Pel
Member
- Μηνύματα
- 788
- Likes
- 4.179
- Ταξίδι-Όνειρο
- Και πού δεν θέλω;
29.12.2015
Τις επόμενες ημέρες είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για τον Ινδούλη συνοδό μας. Ήταν περίπου τρία χρόνια παντρεμένος, με προξενιό. Μας έδειξε τη γυναίκα του σε φωτογραφία, πολύ όμορφη, αντίστοιχη μ' αυτόν. Είχαν και ένα κοριτσάκι περίπου δύο ετών. Μετά μάθαμε από τον ξεναγό μας, που είχε πιάσει πιο βαθειά κουβέντα, και πιο πικάντικες λεπτομέρειες για τη ζωή του.
Το ζευγάρι έμενε στο πατρικό σπίτι του Ινδούλη, μαζί με τους γονείς του. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, η γυναίκα του απαγορευόταν να του μιλάει απευθείας, αν ήθελε κάτι θα έπρεπε να το πει στη μάνα του, και η μάνα του να το πει στον Ινδούλη. Απευθείας συζήτηση είχαν μόνο το βράδυ, στο δωμάτιό τους. Σεξ μόνο με τα ρούχα. Όταν το άκουσε αυτό ο ξεναγός απόρησε και είπε να πάει τις ερωτήσεις λίγο πιο πέρα: "What about blowjob?" τον ρώτησε. Του λέει ο Ινδούλης: "Τι είναι αυτό;". Του κάνει ο ξεναγός την διεθνώς γνωστή χειρονομία. Ο Ινδούλης όμως εξακολουθούσε να μην καταλαβαίνει.
Η σημερινή μέρα ξεκίνησε με προσκύνημα στο Ταζ Μαχάλ. Το οποίο είναι από κοντά τόσο πανέμορφο όσο φαίνεται στις καρτ ποστάλ, με τη διαφορά ότι είναι αδύνατο να το τραβήξεις χωρίς να έχει μπροστά του άπειρο κόσμο. Επίσης, πήγαμε σε εποχή που συντηρούσαν δύο από τις κολώνες του, οπότε και οι σκαλωσιές χαλούσαν το πλάνο. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, είναι εκπληκτικό. Το κοιτούσα και θυμόμουν που μικρούλα στις εξετάσεις του Lower είχα γράψει στην έκθεση ότι έχω όνειρο ζωής να πάω στο Ταζ Μαχάλ, προφανώς επηρεασμένη από τις φωτογραφίες του πατέρα μου που είχα δει (στις δικές του πράγματι δεν υπήρχε κανείς άλλος στο πλάνο!).
Είναι μαυσωλείο που έχτισε ο Μογγόλος αυτοκράτορας Shah Jahan προς τιμή της συζύγου του, Mumtaz Mahal, που πέθανε σε ηλικία 38 ετών πάνω στη γέννα του 14ου παιδιού τους. Την Mumtaz παντρεύτηκε ο Shah Jahan στα 19 της, αν και την είχε βάλει στο μάτι από τα 14, οπότε και του είπαν ότι θα πρέπει να περιμένει πέντε χρόνια μέχρι τα αστέρια να γίνουν ευνοϊκά για τον γάμο τους. Όπως σωστά μου σχολίασε ο φίλος μου, από τα 19 έως τα 38 του γέννησε 14 παιδιά, σε χλωρό κλαρί δεν την είχε αφήσει! Το κτίσμα έκανε περίπου 20 χρόνια να ολοκληρωθεί, κοστίζοντας αστρονομικά ποσά για την εποχή. Λέγεται ότι ο Shah Jahan σχεδίαζε να χτίσει ένα ακόμα για τον ίδιο, αυτό κατάμαυρο, αλλά δεν πρόφτασε γιατί τον φυλάκισε ο γιος του. Όταν πέθανε ενταφιάστηκε στο Ταζ Μαχάλ, δίπλα στην Mumtaz.
Είναι χτισμένο στις όχθες του ποταμού Γιαμούνα:
Η διακόσμηση των τοίχων είναι πολύ λεπτομερής και καλλιτεχνική:
Στο παραπάνω έχουν σκαλίσει το άσπρο μάρμαρο και έχουν επιχώσει μάρμαρα διαφόρων χρωμάτων που έχουν επίσης σκαλιστεί με τρόπο ώστε να χωράνε στην τρύπα. Η τεχνική φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία όπου το μάρμαρο έχει χαλάσει.
Στο εσωτερικό του Ταζ Μαχάλ απαγορεύονται οι φωτογραφίες, εμείς όμως βγάλαμε ( ). Η αλήθεια όμως είναι ότι απ' έξω είναι πιο εντυπωσιακό.
Φύγαμε από το Ταζ Μαχάλ για να επισκεφθούμε ένα εργαστήριο μαρμάρων, όπου χρησιμοποιούν την ίδια τεχνική με παραπάνω.
Τα έργα τους είναι απλά εκπληκτικά. Όσο πιο μικροσκοπική είναι η δουλειά, τόσο πιο ακριβό είναι το έργο.
Επόμενη στάση, το Κόκκινο Φρούριο της Άγκρα όπου ο Shah Jahan είχε φυλακιστεί από τον γιο του. Από το παράθυρο έβλεπε την αγαπημένη του:
Στη διακόσμηση η ίδια τεχνοτροπία:
Και στην αυλή ένα κουκλάκι!
Και μια παρέα που πίνει τσάι σε μικρά ποτηράκια. Αν ζουμάρετε στο χέρι της μεσαίας που κάθεται, θα δείτε και το σκεύος μέσα στο οποίο μετέφεραν το τσάι: ένα σακκουλάκι! (γιατί όχι;;; )
Αυτή εδώ η τρύπα έχει γίνει από κανόνι στην εποχή των Άγγλων, και πλέον λειτουργεί και σαν φωλιά για παπαγαλάκια:
Θα κάνω εδώ μια μικρή παρένθεση για να παραθέσω έναν διάλογο που είχα με μια φίλη μου σχετικά με την παραπάνω φωτογραφία. Έχω λοιπόν μια φίλη, Ελληνίδα που πια ζει μόνιμα στο Παρίσι, που μεταξύ άλλων έχει τρέλα (α) με την αρχιτεκτονική, και (β) με τα πτηνά. Μιλάμε για τέτοια τρέλα που όταν κάποια φορά ήμασταν στη Νότιο Γαλλία και μπαίναμε σε διάφορες εκκλησίες, με το που μπαίναμε μου εξηγούσε σε ποια εποχή χτίστηκε, ποια τεχνοτροπία έχει το κάθετι, χωρίς να έχει διαβάσει ειδικά για αυτήν, απλά με τις γενικές της γνώσεις. Εγώ πάλι καμία σχέση, μπορεί να είμαι μπροστά στο σούπερ αρχιτεκτονικά κτήριο και να μην το έχω δει, και να κοιτάω τη γλάστρα στο παρτέρι. Κάποια στιγμή μπαίνουμε σε μια εκκλησία και μου λέει "Αμάν, τι είναι αυτό; Πώς είναι έτσι;". Της λέω "Τι εννοείς;". "Μα δεν βλέπεις, αυτό είναι της τάδε εποχής, αυτό είναι της άλλης, αυτό δεν συμβαδίζει με το τάδε στυλ, είναι τελείως τρελή αυτή η εκκλησία!". Βγαίνοντας πράγματι παίρνω ένα φυλλάδιο που εξηγούσε ότι η εκκλησία είχε μισογκρεμιστεί και ξαναμπαλωθεί πέντε φορές, με αποτέλεσμα να περιλαμβάνει στοιχεία από πέντε διαφορετικές εποχές...
Σε αυτήν τη φίλη μου δεν είχα πει πού θα πάω ταξίδι και είχα σκοπό όταν γυρίσω να της στείλω διάσπαρτες φωτογραφίες για να δω αν θα μαντέψει πού πήγα. Για αρχή όμως είπα να της στείλω την παραπάνω φωτό στο skype, για να της πω ότι το παπαπαγαλάκι είχε κάνει φωλιά στην τρύπα του κανονιού. Παραθέτω τον διάλογο που έγινε χωρίς να πειράξω τίποτα:
Πελ: This is for you. Ιδίως επειδή η τρύπα έχει γίνει από κανόνι
Α: Ινδία πήγες
Α: Ο παπαγάλος αυτός, ο Αλεξανδρινός, εκεί κυκλοφορεί ελεύθερος
Πελ: ποιος ειναι ο συλλογισμός περί του προορισμού;
Πελ: από τη φωτό αυτή ή από αλλου; από το είδος του παπαγάλου;
Α: και το κτήριο αυτό είναι από τα μουσουλμανικά κτήρια
Α: της εποχής της μουσουλμανικής κατάκτησης και των μετέπειτα περιόδων
Α: οι παπαγάλοι αυτοί, οι αλεξανδρινοί (είχα κι εγώ έναν) προέρχονται από εκεί παρά το όνομά τους και κυκλοφορούν ελεύθεροι εκεί
Α: και γιατί η καμάρα αυτή μόνο εκεί απαντάται
Α: ως αρχιτεκτονικό στοιχείο με αυτά τα ανοίγματα
Πελ: ασχολείσαι με το σχέδιο της καμαρας υπό κάθε καθεστως σε όλες τις χώρες του πλανήτη;
Α: αυτές είναι χαρακτηριστικές! Και είναι από τη μουσουλμανική εποχή, όχι από την ινδουιστική αντίστοιχη
Τις επόμενες ημέρες είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για τον Ινδούλη συνοδό μας. Ήταν περίπου τρία χρόνια παντρεμένος, με προξενιό. Μας έδειξε τη γυναίκα του σε φωτογραφία, πολύ όμορφη, αντίστοιχη μ' αυτόν. Είχαν και ένα κοριτσάκι περίπου δύο ετών. Μετά μάθαμε από τον ξεναγό μας, που είχε πιάσει πιο βαθειά κουβέντα, και πιο πικάντικες λεπτομέρειες για τη ζωή του.
Το ζευγάρι έμενε στο πατρικό σπίτι του Ινδούλη, μαζί με τους γονείς του. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, η γυναίκα του απαγορευόταν να του μιλάει απευθείας, αν ήθελε κάτι θα έπρεπε να το πει στη μάνα του, και η μάνα του να το πει στον Ινδούλη. Απευθείας συζήτηση είχαν μόνο το βράδυ, στο δωμάτιό τους. Σεξ μόνο με τα ρούχα. Όταν το άκουσε αυτό ο ξεναγός απόρησε και είπε να πάει τις ερωτήσεις λίγο πιο πέρα: "What about blowjob?" τον ρώτησε. Του λέει ο Ινδούλης: "Τι είναι αυτό;". Του κάνει ο ξεναγός την διεθνώς γνωστή χειρονομία. Ο Ινδούλης όμως εξακολουθούσε να μην καταλαβαίνει.
Η σημερινή μέρα ξεκίνησε με προσκύνημα στο Ταζ Μαχάλ. Το οποίο είναι από κοντά τόσο πανέμορφο όσο φαίνεται στις καρτ ποστάλ, με τη διαφορά ότι είναι αδύνατο να το τραβήξεις χωρίς να έχει μπροστά του άπειρο κόσμο. Επίσης, πήγαμε σε εποχή που συντηρούσαν δύο από τις κολώνες του, οπότε και οι σκαλωσιές χαλούσαν το πλάνο. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, είναι εκπληκτικό. Το κοιτούσα και θυμόμουν που μικρούλα στις εξετάσεις του Lower είχα γράψει στην έκθεση ότι έχω όνειρο ζωής να πάω στο Ταζ Μαχάλ, προφανώς επηρεασμένη από τις φωτογραφίες του πατέρα μου που είχα δει (στις δικές του πράγματι δεν υπήρχε κανείς άλλος στο πλάνο!).
Είναι μαυσωλείο που έχτισε ο Μογγόλος αυτοκράτορας Shah Jahan προς τιμή της συζύγου του, Mumtaz Mahal, που πέθανε σε ηλικία 38 ετών πάνω στη γέννα του 14ου παιδιού τους. Την Mumtaz παντρεύτηκε ο Shah Jahan στα 19 της, αν και την είχε βάλει στο μάτι από τα 14, οπότε και του είπαν ότι θα πρέπει να περιμένει πέντε χρόνια μέχρι τα αστέρια να γίνουν ευνοϊκά για τον γάμο τους. Όπως σωστά μου σχολίασε ο φίλος μου, από τα 19 έως τα 38 του γέννησε 14 παιδιά, σε χλωρό κλαρί δεν την είχε αφήσει! Το κτίσμα έκανε περίπου 20 χρόνια να ολοκληρωθεί, κοστίζοντας αστρονομικά ποσά για την εποχή. Λέγεται ότι ο Shah Jahan σχεδίαζε να χτίσει ένα ακόμα για τον ίδιο, αυτό κατάμαυρο, αλλά δεν πρόφτασε γιατί τον φυλάκισε ο γιος του. Όταν πέθανε ενταφιάστηκε στο Ταζ Μαχάλ, δίπλα στην Mumtaz.
Είναι χτισμένο στις όχθες του ποταμού Γιαμούνα:
Η διακόσμηση των τοίχων είναι πολύ λεπτομερής και καλλιτεχνική:
Στο παραπάνω έχουν σκαλίσει το άσπρο μάρμαρο και έχουν επιχώσει μάρμαρα διαφόρων χρωμάτων που έχουν επίσης σκαλιστεί με τρόπο ώστε να χωράνε στην τρύπα. Η τεχνική φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία όπου το μάρμαρο έχει χαλάσει.
Στο εσωτερικό του Ταζ Μαχάλ απαγορεύονται οι φωτογραφίες, εμείς όμως βγάλαμε ( ). Η αλήθεια όμως είναι ότι απ' έξω είναι πιο εντυπωσιακό.
Φύγαμε από το Ταζ Μαχάλ για να επισκεφθούμε ένα εργαστήριο μαρμάρων, όπου χρησιμοποιούν την ίδια τεχνική με παραπάνω.
Τα έργα τους είναι απλά εκπληκτικά. Όσο πιο μικροσκοπική είναι η δουλειά, τόσο πιο ακριβό είναι το έργο.
Επόμενη στάση, το Κόκκινο Φρούριο της Άγκρα όπου ο Shah Jahan είχε φυλακιστεί από τον γιο του. Από το παράθυρο έβλεπε την αγαπημένη του:
Στη διακόσμηση η ίδια τεχνοτροπία:
Και στην αυλή ένα κουκλάκι!
Και μια παρέα που πίνει τσάι σε μικρά ποτηράκια. Αν ζουμάρετε στο χέρι της μεσαίας που κάθεται, θα δείτε και το σκεύος μέσα στο οποίο μετέφεραν το τσάι: ένα σακκουλάκι! (γιατί όχι;;; )
Αυτή εδώ η τρύπα έχει γίνει από κανόνι στην εποχή των Άγγλων, και πλέον λειτουργεί και σαν φωλιά για παπαγαλάκια:
Θα κάνω εδώ μια μικρή παρένθεση για να παραθέσω έναν διάλογο που είχα με μια φίλη μου σχετικά με την παραπάνω φωτογραφία. Έχω λοιπόν μια φίλη, Ελληνίδα που πια ζει μόνιμα στο Παρίσι, που μεταξύ άλλων έχει τρέλα (α) με την αρχιτεκτονική, και (β) με τα πτηνά. Μιλάμε για τέτοια τρέλα που όταν κάποια φορά ήμασταν στη Νότιο Γαλλία και μπαίναμε σε διάφορες εκκλησίες, με το που μπαίναμε μου εξηγούσε σε ποια εποχή χτίστηκε, ποια τεχνοτροπία έχει το κάθετι, χωρίς να έχει διαβάσει ειδικά για αυτήν, απλά με τις γενικές της γνώσεις. Εγώ πάλι καμία σχέση, μπορεί να είμαι μπροστά στο σούπερ αρχιτεκτονικά κτήριο και να μην το έχω δει, και να κοιτάω τη γλάστρα στο παρτέρι. Κάποια στιγμή μπαίνουμε σε μια εκκλησία και μου λέει "Αμάν, τι είναι αυτό; Πώς είναι έτσι;". Της λέω "Τι εννοείς;". "Μα δεν βλέπεις, αυτό είναι της τάδε εποχής, αυτό είναι της άλλης, αυτό δεν συμβαδίζει με το τάδε στυλ, είναι τελείως τρελή αυτή η εκκλησία!". Βγαίνοντας πράγματι παίρνω ένα φυλλάδιο που εξηγούσε ότι η εκκλησία είχε μισογκρεμιστεί και ξαναμπαλωθεί πέντε φορές, με αποτέλεσμα να περιλαμβάνει στοιχεία από πέντε διαφορετικές εποχές...
Σε αυτήν τη φίλη μου δεν είχα πει πού θα πάω ταξίδι και είχα σκοπό όταν γυρίσω να της στείλω διάσπαρτες φωτογραφίες για να δω αν θα μαντέψει πού πήγα. Για αρχή όμως είπα να της στείλω την παραπάνω φωτό στο skype, για να της πω ότι το παπαπαγαλάκι είχε κάνει φωλιά στην τρύπα του κανονιού. Παραθέτω τον διάλογο που έγινε χωρίς να πειράξω τίποτα:
Πελ: This is for you. Ιδίως επειδή η τρύπα έχει γίνει από κανόνι
Α: Ινδία πήγες
Α: Ο παπαγάλος αυτός, ο Αλεξανδρινός, εκεί κυκλοφορεί ελεύθερος
Πελ: ποιος ειναι ο συλλογισμός περί του προορισμού;
Πελ: από τη φωτό αυτή ή από αλλου; από το είδος του παπαγάλου;
Α: και το κτήριο αυτό είναι από τα μουσουλμανικά κτήρια
Α: της εποχής της μουσουλμανικής κατάκτησης και των μετέπειτα περιόδων
Α: οι παπαγάλοι αυτοί, οι αλεξανδρινοί (είχα κι εγώ έναν) προέρχονται από εκεί παρά το όνομά τους και κυκλοφορούν ελεύθεροι εκεί
Α: και γιατί η καμάρα αυτή μόνο εκεί απαντάται
Α: ως αρχιτεκτονικό στοιχείο με αυτά τα ανοίγματα
Πελ: ασχολείσαι με το σχέδιο της καμαρας υπό κάθε καθεστως σε όλες τις χώρες του πλανήτη;
Α: αυτές είναι χαρακτηριστικές! Και είναι από τη μουσουλμανική εποχή, όχι από την ινδουιστική αντίστοιχη
Last edited: