διαδικασίες του τσεκ ιν και του γνωστού αγαπημένου σουταρίσματος του βαλιτσακίου ολοκληρώθηκαν μέσα σε δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα να βρίσκομαι στο δρόμο απαλλαγμένος από φορτία λίγο μετά τις 11:30 του σαββατόβραδου. Πήρα το «παραλιακό» μονοπάτι και βρέθηκα μονομιάς κάτω από την περίφημη γέφυρα «Puente de Isabel II» ,άριστα φωτισμένη την ώρα εκείνη:

IMG_20240210_235224.jpg

IMG_20240210_235258.jpg


Η χαρά μου ήταν απεριόριστη, με αποτέλεσμα να κατευθυνθώ άμεσα από τις σκάλες στον επάνω δρόμο, βρίσκοντας το κιόσκι που είχα σταμπάρει από τη διαδρομή κιόλας του λεωφορείου. Με περισσή αυτοπεποίθηση πήγα με φόρα στον υπάλληλο, έτοιμος να ξεσκονίσω τα άρτια Ισπανικά μου:

IMG_20240210_235441.jpg
IMG_20240210_235446.jpg


  • Una Cerveza
  • No
  • Τι no ρε κόπανε, είσαι σοβαρός; Νο στον ψηλό δεν έχει σε τέτοια ζητήματα…
Κατσούφης και απογοητευμένος κατέβηκα και πάλι τις σκάλες προκειμένου να συνεχίσω τη νυχτερινή φωτογράφιση. Δε βαριέσαι γίνονται αυτά, χαλάλι την εικόνα που έβλεπα:

IMG_20240210_235804.jpg

IMG_20240211_000706.jpg



Βέβαια όσο κι αν ήθελα να πάρω στα σοβαρά το όνομα και τις εικόνες του ποταμού Γουαδαλκιβίρ, κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό, ενθυμούμενος πάντα το τετράστιχο του σπουδαίου, του τεράστιου Χαρυ Κλυν βάζοντας τα γέλια όπως είναι λογικό:

IMG_20240211_000717.jpg

IMG_20240211_000747.jpg


Η δίψα όμως ήταν ένα συναίσθημα που δεν έλεγε να ησυχάσει τούτες τις ώρες, οδηγώντας με κεντρικότερα προς τα ενδότερα της Σεβίλλης, που είχε ήδη αρχίζει να μου γουστάρει πολύ. Οι σημειώσεις μου δε λάθεψαν, οδηγώντας με μετά από μικρή περιήγηση στον πολύ όμορφο εξωτερικά χώρο της «The Merchant pub», την οποία λες και Ιρλανδική:

IMG_20240211_001008.jpg

IMG_20240211_001434.jpg


Για κάποιο αδιευκρίνηστο λόγο έκανα εντύπωση στον μπάρμαν, ο οποίος με τσέκαρε από την πόρτα κιόλας κάνοντας μου σήμα τύπου «έλα-έλα» με το χέρι. Τι διάολο, κι εδώ με ξέρουν, πως γίνεται και τραβάω τέτοιους τύπους;

IMG_20240211_004235.jpg


Ήταν νομοτελειακό πως θα άνοιγαν τα βαρέλια των τοπικών Ισπανικών, καλμάροντας έτσι προς ώρας τη δίψα μου, κάνοντας το βράδυ πολύ καλύτερο μέχρι να κλείσει εν τέλει η Pub γύρω στη μιάμιση, κι εμένα να επιστρέψω στο ξενοδοχείο με μια τεράστια κούραση.

Είχα δύσκολη μέρα την επομένη αλλά δε το ‘ξερα…
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.745
Μηνύματα
910.896
Μέλη
39.483
Νεότερο μέλος
Chryssa03

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom