• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Η ταινία Κυνόδοντας στη λίστα των 9 για τα Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας

Dva Srca

Member
Μηνύματα
558
Likes
1.056
Επόμενο Ταξίδι
ΗΠΑ
Ταξίδι-Όνειρο
Οπουδήποτε Πολυνησία
Η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου "Κυνόδοντας", που πραγματεύεται την προσπάθεια ενός ζεύγους να διατηρήσει τα παιδιά του εσώκλειστα στο σπίτι με κάθε δυνατό τρόπο, ανακοινώθηκε σήμερα ότι συμπεριλήφθηκε στις 9 επικρατέστερες ξενόγλωσσες ταινίες, από τις οποίες θα προκύψει στις 25 Ιανουαρίου ηλίστα των 5 υποψηφίων για το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Μια ιδιαίτερα σημαντική, κατά την άποψή μου, διάκριση για την ελληνική τέχνη, ειδικά σε μια εποχή όπου ο ελληνικός κινηματογράφος φαινόταν να περνάει έντονο τέλμα, παράγοντας μόνο ταινίες με σκοπό το γρήγορο κέρδος (πλην ορισμένων εξαιρέσεων, φυσικά).

Διαβάστε περισσότερα στο παρακάτω link:
in.gr - Μια ανάσα πριν από τα Όσκαρ ο «Κυνόδοντας» του Γιώργου Λάνθιμου - Ειδήσεις - Πολιτισμός
 

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
Όποιος δεν έχει δει τη ταινία, προτείνω να τη δεί.
Θα υποστεί βέβαια τεράστιο ψυχολογικό σοκ, αλλά είναι εμπειρία να δεί κανείς αυτή τη ταινία.
Και δέχομαι συγχαρητήρια, την είδα 2 φορές....:shock:
 

Twinkie

Member
Μηνύματα
1.142
Likes
327
Επόμενο Ταξίδι
Με το νου
Ταξίδι-Όνειρο
Στα πέντε σημεία της Γης
Πως και πως την περίμενα αυτή την ανακοίνωση. Συγκλονιστική εμπειρία. Μακάρι να μπει και στην πεντάδα.
 

PASCAL

Member
Μηνύματα
60
Likes
12
Επόμενο Ταξίδι
Morocco
Ταξίδι-Όνειρο
οπουδήποτε
Θεωρω υπερβολικο τον ντορο για αυτη την ταινια οπως και για τις δυο προηγουμενες που εχει κανει ο Λανθιμος. Και εχω την εντυπωση οτι ειναι ψιλοαντιγραφη σαν εμπνευση απο μια αμερικανικη ταινια το "σκοτεινο χωριο" αν θυμαμαι καλα
 

Dva Srca

Member
Μηνύματα
558
Likes
1.056
Επόμενο Ταξίδι
ΗΠΑ
Ταξίδι-Όνειρο
Οπουδήποτε Πολυνησία
Θεωρω υπερβολικο τον ντορο για αυτη την ταινια οπως και για τις δυο προηγουμενες που εχει κανει ο Λανθιμος. Και εχω την εντυπωση οτι ειναι ψιλοαντιγραφη σαν εμπνευση απο μια αμερικανικη ταινια το "σκοτεινο χωριο" αν θυμαμαι καλα
Αντιγραφή δε το λες με την καμία. Η ιδέα σαν ιδέα είναι παρόμοια, ωστόσο έχουν υπάρξει και στην πραγματικότητα τέτοιες περιπτώσεις οικογενειών, όπως αυτή στην Αυστρία που κρατούσε τα παιδιά σε ένα υπόγειο ο πατέρας για χρόνια και όταν τον συνέλαβαν τα παιδιά ήταν σε πρωτόγονη σχεδόν κατάσταση από άποψη γνώσεων κλπ για τον κόσμο. Δηλαδή το να λέμε ότι είναι αντιγραφή ο Κυνόδοντας του Σκοτεινού Χωριού είναι σα να λέμε ότι όλες οι ταινίες για γκάνγστερς και μαφιόζους είναι αντιγραφή του Νονού.
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.938
Likes
3.932
Να δούμε τι άλλο θα διαβάσουμε... η ταινία είναι μια συρραφή αντιγραφών με σκοπό να σοκάρει αλλά το αποτέλεσμα παραμένει τραγικό... το να αντιγράφω και μάλιστα κακά τον Μπουνιουέλ και τον Παζολίνι ουδεμία πρωτοτυπία έχει και μάλιστα καταντά εκνευριστικό... τώρα το να προταθεί για όσκαρ δεν το βλέπω λόγω των σοκαριστικών σκηνών, αλλά και να προταθεί χέστηκε η φοράδα στο αλώνι... η πλειοψηφία των Οσκαρικών ταινιών είναι τεράστιες μπούρδες...

Απλά να παραθέσω την άποψη μου όπως την έγραψα ένα χρόνο και κάτι πριν σε αυτό εδώ το φόρουμ...

Ο ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ...

Ελληνική ταινία του Λάνθιμου παραγωγής 2009. Το στόρυ υποτίθετε ιδιοφυές... Μια οικογένεια ζει απομονωμένη σε ένα σπίτι έξω από την Αθήνα... τα παιδιά μένουν αυστηρά απομονωμένα μέσα στο σπίτι και ο πατέρας με την αρωγή της μητέρας φροντίζει για την επιμέλειά τους... η απομόνωση θα σπάση μόλις πέσει ο κυνόδοντας των παιδιών...

Η ταινία αρχίζει υποβλητικά... αργοί διάλογοι , έλλειψη μουσικής, κλειστοφοβικό κλίμα... ο θεατής παγιδεύεται σε ένα νοσηρό κλίμα φασισμού... ο πατέρας αφέντης - σωτήρας με κάθε τρόπο και τίμημα κρατάει την οικογένεια του απομονωμένη- ευνουχισμένη στο μικρό του βασίλειο... οι αναφορές σε φασιστικά καθεστώτα διαφόρων χρωμάτων πολλές και πολυποίκιλες... παράτες της φασιστικής Ιταλίας , άοκνες προσπάθειες για συνεχή επίτευξη γνωστών και άγνωστων στόχων, μαγιό που παραπέμπουν σε DDR , κυνήγι φαντασικών εχθρών-γατών που σκοπό έχουν την συσπείρωση, τιμωρία για το παραμικρό ολίσθημα-παράπτωμα, απίθανα βραβεία-έπαθλα για την αναγνώριση της προσπάθειας και προπάντων πλήρης αποκλεισμός από τον μιαρό έξω κόσμο που απειλεί με κάθε τρόπο την μικρή αγαπημένη μας "δημοκρατία"...

Η ταινία όμως δεν σταματά εκεί... διαβάζετε και σε ένα δεύτερο, απλούστερο επίπεδο, που σκοπό έχει να σοκάρει... πλήρες ξεφτίλισμα του θεσμού της οικογένειας... ο πατέρας προσπαθεί να κρατήσει ζωντανό τον θεσμό χρησιμοποιόντας μακιαβελικές μεθόδους... αλλάζει το νόημα σε λέξεις, μεταφράζει κατά το δοκούν τραγούδια που χρησιμοποιούνται για την τόνωση του ηθικού των μελών, ¨σκοτώνει¨το μεγάλο αδελφό που πρόδωσε και εγκατέλειψε την οικογενειακή εστία... ποντάρει στην ξενοφοβία, τον απομονωτισμό, τον φόβο και καταστέλει βίαια κάθε προσπάθεια αντίδρασης... συνεχής χρήση του νερού σαν εξαγνισμός, ζώα και ψάρια που χρησιμοποιούνται κι αυτά για την προφύλαξη και τέλος παντελής έλλειψη αναφοράς σε θρησκεία αλλά ύμνος των βίαιων ορμών που άλλοτε με το σπρώξιμο της οικογένειας επιβάλονται και άλλοτε τιμωρούνται...

Οι φιλοδοξίες της ταινίας μεγάλες αλλά το ερώτημα βασανιστικό... έχει ο σκηνοθέτης τις ικανότητες να πετύχει ένα σε ένα τόσο μεγάλο σχέδιο? είμαι σίγουρος πως όχι... κι εγώ έχω την φιλοδοξία και τις ιδέες να ζωγραφίσω ένα εικαστικό αριστούργημα αλλά φοβάμαι πως ποτέ δεν θα το πετύχω... η υποβλητική ατμοσφαιρα μετά το πρώτο δεκάλεπτο εξαφανίζεται και η όποια πρωτοτυπία εξαντλείτε σε φτηνά φορμαλιστικά εφέ που επαναλαμβάνονται μονότονα σε όλη την διάρκεια της ταινίας... εκεί όμως που τα πράγματα καταντούν εξοργιστικά είναι στο σενάριο... τραβηγμένο από τα μαλλιά χωρίς ίχνος πρωτοτυπίας... γνωρίζω ότι δεν υπάρχει παρθενογένεση στην τέχνη αλλά αν ο σκηνοθέτης θεωρεί πως κάνει τέχνη και δίνει κάτι καινούργιο κοπιάροντας κακά τον Μπουνιουέλ και τον Παζολίνι μάλλον κάπου στραβά αρμενίζουμε... η ταινία κυλά με βασανιστικά αργούς ρυθμούς, πασπαλίζετε με άφθονες δόσεις γυμνού για να σοκάρει υποτίθεται και το φινάλε είναι τόσο προβλέψιμο που δεν προβαβαίνεις να χασμουριέσαι... είναι απορίας άξιο πως μια κακή ταινία, μια ταινία που δεν προσφέρει τίποτε καινούργιο στην ουσία, έχει αποκτήσει τέτοια φήμη... κάντε μου την χάρη οι θαυμαστές της και ρίξτε μια ματιά στην "ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ" τον "ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗ ΑΓΓΕΛΟ" την "ΒΙΡΙΔΙΑΝΑ" του Μπουνιουέλ και το "SALO" του Παζολίνι και θα καταλάβεται γιατί εξοργίστηκα... την σαπίλα του κοινονικού ιστού, τον ξεπεσμό του θεσμού της οικογένειας και την καταγγελία του φασισμού κάποιοι την έκαναν με αριστουργηματικό τρόπο από το 1924... φοβάμαι Λάνθιμε ότι όχι μόνο δεν έχεις να προσθέσεις τίποτε στο θέμα αλλά με τον τρόπο που γύρισες την ταινία κατέστρεψες όποια καλή ιδέα... κρίμα πολύ κρίμα...
 

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
έχουν υπάρξει και στην πραγματικότητα τέτοιες περιπτώσεις οικογενειών, όπως αυτή στην Αυστρία που κρατούσε τα παιδιά σε ένα υπόγειο ο πατέρας για χρόνια και όταν τον συνέλαβαν τα παιδιά ήταν σε πρωτόγονη σχεδόν κατάσταση από άποψη γνώσεων κλπ για τον κόσμο.
Αυτό ακριβώς...Το ίδιο θυμήθηκα όταν είδα τη ταινία... Εκτός των άλλων, η ταινία είναι μια υπερβολή της οικογένειας που προσπαθεί με όλους τους τρόπους να ''προστατέυσει'' τα παιδιά της και τελικά μπορεί να καταλήξει στο αντίθετο αποτέλεσμα.
Παρ'ολ'αυτά, μόνο που καθένας που τη βλεπει, πιστεύω, τη συζητάει ή τη σκέφτεται μόνος του για μέρες μετά που έχει δεί τη ταινία, είναι επιτυχία. Έτσι λοιπόν έχει γίνει ο τόσος ντόρος. Και γώ σοκαρίστικα, αλλά έχει καταφέρει να μας κάνει να μιλάμε γι'αυτήν αρκετό καιρό μετά απο τη στιγμή που την είδαμε - με όποιο τρόπο κι αν τη συζητάμε. Δε συνέβη σε όλους σας το ίδιο;
 

Dva Srca

Member
Μηνύματα
558
Likes
1.056
Επόμενο Ταξίδι
ΗΠΑ
Ταξίδι-Όνειρο
Οπουδήποτε Πολυνησία
Δε μπορώ κι εγώ να πω ότι θεώρησα την ταινία αριστουργηματική ή αψεγάδιαστη, όμως σε μια εποχή που ο ελληνικός κινηματογράφος δεν πάει καλά και απλούστατα δεν παράγει (όχι μόνο από έλλειψη ταλέντων αλλά και από έλλειψη χρημάτων και ενδιαφέροντος του κοινού), ίσως η προβολή της ταινίας με αυτό τον τρόπο στα Όσκαρ να δώσει το θάρρος, την τόλμη και το μεράκι και σε άλλους νέους σκηνοθέτες να προσπαθήσουν να φτιάξουν κάτι καλύτερο από όσα έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα. Μη βλέπουμε δηλαδή μόνο τα στραβά σε κάτι που έχει κερδίσει πολλή δημοσιότητα, συμφωνώ ότι στα Όσκαρ παραβλέπονται πολλές αριστουργηματικές ταινίες, όμως η προβολή είναι σημαντική και δύσκολα αντικαθίσταται.
 

Twinkie

Member
Μηνύματα
1.142
Likes
327
Επόμενο Ταξίδι
Με το νου
Ταξίδι-Όνειρο
Στα πέντε σημεία της Γης
Traveller, ούτε εγώ θεωρώ αριστούργημα την ταινία. Έγραψα μάλιστα, συγκλονιστική εμπειρία. Καθώς δεν είμαι φαν τέτοιου είδους ταινιών, για μένα ήταν εμπειρία.
Και φυσικά παρθενογέννηση δεν υπάρχει, ωστόσο ήταν μικρή θες; μια αχτίδα φωτός στον ελληνικό κινηματογράφο. Βρήκα σωστές τις ερμηνείες, για να μην πω τίποτα υπερβολικό και ναι, σοκαριστικό το όλο σκηνικό. Δεν βρίσκω λόγο να μην πάει στην 5άδα, όχι γιατί είναι καταπληκτική σαν ταινία, αλλά γιατί ειδικά τα τελευταία χρόνια, τα Oscar με ελάχιστες εξαιρέσεις, βρίθουν από σαχλαμάρες. Κι αυτό δεν το λες και σαχλαμάρα.
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.938
Likes
3.932
Αντιγράφω μια απάντηση μου για το ίδιο θέμα όταν έγινε ο ντόρος για την ταινία...


Τα πράγματα είναι απλά... όπως είπα και παραπάνω δεν κρίνουμε προθέσεις κρίνουμε αποτελέσματα... μπορεί οι προθέσεις του σκηνοθέτη να ήταν άριστες αλλά το τελικό αποτέλεσμα ήταν λαπάς... εξοργίστηκα καταρχήν διότι είναι θλιβερό να βλέπεις να κοπιάρονται αριστουργήματα της 7ης τέχνης που έγραψαν ιστορία... και μάλιστα να κοπιάρονται κακά και ενδεδυμένα με μπόλικες γαργαλιστικές σκηνές που έχουν σκοπό να σοκάρουν και μόνο... οι ομοιότητες με τον Εξολοθρευτή και την Βιριδιάνα είναι κάτι παραπάνω από σατανικές... κανένα ίχνος πρωτοτυπίας σε αυτό το σενάριο με ένα τέλος απίθανα προβλέψιμο... εξοργίστηκα γιατί ο Λάνθιμος σοκάρει για να σοκάρει... το σοκ στον κινηματογράφο δεν είναι απαραίτητα κακό... ο μέγας Μπουνιουέλ στον Ανδαλουσιανό σκύλο είχε σοκάρει όπως και ο Παζολίνι στο Salo προκάλεσε σάλο... αλλά το κόψιμο του ματιού ήταν ένα σοκ για τον εφησυχασμό της αστικής τάξης του 1924 ένα συνταρακτικό προμήνυμα για το τι θα ακολουθούσε σε λίγα χρόνια και το SALO ήταν μια αντιφασιστική γροθιά στο στομάχι των Ιταλών προμήνυμα της λαίλαπας των ταξιαρχιών και των όσων βιώνει μέχρι σήμερα το γειτονικό κράτος... ο Παζολίνι με αριστουργηματικό τρόπο καταγγέλει κάθε μορφή φασισμού (κοινονικού, οικογενειακού, πολιτικού) σοκάροντας διαχρονικά τους πάντες... εσύ αγαπητέ φίλε ένοιωσες το ίδιο συναίσθημα βλέποντας την ταινία του Λάνθιμου? Τα μεγέθη όπως κάθε καλόπιστος καταλαβαίνει δεν είναι συγκρίσιμα... εγώ εκπτώσεις στην τέχνη δεν κάνω... δεν κρίνω προθέσεις ούτε με ενδιαφέρει αν η ταινία είναι Ελληνική και πρέπει να την αντιμετωπίσω με επιείκια... βάζοντας δίπλα - δίπλα 4-3 ταινίες με το ίδιο θέμα καταλαβαίνεις αμέσως την διαφορά... είναι απλά χαόδης... η γνώμη μου είναι αν δεν έχεις τις δυνατότητες απλά μην ασχολείσαι... και ο Λάνθιμος δεν τις έχει...
Μορφή τέχνης δεν είναι να σε σοκάρει κάτι επειδή είναι απωθητικό... αυτό είναι ψευτοκουλτούρα... μορφή τέχνης είναι να σε σοκάρει κάτι επειδή σε αγγίζει... ένα πράγμα σαν τον Πικάσο και τον Νταλί... η Γκουέρνικα σοκάρει γιατί συγκλονίζει , ο μεγάλος αυνανιστής σοκάρει επειδή είναι ένας αυνανιστής... ό ένας καλλιτέχνης είναι πρωτοπόρος, διαχρονικός ό άλλος είναι απλά μόδα που θα περάσει... να στο κάνω ακόμα ποιό λιανά ο Αγγελόπουλος με τον ΘΙΑΣΟ έφησε σφραγίδα στον Ελληνικό και όχι μόνο κινηματογράφο ο Λάνθιμος με τον ΚΥΝΟΔΟΝΤΑ τι διάολο σφραγίδα νομίζεις ότι μπορεί να αφήσει?


Το ξαναλέω και σήμερα... εκπτώσεις στην τέχνη δεν γίνονται... μια Ελληνική ταινία δεν μπορεί με κανένα τρόπο να αντιμετωπίζεται με επιείκια αν είναι κακή μόνο και μόνο γιατί είναι σύγχρονη Ελληνική... και η συγκεκριμένη ταινία είναι το λιγότερο αδιάφορη και βαρετή και το περισσότερο κακή...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.653
Μηνύματα
906.487
Μέλη
39.403
Νεότερο μέλος
snapthreads9

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom