• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Διακοπούλες στα Ιωάννινα

happiness

Member
Μηνύματα
235
Likes
146
Επόμενο Ταξίδι
...τελικά δεν άργησε :)
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία, Κούβα

Φέτος το Πάσχα προβλεπόταν υποτονικό. Κάτι που δεν γινόταν να πάμε εξωτερικό, κάτι η δυσκολία στον κανονισμό της άδειας, και οι επιλογές μας περιορίζονταν πολύ. Ο Τούρκος όμως δεν έχει πάει ποτέ Γιάννενα, και του είχα υποσχεθεί πως θα τον πάω κάποια στιγμή. Άλλωστε, τώρα με τον καινούριο δρόμο περιφερειακά του Αγρινίου, η ώρα οδήγησης έχει μειωθεί πολύ.
Αρχίζω την έρευνα για κατάλυμα. Η πρώτη εντύπωση είναι επιεικώς απογοητευτική. Το tripadvisor και οποιοδήποτε άλλο site online κρατήσεων κατάφερα να εντοπίσω, διαθέτουν ξενοδοχεία με απαράδεκτα υψηλές τιμές. Διότι όταν έχω πληρώσει στο Παρίσι το Γ' κατηγορίας ξενοδοχείο 60 ευρώ το δίκλινο, αρνούμαι κατηγορηματικά να δώσω 70 ευρώ για Β' κατηγορίας στα Γιάννενα. Είμαι έτοιμη να τα παρατήσω, αλλά λέω να κάνω μία τελευταία προσπάθεια και ανοίγω το ωραίο σας forum προς αναζήτηση επιπλέον πληροφοριών. Με μεγάλη μου έκπληξη βλέπω ότι λίγοι έχουν αναφέρει την περιοχή. Μόνο 2 ταξιδιωτικές ιστορίες για τον νομό Ιωαννίνων. Η ιστορία της Giristroula όμως μου δίνει μία πολύτιμη πληροφορία για έναν ξενώνα ο οποίος φαίνεται πολύ ωραίος και μου δίνει και καλή τιμή (50 ευρώ). Ας όψεται η αργοπορία στο "κλείσιμο" της άδειας του Τούρκου όμως, και τον ξενώνα μας τον "φάγανε". Ουφ... άντε πάλι ψάξιμο...
Οι κόποι μου αποδίδουν καρπούς! Το ξενοδοχείο "Κεντρικόν" φαίνεται από την ιστοσελίδα του πανέμορφο και παρόλο που η αρχική τιμή που μου δώσαν ήταν 70ε με πρωινό, όταν ζήτησα να μην συμπεριληφθεί το πρωινό το κόστος έπεσε στα 55ε. Φαίνεται ότι η κρίση έχει αρχίσει να "σπάει" λίγο την αλαζονεία των ξενοδόχων που μέχρι πρώτεινως όλοι ανεξαιρέτως αρνούταν κατηγορηματικά να παραχωρήσουν δωμάτιο χωρίς πρωινό. Αυτή η πρακτική έχει καταντήσει σκέτος παραλογισμός. Δεν θέλω πρωινό βρε χριστιανέ! Εγώ είμαι υπναρού και ξυπνάω στις 12. Πίνω τον καφέ μου μαζί με το μεσημεριανό. Λογαριασμό θα σου δώσω;;; μπαααα :p


Όλα έτοιμα λοιπόν. Την Τετάρτη ξεκινάμε από Πάτρα αργάμιση (κοντά μεσημέρι δηλαδή :) ) αλλά τέλος πάντων, δεν βιαζόμαστε κιόλας! Διακοπές έχουμε. Χαλλλαράάά. Κατά τις 5:00' έχουμε φτάσει και ανιχνεύουμε το ξενοδοχείο μας, το οποίο επαληθεύει το όνομά του 100%. Είναι καρα-Κεντρικόν ακριβώς δίπλα στο Δημαρχείο, όχι απάνω στην φασαριόζικη οδό Δωδώνης αλλά σε έναν μικρό παράδρομο. Οι εντυπώσεις που μας άφησε ήταν οι καλύτερες. Ήσυχο, όμορφο, καθαρό, σε ένα ανακαινισμένο παραδοσιακό κτίριο με πέτρινους τοίχους, "αντικέ" προσεγμένη διακόσμηση, και παρόλο που το δωμάτιό μας ήταν εξαιρετικά μικρό ήταν τόσο όμορφο και λειτουργικό που δεν μας πείραξε καθόλου.
Ξεκουραστήκαμε όλο το απόγευμα και το βραδάκι βγήκαμε για μια χαλαρή βολτούλα. Κατηφορίζουμε την Δωδώνης χαζεύοντας τα παραδοσιακό-τουριστικά ασημοπωλεία. Εγώ δηλαδή κυρίως, γιατί ο Τούρκος έχει δηλώσει πως δεν τον ενδιαφέρουν οι διακοσμητικές τέχνες :D . Τα Ιωάννινα είναι η "πόλη των ασυμουργών" όπως πληροφορεί και η ταμπέλα στην είσοδο της πόλης. Γενικά η περιοχή της Ηπείρου ασχολήθηκε πολύ με το εμπόριο και την μεταποίηση πολύτιμων μετάλλων (ασήμι, χρυσός κτλ) και οι κοσμηματοποιοί της ήταν γνωστοί πολύ έξω από τα σύνορα της τωρινής Ελλάδας (you know BVLGARI ???). Η δε τεχνική των Ιωαννιτών ασυμουργών είναι από μόνη της ένα ξεχωριστό στυλ, το γνωστό "γιαννιώτικο". Οι γυναίκες του φόρουμ σίγουρα ξέρουν για τι μιλάω ;) Εάν λοιπόν θέλετε να αγοράσετε τέτοιου είδους κοσμήματα εδώ θα βρείτε απίστευτη ποικιλία και αρκετά καλύτερες τιμές από τις άλλες πόλεις (τουλάχιστον εγώ έχω κάνει σύγκριση με την Πάτρα και έχω δει μεγάλη διαφορά τιμής, για τα συγκεκριμένα μιλώντας πάντα). Αλλά και στα υπόλοιπα "μοντέρνα" κοσμήματα ενδεχομένως να βρείτε καλές τιμές, καθώς η πόλη πραγματικά έχει υπερ-παραγωγή ασημικών και χρυσαφικών.
Πέρα από κοσμήματα τα τουριστάδικα πουλάνε και διάφορα επάργυρα μικροαντικείμενα, αλλά και πολλά χάλκινα. Διότι εκτός από τα πολύτιμα μέταλλα, στα Γιάννενα τα πάνε καλά και με τα υπόλοιπα :) Εάν έχετε κανένα παλιό χάλκινο ταψί ή κατσαρολάκι της γιαγιάς σας παρατημένο σε καμιά αποθήκη, φέρτε το εδώ σε κάποιον τεχνίτη και θα σας το σκαλίσει με πολύπλοκα σχέδια. Μετά μπορείτε να το κρεμάσετε στον τοίχο σας :D
Αργά-αργά λοιπόν φτάνουμε στο κάστρο. Η περιοχή αυτή σφύζει από ζωή και νεαρόκοσμο που βολτάρει, τρώει στα διπλανά φαστφουντάδικα (πολύ κρέπα ρε παιδί μου! ), γεμίζει τα μπαράκια και τα μεζεδοπωλεία της παραλίας. Η περιοχή έχει μεταξύ των άλλων και 2 μπυραρίες, για όποιον ενδιαφέρεται ;) ("Πρεσβεία" και "Βύνη") Έχω πάει και στις δύο και μπορώ να πω ότι είναι πολύ καλές.
Βρίσκουμε μία ντόπια φίλη μου και πάμε σε ένα μεζεδοπωλείο εκεί κοντά. Δεν θυμάμαι το όνομά του. Το μαγαζί ήταν ωραίο, οι μερίδες τεράστιες, η τιμές φτηνές, αλλά το φαΐ κακό :( Όπως και να 'χει όμως εμείς το φάγαμε και χορτάσαμε και ξεραθήκαμε στον ύπνο.

Την επόμενη ο καιρός εξακολουθεί να είναι τέλειος. Κοιμόμαστε πάλι μέχρι το μεσημέρι και για "πρωινό" πάμε καρφωτοί στο μπουγατσάδικο "Σελέκτ", απέναντι από την κεντρική πλατεία. Εγώ το επισκέπτομαι ανελλιπώς σε κάθε μου επίσκεψη στα Γιάννενα. Απ' έξω, εάν δεν το ξέρει κανείς, θα του φανεί εντελώς αδιάφορο. Είναι ένα μικρό μαγαζάκι με όψη "κολλημένη" μερικές δεκαετίες πίσω. Δίνει την εντύπωση πως ο ιδιοκτήτης του δεν ενδιαφέρθηκε να του κάνει την παραμικρή ανακαίνιση και ο "ανυποψίαστος" περαστικός θα έχει σίγουρα αμφιβολίες για την ποιότητα των προϊόντων του. Κάντε όμως το εξής πείραμα: μείνετε 5' έξω από την πόρτα του και θα διαπιστώσετε ότι η συχνότητα με την οποία προσέρχονται οι πελάτες είναι απλά εντυπωσιακή. Θα κάνετε μεγάλο έγκλημα εάν περάσετε έστω και για λίγο από τα Γιάννενα και δεν πάρετε μία μπουγάτσα από εκεί, ακόμα κι αν είστε Θεσσαλονικιός :lol:
[imga="right"]http://lh3.ggpht.com/_8HaThUv6Qz0/S8IjzTSvHFI/AAAAAAAACFA/ApQMl5PQ5JA/s288/IMG_0001.JPG[/imga]Μετά το πρόγραμμα έχει επίσκεψη στο νησί της λίμνης. Κατά λάθος κατεβαίνουμε στην παραλία πολύ νωρίς, αλλά αυτό μας δίνει την ευκαιρία να κάνουμε την "βόλτα" γύρω-γύρω από τα τείχη του κάστρου. Είναι μεγαλούτσικη βόλτα αλλά πολύ όμορφη. Ζήλεψα πραγματικά τους Γιαννιώτες γιατί μένουν σε μία από τις λίγες πόλεις της Ελλάδας που διαθέτει μία όμορφη και ήσυχη "περατζάδα" μέσα στα όριά της, όπου μπορεί κανείς να κάνει τζόκινγκ, να πάει βόλτα το μωρό του ή το "μωρό" του ;)και να βλέπει και κάτι ωραίο γύρω του, όπως μεγάλα και σκιερά δέντρα και μία ήρεμη λίμνη.
Τα καραβάκια ξεκινάνε κάθε μισάωρο και το εισιτήριο είναι μικρό (1,8ε). Σε αφήνουν στον μόλο του νησιού, όπου σε υποδέχονται ταβερνιάρηδες-κράχτες με βιτρίνες γεμάτες από λιμνήσια ψάρια, καραβιδο-ειδή και χέλια. Ως γνωστόν, προσφέρουν επίσης και βατραχοπόδαρα. Ο Τούρκος είχε εκφράσει την επιθυμία να δοκιμάσει, αλλά οι ντόπιοι φίλοι μας είπαν ότι το όλο ζήτημα είναι ατραξιόν για τους τουρίστες και πως κανένα άλλο εστιατόριο στην πόλη, εκτός των τουριστικών, δεν τα έχει στο μενού του, οπότε είπαμε να προσπεράσουμε. Πίνουμε ένα καφεδάκι στην πρώτη καφετέρια που βλέπουμε μπρος μας (άντε γιατί πολύ το αργήσαμε σήμερα) και στην συνέχεια ξεκινάμε στράτα-στρατούλα να ακολουθούμε τα γνωστά ταμπελάκια, που υπάρχουν σε κάθε τουριστική ατραξιόν μικρού μέρους που σέβεται τον εαυτό της, και σε οδηγούν με περισσή ευλάβεια μέσα από όόόόλα τα σουβενίρο-μάγαζα της περιοχής. Η μικρή αυτή διαδρομή ήταν ένα μεγάλο πλήγμα στα φεμινιστικά μου ιδεώδη. 9 στους 10 από τους μαγαζάτορες τους οποίους προσπεράσαμε, αγνόησαν πλήρως την ύπαρξη του Τούρκου και απευθύνθηκαν σε εμένα με ευφάνταστες ατάκες του στυλ "τι θα της δώσω της κοπελιάς να την στολίσω;" (από κοσμηματοπωλείο), "έλα κορίτσι να σε κεράσουμε" (από μαγαζί με παραδοσιακά προϊόντα) κτλ κτλ. Μέχρι να φτάσουμε στο σπίτι του Αλί Πασά (το main attraction του νησιού) είχα καταραστεί ενδόμυχα 3 φορές το φύλο μου, κυρίως επειδή ξέρω ότι έχουν δίκιο :roll:
[imga="left"]http://lh6.ggpht.com/_8HaThUv6Qz0/S8Ijz9pkXkI/AAAAAAAACFE/SNyNdhWKvH8/s288/IMG_0002.JPG[/imga]Το σπίτι του Αλί Πασά είναι ένα μικρό σπιτάκι, που δεν είναι ακριβώς "σπίτι" του Αλί Πασά όπως θα σας πληροφορήσει το ηχητικό ενημερωτικό, αλλά το τελευταίο του καταφύγιο πριν αποχαιρετήσει για πάντα το άνωθεν των ώμων του μέρος του σώματός του, το οποίο εκείνο τον καιρό αποφάσισε να κάνει ένα ταξιδάκι μέχρι το παλάτι του σουλτάνου, πάνω σε πολυτελή δίσκο. Αναπαράσταση του γεγονότος υπάρχει στο μουσείο κέρινων ομοιωμάτων του Παύλου Βρέλλη το οποίο βρίσκεται λίγο έξω από την πόλη. Αυτή την φορά δεν το τιμήσαμε γιατί αφού ο Τούρκος αδιαφορεί για τα κέρινα ομοιώματα γενικώς (και εγώ το ίδιο εδώ που τα λέμε), δεν είχε νόημα καθώς εγώ το έχω επισκεφτεί μικρή πάνω από μία φορά. Το εισιτήριο είναι και εδώ αμελητέο και η επίσκεψη ενδιαφέρουσα καθώς οι ηχητικές πληροφορίες είναι πολύ διαφωτιστικές. Το όλο θέμα είναι υπόθεση 10' οπότε τσάκα-τσάκα γυρνάμε στον μόλο και με το επόμενο καραβάκι γυρίζουμε στην ... κυρίως χώρα.
Ο επόμενος στόχος είναι το σπήλαιο του Περάματος. Εδώ θα χρειαστούμε αμάξι γιατί είναι λίγο έξω από την πόλη. Ταμπέλες υπάρχουν αρκετές μέχρι το χωριό του Περάματος, αλλά εκεί λόγω κάποιων κλειστών λόγω έργων δρόμων, μπερδευτήκαμε και το GPS ήταν απαραίτητο. Το ολόκληρο εισιτήριο είναι 7ε εάν θυμάμαι καλά, αλλά υπάρχουν και μειωμένα φοιτητικά, μαθητικά, φαντάρικα κτλ. Η όλη επίσκεψη είναι περίπου 40' και έχει αρκετή ανάβαση με σκαλιά προς το τέλος ειδικά. Το σπήλαιο αυτό καθαυτό είναι από τα μεγαλύτερα που έχω δει και εντυπωσιακό σε πολλά σημεία του. Αξίζει σίγουρα μία επίσκεψη από όποιον δεν το έχει δει. Έχουμε κανονίσει την ώρα μας ωραία και όταν βγαίνουμε πάλι στην επιφάνεια είναι ώρα για απογευματινό καφέ :) Θα τον πάω σε μία καφετέρια που είναι ψηλά και έχει θέα στην πόλη. Θα την βρείτε ακολουθώντας τον δρόμο προς Μέτσοβο, στην αρχή του χωριού Μάζια, και το όνομά της είναι "Γραμματόσημο".
Και επειδή όλη την μέρα την βγάλαμε με μπουγάτσα και τυρόπιτες, το βράδυ μας πιάνει πείνα μεγάλη. Αποφασίζουμε να τιμήσουμε με την παρουσία μας την μπυραρία "Ζύθος" που αποδεικνύεται συμπαθητική με αρκετά καλό κατάλογο μπύρας. Το φαγητό της ήταν σε μεγάλες μερίδες (όπως σε όλα τα φαγάδικα των Ιωαννίνων απ' ότι φαίνεται :) ) αλλά κάπως τετριμμένο για μπυραρία.

... έπεται συνέχεια ...
 

Attachments

Giristroula

Member
Μηνύματα
723
Likes
348
Επόμενο Ταξίδι
κάτσε να μαζώξω κάνα χρήμ
Ταξίδι-Όνειρο
Κίνα, Ιαπωνία
Ευχαριστώ για τη διαφήμιση!Στο ταξίδι αυτό πέρασα πάρα πολύ ωραία, η περιοχή των Ιωαννίνων ήταν στα σχέδια πολλά χρόνια και είμαι χαρούμενη που το υλοποίησα πέρυσι. Η μπυραρία "Πρεσβεία" ήταν καταπληκτική!Ευχαριστώ που μέσα από την ιστορία σου...ξαναταξιδεύω με νοσταλγία στα μέρη εκείνα!
 

getxowoman

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
1.290
Ωραια, πολυ χαλαροοοο το προγραμμα! Αναμενουμε τη συνεχεια απο μια πολη που εχει τυχει να παω μονο μια φορα!
 

latina

Member
Μηνύματα
1.414
Likes
299
Επόμενο Ταξίδι
??
Ταξίδι-Όνειρο
κούβα και ινδία
πολυ ωραια η περιγραφη σου!!:clap::clap:
πραγματι δεν εχουν γραφτει πολλα για τα ιωαννινα!
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Όντως το Σελεκτ είναι ένας μύθος! Κάθε φορά που περνώ από έξω υπάρχει μια κατοχικη ουρά υποψηφίων πελατων!
Αναμένω και εγώ την χαριτωμένη συνέχεια!
 

ANEL

Member
Μηνύματα
1.029
Likes
340
πολύ ωραία η ιστορία σου...και με βρίσκει σύμφωνη και ως προς τη συμπεριφορά των εμπόρων στο νησί και ως προς το φαγητό!!μερίδες αντιστρόφως ανάλογες της ποσότητας!!
στο νησί έχει ένα ωραίο καφενεδάκι,κάπως απομονωμένο σε μια πλατεία με ψηλά δέντρα και πολύτιμο ίσκιο.επίσης λίγο έξω από την πόλη(όπως ερχόμαστε από Πάτρα)έχει ένα πολύ ωραίο πάρκο για βόλτες με μωρά,παιδιά και μωρά;)
άντε γράψε τη συνέχεια μπας και θυμηθώ και εγώ τίποτα ακόμα:bleh::haha:
 

happiness

Member
Μηνύματα
235
Likes
146
Επόμενο Ταξίδι
...τελικά δεν άργησε :)
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία, Κούβα
Μιας και χτες, σε μία μόνο μέρα, καταφέραμε να καλύψουμε όλα τα βασικά αξιοθέατα που θέλαμε να επισκεφτούμε (το κάστρο το αφήνουμε για την τελευταία μέρα), σήμερα έχουμε σχέδιο να κάνουμε μία βολτούλα προς τα περίφημα Ζαγοροχώρια. Κανένας μας δεν τα έχει επισκεφτεί ξανά, και έχουμε ακούσει πολλά.
[imga="left"]http://lh4.ggpht.com/_8HaThUv6Qz0/S8Iny74icoI/AAAAAAAACGA/nf7X19oLLB0/s288/IMG_0017.JPG[/imga]Ξεκινάμε αργά (μην τα ξαναλέμε...διακοπές...). Εγώ προτείνω να επισκεφτούμε το "σύμπλεγμα" Αρίστη - Βίκος - μ. και Μ. Πάπιγκο. Τα κριτήριά μου ήταν η φήμη (για τα Πάπιγκα) και η θέα προς το φαράγγι (για τον Βίκο). Ο δρόμος είναι λίγο δυσκολούτσικος, αλλά χωρίς χιόνια δεν είναι πρόβλημα. Πρώτη στάση στον Βίκο. Πολύ σύντομη διότι όταν δεν φοράς αθλητικά παπουτσάκια και δεν έχεις στο πρόγραμμα την πεζοπορία, το μόνο που μπορείς να κάνεις στο χωριό είναι να πας μέχρι το παρατηρητήριο, να χαζέψεις το φαράγγι και να τραβήξεις και τις απαραίτητες μακρινές generic φωτογραφίες (χαρακτηριστικό παράδειγμα των οποίων παρουσιάζεται δίπλα). Το φαράγγι φαίνεται πανέμορφο και όποιος νομίζει ότι έχει τις κατάλληλες αντοχές, σε καμιά 5αριά ώρες μπορεί να το διασχίσει.
Γυρνάμε στην Αρίστη που είναι μεγαλύτερος οικισμός προς αναζήτηση φαγητού, αλλά δεν βρίσκουμε τίποτα να μας γεμίζει το μάτι. Κάνουμε μία βολτούλα γύρω-γύρω στο χωριό που διαθέτει πολλά ξενοδοχεία και ξενώνες και σκάμε στα γέλια με την ταμπέλα που διαφημίζει κοντινό spa! :D Και αφού δεν βρίσκουμε πουθενά να μας αρέσει να κάτσουμε, λέμε να φτάσουμε μέχρι το μεγάλο Πάπιγκο μήπως εκεί έχουμε καλύτερη τύχη.

[imga="right"]http://lh5.ggpht.com/_8HaThUv6Qz0/S8IremxApDI/AAAAAAAACG0/gfnn12TGZeY/s288/IMG_0027.JPG[/imga]Στον δρόμο μεταξύ της Αρίστης και του Μ. Πάπιγκου (αν θυμάμαι καλά), παρεμβάλλεται μία πετρόχτιστη γέφυρα δίπλα στην οποία υπάρχει άπλετο πάρκινγκ για να κάνεις στάση και να χαζέψεις το ποτάμι. Το μέρος είναι εκπληκτικό. Νομίζω ότι ήταν η "εικόνα" που ευχαριστήθηκα περισσότερο απ' όλα σε αυτή την σύντομη επίσκεψη στο Ζαγόρι. Διότι η αλήθεια είναι ότι στα Ζαγοροχώρια εάν δεν πας για πεζοπορία, καλύτερα να μην πας. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τον τόσο κόσμο που συνωστίζεται εκεί τον χειμώνα όπου τα χιόνια, ναι μεν δημιουργούν ειδυλλιακό τοπίο, αλλά σε αποκλείουν από κάθε δραστηριότητα έξω από τα στενά όρια των οικισμών. Το νεράκι κυλάει ήρεμα ακριβώς μπροστά σου κάτω από την σκιά των πλατάνων. Είναι πειρασμός! Εγώ τουλάχιστον δεν μπορώ να αντισταθώ. Βγάζω τα παπούτσια μου και τσαλαβουτάω τα πόδια μου στην άκρη του νερού (ίσα-ίσα για να τραβήξω την φωτογραφία, μην νομίζετε... μετά μούδιασαν :haha:). Ψηθήκαμε πολύ για κατασκήνωση και βουτιές στο ποτάμι το καλοκαιράκι, αλλά η μετέπειτα έρευνα έδειξε ότι στο συγκεκριμένο σημείο τα νερά δεν ξεπερνάνε ποτέ τους 10 βαθμούς Κελσίου, οπότε ... άστο καλύτερα :D Πάντως και χωρίς βουτιές, μία νύχτα με σκηνούλα εκεί δίπλα από την γέφυρα θα πρέπει να είναι μαγεία.

[imga="right"]http://lh5.ggpht.com/_8HaThUv6Qz0/S8IsSnxc4_I/AAAAAAAACHE/-wZWW0atCl8/s288/IMG_0030.JPG[/imga]Σε αντίθεση με τα προηγούμενα χωριά τα οποία αποτελούνταν κυρίως από νεόκτιστα "παραδοσιακά" οικήματα, εδώ η εικόνα είναι όντως παραδοσιακή. Βρίσκεις αυθεντικούς πέτρινους ηπειρώτικους τοίχους (ξέρετε, αυτούς που αποτελούνται μόνο από πέτρες, χωρίς κανένα "συνδετικό" ενδιάμεσά τους, όπως τσιμέντο ή χώμα) και πέτρινες σκεπές και παρόλο που και εδώ υπάρχουν καινουριο-φτιαγμένα κτίσματα, η συνολική εικόνα δεν έχει χαλάσει καθόλου. Κόβουμε μία σύντομη βολτίτσα και ανιχνεύουμε έναν ξενώνα/ταβέρνα μέσα σε μία αυλίτσα που φαίνεται αξιοπρεπές. Στην εξώπορτα έχει κοτσάρει καμιά 10αριά αυτοκόλλητα από βραβεία και συστάσεις διάφορων ταξιδιωτικών οδηγών, το οποίο απ' την μία θεωρώ πως είναι δείγμα επίδειξης, από την άλλη όμως με επηρεάζει θετικά ως προς την αναμενόμενη ποιότητα του φαγητού. Μπαίνουμε στην ταβερνούλα που είναι αρκετά συμπαθητική και καθόμαστε μόνοι μας (διότι ποιος άλλος θέλει να φάει μεσημεριανό στις 4:30μμ; ) και παραγγέλνουμε μία κολοκυθόπιτα, ένα καυτερό χοιρινό, γαλοτύρι και πιπεριές φλωρίνης (τα 'χω φρέσκα και τα θυμάμαι ακριβώς :) ). Δεν ήταν τίποτα το εξαιρετικό τα πιάτα του αλλά σίγουρα εμπίπτουν στην κατηγορία "τίμιο".
[imga="left"]http://lh3.ggpht.com/_8HaThUv6Qz0/S8ItX_npT6I/AAAAAAAACHw/Y9kWrChnAkc/s288/IMG_0039.JPG[/imga]Φαγωμένοι πλέον λέμε εδώ που φτάσαμε, πρέπει να πάμε και στο μικρό Πάπιγκο, δεν γίνεται! Μικρή είναι η διαδρομή έτσι κι αλλιώς και κάτι μας έχουν πει και για μια λίμνη λέει;;; Το μικρό Πάπιγκο ήταν όμως μία απογοήτευση. Πολύ πιο παρατημένος οικισμός από το μεγάλο, και παρόλο που και εδώ η παραδοσιακή του εικόνα δεν έχει αλλοιωθεί, δεν θα το έλεγα και όμορφο. Την λίμνη, η οποία απ' ότι πληροφορηθήκαμε αργότερα ήταν μία μεγάλη γούρνα με νερό σε κάποιο σημείο μεταξύ των δύο χωριών, δεν την βρήκαμε. Και δεν υπήρχε και ψυχή να ρωτήσουμε! :rolleyes: Βλέπετε, η εποχή που διαλέξαμε ήταν εκτός "σεζόν" (μετά το Πάσχα) και απ' ότι φαίνεται και το Πάσχα δεν πρέπει να ήρθε και πολύς κόσμος. Μεγάλη ερημιά επικρατούσε παντού, εκτός από το Μ. Πάπιγκο που έβλεπες κάποιο κόσμο να κάνει βόλτα. Μου φαίνεται ότι η "μόδα" τους έχει αρχίζει να ξεφτίζει, και σε συνδυασμό με την κρίση, οι επισκέπτες εξαφανίζονται.
Επιστρέφουμε στο Μ. Πάπιγκο για να πάμε στο "Γλυκοπωλείο" που μας έχουν πληροφορήσει ότι πρέπει να δοκιμάσουμε την "πατσαβουρόπιτα". Έχω να δηλώσω ότι το συγκεκριμένο γλυκό το συμπαθώ πολύ. Πρόκειται για ένα συνοθύλευμα από σιροπιασμένο φύλλο κρούστας με μπόλικο άρωμα πορτοκαλιού. Γιαμ, γιαμ! :clap: Το μαγαζάκι ήταν πολύ γλυκό και πουλάει και διάφορες μαρμελάδες και γλυκά του κουταλιού εάν θέλετε. Έχει πάει αργά και είναι ώρα για αναχώρηση, αλλιώς θα μας πιάσει το βράδυ στον δρόμο.

Μετά από ολιγόωρη ξεκούραση στο ξενοδοχείο, βγαίνουμε πάλι με στόχο μας αυτή την φορά τα "τσιπουράδικα" που μας είπε η φίλη μου ότι υπάρχουν ψηλά στην Δωδώνης. Ξεκινάμε με τα πόδια, το οποίο μάλλον δεν ήταν και πολύ καλή ιδέα γιατί είναι λίγο μακρούτσικα από το κέντρο, αλλά εντάξει, δεν σκοτωθήκαμε κιόλας. Στον δρόμο χαζεύουμε τις τρεντουλο-καφετέριες (που μάλλον είναι η περιοχή τους εκεί), μετά μας τραβάει το μάτι το εντυπωσιακό "Grand Serai" και σε λίγο εντοπίζουμε τα εν λόγω μαγαζιά, επί του δρόμου. Απογοήτευση (ξανά :( ). Αυτά είναι τσιπουράδικα;! Καμία σχέση με το μικρό, παραδοσιακό μαγαζάκι που περιμέναμε. Και παρόλο που είναι όλα τους πήχτρα, δεν βλέπουμε και κανέναν να πίνει τσίπουρο :shock: Τέλος πάντων, καθόμαστε σε ένα από αυτά το οποίο ούτε αισθητικά ήταν ωραίο, αλλά και τα φαγητά του ακολουθούσαν κι αυτά την γραμμή "σάλτσα-πατάτες-ρύζι" που λέει κι ο Τούρκος, που σημαίνει ένα κρεατικό με κάποια σάλτσα (συνήθως με κρέμα γάλακτος), συνοδευόμενο από προτηγανισμένες πατάτες και generic ρύζι. Το μέγεθος της μερίδας ακολουθούσε κι αυτό την "γιαννιώτικη" γραμμή (δλδ too much). Κόντρα στο ρεύμα, εμείς παραγγείλαμε τσίπουρο αλλά η αλήθεια είναι ότι εγώ δεν το ευχαριστήθηκα αναλόγως. "Τσιπουράδικο" (ή "ρακάδικο" αντίστοιχα για την Κρήτη) δεν νοείται χωρίς μικρά πιάτα και μεζεδάκια :roll: Πρέπει να πω, ότι στο θέμα "φαγητό" δεν είχαμε ιδιαίτερες επιτυχίες στα Ιωάννινα. Ίσως κάποιος συν-φορουμίτης ντόπιος να έχει κάτι καλύτερο να σας προτείνει.

... έπεται (άλλη λίγη) συνέχεια...
 

anny

Member
Μηνύματα
3.423
Likes
1.792
Επόμενο Ταξίδι
Ιστρια
Ταξίδι-Όνειρο
γύρος του κόσμου
Ωραία η εκδρομούλα σας.

Έχω πολλά χρόνια να πάω στην περιοχή, η οποία μου είχα αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις. Νομίζω ότι πρέπει να μεθοδεύσουμε ένα ανκόρ :roll:

Πάντως από φαγητό εμείς είχαμε καταευχαριστηθεί. Ακόμα θυμόμαστε και μνημονεύουμε τις ζίτσες (λευκό κρασί) και τις φέτες τους.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Οι λιμνούλες βρίσκονται συο μέσον περίπου της διαδρομής μεταξύ Μεγάλου και Μικρού Πάπιγκου.είναι μια σειρά απο γούρνες: σκαρφαλώνοντας πας σε όλο και ψηλότερη και πιο απομακρυσμένη απο τον κεντρικό δρόμο. Καλικαίρι που το είχα κάνει, οπότε και δε με ενοιαζε να βραχώ εφθασα σε σημειο εντελώς μαγικό: μικρός καταράχτης, μικρή φυσική πισίνα με νερό αρκετά ζεστό ωστε να βουτήξεις (όχι αυτό ττο πάγωμα του Βοιδομάτη) κληματσιδες, απόλυτη ησυχία κλπ. Το χειμώνα όμως δεν τα κάνεις ευκολα αυτά.
Πραγματικά το Μικρό Πάπιγκο έχει λιγότερη ζωή και κίνηση, αλλά εμένα προσωπικά μου αρέσει και με ηρεμεί καθότι τα αυτοκίνητα μένουν στην είσοδο του χωριού και αυτό το βρίσκω κάτι εντελώς σπάνιο, ειδικά αν βρεθείς εκεί high season!
Το Grand Saray στα Γιάννενα είνακι το παλιό ΧΕΝΙΑ το οποίο είχε μια πολύ μίνιμαλ γραμμή. Μετά δόθηκε στην αλυσίδα Μήτση με αμφίβολα αισθητηκά αποτελέσματα. Που και να μην ηταν και διατηρητέο δηλαδή. Έχω μείνει όμως εκεί και έχει εξαιρετικά δωμάτια! Τότε που έμεινα (2008) είχε τιμη γνωριμιας 95 ευρω με ημιδιατροφή. Τώρα έχει ξεφύγει εντελώς!!
 

happiness

Member
Μηνύματα
235
Likes
146
Επόμενο Ταξίδι
...τελικά δεν άργησε :)
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία, Κούβα
Ωραία η εκδρομούλα σας.

Έχω πολλά χρόνια να πάω στην περιοχή, η οποία μου είχα αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις. Νομίζω ότι πρέπει να μεθοδεύσουμε ένα ανκόρ :roll:

Πάντως από φαγητό εμείς είχαμε καταευχαριστηθεί. Ακόμα θυμόμαστε και μνημονεύουμε τις ζίτσες (λευκό κρασί) και τις φέτες τους.
]
Ώπα! ώπα!... άλλο αυτό που λέω εγώ, άλλο αυτό που λες εσύ :)
Η Ζίτσα (που κακώς δεν την ανάφερα, βλέπεις είναι ηπειρώτικη η καταγωγή μου και κάποια πράγματα τα θεωρώ "γνωστά" χωρίς να είναι) είναι συγκεκριμένο κρασί που όποιος δεν το χει δοκιμάσει, πρέπει οπωσδήποτε ( η Ελληνική σαμπάνια :D). Και η φέτα (και το γαλοτύρι) ενδεχομένως να είναι πολύ καλά. Αλλά εγώ μιλάω για το φαΐ-φαΐ. Το κυρίως πιάτο. Που συνήθως ήταν ένα "τίποτα" :(
 

happiness

Member
Μηνύματα
235
Likes
146
Επόμενο Ταξίδι
...τελικά δεν άργησε :)
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία, Κούβα
Και μιας και το αναφέραμε...
προϊόντα της ηπείρου που πρέπει να δοκιμάσετε:
1. Ζίτσα (γλυκό αφρώδες κρασί)
2. Γαλοτύρι (κάτι μεταξύ γιαουρτιού και λιωμένης φέτας, από αιγοπρόβειο γάλα)
3. Προϊόντα από κράνα (τα κράνα είναι ο καρπός δέντρου, μοιάζουν με βύσσινα, είναι πιο σκληρά, πιο κόκκινα και πιο ξυνά. Τα χρησιμοποιούν για να φτιάξουν λικέρ, μαρμελάδα, ίσως και γλυκό του κουταλιού)
4. Πίτες γενικά και πιο ειδικά μακαρονόπιτα. Εάν βρείτε καμία μερακλού μαγείρισσα μπορεί να φάτε και χορτόπιτα με τσουκνίδες.


αυτά μου ήρθαν σε πρώτη φάση.
 

vickygian

Member
Μηνύματα
87
Likes
13
Επόμενο Ταξίδι
αγνωστο....
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κόσμου!!!
happiness ωραία η ιστοριούλα σου, μάλλον ήσουνα λίγο άτυχη στο θέμα φαγητό, έχει ωραία μαγαζιά... Τα πράγματα είναι λίγο πολύ όπως τα περιγράφεις. Αν και γιαννιώτισσα πρώτη φορά ακούω να περιγραφουν την περιοχή ως τσιπουράδικα και γενικά δε νομίζω να φημίζονται τα Γιάννενα για τα τσιπουράδικα όπως π.χ. ο Βόλος (αν κανω λάθος παρακαλώ κάποιος να με διορθώσει). Για το Πάπιγκο με κάλυψε η ΕΡΣΗ που ήταν πολύ στοχευμένο το σχόλιο της. Σ' αυτό όμως που θα ήθελα να μείνω είναι στο μουσείο κέρινων ομοιωμάτων Παύλου Βρέλλη, στο οποίο δε στάθηκες ιδιαίτερα στην ιστορία σου. Το βρίσκω καταπληκτικό και πιστεύω ότι ο καθένας που επισκέπτεται τα Γιάννενα οφείλει να πάει. Είναι μοναδικός ο τρόπος που περιγράφει την ελληνική ιστορία, μοναδική η τεχνοτροπία του ο γύρω χώρος, όλα τέλεια! Εύχομαι να ξανάρθεις στα μέρη μας και να επισκεφθείς και άλλες περιοχές όπως τη Ζίτσα, το Θεογέφυρο με τον ποταμό Κάλαμά, το πάρκο της Ελληνίδας Αγρότισσας...
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.655
Μηνύματα
906.506
Μέλη
39.405
Νεότερο μέλος
ioannistaxidiaris

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom