Ινδία Εμπειριες απο Ινδια?

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.373
Likes
12.204
Γουστα ειναι αυτα αλλα το να καθομαι βραδυ στην Lake Picchola στην Ουνταιπουρ και να βλεπω ολογυρα τα φωτισμενα παλατια και τον καθρεφτισμο τους στα νερα της λιμνης, ειναι μια απο τις πιο δυνατες ταξιδιωτικες εικονες που μου εχει μεινει χαραγμενη στο μυαλο μεχρι σημερα 14 χρονια μετα…
Επισης, μου αρεσε πολυ το Δελχι: αυτη η αντιθεση παλιας πολης-υπερσύγχρονης χλιδατης πολης, το μειγμα ινδουισμου-θρησκειας σιχ (εχει εναν απο τους μεγαλυτερους ναους σιχ)-και επιρροης της βρετανικης κυριαρχιας προσωπικα μου κεντρισε το ενδιαφερον και με γοητευσε.
 

Alpha14

Member
Μηνύματα
131
Likes
236
Δεν ξέρω, ίσως με "φοβίζουν" τα μέρη που το ατού τους είναι ότι είναι πολύ όμορφα και λόγω προσδοκιών...
Είμαι από τη Θεσσαλονίκη, έχω ζήσει στο Βόλο, την Κρήτη, τη Λισαβώνα... Έχουμε πάει εφτά η ώρα το πρωί στην ορίτζιναλ Βενετία για να την προλάβουμε χωρίς κόσμο (και τρώγαμε φρυγανιές και σαλαμοκασερα από το σουπερμάρκετ στην Πλατεία του Αγίου Μάρκου, πρέπει να ήμασταν τρομερό θέαμα :lol: ). Και επειδή πχ και στο Χόι Αν που έβλεπα να το παρουσιάζουν ως τη Σαντορίνη της ΝΑ Ασίας δεν ξετρελάθηκα όσο με άλλα μέρη της χώρας, σκέφτομαι ότι είμαι μια χαρά με την κανονική Σαντορίνη/Πόλη/Πάρισι/Γιάννενα/οτιδήποτε (και τυχερός που τις έχω επισκεφτεί), και ότι στην Ινδία θα προτιμούσα να δω κάτι τελείως διαφορετικό (η Jaisalmer πχ μου φαινόταν πιο ενδιαφέρουσα, αλλά με ζοριζει λόγω απόστασης).
Πιθανώς βέβαια κάνω το λάθος και προκαταβαλομαι από τις συγκρίσεις και μπαίνω κι εγώ σε μια λάθος λογική :)

Τι θα βγάζατε πάντως αν επιτρέπεται, για να μπει η Ουνταιπουρ; Το Pushkar/Ajmer;
 

babaduma

Member
Μηνύματα
5.075
Likes
7.974
Επόμενο Ταξίδι
terra incognita
Ταξίδι-Όνειρο
α του Κενταύρου
Kαλημέρα!

Έχω 3-4 ερωτήσεις για Ινδία (Δελχί-Ρατζαστάν-Αλαχαμπάντ-Βαρανάσι), αν έχει πάει κάποιος/α τα τελευταία χρόνια, είτε για να διευκρινίσω απορίες, είτε για να σιγουρευτώ πάνω σε αυτά που διαβάζω στο ίντερνετ γι'αυτές.

1. Διάβασα πολύ σε ιστορίες το ότι δεν επιτρέπονται οι κάμερες σε μνημεία/ναούς, ότι πρέπει να πληρώσεις, ή ότι και τις κρατάνε έξω και πληρώνεις γι'αυτό.
Υπάρχει κάποιος που ταξίδεψε ανεξάρτητα και θυμάται σε τι βαθμό παίζει αυτό, κυρίως το τελευταίο βασικά;

2. Από χρήματα αν έχω καταλάβει καλά θα κινηθώ με συνδυασμό ρεβολουτ (όπου μπορώ και περνάει, το οποίο σίγουρα δεν φαίνεται να είναι παντού) και συνάλλαγμα/αναλήψεις από τη ρεβολουτ για τις υπόλοιπες περιπτώσεις.
Παίζουν συγκεκριμένες προτάσεις είτε για ΑΤΜ που δεν κρατάει προμήθειες, είτε για που να ανταλλάξω/μην ανταλλάξω σε ανταλλακτήρια.

3. Υποθέτω ότι δεν βρίσκεις εύκολα μαγαζιά με πλύντηρια κτλ, όπως στη ΝΑ Ασία, ε...; Ρωτάω γιατί πάντα παίρνω κάποια ρούχα, ώστε να κουβαλιουνται πιο εύκολα, και τα πλένω κάποια στιγμή στη διάρκεια.

4. Επειδή παρατηρώ ότι σε διάφορες περιπτώσεις είναι εξίσου ή και περισσότερο βολικά τα δρομολόγια για μετακίνηση μεταξύ πόλεων με λεωφορεία σε σχέση με το σιδηρόδρομο, αναρωτιέμαι: πόσο χάλια μπορεί να είναι τα λεωφορεία για να προτείνει όλος ο κόσμος τα τραίνα;
1. Υπάρχουν ναοί που δεν σου επιτρέπουν να μπεις κάν. Υπάρχουν και άλλοι (Σιχ) που σου επιβάλλουν τρόπο ντυσίματος (σου δίνουν εκεί) και συμπεριφοράς. Σε άλλους ναούς επιτρέπεται η φωτογράφιση, είτε με κάμερα είτε με κινητό, σε άλλους μόνο με κινητό, σε άλλους καθόλου. Όταν επιτρέπεται, συνήθως υπάρχει εισιτήριο που μπορεί να είναι (αρκετά) ακριβότερο από το εισιτήριο εισόδου. Το εισιτήριο εισόδου μπορεί να είναι και 20 φορές ακριβότερο απ' ό,τι για τους ντόπιους.

2.Αναλήψεις με revolut; Δεν υπάρχει όριο 200 ευρώ το μήνα, χωρίς προμήθεια; Θα σου φτάσουν; Ποτέ δεν χρησιμοποίησα κάρτα για αναλήψεις. Το ευκολότερο είναι ν' αλλάζεις χρήματα (ευρώ ή δολλάρια) στα ανταλλακτήρια. Πληρωμές με πιστωτική κάρτα γίνονται, φυσικά, αλλά μόνο σε (τουριστικά) μαγαζιά, εστιατόρια, ξενοδοχεία, αεροπορικά εισιτήρια, ίσως και στα τραίνα.

3. Πλυντήρια βρίσκεις, όχι τόσο εύκολα όσο στην ΝΑ Ασία, αλλά αν δεις πώς τα πλένουν ή - κυρίως - τα στεγνώνουν, ίσως το ξανασκεφτείς...

4. Οι υποδομές στην Ινδία, τα τελευταία χρόνια, έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ. Καμμία σχέση με το πώς ήταν πριν 30 χρόνια (που πήγα για πρώτη φορά) ούτε καν σύγκριση με πριν 10 χρόνια. Και τα τραίνα, και τα λεωφορεία έχουν βελτιωθεί, η ποιότητα των δρόμων είναι καλή (αυτών που θα χρησιμοποιήσεις, τουλάχιστον) και οι μετακινήσεις είναι πολύ πιο εύκολες. Λάβε υπόψη σου, ωστόσο, ότι τα τραίνα τα χρησιμοποιεί πολύ περισσότερος κόσμος (με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό) και - ανάλογα με το δρομολόγιο - μπορεί να υπάρχουν καθυστερήσεις... μεγάλες καθυστερήσεις (εξαρτάται απ' το από πού έχει ξεκινήσει το τραίνο και σε ποιό σημείο της διαδρομής θ' ανέβεις). Κάποιες διαδρομές (βλέπε παρακάτω) ίσως είναι καλύτερα να τις κάνεις με ΙΧ ή αεροπορικώς (η Indigo, η καλύτερη και πλέον αξιόπιστη εταιρεία της Ινδίας, έχει φτηνές πτήσεις για πολλούς προορισμούς).

Μέρα 1 (φτάνουμε ξημερώματα) Δελχί
2. Δελχί και βραδινή συγκοινωνία για Τζοντπουρ
3. Τζοντπουρ
4. Πάμε Πούσκαρ
5. Πέρασμα από Ajmer και απόγευμα-βραδυ Τζαιπουρ
6. Τζαιπουρ
7. Τζαιπουρ και βράδυ προς Άγκρα
8. Ταζ Μαχάλ κτλ, και μετά Orchha
9. Orchha
10. Κάποια στιγμή μέσα στη μερα πάμε Khajuraho
11. Khajuraho και μετά βραδινό τραίνο για Prayagraj για το Maha Kumbh Mela (όχι στις πιο ιερές μέρες, για να αποφύγουμε τον τεράστιο χαμό).
12-13 εκεί.
14 φεύγουμε για Βαρανάσι.
15-16 Βαρανάσι. Το βράδυ συγκοινωνία προς Δελχί.
17 Δελχί και ξημερώματα της επομένης πτήση.

Έχω αφήσει έξω Ουνταιπούρ, διάβασα "ωραία πόλη", κτλ, αλλά δεν είδα κάτι που να με συγκινεί τόσο, να μου φαίνεται ότι είναι τόσο ιδιαίτερη για κάποιον που ξεκινάει από την Ελλάδα.
Επίσης άφησα έξω Τζαισαλμερ για λόγους χρόνου-προγράμματος, και ότι οκ, νέοι είμαστε, μια (τουριστική κιόλας) φάση στην έρημο πιθανώς να την δούμε κάποια στιγμή και στη Βόρειο Αφρική ή τη Μέση Ανατολή, δεν πάμε στην Ινδία για αυτό. Αν έπεφτε προς τη μέση και αν βόλευε πιθανώς να μου έκανε σαν μια αλλαγή παραστάσεων, να μη γίνεται μονότονο το πρόγραμμα, αλλά τώρα...
Στο Εθνικό Πάρκο Ranthambore με τις τίγρεις διάβασα ότι έχει σε συγκεκριμένες ζώνες, και ενώ μεν τίγρη μπορείς να δεις σε συγκεκριμένα σημεία στον κόσμο στο φυσικό της περιβάλλον, μου φαίνεται αρκετά πιθανό το σενάριο να φάμε ώρες να πάμε μέχρι εκει, να πληρώσουμε, να μπούμε σε άλλη ζώνη, να μη δούμε τίποτα, και να χάσουμε μια μέρα που τουλάχιστον θα βλέπαμε μια ινδική πόλη, δεν ξέρω...
Είδα που έχει γράψει κόσμος και για Ελορα, αλλά είναι λίγες οι μέρες, οπότε είπα να επιλέξω Όρτσα κτλ που είναι μέσα στο δρομολόγιό μας.
Επίσης Δελχί έλεγα να μη βάλω δεύτερη μέρα στην αρχή και το πολύ-πολύ αν περισσέψει ακόμα μία να την κολλήσουμε στο τέλος, αλλά δεν ξέρω πως θα είναι και η κοπέλα μου με κούραση, πώς θα είμαστε με αλλαγή κλίματος, και λέω νταξει, ίσως είναι καλό να μην είμαστε όλη την πρώτη μέρα έξω, χωρίς δωμάτιο, επειδή θα πάρουμε βραδινό τραίνο ή λεωφορείο. :icon_redface: :lol:

Δεν έχω κλείσει πρακτικά τίποτα, έχω κάνει μόνο κράτηση για τραίνο Khajuraho-Prayagraj, γιατί είδα ότι είναι το πιο ζορικο δρομολόγιο (είμαστε Waiting List 3-4, μας δίνει κάτι του στυλ 70% πιθανότητες, αλλά λόγω Kumbh το φοβάμαι).

Εναλλακτικά σκέφτομαι μήπως από Άγκρα πάμε Lucknow και φύγουμε ίσως απευθείας για Prayagraj (έχει περισσότερες επιλογές συγκοινωνίας, και βασικά έχει λεωφορεία που δεν τα κλείνουν ένα μήνα πριν όπως τα τραίνα). Και μετά από Βαρανάσι να πετάξουμε Khajuraho σε ανεκτή τιμή, πάμε Όρτσα, κτλ.
Απλά ανεβαίνει και το κόστος (αλλά παλεύεται αυτό), και αυτό που με προβληματίζει κυρίως είναι το να πάμε με λεωφορείο μία μέρα μετά απο Shahi Snan, και το πόσο προσβάσιμη θα είναι ακόμα και η ίδια η πόλη.
Διαβάζω κι εγώ Prayagraj και λέω, ποιό μέρος είναι αυτό; πώς και δεν το ξέρω; το ψάχνω στο Google και βλέπω ότι είναι η νέα ονομασία του Allahabad !!! :D OK, έχουν υπάρξει και χειρότερα (οι μετονομασίες των νησιών Andaman)....
Στο Prayagraj πήγα στο πρώτο μου ταξίδι, το 1995, την εποχή που γινόταν το προσκύνημα και βρίσκονταν εκεί κάπου ενάμισυ εκατομμύριο επισκέπτες (σύμφωνα με τις τότε εκτιμήσεις). Συμπαθητική πόλη, είχε μιαν αύρα ξεπεσμένης αριστοκρατίας, πήγαμε οδικώς από Lucknow, κάπου τέλος Φεβρουαρίου - αρχές Μαρτίου πρέπει να ήταν. Είχαμε σταματήσει (3 άτομα, με ΙΧ) σ' ένα χωριό έξω απ' το Allahabad γιατί δεν πήγαινε άλλο από το μποτιλιάρισμα, το θερμόμετρο στους 44 βαθμούς, μας είδαν οι ντόπιοι που ήμασταν ψόφιοι, οι ασπροκwληδες, και μας πήγαν να ξαποστάσουμε στο τοπικό κέντρο υγείας, όπου υπήρχε ανεμιστήρας! :) (δεν θέλετε να ξέρετε πώς ήταν το ιατρείο)...
Δυόμισυ ώρες μετά, ξεκολλήσαμε και φύγαμε για την πόλη... Εκεί, στην πόλη, είδα για πρώτη φορά στη ζωή μου, ανθρώπινο πτώμα να επιπλέει στον Γάγγη, καμμιά διακοσαριά μέτρα από εκεί που ο άλλος έπλενε τα δόντια του ή έπαιρνε αγίασμα για το σπίτι του...
Δυνατή εμπειρία, ήταν και η πρώτη μου φορά στην Ινδία και δεν είχα πάει ακόμη στο Βαρανάσι...

Καλό είναι - σε γενικές γραμμές - το πρόγραμμά σου, σφιχτό αρκετά... να είσαι προετοιμασμένος για κάποιες αναγκαστικές "αφαιρέσεις" επειδή κάτι δεν θα έλθει όπως το περίμενες ή είχες προγραμματίσει. Για κάποια πιθανή ελάφρυνση, δες πιο κάτω.
Τι θα βγάζατε πάντως αν επιτρέπεται, για να μπει η Ουνταιπουρ; Το Pushkar/Ajmer;
Αν θες να βάλεις στο πρόγραμμα την Udaipur (που - για μένα - αξίζει, θεωρείται πόλη των τεχνών, έχει ωραία haveli, αλλά, ίσως, γι αυτήν την εποχή, η λίμνη να μην έχει και τόσο πολύ νερό...), θα μπορούσες να πας απ' ευθείας αεροπορικώς από Delhi (αντί για το βραδυνό λεωφορείο/τραίνο για Jodhpur) στην Udaipur κι από κει να συνεχίσεις προς τα πάνω (κατά προτίμηση προς Jaipur) αφήνοντας έξω την Jodhpur και το Pushkar (στο οποίο, άλλωστε, οι περισσότεροι πηγαίνουν για το παζάρι των καμήλων, που γίνεται τον Νοέμβρη).
Αν προτιμήσεις την (πιο άνετη, γρηγορότερη αλλά και ακριβότερη) μετακίνηση με ΙΧ/ταξί, θα μπορούσες να τα χωρέσεις όλα, αλλά στο τρέξιμο και με απλή διέλευση μόνον από Ajmer και Pushkar.

Δυο παρατηρήσεις ακόμη μόνο, γιατί πολύ σε ζάλισα:

- Από Jaipur για Agra, εφόσον κινηθείς ιδιωτικά (δεν κοστίζει πολλά), αξίζει να κάνεις μια στάση στο Abhaneri κι άλλη μια στο Fatehpur Sikri.
- Αντιλαμβάνομαι ότι σκοπεύεις να διανυκτερεύσεις στην Orccha. Η πρόσβαση στην πόλη δεν είναι και η ευκολότερη με τραίνο. Αν κινηθείς με ΙΧ από Agra για Khajuraho, θα μπορούσες - ανάλογα με τον διαθέσιμο χρόνο - να περάσεις απλώς από Orccha, χωρίς διαν/ση, λαμβάνοντας όμως υπόψη ότι εκεί θα θέλεις από 2 ώρες (μίνιμουμ) έως 4 ώρες για την επίσκεψη.

Και κάτι τελευταίο (προσωπικό): Αν μείνεις στο Khajuraho, κι έχεις χρόνο, εκτός απ' τον αρχαιολογικό χώρο, αξίζει να κάνεις βόλτα στο χωριό. Αν το κάνεις, υπάρχει ένας δάσκαλος σ' ένα σχολείο, τον οποίο γνωρίζω προσωπικά και θα μπορούσα να σου δώσω το τηλέφωνό του, να επικοινωνήσεις μαζί του, να επισκεφθείς το σχολείο, να κάνεις κανένα δωράκι στα παιδιά (μολύβια, ξύστρες, γομολάστιχες) και να κάνεις και μια μικρή δωρεά από μένα. Αν υπάρχει τέτοια περίπτωση, πες μου, να συνεννοηθούμε.
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.830
Μηνύματα
915.762
Μέλη
39.583
Νεότερο μέλος
kostas tzou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom