thanosth
Member
- Μηνύματα
- 3.456
- Likes
- 7.859
- Επόμενο Ταξίδι
- Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
- Ταξίδι-Όνειρο
- Happy Slam, AO
Πόρτα για την είσοδο και άλλων επιχειρηματιών- εφοπλιστών στο σχήμα της Μarfin Ιnvestment Group (ΜΙG) που αγόρασε την Ολυμπιακή, έναντι συνολικού ύψους 177,2 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ανοίξει σύντομα ο επικεφαλής του ομίλου κ. Ανδρέας Βγενόπουλος.
Ο ίδιος- σύμφωνα με στενούς συνεργάτες του - γνωρίζει πολύ καλά ότι το εγχείρημα που αναλαμβάνει είναι εξαιρετικά δύσκολο και απαιτεί ισχυρή κεφαλαιακή βάση προκειμένου να οδηγήσει και πάλι την Ολυμπιακή σε κερδοφορία. Για να συμβεί όμως αυτό, η νέα Ολυμπιακή, όπως αναφέρουν έμπειρα στελέχη των αερομεταφορών, θα χρειαστεί να αυξήσει την επιβατική της κίνηση και κυρίως να πάρει πίσω μερίδια που απώλεσε τα τελευταία δύο χρόνια από τον ανταγωνισμό.
Στο εσωτερικό μέτωπο θα έχει να ανταγωνιστεί κυρίως την Αegean Αirlines, μαζί με την οποία η Ολυμπιακή διακινεί ετησίως περίπου 12 εκατ. επιβάτες. Ήδη η Αegean Αirlines έχει «πάρει κεφάλι» στην επιβατική κίνηση, διακινώντας πέρυσι 5,9 εκατ. επιβάτες, έναντι 5,2 εκατ. επιβατών που μετέφερε η Ολυμπιακή. Ωστόσο, λόγω της οικονομικής κρίσης, το φετινό καλοκαίρι θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για τη νέα Ολυμπιακή, καθώς η εταιρεία ώς τα τέλη του ερχόμενου Σεπτεμβρίου θα βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο και ουσιαστικά θα συνδιοικείται από το Δημόσιο και τη ΜΙG.
Αύξηση κεφαλαίου, ανανέωση στόλου
Η εξαγορά της Ολυμπιακής από τη ΜΙG έχει ήδη συγκεντρώσει το ενδιαφέρον κι άλλων επιχειρηματιών και κυρίως εφοπλιστών, που φέρονται πρόθυμοι να συμμετάσχουν στο όλο εγχείρημα για τη σωτηρία της εταιρείας. Η ΜΙG αναμένεται να προχωρήσει σε private placement, ώστε οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες- εφοπλιστές να συμμετάσχουν στη νέα Ολυμπιακή με μειοψηφικό ποσοστό.
Στις προθέσεις του ομίλου της ΜΙG είναι η διάθεση ενός ποσού περίπου 100 εκατ. ευρώ για άμεσες επενδύσεις στην εταιρεία. Το συγκεκριμένο ποσό θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου από τη ΜΙG, ενώ άμεσος στόχος είναι η ανανέωση του στόλου της Ολυμπιακής. Κι αυτό, καθώς η ΜΙG δεν ενδιαφέρεται για το σύνολο των ιδιόκτητων αεροσκαφών της εταιρείας, που έχουν αποτιμηθεί στα 90 εκατ. ευρώ.
Τ α μεγάλα αγκάθια
Ωστόσο, η άμεση εξεύρεση αεροσκαφών δεν είναι εύκολη υπόθεση, ενώ ακόμα δυσκολότερη είναι η αντικατάσταση των τεσσάρων αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων (Αirbus 340), με τα οποία εκτελούνται τα υπερατλαντικά δρομολόγια, όπως και αυτών που εξυπηρετούν τις άγονες γραμμές (ΑΤR) και συνεισφέρουν σημαντικά στα έσοδα της εταιρείας.
Στα μεγάλα αγκάθια περιλαμβάνονται και οι εργαζόμενοι, για τους οποίους ο κ. Βγενόπουλος έχει ξεκαθαρίσει ότι θα πρέπει να υπογράψουν νέες ατομικές συμβάσεις με καινούργιους όρους απασχόλησης και αμοιβές. Όμως, κανείς δεν είναι σε θέση να προβλέψει τι θα συμβεί το Πάσχα και το καλοκαίρι, εάν δεν υπάρχουν έτοιμα πληρώματα διακυβέρνησης και θαλάμου επιβατών για να πετούν τα αεροσκάφη αλλά και τεχνικοί για να τα συντηρούν. Δεδομένου δε ότι δεν θα έχει ολοκληρωθεί ακόμα η μεταβίβαση της εταιρείας στη ΜΙG, το ενδεχόμενο αναταραχών μέσα στο καλοκαίρι, αναφέρουν στελέχη των αερομεταφορών, «θα αποτελούσε νάρκη στα θεμέλια της νέας Ολυμπιακής».
Πώς άλλαξαν τα δεδομένα
Η Αegean Αirlines, που πριν από λίγες ημέρες ξάφνιασε την επιχειρηματική κοινότητα καταθέτοντας πρόταση εξαγοράς της Ολυμπιακής, ετοιμάζεται για τη «μεγάλη αναμέτρηση». Τα δεδομένα έχουν αλλάξει δραματικά πλέον. Έπειτα από αρκετό καιρό φαντάζει πια πιθανή η αναβίωση μιας νέας, ισχυρής Ολυμπιακής.
Η ανάπτυξη της Αegean Αirlines στο εσωτερικό και εξωτερικό δίκτυο, σε συνδυασμό με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την παραγγελία 27 νέων αεροσκαφών Αirbus Α320-1, ύψους 1,5 δισ. δολαρίων, αναγκάζει τους μετόχους της εταιρείας να επαναπροσδιορίσουν τα σχέδιά τους.
Επιδίωξη των μετόχων της Αegean Αirlines αποτελεί πλέον η ενίσχυση του δικτύου στο εξωτερικό, καθώς τα νέα αεροσκάφη που έχει προμηθευτεί και συνεχίζει να προμηθεύεται η εταιρεία, θεωρούνται ιδανικά για την κάλυψη αποστάσεων 3-4 ωρών. Αντίθετα, το εσωτερικό δίκτυο έχει σχεδόν καλυφθεί, καθώς οι κυριότερες επαρχιακές πόλεις διαθέτουν απευθείας σύνδεση, είτε με την Αθήνα είτε με τη Θεσσαλονίκη. Άλλωστε, η Αegean Αirlines μειώνει σταδιακά τον στόλο των μικρών αεροσκαφών, τύπου Αvro, τα οποία μπορούν να προσγειωθούν σε συγκεκριμένα περιφερειακά αεροδρόμια και όχι στο σύνολό τους, αντίθετα με τα ΑΤR της Ολυμπιακής.
Ο διακαής πόθος της Αegean
Διακαής πόθος της ιδιωτικής εταιρείας αποτελεί η αύξηση των συχνοτήτων της στο εξωτερικό δίκτυο, κάτι που θα μπορούσε να υλοποιηθεί, εάν απορροφούσε το ενεργητικό των Ολυμπιακών Αερογραμμών, δηλαδή τα δρομολόγια σε Νέα Υόρκη- JFΚ, ΛονδίνοΗeathrow και Gatwick, Μιλάνο, Παρίσι, Ρώμη, Φρανκφούρτη, Βουκουρέστι και Βρυξέλλες. Η Αegean έχει παραγγείλει συνολικά 27 αεροσκάφη Αirbus Α320-321, τα οποία θα παραδοθούν σταδιακά ώς το 2010. Τα αεροσκάφη αυτά κοστίζουν 1,5 δισ. δολάρια, ποσό ιλιγγιώδες για μια περιφερειακή εταιρεία. Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, στην παρούσα φάση και με δεδομένο το δίκτυό της, η Αegean δεν θα μπορούσε να τα απορροφήσει με τρόπο κερδοφόρο.
Στο νέο ανταγωνιστικό τοπίο, η Αegean ξεκινά από τη θέση του «οδηγού», καθώς για πρώτη φορά κατάφερε πέρυσι να ξεπεράσει την Ο.Α. σε συνολική επιβατική κίνηση. Η Αegean μετέφερε το 2008 5,9 εκατ. επιβάτες, έναντι 5,2 εκατ. επιβατών των Ο.Α.
Στο εσωτερικό δίκτυο, η Αegean κατέχει την πρώτη θέση, ενώ υπολείπεται οριακά στο δίκτυο εξωτερικού. Συγκεκριμένα, στο δίκτυο εξωτερικού, η Αegean κατέγραψε πέρυσι αύξηση ύψους 24%, μεταφέροντας 2,3 εκατομμύρια επιβάτες. Αντίθετα, οι Ο.Α., ακολουθώντας λανθασμένες επιχειρησιακές κινήσεις, μετέφεραν 2,5 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας μείωση 8,2%.
Διαφορετική είναι η κατάσταση στο εσωτερικό. Στο δίκτυο εσωτερικού, η Αegean Αirlines μετέφερε πέρυσι 3,7 εκατομμύρια επιβάτες, επιτυγχάνοντας αύξηση 9% σε σχέση με το 2007. Αντίστοιχα, οι Ο.Α. διακίνησαν 2,8 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας κάμψη 13,7%.
TA NEA On-line
Ο ίδιος- σύμφωνα με στενούς συνεργάτες του - γνωρίζει πολύ καλά ότι το εγχείρημα που αναλαμβάνει είναι εξαιρετικά δύσκολο και απαιτεί ισχυρή κεφαλαιακή βάση προκειμένου να οδηγήσει και πάλι την Ολυμπιακή σε κερδοφορία. Για να συμβεί όμως αυτό, η νέα Ολυμπιακή, όπως αναφέρουν έμπειρα στελέχη των αερομεταφορών, θα χρειαστεί να αυξήσει την επιβατική της κίνηση και κυρίως να πάρει πίσω μερίδια που απώλεσε τα τελευταία δύο χρόνια από τον ανταγωνισμό.
Στο εσωτερικό μέτωπο θα έχει να ανταγωνιστεί κυρίως την Αegean Αirlines, μαζί με την οποία η Ολυμπιακή διακινεί ετησίως περίπου 12 εκατ. επιβάτες. Ήδη η Αegean Αirlines έχει «πάρει κεφάλι» στην επιβατική κίνηση, διακινώντας πέρυσι 5,9 εκατ. επιβάτες, έναντι 5,2 εκατ. επιβατών που μετέφερε η Ολυμπιακή. Ωστόσο, λόγω της οικονομικής κρίσης, το φετινό καλοκαίρι θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για τη νέα Ολυμπιακή, καθώς η εταιρεία ώς τα τέλη του ερχόμενου Σεπτεμβρίου θα βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο και ουσιαστικά θα συνδιοικείται από το Δημόσιο και τη ΜΙG.
Αύξηση κεφαλαίου, ανανέωση στόλου
Η εξαγορά της Ολυμπιακής από τη ΜΙG έχει ήδη συγκεντρώσει το ενδιαφέρον κι άλλων επιχειρηματιών και κυρίως εφοπλιστών, που φέρονται πρόθυμοι να συμμετάσχουν στο όλο εγχείρημα για τη σωτηρία της εταιρείας. Η ΜΙG αναμένεται να προχωρήσει σε private placement, ώστε οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες- εφοπλιστές να συμμετάσχουν στη νέα Ολυμπιακή με μειοψηφικό ποσοστό.
Στις προθέσεις του ομίλου της ΜΙG είναι η διάθεση ενός ποσού περίπου 100 εκατ. ευρώ για άμεσες επενδύσεις στην εταιρεία. Το συγκεκριμένο ποσό θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου από τη ΜΙG, ενώ άμεσος στόχος είναι η ανανέωση του στόλου της Ολυμπιακής. Κι αυτό, καθώς η ΜΙG δεν ενδιαφέρεται για το σύνολο των ιδιόκτητων αεροσκαφών της εταιρείας, που έχουν αποτιμηθεί στα 90 εκατ. ευρώ.
Τ α μεγάλα αγκάθια
Ωστόσο, η άμεση εξεύρεση αεροσκαφών δεν είναι εύκολη υπόθεση, ενώ ακόμα δυσκολότερη είναι η αντικατάσταση των τεσσάρων αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων (Αirbus 340), με τα οποία εκτελούνται τα υπερατλαντικά δρομολόγια, όπως και αυτών που εξυπηρετούν τις άγονες γραμμές (ΑΤR) και συνεισφέρουν σημαντικά στα έσοδα της εταιρείας.
Στα μεγάλα αγκάθια περιλαμβάνονται και οι εργαζόμενοι, για τους οποίους ο κ. Βγενόπουλος έχει ξεκαθαρίσει ότι θα πρέπει να υπογράψουν νέες ατομικές συμβάσεις με καινούργιους όρους απασχόλησης και αμοιβές. Όμως, κανείς δεν είναι σε θέση να προβλέψει τι θα συμβεί το Πάσχα και το καλοκαίρι, εάν δεν υπάρχουν έτοιμα πληρώματα διακυβέρνησης και θαλάμου επιβατών για να πετούν τα αεροσκάφη αλλά και τεχνικοί για να τα συντηρούν. Δεδομένου δε ότι δεν θα έχει ολοκληρωθεί ακόμα η μεταβίβαση της εταιρείας στη ΜΙG, το ενδεχόμενο αναταραχών μέσα στο καλοκαίρι, αναφέρουν στελέχη των αερομεταφορών, «θα αποτελούσε νάρκη στα θεμέλια της νέας Ολυμπιακής».
Πώς άλλαξαν τα δεδομένα
Η Αegean Αirlines, που πριν από λίγες ημέρες ξάφνιασε την επιχειρηματική κοινότητα καταθέτοντας πρόταση εξαγοράς της Ολυμπιακής, ετοιμάζεται για τη «μεγάλη αναμέτρηση». Τα δεδομένα έχουν αλλάξει δραματικά πλέον. Έπειτα από αρκετό καιρό φαντάζει πια πιθανή η αναβίωση μιας νέας, ισχυρής Ολυμπιακής.
Η ανάπτυξη της Αegean Αirlines στο εσωτερικό και εξωτερικό δίκτυο, σε συνδυασμό με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την παραγγελία 27 νέων αεροσκαφών Αirbus Α320-1, ύψους 1,5 δισ. δολαρίων, αναγκάζει τους μετόχους της εταιρείας να επαναπροσδιορίσουν τα σχέδιά τους.
Επιδίωξη των μετόχων της Αegean Αirlines αποτελεί πλέον η ενίσχυση του δικτύου στο εξωτερικό, καθώς τα νέα αεροσκάφη που έχει προμηθευτεί και συνεχίζει να προμηθεύεται η εταιρεία, θεωρούνται ιδανικά για την κάλυψη αποστάσεων 3-4 ωρών. Αντίθετα, το εσωτερικό δίκτυο έχει σχεδόν καλυφθεί, καθώς οι κυριότερες επαρχιακές πόλεις διαθέτουν απευθείας σύνδεση, είτε με την Αθήνα είτε με τη Θεσσαλονίκη. Άλλωστε, η Αegean Αirlines μειώνει σταδιακά τον στόλο των μικρών αεροσκαφών, τύπου Αvro, τα οποία μπορούν να προσγειωθούν σε συγκεκριμένα περιφερειακά αεροδρόμια και όχι στο σύνολό τους, αντίθετα με τα ΑΤR της Ολυμπιακής.
Ο διακαής πόθος της Αegean
Διακαής πόθος της ιδιωτικής εταιρείας αποτελεί η αύξηση των συχνοτήτων της στο εξωτερικό δίκτυο, κάτι που θα μπορούσε να υλοποιηθεί, εάν απορροφούσε το ενεργητικό των Ολυμπιακών Αερογραμμών, δηλαδή τα δρομολόγια σε Νέα Υόρκη- JFΚ, ΛονδίνοΗeathrow και Gatwick, Μιλάνο, Παρίσι, Ρώμη, Φρανκφούρτη, Βουκουρέστι και Βρυξέλλες. Η Αegean έχει παραγγείλει συνολικά 27 αεροσκάφη Αirbus Α320-321, τα οποία θα παραδοθούν σταδιακά ώς το 2010. Τα αεροσκάφη αυτά κοστίζουν 1,5 δισ. δολάρια, ποσό ιλιγγιώδες για μια περιφερειακή εταιρεία. Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, στην παρούσα φάση και με δεδομένο το δίκτυό της, η Αegean δεν θα μπορούσε να τα απορροφήσει με τρόπο κερδοφόρο.
Η νέα Ολυμπιακή θα επιδιώξει να πάρει πίσω μερίδια που απώλεσε τα
τελευταία δύο χρόνια από τον ανταγωνισμό
Η Αegean ξεκινά από τη θέση του «οδηγού» Στο νέο ανταγωνιστικό τοπίο, η Αegean ξεκινά από τη θέση του «οδηγού», καθώς για πρώτη φορά κατάφερε πέρυσι να ξεπεράσει την Ο.Α. σε συνολική επιβατική κίνηση. Η Αegean μετέφερε το 2008 5,9 εκατ. επιβάτες, έναντι 5,2 εκατ. επιβατών των Ο.Α.
Στο εσωτερικό δίκτυο, η Αegean κατέχει την πρώτη θέση, ενώ υπολείπεται οριακά στο δίκτυο εξωτερικού. Συγκεκριμένα, στο δίκτυο εξωτερικού, η Αegean κατέγραψε πέρυσι αύξηση ύψους 24%, μεταφέροντας 2,3 εκατομμύρια επιβάτες. Αντίθετα, οι Ο.Α., ακολουθώντας λανθασμένες επιχειρησιακές κινήσεις, μετέφεραν 2,5 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας μείωση 8,2%.
Διαφορετική είναι η κατάσταση στο εσωτερικό. Στο δίκτυο εσωτερικού, η Αegean Αirlines μετέφερε πέρυσι 3,7 εκατομμύρια επιβάτες, επιτυγχάνοντας αύξηση 9% σε σχέση με το 2007. Αντίστοιχα, οι Ο.Α. διακίνησαν 2,8 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας κάμψη 13,7%.
TA NEA On-line