Fanie
Member
7 Ιουνίου
Πήραμε πρωινό σχετικά νωρίς και έπειτα πήγα να κάνω check out. Όση ώρα περίμενα έβλεπα από το παράθυρο τα γλαρόνια να έχουν ξεσηκωθεί πάλι κι όταν βγήκα έξω από την reception είδα ότι είχαν πάρει στο κυνήγι ένα μεγαλύτερο πουλί και το χτυπούσαν δύο και τρία μαζί, μέχρι που το ανάγκασαν να φύγει.
Μετά το μοβόρικο τούτο θέαμα αφήσαμε πίσω το Höfn.
Φτάνοντας την γέφυρα της Jokulsarlon είδαμε πως η λίμνη ήταν γαλάζια, επειδή δεν είχε καθόλου συννεφιά, και τα παγόβουνα "έγραφαν" πολύ ωραία στο νερό. Πήγαμε να παρκάρουμε σ' ένα από τα parking που έχουν φτιάξει, αλλά πέσαμε σε μια λακκούβα που ήταν στην αρχή του κι ακούστηκε ένα δυνατό "μπαμ". Φοβηθήκαμε ότι έχουμε χτυπήσει το αμάξι, αλλά ευτυχώς δεν είχε πάθει τίποτα. Μπράβο στο toyotaki που δεν καταλαβαίνει από κακουχίες.
Συγκεντρωθήκαμε λοιπόν για άλλη μια φορά στη φωτογράφιση.
Βγάλαμε κάμποσες φωτογραφίες και πήγαμε και στην Diamond Beach, περισσότερο για να φωτογραφίσουμε τα παγόβουνα που κατέβαιναν τον πορθμό, γιατί τώρα το ρεύμα είχε κατεύθυνση προς τη θάλασσα.
Φαίνεται πως ο πορθμός είναι σχετικά ρηχός, γιατί πολλά κομμάτια είχαν σκαλώσει στην άμμο και δεν κουνιόνταν, περιμένοντας προφανώς κάποιο μεγαλύτερο κομμάτι να τα σκουντήξει. Εκεί κοντά τους έπαιζαν και μερικές ντροπαλές φώκιες.
Ξεκινήσαμε πάλι τη οδήγηση
και σταματήσαμε όταν είδαμε ένα από εκείνα τα μπλε σηματάκια με το δεντράκι και το παγκάκι.
Από το parking πήραμε ένα ανηφορικό μονοπατάκι και φτάσαμε σε ένα λοφάκι με θέα έναν παγετώνα, τον Kviamyrarkambur και την αντίστοιχή του παγετωνική λίμνη, την Kviárjökull. Δεν πήγαμε κοντά του γιατί δεν ήθελα να χάσουμε πολύ χρόνο, είχαμε και την διαδρομή για τον μαύρο καταρράκτη μπροστά μας.
Αφήσαμε τον παγετώνα και ξεκινήσαμε για τον επόμενο προορισμό μας. Τα όμορφα τοπία της Ισλανδίας πάντα έτοιμα για μια φευγαλέα φωτογράφιση.
Το GPS μάς οδήγησε στο νεκροταφείο ενός χωριού, εκεί όπου έστεκε μία turf church, η Hofskirkja.
Είναι χτισμένη το 1884 και είναι η τελευταία που κατασκευάστηκε με τον παλαιό ρυθμό. Συντηρείται από το Εθνικό Μουσείο, αλλά είναι λειτουργική. Υπάρχουν άλλες έξι σαν κι αυτή στην Ισλανδία .
Δεν μπορέσαμε να μπούμε μέσα γιατί ήταν κλειδωμένα, αλλά φωτογραφίσαμε όσο μπορούσαμε. Πιο ψηλά στο χωριό πήρε το μάτι μου και ένα-δυο turf houses, αλλά δεν τα τιμήσαμε.
Ξεκινήσαμε και πάλι.
Κι όλα ήταν ωραία και γραφικά μέχρι που φτάσαμε εδώ:
Ο παγετώνας για τον οποίο κάνει λόγο η προειδοποίηση είναι αυτός:
Ένα τεράστιο ποτάμι πάγου που το βουνό απειλεί να καλύψει, ανά πάσα στιγμή. Η πινακίδα μάς θύμισε ότι η φύση στην Ισλανδία είναι ζωντανή και μπορεί ν' αλλάξει πρόσωπο εκεί που δεν το περιμένεις. Θέλει πάντα την προσοχή μας.
Και μετά από την στάση αυτή φτάσαμε και πάλι στο εθνικό πάρκο, αυτή τη φορά για να ανεβούμε ως τον μαύρο καταρράκτη, τον Svartifoss. Το μονοπάτι για εκεί είναι το S2 και είναι ανηφορικό στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής.
Περνάει κοντά κι από άλλους καταρράκτες, μικρούς ποταμούς και γέφυρες,
κι όσο ανηφορίζει τόσο πιο όμορφη είναι η θέα τριγύρω του.
Κάποια στιγμή είδαμε και τον στόχο μας από μακριά, σχεδόν κρυμμένο μέσα στο πράσινο.
Τόσο καλά κρυμμένο που φαινόταν σαν να μην έχει νερό! Απάτη! Αλλά ας μην αρχίσουμε ακόμα την μουρμούρα. Ας του δώσουμε μια ευκαιρία να μας αποκαλυφθεί.
Κάναμε εδώ μια παρατεταμένη στάση για να ξαποστάσουμε και να φάμε και τίποτα και συνεχίσαμε για το view point με το όνομα Sjónarsker. Οπότε ξανά-μανά ανηφόρα.
Και φτάνουμε τελικά στο πλάτωμα μιας κορυφής μ' ένα βάθρο στο κέντρο κι έναν μεταλλικό δίσκο επάνω του να μας περιγράφει τα σημεία που κοιτούσαμε.
Μπροστά μας απλώνονταν η απέραντη μαύρη αμμουδιά του Skeidararsandur, εκτάσεως 1300 τετραγωνικών χιλιομέτρων.
Πίσω μας ορθώνονταν βουνά και στο έδαφος ήταν χαραγμένα μονοπάτια που οδηγούσαν ακόμα πιο βαθιά στην ισλανδική φύση.
Βγάλαμε φωτογραφίες κι επιλέξαμε το μονοπάτι της επιστροφής. Λίγα μέτρα αφότου ξεκινήσαμε έφαγα μια γλίστρα επικών διαστάσεων. Ευτυχώς σώθηκε η φωτογραφική.
Φτάνοντας ξανά στο κέντρο επισκεπτών μπήκαμε μέσα και αγοράσαμε μαγνητάκια για συγγενείς και φίλους. Σε έναν τοίχο του κέντρου είδα και μία ανάρτηση για δύο νεαρούς, εξαφανισμένους από το 1953 στον παγετώνα Öræfajökull. Τα προσωπικά τους αντικείμενα βρέθηκαν το 2006.
Φύγαμε από το κέντρο και κατευθυνόμενοι προς το καινούργιο κατάλυμα, κάναμε μια στάση σε ένα από τα ειδικά διαμορφωμένα parking του περιφερειακού για να ξεμουδιάσει ο οδηγός και για ν' απολαύσουμε την θέα των παγετώνων.
Στο βάθος ο άνεμος είχε αρχίσει να σηκώνει στροβίλους. Θα περνούσαμε μέσα από έναν απ' αυτούς όταν οι δρόμοι μας θα διασταυρώνονταν επάνω σε μια γέφυρα.
Φτάσαμε στην περιοχή του Kirkjubæjarklaustur, όπου σε λίγο θα κάναμε check in στο guesthouse που μας περίμενε.
Όμως πιο πριν έπρεπε να φάμε κάτι. Μπήκαμε στο εστιατόριο-πιτσαρία Systrakaffi όπου ο καλός μου έφαγε, κατά δήλωσή του, το ωραιότερο μπακαλιάρο με ριζότο ever. Εγώ πήρα αρνί.
Είδαμε και κόσμο να φεύγει από εκεί με μεγάλα κουτιά πίτσας στα χέρια. Εμείς δεν αγοράσαμε, αλλά το σημειώσαμε για την επόμενη φορά.
Επόμενη στάση ο ύπνος. Επιτέλους.
Πήραμε πρωινό σχετικά νωρίς και έπειτα πήγα να κάνω check out. Όση ώρα περίμενα έβλεπα από το παράθυρο τα γλαρόνια να έχουν ξεσηκωθεί πάλι κι όταν βγήκα έξω από την reception είδα ότι είχαν πάρει στο κυνήγι ένα μεγαλύτερο πουλί και το χτυπούσαν δύο και τρία μαζί, μέχρι που το ανάγκασαν να φύγει.
Μετά το μοβόρικο τούτο θέαμα αφήσαμε πίσω το Höfn.
Φτάνοντας την γέφυρα της Jokulsarlon είδαμε πως η λίμνη ήταν γαλάζια, επειδή δεν είχε καθόλου συννεφιά, και τα παγόβουνα "έγραφαν" πολύ ωραία στο νερό. Πήγαμε να παρκάρουμε σ' ένα από τα parking που έχουν φτιάξει, αλλά πέσαμε σε μια λακκούβα που ήταν στην αρχή του κι ακούστηκε ένα δυνατό "μπαμ". Φοβηθήκαμε ότι έχουμε χτυπήσει το αμάξι, αλλά ευτυχώς δεν είχε πάθει τίποτα. Μπράβο στο toyotaki που δεν καταλαβαίνει από κακουχίες.
Συγκεντρωθήκαμε λοιπόν για άλλη μια φορά στη φωτογράφιση.
Βγάλαμε κάμποσες φωτογραφίες και πήγαμε και στην Diamond Beach, περισσότερο για να φωτογραφίσουμε τα παγόβουνα που κατέβαιναν τον πορθμό, γιατί τώρα το ρεύμα είχε κατεύθυνση προς τη θάλασσα.
Φαίνεται πως ο πορθμός είναι σχετικά ρηχός, γιατί πολλά κομμάτια είχαν σκαλώσει στην άμμο και δεν κουνιόνταν, περιμένοντας προφανώς κάποιο μεγαλύτερο κομμάτι να τα σκουντήξει. Εκεί κοντά τους έπαιζαν και μερικές ντροπαλές φώκιες.
Ξεκινήσαμε πάλι τη οδήγηση
και σταματήσαμε όταν είδαμε ένα από εκείνα τα μπλε σηματάκια με το δεντράκι και το παγκάκι.
Από το parking πήραμε ένα ανηφορικό μονοπατάκι και φτάσαμε σε ένα λοφάκι με θέα έναν παγετώνα, τον Kviamyrarkambur και την αντίστοιχή του παγετωνική λίμνη, την Kviárjökull. Δεν πήγαμε κοντά του γιατί δεν ήθελα να χάσουμε πολύ χρόνο, είχαμε και την διαδρομή για τον μαύρο καταρράκτη μπροστά μας.
Αφήσαμε τον παγετώνα και ξεκινήσαμε για τον επόμενο προορισμό μας. Τα όμορφα τοπία της Ισλανδίας πάντα έτοιμα για μια φευγαλέα φωτογράφιση.
Το GPS μάς οδήγησε στο νεκροταφείο ενός χωριού, εκεί όπου έστεκε μία turf church, η Hofskirkja.
Είναι χτισμένη το 1884 και είναι η τελευταία που κατασκευάστηκε με τον παλαιό ρυθμό. Συντηρείται από το Εθνικό Μουσείο, αλλά είναι λειτουργική. Υπάρχουν άλλες έξι σαν κι αυτή στην Ισλανδία .
Δεν μπορέσαμε να μπούμε μέσα γιατί ήταν κλειδωμένα, αλλά φωτογραφίσαμε όσο μπορούσαμε. Πιο ψηλά στο χωριό πήρε το μάτι μου και ένα-δυο turf houses, αλλά δεν τα τιμήσαμε.
Ξεκινήσαμε και πάλι.
Κι όλα ήταν ωραία και γραφικά μέχρι που φτάσαμε εδώ:
Ο παγετώνας για τον οποίο κάνει λόγο η προειδοποίηση είναι αυτός:
Ένα τεράστιο ποτάμι πάγου που το βουνό απειλεί να καλύψει, ανά πάσα στιγμή. Η πινακίδα μάς θύμισε ότι η φύση στην Ισλανδία είναι ζωντανή και μπορεί ν' αλλάξει πρόσωπο εκεί που δεν το περιμένεις. Θέλει πάντα την προσοχή μας.
Και μετά από την στάση αυτή φτάσαμε και πάλι στο εθνικό πάρκο, αυτή τη φορά για να ανεβούμε ως τον μαύρο καταρράκτη, τον Svartifoss. Το μονοπάτι για εκεί είναι το S2 και είναι ανηφορικό στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής.
Περνάει κοντά κι από άλλους καταρράκτες, μικρούς ποταμούς και γέφυρες,
κι όσο ανηφορίζει τόσο πιο όμορφη είναι η θέα τριγύρω του.
Κάποια στιγμή είδαμε και τον στόχο μας από μακριά, σχεδόν κρυμμένο μέσα στο πράσινο.
Τόσο καλά κρυμμένο που φαινόταν σαν να μην έχει νερό! Απάτη! Αλλά ας μην αρχίσουμε ακόμα την μουρμούρα. Ας του δώσουμε μια ευκαιρία να μας αποκαλυφθεί.
Κάναμε εδώ μια παρατεταμένη στάση για να ξαποστάσουμε και να φάμε και τίποτα και συνεχίσαμε για το view point με το όνομα Sjónarsker. Οπότε ξανά-μανά ανηφόρα.
Και φτάνουμε τελικά στο πλάτωμα μιας κορυφής μ' ένα βάθρο στο κέντρο κι έναν μεταλλικό δίσκο επάνω του να μας περιγράφει τα σημεία που κοιτούσαμε.
Μπροστά μας απλώνονταν η απέραντη μαύρη αμμουδιά του Skeidararsandur, εκτάσεως 1300 τετραγωνικών χιλιομέτρων.
Πίσω μας ορθώνονταν βουνά και στο έδαφος ήταν χαραγμένα μονοπάτια που οδηγούσαν ακόμα πιο βαθιά στην ισλανδική φύση.
Βγάλαμε φωτογραφίες κι επιλέξαμε το μονοπάτι της επιστροφής. Λίγα μέτρα αφότου ξεκινήσαμε έφαγα μια γλίστρα επικών διαστάσεων. Ευτυχώς σώθηκε η φωτογραφική.
Φτάνοντας ξανά στο κέντρο επισκεπτών μπήκαμε μέσα και αγοράσαμε μαγνητάκια για συγγενείς και φίλους. Σε έναν τοίχο του κέντρου είδα και μία ανάρτηση για δύο νεαρούς, εξαφανισμένους από το 1953 στον παγετώνα Öræfajökull. Τα προσωπικά τους αντικείμενα βρέθηκαν το 2006.
Φύγαμε από το κέντρο και κατευθυνόμενοι προς το καινούργιο κατάλυμα, κάναμε μια στάση σε ένα από τα ειδικά διαμορφωμένα parking του περιφερειακού για να ξεμουδιάσει ο οδηγός και για ν' απολαύσουμε την θέα των παγετώνων.
Στο βάθος ο άνεμος είχε αρχίσει να σηκώνει στροβίλους. Θα περνούσαμε μέσα από έναν απ' αυτούς όταν οι δρόμοι μας θα διασταυρώνονταν επάνω σε μια γέφυρα.
Φτάσαμε στην περιοχή του Kirkjubæjarklaustur, όπου σε λίγο θα κάναμε check in στο guesthouse που μας περίμενε.
Όμως πιο πριν έπρεπε να φάμε κάτι. Μπήκαμε στο εστιατόριο-πιτσαρία Systrakaffi όπου ο καλός μου έφαγε, κατά δήλωσή του, το ωραιότερο μπακαλιάρο με ριζότο ever. Εγώ πήρα αρνί.
Είδαμε και κόσμο να φεύγει από εκεί με μεγάλα κουτιά πίτσας στα χέρια. Εμείς δεν αγοράσαμε, αλλά το σημειώσαμε για την επόμενη φορά.
Επόμενη στάση ο ύπνος. Επιτέλους.
Last edited: